hier thuis heb ik hem legaal me broertje + addon en me vaderOp donderdag 25 april 2002 19:30 schreef 007 het volgende:
Ik speel het ook nog hoor. Heb natuurlijk wel die 2 add-ons erbij (legaal) en ik heb RCT zelfs 2 keer legaal.
Verwijderd
RCT2 word cool, de graphics zijn op een paar dingetjes (mooie ronde bochten in de rails
) onveranderd en veel nieuwe attracties enz. Ik kan ook niet wachten
Ik had eigenlijk gehoopt dat de gameplay het zelfde zou blijven. Ik heb veel 3D rollercoster spelletjes gezien.. (vond er niks aan).
Ik zou het liefst het zelfde als RCT1 willen zien.. maar dat als je uhm gaat testen, dat je hem dan wel in 3D ziet
Ik zou het liefst het zelfde als RCT1 willen zien.. maar dat als je uhm gaat testen, dat je hem dan wel in 3D ziet
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
Ik hoop ook dat ze de graphics engine zodanig hebben aangepast dat het deze keer wel soepel loopt op een hogere resolutie dan 800*600. Ik speel het spel het liefst in 1024*768, maar dan krijg je schokkerig beeld en dat stoort me.
Ik hoop ook nog dat RCT2 nog hogere resoluties ondersteund dan de maximale resolutie van 1024*786 voor nog mooiere screenshots
Ik hoop ook nog dat RCT2 nog hogere resoluties ondersteund dan de maximale resolutie van 1024*786 voor nog mooiere screenshots
Op vrijdag 31 mei 2002 23:26 schreef Robin Vreuls het volgende:
Ik hoop ook dat ze de graphics engine zodanig hebben aangepast dat het deze keer wel soepel loopt op een hogere resolutie dan 800*600. Ik speel het spel het liefst in 1024*768, maar dan krijg je schokkerig beeld en dat stoort me.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
[off-topic]Op vrijdag 31 mei 2002 20:03 schreef CRaZy_MaRK het volgende:
Hi CJ, ik hier? Jah
, RCT2 gaat rullen
, net als de site van mij
(opshepmode
)
Edit: damn typo's
Ja, ik izz ook hier.
[/off-topic]
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Ik kan er niet wachten om Rollercoaster Tycoon 2 te doen
En dan die achtbanen
En dan die achtbanen
Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.
Verwijderd
nee dank je, ik hou het wel bij gta3Op donderdag 30 mei 2002 17:29 schreef jcross het volgende:
[..]
sorry hoor maar ik vind het spel voor tegenwoordige begrippen gewoon te lelijk, dit is gewoon het spel wat ze eigenlijk 2 jaar geleden hadden moet uitbrengen ipv rct 1. niet nu
Verwijderd
Leuk om te zien dat sommige mensen nou ja zeg maar gerust veel mensen grafische pracht belangrijker vinden dan een goeie gameplay.
"ja en het moet in 3D enzo"
BULLSJIT!!!
De adventure scene is daardoor half dood gegaan en het doet de RTS genre momenteel ook niet goed, want spellen als Earth 2150 en Emperor battle of Dune vind ik nou geen staaltjes van gameplay hebben. Geef mij maar Total Annihilation, Starcraft of AOE anytime voordat ik weer terug ga naar Emperor. Bied veel meer overzicht dan die belachelijke 3D hype.
Ik vind het juist beter dat ze de engine helemaal uitbuiten en die verbeterd hebben. Van mij komt grafische pracht toch echt niet voor op gameplay. Theme Park World is een spel die dat geprobeerd heeft en daardoor ook deels gefaald heeft aangezien het te weinig mogelijkheden had. Daarnaast zijn de games van Chris Sawyer nooit grafische hoogstandjes geweest maar bieden ze altijd een goeie gameplay.
BULLSJIT!!!
De adventure scene is daardoor half dood gegaan en het doet de RTS genre momenteel ook niet goed, want spellen als Earth 2150 en Emperor battle of Dune vind ik nou geen staaltjes van gameplay hebben. Geef mij maar Total Annihilation, Starcraft of AOE anytime voordat ik weer terug ga naar Emperor. Bied veel meer overzicht dan die belachelijke 3D hype.
Ik vind het juist beter dat ze de engine helemaal uitbuiten en die verbeterd hebben. Van mij komt grafische pracht toch echt niet voor op gameplay. Theme Park World is een spel die dat geprobeerd heeft en daardoor ook deels gefaald heeft aangezien het te weinig mogelijkheden had. Daarnaast zijn de games van Chris Sawyer nooit grafische hoogstandjes geweest maar bieden ze altijd een goeie gameplay.
Nee dat is het niet. Zoals sommige ook zeggen dat Special Effects een film kunnen maken (tomb raider en pearl harbor), dat is ook bull shit! HEt gaat om beide... De gameplay moet goed zijn en dan ias het mooi als de graphics ook goed zijn... Het kan best samen hoor... het is niet het een of het ander...Op maandag 03 juni 2002 10:07 schreef The Dude het volgende:
Leuk om te zien dat sommige mensen nou ja zeg maar gerust veel mensen grafische pracht belangrijker vinden dan een goeie gameplay.
BULLSJIT!!!
Maar als ik zo de shots zie dan is het gewoon uitbuiterij want het lijkt gewoon op 'another add-on'... Het voordeel is hier weer dat ze er €45 voor kunnen vragen ipv €19!
/edit
Ik sta alleen niet zo te popelen als toen bij RCT I.... ik weet ook niet of ik hem wel ga kopen... is het vast niet waard...
beetje 3d in de 2e versie zal niet verkeerd zijn... misschien was ut zo al super maar zolang je dat 3d niet gezien heb... ut lijkt me wel lache dat 3d
Verwijderd
3D zou niet verkeerd zijn, zolang je maar niet steeds je scherm hoeft te draaien om achter die ene berg te kijken.
3D zou in RCT gebruikt kunnen worden voor vloeiende animaties, of voor mooie landschappen
3D zou in RCT gebruikt kunnen worden voor vloeiende animaties, of voor mooie landschappen
Ziet er allemaal vrij
, die nieuwe dingen.
Mij bekruipt toch ook steeds het add-on gevoel, maar ja, what's new? The Sims, Tropico en Rollercoaster Tycoon zelf natuurlijk (-maar een paar voorbeelden): allemaal add-ons voor de volle mep. We moeten er maar blij mee zijn of gewoon bij de originele versies blijven.
Als ze, zoals iemand hier al eerder zei, in deze versie gefixed hebben dat je meer dan 1 stukkie land kan kopen, ben ik al gelukkig, wat een klotewerk was dat altijd zeg, al die kolerebordjes één voor één aanklikken...
Toch ben ik gek genoeg van dit spel geweest om te denken dat ik dat bij deze "add-on" ook zal zijn. Laat maar komen!
Mij bekruipt toch ook steeds het add-on gevoel, maar ja, what's new? The Sims, Tropico en Rollercoaster Tycoon zelf natuurlijk (-maar een paar voorbeelden): allemaal add-ons voor de volle mep. We moeten er maar blij mee zijn of gewoon bij de originele versies blijven.
Als ze, zoals iemand hier al eerder zei, in deze versie gefixed hebben dat je meer dan 1 stukkie land kan kopen, ben ik al gelukkig, wat een klotewerk was dat altijd zeg, al die kolerebordjes één voor één aanklikken...
Toch ben ik gek genoeg van dit spel geweest om te denken dat ik dat bij deze "add-on" ook zal zijn. Laat maar komen!
Het zou ook wel leuk/vriendelijk zijn, als ze RCT1 + oude add-ons er gewoon bijleverden. Zal wel geen realiteit worden aangezien RCT1 nog steeds (voor budget prijzen) verkocht wordt maar goed ik kende een game waarbij het dus wel gebeurde (hint: ApogeeOp maandag 03 juni 2002 20:55 schreef SuBBaSS het volgende:
Ziet er allemaal vrij, die nieuwe dingen.
Wat ik dus wel frappant vind, is dat ze bij RCT2 de extra add-ons erbij duwen die je dus apart erbij moest kopen (Added Attractions en Loopy Landscapes). Maar hun kennende krijg je wel wat geld terug (maar ook niet alles)

Maar euh lijkt sprekent op deel 1 
ze doen er alleen wat extra dingen bij.
en ik vind dat het in 3d moet dat je kan kiezen.
netzoals theme park world.
Is misschien wel lullig als je ze al gekocht hebt. Maar blijkbaar vonden zij dat die er gewoon bijmoesten (ter volledigheid ofzow) en wilden ze mensen die die add-on nog niet hadden matsen qua uitgaven.Op maandag 03 juni 2002 23:46 schreef Robin Vreuls het volgende:
Wat ik dus wel frappant vind, is dat ze bij RCT2 de extra add-ons erbij duwen die je dus apart erbij moest kopen (Added Attractions en Loopy Landscapes). Maar hun kennende krijg je wel wat geld terug (maar ook niet alles)
Of ze hebben die add-ons ook op gepoetst en doen ze er daarom bij.
Zoals het eruit ziet is juist de charme van RCT.Op dinsdag 04 juni 2002 01:30 schreef Martink het volgende:
Maar euh lijkt sprekent op deel 1
En het houdt de game goed speelbaar.
Als je *D-3dcoasters wil dan moet je No Limits of zoiets gaan spelen.
Inderdaad. Mensen die de coasters die ze gemaakt hebben in RCT graag wilen berijden in 3D, die moeten gewoon even de volledige versie van No Limits! aanschaffen, want die heeft de mogelijkheid om RCT-tracks te importeren, zodat je ze echt in 3D kan berijden. Da's best wel leuk om te zien hoor!Op dinsdag 04 juni 2002 01:41 schreef Sassie het volgende:
[..]
Zoals het eruit ziet is juist de charme van RCT.
En het houdt de game goed speelbaar.
Als je *D-3dcoasters wil dan moet je No Limits of zoiets gaan spelen.
Alsof het allemaal nix kost!Op dinsdag 04 juni 2002 14:06 schreef CJ het volgende:
Inderdaad. Mensen die de coasters die ze gemaakt hebben in RCT graag wilen berijden in 3D, die moeten gewoon even de volledige versie van No Limits! aanschaffen, want die heeft de mogelijkheid om RCT-tracks te importeren, zodat je ze echt in 3D kan berijden. Da's best wel leuk om te zien hoor!
Persoonlijk had ik het gewoon het leukst gevonden als het het geintegreerd werd...
PS: Kun je daar je .td4 files mee importeren?
No Limits kost ook bijna niets in vergelijking tot sommige andere spellen. Ik was er zo'n €27,- voor kwijt. Je kan het alleen online bestellen via http://www.nolimitscoaster.deOp dinsdag 04 juni 2002 14:12 schreef zerosignal het volgende:
[..]
Alsof het allemaal nix kost!
Persoonlijk had ik het gewoon het leukst gevonden als het het geintegreerd werd...
PS: Kun je daar je .td4 files mee importeren?
En ja, je kan er .td4 files mee importeren. Gewoon de No Limits editor openen, dan file, import RCT track, en huppakee... Er zitten alleen dan nog geen supports bij, maar die kun je er zelf bij zetten.
En toch vindt ik RCT2 ietswat tegenvallen.
Het lijkt mij iets te veel op het eerste deel (dat wel geweldig was).
Ik had gehoopt op meer 3D shit enzo
Het is net een flipperkast als ik mijn hoofd schud met die 2 hersencellen!!!!!
Dat zou weer de sfeer wegnemen van RCT heeftOp woensdag 05 juni 2002 12:01 schreef komaki het volgende:
En toch vindt ik RCT2 ietswat tegenvallen.
Ik denk niet dat het verkeerd zou zijn als je eens wat screenshots zou plaatsen van No Limits, want ik ben best wel geïntresseerd in hoe het uit ziet (detaillering, omgeving etc.)Op woensdag 05 juni 2002 00:05 schreef CJ het volgende:
[..]
No Limits kost ook bijna niets in vergelijking tot sommige andere spellen. Ik was er zo'n €27,- voor kwijt. Je kan het alleen online bestellen via http://www.nolimitscoaster.de
En ja, je kan er .td4 files mee importeren. Gewoon de No Limits editor openen, dan file, import RCT track, en huppakee... Er zitten alleen dan nog geen supports bij, maar die kun je er zelf bij zetten.
Pics kan je hier uploaden: http://vreuls.endoria.net/Upload/
In de Free Record Shop!Op donderdag 06 juni 2002 09:49 schreef hels_admin het volgende:
<waar kan ik rtc 1 downloaden?>
Download de demo! Kun je 4 coasters simuleren!Op woensdag 05 juni 2002 15:10 schreef Robin Vreuls het volgende:
[..]
Dat zou weer de sfeer wegnemen van RCT heeft
[..]
Ik denk niet dat het verkeerd zou zijn als je eens wat screenshots zou plaatsen van No Limits, want ik ben best wel geïntresseerd in hoe het uit ziet (detaillering, omgeving etc.)
Pics kan je hier uploaden: http://vreuls.endoria.net/Upload/
Verwijderd
Ik kan niet wachten tot de demo uit komt en al helemaal niet op de complete versie want dan komt er niks meer van school
Hmm, wat een brakke demoOp donderdag 06 juni 2002 09:51 schreef zerosignal het volgende:
[..]
Download de demo! Kun je 4 coasters simuleren!
Dat spel loopt nog niet eens fatsoenlijk op 640*480*16bit

Voldoe je wel aan de minimum eisen? Op mijn pc doet-ie het prima op 1280x1024x32, en de rest allemaal op max.Op zaterdag 08 juni 2002 12:18 schreef Robin Vreuls het volgende:
[..]
Hmm, wat een brakke demo
Dat spel loopt nog niet eens fatsoenlijk op 640*480*16bit
Voor plaatjes, zie ook op pagina 1 van dit topic en dit topic:
[topic=495866/1/50]
Verwijderd
<quote>
<zijn er geen cracks voor??????>
<als ze er zijn wil ik die wel hebben :)>
</quote>
edit: kijk eens in je email box
<zijn er geen cracks voor??????>
<als ze er zijn wil ik die wel hebben :)>
</quote>
edit: kijk eens in je email box
Cracks? Die zijn vast wel ergens te vinden, maar ik doe er niet aan bij dit spel.
Mij was-ie wel de moeite waard om aan te schaffen.
En bedenk daarbij dat Ole Lange, de ontwikkelaar, bijna geen cent verdient aan dit projectje, en dat hij het toch op eigen initiatief en in eigen vrije tijd heeft ontwikkeld. Dus voor mij was het die 30 euro wel waard.
En bedenk daarbij dat Ole Lange, de ontwikkelaar, bijna geen cent verdient aan dit projectje, en dat hij het toch op eigen initiatief en in eigen vrije tijd heeft ontwikkeld. Dus voor mij was het die 30 euro wel waard.
Is dit RCT 2 ????????????????
Lijkt wel RRT 1.2 als ik zo de plaatjes bekijk. Valt me ZWAAR tegen die graphics
Don't get me wrong, heb me 100+ uren met RCT vermaakt. Top spel. Maar om zoveel jaar na dato met zo'n nieuwe versie is om te huilen. Ziet er weer naar uit dat ze ff snel nog wat geld uit je zak willen kloppen op een beproefd concept.
Zal de eerste playable demo es onder de loep nemen, maar zoals ik het nu zie komt ie zeker NIET in mijn kastje.
Lijkt wel RRT 1.2 als ik zo de plaatjes bekijk. Valt me ZWAAR tegen die graphics

Don't get me wrong, heb me 100+ uren met RCT vermaakt. Top spel. Maar om zoveel jaar na dato met zo'n nieuwe versie is om te huilen. Ziet er weer naar uit dat ze ff snel nog wat geld uit je zak willen kloppen op een beproefd concept.
Zal de eerste playable demo es onder de loep nemen, maar zoals ik het nu zie komt ie zeker NIET in mijn kastje.
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
ik zal wel niet goed hebben gezocht, maar waar staat die demo
Sometimes human's are...
Relaxed 
1 was moeilijk verslavend alleen en ik was wel een tijdje met dat spel bezig, iedere keer nieuwe achtbanen enz
1 was moeilijk verslavend alleen en ik was wel een tijdje met dat spel bezig, iedere keer nieuwe achtbanen enz
|Specs|
Hmm, die screens had ik nog niet gezien. 
Dow, dat ziet er best wel vreemd uit, het ziet er gewoon uit als een RCT1 addon. In revieuws van RCT1 van een paar jaar terug vonden ze al de de graphics uit de middeleeuwen kwamen, en dan gebruiken ze het nu nog?
Voor RCT1 vond ik ze wel oke, maar om het nu precies het zelfde in 2 te doen..
Waarom noemen ze het dan RCT2 en niet gewoon RCT addon 5 oid. 
Ik ben ook benieuwd wat er aan die gameplay is veranderd...
Dow, dat ziet er best wel vreemd uit, het ziet er gewoon uit als een RCT1 addon. In revieuws van RCT1 van een paar jaar terug vonden ze al de de graphics uit de middeleeuwen kwamen, en dan gebruiken ze het nu nog?
Voor RCT1 vond ik ze wel oke, maar om het nu precies het zelfde in 2 te doen..
Ik ben ook benieuwd wat er aan die gameplay is veranderd...

🌞🍃
Verwijderd
ach ja de engine komt van origine ook van Transport Tycoon vandaan alleen is ie zwaar modified voor RCT destijds. Ik heb er geen problemen mee maar ja de beste games die ik speel hebben nou eenmaal niet de meest geweldige grafische pracht meer.
Het is leuk om te zien hoe velen zich zoveel focussen op het grafische gebied en de gameplay laten voor wat het is. RCT was bij lange na nog niet perfect. Zo zaten de steunbalken nog wel eens midden in de baan wat de hoogte een ramp en kon je nog niet eens zoiets simpels als brede paden maken, maar ja het moet eerst 3D zijn en ultr true color textures hebben non stepping zoom en roteren en weet ik veel wat. Oh ja elke bezoeker moet uit minimaal 5000 polygonen bestaan voordat het iets begint te worden.
En dan vinden ze het vreemd dat sommige genres uitsterven
Platform games zijn dood Adventures zo goed als en de RTS genre is er ook al niet op vooruit gegaan imo. Fok it Lang leve Chris Sawyer. Lave leve Sid Meier. Die gasten weten wat ze doen gameplay eerst grafische pracht later.
/me Dude has spoken
Het is leuk om te zien hoe velen zich zoveel focussen op het grafische gebied en de gameplay laten voor wat het is. RCT was bij lange na nog niet perfect. Zo zaten de steunbalken nog wel eens midden in de baan wat de hoogte een ramp en kon je nog niet eens zoiets simpels als brede paden maken, maar ja het moet eerst 3D zijn en ultr true color textures hebben non stepping zoom en roteren en weet ik veel wat. Oh ja elke bezoeker moet uit minimaal 5000 polygonen bestaan voordat het iets begint te worden.
En dan vinden ze het vreemd dat sommige genres uitsterven
/me Dude has spoken
Verwijderd
Pff, ik ben die-hard RCT-er (speel het nog steeds vaak en heb alle add-ons en RCT zelfs 2 keer legaal), maar ik ben echt enorm teleurgesteld. Totaal geen vernieuwingen, zeker als je beide add-ons hebt. Heel jammer...
Hier wat sceenshots: 
http://www.gamershell.com/game/SimTycoon_RollerCoaster_Tycoon_2.shtml
[edit]deeplinken naar de screenshots werkte dus niet..
http://www.gamershell.com/game/SimTycoon_RollerCoaster_Tycoon_2.shtml
[edit]deeplinken naar de screenshots werkte dus niet..
Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."
http://www.tycoonplanet.com/downloads/rct2/media/rct2-3.mov
Wat bouwen ze inhemelsnaam in dit filmpje ?
is RCT2 al in de winkel gesignaleerd?
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
Volgens mij is het alleen maar iets om te laten zien hoe de nieuwe bouwtechnieken gaan.M@NIC schreef op 15 augustus 2002 @ 12:21:
http://www.tycoonplanet.com/downloads/rct2/media/rct2-3.mov
Ziet er wel kewl uit
15 oktober komt hij uitAW_Bos schreef op 15 augustus 2002 @ 12:28:
Okay, even ter versiering van het topic:AW_Bos schreef op 15 augustus 2002 @ 12:28:

jeuh!! ik zie er naar uit (nog 2 maanden wachten
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
2 maandjes wachten woei! Ik kijk er al naar uit !
http://www.tycoonplanet.c...e=info&info=rct2boxcovers 
Yes!RCT2 is due to be shipped on the 1st of October although most pre-order websites are shipping on 2nd up to the 10th of October
dan isie op 2 a 3 october wel op kazaa te krijgen
Breepee schreef op 15 augustus 2002 @ 15:14:
[...]
dan isie op 2 a 3 october wel op kazaa te krijgen
offtopic:
Kazaa

Kazaa

De release komt trouwens erg betrouwbaar over.
Alsof ze ookal helemaal klaar zijn met het spel.
Diepe buiging als ie ook de 15de in de winkels ligt.
Het lijkt me inderdaad een betrouwbare releasedatum.M@NIC schreef op 15 augustus 2002 @ 15:18:
[...]
offtopic:
Kazaa![]()
Met een beetje geluk ligt ie zelfs eerder in de winkels. Veel winkels leggen spellen te koop zodra ze binnenkomen, ook als dat een paar dagen voor de officiele release is.
Verwijderd
Leuk dat deel 2 komt, heb veel plezier beleefd aan deel 1.
Van mij mogen ze 'm wel 3D maken, maar dan wel GOED... niet zo'n slappe aftrek ofzo :-)
Als ie 3D is kun je dus ook echt je bezoekers zien , beetje details enzo..
Moet makkelijk kunnen met die videokaartjes van tegenwoordig.
3D Rules!
Van mij mogen ze 'm wel 3D maken, maar dan wel GOED... niet zo'n slappe aftrek ofzo :-)
3D Rules!
Als ik het goed begrepen heb is het spel al helemaal af.M@NIC schreef op 15 augustus 2002 @ 15:18:
[...]
offtopic:
Kazaa![]()
Dat kun je wel vergeten voor zover ik heb begrepen.Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 15:21:
Leuk dat deel 2 komt, heb veel plezier beleefd aan deel 1.
3D Rules!
Zoals ik al zei is volgens mij het spel al af en zit er geen 3D in maar is de ouwe Engine gewoon opgepoetst.
Ach 2D spellen hebben bij mij thuis nog altijd de langste houdbaarheid dus ik zit er niet zo mee.
De ontwikkelaars hadden ten tijde van de eerste aankondiging van RCT2, het spel al voor zo'n 98% af. Dus RCT2 is al een paar maanden af. Dan hebben ze mooi wat maandjes de tijd om alles te finetunen.M@NIC schreef op 15 augustus 2002 @ 15:18:
[...]
offtopic:
Kazaa![]()
Sjonge jonge, dat vind ik dus geweildig he.
Das nou planning! En zo houd je er ook niet 1mil+ geirriteerde mensen op over die nog steeds wachten, omdat ie telkens word uitgesteld.
Nee een héééééle diepe buiging voor de mannen van Chris Sawyer
Das nou planning! En zo houd je er ook niet 1mil+ geirriteerde mensen op over die nog steeds wachten, omdat ie telkens word uitgesteld.
Mee eens maar het is wel ff een ander spel dan zoiets als Warcraft 3 ofzo.M@NIC schreef op 15 augustus 2002 @ 16:29:
Sjonge jonge, dat vind ik dus geweildig he.
Minstens zo verslavend (voor veel mensen) maar het niet zo vernieuwend en/of mooi als bijv Warcraft 3
Maar ach.... het gaat om de speelbaarheid he
hmm, zeer jammer van de graphics, had minstens verwacht dat een vervolg, die 3 jaar na het origineel uitkomt toch veel betere graphics bevat

Een RCT in 3D zal waarschijnlijk toch niet echt een succes geweest zijn, het is vooral de gameplay die het hem doet.RaVeNgEr schreef op 16 augustus 2002 @ 22:24:
hmm, zeer jammer van de graphics, had minstens verwacht dat een vervolg, die 3 jaar na het origineel uitkomt toch veel betere graphics bevat
Ooit komt er natuurlijk wel een prachtig 3D pretparkspel uit, maar ik denk niet dat het daar nu al de tijd voor is.
Er kon echt veel verbeterd worden aan RCT 1, en dus denk ik dat RCT 2 best wel een succes gaat worden. En de graphics zijn wel verbeterd heb ik gelezen, VEEL meer frames per seconde voor de treintjes enzo, lijkt me echt prachtig.
Ik kijk wel uit naar RCT 2 hoor
Misschien weer eens een spel dat ik naast Unreal T. veel ga spelen
Zou wel weer eens leuk zijn, speel nu niks anders.
Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)
nog een maand en dan is ie ongeveer uit 

ik kan iig niet meer wachten
hier nog wat redelijk nieuwe screens:
[url="http://image.com.com/gamespot/images/2002/vgnews/080602/rct2_screen001.jpg"]
[/url]
[url="http://image.com.com/gamespot/images/2002/vgnews/080602/rct2_screen002.jpg"]
[/url]
[url="http://image.com.com/gamespot/images/2002/vgnews/080602/rct2_screen006.jpg"]
[/url]
[url="http://image.com.com/gamespot/images/2002/vgnews/080602/rct2_screen008.jpg"]
[/url]

ik kan iig niet meer wachten
hier nog wat redelijk nieuwe screens:
[url="http://image.com.com/gamespot/images/2002/vgnews/080602/rct2_screen001.jpg"]

[url="http://image.com.com/gamespot/images/2002/vgnews/080602/rct2_screen002.jpg"]

[url="http://image.com.com/gamespot/images/2002/vgnews/080602/rct2_screen006.jpg"]

[url="http://image.com.com/gamespot/images/2002/vgnews/080602/rct2_screen008.jpg"]

Verwijderd
vet hoor, alleen ik snap niet. ALs je nou goed nadenkt en na die screens kijkt, hadden ze dit best ook in een expansion kit kunnen stoppen, toch? De reden voor een stand alone was waarschijnlijk meer geld verdienen

Verwijderd schreef op 01 september 2002 @ 20:49:
[...]
vet hoor, alleen ik snap niet. ALs je nou goed nadenkt en na die screens kijkt, hadden ze dit best ook in een expansion kit kunnen stoppen, toch? De reden voor een stand alone was waarschijnlijk meer geld verdienen
En jij denkt dat ons dat boeit
Verwijderd
Boeuiuh expansion of niet.....downloadenVerwijderd schreef op 01 september 2002 @ 20:49:
[...]

Verwijderd
Het is niet alleen meer van hetzelfde, de graphics zijn ook (wat) verbetert.Verwijderd schreef op 01 september 2002 @ 20:49:
[...]
Ik denk dat er toch onderhuids te veel veranderd is om het als expansion uit te kunnen brengen (zoals verbeterde AI, grotere maps, scenario & track editor etc..).
Ben ik nu gek of lijken die screenshots nog ERG RCT 1
Turn it off and on again.
Wat is een AI? eigenlijk?Smokey_The_Bandit schreef op 02 september 2002 @ 06:15:
Ben ik nu gek of lijken die screenshots nog ERG RCT 1
Enne dit lijkt errug op RCT1 ja! Wrom weet ik niet maar lees dit topic vanaf ut begin!
Ze hebben de engine van RCT1 wat opgepoetst.AW_Bos schreef op 02 september 2002 @ 10:02:
[...]
Wat is een AI? eigenlijk?
Enne dit lijkt errug op RCT1 ja! Wrom weet ik niet maar lees dit topic vanaf ut begin!
Beetje jammer maar aan de andere kant ben ik blij dat het geen 3D is geworden. Zou de gameplay niet ten goede komen.
AI = Artificial intelligents (denk ik)
Kortom de hersentjes van de bezoekers enzo
alleen ik heb zo'n schurft aan expansions (bij een format moet je dan weer 2 games cdroms erin steken voor 1 spel). ik vind het goed dat ze het gewoon rct2 noemen.Verwijderd schreef op 01 september 2002 @ 20:49:
[...]
Verwijderd
Ik had echt honderduizend keer meer verwacht van RCT2. Heel jammer dit. Het is idd niet meer dan een add-on. Had er dan een stand-alone "add-on" van gemaakt, als je dat met formats zo verschrikkelijk vindt.
Man je hebt het hele spel nog niet gezien hoe kun je er nou over oordelen.Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 17:02:
Ik had echt honderduizend keer meer verwacht van RCT2. Heel jammer dit. Het is idd niet meer dan een add-on. Had er dan een stand-alone "add-on" van gemaakt, als je dat met formats zo verschrikkelijk vindt.
Je hebt alleen wat screens gezien en wat gelul gehoord/gelezen.
Eerst spelen dan oordelen.
Verwijderd
MWOOOAAAAAHHHHHH
VEEEEEET toch nog een spel die ik kan spelen op mijn brakke p2 350 :D:D:D (met Ati Rage Pro 8mb
)
Heb je de ingame movies al gezien van het spel? Dat kan dus echt niet met RCT1. Zo soepel en strak als het allemaal gaat.Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 17:02:
De engine is veel soepeler geworden waardoor de coasters natuurlijker over het traject heen zoeven, er zitten nieuwe elementen in (soepelere bochten, heuvels etc), veel nieuwe achtbanen, nieuwe puke-rides, de AI is stukken beter geworden (mensen verdwalen niet meer als ze op brede paden terecht komen), er is een speciale editor in gekomen, de werkvelden zijn vele malen groter dan in RCT1, en dit zijn nog maar een paar van de vele veranderingen.
De vele veranderingen rechtvaardigen voor mij wel de naam RCT2.
En de echte RCT/Coasterfan zal 'm toch wel kopen, want de gameplay is gewoon perfect en dan maakt het niet uit of het nou een add-on is of een nieuw deeltje.
Psies...dit is gewoon een spel wat het vooral van de gameplay moet hebben, en de makers kennende zit dat 100% zeker goed.
Ik had het niet beter kunnen zeggenCJ schreef op 03 september 2002 @ 14:35:
[...]
Heb je de ingame movies al gezien van het spel? Dat kan dus echt niet met RCT1. Zo soepel en strak als het allemaal gaat.
De engine is veel soepeler geworden waardoor de coasters natuurlijker over het traject heen zoeven, er zitten nieuwe elementen in (soepelere bochten, heuvels etc), veel nieuwe achtbanen, nieuwe puke-rides, de AI is stukken beter geworden (mensen verdwalen niet meer als ze op brede paden terecht komen), er is een speciale editor in gekomen, de werkvelden zijn vele malen groter dan in RCT1, en dit zijn nog maar een paar van de vele veranderingen.
De vele veranderingen rechtvaardigen voor mij wel de naam RCT2.
En de echte RCT/Coasterfan zal 'm toch wel kopen, want de gameplay is gewoon perfect en dan maakt het niet uit of het nou een add-on is of een nieuw deeltje.
btw verdwalen bezoekers nog steeds wanneer ze op bredere paden terecht komen als je allebei de expansions hebt
heb het nog niet geprobeerd namelijk
Verwijderd
ja precies, maar toch vind ik het wel jammer. Maarja, aan de andere kant. ALs ze het 3d gemaakt hadden, was het misschien lelijk 3d geworden. Maar ja, dan kan je ook weer zeggen, als ze het toch 2d houden, doe het dan net zo als commandos 2CJ schreef op 03 september 2002 @ 14:35:
[...]
Yeah ! ik krijg opeens z'n zin om RcT 1 weer te spelen..
Ik vind het btw wel oké dat het 2d gebleven is
Ik vind het btw wel oké dat het 2d gebleven is
I served in a company of heroes.
helaas doetie ut niet in windows xp dus ik moet nog anderhalve maand wachtenNexY schreef op 03 september 2002 @ 18:06:
Yeah ! ik krijg opeens z'n zin om RcT 1 weer te spelen..
NIEUWSFLITS:
Rollercoaster Tycoon 2 has gone GOLD!
De releasedate van 15 Oktober wordt dus zeker gehaald!
Rollercoaster Tycoon 2 has gone GOLD!
De releasedate van 15 Oktober wordt dus zeker gehaald!
Verwijderd
Ik zie dar roller cooster tycoon niet 3d is?
ik zie nieuwe screenies en er is niet veel verandert, same slechte grapiscs als deel1?
ik zie nieuwe screenies en er is niet veel verandert, same slechte grapiscs als deel1?
lees topic doorVerwijderd schreef op 04 september 2002 @ 17:51:
Ik zie dar roller cooster tycoon niet 3d is?
en ja hij blijft gelukkig 2d
hij had natuurlijk wel gewoon in een add-on gekunt maar het maakt niet zo veel uit, ik kijk iig uit naar deel 2
addons sux0rs! RCT2 Rulez!! Ben benieuwd offie nog lergens leaked, want 15 oktober is nog wel lang wachtenaftermath schreef op 04 september 2002 @ 18:11:hij had natuurlijk wel gewoon in een add-on gekunt maar het maakt niet zo veel uit, ik kijk iig uit naar deel 2
Tis een goede zaak dat het spel lekker 2d blijft
Misschien niet het optimale voor een spel in de huidige tijd waarin het 3d 'geweld' spellen en grafische kaarten je om de oren vliegt maar de gameplay blijft net zo gemakkelijk als in RCT1, en dat was toch de kracht van het spel!
Waarom het dan geen Add On is geworden? Omdat de engine van deel 1 dat simpelweg niet aankon. Het maximale was eruit gehaald na het uitbrengen van Loopy Landscapes (bochtige banen) als we Chris moesten geloven en waar ik overigens niet aan twijfel.
Het enige wat ik hoop is dat die verrotte maximum van 116 werknemers verhoogd is naar 1000 ofzo want halverwege me grote parken liepen er al 116 werknemers rond
Ik kan niet wachten tot RCT2 in de winkels ligt!
Misschien niet het optimale voor een spel in de huidige tijd waarin het 3d 'geweld' spellen en grafische kaarten je om de oren vliegt maar de gameplay blijft net zo gemakkelijk als in RCT1, en dat was toch de kracht van het spel!
Waarom het dan geen Add On is geworden? Omdat de engine van deel 1 dat simpelweg niet aankon. Het maximale was eruit gehaald na het uitbrengen van Loopy Landscapes (bochtige banen) als we Chris moesten geloven en waar ik overigens niet aan twijfel.
Het enige wat ik hoop is dat die verrotte maximum van 116 werknemers verhoogd is naar 1000 ofzo want halverwege me grote parken liepen er al 116 werknemers rond
Ik kan niet wachten tot RCT2 in de winkels ligt!
>> Democracy is so overrated >>
mja, in RCT 1 was ut mogelijk om 3600 mensen in je perk rond te laten lopen. inclusief medewerkers.
nog wat nieuwe screens
[url="hhttp://rctinc.tycoonplanet.com/rct2/screenshots/big/62.jpg"]
[/url]
[url="hhttp://rctinc.tycoonplanet.com/rct2/screenshots/big/69.jpg"]
[/url]
[url="hhttp://rctinc.tycoonplanet.com/rct2/screenshots/big/66.jpg"]
[/url]
[url="hhttp://rctinc.tycoonplanet.com/rct2/screenshots/big/67.jpg"]
[/url]
[url="hhttp://rctinc.tycoonplanet.com/rct2/screenshots/big/62.jpg"]

[url="hhttp://rctinc.tycoonplanet.com/rct2/screenshots/big/69.jpg"]

[url="hhttp://rctinc.tycoonplanet.com/rct2/screenshots/big/66.jpg"]

[url="hhttp://rctinc.tycoonplanet.com/rct2/screenshots/big/67.jpg"]

Jammer van de graphics, maar als het 3d zou worden, 3600 poppetjes renderen, 1000 bomen, attracties, wat van computer mag je dan wel niet hebben?
ik ben blij dat ze geen 3d hebben gedaan
(stel je voor een RCT2 in een soort theme park word ofzo) nee RCT was al goed en daar kunnen ze niet veel meer aan veranderen. Nu zullen ze alleen met RCT2 alles toevoegen wat ze altijd al hebben willen doen en misschien waar veel vraag naar was, en waarschijnlijk een aantal andere dingen (en het levert natuurlijk weer veel geld op want RCT verkocht dit jaar nog steeds goed)
[ Voor 0% gewijzigd door aftermath op 15-09-2002 12:02 . Reden: typo ]
Als ze dit spel 3D hadden gemaakt, dan zouden ze de sfeer helemaal weg zijn van RCT. Ik ben iig ook blij dat het 2D is gebleven: je kent de interface (ook al is deze een beetje veranderd) en je kent de gameplay (in 3D moet je eraan wennen)
offtopic:
voor de echte die-hard fans,
er is tegenwoordig ook al een echte rollercoastertycoon flipperkast.
kijk op http://www.sternpinball.com/Rollercoaster.htm
voor de echte die-hard fans,
er is tegenwoordig ook al een echte rollercoastertycoon flipperkast.
kijk op http://www.sternpinball.com/Rollercoaster.htm
Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.
Waarom maken ze in deel 2 niet gewoon gebruik van 3D Rendering technieken. Niet helemaal in 3D. Maar dan gewoon de rides e.d.
Dat had t spel meer dan alleen een uitbreiding met nwe baantjes enzow gemaakt
Iemand zei iets over ingame movies ??
vraagje: WAAAR !!!!!
I served in a company of heroes.
zoek dit topic door en gij zult vinden.NexY schreef op 15 september 2002 @ 17:58:
Verwijderd
http://www.tycoonplanet.com/downloads/rct2/media/rct2-3.movNexY schreef op 15 september 2002 @ 17:58:
je kan de file name renamen van rct2-1.mov tot weet ik veel wat (zit nu zelf bij rct2-5.mov).
Ziet er sweeeeeeet uit overigens
Is de demo overigens al uit
En als ie er nog niet is wanneer komt ie dan ongeveer ?????
voor nader info hij word uitgebracht door infogrames. en niet meer door hasbroVerwijderd schreef op 04 september 2002 @ 17:22:
KLAPKLAPKLAPKLAP petje af hasbro dat wordt vaak niet meer gehaald![]()
![]()
dat is heeel goed gezien van jouwVerwijderd schreef op 16 september 2002 @ 15:21:
Uh.. de graphics zijn ongewijzigd, lees ik dat nou goed
Verwijderd

En als ik het goed heb zijn de graphics wat soepeler geworden, de voertuigen bewegen zich meer in een vloeiender beweging.
k, was een beetje flauw, maar volgens www.dimensionplus.nl komt ie 25 oktober en bij www.dynabyte.nl op 18 oktober.
Verwijderd
Lijst met een greep uit de vernieuwingen in RollerCoaster Tycoon 2
Nieuwe attracties (Fabrikanten):
---------------------------------
- Giovanola Mega Coaster: nieuwe treinen voor steel twister
- Arrow Corkscrew: verbeterde treinen voor corkscrew coaster
- Arrow Fourth Dimension: nieuwe achtbaansoort
- Intamin Mega Coaster: nieuwe achtbaansoort
- Intamin SLC: nieuwe achtbaansoort (ook Impulse Coaster is te bouwen)
- Mack Mine-Train: nieuwe achtbaansoort (stalen mine-train, eventueel aangedreven)
- Premier Rides Catapult Coaster
- Premier Rides Observation Tower
- Reverchon Spinning Mouse: nieuwe treinen voor stalen wild mouse (spinning)
- Schwarzkopf Jet Star/Jumbo Jet: nieuwe treinen voor steel coaster
- S&S SlingShot (zo'n ding als in SFMM)
- Vekoma SJC: nieuwe treinen voor suspended coaster
- Vekoma GIB: nieuwe achtbaansoort (Giant Inverted Boomerang)
Nieuwe attracties (Algemeen):
------------------------------
- Soap Box Racers: nieuwe attractie waar de rijders zich in zeepkisten-karretjes bevinden.
- Eén 'achtbaanrail' onder de karretjes.
- Skycoaster
- Dubbeldekker-observatietoren
- Theekopjes (zie Disneyland Parijs)
- Spookhuis waar je met een karretje doorheen rijd
Toevoegingen aan bestaande attracties:
---------------------------------------
- On-Ride foto voor de boomstammen
- Tram-trein voor de treinattractie
- Nieuwe, open monorail-treinen
- Steilere drops, schuine (banking)drops, verticale track, ...
- Minder supports op alle achtbanen (behalve woodies)
- Attracties (achtbanen) kunnen door de themeing
- Dubbele stations (uitstappen en instappen appart)
- Trein stopt in remzone en rijdt pas verder als het station leeg is (of toch plaats voor een trein)
- Jeeps bij "Rit in een karretje" (langzaamrijdende autotjes op rails)
- Nieuwe Bobslee-achtbaan-trein
- Nieuwe Mijntrein-achtbaan-trein
- Zeepkistkarretjes bij Enkele rail-achtbaan
Kraampjes:
-----------
- Eerste Hulp
- Diverse nieuwe eetkraampjes
- ATM (Automated Teller Machines): PIN-Automaat
- Terassen
Landschap / Thematisatie:
--------------------------
- Meer 'stijlen' voor de bovengrond
- Meer 'stijlen' voor de verticale grond
- Schuine stukken 'land' die dienen als dak
- Tunnels op achtbanen
- Nieuwe palmbomen
- Overgang tussen soorten land gaat geleidelijk (tussen zand en stenen is er een stukje mengeling)
- Nieuwe ramen voor de muren van gebouwen
- Mogelijkheid om themeing-objecten op te stapelen
- Mogelijkheid om themeing-objecten ondergronds of onderwater te bouwen (Space Mountain anyone ?)
- Themeing boven de grond plaatsen (op supports)
- Logo's maken (stenen voor de ingang zoals Goliath, logo's op de attracties voor een spookhuis, ...)
- Nieuwe hekken
- Landschap gaat beter over (van schuin naar vlak is afgerond)
- Tunnels voor de paden
- Dubbele paden verwarren de gasten niet meer
- Paden die omhoog gaan kunnen in trapvorm gemaakt worden
- Mogelijkheid om water en land te kleuren (b.v. groen water en groene kasteelmuren )
- Gethematiseerde W.C.'s
- Piraten, Sport en Wilde Westen thema's
- Nieuwe voetpaden
Extra:
-------
- Parkmap 225x225 ipv 128x128
- Sandbox park (onbeperkt geld en tijd)
- Scenario editor (maak je eigen levels)
- Construction mode (terwijl je een park 'runt', kun je een baan maken in een apparte 'ruimte' en die dan in je park zetten)
- 6 nieuwe thema's
- Nieuwe mascottes (o.a. cowboy), shops en eetkraampjes
- Nieuwe pukerides
- 25 nieuwe coastertypes
- 9 volledig nieuwe coasters
- Attracties zijn zichtbaar voordat je ze neerzet
- Geen financiele limieten bij het achtbaan bouwen
- Labels voor attracties
- Nieuw soort pretpark-ingang
- Meer treintjes op een track dan het station aankan, treintjes die niet op het station passen wachten buiten het station tot er ruimte is
- Nieuwe looks voor gasten
EN NOG VEEL MEER!
-------------------------------
Met dank aan:
The One - RCTHolland.nl Forum
thesmartone - RCTHolland.nl Forum
Belgian - ThemePark.nl Forum
Danny Van Leeuwen - ThemePark.nl Forum
En alle anderen die iets hebben bijgedragen aan deze lijst maar niet vermeld staan!
Nieuwe attracties (Fabrikanten):
---------------------------------
- Giovanola Mega Coaster: nieuwe treinen voor steel twister
- Arrow Corkscrew: verbeterde treinen voor corkscrew coaster
- Arrow Fourth Dimension: nieuwe achtbaansoort
- Intamin Mega Coaster: nieuwe achtbaansoort
- Intamin SLC: nieuwe achtbaansoort (ook Impulse Coaster is te bouwen)
- Mack Mine-Train: nieuwe achtbaansoort (stalen mine-train, eventueel aangedreven)
- Premier Rides Catapult Coaster
- Premier Rides Observation Tower
- Reverchon Spinning Mouse: nieuwe treinen voor stalen wild mouse (spinning)
- Schwarzkopf Jet Star/Jumbo Jet: nieuwe treinen voor steel coaster
- S&S SlingShot (zo'n ding als in SFMM)
- Vekoma SJC: nieuwe treinen voor suspended coaster
- Vekoma GIB: nieuwe achtbaansoort (Giant Inverted Boomerang)
Nieuwe attracties (Algemeen):
------------------------------
- Soap Box Racers: nieuwe attractie waar de rijders zich in zeepkisten-karretjes bevinden.
- Eén 'achtbaanrail' onder de karretjes.
- Skycoaster
- Dubbeldekker-observatietoren
- Theekopjes (zie Disneyland Parijs)
- Spookhuis waar je met een karretje doorheen rijd
Toevoegingen aan bestaande attracties:
---------------------------------------
- On-Ride foto voor de boomstammen
- Tram-trein voor de treinattractie
- Nieuwe, open monorail-treinen
- Steilere drops, schuine (banking)drops, verticale track, ...
- Minder supports op alle achtbanen (behalve woodies)
- Attracties (achtbanen) kunnen door de themeing
- Dubbele stations (uitstappen en instappen appart)
- Trein stopt in remzone en rijdt pas verder als het station leeg is (of toch plaats voor een trein)
- Jeeps bij "Rit in een karretje" (langzaamrijdende autotjes op rails)
- Nieuwe Bobslee-achtbaan-trein
- Nieuwe Mijntrein-achtbaan-trein
- Zeepkistkarretjes bij Enkele rail-achtbaan
Kraampjes:
-----------
- Eerste Hulp
- Diverse nieuwe eetkraampjes
- ATM (Automated Teller Machines): PIN-Automaat
- Terassen
Landschap / Thematisatie:
--------------------------
- Meer 'stijlen' voor de bovengrond
- Meer 'stijlen' voor de verticale grond
- Schuine stukken 'land' die dienen als dak
- Tunnels op achtbanen
- Nieuwe palmbomen
- Overgang tussen soorten land gaat geleidelijk (tussen zand en stenen is er een stukje mengeling)
- Nieuwe ramen voor de muren van gebouwen
- Mogelijkheid om themeing-objecten op te stapelen
- Mogelijkheid om themeing-objecten ondergronds of onderwater te bouwen (Space Mountain anyone ?)
- Themeing boven de grond plaatsen (op supports)
- Logo's maken (stenen voor de ingang zoals Goliath, logo's op de attracties voor een spookhuis, ...)
- Nieuwe hekken
- Landschap gaat beter over (van schuin naar vlak is afgerond)
- Tunnels voor de paden
- Dubbele paden verwarren de gasten niet meer
- Paden die omhoog gaan kunnen in trapvorm gemaakt worden
- Mogelijkheid om water en land te kleuren (b.v. groen water en groene kasteelmuren )
- Gethematiseerde W.C.'s
- Piraten, Sport en Wilde Westen thema's
- Nieuwe voetpaden
Extra:
-------
- Parkmap 225x225 ipv 128x128
- Sandbox park (onbeperkt geld en tijd)
- Scenario editor (maak je eigen levels)
- Construction mode (terwijl je een park 'runt', kun je een baan maken in een apparte 'ruimte' en die dan in je park zetten)
- 6 nieuwe thema's
- Nieuwe mascottes (o.a. cowboy), shops en eetkraampjes
- Nieuwe pukerides
- 25 nieuwe coastertypes
- 9 volledig nieuwe coasters
- Attracties zijn zichtbaar voordat je ze neerzet
- Geen financiele limieten bij het achtbaan bouwen
- Labels voor attracties
- Nieuw soort pretpark-ingang
- Meer treintjes op een track dan het station aankan, treintjes die niet op het station passen wachten buiten het station tot er ruimte is
- Nieuwe looks voor gasten
EN NOG VEEL MEER!
-------------------------------
Met dank aan:
The One - RCTHolland.nl Forum
thesmartone - RCTHolland.nl Forum
Belgian - ThemePark.nl Forum
Danny Van Leeuwen - ThemePark.nl Forum
En alle anderen die iets hebben bijgedragen aan deze lijst maar niet vermeld staan!
Verwijderd
Voor mij genoeg voor een RCT 2 
Maar was die lijst niet al eerder gepost in dit topic, of is dit de nieuwste, met de laatste nieuwtjes?
Maar was die lijst niet al eerder gepost in dit topic, of is dit de nieuwste, met de laatste nieuwtjes?
Dit topic is gesloten.