><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
Gaat hard, kom op en plak je weetjes linken op pagina 1.
Das wel zo simpel zoeken, voor nieuwe radeon klanten
En voor de gochem die zn monitor hoger wil zetten, misschien een idee om in het register te gaan kijken, verwijderen van de key "dalrestrictmodesbcd (of bsd dat weet ik niet meer) liet mijn monitor eens meer doen dan ik wilde, en probeer als dat niet lukt het met rage3dtweaker en dan bij de tab resoluties en refreshes in te stellen door rechts te klikken op de groene rondjes, mocht dat zelfs niet werken, kom dna maar terug.
Breek je nek voorzichtig
Als ik in fs de aa aanzet dan worden de texures in de cockpit helemaal vaag.
The devil is in the details.
Maar wat voor fouten heb je dan in AvP2?Op zaterdag 27 april 2002 03:51 schreef The_PyroPath het volgende:
om nog even op de problemen met de drivers en AVP2 terug te komen, die gelden alleen voor de radeon8500, of IIG voor die kaart.
En voor de gochem die zn monitor hoger wil zetten, misschien een idee om in het register te gaan kijken, verwijderen van de key "dalrestrictmodesbcd (of bsd dat weet ik niet meer) liet mijn monitor eens meer doen dan ik wilde, en probeer als dat niet lukt het met rage3dtweaker en dan bij de tab resoluties en refreshes in te stellen door rechts te klikken op de groene rondjes, mocht dat zelfs niet werken, kom dna maar terug.
Het is een van mijn favoriete spellen, en ik wil graag upgraden van een radeonVE (7000) naar een 8500, om de simpele reden dat AvP2 gewoon niet lekker loopt in resuluties van 640*480 (eerlijk waar, en dan heb ik nog een AMD 1200 met 320 MB SDR RAM). Ik mis gewoon duidelijk T&L, en hoopte dat de Radeon 8500 mij daarmee zou kunnen helpen.
www.avpnews.com
De GF4 Ti 4400 kost nu ongeveer €390,- en de Club-3d pro64Op zaterdag 27 april 2002 10:15 schreef -]MaRc0[- het volgende:
Is het een goed idee om een Club3D Radeon 8500 Pro 64 MB (275/275) te kopen of kan ik beter ff wachten op de GF4 Ti 4200 (als die op ongeveer dezelfde prijs zit als de R8500 natuurlijk)?
kost nu €233,- ,dus ik denk dat je niet hoeft te verwachten dat die TI 4200 onder de prijs van de radeon uitkomt.
Breek je nek voorzichtig
Nogmaals...Op zaterdag 27 april 2002 17:21 schreef The_PyroPath het volgende:
Nou ik heb het persoonlijk niet ervaren, maar er zijn mensen op het rage3d forum die er last van hebben, weet niet of iedereen dat heeft en met welke OS'en
WAT is het probleem met de 8500 dan met AvP2?
www.avpnews.com
http://service.madonion.com/compare?2k1=3361821
Deze is wel heeeeeeeeeel erg mooi
Dit was oude http://service.madonion.com/compare?2k1=2960437
Breek je nek voorzichtig
Die oude was wel heel erg bad..Op zaterdag 27 april 2002 20:17 schreef hetnet het volgende:
3D mark 2001 se benchmark op nieuwe P4 1,6
Deze is wel heeeeeeeeeel erg mooimet een radeon 8500
8500 3dmarks vind ik beter, maar dat is toch zon beetje normaal voor een 1.6 ghz systeem + 8500 dacht ik.
Ik ben bekend met het jagged-edge syndroom in Lithtech games (vlakken die met extreme tanden in elkaar grijpen, en in die gebieden vaak, als er schaduw moet zijn, de lichtval verkeerd door maken).Op zaterdag 27 april 2002 21:26 schreef The_PyroPath het volgende:
uh, het ziet er niet uit hij laad textures niet goed enzo, dat is een driver probleem, want ik heb hem zelf wel gespeeld met andere drivers, dus het zal wel opgelost worden in een van de nieuwe drivers, maar toch met de nieuwste drivers is dat het probleem
Maar ik moet zeggen dat ie nu prima draait, alleen vind ik de performance gewoon brak, maar zoals ik al eerder aangaf, dat ligt puur aan het ontbreken van T&L denk ik.
Maar ik zal eens op de AvP fora zoeken naar dit soort berichten.
www.avpnews.com
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Als ik mijn systeem vergelijk met die van jouw zie ik dat jij wel directx 8.1 hebt , ik heb alles al geprobeert maar die win xp van mij blijft alleen maar op 8.0 draaien.Op zaterdag 27 april 2002 20:17 schreef hetnet het volgende:
3D mark 2001 se benchmark op nieuwe P4 1,6
Deze is wel heeeeeeeeeel erg mooimet een radeon 8500
Zelfs als ik Soldier Of Forfune 2 met de bijgeleverde directx 8.1 installeer , staat er bij die madonion nog steeds dat ik op directx 8.0 draai.
Ik haal trouwens tussen de 5315 en 5522 3dmarks met m'n duron 900@1000
Fast Gate A20 Option : ENABLED
Video BIOS shadowing : DISABLED
Video BIOS cacheable : DISABLED
xxxxx - xxxxx Shadow : ALL DISABLED
IDE prefetch mode : ENABLED
Init Display First : AGP or PCI (SELECT YOUR CARD TYPE)
IDE HDD Block Mode : ENABLED
IDE 32-bit transfer mode : ENABLED
Assign IRQ for USB : DISABLED (UNLESS YOU USE USB DEVICES)
Assign IRQ for VGA : ENABLED
PCI/VGA palette snoop : DISABLED
PNP OS Installed : ENABLED (UNLESS YOU WANT TO MANUALLY ASSIGN IRQ's)
Resource Controlled By : AUTO (UNLESS YOU WANT TO MANUALLY ASSIGN IRQs AND DMAs)
AGP aperture size : 128
AGP master 1 WS write : ENABLED***
AGP master 1 WS read : ENABLED***
Bank 0/1, 2/3 DRAM timing : TURBO***
CPU to PCI write buffer : ENABLED
Delayed Transaction : ENABLED
DRAM speculative leadoff : ENABLED***
DRAM Data Integrity Mode : NON-ECC (UNLESS YOU HAVE ECC MEMORY)
Delay DRAM read latch : (THE LOWER, THE FASTER)***
Fast writes : ENABLED
Memory parity/ECC check : DISABLED***
Passive Release : ENABLED
PCI Concurrency : ENABLED
PCI master 0 WS write : ENABLED***
RAS active time : (THE HIGHER, THE FASTER)***
RAS to CAS delay : (THE LOWER, THE FASTER)**
Read around write : ENABLED
SDRAM Bank Interleave : 4-bank/way
SDRAM CAS Latency Time : 2**
SDRAM cycle length : 2**
SDRAM Precharge control : ENABLED
Spread spectrum (modulation): DISABLED
System BIOS cacheable : DISABLED
Video RAM cacheable : DISABLED
8 bit I/O Recovery Time : 1
16 bit I/O Recovery Time : 1
Turbo frequency : ENABLED
** = ONLY IF YOUR MEMORY SUPPORT IT, OTHERWISE USE THE NEXT
HIGHER VALUE
*** = WILL IMPROVE SPEED BUT DECREASES STABILITY, IF YOU HAVE
PROBLEMS CHANGE IT
-----------------------------------------------------------
Misschien heeft iemand deze setting al uitgeprobeerd.
Ik vind deze setting interessant
AGP master 1 WS write : ENABLED***
AGP master 1 WS read : ENABLED***
Maar bij 3DMARK zie ik niet veel winst terug
Lucky Goldstar
Ja dat zou ik ook niet weten, windows update misschien ? dat je dan 8.1 hebt. Deze XP is kaale installatie, heb die P4 net 1 dagje, wel de update's gedaan.Op zondag 28 april 2002 13:20 schreef makkie het volgende:
[..]
Als ik mijn systeem vergelijk met die van jouw zie ik dat jij wel directx 8.1 hebt , ik heb alles al geprobeert maar die win xp van mij blijft alleen maar op 8.0 draaien.
Zelfs als ik Soldier Of Forfune 2 met de bijgeleverde directx 8.1 installeer , staat er bij die madonion nog steeds dat ik op directx 8.0 draai.
Ik haal trouwens tussen de 5315 en 5522 3dmarks met m'n duron 900@1000
5315 is vet
http://service.madonion.com/compare?2k1=3361821Op zondag 28 april 2002 16:51 schreef hetnet het volgende:
[..]
Ja dat zou ik ook niet weten, windows update misschien ? dat je dan 8.1 hebt. Deze XP is kaale installatie, heb die P4 net 1 dagje, wel de update's gedaan.
5315 is vetmooije score met duron @1000, linkje?
Niet mijn linkOp zondag 28 april 2002 17:29 schreef makkie het volgende:
[..]
na veel gevraag op diverse topics heb ik toch de gok gewaagd
heb net een club3d radeon 8500 pro besteld bij yorcom
er zijn toch best veel mensen die totaal geen probs hebben met deze vid plank in combinatie met een epox 8kha+ en degene die deze problemen wel hebben hebben waarschijnlijk een 300 watts voeding of hun mobo bios niet geflasht
tenminste dat denk ik
mocht het zo zijn dat het zaakje niet werkt zal ik ff moeten sparen voor een nieuw mobo
zodra ik hem binnen heb zal ik mijn ervaringen hier wel posten !!
Het is wat mij betreft een super kaart, en als je met Anisotropische filtering aan wilt spelen een super keuze.
wel grappige annecdote is dat een gozer die altijd liep te zeiken dat ATi met zn Radeon series Anisotropische filtering anders toepaste, en dat dat eigenlijk helemaal niets was, het was dan wel sneller, maar het was volgens hem niet zoals het hoorde. nadat hem een aantal whitepapers van Silicon Grphics was voorgelegd waarin stond dat ATi het JUIST goed deed bleef hij volharden dat nVidia het goed deed en ATi fout. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, en dat is ook hier het geval.
Toen hem echter een hoopje screenshots werd toegeworpen waarin hij onderscheid moest gaan maken tussen GF en Radeon ging hij hopeloos ten onder, hij vond de Radeon plaatjes mooier, dus die moesten wel van een GF wezen, helaas voor hem waren het Radeon plaatjes
mocht je spelen en last krijgen van mipmap lijntjes die je ziet schuiven, schakel dan de LOD een stukje terug en je zult zien dat het dan neit meer opvald, als het dat al deed
Breek je nek voorzichtig
Verwijderd
Voor het geval dat het dus iets is wat je aan/uit kan zetten, hoe doe je dat dan?
Staat je kaart op 32 bits kleurdiepte?Op zaterdag 27 april 2002 10:13 schreef The_FrankO het volgende:
Ik krijg mijn AA niet goed met flight simulator 2002. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Al die hoekjes zien er niet uit.
Als ik in fs de aa aanzet dan worden de texures in de cockpit helemaal vaag.
i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20
Verwijderd
'Op zaterdag 27 april 2002 23:17 schreef SvanUden het volgende:
K heb problemen met men 3d prophet 8500 le, de drivers van ati willen niet werken op dit systeem en ik kan halflife niet zonder crashen spelen onder opengl. heeft iemand enig idee?????
Ik heb precies het zelfde probleem
Dacht ik ff kijken op de site van hercules maar die is nu ofline
JaOp maandag 29 april 2002 08:55 schreef Muyz het volgende:
[..]
Staat je kaart op 32 bits kleurdiepte?
[edit]
beastlock leuke icoon heb je
Verwijderd
Als ik zo'n mooie koeler heb dan moet ik toch wel laten zien heOp maandag 29 april 2002 11:27 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
Ja
[edit]
beastlock leuke icoon heb je
http://service.madonion.com/servlet/Index?pageid=/orb/projectdetails&projectType=6&projectId=3374310Op zondag 28 april 2002 21:12 schreef hetnet het volgende:
[..]
Niet mijn linkjouwe ! wil ik wel ff zien
ik heb ff een vraagje
Heb dus net me club-3d radeon 8500 pro binnengehad.
Zit net ff op de site te kijken en op die site staan het volgende serienummer : CGA-8664TVD
Ga ik op me doos kijken ... staat er dit op : CGA-8764TVD.
Wat is nou het verschil....nieuwere build ofzo
heb net ff gesearched en kwam dit plaatje tegen
http://www.hartwareplanet.de/club3d.jpg
heb ik rv250 core ofzo
snap er nix van
zal wel foutje zijn ofzo
kaasz | specs | i kick ass for the lord
en bij jou ook dit serienummer erop?Op maandag 29 april 2002 14:48 schreef makkie het volgende:
Die heb ik ook sinds een week en hij loopt op 275/275.
CGA-8764TVD
--------------CGA-8864TVD----CGA-8764TVD----CGA-8644TVD
description-= RADEON 8800?---RADEON 8700?---RADEON 8500?
chip--------=---------RV250----------RV250----------RV200
CPU-MHz-----=---------350------------350------------275
memory MHz--=---------600------------550------------550
video memory=----------128-------------64-------------64
ja , helemaalOp maandag 29 april 2002 14:52 schreef PringleMaster het volgende:
[..]
en bij jou ook dit serienummer erop?
CGA-8764TVD
maar ik neem aan dat wij niet een rv250 chip erop hebbenOp maandag 29 april 2002 15:17 schreef makkie het volgende:
[..]
ja , helemaal
Ik kan het origineel niet vinden.
Verwijderd
Waar hadden jullie die gekocht?
Op zich zou het kunnen. Als ATI nog van plan was om een r250 ertussen te gooien, dan moesten ze inderdaad opschieten. De R300 zal ook niet zover meer weg zijn en wat extra power kunnen ze wel gebruiken in de tussentijd om te concurreren met de geforce 4. Misschien is club3d wat te vroeg begonnen met de levering. Aangezien er al 2 mensen zijn met zo'n raar nummer zal de officiele release niet ver weg meer zijn. Hopelijk was het geen foutje van een paar figuren die zaten te slapen bij ati
kijk aan..een reactie van iemand andersOp maandag 29 april 2002 16:37 schreef mart__ het volgende:
hmm interessant. Op club3d's site staat dat hele serienummer niet, maar het is hoger als de pro versie.
heb em bij compuzeeland gekocht
kweet niet of je dat iets zegt
Verwijderd
ze zijn iig niet echt de goedkoopste zo te zien, maar jah als je der een r250 voor krijgt zou ik niet zeuren
hoe herkennen de drivers die kaart?
Ik heb em alleen nog maar binnengehad...ga em van de week pas installeren.Op maandag 29 april 2002 16:48 schreef mart__ het volgende:
nou nee niet echt, maar heb ff de site opgezocht.
ze zijn iig niet echt de goedkoopste zo te zien, maar jah als je der een r250 voor krijgt zou ik niet zeuren
hoe herkennen de drivers die kaart?
Ik d8 laat ik eens ff kijken naar het serienummer en het was anders dan op de site stond.
Serienummer staat op doos en op de kaart zelf
had edit nog niet gelezen van mart
Ben benieuwd of dat plaatje wel waar is met die specs van club3d
Verwijderd
Ben reuze benieuwd, hou ons op de hoogte
Lijkt mij idd. ook een nieuwere kaart.Op maandag 29 april 2002 16:56 schreef mart__ het volgende:
Dat blijft inderdaad de vraag. Wat voor kaart het ook is, hij is nieuwer (denk ik) dan die club3d Pro van 275/275. Anders zou die geen hoger serienummer hebben.
Ben reuze benieuwd, hou ons op de hoogte
Zou anders wel erg slordig zijn van club3d
zal wel gewoon voor pro staan: 8664 is dan de 250mhz?
Wat is eigenlijk het verschil tussen de rv200 en de rv250
Wat voor settings moet ik trouwens voor gp3 gebruiken, ik had eerst een radeon SDR en hij niet echt veel sneller met gp3, dat doet mij denken dat de cpu de bottleneck is en ik dus nog wat filtering aan kan zetten zonder frameverlies om de videokaart ook wat te laten zweten? dus smoothvision of anisotropic??
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
ik kom inderdaad terug van de darksideOp maandag 29 april 2002 08:38 schreef The_PyroPath het volgende:
Heej Taz, kom je terug van "the dark side"? naja pak een stoel en schuif gezellig aan, en ik hoopd at je geen problemen zal ondervinden.
Het is wat mij betreft een super kaart, en als je met Anisotropische filtering aan wilt spelen een super keuze.
wel grappige annecdote is dat een gozer die altijd liep te zeiken dat ATi met zn Radeon series Anisotropische filtering anders toepaste, en dat dat eigenlijk helemaal niets was, het was dan wel sneller, maar het was volgens hem niet zoals het hoorde. nadat hem een aantal whitepapers van Silicon Grphics was voorgelegd waarin stond dat ATi het JUIST goed deed bleef hij volharden dat nVidia het goed deed en ATi fout. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, en dat is ook hier het geval.
Toen hem echter een hoopje screenshots werd toegeworpen waarin hij onderscheid moest gaan maken tussen GF en Radeon ging hij hopeloos ten onder, hij vond de Radeon plaatjes mooier, dus die moesten wel van een GF wezen, helaas voor hem waren het Radeon plaatjes
mocht je spelen en last krijgen van mipmap lijntjes die je ziet schuiven, schakel dan de LOD een stukje terug en je zult zien dat het dan neit meer opvald, als het dat al deed
ik heb eerst een ati radeon vivo gehad maar toen die geforce3 uitkwam heb ik de stomme beslissing gemaakt om dat ding te kopen
en daar heb ik dus echt spijt van gehad, omdat die nvidia qua beeld kwaliteit en tv out echt niet kan concureren met ati
Verwijderd
http://www.club-3d.nl/products1.php?catid=1
Er staat duidelijk dat 8664 de Pro versie is (=275 Mhz)
8764 Staat iig niet op de officiele site; maar dat zal wel niet lang meer duren. Aangezien de pro al op 275 Mhz loopt en die 8764 ook; kan dat het verschil niet zijn. Blijft over een ander pcb design, misschien lager access time geheugen, of de r250
Het verschil tussen de r250 en r200 weet eigenlijk niemand. Een maand geleden waren er de wildste geruchten. De r250 is een nieuwe revisie die wel 0,5 keer sneller zal zijn. In de praktijk lijkt me dat nogal wat overdreven. Sindsdien is er niks meer van gehoord eigenlijk, dus ik had het wel opgegeven.
Geen idee over die gp3 vraag....
Verwijderd
Het viel me pas op toen ik door een PDF bestandje van zo'n 10Mb aan het scrollen was...normaal gesproken met mijn Geforce2 is dit schok..wacht..schok..wacht..schok..etc, maar nu scrolde alles lekker vloeiend mee
Toen heb ik nog even een grote foto van een paar Mb geopend en ben hiereens in gaan zoomen. Voorheen ook schok, beeld, schok, beeld etc en nu kan ik vloeiend met mijn muiswieltje van volledig ingezoomd naar volledig uitgezoomd gaan!!
Als je meer doet met je pc dan spelletjes zoals ik dan zou ik echt voor een ATI kaartje gaan (tenzij de Geforce 3,4,.. ook een gelijkwaardige 2D krijgt. Voor mij in iedergeval niks anders meer dan ATI
Ik vroeg wat nu het verschil is tussen mijn 8764 en de 8664 op hun site, zie hier het antwoord:
dus toch 'gewoon' een 8664Dear Paul,
The card is the 8664TVD and is the 8500PRO edition. The reason for this
mainly resides on the Quality Check in Taiwan. We apologize that
sometimes Taiwan does not even make sense to us so this explains the
situation.
Best regards,
Paul
de stickertjes met 8664 zullen op zijn geweest ofzo
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
Verwijderd
Maar is dit nou dan beter kwaliteit of slechter
Netjesssssssssss kan jou frontside bus niet wat omhoog ??111 MHz. Zie wel eens een duron op meer draaien. (of zeg ik nu iets doms?)Op maandag 29 april 2002 12:23 schreef makkie het volgende:
[..]
http://service.madonion.com/servlet/Index?pageid=/orb/projectdetails&projectType=6&projectId=3374310
De fsb op mijn mobo kan niet hoger omdat alles dan te warm wordt.
Ik kan hem instellen van 100 t/m 132 , de vermenigvuldigingsfactor kan allen op default (=9).
Als ik handmatig een 9 invul loopt het spul vast of hij loopt op 550Mhz als ik 10 t/m 15 invul.
http://www.wintelco.nl/index.htmOp maandag 29 april 2002 16:37 schreef mart__ het volgende:
hmm interessant. Op club3d's site staat dat hele serienummer niet, maar het is hoger als de pro versie.
[
nu voor €226,-
Aha op die fiets, wel jammer, was misschien meer uit te halen. Ik heb koeler in zijkant gebouwt, die zorgt voor lekker fris windje voor video kaart. Helpt zeker weten, bijna 1000 puntjes meer hier. misschien ook wat voor jou, omdat bij jou te warm wordt?Op maandag 29 april 2002 19:21 schreef makkie het volgende:
Die kaart van mij komt bij wintelco vandaan voor €233,-
De fsb op mijn mobo kan niet hoger omdat alles dan te warm wordt.
Ik kan hem instellen van 100 t/m 132 , de vermenigvuldigingsfactor kan allen op default (=9).
Als ik handmatig een 9 invul loopt het spul vast of hij loopt op 550Mhz als ik 10 t/m 15 invul.
Als je kaart niet overklokt is dan is het een knappe score.Op dinsdag 30 april 2002 00:40 schreef LeNNy het volgende:
ik heb alle topic nog niet gelezen maar is 9315 3dmarks met mijn radeon 8500 275/275 onmogelijk?
Ik haal iets meer dan 9900 punten, maar m,n kaart loopt dan ook 290/290.
http://cgi3.tky.3web.ne.jp/~tkano/
ik vind em erg cool gedaan
Trouwens, volgens mij staan er nog meer nieuwe demo's? Of heb ik ze gewoon de vorige keer allemaal over het hoofd gezien?
Linkje ? van 3dmark, ik zie dat je een P4 1,6 hebt op 2,2 als ik het goed hebt !Op dinsdag 30 april 2002 00:40 schreef LeNNy het volgende:
ik heb alle topic nog niet gelezen maar is 9315 3dmarks met mijn radeon 8500 275/275 onmogelijk?
Verwijderd
Breek je nek voorzichtig
Verwijderd
hoe denk je dat je in het Chinees (Taiwanees) 8864 scvhrijft ?? Daar zouden wij ook niets van snappen
Verwijderd
En Ati_subdiv 0 (ook weer 1 is aan, 0 is uit).Op dinsdag 30 april 2002 17:54 schreef KaoZ het volgende:
ati_npatch 0/1 is het commando, 1=on 0=off
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
inclusief de club3d natuurlijk
als je hem op 1 hebst staan kan je vervolgens met Ai_subdiv 0 t/m 7 doen waarbij het getal de mate van tesselatie aangeeft waarbij 0 uit is en 7 het zwaarst
dat is dus zegmaar de mate waarin hij het aantal polygonen intern bergroot, zijn officieel geen polygonen, maar als je het allemaal precies wilt weten moet je maar de whitepapers na lezen.
LET OP het kan wel tot artifact leiden!
Breek je nek voorzichtig
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Aleen heb ik 1 probleem ik kan alleen de drivers van hercules gebruiken en geen andere
Kan iemand vertellen waarom dat zo is?
Breek je nek voorzichtig
heb hem net ff gebenchmarked met 3dmark 2001 se op default mode ( 1024x768 32bits bla bla bla )
resultaat : 8700
lol !!
das behoorlijk hoog dacht ik zo
en tot nu toe helemaal geen lockups gehad in combinatie met mijn epox 8kha+
ben hem nu flink uit aan het proberen
ik houdt jullie op de hoogte
Na ongeveer 45 minuten spelen met SOF2 MP test.
en bij voorbeeld 3dmark bij de draak scene krijg ik een lock up.
Ik heb verschillende drivers geprobeert.
Spec:
Video-kaart: Club3d Radeon 8500pro 64MB
amd 1200
Moederbord Aopen AK73 pro
512 MB Sdram
Driver die ik nu geinstalleeerd heb, 6015 versie ofzo bij www.power-color.com gehaald.
Wel balen dus
Welke driver versies gebruiken jullie?
Probeer de 6058 drivers, die kan je bij www.rage3d.com halen.Op woensdag 01 mei 2002 20:34 schreef Bloodclot het volgende:
Ik krijg wel regelmatig lockups:
Spec:
amd 1200
512 MB Sdram
Driver die ik nu geinstalleeerd heb, 6015 versie ofzo bij www.power-color.com gehaald.
Wel balen dusop mijn geforceMX 32MB liep alles perfect
dikzak
probeer eens:Op woensdag 01 mei 2002 20:34 schreef Bloodclot het volgende:
Spec:
amd 1200
512 MB Sdram
http://www.omegacorner.com/ati.htm
of
http://www.zardonthemystic.com/redsoftware/
getweakte drivers, lees de interviews met die gasten op www.rage3d.com.
Lees wel ff de readme voordat je ze installeert!
Heb je wel beetje airflow om kaart heen ? omdat je het pas na 45 min hebt. Kan best wel eens weze dat ie te warm wordt.Op woensdag 01 mei 2002 20:34 schreef Bloodclot het volgende:
Verwijderd
dat zal weinig zin hebben aangezien een GF3ti200 asus nog steeds meer kost, (moet je wel ff gedult hebben)Op zaterdag 27 april 2002 10:15 schreef -]MaRc0[- het volgende:
Is het een goed idee om een Club3D Radeon 8500 Pro 64 MB (275/275) te kopen of kan ik beter ff wachten op de GF4 Ti 4200 (als die op ongeveer dezelfde prijs zit als de R8500 natuurlijk)?
Wel als je oc-edOp donderdag 02 mei 2002 09:06 schreef svennies het volgende:
[..]
een radeon wordt niet warmer als 45 graden en het geheugen al helemaal niet.
Ik heb ook aantal keer gepost over mijn probleem.
Ik speel heel vaak MOHAA. Ik had eerst 256 DDRRAM, dat vond ik te weinig dus nu heb ik 512 MB. Dus niet meer vertragende desktop als ik uit MOHAA gaat. Maar probleem is volgende. Wanneer ik MOHAA speel en ik kijk links en rechts, dan krijg ik Frame delay... het lijkt alsof je TNT2 MOHAA speel... dat is wat overdreven maar toch die streepjes.
Ik heb nieuwste Omega Driver 71. Na cleaninstall WinXP en met deze driver heb ik geen probleem. Probleem komt pas later... na een paar dagen...
Lucky Goldstar
ik heb mijn kaart flink uitgeprobeerd maar nog steeds geen lockups gehad
erg vaag !!
zou dit misschien toch een voedings probleem kunnen zijn
wat voor voedingen hebben jullie in je kast zitten ?
ik heb een chieftec 340watts voeding
is het alleen in MOHAA??? misschien een patch of andere software vlak voor het moment dat er problemen opkwamen geinstalleerd??Op donderdag 02 mei 2002 10:01 schreef DJkim het volgende:
Hey ATI owners!
Ik speel heel vaak MOHAA. Ik had eerst 256 DDRRAM, dat vond ik te weinig dus nu heb ik 512 MB. Dus niet meer vertragende desktop als ik uit MOHAA gaat. Maar probleem is volgende. Wanneer ik MOHAA speel en ik kijk links en rechts, dan krijg ik Frame delay... het lijkt alsof je TNT2 MOHAA speel... dat is wat overdreven maar toch die streepjes.
Ik heb nieuwste Omega Driver 71. Na cleaninstall WinXP en met deze driver heb ik geen probleem. Probleem komt pas later... na een paar dagen...
ik neem aan de vsync enzo uit staat. Staat fast-write in de bios uit?? FSAA staat niet al te hoog?
1) Klopt het idd dat doordat er maar 1 ramdac opzit je monitor altijd op 50Hz draait als je TV-out geactiveerd is?
2) (Vanuit gaande dat 1 waar is): Zit er bij de ATI/Hercules tools een optie om met 1 simpele toetsencombinatie te schakelen tussen tv-out aan of uit?
Dit alles vraag ik omdat ik dus een TFT scherm hebt en die geeft (natuurlijk) geen beeld bij 50Hz. Ik heb nu nog een 3DFX Voodoo3 maar daar word ik er een beetje moe van dat ik niet "ff" terug schakelen naar mijn monitor om bv. een film een stukje terug te spoelen (met de muis) (mijn tv staat nogal een end weg van mijn computer).
1. jaOp vrijdag 03 mei 2002 12:05 schreef master_artech het volgende:
Ik had 2 vraagjes over de Radeon 8500LE (Hercules Prophet FDX...):
1) Klopt het idd dat doordat er maar 1 ramdac opzit je monitor altijd op 50Hz draait als je TV-out geactiveerd is?
2) (Vanuit gaande dat 1 waar is): Zit er bij de ATI/Hercules tools een optie om met 1 simpele toetsencombinatie te schakelen tussen tv-out aan of uit?
Dit alles vraag ik omdat ik dus een TFT scherm hebt en die geeft (natuurlijk) geen beeld bij 50Hz. Ik heb nu nog een 3DFX Voodoo3 maar daar word ik er een beetje moe van dat ik niet "ff" terug schakelen naar mijn monitor om bv. een film een stukje terug te spoelen (met de muis) (mijn tv staat nogal een end weg van mijn computer).
2. ja
ik herb een ati 7000 met dvi/tv out 64 mb sdram.
(verdere specs)
Amd 1800+
ECS (Elitegroup) K7S5AL mobo
256 mb DDR Ram
40 gig maxtor (5400 rpm)
dvd & brander (niet interessant)
als ik tony hawk 3 speel verschild de snelheid het beeld, niet haperig maar met golven, alsof een soort buffer constant langzaam vol en snel weer leeg loopt..
iemand enig idee wat dit kan zijn ?
op een celly 433 met een riva tnt2 32 mb gaat het nog beter !!!!
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Wel interessant om ff erbij te vermelden welke drivers je nu gebruikt.Op vrijdag 03 mei 2002 19:58 schreef xychix het volgende:
Vloeiende schokken.
ik herb een ati 7000 met dvi/tv out 64 mb sdram.
(verdere specs)
Amd 1800+
ECS (Elitegroup) K7S5AL mobo
256 mb DDR Ram
40 gig maxtor (5400 rpm)
dvd & brander (niet interessant)
als ik tony hawk 3 speel verschild de snelheid het beeld, niet haperig maar met golven, alsof een soort buffer constant langzaam vol en snel weer leeg loopt..
iemand enig idee wat dit kan zijn ?
op een celly 433 met een riva tnt2 32 mb gaat het nog beter !!!!
ik gebruik de drivers: 6037 en heb geen problemen met MOHAAOp donderdag 02 mei 2002 10:01 schreef DJkim het volgende:
Hey ATI owners!
1 gb ram, win xp, amd xp1800
Verwijderd
Leek me de juiste plek de blijdschap te uiten
En dan te bedenken dat ik twijfelde een Gfart3 te scoren
Heb er geen spijt van. :-)
Ik heb net een Club3D Radeon 8500 LE - 128 MB - 250/250 Mhz binnen. Maar volgens mij heb ik een probleempje
Overal (3Dmark, UT, MoHaa, AVP2) krijg ik rare blokjes in mijn beeld (gewoon lelijk dus). FPS is wel redelijk hoog, maar kan ook beter denk ik.
Is dit een driversprobleem?
Of een hitteprobleem?
Iemand tips
Verder specs: Athlon XP 1600+ op Asus mobo met 512 MB SDRAM.
Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)
welke drivers? en zet fast-writes in de bios UIT.Op zaterdag 04 mei 2002 00:26 schreef QuestGamer het volgende:
Help!
Ik heb net een Club3D Radeon 8500 LE - 128 MB - 250/250 Mhz binnen. Maar volgens mij heb ik een probleempje
Overal (3Dmark, UT, MoHaa, AVP2) krijg ik rare blokjes in mijn beeld (gewoon lelijk dus). FPS is wel redelijk hoog, maar kan ook beter denk ik.
Of een hitteprobleem?
Iemand tips
Krijg je het echt niet verholpen dan kan de kaart ook nog kapot zijn. Want ik heb nog nooit van 'blokjes' in je scherm gehoord. Klinkt als een kapotte kaart.Op zaterdag 04 mei 2002 00:26 schreef QuestGamer het volgende:
Help!
Of een hitteprobleem?
Iemand tips
Ik heb ff geformatteerd en alles gingprima. Totdat ik de drivers voor mijn Radeon ging installen. Nu kan ik WIndows op geenenkele manier meer in
Krijg een blauw scherm, ook als ik Safe Modus of Last Know Good Config kies
En dat met die blokjes tsjaa, misschien is ie dan wel kapot...
Ik dacht eerst een driversprobleem omdat de textures gewoon niet goed afgebeeld wordenofzo. FPS is dus wel redelijk goed.
Iemand nog tips
(ik moet eerst WEEEER formatteren vrees ik)
Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)
wat voor blauw scherm??? (welke foutmelding)?Op zaterdag 04 mei 2002 12:33 schreef QuestGamer het volgende:
Fast-writes in BIOS staat uit...
Ik heb ff geformatteerd en alles gingprima. Totdat ik de drivers voor mijn Radeon ging installen. Nu kan ik WIndows op geenenkele manier meer inZit nu ook op andere PC.
Krijg een blauw scherm, ook als ik Safe Modus of Last Know Good Config kies
En dat met die blokjes tsjaa, misschien is ie dan wel kapot...
Ik dacht eerst een driversprobleem omdat de textures gewoon niet goed afgebeeld wordenofzo. FPS is dus wel redelijk goed.
Iemand nog tips
(ik moet eerst WEEEER formatteren vrees ik)
tnx ik zal even kijken.Op donderdag 02 mei 2002 08:31 schreef hjs het volgende:
[..]
probeer eens:
http://www.omegacorner.com/ati.htm
of
http://www.zardonthemystic.com/redsoftware/
getweakte drivers, lees de interviews met die gasten op www.rage3d.com.
Lees wel ff de readme voordat je ze installeert!
sorry voor late reply. ik ben gister terug gekomen van een lanparty.
Soms met halflife een lockup in totaal 2 keer. met codename eagle nergens last van gehad.
Maar met dungeon siege (verweg meest gespeeld spel op de lan) om de 15-30 minuten, welke resolutie ook. Hierdoor ben ik ook mijn lvl65 char kwijt geraakt
Ik zal dit even doorlezen en hopen dat het goed komt
ik gebruik deze instellingen zelf ook
http://members.home.nl/rvl/tweaked.reg
ik heb de nieuwste drivers gedownload van de site..Op vrijdag 03 mei 2002 20:50 schreef hiostu het volgende:
[..]
Wel interessant om ff erbij te vermelden welke drivers je nu gebruikt.
zowel voor de agp (sis) mobo
als voor de ati..
ik draai win 98.
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Dit topic is gesloten.