-= Radeon Topic - Deel 44 =-

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 763 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 21:18
De vorige zit weer vol :)

[sint edit]

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/447591/

[/sint edit]

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga dinsdag mijn Club3D Ati Radeon 8500 Pro ophalen :).

Hebben jullie nog tips voor me, hoe ik het beste die kaart kan installeren: drivers........ect bla bla bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Powerstrip!! Verder de nieuwst denkbare drivers en directx8.1 downloaden. Alles installeren, en vervolgens met powerstrip 285/285 instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Lekker als je de vorige afsluit met een vraag :) Nog ff een keer hier dan, anders krijg ik zeker geen antwoord ;)

Iemand een idee waarom mijn gisteren gekochte Hercules 8500LE met de 6052 drivers XP niet meer opstart :? De drivers die erbij geleverd worden doen het wel, maar na installatie van die andere drivers klapt mijn hele pc eruit. Ook na het terugzetten van mijn Ghost image (waar geen VGA drivers op stonden) kan ik de nieuwe niet installeren omdat XP vastloopt na de noodzakelijke reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bop
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

Op donderdag 04 april 2002 17:59 schreef kevinOhdie het volgende:
Ik ga dinsdag mijn Club3D Ati Radeon 8500 Pro ophalen :).

Hebben jullie nog tips voor me, hoe ik het beste die kaart kan installeren: drivers........ect bla bla bla
Het is een erg lekker kaart... maar hij fucked wel een beetje bij me... draai hem nu op 2x agp, 260 MHz en ene fxi in register... nu pas kan ik normaal THPS3 spelen :/

Maar gelukkig heeft niet iedereen dit :D (bijna niemand)

Tip: Ga naar www.ati.com
ga naar powered by ati
search for drivers
Download daar Reference drivers...
je kan niet de standaard ati drivers gebruiken...dat werkt niet doordat het van Club-3D is.. en voordat je begint de-installeer alle video drivers !

Dat is het wel zo ongeveer :)
Heb een tijd zitten klote in het begin met Reference drivers... omdat ik die niet had omdat ik dacht dat ik gewoon die van ati kon gebruiken :S

Omega drivers zijn trouwens ook goed getweakte drivers... als je die wil (is niet voor benchmarks) zeg het dan :D

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

ik heb nog NOOIT last gehad dat ik drivers niet kon installeren, gewoon die 6052 van het rammelen en als je problemen krijgt de product ID ff veranderen in wat het wezen moet.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik de detonators gewend ben schuw ik het hele Radeon driver gedoe nog een beetje maar ik zit er wel erg over te denken om een Radeon te gaan halen, de resultaten liegen er niet om.

Het enige verschil tussen een normale Radeon en een LE versie is de snelheid toch?

edit: ik weet het antwoord al, ja dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Op donderdag 04 april 2002 21:17 schreef The_PyroPath het volgende:
ik heb nog NOOIT last gehad dat ik drivers niet kon installeren, gewoon die 6052 van het rammelen en als je problemen krijgt de product ID ff veranderen in wat het wezen moet.
Na installatie van 6052 kom ik alleen nog maar in XP in safe mode :( Als ik Windows opstart crasht de pc meteen, waarna hij bij opnieuw starten wil gaan scannen en dan allemaal gare bestanden tegenkomt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik zag dat Omega ook weer nieuwe drivers heeft.

http://www.omegacorner.com/ati.htm

Ik vindt ze een aanrader, maar pas op, je 3dmark zal niet hoger gaan, deze drivers zijn getweakd\samengesteld voor kwaltiteit, niet voor snelheid.
OMEGADRIVE here!
This are my "optimized" drivers for the ATI Radeon family
of video cards, this version (Omega 1.1.52) is for
Windows XP.

Special note:
THIS DRIVERS ARE MADE FOR GAMES, NOT BENCHMARKS!!!
THEY FIX GRAPHICAL ERRORS, STABILITY PROBLEMS
AND SOME SPEED ISSUES ONLY IN GAMES.
THEY ADD VISUAL QUALITY, STABILITY AND MORE OPTIONS.
IF YOU WANT DRIVERS FOR BENCHMARKS DOWNLOAD ATI'S
ORIGINAL DRIVERS INSTEAD FOR 3DMARK2K1 AND OTHER
BENCHMARKS.

New (Omega 1.1.52)
* Enabled Compressed Textures in OpenGL
* Fixed the 800x600@70Hz limit error in the "minimum refresh rates" INFs,
now 70Hz will NEVER appear again, minimum will be 75Hz.
* Fixed the dual display problem, now both the CRT and TV can be
seen simultaneously (implemented but not yet tested)
* Previous tweaks where working so fine that nothing else was changed
* Added the Language tool to remove unwanted ATI language files, it will
eliminate most of the extra files, but not all of them.
* The drivers are a mix of the official 6015, beta 6043 and beta 6052

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-09 15:48
Ik had een vraag, namelijk; Ik en een maat van me hebben allebij een radeonnetje aangeschaft. Ik heb een club3d ati radeon 8500 PRO en hij een Hercules Prophet FDX LE kaart (ofzoiets) En wij hebben allebij, bij elk spel als we in 1280x1024 of 1280x960 modes gaan draaien en we bewegen de muis dat alles op het scherm begint te knipperen etc.
Ik heb geen idee wat ik eraan kan doen. Ben verder wel tevreden over de kaart, me proc en mb zijn de bottleneck geworden :r

3DMARK2001 640x480 - 6791
3DMARK2001 1024x768 - 6746

zie het verschil :(
Ik heb het probleem met alle drivers maar ik gebruik nu de unofficial 6043 drivers voor Win2K op een MSI K7T PRO en Athlonnetje (zie specs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Op vrijdag 05 april 2002 08:42 schreef hjs het volgende:
Ik zag dat Omega ook weer nieuwe drivers heeft.

http://www.omegacorner.com/ati.htm

Ik vindt ze een aanrader, maar pas op, je 3dmark zal niet hoger gaan, deze drivers zijn getweakd\samengesteld voor kwaltiteit, niet voor snelheid.
[..]
Zijn inderdaat niet sneller, scheelt 100 punten in 3D 2001 se test.
Maar zie geen piepje en knippertjes meer, bij de Ati Demos.
En dan vooral nature en eiland3, (nog een knippertje waar genomen)Nu nog ff DVD-tje uit proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Is er nog nieuws over de rv250 (8800)??? Is al een beetje de prijs bekent enzo? En op hoeveel mhz draait de core en het geheugen nou?? :?

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
en voordat je begint de-installeer alle video drivers !
ik krijg sinds gisteren af en toe vastlopers in XP.. zp zegt dat het door de drivers van me radeon8500 komt.. (club3d).
ik heb nu die drivers (reference XP) maar hoe deinstalleer ik nu alle ouwe drivers die ik hiervoor heb geprobeerd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

dat wordt lastig, dan zal je "overnieuw" moeten beginnen:

download regcleaner en installeer het.

Gebruik eerst het deinstall gebeuren van ATi zelf en dan bedoel ik niet alleen de drivers maar ook de MMC en herstart dan de PC, je krijgt dan een standaart VGA aangemeten geloof ik.

vervolgens ga je in je inf mapjes alle ati*.* bestanden wegknikkeren, datzelfde doe je in je system32 map.

tover regcleaner tevoorschijn en als je het opgestart hebt is alles netjes ingedeeld in categorien, dan verwijder je de gene met ATi erin en je bent na een herstart klaar voor de nieuwe drivers.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
voordat ik alles eraf gooi, eerst ff dit:

welke drivers kan ik dan het beste nemen voor me club3d 8500 275/275?
ik heb me echt helemaal suf gezocht... maar je wordt echt doodgegooid met al die drivers.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bop
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

Op vrijdag 05 april 2002 16:13 schreef Fried het volgende:
voordat ik alles eraf gooi, eerst ff dit:

welke drivers kan ik dan het beste nemen voor me club3d 8500 275/275?
ik heb me echt helemaal suf gezocht... maar je wordt echt doodgegooid met al die drivers.. :?
voor het gamen --> omage ! zie post hierboven voor link!

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
Ik heb goede ervaring met de 6043 drivers voor de club3d ati Radeon pro 275/275
Iemand al een id waarom ik 'artifact'-achtige dingen krijg op resoluties boven de 1024x768?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
ben nu de xp omega aan het downloaden....
ga dan zo proberen om al die ouwe zut eraf te gooien en de omega erop met regcleaner enzow..

ik post nog wel hoe het gegaan is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
Op vrijdag 05 april 2002 16:47 schreef PROximity het volgende:
Ik heb goede ervaring met de 6043 drivers voor de club3d ati Radeon pro 275/275
Iemand al een id waarom ik 'artifact'-achtige dingen krijg op resoluties boven de 1024x768?
je kaart wordt waarschijnlijk te warm (heb je casefans??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
Dit lijkt me sterk, een kameraad van me met een Hercules Prophet FDX LE heeft dezelfde complicaties en beide systemen hebben casefans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-rom
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-08-2024
Ik heb ook de beste ervaringen met 6043, ik haal er op de 1e plaats de hoogste 3dmark mee, en op de tweede plaats ben ik nog geen fouten e.d. tegengekomen in games dan wel demos.

zorg er wel voor dat je genoeg werkgeheugen hebt, anders is het zwaar bagger. Ik met 256 ddr heb nog moeite met Mohaa 1280 en een maat van me op 1600 ( 512 ddr) draait uiterst relax... enige verschil is 256 i.p.v. 512 ddr.. maarja....

Ik kan hierbij ook de 3d profeet van hercules erg aanbevelen, na wat testen met drivers en biossettings krijg je er zonder oc-en een goede score uit. (zowel games als 3dmark)

-> http://service.madonion.com/compare?2k1=3178362

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Op vrijdag 05 april 2002 17:56 schreef PROximity het volgende:
Dit lijkt me sterk, een kameraad van me met een Hercules Prophet FDX LE heeft dezelfde complicaties en beide systemen hebben casefans.
Je kan wel case fan in je kast hebben, maar dat wil niet zeggen dat ie ook (goede) airflow hebt aan de onderkant, van je video kaart. Ik had dit namelijk ook, opgelost door P3 cpufan (60mm) ik zijkant van kast te bouwen, die recht op kaart blaast daarna geen last meer van gehad.
(was vooral met die vissen in benzmark)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:31
ik heb een vaag probleem ;(

als ik quake III speel dan loopt mijn quake vast na een paar minuten te hebben gespeeld ..

ik draaide voor heen alles goed met de 6.13.10.6052 drivers in combo met Windows XP

toen heb ik alles er op nieuw opgezet en dus ook weer de 6.13.10.6052 gepakt .. en wat blijkt... juist hij staat vast .... ;(

dus ik denk .. het zal wel aan de drivers liggen :?

nou nu heb ik dus de nieuwe omega drivers er op staan (11.52) maar hij doet nog steeds het zelfde .. :(

ik heb verder niets overgeclockt en heb ook al mijn CPU weer op 1 Ghz staan (zie sig voor meer info)

wie weet wat ik moet doen ?

edit : ik heb het btw ook met meer spellen zoals GTA2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Uhm, heb je de laatste Via drivers geprobeerd te installeren?

als je dat namelijk gedaan hebt dan kan er het volgende aan de hand zijn:

de drivers zijn niet geinstalleerd!

er is iets mis met deze versie want hij installeert niet goed in XP, hij kopiert de bestanden wel naar de plaats waar ze wezen moeten maar veranderd ze vervolgens niet in het systeem, oplossing is ff in apparaat beheer bij systeem apparaten de drivers zelf selecteren.

Dat geld voor IDE, PCI ->AGP bridge, ISA bridge en nog een geloof ik.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic
Op vrijdag 05 april 2002 18:55 schreef The_PyroPath het volgende:
Uhm, heb je de laatste Via drivers geprobeerd te installeren?

als je dat namelijk gedaan hebt dan kan er het volgende aan de hand zijn:

de drivers zijn niet geinstalleerd!

er is iets mis met deze versie want hij installeert niet goed in XP, hij kopiert de bestanden wel naar de plaats waar ze wezen moeten maar veranderd ze vervolgens niet in het systeem, oplossing is ff in apparaat beheer bij systeem apparaten de drivers zelf selecteren.

Dat geld voor IDE, PCI ->AGP bridge, ISA bridge en nog een geloof ik.
ik heb een Asus TUSL2-C en die heeft geen Via chipset ..
verder installeerd hij hem prima ... alleen als ik ga spelen dan slaat me quake vast in windows

ik klik dan op don't send (de foutmelding dus) en ik sta weer in windows ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 06:43
probeer eens de redsoft plutonium drivers, schijnen net zo goed of nog beter als de Omega drivers te zijn. Zie www.rage3d.com voor meer info en de download site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic
Op vrijdag 05 april 2002 19:05 schreef hiostu het volgende:
probeer eens de redsoft plutonium drivers, schijnen net zo goed of nog beter als de Omega drivers te zijn. Zie www.rage3d.com voor meer info en de download site.
geeft het zelfde resultaat ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garibaldi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-10-2019

Garibaldi

Four rings to rule them all

Op vrijdag 05 april 2002 18:13 schreef J-rom het volgende:

Ik kan hierbij ook de 3d profeet van hercules erg aanbevelen, na wat testen met drivers en biossettings krijg je er zonder oc-en een goede score uit. (zowel games als 3dmark)

Wij zitten ECHT dicht bij elkaar in de buurt qua score!

http://service.madonion.com/compare?2k1=3168866

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Laatst online: 10:52
Op vrijdag 05 april 2002 18:13 schreef J-rom het volgende:
Ik heb ook de beste ervaringen met 6043, ik haal er op de 1e plaats de hoogste 3dmark mee, en op de tweede plaats ben ik nog geen fouten e.d. tegengekomen in games dan wel demos.

zorg er wel voor dat je genoeg werkgeheugen hebt, anders is het zwaar bagger. Ik met 256 ddr heb nog moeite met Mohaa 1280 en een maat van me op 1600 ( 512 ddr) draait uiterst relax... enige verschil is 256 i.p.v. 512 ddr.. maarja....

zelfde systeem (zelfde mobo&cpu al heb jij de Athlon XP en ik de normale Athlon)hebben wij ongeveer maar ik pers er toch meer 3dmarks uit heb wel de retail build by versie en me fsb staat op 148 cas 2
http://service.madonion.com/compare?2k1=3179950

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Op vrijdag 05 april 2002 14:56 schreef McFlipp het volgende:
Is er nog nieuws over de rv250 (8800)??? Is al een beetje de prijs bekent enzo? En op hoeveel mhz draait de core en het geheugen nou?? :?
Nog maar een keertje dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
Op vrijdag 05 april 2002 18:36 schreef hetnet het volgende:

[..]

Je kan wel case fan in je kast hebben, maar dat wil niet zeggen dat ie ook (goede) airflow hebt aan de onderkant, van je video kaart. Ik had dit namelijk ook, opgelost door P3 cpufan (60mm) ik zijkant van kast te bouwen, die recht op kaart blaast daarna geen last meer van gehad.
(was vooral met die vissen in benzmark)
Dit is echt het probleem niet, de kaart is echt nog lang niet op temperatuur en het beeld begint ook alleen te flippen als ik met me muis beweeg. Ik weet zeker dat het geen verhittingsprobleem is. Bovendien heb ik een cooler systeem dan normaal (door me casefans (en ja goede airflow)) en ik mag toch verwachten dat een club3d ati radeon 8500 pro en een hercules prophet fdx le geen extra cooling nodig hebben om boven de 1024x768 in 3d te gaan renderen (geldt alleen voor opengl boven 1024x768 en voor direct3d alleen boven de 1280x1024 (en helemaal niet in 3dmark2001 maar dat komt omdat je de muis dan niet beweegt))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
Trouwens ;)
waarom krijg ik bij 30% van me divxjes geen beeld op me tv-out? Ik zie de player wel, de muis en alles erop en eraan alleen me player is niet gevuld met de divx zelf :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
nog geen problemen ondervonden....

hopen dat het zo blijft! (morgen een LAN-party nl.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic
Op vrijdag 05 april 2002 18:38 schreef Sonic- het volgende:
ik heb een vaag probleem ;(

als ik quake III speel dan loopt mijn quake vast na een paar minuten te hebben gespeeld ..

ik draaide voor heen alles goed met de 6.13.10.6052 drivers in combo met Windows XP

toen heb ik alles er op nieuw opgezet en dus ook weer de 6.13.10.6052 gepakt .. en wat blijkt... juist hij staat vast .... ;(

dus ik denk .. het zal wel aan de drivers liggen :?

nou nu heb ik dus de nieuwe omega drivers er op staan (11.52) maar hij doet nog steeds het zelfde .. :(

ik heb verder niets overgeclockt en heb ook al mijn CPU weer op 1 Ghz staan (zie sig voor meer info)

wie weet wat ik moet doen ?

edit : ik heb het btw ook met meer spellen zoals GTA2
hij doet het weer !! :)

beetje vaag probleem maar is gewoon opgelost door oude drivers te uninstallen en ook alles in de regedit weg te halen wat met Ati te maken heeft

daarna de nieuwste drivers er op en hij draait weer als een nieuwe ;)

ati rulez :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Op vrijdag 05 april 2002 20:32 schreef PROximity het volgende:

[..]

Dit is echt het probleem niet, de kaart is echt nog lang niet op temperatuur en het beeld begint ook alleen te flippen als ik met me muis beweeg. Ik weet zeker dat het geen verhittingsprobleem is. Bovendien heb ik een cooler systeem dan normaal (door me casefans (en ja goede airflow)) en ik mag toch verwachten dat een club3d ati radeon 8500 pro en een hercules prophet fdx le geen extra cooling nodig hebben om boven de 1024x768 in 3d te gaan renderen (geldt alleen voor opengl boven 1024x768 en voor direct3d alleen boven de 1280x1024 (en helemaal niet in 3dmark2001 maar dat komt omdat je de muis dan niet beweegt))
Ja das dan zeker raar, vooral als het op twee pc's zelfde probleem is. Toevalig ook zelfde spel? (Naam spel? soms wel makelijk) Soms ook zelfde muis? (software muis misschien) Noem zo maar ff wat op. Beetje meer info !! dan kunnen andere mensen er mischien wat ook mee. (loop ook maar wat mee te denken met je)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-rom
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-08-2024
Op vrijdag 05 april 2002 19:55 schreef Garibaldi het volgende:

[..]

Wij zitten ECHT dicht bij elkaar in de buurt qua score!

http://service.madonion.com/compare?2k1=3168866
jah we zitten zekerss dicht bij elkaar :).. , als ik trouwens mijn geheugen op Cas 2 i.p.v. 2,5 zet, dan race ik naar de ruim 7900 ( 7920 )
Ik probeer het beste eruit te halen zonder te OC-en... is wel een leuke uitdaging :)

edit: presteren die 6025 beter dan de 6043 bij jou???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garibaldi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-10-2019

Garibaldi

Four rings to rule them all

Op zaterdag 06 april 2002 11:47 schreef J-rom het volgende:

[..]

jah we zitten zekerss dicht bij elkaar :).. , als ik trouwens mijn geheugen op Cas 2 i.p.v. 2,5 zet, dan race ik naar de ruim 7900 ( 7920 )
Ik probeer het beste eruit te halen zonder te OC-en... is wel een leuke uitdaging :)

edit: presteren die 6025 beter dan de 6043 bij jou???
Ik heb eerst de 7.66 drivers van Hercules geinstalleerd na een verse XP installatie. Die draaide in 3DMark 2001SE erg goed, hoogste score tot nu toe. Alleen met die drivers kreeg ik slechte performance in F1 2001 (haperende graphics). Toen heb ik die drivers geuninstalled, en de beta 6052 erop gezet van redsoftware. Nu draait mijn machine perfect met F1 2001 (alles op full detail in 1024*768 32 bit) maar de 3D Mark 2001SE score is 100 marks lager. Nu kan die test me echt niet boeien, behalve dat je goed kunt meten hoe je drivers performen. Vandaar.
CAS 2 heeft compatibiliteitsproblemen op mijn Mobo, helaas. Gigabyte hoopt dat in een nieuwe BIOS-release op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor een software krijg je allemaal bij de Club3D Ati Radeon 8500 PRO ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
Op zaterdag 06 april 2002 16:45 schreef kevinOhdie het volgende:
Wat voor een software krijg je allemaal bij de Club3D Ati Radeon 8500 PRO ?
Ik krijg een dvd software cdeetje, een driver cdeetje en een volledig spel, namelijk Rune. Daarbij krijg je ook nog 3 kabeltjes en een verloop stukje voor je tv-out. Erg netjes allemaal :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
Op zaterdag 06 april 2002 01:13 schreef hetnet het volgende:

[..]

Ja das dan zeker raar, vooral als het op twee pc's zelfde probleem is. Toevalig ook zelfde spel? (Naam spel? soms wel makelijk) Soms ook zelfde muis? (software muis misschien) Noem zo maar ff wat op. Beetje meer info !! dan kunnen andere mensen er mischien wat ook mee. (loop ook maar wat mee te denken met je)
Bij elk spel heb ik het probleem. Warcraft III, Quake III Arena, Half-Life (counterstrike), Unreal Tournament en Medal Of Honor.
Nu is het zo dat als ik me muis niet aanraak dat ik dan gewoon goed beeld heb. :? ik heb een Logitech Dual Optical en heb net de drivers ge-installeerd maar zonder suc6 :(
Ook als ik een game speel op een resolutie beneden de 1280x1024 en msn popt met een message up dan krijg ik allemaal artifacts en kan ik mannetjes door muren heen zien enzo :? beetje vaag (net als wat ik zie op 1280x1024 als ik de muis beweeg)
Ik moet er wel bij zeggen dat ik de driver cd nooit heb gebruikt, maar die kameraad van me wel. Heb clean install Win2K gedaan en daarna ff de 6043 drivers gedownload en geinstalled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chello200
  • Laatst online: 27-11-2022
Weet iemand hier een of Club3D Radeon 6ns geheugen heeft of 5.5 ?
Want als ie 5.5 is kan ik hem klokken naar 183/183 zonder extra cooling.
Standaard is ie 162/162 ! :(

dikzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg welke reg video optie molde ook al weer die driehoek artifacts?
(je weet wel, allemaal driehoekjes langs de overgangen in polygoon modellen..en als je inzoomed op die driehoekjes worden ze steed skleiner tot ze verdwenen zijn)

ben ff vergeten welke optie dat ook al weer was.. anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Op zaterdag 06 april 2002 16:52 schreef PROximity het volgende:

[..]

Bij elk spel heb ik het probleem. Warcraft III, Quake III Arena, Half-Life (counterstrike), Unreal Tournament en Medal Of Honor.
Nu is het zo dat als ik me muis niet aanraak dat ik dan gewoon goed beeld heb. :? ik heb een Logitech Dual Optical en heb net de drivers ge-installeerd maar zonder suc6 :(
Ook als ik een game speel op een resolutie beneden de 1280x1024 en msn popt met een message up dan krijg ik allemaal artifacts en kan ik mannetjes door muren heen zien enzo :? beetje vaag (net als wat ik zie op 1280x1024 als ik de muis beweeg)
Ik moet er wel bij zeggen dat ik de driver cd nooit heb gebruikt, maar die kameraad van me wel. Heb clean install Win2K gedaan en daarna ff de 6043 drivers gedownload en geinstalled.
Denk toch dat het aan instellingenvan muis ligt.
Keb net ook ff Mohaa, geprobeerd op 1280x1024 en msn gestart op andere pc, kwam mooi popup schermpie. En geen probleem. Kijk eens of sample-frecuentie niet te hoog staat, hier staat ie op 100. (alleen heb ik XP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Laatst online: 19:16
zow dat is al weer een poos geleden dat ik in het radeon topic heb gepost, hjs nog steeds hier, pff hele prestatie!
Maar ik ga de 8500 dus overslaan, ik wacht op de r300, wanneer komtie nou eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Op zondag 07 april 2002 00:52 schreef DarkShadow het volgende:
zow dat is al weer een poos geleden dat ik in het radeon topic heb gepost, hjs nog steeds hier, pff hele prestatie!
Maar ik ga de 8500 dus overslaan, ik wacht op de r300, wanneer komtie nou eens?
Ik wacht op de rv250, maar niemand wil mijn vraag beantwoorden, en als ik er een nieuw topic voor open, word ie gesloten omdat ik dat wel in het grote radeon topic kan vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze kaart komt misschien niet uit
of hij komt uit samen met de ati 300

verder kan je net zo goed een club 3d pro kopen
veel verschil zal er niet in zitten
de core word alleen verkleint
de snelheid zal zijn 325core 325geheugen (ddr)
en of dat de moeite waard is moet je maar zelf beslissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
Op zaterdag 06 april 2002 18:58 schreef hetnet het volgende:

[..]

Denk toch dat het aan instellingenvan muis ligt.
Keb net ook ff Mohaa, geprobeerd op 1280x1024 en msn gestart op andere pc, kwam mooi popup schermpie. En geen probleem. Kijk eens of sample-frecuentie niet te hoog staat, hier staat ie op 100. (alleen heb ik XP)
Hmmm, ik kom er niet helemaal uit. Ben trouwens weer net achter iets gekomen, als ik fsaa (smoothvision) 2x of hoger zet heb ik geen problemen meer. Maarja, dat trekt mijn pc niet helemaal :( Zou et te maken kunnen hebben met de frame buffer? Ik re-install me kaart eventjes en nu met de bijgeleverde drivers van het cdeetje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Op zondag 07 april 2002 02:18 schreef suijkerbuijk het volgende:
deze kaart komt misschien niet uit
of hij komt uit samen met de ati 300

verder kan je net zo goed een club 3d pro kopen
veel verschil zal er niet in zitten
de core word alleen verkleint
de snelheid zal zijn 325core 325geheugen (ddr)
en of dat de moeite waard is moet je maar zelf beslissen
Huh ik dacht dat ie uit zou komen ergens in mei?? Hmzzz lekker vaag, je hoort er ook nix meer over :(
Als dat zo is koop ik wel een ti4200, jammer voor ATI...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
Op zaterdag 06 april 2002 16:52 schreef PROximity het volgende:

[..]

ik heb ook een dual optical, maar ik heb er geen problemen mee.. probeer anders de Omega drivers eens.. Die willen nog wel eens wat bugs verhelpen.. ik d8 iets van www.omegacenter.com/ati
Staat trouwens alle troep in de bios goed (FastWrite uit en dergelijke)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Op zondag 07 april 2002 08:53 schreef bluppy2 het volgende:

[..]

ik heb ook een dual optical, maar ik heb er geen problemen mee.. probeer anders de Omega drivers eens.. Die willen nog wel eens wat bugs verhelpen.. ik d8 iets van www.omegacenter.com/ati
Staat trouwens alle troep in de bios goed (FastWrite uit en dergelijke)?
Deze bedoel je http://www.omegacorner.com/bios.htm
En deze http://www.omegacorner.com/ati.htm jou link doet ut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 15:32
Op donderdag 04 april 2002 18:49 schreef aad123 het volgende:
Powerstrip!! Verder de nieuwst denkbare drivers en directx8.1 downloaden. Alles installeren, en vervolgens met powerstrip 285/285 instellen.
Als ik dat doe hem op 285/285 zetten, loopt mijn Radeon kaart vast op 3Dmark2001. Mijn kaart is de built by Ati kaart 275/275.

Waarom loopt ie gelijk vast vraag ik me eigen af.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chello200
Op zondag 07 april 2002 12:44 schreef Robbie007 het volgende:

[..]

Als ik dat doe hem op 285/285 zetten, loopt mijn Radeon kaart vast op 3Dmark2001. Mijn kaart is de built by Ati kaart 275/275.

Waarom loopt ie gelijk vast vraag ik me eigen af.
gelocked :?

dikzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
Op zondag 07 april 2002 10:19 schreef hetnet het volgende:

[..]

Deze bedoel je http://www.omegacorner.com/bios.htm
En deze http://www.omegacorner.com/ati.htm jou link doet ut niet.
Ik zal het eens proberen, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:11
Haal nu makkelijk 9000+ met 3dmark moet alleen nog eventjes me mem coolen en dan ga ik nog verder komen :)

Kaart loopt nu op 310/282 als ik hoger ga krijg ik artifacts :(

Maar al met al ben ik erg tevreden met deze kaart.
En dat voor een goedkope appolo kaart :)

Heb er nog geen 215 euro voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chello200
Op zondag 07 april 2002 13:16 schreef TRAXION het volgende:
Haal nu makkelijk 9000+ met 3dmark moet alleen nog eventjes me mem coolen en dan ga ik nog verder komen :)

Kaart loopt nu op 310/282 als ik hoger ga krijg ik artifacts :(

Maar al met al ben ik erg tevreden met deze kaart.
En dat voor een goedkope appolo kaart :)

Heb er nog geen 215 euro voor betaald.
das nog teveel. ik heb net een Radeon 64 DDR gehaald voor 102 euro. Die ga ik ff goed coolen en kan ik alle games vloeibaar spelen op 1024x768x32 ! :9

dikzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
Op zondag 07 april 2002 13:02 schreef PROximity het volgende:

[..]

Ik zal het eens proberen, alvast bedankt!
Tevergeefs,
Alleen als ik Smoothvision aan zet dan zie ik geen artifact-achtige verschijnselen op 1280x1024 bij quake :(
Ik baal hiervan :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haal 8406 bij 3dmark2001se( http://service.madonion.com/compare?2k1=3123843 ) maar volgens mij moet dat nog wel iets hoger kunnen, heeft iemand nog tips over bv bios en driver(6052) instellingen ,mijn mobo is een MSI 6380 met de laatste bios 1.90 en Via 4.37 drivers

Tb1333@1540[11x140]
384ddr
7200ata100
Gigabyte AP64D-H @300/300
XPpro
Rage3d driver 6052.

GRTZ en BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 15:32
Op zondag 07 april 2002 12:49 schreef Chello200 het volgende:

[..]

gelocked :?
Kan iemand mij vertellen waar ik dat zaakje over gelockte kaarten staat?

Dan moet ik zeker gaan solderen ofzo?

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chello200
Op zondag 07 april 2002 15:11 schreef Robbie007 het volgende:

[..]

Kan iemand mij vertellen waar ik dat zaakje over gelockte kaarten staat?

Dan moet ik zeker gaan solderen ofzo?
voltage mod

dikzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Op zondag 07 april 2002 13:51 schreef PROximity het volgende:

[..]

Tevergeefs,
Alleen als ik Smoothvision aan zet dan zie ik geen artifact-achtige verschijnselen op 1280x1024 bij quake :(
Ik baal hiervan :'(
Blijf het vreemd vinden, heb er hier totaal geen problemen mee. Wat heb je voor refref rate met spel ? En welke monitor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 14:06 schreef Antares het volgende:
Ik haal 8406 bij 3dmark2001se( http://service.madonion.com/compare?2k1=3123843 ) maar volgens mij moet dat nog wel iets hoger kunnen, heeft iemand nog tips over bv bios en driver(6052) instellingen ,mijn mobo is een MSI 6380 met de laatste bios 1.90 en Via 4.37 drivers

Tb1333@1540[11x140]
384ddr
7200ata100
Gigabyte AP64D-H @300/300
XPpro
Rage3d driver 6052.

GRTZ en BVD
Heb een Club3D en ook een tb 1333... en ik haal al 8100 jouw score moet toch wel hoger kunnen.. heb ook nog niet eens ddr op me mobo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
Op maandag 08 april 2002 09:20 schreef Thund3rKn0L het volgende:

[..]

Heb een Club3D en ook een tb 1333... en ik haal al 8100 jouw score moet toch wel hoger kunnen.. heb ook nog niet eens ddr op me mobo
idd, zijn score moet de 9000 toch wel raken... De kaart zelf is overgeklokt en hij heeft DDR geheugen..
Vreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Laatst online: 11:01
Op zondag 07 april 2002 13:29 schreef Chello200 het volgende:

[..]

das nog teveel. ik heb net een Radeon 64 DDR gehaald voor 102 euro. Die ga ik ff goed coolen en kan ik alle games vloeibaar spelen op 1024x768x32 ! :9
Dus jij pakt als je speelt altijd een emmer water?

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 10:33 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Dus jij pakt als je speelt altijd een emmer water?

;)
lol :D... zal wel vloeiend moeten zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
weet iemand of de tv-out van de club-3d 8500 en gigabyte 8500 hetzelfde zijn of hebben ze allebei een verschillende tv-out chip?
en weet iemand misschien nog waarin de club-3d 8500 pro 64 m met de Gigabyte Maya AP64D-H Radeon 8500 64Mb verschilt behalve dan met de koeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

De TV out wordt op alle kaarten die tot nu toe uitgegeven zijn geregeld door de Ragfe theater Chip van ATi zelf dus dat zit wel goed.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEFje
  • Laatst online: 24-08 21:02
Op zondag 07 april 2002 13:29 schreef Chello200 het volgende:

[..]

Eerste of tweede hands? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chello200
Op maandag 08 april 2002 15:26 schreef SEFje het volgende:

[..]

Eerste of tweede hands? :9~
nieuw natuurlijk !! ;)

dikzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quote:

Is er nog nieuws over de rv250 (8800)??? Is al een beetje de prijs bekent enzo? En op hoeveel mhz draait de core en het geheugen nou??
--------------------------------------------------------------------------------

Unquote:

Schijnt de laatste dagen lastig te zijn om serieus op vragen in te gaan in dit forum. :? Het meeste gaat over kaarten die niet goed werken en of bepaalde OEM kaarten goed zijn enzo... ach ja, we blijven het maar volgen ;)

De R250 kaarten komen binnenkort op de markt. Helaas heeft ATI nog steeds geen officiele datum opgegeven wanneer ze werkelijk komen. Dit heeft twee redenen:

Ten eerste; de huidige R8500 (r200 cores) verkopen zeer goed en kunnen nog steeds goed met de Gforces 2/3xxx mee. Zolang de Gforce4xxx kaarten nog steeds zeer slecht leverbaar zijn en weinig worden verkocht (=feit!), zal ATI de R250 uitstellen. Logisch want zodra ze deze lanceren wuil iedereen een R250 kaartje hebben en wil niemand in principe meer een R200 kaart, waardoor laatstgenoemde kaart extreem in prijs gaat duikelen... Als ATI de R250 NU lanceerd, gooien ze gewoon een hoop geld weg.... :)

Ten tweede; Er gaan geruchten dat er in de R200 en zeker de R250 core extra functies zitten ingebakken voor met name de komende DirectX9. Deze kaarten zullen niet 100% DirectX9 compactible zijn net als deze met de R300 core, maar wel een aantal belangrijke basisfuncties hiervan hebben.

Aangezien DirectX9 uitgesteld is kan dit verklaren waarom ATI nog wat langer wacht met lanceren van hun R250 en R300 kaarten. Ze kunnen dan langer testen en bijv.de kloksnelheden wat omhoog schroeven (betere yields).

Time should tell... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
* Brent is kwaad!

aaangezien ik wat probs met de resolutie 1152x768 had (zie delen 42 en 43) heb ik net WinME erop gezet (zodat ik die resolutie op 75hz kon doen). Maar nou doetieut nog nie! gaatie nog steeds terug naar 60hz (niet zeuren van probeer de refreshfix toch, kijk maar in de vorige delen wat ik allemaal gedaan heb)! vreselijk!

* Brent moest ff ergens stoom afblazen...

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Op maandag 08 april 2002 20:12 schreef John_Hoek het volgende:
Quote:

Is er nog nieuws over de rv250 (8800)??? Is al een beetje de prijs bekent enzo? En op hoeveel mhz draait de core en het geheugen nou??
--------------------------------------------------------------------------------

Unquote:

Schijnt de laatste dagen lastig te zijn om serieus op vragen in te gaan in dit forum. :? Het meeste gaat over kaarten die niet goed werken en of bepaalde OEM kaarten goed zijn enzo... ach ja, we blijven het maar volgen ;)

De R250 kaarten komen binnenkort op de markt. Helaas heeft ATI nog steeds geen officiele datum opgegeven wanneer ze werkelijk komen. Dit heeft twee redenen:

Ten eerste; de huidige R8500 (r200 cores) verkopen zeer goed en kunnen nog steeds goed met de Gforces 2/3xxx mee. Zolang de Gforce4xxx kaarten nog steeds zeer slecht leverbaar zijn en weinig worden verkocht (=feit!), zal ATI de R250 uitstellen. Logisch want zodra ze deze lanceren wuil iedereen een R250 kaartje hebben en wil niemand in principe meer een R200 kaart, waardoor laatstgenoemde kaart extreem in prijs gaat duikelen... Als ATI de R250 NU lanceerd, gooien ze gewoon een hoop geld weg.... :)

Ten tweede; Er gaan geruchten dat er in de R200 en zeker de R250 core extra functies zitten ingebakken voor met name de komende DirectX9. Deze kaarten zullen niet 100% DirectX9 compactible zijn net als deze met de R300 core, maar wel een aantal belangrijke basisfuncties hiervan hebben.

Aangezien DirectX9 uitgesteld is kan dit verklaren waarom ATI nog wat langer wacht met lanceren van hun R250 en R300 kaarten. Ze kunnen dan langer testen en bijv.de kloksnelheden wat omhoog schroeven (betere yields).

Time should tell... :)
damn EINDELIJK, iemand die reageert op een vraag in dit topic! Moeten de anderen een voorbeeld aannemen zou ik zeggen!
Ennuh, ik heb dat de geforce 4 serie snel goed gaat verkopen! Want als dat nog lang duurt koop ik wel een geforce 4 ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het heeft niet echt zin om te wachten op de R250 core.

In principe zijn alle nieuwere R200 kaarten met het NIEUWE pcb design gecshikt om met snelheden van 350/350mhz te draaien. De oude orginele R8500 (r200 core) kaarten hadden vanwege het PCB design veel moeite om boven de 310-325hz te komen. Met de nieuwere layouts en betere yields is dit probleem verholpen.

Voor de rest is de r250 core in principe hetzelfde als de r200 core, zegt men althans; alleen een nieuwere revisie (met die xtra functies van DirectX9 erin?? ) en sneller te klokken.

Laten we hopen dat dit laatse waar is en met een simpele softwareupdate/hack je Radeon 8500 nog wat extra leven wordt ingeblazen zodra directx9 uitkomt. Wat mij betrefd mag een softwarematige oplossing zoals de nieuwste versie Kyro2 ook... Alle programma's en games herkennen dit als een hardwarematige oplossing, maar in principe gebruikt men raw cpu power. Maakt toch geen zak meer uit.. Meeste cpu's zijn toch snel zat om wat extra's te doen als DirectX9 uitkomt... toch?! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
Op zondag 07 april 2002 19:04 schreef hetnet het volgende:

[..]

Blijf het vreemd vinden, heb er hier totaal geen problemen mee. Wat heb je voor refref rate met spel ? En welke monitor ?
Vreemd is het inderdaad. Strax met me XP 2000 wil ik echt games op 1280x1024 gaan draaien. Ik heb nu een onbekende goedkope shamrock CL703 17" monitor en ik draai op 85 hz op 1024x786 en 60 Hz op 1280x1024. <-- Slecht dus. Maar dit heeft nix met het 'euvel' te maken want op me oude videokaart kon ik wel 1280x1024 normaal draaien en op me tv-out vertoond hij dezelfde beelden. Het lijkt eigenlijk heel erg op dit: 3DMark2000 draaien en dan frame buffer op single zetten. Dat beeld heb ik hele tijd alleen als ik me muis beweeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Op maandag 08 april 2002 21:36 schreef PROximity het volgende:

[..]

Vreemd is het inderdaad. Strax met me XP 2000 wil ik echt games op 1280x1024 gaan draaien. Ik heb nu een onbekende goedkope shamrock CL703 17" monitor en ik draai op 85 hz op 1024x786 en 60 Hz op 1280x1024. <-- Slecht dus. Maar dit heeft nix met het 'euvel' te maken want op me oude videokaart kon ik wel 1280x1024 normaal draaien en op me tv-out vertoond hij dezelfde beelden. Het lijkt eigenlijk heel erg op dit: 3DMark2000 draaien en dan frame buffer op single zetten. Dat beeld heb ik hele tijd alleen als ik me muis beweeg :(
Dus als het op je TV ook zo is dan ligt het ergens anders aan. Maar waar aan !! (ik denk ff met je mee, en typ dat) Test 3dMark ff geprobeerd, inderdaad das geen kijken dan.
Heb je soms refresrate fix aan staan, of iets dergelijks met Rage3D Radeon Tweaker, PowerStrip of iets anders. Maar als ik er langer overnadenk, instellingkje in bios? of stroom tekort. Bios update zou nog kunnen. (denk onder tussen verder......)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Op maandag 08 april 2002 20:37 schreef John_Hoek het volgende:

In principe zijn alle nieuwere R200 kaarten met het NIEUWE pcb design gecshikt om met snelheden van 350/350mhz te draaien. De oude orginele R8500 (r200 core) kaarten hadden vanwege het PCB design veel moeite om boven de 310-325hz te komen. Met de nieuwere layouts en betere yields is dit probleem verholpen.

Voor de rest is de r250 core in principe hetzelfde als de r200 core, zegt men althans; alleen een nieuwere revisie (met die xtra functies van DirectX9 erin?? ) en sneller te klokken.

Laten we hopen dat dit laatse waar is en met een simpele softwareupdate/hack je Radeon 8500 nog wat extra leven wordt ingeblazen zodra directx9 uitkomt. Wat mij betrefd mag een softwarematige oplossing zoals de nieuwste versie Kyro2 ook... Alle programma's en games herkennen dit als een hardwarematige oplossing, maar in principe gebruikt men raw cpu power. Maakt toch geen zak meer uit.. Meeste cpu's zijn toch snel zat om wat extra's te doen als DirectX9 uitkomt... toch?! :?
Hmmzzz en hoe weet ik dat ik een nieuw pcb design heb? Want ik wil niet een radeon 8500 kopen met een oud pcb design!!
En welke radeon is nou het best te oc'en? Dus van welk merk ;) En is er veel verschil in kwaliteit tussen de verschillende merken? (dus zoals bij nvidia dat leadtek betere filters gebruikt enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:53

edward2

Schieten op de beesten

Op maandag 08 april 2002 20:37 schreef John_Hoek het volgende:

Ja dat heb ik ook gelezen, de nieuwere 128 mb retailversies, die in NL niet meer uitkomen, hebben 3,3 ns bga packing ramchips, net als de GF4

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er mensen hier die een Club3D radeon8500 250/250 hebben? zoja hoever komen jullie met oc? omdat sommige le's net zo ver komen als mijn Club3d Radeon 8500 pro :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
Op maandag 08 april 2002 22:17 schreef hetnet het volgende:

[..]

Dus als het op je TV ook zo is dan ligt het ergens anders aan. Maar waar aan !! (ik denk ff met je mee, en typ dat) Test 3dMark ff geprobeerd, inderdaad das geen kijken dan.
Heb je soms refresrate fix aan staan, of iets dergelijks met Rage3D Radeon Tweaker, PowerStrip of iets anders. Maar als ik er langer overnadenk, instellingkje in bios? of stroom tekort. Bios update zou nog kunnen. (denk onder tussen verder......)
Ik heb laatst een clean install win2k gedaan en heb nog geen refresh rate fixes, radeon tweakers of powerstrips gebruikt. Er zit natuurlijk wel een kans in dat het een bios foutje is. Ik zal eens de standaard bios instellingen terug zetten. Heb een MSI K7T PRO2 en een half jaar geleden voor het laatst de bios geupdate, of zou ik de videokaart gaan moeten strippen ofzo :? Stroom tekort lijkt me trouwens sterk,... Ik probeer eerst wel even de default bios settings...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Op dinsdag 09 april 2002 00:10 schreef edward2 het volgende:

[..]

Ja dat heb ik ook gelezen, de nieuwere 128 mb retailversies, die in NL niet meer uitkomen, hebben 3,3 ns bga packing ramchips, net als de GF4
Hmzzz die zou ik wel willen :) Hoe kan ik daar aankomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
Op maandag 08 april 2002 22:17 schreef hetnet het volgende:

[..]

Het Net ik heb het!

Alleen vind ik het wel een beetje vreemd dat ik nog niemand hier heb over horen klagen.
Als ik me tv-out uit zet, dus gewoon single monitor doe, dan kan ik op 1280x1024 en hoger wel games zonder knipperende frames draaien. Misschien heel stom allemaal en wisten jullie dat allang, omdat die tv-out maar tot 1024x768 ondersteund maargoed. Voortaan dus bij het gamen naar default single monitor switchen :Y) Die Hercules Prophet FDX LE heeft dat ook, vreemd dat ik er nog niemand over gehoord heb, of gebruikt bijna niemand de tv-out? Ik gebruik hem namelijk veel.
En Het Net nog bedankt voor het meedenken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op dinsdag 09 april 2002 09:47 schreef McFlipp het volgende:

[..]

Hmzzz die zou ik wel willen :) Hoe kan ik daar aankomen?
Ik weet een internetwinkel in de usa die ze verkoopt, ook aan NL, ik heb de link alleen hier niet, komt vanavond wel.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Op dinsdag 09 april 2002 09:59 schreef PROximity het volgende:

[..]

Het Net ik heb het!

Alleen vind ik het wel een beetje vreemd dat ik nog niemand hier heb over horen klagen.
Als ik me tv-out uit zet, dus gewoon single monitor doe, dan kan ik op 1280x1024 en hoger wel games zonder knipperende frames draaien. Misschien heel stom allemaal en wisten jullie dat allang, omdat die tv-out maar tot 1024x768 ondersteund maargoed. Voortaan dus bij het gamen naar default single monitor switchen :Y) Die Hercules Prophet FDX LE heeft dat ook, vreemd dat ik er nog niemand over gehoord heb, of gebruikt bijna niemand de tv-out? Ik gebruik hem namelijk veel.
En Het Net nog bedankt voor het meedenken :+
Ja wat zal ik daar op zeggen, das eerste wat ik uit zet (als ik geen flim kijk). Trek zelf kabel eruit, anders heb ik zo'n raar plat boot scherm. Maar hebt daar nooit aan gedacht dat zoiets het zou zijn. Fijn dat je het gevonden hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp

McFlipp

24...

Op dinsdag 09 april 2002 12:11 schreef edward2 het volgende:
http://www.provantage.com

Deze dus.
Is die 128mb versie met 3.3ns geheugen en nieuw pcb design dan de bovenste van de plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~famstive/radeon.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Kan iemand mij misschien vertellen of het veel nut heeft voor de snelheid van mijn grafische kaart als ik mijn SDRAM vervang door DDR :? Een collega van mij heeft op het geheugen na dezelfde specs, maar ongeveer 1000 3D Marks meer. Kan dat zoveel schelen :? We gebruiken dezelfde drivers, op een nieuw geinstalleerde XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Yep dat is de one, volgens rage3d hebben deze 3,3 (misschien ook nog 3,6?) Infenion bga geheugenchips.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
yes!!! voorbij de 7000grens!

7026 http://service.madonion.com/compare?2k1=3211262

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrieskist
  • Laatst online: 15-05 20:56
7868 punten

Athlon XP1800+, Club3d Ati Radeon 8500 Pro (275/275), 384mb sdram, 30gb 7200rpm HD. Dit allemaal onder Windows XP

Deze score kan hoger, lijkt me ... heb deze drivers: 6.13.10.6037. Iemand suggesties?

Hier de compare URL: http://service.madonion.com/compare?2k1=3207139

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
Op dinsdag 09 april 2002 16:49 schreef Vrieskist het volgende:
7868 punten

Athlon XP1800+, Club3d Ati Radeon 8500 Pro (275/275), 384mb sdram, 30gb 7200rpm HD. Dit allemaal onder Windows XP

Deze score kan hoger, lijkt me ... heb deze drivers: 6.13.10.6037. Iemand suggesties?

Hier de compare URL: http://service.madonion.com/compare?2k1=3207139
je fsb opkrikken en de 6.13.10.6052 of naar mijn mening de 6.13.10.6043 gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franklin
  • Laatst online: 12-09 11:25

franklin

denkt teveel...

volgens je compare url heb je je fsb op 66 staan.. dat zou ik eerst eens omhoog gooien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 20:27 schreef franklin het volgende:
volgens je compare url heb je je fsb op 66 staan.. dat zou ik eerst eens omhoog gooien!
Nah, tis een ECS K7S5A, die staan altijd op 66mhz aangetoond op madonion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chello200
Mensen is het mogelijk om een socket7 cooler op mijn radeon te plaatsen als ik wil modden ? Die dingen zijn goedkoper dan 60mm fans.

dikzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Op dinsdag 09 april 2002 16:04 schreef Breepee het volgende:
yes!!! voorbij de 7000grens!

7026 http://service.madonion.com/compare?2k1=3211262
Gaaf !!!! en dat met een celleron >:)
Kan die fsb 112 MHz niet wat hoger ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Op dinsdag 09 april 2002 23:23 schreef hetnet het volgende:

[..]

Gaaf !!!! en dat met een celleron >:)
Kan die fsb 112 MHz niet wat hoger ?
dat vind mijn HD en geluidskaart niezo fijn (bij 112 is er al geen geluid meer en bij 116 kapt de HD ermee) :( daarom wacht ik in spanning af totdat er een nieuwe mobo bios update met de PCI-FIX komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

kan je die XP 6052 driver nou ook gebruiken
onder windoos2k ???

of zit je dan gebonden aan de 6043 ?
(waar nix mis mee is hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
  • Laatst online: 14-08 06:43
Op woensdag 10 april 2002 11:30 schreef Jeff_P het volgende:
kan je die XP 6052 driver nou ook gebruiken
onder windoos2k ???

of zit je dan gebonden aan de 6043 ?
(waar nix mis mee is hoor)
op www.maxreboot.com zijn de nieuwe beta drivers voor win2k te downloaden. De 6058, ze zijn er nog niet voor windows xp, dus deze keer zijn de 2000 eerder!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

Op woensdag 10 april 2002 11:34 schreef hiostu het volgende:

[..]

op www.maxreboot.com zijn de nieuwe beta drivers voor win2k te downloaden. De 6058, ze zijn er nog niet voor windows xp, dus deze keer zijn de 2000 eerder!!
aah mooi
thx m8 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

wat is dit, is iedereen in zn bed gebleven vandaag?

wat denken jullie dat de R(V)250 word?

De RV200 was een opgefokte R100
maar een RV100 (radeonVE aka 7000) is een geknipte R100
dus wat een RV250 wordt, en of hij niet R250 heet, ik durf het niet te zeggen, die folder van Cebit stond R250 op 350 geloof ik en ik denk niet dat ze zomaar iets op papier zetten, ik denk dat de INquirer weer wordt genept en inderdaad gehoord heeft over een RV250 maar dat dat niet betekent dat de R250 niet uitkomt, heeft iemand daar een idee over?

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalker
  • Laatst online: 21-04 15:15

Stalker

Leon 20 VT Topsport

Eindelijk nieuwe drivers voor xp, de 6058.
Hardware support voor power dvd is weer aanwezig :)
En ze zijn bij mij weer een paar framepjes sneller.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Op donderdag 11 april 2002 03:13 schreef Stalker het volgende:
Eindelijk nieuwe drivers voor xp, de 6058.
Hardware support voor power dvd is weer aanwezig :)
En ze zijn bij mij weer een paar framepjes sneller.
Waar?

Trouwens ik ben overgegaan naar Omega drivers en ik moet zeggen dat deze drivers stabieler zijn die betas.
Ik speel vaak MOHAA en met deze Omega drivers loopt ie veel soepeler!

Heeft iemand ook ervaring met die Omega?

Lucky Goldstar

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.