Die Marantz zou ik zeker niet weg doen. Waarschijnlijk een heel fatsoenlijk loopwerk. De arm is waarschijnlijk iets aan de zware kant, maar daar houden MC elementen (en die vormen de top) wel van. Alleen heb je dan wel een mooie pre-pre nodig (en die zijn tegenwoordig niet goedkoopOp woensdag 10 juli 2002 00:24 schreef gitaarwerk het volgende:
[..]
ow!! intresting!!
http://forum.hifi.nl/cgi-bin/YaBB.pl?board=HiFiStereoRec&action=display&num=10165
daar heb ik dat gepost
ik heb een oude paltenspeler van marantz.. type:6100
Btw. Utranalog (Remco) is nog wel actief op dit forum voor buizenliefhebber. Ik denk dat hij te weinig tijd heeft om op alle forums actief te zijn (dus kiest hij voor het forum dat hem het meest interesseert, denk ik). Maar je kunt hem gerust mailen als je een vraag hebt over die Marantz. Hij is erg behulpzaam (is mijn ervaring).
Ik heb wel eens gelezen dat bepaalde verstekers in de stress kunnen raken van bepaalde agressieve filtering (of de effecten daarvan) die in oudere SACD spelers gebruikt werd (rond de 50 Khz). Oudere SACD spelers hebben vaak een extra slap hoogaf filter (van 6 dB/octaaf) die dan gebruikt kan worden om dit tegen te gaan. Maar verder is het meer marketing geklets (je hebt echt geen speakers met ribbon tweeters die tot 50 Khz lopen om de voordelen van SACD te horen, nodig. Ikzelf hoor echt niets meer boven de 18 Khz schat ik (ben al 43Op woensdag 10 juli 2002 00:37 schreef dopy het volgende:
Duck Twacy, hoe gebruik je op het moment die sacd speler. Ik zie nu allemaal dingen verschijnen als "speakers geoptimaliseerd voor sacd", "versterkers voor sacd", etc. Betekent dat dat ik alleen iets aan een sacd speler heb als ik alles aanpas. Dat is dan nog een dure aangelegenheid!
[...]
Maw. natuurlijk, hoe beter de rest van de installatie, hoe beter het geluid zal zijn. Maar dat geldt ook als je een high end CD speler koopt.
2 crush your enemies, 2 win the Tournament