CJ schreef op 22 september 2002 @ 15:54:
Voor alle mensen die steeds maar weer beginnen over het feit dat dit op een oversized expansion set is... Wacht maar totdat je het hebt gespeeld...
RCT2 bevat zo veel nieuwe elementen dat het de naam 'expansion set' niet meer rechtvaardigt.
Bijvoorbeeld:
- Let maar eens op hoe soepel de coasters nu over de track heen vliegen in vergelijking met RCT1.
- En let ook op de verbeterde interface waardoor het gemakkelijker wordt om coasters te bouwen o.a. met behulp van de speciale coaster editor.
- En let ook eens op het oog voor detail dat stukken hoger ligt dan RCT1.
- En al die nieuwe puke-rides en stands.
- Of wat te denken van de verbeterde AI van de bezoekers, waardoor je eindelijke brede paden kan maken, zonder dat ze verdwalen.
- En niet te vergeten het feit zo veel dingen beter kan instellen, zoals de snelheid van de lifthill, verschillende in- en uitstapstations, verticaal bouwen, etc.
- En dan natuurlijk de nieuwe coasters die nieuw soort tracks vereisen, zoals X van Arrow, boxtrack van Intamin voor hun mega-, giga- en teracoasters, etc.
Er zijn zo veel aanpassingen dat de naam 'expansion-set' er helemaal niet meer bij past, en het spel dus in mijn ogen de titel RCT2 helemaal verdient.
En nogmaals... koop het spel, speel het... en durf dan nog eens te zeggen dat dit eigenlijk wel in een expansionset zou passen.

Tja aan de ene kant had ik ook wel wat scherpere graphics gewild en misschien nog 1x extra inzoomen, maar je kunt niet alles hebben he.

We zullen vanzelf wel zien hoe de game speelt en of het goede recencies krijgt.
Het gaat toch in de eerste plaats om het plezier van het spelen an het spel zelf niet om alle toeters en bellen erom heen.
En trouwens ze hebben voor zoveel nieuwe ideeen en concepten de game zelf
toch al aan moeten passen.
Ik noem bijv. maar de pinautomaten: de bezoekers moeten dus ook extra geld bij kunnen pinnen en dat betekent dat het bedrag 'in de portemonnee' ook opgehoogd moet kunnen worden ipv verlaagd door betalen van attracties/snacks/ed. En hoe zit het met geld in de automaten en het banksaldo van de gasten? In het echt kun je ook niet oneindig door blijven pinnen, het is op een gegeven moment op.
En zo zullen er nog wel meer dingen zijn die wel wat voeten in de aarde hebben gehad.
Ik weet zelf niet hoe het bij de expansion packs zit of dat ook een 'geupdate rct.exe' bevatte of alleen maar extra attracties en ontwerpen?
* Sassie die dit weeken ook weer 2 scenarios voltooid heeft in rct 1 en idd hoopt dat rct 2 ook nog te spelen blijft op de pc bij haar ouders thuis
Voor de geinteresseerden: de min systeemeisen na deel 1 waren een pentium 90 met 16 Mb RAM (bron: originele doos

). Ik heb hem zelf hier (p166, 32 Mb RAM) ook nog gespeeld en dat ging wel goed.