Amd Athlon XP 2000+ en Alpha 8045t + Papst ngm, 56.0 °C Stress | Msi K7T266 Pro2-RU| 512MB DDR (Crucial/Micron) CL=2.5 | 2x Maxtor 80GB (D740X, 7200rpm) raid0 | Maxtor 120G | Ati Radeon 8500 Retail | 19 Inch Panasonic | Pioneer dvd 116 | Liteon 52/24/52
Verwijderd
gelijk de geheugens ook wat opgeplakt,niks geen lawaai meer
www.onbereikbaar.nl
bedankt dude! nog geen lockup gehad!Op donderdag 02 mei 2002 08:31 schreef hjs het volgende:
[..]
probeer eens:
http://www.omegacorner.com/ati.htm
of
http://www.zardonthemystic.com/redsoftware/
getweakte drivers, lees de interviews met die gasten op www.rage3d.com.
Lees wel ff de readme voordat je ze installeert!
1,5 uur lang jedi knightII getest op vrij hoge resolutie.
en ik kon eindelijk ook benchmarken, want hij liep vast bij de draak scene. (5600 punten)
Binnen kort weer beginnen aan dungeon siege, zodat ik weer een high level character heb
Een blauw scherm met een soort melding over dat ie iets niet uit het register kan laden ofzo, heel vaag.Op zaterdag 04 mei 2002 14:29 schreef bluppy2 het volgende:
wat voor blauw scherm??? (welke foutmelding)?
Ik krijg dat scherm dus altijd ook in Safe Modes enzo. (WIN XP Prof)
Windows 98 crasht ook bij het opstarten, maar daar werkt de veilige modes wel. Maar ja, daar kan ik toch niks doen
Maar mijn kaart zal dus wel kapot zijn, omdat ik van die rare kleine blokjes in mijn beeld heb. Bij elk spel en ik elke 3DMark... (behalve in Windows en ook in in Tux Racer, dus ik denk dat het alleen met Direct3D niet goed gaat ofzo).
Ik ga nu nog maar eens formatteren en dan met alle settings in mijn BIOS op heel laag/sloom. Misschien dat dat helpt?
Anders moet ik Exile ook mailen voor een nieuwe kaart
Voor de info: het was een Club 3D Radeon 8500 met 128 MB (250/250 Mhz) van Exile. Op een Asus mobo met Athlon XP 1600+
Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)
Verwijderd
heatsinkjes op het geheugen en weg problemen
Er zat een PCI kaart vlak onder mijn Radeon. Die heb ik nu weggehaald, misschien dat ie nu minder heet wordt en ik hoop dat dat het probleem was.Op zaterdag 04 mei 2002 21:01 schreef mark_m het volgende:
een club3d met deze problemen klinkt mij heel bekent,de mijne (club3d8500LE 250/238,5 standaart)had artifacten in 3dmark en soms in spellen simpelweg omdat het geheugen te heet werd.
heatsinkjes op het geheugen en weg problemen
Ik probeer nu ff Win 98, en als dat goed gaat straks weer XP. Ik had daarnet wel 100 fps in Tux Racer (was 50 a 60 met mijn GF2 MX) dus het gaat al wat beter geloof ik. Want ik heb de Via drivers nog niet eenst geinstalled (nodig in 98, niet in XP).
Wish me luck
Maar nog steeds de kleine vierkantjes in beeld, alleen in Direct3D lijkt het. OpenGL gaat prima.
3DMark2000: 8900 punten.
3DMark2001: 6700 punten, redelijk hoog maar niet genoeg volgens mij.
Iemand nog tips? AGP op 2x zetten? Of is ie echt kapot? FPS is wel goed, maar alleen die maffe blokjes, zou het raar vinden als ie kapot is. Lijkt een driverprobleem.
Verwijderd
link van madonoin ?Op woensdag 01 mei 2002 19:37 schreef taz3d_nl het volgende:
eindelijk ik heb mijn club3d radeon 8500 pro binnen
heb hem net ff gebenchmarked met 3dmark 2001 se op default mode ( 1024x768 32bits bla bla bla )
resultaat : 8700
lol !!
das behoorlijk hoog dacht ik zo
en tot nu toe helemaal geen lockups gehad in combinatie met mijn epox 8kha+
ben hem nu flink uit aan het proberen
ik houdt jullie op de hoogte
En heeft alle drivers al geprobeerd.
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
hier staat een vergelijking van verschillende radeon kaarten
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
Breek je nek voorzichtig
Verwijderd
http://www.hardware.info/reviews.php?id=275&page=1
Helaas dit helpt niet, heb de PC hele nacht uitgehad. Aangezet, gelijk 3Dmark en gelijk die maffe blokjesOp zondag 05 mei 2002 11:03 schreef corpseflayer het volgende:
Als je mem echt de blokjes veroorzaakt doordat het te heet wordt kan je dat makkellijk checken door fkes je pc uit te laten tot je mem volledig afgekoeld is, daarna opstarten en direct 3dmark runnen, komen de blokjes pas minuten later (15-30m) dan wordt je mem dus te warm, maak of koop heatsinkjes (kopen is beter imho, mijn oude radeon sloopte ik door mn zelfgemaakte blokjes met teveel prutsel op de mem (oneffen blokjes) dat later uitloopte op de pootjes en artefacten veroorzaakte, blokje 4 dat ik eraf deed had aan de onderkant nog het memblokje hangen, dus pas op) smeer er dan een beetje adhesive op (een graankorrel uit beide tubetjes volstaat dus perfect als je memsinkjes vlak zijn).
Is het een optie om mijn kaart wat langzamer te laten lopen? Radeonator of zoiets gebruiken? Tips?
de oc-shop heeft die dingen.. Je kan ze krijgen met ARtic SIlver Thermal ADhesive of zonder...Op zondag 05 mei 2002 13:29 schreef QuestGamer het volgende:
[..]
Waar koop je zoiets?
Merk? Prijs? Online shop?
Verwijderd
Ik denk niet dat je kaart kapot is of dat je mem te warm wordt: in OpenGL heb je geen problemen zeg je. De problemen krijg je schijnbaar alleen in D3D. Dit klinkt als een driver probleem, heb je een format c gedaan en de boel opnieuw geinstalleerd nadat je je 8500 in je PC geprikt hebt? Ik had ook wat last van onverklaarbare fouten nadat ik mijn Radeon 64 MB had ingeruild voor een 8500.Op zondag 05 mei 2002 13:27 schreef QuestGamer het volgende:
[..]
Helaas dit helpt niet, heb de PC hele nacht uitgehad. Aangezet, gelijk 3Dmark en gelijk die maffe blokjes![]()
Is het een optie om mijn kaart wat langzamer te laten lopen? Radeonator of zoiets gebruiken? Tips?
Ja ik heb geformatteerd! 3x zelfs. Omdat Windows steeds crashte bij het opstarten en ik dus WEER moest formatterenOp zondag 05 mei 2002 16:31 schreef Harry_Hammer het volgende:
Ik denk niet dat je kaart kapot is of dat je mem te warm wordt: in OpenGL heb je geen problemen zeg je. De problemen krijg je schijnbaar alleen in D3D. Dit klinkt als een driver probleem, heb je een format c gedaan en de boel opnieuw geinstalleerd nadat je je 8500 in je PC geprikt hebt? Ik had ook wat last van onverklaarbare fouten nadat ik mijn Radeon 64 MB had ingeruild voor een 8500.
In Win98 ging het wel goed, maar ja wel steeds die blokjes in D3D...
Maar je post geeft me wel moed, ik ga de kaart maar eens in een andere PC proberen. Kijken of ie daar ook raar doet.
Heb je al eens naar je bios instellingen gekeken ?Op zondag 05 mei 2002 16:35 schreef QuestGamer het volgende:
[..]
Ja ik heb geformatteerd! 3x zelfs. Omdat Windows steeds crashte bij het opstarten en ik dus WEER moest formatteren
Maar je post geeft me wel moed, ik ga de kaart maar eens in een andere PC proberen. Kijken of ie daar ook raar doet.
http://www.omegacorner.com/bios.htm
kep ook van die flutblokjes door men scherm steeds, kep laatst dus kaart van een vriend van me geprobeerd (zelfde type kaart) en weg waren blokjes, dus ik denk toch echt dat men kaart gewoon kapot isOp zondag 05 mei 2002 13:27 schreef QuestGamer het volgende:
[..]
Helaas dit helpt niet, heb de PC hele nacht uitgehad. Aangezet, gelijk 3Dmark en gelijk die maffe blokjes![]()
kep men kaart ook geunderclocked maar dat hielp dus ook niet
www.onbereikbaar.nl
Al sinds de 6043 drivers is het probleem verholpenOp zondag 05 mei 2002 16:42 schreef ICBM het volgende:
Vraagje, is die 'high poly bug' nou al gefixed met die nieuwe 6071 drivers?
Breek je nek voorzichtig
Dan zal dat bij mij ook wel het geval zijnOp zondag 05 mei 2002 17:24 schreef FRoSTy het volgende:
kep ook van die flutblokjes door men scherm steeds, kep laatst dus kaart van een vriend van me geprobeerd (zelfde type kaart) en weg waren blokjes, dus ik denk toch echt dat men kaart gewoon kapot is
Ja heb van alles geprobeerd (AGP2x, AGP Fast Write, Aperture Size, etc...). Niks hielp.Op zondag 05 mei 2002 17:21 schreef hetnet het volgende:
Heb je al eens naar je bios instellingen gekeken ?
http://www.omegacorner.com/bios.htm
en wat zijn een beetje goede snelheden om een radeon over te clocken?
zucht..Op zondag 05 mei 2002 20:10 schreef kRyPtO het volgende:
zijn die drivers van omega een beetje goed voor gaming
en wat zijn een beetje goede snelheden om een radeon over te clocken?
zoals je hebt KUNNEN lezen zijn de Omega drivers speciaal getweaked voor gaming en die bevallen voor gaming prima.. (is pas een paar keer langsgekomen)
zoals je hebt kunnen lezen moet je met overklokken net zo lang met het aantal mhz'en spelen totdat je artifact krijgt of de software vastloopt. Tot welk punt dat is?? daar moet je zelf achter komen.. das bij iedereen anders. Maargoed.. dat is al een paar keer langsgekomen.
Moraal van dit verhaal: het kan geen kwaad eventjes zelf te zoeken. Maar dat hoef ik iemand met meer posts dan ik natuurlijk niet te vertellen

Ik heb nu een Epox 8HKA+ en een Gigabyte Radeon 8500 besteld, geeft dit probs?
Kan hoeft niet, per geval verschillend. Zijn mensen die er problemen mee hebben, maar ja de kans is ook groot dat je het niet hebt.Op zondag 05 mei 2002 20:42 schreef Snow_King het volgende:
omdat ik nog geen antwoord heb vraag ik het nog eens.
Ik heb nu een Epox 8HKA+ en een Gigabyte Radeon 8500 besteld, geeft dit probs?
zucht...Op zondag 05 mei 2002 20:41 schreef bluppy2 een verhaal.
[..]
zoals je ziet is het 5 pagina's lang en 45 delen lang en ik heb echt geen zin om dat allemaal door te lezen.
maar ja ik weet het nu bedankt.
Vandaar ! dat het het er nu 45 zijnOp zondag 05 mei 2002 21:04 schreef kRyPtO het volgende:
[..]
zucht...
zoals je ziet is het 5 pagina's lang en 45 delen lang en ik heb echt geen zin om dat allemaal door te lezen.
maar ja ik weet het nu bedankt.
Verwijderd
ehehe ehhmmmOp zondag 05 mei 2002 19:21 schreef The_PyroPath het volgende:
[..]
Al sinds de 6043 drivers is het probleem verholpen

Breek je nek voorzichtig
Niemand meer een idee over mijn probleem met mijn Club3D Radeon 8500 128 MB? Kapot? Of toch NOG een keer andere drivers proberen?Op zondag 05 mei 2002 16:35 schreef QuestGamer het volgende:
Ja ik heb geformatteerd! 3x zelfs. Omdat Windows steeds crashte bij het opstarten en ik dus WEER moest formatteren
Heb je hem al in andere PC geprobeerd ?Op maandag 06 mei 2002 07:16 schreef QuestGamer het volgende:
[..]
Niemand meer een idee over mijn probleem met mijn Club3D Radeon 8500 128 MB? Kapot? Of toch NOG een keer andere drivers proberen?
Zoals je in paar post eerder melde !
ik denk nu dat hij gewoon kapot is... ik zou hem gewoon omruilen..Op maandag 06 mei 2002 07:16 schreef QuestGamer het volgende:
[..]
Niemand meer een idee over mijn probleem met mijn Club3D Radeon 8500 128 MB? Kapot? Of toch NOG een keer andere drivers proberen?
Verwijderd
drivers haal je op http://www.rage3d.com
het zou makkelijk zijn om zulke veel gestelde vragen dan gewoon aan het begin van elk deel te zetten, met alle drivers en links e.d.Op zondag 05 mei 2002 21:08 schreef hetnet het volgende:
[..]
Vandaar ! dat het het er nu 45 zijn
dat zou ook weer een hoop schelen denk
dus ik hoop dat iemand dat doet die het volgende deel gaat openen.
Verwijderd
de RADEON WIN XP OMEGA/PLUTONIUM DRIVERS X1.0.71
net nieuw dus : Go Get Them!
Daar was ik al mee begonnen in [topic=447591/1/25] maar lijkt wel of niemand links heeftOp maandag 06 mei 2002 15:03 schreef kRyPtO het volgende:
[..]
het zou makkelijk zijn om zulke veel gestelde vragen dan gewoon aan het begin van elk deel te zetten, met alle drivers en links e.d.
Radeon ViVo
Win2k-sp2
directx 8.1
via blabla
omega .71
Na install/deinstall van rage3d tweaker & radeontweaker kan ik alléén de door mij daarmee toegevoegde resoluties onder directX gebruiken, niet de normale reeks. (had wat voor TV-out toegevoegd).
Ik zou graag weer op 1024 en hoger willen spelen...
Geprobeerd:
Herinstall directx, omega, regclean, herinstall radeontweaker, enzenz..
Wie weet hoe ik die normale resoluties weer terug krijg?
Dit is een screendump van DX control panel die bij de Omega's zit; hiermee kan je alleen kijken, niet toevoegen/veranderen..
Help
Als ik nou Ram Sinks + grotere heat sink op mijn Radeon ga plaatsen en daaronder een PCI-slot cooler. Kan ik daarmee hetzelfde resultaat krijgen als wanneer ik het "normaal" mod ? JE weet wel HSF + ram sinks op kaart plaatsen ipv slotcooler.
Dus zoiets bijv. en daaronder een slotcooler.

dikzak
Breek je nek voorzichtig
ik zal er aan denken volgende keerOp maandag 06 mei 2002 15:03 schreef kRyPtO het volgende:
[..]
het zou makkelijk zijn om zulke veel gestelde vragen dan gewoon aan het begin van elk deel te zetten, met alle drivers en links e.d.
Dus ik wil een nieuwe versie installeren (7.6), na lang te hebben gezocht op de ATI-site.
Het probleem is echter dat er wordt gevraagd naar een serienummer en de originele CD.
Het serienummer dat op de CD van Club3D staat, klopt echter niet, hij geeft steeds een ongeldige code aan.
Wie weet hoe ik deze DVD Player kan installeren?
Breek je nek voorzichtig
Breek je nek voorzichtig
?? waar heb je het over ??Op woensdag 08 mei 2002 21:03 schreef The_PyroPath het volgende:
Denken jullie dat de specs van dat topic kloppen, ik denk van niet, lijkt me namelijk een bijmekaar geraapt zootje van alle mogelijke roddels
Ik weet niet of het super betrouwbaar is maar ik wou jullie de specificaties van deze nieuwe Paradepaardjes niet onthouden!!
Allereerst de "geforce5" codename NV30
Omen Card
AGP 4x and 8x
Copper Core Gpu Processor 0.13 m default clock 450 MHz
73 million transistors
8 pipes
Quad Vertex Shaders
Dual Pixel Shaders
85 bone capable
Lightspeed Memory Architecture III
Quad Cache memory caching subsystem
Dual Z-buffers for greater compression without losses
visibility subsystem
NvAuto advanced pre-charge
Hardware bumpmapping
Advanced Hardware Anisotropic Filtering
A new '12nvx’ mode anisotropic filtering delivers improved sub-pixel coverage, texture placement and quality. 12nvx mode should deliver 80% better sub-pixel coverage and placement than previous modes.
The NV30 improves its textures per pixel by applying four instead of two textures in a single clock cycle. A "loop back" arrangement allows an additional 4 textures per rendering pass. This improves performance and image quality by almost negating the chips need for multi-pass rendering!
A separate second copper processor running at 450Mhz on 0.13fab will handle all T&L — now called TT&L (True Time and lighting). This will also handle NVAutoShaper a new pre-cacheable system that has precached shapes like circles, squares, triangles and other shapes. Programmers can also add shapes to be temporally stored in its precache. This should speed things up and make standard shapes more accurate.
128 MB DDR-SDRAM @ 375 MHz x2 = 750Mhz and 256 bit!
370Mhz RAMDAC
Direct X 9.X compatible
Latest OpenGL
Backward GLIDE capable thanks to NvBlur — a new version of GLIDE
NView Multi-display Technology
Built in re-programmable DVD and TV decoder chip
There maybe a new form of cooling where the GPU has a hole in the middle and through the board. So the hottest area of the GPU gets more efficient cooling.
En niet te vergeten de RadeonG3 codename R300
8 pipelines
3 textures per pipeline
4 vertexshaders
3 Truformunits
350 mhz 256 bit GPU (0,15 micron) later komt er een 400 mhz variant op gebakken op 0,13 micron met 100 miljoen transistors.
DirectX 9.1
OpenGL 2.0
HyperZ III memory management
400 mhz ddr geheugen (800 mhz 128 bit 2.5 ns geheugen)
12.8 GB/sec bandbreedte
400 miljoen polygonen per second T&l speed
AGP 8x
2 Ramdacs van 400 mhz
triview (drie monitoren of 2 monitoren en tv tegelijk onafhankelijk aansturen)
Persoonlijk wacht ik op de All in wonder RadeonG3 lijn met even snelle prestaties als de normale RadeonG3 (net als de 128mb all in wonder radeon8500 nu)
Qua mogelijkheden op de All in wonder kaarten hebben ze bijna perfectie bereikt, maar ik zou graag op de volgende generatie AIW zien:
1. Hardwarematige MPEG 1/2/4 (DivX) decoder (nou is dat alleen Mpeg 1/2)
2. Hardwaremaetige MPEG 1/2/4 (DivX) encoder
3. Codec chips (net als de Matrox RT2500 voor realtime foto en videobewerken zonder tussenkomst van CPU om te renderen voor in b.v. Adobe Premiere)
4. Digitale TVchip (nou is dat wel bij de 64mb maar bij de 128mb een analoge) met 2 (of meer!!) tuners om tegelijk 2 dingen op te nemen.
Persoonlijk denk ik dat dat allemaal wel te realiseren valt bij ATI alleen punt 3 (codecchips) want dat word misschien te duur en neemt pc-board ruimte in beslag (om dat te beperken en dus de chips te verkleinen kost nog meer geld ) maar misschien wel een idee met als doelgroep de High-end consumenten markt.
Die zien vast ook graag een geintegreerde codecchip op een bloedsnelle 2d/3d videokaart.
greetz: B cool B free
Master
Breek je nek voorzichtig
Wat heeft dit ermee te maken ?Op woensdag 08 mei 2002 22:02 schreef hetnet het volgende:
?? Wat heeft dat met -= Radeon Topic - Deel ?? te maken ???
Over dat artikel, er zit het woord Radeon in dus relevant !
dikzak
Breek je nek voorzichtig
Verwijderd

Ik zwaar gefrustreerd, vraag ik of ze andere merk Radeon kaartjes hebben: Nee, helemaal geen radeon kaartjes
Kijk ik vandaag op hun site, staat er een Radeon 8500 DV van powercolor op voorraad
Ik had me erop verheugd, dan wacht ik liever op de Geforce 4 ti 4200
dikzak
Wat vraagjes
1-Ik heb een beetje last van schaduwlijntjes op secondary monitor
2-hoe kijk je een film op je secondary monitor?
WMP6.4 en 7 draaien wel op seconday maar als ik ze full screen zet dan zo gauw ik mijn muis gebruik op mijn primary springt hij van full screen af
bsplayer en divxplayer werken niet op secondary
3-kun je 2 monitoren en tv allemaal aan hebben, als ik ze allemaal aansluit krijg ik problemen: bijv rode waas over secondary monitor, primary monitor springt uit doordat het signaal 46Hz is?? das ook geen tv erg maf 50Hz doet hij het normaal wel
Hij flipt nogal zeg maar
Er komen vast nog meer vraagjes aan
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
Ik heb QuestGamers kaart nu in mijn PC zitten en het zelfde probleem blijft...Op maandag 06 mei 2002 08:30 schreef hetnet het volgende:
[..]
Heb je hem al in andere PC geprobeerd ?
Zoals je in paar post eerder melde !
hier is een UT screenshot van hoe het er uit ziet:
ik denk dus dat ie kepot is
Nou das een beetje overdreven niet? 2x zoveel kost ie niet en met de beeldkwaliteit is ook weinig mis volgens mij ...Op donderdag 09 mei 2002 11:07 schreef Chello200 het volgende:
Wachten op een Gforce 4 kaart je huh ? Dus je wilt 2 x zoveel betalen voor een kaart die gewoon te duur is voor zijn beeldkwaliteit ?
Tja, als dit ziet denk ik dat ook wel.Op donderdag 09 mei 2002 16:59 schreef Tielenaar het volgende:
[..]
Ik heb QuestGamers kaart nu in mijn PC zitten en het zelfde probleem blijft...
hier is een UT screenshot van hoe het er uit ziet:
[afbeelding]
Inderdaad...
Inderdaad.Op donderdag 09 mei 2002 16:59 schreef Tielenaar het volgende:
Ik heb Exile al gemaild voor een nieuwe, hoe snel dat gaat enzo.
ik heb dit al een poosje en ik krijg het maar niet opgelost ..
heb net de nieuwste drivers er opgezet van de Ati site
de 6071 XP Drivers maar mijn Quake III blijft vast slaan
alles werkt prima ik heb dit dan ook alleen met quake
heb me quake er opnieuw opgezet en ook een reinstall van winxp heeft geen zin
is er geen quake patch ? zodat mijn problemen weg zijn ?
zie mijn sig voor systeem info en mijn OS is gewoon WinXP
Nou oke misschien, maar een Gforce 4 kost al gauw 450 euro en de Radeon 8500 iets van 225 euro ! ( das 2x zo weinig )Op donderdag 09 mei 2002 17:29 schreef Bomberman het volgende:
[..]
Nou das een beetje overdreven niet? 2x zoveel kost ie niet en met de beeldkwaliteit is ook weinig mis volgens mij ...
Verder is de Gforce 4 2d-kwaliteit minder dan Radeon, ik weet niet hoe het zit met 3d. Maar de prijs voor een gforce4 is imho iig te hoog.
dikzak
De nieuwe OFFICIELE ATi Radeon drivers zijn te downloaden vanaf http://www.ati.com/support/driver.html
Het betreft dit ik de final van de 6071 drivers voor XP en de 9031 voor 9x!!!
(deze hebben dus ook de laatste WDM drivers ingebouwd denk ik)
Ik wens u veel plezier
edit: OOPS.. ik lees weer langs een paar eerdere berichtjes heen

Ik was weer gewoon te laat
je was idd iets te laatOp vrijdag 10 mei 2002 10:44 schreef bluppy2 het volgende:
Dames en heren! Groot nieuws heeft ons berijkt!!
De nieuwe OFFICIELE ATi Radeon drivers zijn te downloaden vanaf http://www.ati.com/support/driver.html
Het betreft dit ik de final van de 6071 drivers voor XP en de 9031 voor 9x!!!
(deze hebben dus ook de laatste WDM drivers ingebouwd denk ik)
Ik wens u veel plezier
edit: OOPS.. ik lees weer langs een paar eerdere berichtjes heen![]()
Ik was weer gewoon te laat
alleen lees mijn probleem boven .... die is nog steeds niet opgelost

Ik gebruik leaked drivers en die zijn minimaal 12 meg ( incl. WDM )
dikzak
Die zitten wel in de oude paketten...
Verwijderd
Ik heb een big mistake gemaakt..:
Heb een radeon 8500 (made by radeon) kaart gekocht zonder
eerst gekeken te hebben of ie 't wel doet op mijn
Gigabyte Ga-7vtxe+ mamabordje.
Ook de biosupdate verhelpt niet dat alle spellen meteen
gaan hangen of verticale storingen hebben..
Nou kan ik bij mijn computerleverancier wel mijn moederbord gaan omruilen, maar ik heb geen idee voor
welk moederbord ik 'm het beste kan gaan ruilen..
Wie kan me vertellen welk moederbord het beste samengaat
met de radeon 8500 (made by ati)? het liefst zonder bios-updates..
Alvast bedankt voor diegene die me willen helpen..
Rik
Tis een multimedia pakket. Dus voor DVD's kijken of video in/out.Op vrijdag 10 mei 2002 16:13 schreef ap0stah het volgende:
wat houd dat wdm dan precies in ?
dikzak
Had zelf een Radeon met een Jetway 866-AS (kt266-chipset). Werkte niet... (infinite loop). Vervolgens een asus a7v333 gekocht. Loopt nu echtOp vrijdag 10 mei 2002 16:11 schreef dukenukem het volgende:
Goeiedag,
Ik heb een big mistake gemaakt..:
Heb een radeon 8500 (made by radeon) kaart gekocht zonder
eerst gekeken te hebben of ie 't wel doet op mijn
Gigabyte Ga-7vtxe+ mamabordje.
Ook de biosupdate verhelpt niet dat alle spellen meteen
gaan hangen of verticale storingen hebben..
Nou kan ik bij mijn computerleverancier wel mijn moederbord gaan omruilen, maar ik heb geen idee voor
welk moederbord ik 'm het beste kan gaan ruilen..
Wie kan me vertellen welk moederbord het beste samengaat
met de radeon 8500 (made by ati)? het liefst zonder bios-updates..
Alvast bedankt voor diegene die me willen helpen..
Rik
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Dat is toch voor de all-in-wonder zooi. Heeft toch niets met DVD's te maken. Toch?Op vrijdag 10 mei 2002 17:52 schreef Chello200 het volgende:
[..]
Tis een multimedia pakket. Dus voor DVD's kijken of video in/out.
Verwijderd
Dat is nmlk de enige mogelijkheid om mijn jetway radeon 7500 aan de praat te krijgen op een asusTUSL2-C bordje met tualarin celly 1,3@1,56.
Verwijderd
iig, ik heb gisteren een Hercules 3D Prophet FDX 8500 LE gekocht voor 249 euro. ik zocht eigenlijk een GeForce 4 Ti4200, want ik heb gehoord dat die ongeveer even duur zijn. (klopt dat trouwens?)
Alles liep goed, de techdemo's draaien mooi, maar zodra ik morrowind speel, waarin je pixel-shaded water hebt, loopt de computer vast. Het scherm krijgt verticale lijnen die meestal twee kleuren hebben.
Dit gebeurt niet bij het pixel-shaded water van de ATI demos, maar WEL bij de screensaver waarin pixel-shaded water is. (ATI-ocean)
Ook heb ik (net nog) gemerkt dat de computer soms opnieuw opstart of ineens afsluit....
wat kan het probleem zijn? En is het zowieso een goed idee om de kaart terug te brengen en een betere te kopen die niet meer dan 300 euro kost??
zonder WDM reboot windows spontaan als ik een DVD in me pc duw...Op vrijdag 10 mei 2002 21:22 schreef hiostu het volgende:
[..]
Dat is toch voor de all-in-wonder zooi. Heeft toch niets met DVD's te maken. Toch?
Ik denk dat het de drivers die bijv. de hardware matige dvd-decoding aansturen (+interlacing etc)
maar goed, de hoop op werkende spellen heb ik allang opgegeven...
krijg echt niks aan het werken...
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ik heb er al een paar geprobeerd alleen dan zegt die dat hij incompatible is
39
Humz dat model heb ik ook nog liggen en met die kaartOp zaterdag 11 mei 2002 14:26 schreef Phusebox het volgende:
hmm ik zit hier nog met een antieke Radeon VIVO 64mb DDR...
kan ik alle spellen nog goed in 1024 * 768 spelen hoot.
De monitor die aan die pc hangt is maar een 17 inch model die noet hoger gaat
Owja het systeem waar deze kaart in draait is de pc van me pa, Specs:
AMD XP1800+
512 mb DDR Dane-Elec
Windows XP
Laatste officiele drivers van ATI voor windows XP
Radeon Vivo 64 MB deze loopt op 210/210
Verwijderd
ati radeon 64ddr vivo
225\225 met geheugen timing op zijn hoogste
word gekoelt door zijn eigen fen
geen koelblokken op de geheugen
helaas is deze verkocht en heb nu een ati 8500pro
toch een mooi over klok
166\166 naar 225\225 was een oem product
Dat is nog steeds een prima kaart hoor.Op zaterdag 11 mei 2002 14:26 schreef Phusebox het volgende:
hmm ik zit hier nog met een antieke Radeon VIVO 64mb DDR...
Daar moet je gewoon alle spellen mee kunnen spelen.
Verwijderd
Dude, ik had het over een Geforce 4 Ti 4200 kaart die nog niet uit is. Die gaat waarschijnlijk rond de E 299,- kosten of zelfs goedkoperOp vrijdag 10 mei 2002 01:11 schreef Chello200 het volgende:
[..]
Nou oke misschien, maar een Gforce 4 kost al gauw 450 euro en de Radeon 8500 iets van 225 euro ! ( das 2x zo weinig )
Verder is de Gforce 4 2d-kwaliteit minder dan Radeon, ik weet niet hoe het zit met 3d. Maar de prijs voor een gforce4 is imho iig te hoog.
Ik hoop dat er snel drivers uitkomen die op beide gebieden goed zijn..
www.triathlete.nl
Verwijderd
Groetjes.
dusOp donderdag 09 mei 2002 21:23 schreef Sonic- het volgende:
oke heel groot probleem !!
ik heb dit al een poosje en ik krijg het maar niet opgelost ..
heb net de nieuwste drivers er opgezet van de Ati site
de 6071 XP Drivers maar mijn Quake III blijft vast slaan
alles werkt prima ik heb dit dan ook alleen met quake
heb me quake er opnieuw opgezet en ook een reinstall van winxp heeft geen zin
is er geen quake patch ? zodat mijn problemen weg zijn ?
zie mijn sig voor systeem info en mijn OS is gewoon WinXP
Dan moet je of een verdomd goeie airflow hebben in je kast of je zit gewoon te liegen.Op zaterdag 11 mei 2002 18:47 schreef suijkerbuijk het volgende:
he hr15 ik gooi er nog een stap je er boven op
ati radeon 64ddr vivo
225\225 met geheugen timing op zijn hoogste
word gekoelt door zijn eigen fen
geen koelblokken op de geheugen
helaas is deze verkocht en heb nu een ati 8500pro
toch een mooi over klok
166\166 naar 225\225 was een oem product
Want ik krijg mijn Radeon 64DDR 166/166 niet hoger dan 215/215 zonder artifacts te krijgen ! ( zonder heatsinks en koelend op standaard fan )
dikzak
Maak je nou een vette typo of wat? lijkt me anders gevalletje direct terug naar de shop en omruilenOp zondag 12 mei 2002 07:51 schreef Nillfist het volgende:
Ik heb mijn Radeon8500 retail nog niet hoger kunnen klokken dan 195/200 ongeveer... Waar ligt dat nou aan...
Verwijderd
En wat is jullie mening? Ik zoek namelijk een kaart die zowel video in alsook video out heeft + DVI aansluiting, maar dit niet ten koste gaat van de prestaties van de kaart vanwege interferentie. Als de prijs een beetje reeel is overweeg ik hem te kopen. Waar kan ik de Radeon 8500 ALL IN WONDER kopen?
Verwijderd
wel ik heb wel een oem maar die had wel hyhundai geheugen op 5,5secOp zondag 12 mei 2002 12:17 schreef Chello200 het volgende:
[..]
Dan moet je of een verdomd goeie airflow hebben in je kast of je zit gewoon te liegen.
Want ik krijg mijn Radeon 64DDR 166/166 niet hoger dan 215/215 zonder artifacts te krijgen ! ( zonder heatsinks en koelend op standaard fan )
verder een goede airflow??? mijn kast staat altijd open
dus eigelijk was het een retail die terug geklokt is
en dan kan ik deze snelheid wel halen
en het was een van de laaste series
liegen doe ik niet heeft geen zin
alleen mijn nieuwe ati 8500pro komt niet hoger dan 280\280???
dus deze moet ik wel gaan veranderen
Verwijderd
BTW als er iemand nog intresse heeft in een ATI built Radeon 8500 128MB, ik heb er 3 liggen op het moment, nog helemaal shrinkwrapped, volledige retail paketten.
Helaas heb ik 2 weken terug net een radeon 8500 64DDr gekocht voor €233,- en die is nu inmiddels ook nog maar €199,-Op zondag 12 mei 2002 03:45 schreef Cyberboy het volgende:
[..]
Dude, ik had het over een Geforce 4 Ti 4200 kaart die nog niet uit is. Die gaat waarschijnlijk rond de E 299,- kosten of zelfs goedkoper
VGA AGP Leadtek GF4 TI4200 64Mb
LEVERBAAR IN DE LOOP VAN VOLGENDE WEEK
€ 238,--!( wintelco.nl)
nog bijna 90 GULDEN verschilOp zondag 12 mei 2002 16:01 schreef makkie het volgende:
[..]
Helaas heb ik 2 weken terug net een radeon 8500 64DDr gekocht voor €233,- en die is nu inmiddels ook nog maar €199,-
VGA AGP Leadtek GF4 TI4200 64Mb
LEVERBAAR IN DE LOOP VAN VOLGENDE WEEK
€ 238,--!( wintelco.nl)
mwach.. we moeten (for the time being) maar ff accepteren dat nvidia nu de snelste is... Maar binnenkort komt de Parhelia, en een tijd later de R300
Breek je nek voorzichtig
Verwijderd
Ik heb interesse! 128 mb, DDR memory of niet?Op zondag 12 mei 2002 15:54 schreef The_Fur het volgende:
Nifilist, wat voor radeon heb jij eigenlijk? De retail draait standaard op 275/275. Mijne draait op het moment op 310/300 Heb alleen de fan vervangen door een oude koeler voor mijn Winchip 200.
BTW als er iemand nog intresse heeft in een ATI built Radeon 8500 128MB, ik heb er 3 liggen op het moment, nog helemaal shrinkwrapped, volledige retail paketten.
Mail de prijs iig. s.v.p naar stevie@telcell.nl
Verwijderd
Vroeg je wat ik er voor Radeon ik heb? Een Radeon8500 build by ATI, met 3.6 memory erop... in een ATI retail doos...
Raar he? overigens heb ik ook interesse in die kaartjes waar je over schreef...
nillfist@xs4all.nl
vertel maar wat je der voor moet hebben.Op zondag 12 mei 2002 15:54 schreef The_Fur het volgende:
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Bij de drivers die ik nu gebruik onder xp (6071) is het bureaublad op mijn tv maar wazig.
En als ik een dvd afspeel op mijn monitor dan stottert ie en is het meer blok-o-vision
heb je wel de laatste WDM drivers geinstalleerd??? De 6071 drivers zijn drivers die het 3D gebeuren aansturen..Op maandag 13 mei 2002 11:32 schreef EXCalibur_EeK het volgende:
Welke drivers zou ik eigenlijk moeten gebruiken voor de beste kwaliteit van de tv-out?
Bij de drivers die ik nu gebruik onder xp (6071) is het bureaublad op mijn tv maar wazig.
En als ik een dvd afspeel op mijn monitor dan stottert ie en is het meer blok-o-vision
edit: de 6015 heeft die WDM drivers: kies custom install en installeer dan alleen de WDM drivers.
URL: http://www.ati.com/support/drivers/winxp/winxpradeon613106015.html
(+1 behulpzaam
Dit topic is gesloten.