Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Je kan de neus van je kist beter op de runway richten met dat ding.Op dinsdag 30 april 2002 00:18 schreef Delphi32 het volgende:
[..]
Heb je daar wat aan, vind je het mooier of staat ie gewoon per ongeluk aan?
zal bij hem wel nodig zijn ook... ziet er (no offense) niet uit zonder mipmapping
Ja dat weet ik wel (ding stond geloof ik standaard aan in FS 5.0) maar ik wil weten waarom Major em aan heeft staan. Normaal zie je zo'n ding toch ook niet in de cockpit? Tenzij je Uncle-Sam heet en een fighter vliegt natuurlijkOp dinsdag 30 april 2002 00:31 schreef DroogKloot het volgende:
Je kan de neus van je kist beter op de runway richten met dat ding.
Wie gebruikt het nog meer? Eerlijk zeggen he
Ik gebruik bij een visual de zoom functie (+/-) zo kan ik prima bepalen of ik recht zit of niet
En met mipmapping AAN ziet het er erger uit als zonder, dus ik doe lekker zonder
Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha
Iemand al gezien dat er in die krat in het luggage compartment dus echt spullen liggen? Zelfs de krat is dus 3d... dus wie o wie kan zien wat erin zit. Ben niet handig genoeg met de camera-posities.
Ik zie bij mij HELEMAAL GEEN verschil met of zonder MipMapping?
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Alweer foto's afgekeurd op Airliners.net
Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°
Verwijderd
Ik land altijd perfect.Op dinsdag 30 april 2002 00:30 schreef Robin Shrine het volgende:
Oh, misschien iets voor Uncle-Sam
Kan ik ze aan airliners.net doorgeven
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
wat voor reden dan?Op dinsdag 30 april 2002 10:40 schreef Karlok[JY-616] het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Alweer foto's afgekeurd op Airliners.net
Too low quality, en ik doe nog zo m'n bestOp dinsdag 30 april 2002 11:15 schreef KIMBLE het volgende:
[..]
wat voor reden dan?
Is het mogelijk om de templates van de DF GA 737 te gebruiken als repaint voor de defeault 737? ik namelijk alleen de panel van de 737, in een defeault 737 hebben...
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Verwijderd
Het was een Alouette van de KLu.Op dinsdag 30 april 2002 11:13 schreef -Sander_ het volgende:
Sow, ik heb het koninklijk gezelschap vandaag gezien. Ze kwam aan met een heli hier in Hoogeveen, schijnt met 3. Werd vannochtend aangenaam wakker gemaakt door het gedreun van een zware heli. Maar nu vraag ik mij af welke dat was...
Was pas in Soesterberg voor 'stagedag' en daar zei die man dat dat traditie was. Maar het is maar een kleintje hoor maar het moet die geweest zijn, de koningin zlef wilt met niks anders, of het was de koningin niet in die helikopter.
/me gek heeft vanochtend weer eens lekker Top Gun gekeken (op zijn pc) vanuit zijn bed, dat is dan de 17,5e keer
je panel.cfg is te vinden in:Op dinsdag 30 april 2002 11:28 schreef ND het volgende:
huh?
Voor de ruitenwissers moet je de panel.cfg van je DF 737 editten, maar ik kan em helemaal niet vinden?
huh?
Weet iemand in welke dir die staat? Bij /FS2002/Flight One Software staat geen panel.cfg
Is het mogelijk om de templates van de DF GA 737 te gebruiken als repaint voor de defeault 737? ik namelijk alleen de panel van de 737, in een defeault 737 hebben...
..:\FS2002\aircraft\Flight One 737-400\Panel
daarin de regel
gauge00=DF734H!WIPR, 0, 0, 1024, 379
veranderen naar
//gauge00=DF734H!WIPR, 0, 0, 1024, 379
om de ruitewisser weg te halen, kan idd wat fps schelen.
Witte Boeing 747 is bijna altijd van El Al (volgens en klant van me die cargo afhandeling doet op Schiphol). El Al wil echter niet al te erg te koop lopen met het feit dat het El Al is, dus is het vliegtuig gewoon wit (net zo opvallend vlgs mijOp dinsdag 30 april 2002 11:04 schreef Karlok[JY-616] het volgende:
Ow jah... wie heeft zaterdag de registratienummers/letters van de hele witte boeing 747 en de hele witte airbus opgeschreven

Heeft iemand trouwens een digitale scanner te koop die alle banden kan afzoeken? Mijne is uit m'n auto gejat
Nu snappen we meteen wie tijdens de Bijlmerramp die mannen in de witte pakken waren. Figures.Op dinsdag 30 april 2002 12:03 schreef Tai-Pan het volgende:
[..]
El Al wil echter niet al te erg te koop lopen met het feit dat het El Al is, dus is het vliegtuig gewoon wit (net zo opvallend vlgs mij, maar ja...)
Ruitenwisser oplossing zie boven.Op dinsdag 30 april 2002 11:28 schreef ND het volgende:
huh?
Voor de ruitenwissers moet je de panel.cfg van je DF 737 editten, maar ik kan em helemaal niet vinden?
huh?
Weet iemand in welke dir die staat? Bij /FS2002/Flight One Software staat geen panel.cfg
Tweede vraag: nee, kan niet.
Die 747 weet ik niet, maar die airbus kan ik ff voor je nazoeken. Volgens mij is dat namelijk een ex-Schreiner kist.Op dinsdag 30 april 2002 11:04 schreef Karlok[JY-616] het volgende:
Ow jah... wie heeft zaterdag de registratienummers/letters van de hele witte boeing 747 en de hele witte airbus opgeschreven
Verwijderd
AC#44,491,"Air France - Airbus A330-200"
Waar staat die 491 in de bovenstaande regel voor ??
SpeedOp dinsdag 30 april 2002 12:53 schreef Camel het volgende:
FF een AI vraagje.
AC#44,491,"Air France - Airbus A330-200"
Speed zoals hierboven gezegd maar *niet* de werkelijke snelheid van de kisten. Getal wordt alleen gebruikt om ETEs en ETAs te berekenen (benaderen).Op dinsdag 30 april 2002 12:53 schreef Camel het volgende:
Verwijderd
even een mededeling met de hoop op veel reacties.
Wie zouden het leuk vinden om samen met mij en veel anderen van dit forum een Virtual Airline op te richten genaamd: "Singapore Virtual Airline"
Ik kan zelf helaas geen websites bouwen maar er zijn hier vast wel mensen die dat kunnen.
Wat betreft de vloot dacht ik aan 747's en 777's (en eventueel ook nog 737's en als je andere ideeen hebt zijn die uiteraard welkom). Wat ik nodig denk te hebben is dit:
ATC - 3 mensen
Piloot - zo veel mogelijk
en meer niet denk ik, want de webmaster kan natuurlijk ook piloot zijn oid, hetzelfde geld voor de mensen die vluchten plannen en zo.
Wie heeft hier zin in?
Dank u.
we hebbe al een (onafgemaakte) VAOp dinsdag 30 april 2002 13:08 schreef Uncle-Sam het volgende:
Hallo,
even een mededeling met de hoop op veel reacties.
Wie zouden het leuk vinden om samen met mij en veel anderen van dit forum een Virtual Airline op te richten genaamd: "Singapore Virtual Airline"
Ik kan zelf helaas geen websites bouwen maar er zijn hier vast wel mensen die dat kunnen.
Wat betreft de vloot dacht ik aan 747's en 777's (en eventueel ook nog 737's en als je andere ideeen hebt zijn die uiteraard welkom). Wat ik nodig denk te hebben is dit:
ATC - 3 mensen
Piloot - zo veel mogelijk
en meer niet denk ik, want de webmaster kan natuurlijk ook piloot zijn oid, hetzelfde geld voor de mensen die vluchten plannen en zo.
Wie heeft hier zin in?
Dank u.
Jah, en ik denk er over zelf een VA te beginnen, want niemand heeft blijkbaar nog zin mee te werken aan BlueBird, terwijl ik al meerdere pogingen heb gedaan het weer wat leven in te blazenOp dinsdag 30 april 2002 13:09 schreef KIMBLE het volgende:
[..]
we hebbe al een (onafgemaakte) VA
Verwijderd
Op dinsdag 30 april 2002 13:09 schreef KIMBLE het volgende:
[..]
we hebbe al een (onafgemaakte) VA
Dan beginnen we toch een nieuwe,Jah, en ik denk er over zelf een VA te beginnen, want niemand heeft blijkbaar nog zin mee te werken aan BlueBird, terwijl ik al meerdere pogingen heb gedaan het weer wat leven in te blazen
Ik ben best bereid mee te werken hoor.
Wat houd dat eigelijk allemaal in zo'n airline? Wat moet je allemaal doen? Het lijkt me best wel leuk namelijkOp dinsdag 30 april 2002 13:12 schreef bennierex het volgende:
[..]
Jah, en ik denk er over zelf een VA te beginnen, want niemand heeft blijkbaar nog zin mee te werken aan BlueBird, terwijl ik al meerdere pogingen heb gedaan het weer wat leven in te blazen
Verwijderd
Het is gewoon net een echte luchtvaartmaatschappij maar dan vlieg je online met elkaar. Vandaar ook dat best veel VA's een naam hebben van een echte maatschappij.Op dinsdag 30 april 2002 13:21 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
Wat houd dat eigelijk allemaal in zo'n airline? Wat moet je allemaal doen? Het lijkt me best wel leuk namelijk
die ufo die Bea op d'r hoofd heeft wil ik ook. Zou die freeware of payware zijn?
da's een Tupperware doos manOp dinsdag 30 april 2002 13:40 schreef rdluca het volgende:
[afbeelding]
die ufo die Bea op d'r hoofd heeft wil ik ook. Zou die freeware of payware zijn?
maar ik heb niet zo'n zin een een Singapore Airlines VADan beginnen we toch een nieuwe,
Ik ben best bereid mee te werken hoor.
Verwijderd
Hoezo niet?Op dinsdag 30 april 2002 13:40 schreef bennierex het volgende:
[..]
maar ik heb niet zo'n zin een een Singapore Airlines VA
Verwijderd
Zal wel freeware zijn.Op dinsdag 30 april 2002 13:40 schreef rdluca het volgende:
[afbeelding]
Als je [b]daarvoor[/b] moet betalen...
misschien omdat ik liever bij iets nederlands zitOp dinsdag 30 april 2002 13:44 schreef Uncle-Sam het volgende:
[..]
Hoezo niet?
Omdat ik hun vloot niet echt geweldig vind en als je een real-life airline nabootst, dan moet je wel dezelfde vloot gebruiken.Op dinsdag 30 april 2002 13:44 schreef Uncle-Sam het volgende:
[..]
Hoezo niet?
zou me niets verbazen als er al een Singapore Airlines VA bestaat
Martinair dan? Das niet zo'n grote maatschappij toch?Op dinsdag 30 april 2002 13:48 schreef bennierex het volgende:
[..]
Omdat ik hun vloot niet echt geweldig vind en als je een real-life airline nabootst, dan moet je wel dezelfde vloot gebruiken.
edit:
Verwijderd
Ben al een maand op zoek en NOG niks gevonden, dus denk het niet...Op dinsdag 30 april 2002 13:48 schreef bennierex het volgende:
[..]
Omdat ik hun vloot niet echt geweldig vind en als je een real-life airline nabootst, dan moet je wel dezelfde vloot gebruiken.
edit:
Tenminste, degene die ik heb gevonden was voor FS2000 en bij de rest was het opgeheven
Nou ze hebben 3 747-200's, 6 MD-11's, 6 767-300ER's en 1 757-200ER. Dus nog best een grote vloot hoor.Op dinsdag 30 april 2002 13:50 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
Martinair dan? Das niet zo'n grote maatschappij toch?
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Ja maar als je een maatschappij nabootst, kan je je wel makkelijk houden aan welke vliegtuigen in je vloot, welke bestemmingen enzo, dat is dan allemaal veel makkelijker.Op dinsdag 30 april 2002 13:54 schreef bennierex het volgende:
persoonlijk zet ik liever een fictieve airline op, dat geeft een hoop meer vrijheid.
Verwijderd
Maar zullen we niet eerst eens gaan stemmen wie wel en niet willen?
Ja idd martinair is nog best groot (dat wist ik niet). Het lijkt me echt hardstikke leuk om dit te doenOp dinsdag 30 april 2002 13:57 schreef McFlipp het volgende:
[..]
Ja maar als je een maatschappij nabootst, kan je je wel makkelijk houden aan welke vliegtuigen in je vloot, welke bestemmingen enzo, dat is dan allemaal veel makkelijker.
Ik heb net ff op avsim gekeken en het lijkt me best grappig.
Als je een standaard airline neemt hoef je ook niet zelf een repaint te maken. Ik weet namelijk niet hoe dat moet.
Ik weet niet wie er allemaal mee willen doen als het er veel zijn kan het wel een wat grotere vloot zijn
die is er alOp dinsdag 30 april 2002 13:50 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
Martinair dan? Das niet zo'n grote maatschappij toch?
http://www.geocities.com/martinairva/martinair.htm
Verwijderd
Kunnen we hem ook vernoemen naar het forum: Tweakair
Ik denk dat we gewoon Bluebird moeten houden vond iedereen wel een goede naam dacht ik.Op dinsdag 30 april 2002 14:07 schreef Uncle-Sam het volgende:
Als er mensen voor zijn om een VA te maken.
Is wel zo leuk ja. Maar bestond die niet al? Moeten we alleen een hele mooie repaint maken. en website en rooster etc.Op dinsdag 30 april 2002 14:09 schreef McFlipp het volgende:
[..]
Ik denk dat we gewoon Bluebird moeten houden vond iedereen wel een goede naam dacht ik.
Dat ik dit niet eerder wist dit lijkt me echt super leuk
Ik stem voor BlueBird VAOp dinsdag 30 april 2002 14:09 schreef McFlipp het volgende:
[..]
Ik denk dat we gewoon Bluebird moeten houden vond iedereen wel een goede naam dacht ik.
* KIMBLE ookOp dinsdag 30 april 2002 14:11 schreef rdluca het volgende:
[..]
Ik stem voor BlueBird VA
Das dus al vier mensenOp dinsdag 30 april 2002 14:11 schreef KIMBLE het volgende:
[..]
* KIMBLE ook
Verwijderd
Oke,Op dinsdag 30 april 2002 14:13 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
Das dus al vier mensen
Ik doe ook wel mee met Bluebird VA
Ik wil commando worden en het motto daar is natuurlijk niet voor niets: Nunc Aut Nunquam!!!
Welke planes heeft die maatschappij in zijn vloot? En wat is het logo van die maatschappij? En hoe maak je repaints?
met een teken programmaOp dinsdag 30 april 2002 14:30 schreef The_FrankO het volgende:
En hoe maak je repaints?
Leuk idee:Op dinsdag 30 april 2002 14:07 schreef Uncle-Sam het volgende:
Als er mensen voor zijn om een VA te maken.

Plaatje is gemaakt in november 2001

Nog wat andere screenshots van wat pogingen om tot een livery te komen:

Dit is allemaal uit november 2001, toen was er nog geen sprake van de naam Bluebird. Bluebird vind ik ook een erg mooie naam trouwens!!!
Trouwens, The_FrankO, dat je dat gedoe om die VA allemaal gemist hebt joh! Kwam je toen nog niet hier ofzo?
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Verwijderd
Ik vond het ook wel een cool idee.Op dinsdag 30 april 2002 14:35 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Leuk idee:
[afbeelding]
Plaatje is gemaakt in november 2001![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit is allemaal uit november 2001, toen was er nog geen sprake van de naam Bluebird. Bluebird vind ik ook een erg mooie naam trouwens!!!
Dan de buitenkant van het bovenste plaatje maar dan meer lichtblauw en dat logo van het poppetje achterop zoals op het 2e plaatje
ps: Hoe heb je die skin zo gemaakt?
Jij gaat een druk leven krijgen.Op dinsdag 30 april 2002 14:19 schreef Uncle-Sam het volgende:
[..]
Ik wil commando worden en het motto daar is natuurlijk niet voor niets: Nunc Aut Nunquam!!!
Overdag piloot bij Singapore Airlines, 's avonds commando, en in het weekend achter de knuppel van een F16.
Verwijderd
maar het is zo.Op dinsdag 30 april 2002 14:38 schreef DroogKloot het volgende:
[..]
Jij gaat een druk leven krijgen.
Overdag piloot bij Singapore Airlines, 's avonds commando, en in het weekend achter de knuppel van een F16.
Voorkeur is F-16 piloot.
Als ik dat niet haal geef ik me op voor de Commando-opleiding.
En als ik DAT niet haal wil ik piloot worden.
Zo zit het dus.
ps: Ga eens naar Inhail, dan naar het gedeelte About me en dan kan je lezen over de commando-opleiding, vooral de ECO is belangrijk.
Maargoed, weer verder over de VA...
NiceOp dinsdag 30 april 2002 14:35 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Leuk idee:
[afbeelding]
Plaatje is gemaakt in november 2001![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Trouwens, The_FrankO, dat je dat gedoe om die VA allemaal gemist hebt joh! Kwam je toen nog niet hier ofzo?
Ik keek hier regelmatig al vanaf het eerte deel maar niet zo intensief. (had thuis nog maar een isdn lijntje

- witte livery downloaden van www.avsim.com/poskyOp dinsdag 30 april 2002 14:37 schreef Uncle-Sam het volgende:
[..]
ps: Hoe heb je die skin zo gemaakt?
(Downloads, Paint Kits)
- openen in tekenprogramma (Paint Shop Pro, Photoshop)
- en dan maar pixelne*ken
Gaat vrij veel tijd in zitten trouwens, vandaar dat ik na de 737-400 en 767-300ER gestopt ben met liveries maken. Het probleem is dat elke soort plane weer een andere manier heeft waarop de textures worden opgeslagen. Bij elk type begin je dus eigenlijk weer van voor af aan met het painten

Als we tweakair nemen hebben we dus al twee planes klaar.
Het wordt Bluebird, die beslissing is lang geleden al genomen. Het lijkt me niet handig die discussie nu weer op te halen.Op dinsdag 30 april 2002 14:55 schreef The_FrankO het volgende:
Welke airline wordt het nou?
Als we tweakair nemen hebben we dus al twee planes klaar.
Verwijderd
Ik heb vele KLM vluchtplannen geprogt, maar bij de landing gaat er bij diverse kisten wat mis, die boren zich op 3 tot 4 mile in de grond. b.v. POsky 747-200 Cargo. Ik heb weleens gelezen dat je dan in de aircraft.cfg iets moest aanpassen.
Wie biedt hulp.
Een VA, ik doe mee.
Oke is goedOp dinsdag 30 april 2002 14:57 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Het wordt Bluebird, die beslissing is lang geleden al genomen. Het lijkt me niet handig die discussie nu weer op te halen.
Verwijderd
Mee eens!!Op dinsdag 30 april 2002 15:00 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
Oke is goedmaar ik wil [u]AKTIE[/u] ondernemen [u]NU[/u]
Als we nu een beginnen met een website maken ervoor.
En dan daar weer een ledengedeelte MET een eigen forum, kunnen we daar verder ouwehoeren. Ik heb alleen de ballen verstand van HTML, wil wel site maken maar dan met Frontpage en dat is niet mooi, maar als jullie het willen vind ik het best.
Je moet de FDE van een standaard kist gebruiken om dit soort problemen te voorkomen.Op dinsdag 30 april 2002 15:00 schreef Camel het volgende:
Ik heb vele KLM vluchtplannen geprogt, maar bij de landing gaat er bij diverse kisten wat mis, die boren zich op 3 tot 4 mile in de grond. b.v. POsky 747-200 Cargo. Ik heb weleens gelezen dat je dan in de aircraft.cfg iets moest aanpassen.
De stand van zaken:Op dinsdag 30 april 2002 15:00 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
Oke is goedmaar ik wil [u]AKTIE[/u] ondernemen [u]NU[/u]
http://discovery.homelinux.com/forum/topiclist.php?forum=13
Selecteer vervolgens "Bekijk alle topics".
Zoals je ziet ligt de boel een beetje stil

FDE wat is dat ik kan het niet vinden.Op dinsdag 30 april 2002 15:03 schreef DroogKloot het volgende:
[..]
Je moet de FDE van een standaard kist gebruiken om dit soort problemen te voorkomen.
Verwijderd
FDEOp dinsdag 30 april 2002 15:03 schreef DroogKloot het volgende:
[..]
Je moet de FDE van een standaard kist gebruiken om dit soort problemen te voorkomen.
Zou je iets duidelijker willen zijn.
de air-fileOp dinsdag 30 april 2002 15:08 schreef Camel het volgende:
[..]
FDE
Verwijderd
Inderdaad.Op dinsdag 30 april 2002 15:05 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
De stand van zaken:
http://discovery.homelinux.com/forum/topiclist.php?forum=13
Selecteer vervolgens "Bekijk alle topics".
Zoals je ziet ligt de boel een beetje stil
En ik denk ook dat het beter is gewoon een hele nieuwe site op te zetten.
BTW, als de 'maatschappij' bluebird heet, kan je dan niet beter een blauwachtige site maken
flight dynamicsOp dinsdag 30 april 2002 15:08 schreef Camel het volgende:
[..]
FDE
.air bestand + aircraft.cfg van bijvoorbeelde de standaard 747
te laat
http://enterprise.homelinux.com/testsiteOp dinsdag 30 april 2002 15:09 schreef Uncle-Sam het volgende:
[..]
Inderdaad.
En ik denk ook dat het beter is gewoon een hele nieuwe site op te zetten.
BTW, als de 'maatschappij' bluebird heet, kan je dan niet beter een blauwachtige site maken
dat heet een FORUM en geen SITE
Verwijderd
SORRY!Op dinsdag 30 april 2002 15:13 schreef Bolk het volgende:
[..]
http://enterprise.homelinux.com/testsite
Maar ik had een andere URL
Ziet er mooi uit waarom is er nooit aan verder gewerkt?Op dinsdag 30 april 2002 15:13 schreef Bolk het volgende:
[..]
http://enterprise.homelinux.com/testsite
Verwijderd
We zitten nu allemaal wel van; mooie site, gaan we wat doen, leuk, het is geen site maar forum.
Dit is allemaal onzin!
Zoals al eerder is gezegd, laten we eens aktie ondernemen, die site ziet er inderdaad goed uit dus waarom zouden we daar niet op verder gaan, roeien met de riemen die je hebt.
Als we nou eens een takenverdeling maken:
Wie wilt het logo ontwerpen (eventueel)
Wie bepaald de vloot
Wie maakt vluchtplannen
Wie wordt het contactpersoon
Wie verzorgt de site
Wie maakt de repaints voor de vliegtuigen
Wie maakt (heel eventueel) een leuk uniform voor de piloten
Als we dit eerst een op touw kunnen zetten hebben we al een heel stuk gehad, met 3 mensen per onderdeel of minder of meer, ligt aan het aantal dat mee wilt doen, kan je gewoon aan het werk.
Dus als we nu gewoon ff laten weten op dit forum wie mee willen doen zijn we al op weg, en als je mee wilt doen zet er dan ff bij aan welk onderdeel je graag mee zou werken.
Oke, om te beginnen wil ik wel meedoen, dan wil ik wel graag het logo ontwerpen of vloot bepalen
Volgens mij is dit allemaal al eens gedaan.Op dinsdag 30 april 2002 15:23 schreef Uncle-Sam het volgende:
[...]
Wie bepaald de vloot
Wie verzorgt de site
[...]
Verwijderd
beginnen we weer!Op dinsdag 30 april 2002 15:25 schreef biobak het volgende:
[..]
Volgens mij is dit allemaal al eens gedaan.
al stemmen we nu gewoon, anders dwalen we weer af
Volgens mij was er al een logo. Ik heb er al een paar keer 1 langs zien komen.
Leuke bestemmingen lijken mij in iedergeval sint maarten & innsbruck
En wat de vloot betreft denk ik in iedergeval een b747 en een dc10
Ik wil wel een paar dingen doen. Jullie zeggen maar wat ik moet doen. Ik zeg wel of ik het kan of niet. (ik kan een beetje HTML maar ik kan geen mooie websites maken
Geschreven door BolkOp dinsdag 30 april 2002 15:23 schreef Uncle-Sam het volgende:
Oke,
We zitten nu allemaal wel van; mooie site, gaan we wat doen, leuk, het is geen site maar forum.
Dit is allemaal onzin!
Zoals al eerder is gezegd, laten we eens aktie ondernemen, die site ziet er inderdaad goed uit dus waarom zouden we daar niet op verder gaan, roeien met de riemen die je hebt.
Als we nou eens een takenverdeling maken:
Wie bepaald de vloot
Wie maakt vluchtplannen
Wie verzorgt de site
Wie maakt (heel eventueel) een leuk uniform voor de piloten
Als we dit eerst een op touw kunnen zetten hebben we al een heel stuk gehad, met 3 mensen per onderdeel of minder of meer, ligt aan het aantal dat mee wilt doen, kan je gewoon aan het werk.
Dus als we nu gewoon ff laten weten op dit forum wie mee willen doen zijn we al op weg, en als je mee wilt doen zet er dan ff bij aan welk onderdeel je graag mee zou werken.
Oke, om te beginnen wil ik wel meedoen, dan wil ik wel graag het logo ontwerpen of vloot bepalen
Om te beginnen:
Het management bestaat voorlopig nog uit Kimble, prenobe en mij. Aangezien bijna iedereen aan de VA wil meewerken zullen er duidelijke afspraken gemaakt moeten worden.
Hieronder volgt de taakverdelingslijst.
Kimble:
Is direct vanaf het begin bij de VA aanwezig geweest. Na een korte tegenstribbeling wilde hij toch meewerken. En dat pakt voorlopig goed uit
Taken:
• Management flights
• Management Pilots
• Management Destinations
• Hoofdmoderator op het Flightsim forum
• Management van liveries
------------------------------------------------
Prenobe:
Is later pas bij de VA gekomen en bood meteen veel hulp. Het lijkt mij een zeer geschikt persoon voor de regeling van onderstaande zaken.
Taken:
• Management vloot
• Management training centre
• Management registraties planes
• Moderator van 2 fora
• Sollicitaties
• Promotie
---------------------------------------------------
bolk:
Kwam uiteindelijk met het werkelijke begin. Voorderest vage kerel
Taken:
• De bouw van de website
• Management personeelszaken
• Hulp bieden bij alle andere taken
--------------------------------------------------------
456 & Prenobe:
Beide hebben ze zich aangeboden om mee te helpen met de website. Op scripting gebied zijn er geen problemen. Maar hint's en tips zijn altijd welkom.
Taken:
• Hints & tips bij bouw website
• Ideeen voor website
----------------------------------------------------------
Dit is zo ongeveer het management team + extra hulp. Er word voorlopig op deze manier gehandeld. Ik zal zo uitleggen wat de taken inhouden. Kimble en Prenobe krijgen hun taken nu voor het eerst officieel te horen maar daar waren ze al grotendeels mee bezig.
Management Flights:
De titel zegt het al. Degene(n) die deze taak hebben zorgen ervoor dat iedere dag een aantal vluchten geplanned zijn. Een week vooruit worden de vluchten gemaakt. Dit is best wel een hele klus (het invoeren van de vluchten niet want dat is super makkelijk te doen op de website) en daarom zullen daar wellicht meerdere mensen voor aangenomen moeten worden.
Management Pilots:
Degene(n) die deze taak heeft/ hebben moeten er voor zorgen dat de piloten allemaal netjes in de database staan. Users die flauwe namen verzinnen moeten verwijderd worden, minder gekwalificeerde piloten of degenen die een potje ervan maken moeten geemaild worden enzovoorts. Best wel pittig om te doen dus.
Management Destinations:
Deze taak is minder moeilijk. Eigenlijk een eitje. Als de VA besluit naar een nieuwe bestemming te vliegen dan moet die bestemming ingevoerd worden. Een klein en makkelijk werkje dus.
Management Liveries:
Aangezien de liverie van biobak als beste gestemd was moet die liverie op alle vliegtuigen komen te staan. Deze taak is best een lastig werkje in het begin. Als eenmaal alle planes gepaint zijn kunnen we deze taak als dood beschouwen. Tenzij er een extra vliegtuig aangekocht word
Management Vloot:
De vloot regelen. Dit is een best lastig werkje omdat de planes ingecalculeerd moeten worden bij flights. Dit vereist optimale samenwerking van meerdere personen. Ook kan degene die deze taak heeft voorstel doen om nieuwe planes aan te schaffen
Management Trainings centre:
Een van de moeilijkste (zoniet de moeilijkste) taak die er is. het onderhouden van de flight school. Wat hier belangrijk is dat de instucteurs en leerlingen ingeplanned worden. Deze taak is vrij heftig want je moet exact weten wie wanneer tijd heeft. Op de site zal dit zeer eenvoudig worden door middel van een kalender. Toch moet je goed kunnen nadenken om deze taak te verrichten.
Magagement registraties planes:
Elke plane en vlucht moet een registratie hebben. Deze taak lijkt wel een beetje op die van de liveries omdat deze taak maar tijdelijk zal bestaan.
Sollicitaties:
Aangezien de hoge belangstelling zullen wij ook sollicitaties aannemen. Mocht je denken van: "wow, die taak is echt iets voor mij" kun je een email sturen naar degene die over sollicitaties gaat. Wat er vooral bij moet is dat je zegt waarom je die taak moet hebben. Waarom jij daar geschikt voor bent. We zullen proberen alles in behandeling te nemen. Helaas lukt dit niet altijd.
Promotie:
Ik denk dat ik hier niet veel over hoef te zeggen. Het maken van banners ed hoort wel bij deze taak.
Zoals je ziet proberen wij ons te gedragen als een "echt" bedrijf. Dat word leuk aan de VA. Alles moet namelijk goed gebeuren anders loopt alles in het honderd. Ik hoop dat ik duidelijk ben op deze manier.
Over de start van de VA kunnen we nog niets zeggen. Iedereen wil graag beginnen. Maar zoals je ziet moet er nog veel gebeuren (zoals bovenstaande taken).
Ik wens iedereen een prettig verblijf toe op de VA. En met zijn allen zullen we een prachtige maatschappij kunnen laten rollen
Stefan Stolk,
Management
------------------------------------------------------
Toevoeging Flightschool
Sedert 4 weken zijn rdluca en IceMan lid van de directie flightschool. Meer details volgen later.
Verwijderd
is ook een goed idee.Op dinsdag 30 april 2002 15:34 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Geschreven door Bolk
Om te beginnen:
Het management bestaat voorlopig nog uit Kimble, prenobe en mij. Aangezien bijna iedereen aan de VA wil meewerken zullen er duidelijke afspraken gemaakt moeten worden.
Hieronder volgt de taakverdelingslijst.
Kimble:
Is direct vanaf het begin bij de VA aanwezig geweest. Na een korte tegenstribbeling wilde hij toch meewerken. En dat pakt voorlopig goed uit
Taken:
• Management flights
• Management Pilots
• Management Destinations
• Hoofdmoderator op het Flightsim forum
• Management van liveries
------------------------------------------------
Prenobe:
Is later pas bij de VA gekomen en bood meteen veel hulp. Het lijkt mij een zeer geschikt persoon voor de regeling van onderstaande zaken.
Taken:
• Management vloot
• Management training centre
• Management registraties planes
• Moderator van 2 fora
• Sollicitaties
• Promotie
---------------------------------------------------
bolk:
Kwam uiteindelijk met het werkelijke begin. Voorderest vage kerel
Taken:
• De bouw van de website
• Management personeelszaken
• Hulp bieden bij alle andere taken
--------------------------------------------------------
456 & Prenobe:
Beide hebben ze zich aangeboden om mee te helpen met de website. Op scripting gebied zijn er geen problemen. Maar hint's en tips zijn altijd welkom.
Taken:
• Hints & tips bij bouw website
• Ideeen voor website
Dit is zo ongeveer het management team + extra hulp. Er word voorlopig op deze manier gehandeld. Ik zal zo uitleggen wat de taken inhouden. Kimble en Prenobe krijgen hun taken nu voor het eerst officieel te horen maar daar waren ze al grotendeels mee bezig.
Management Flights:
De titel zegt het al. Degene(n) die deze taak hebben zorgen ervoor dat iedere dag een aantal vluchten geplanned zijn. Een week vooruit worden de vluchten gemaakt. Dit is best wel een hele klus (het invoeren van de vluchten niet want dat is super makkelijk te doen op de website) en daarom zullen daar wellicht meerdere mensen voor aangenomen moeten worden.
Management Pilots:
Degene(n) die deze taak heeft/ hebben moeten er voor zorgen dat de piloten allemaal netjes in de database staan. Users die flauwe namen verzinnen moeten verwijderd worden, minder gekwalificeerde piloten of degenen die een potje ervan maken moeten geemaild worden enzovoorts. Best wel pittig om te doen dus.
Management Destinations:
Deze taak is minder moeilijk. Eigenlijk een eitje. Als de VA besluit naar een nieuwe bestemming te vliegen dan moet die bestemming ingevoerd worden. Een klein en makkelijk werkje dus.
Management Liveries:
Aangezien de liverie van biobak als beste gestemd was moet die liverie op alle vliegtuigen komen te staan. Deze taak is best een lastig werkje in het begin. Als eenmaal alle planes gepaint zijn kunnen we deze taak als dood beschouwen. Tenzij er een extra vliegtuig aangekocht word
Management Vloot:
De vloot regelen. Dit is een best lastig werkje omdat de planes ingecalculeerd moeten worden bij flights. Dit vereist optimale samenwerking van meerdere personen. Ook kan degene die deze taak heeft voorstel doen om nieuwe planes aan te schaffen
Management Trainings centre:
Een van de moeilijkste (zoniet de moeilijkste) taak die er is. het onderhouden van de flight school. Wat hier belangrijk is dat de instucteurs en leerlingen ingeplanned worden. Deze taak is vrij heftig want je moet exact weten wie wanneer tijd heeft. Op de site zal dit zeer eenvoudig worden door middel van een kalender. Toch moet je goed kunnen nadenken om deze taak te verrichten.
Magagement registraties planes:
Elke plane en vlucht moet een registratie hebben. Deze taak lijkt wel een beetje op die van de liveries omdat deze taak maar tijdelijk zal bestaan.
Sollicitaties:
Aangezien de hoge belangstelling zullen wij ook sollicitaties aannemen. Mocht je denken van: "wow, die taak is echt iets voor mij" kun je een email sturen naar degene die over sollicitaties gaat. Wat er vooral bij moet is dat je zegt waarom je die taak moet hebben. Waarom jij daar geschikt voor bent. We zullen proberen alles in behandeling te nemen. Helaas lukt dit niet altijd.
Promotie:
Ik denk dat ik hier niet veel over hoef te zeggen. Het maken van banners ed hoort wel bij deze taak.
Zoals je ziet proberen wij ons te gedragen als een "echt" bedrijf. Dat word leuk aan de VA. Alles moet namelijk goed gebeuren anders loopt alles in het honderd. Ik hoop dat ik duidelijk ben op deze manier.
Over de start van de VA kunnen we nog niets zeggen. Iedereen wil graag beginnen. Maar zoals je ziet moet er nog veel gebeuren (zoals bovenstaande taken).
Ik wens iedereen een prettig verblijf toe op de VA. En met zijn allen zullen we een prachtige maatschappij kunnen laten rollen
Stefan Stolk,
Management
------------------------------------------------------
Toevoeging Flightschool
Sedert 4 weken zijn rdluca en IceMan lid van de directie flightschool. Meer details volgen later.
Ik wil naast piloot behoorlijk graag de Pilot Management doen.
Ik hoop niet dat dit word afgeblazen. Ik keek net nog op avsim en daar werkte heleboel sites niet meer
Verwijderd
heheOp dinsdag 30 april 2002 16:21 schreef Bolk het volgende:
Uncle Sam, jij wandelt hier binnen en denkt echt werkelijk dat je meteen de hoogste rang hebt eej
wtf is dat?Op dinsdag 30 april 2002 16:26 schreef Devilseye het volgende:
OHJEEEEE
[afbeelding]
ZOiet's moet ik niet hebben
dan val ik er uit
(ik maak altijd loopings en roles)
Ik word gek
Waarom doet die stomme aa het niet
Ziet er toch niet uit
waarom zet je AA niet aan in windhoos?Op dinsdag 30 april 2002 16:28 schreef The_FrankO het volgende:
HELP !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik word gek![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Waarom doet die stomme aa het niet
[afbeelding]
Ziet er toch niet uit
Verwijderd
Op dinsdag 30 april 2002 16:27 schreef KIMBLE het volgende:
[..]
wtf is dat?
dat is een GYRO ding
(voor de echte simulator liefhebbers
ziet er wel n33t uit
http://www.advancedsimulation.com
Maar goed
Weet jij hoe je zo'n crosshair enabled?
(zo'n rood balkje wat ik liet zien een paar posts hoger)
yepOp dinsdag 30 april 2002 16:31 schreef Devilseye het volgende:
[..]
AA?? anti-aliasing ofzo?
(dat maakt je plane smoother) rite?
Verwijderd
moest ik nou edit of niet? NoujahOp dinsdag 30 april 2002 16:32 schreef KIMBLE het volgende:
[..]
yep
weet jij hoe je dat aan zet?
die POINTER/CROSSHAIR?
ik heb geen idee, alleen 1x gezien in een ILS cursus van M$ , verder nieOp dinsdag 30 april 2002 16:34 schreef Devilseye het volgende:
[..]
moest ik nou edit of niet? Noujah
die POINTER/CROSSHAIR?
Die moet je apart downloaden. Zijn wel te vinden op avsim.com/flights.comOp dinsdag 30 april 2002 16:34 schreef Devilseye het volgende:
[..]
moest ik nou edit of niet? Noujah
die POINTER/CROSSHAIR?
Verwijderd
Hey thx voor uw bijdrageOp dinsdag 30 april 2002 16:38 schreef biobak het volgende:
[..]
Die moet je apart downloaden. Zijn wel te vinden op avsim.com/flights.com
waar moet ik dan ff om zoeken?
pointer?
Crosshair of iets anders
THX ANYWAYS
EDIT.......
Ik kan hem niet vinden
onder pointer vind ie 1 ding (maar da's heel wat anders)
en onder crosshair vind ie noppes
Stond het maar ik moest het knopje op kwaliteit zetten en niet op prestatieOp dinsdag 30 april 2002 16:29 schreef KIMBLE het volgende:
[..]
waarom zet je AA niet aan in windhoos?

Dit topic is gesloten.