Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Verwijderd
Die zijn in feite alleen verantwoordelijk voor de technische en de financiele kant van de zaak. Het niveau wordt bepaald door de reviewers / nieuwscoordinatoren aangezien die door middel van objectiviteit en dergelijke een bepaald niveau na kunnen streven.Op maandag 29 april 2002 19:51 schreef Beaves het volgende:
[..]
Nee, ik wil alleen niet weer de discussie dat de vaste modders partijdig o.i.d. zijn, daardoor lijkt mij het verstandiger als iemand uit het management team dat gaat doen, dan zijn we daar vanaf.
Iemand uit het manangement-team lijkt me dus geen goed idee. Ook omdat de sponsordeals en dergelijke door het MT worden gedaan en men op deze manier weer over subjectiviteit kan spreken.
Verwijderd
JaOp maandag 29 april 2002 15:15 schreef Jaymz het volgende:
[..]
Als je met Jamdinges mij bedoeld:
[/quote]
'T enige dat ik stuctureel naar -1 mod zijn de (terechte) flames en trolls, en dan alleen de zware versies daarvan.
[/quote]
Dat is goed
uhm, kritiek heeft per definitie een negatieve klank. En daarmee stip jij precies aan waarom sommige modjes daar moeite mee hebben.Verder boeit het mij niet welke mening iemand is toegedaan, maar hoe deze gebracht wordt. En kritiek heeft vaak een negatief klankje, maar daar lees ik 99 van de 100 keer overheen.
Kritiek vind ik eigenlijk altijd interessanter, maar niet altijd leuk om te horen..Een stukje kritiek mag van mij best op 1 of 2 (zelfs 3 in gevallen), aangezien kritiek best interessant kan zijn
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Leg me nou eens uit waarom je wilt dat gebruikers deze mogelijkheid niet hebben. Je wilt het aantal moderators blijkbaar zoveel mogelijk beperken. Mensen mogen van jou naar hartelust posten, maar jij wilt als een minister-president de regie in handen houden. De gewone man mag van jou posten dat het een lieve lust is, maar beoordelen ho maar.
Naar mijn mening ben je dan niet democratisch bezig. Het lijkt wel alsof de grond je te heet onder de voeten wordt. Bang dat je je machtspositie moet afstaan.
Over wie heb je het nu? Zou je liever ff willen quoten, dan is de discussie makkelijker te volgenOp maandag 29 april 2002 22:00 schreef Premium iets dat ik niet kan volgen....
"maar dan wel zo dat gebruikers deze mogelijkheid niet hebben"
Leg me nou eens uit waarom je wilt dat gebruikers deze mogelijkheid niet hebben. Je wilt het aantal moderators blijkbaar zoveel mogelijk beperken. Mensen mogen van jou naar hartelust posten, maar jij wilt als een minister-president de regie in handen houden. De gewone man mag van jou posten dat het een lieve lust is, maar beoordelen ho maar.
Naar mijn mening ben je dan niet democratisch bezig. Het lijkt wel alsof de grond je te heet onder de voeten wordt. Bang dat je je machtspositie moet afstaan.
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Ik snap niet wat je wil. Op T.net is iedereen moddereter. Iedereen die ingelogd rondsurft op de fp krijgt dmv zijn tweakotine modpunte. Je kunt wel hele bombastieke vergelijkingen maken, maar het gaat gewoon domweg niet op. Er is helemaal niet zoiets als een machtspositie. Ik zal even zo vrij zijn om wat te quoten uit de al eerder door mij in dit topic gelinkte faq:Op maandag 29 april 2002 22:00 schreef Premium het volgende:
"maar dan wel zo dat gebruikers deze mogelijkheid niet hebben"
Dit lezen had alinea's met gediskuzeur kunnen voorkomen....Tot januari 2000 maakte Tweakers.net gebruik van een simpele platte layout waarbij alle reacties altijd zichtbaar waren. Omdat er bij bezoekers ontevredenheid onstond over het lage niveau van sommige postings werd besloten om een moderatiesysteem in te voeren waarbij reacties ingedeeld worden op verschillende niveau's. Inmiddels is het moderatiesysteem van Tweakers.net toe aan versie II, waarin vrijwel alles gewijzigd is. De belangrijkste verandering is dat in principe alle t.net bezoekers de mogelijkheid kunnen krijgen om moderator te worden, dit in tegenstelling tot het vorige systeem waarbij moderators met de hand werd uitgekozen. ...
Blijft mensenwerk, en er wordt wel regelmatig gekeken door meerdere mensen, maar er is niet een soort van dekkend systeem dat vanuit TMF met alle zekerheid gezegd kan worden dat alle draadje bekekekn zijn. Er zit dus inderdaad een hoge toevalsfactor in.Op maandag 29 april 2002 21:56 schreef zomer het volgende:
Toch zie ik nog vaak draadjes waarin sommige reacties onder/overgewaardeerd zijn. Wordt er door de mensen hier regelmatig naar gekeken of is het meer toeval?
Dit onderschrijf ik volledig. Maar blijkbaar is niet elke moderator het hiermee eens. Dat probeerde ik aan te geven.
Ik loop eigenlijk alle reacties door van de newsitems die ik lees.Op maandag 29 april 2002 21:56 schreef zomer het volgende:
Toch zie ik nog vaak draadjes waarin sommige reacties onder/overgewaardeerd zijn. Wordt er door de mensen hier regelmatig naar gekeken of is het meer toeval?
Als je draadjes ziet die niet goed staan kun je ze hier melden en dan krijgen ze extra aandacht.
(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.
Voor de mods hier(=TMF) geldt (voor zover ik ook voor hen kan spreken) dat ze het daar allemaal mee eens zijn. De enige uitzondering die daar op geldt is dat de meesten wel zouden willen zien dat zij die het modsysteem met opzet frustreren van hun modrechten ontdaan zouden moeten worden. Maar frudtreren zijn dan de echt grote etteracties, als in alle reacties onder nadenken op troll zetten oid.Op maandag 29 april 2002 22:32 schreef Premium het volgende:
"Op T.net is iedereen moddereter."
Dit onderschrijf ik volledig. Maar blijkbaar is niet elke moderator het hiermee eens. Dat probeerde ik aan te geven.
Dit gaat toch werkelijk nergens meer over.
Bij deze het vriendelijke verzoek om als je:Op maandag 10 juni 2002 16:31 schreef freezer777 het volgende:
Ik zou als ik jullie was met zijn alle een boek gaan schrijven ofzo.
techposts wil scoren --> dit ergens anders te gaan doen
mee wil discussieren --> dit op onderbouwde argumenten te doen/commentaar te leveren op een manier zodat we er ook iets mee kunnen
Verder wil ik je vragen om niet te replyen in topics die al meer dan een maand met rust zijn gelaten, als je niets zinnigs toe te voegen hebt
Je bent ten alle tijden welkom om kritiek te uiten, maar met dit soort reacties kunnen we niets.
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Helemaal mee eens. Wordt eens wakker en ga wat nuttigs doen.Op maandag 10 juni 2002 16:31 schreef freezer777 het volgende:
Ik zou als ik jullie was met zijn alle een boek gaan schrijven ofzo.
Vanwege een gebrek aan logica slaat dit bericht helemaal nergens op.
Is dit nu tegen ons gericht (TMF), of tegen freezer777Op maandag 10 juni 2002 16:42 schreef Chaos_Eagle het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Wordt eens wakker en ga wat nuttigs doen.
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Ik wilde alleen maar weten waar dat modderen voor nodig is. Daarom zoek ik even op deze site.
Resultaat is echter dat er zoveel posts zijn waardoor je door de bomen het bos niet meer ziet.
Dus reactie is terecht. Schrijf een boek ofzo. Daar kom je eerder wijs uit.
Tegen dit hele verhaal hier. Hoe kun je nu zo ontzettend lang kletsen over zoiets onbelangrijks als posten ???Op maandag 10 juni 2002 16:45 schreef Renegade het volgende:
[..]
Is dit nu tegen ons gericht (TMF), of tegen freezer777
Je weet dat je het hebt over het moderatiesysteem op de Tweakers.net frontpage? Daar is iedere user in principe moderator. Meer daarover kun je vinden in de TMF FAQ of in de Tweakers.net moderatie FAQ.Op maandag 10 juni 2002 16:46 schreef freezer777 het volgende:
Resultaat is echter dat er zoveel posts zijn en dat je door de bomen het bos niet meer ziet.
Dus reactie is terecht. Schrijf een boek ofzo. Daar kom je eerder wijs uit.
Heb je daar vragen over of wil je daarover iets vertellen, dan willen we graag me je over zoiets discussieren.
Een boek schrijven is niet echt nodig, want de intentie van het moderatiesysteem is juist om het voor de lezers overzichtelijk te maken/houden, maar dat kun je allemaal teruglezen in de links die ik je zojuist gegeven heb. Heb je na het lezen van de faqs nog steeds dezelfde mening, dan zou ik graag zien dat je terugkomt en je stelling iets meer onderbouwt, zodat het voor ons ook iets duidelijker is waarom je die mening hebt.
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Wat voor jou onbelangrijk is, kan voor een ander behoorlijk belangrijk zijn. Zelf hecht ik veel waarde aan het modsysteem en het modden, omdat ik de frontpage dankzij het modden als een soort archief beschouw. In de ideale situatie, zou ik over de frontpage rondsurfen, met mijn niveau op 2 (of hoger), en bijvoorbeeld alleen (interessante) aanvullingen op het frontpage artikel tegenkomen. Op die manier zorg je ervoor dat je extra kennis kunt opdoen over dingen die je interesseren.Op maandag 10 juni 2002 16:51 schreef Chaos_Eagle het volgende:
[..]
Tegen dit hele verhaal hier. Hoe kun je nu zo ontzettend lang kletsen over zoiets onbelangrijks als posten ???
Omdat ik graag mee wil helpen aan zo'n vorm van archivering (omdat ik er zelf ook waarde aan hecht), help ik graag mee met het moddereren, en analyseren we posts op hun waarde.
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Ik weet hoe het systeem werkt. Ik post zelf ook regelmatig. Maar alleen omdat ik statistieken geil ben. Ik wordt maar zelden iets wijzer van het lezen van posts. En als het moderatie systeem gebuowd is om overzichtelijk te zijn dan faalt het enorm. Ik lees zelden netjes al de posts gewoon omdat daar geen beginnen aan is en de posts meestal weinig echt nuttige informatie bevatten.de intentie van het moderatiesysteem is juist om het voor de lezers overzichtelijk te maken/houden
Er wordt vaak informatie gepost die 90% van de tweakers die op de website komen al weet en alleen bedoelt zijn om een paar extra punten bij elkaar te sprokkellen. Een paar goede voorbeelden zijn Beaves(natuurlijk) en ik (TheEagle)
En je kunt ook echt leuke statistieken van de frontpage afhalenOp maandag 10 juni 2002 17:00 schreef Chaos_Eagle het volgende:
Ik post zelf ook regelmatig. Maar alleen omdat ik statistieken geil ben.
Waarschijnlijk staat je niveau op 1? Stel je niveau maar eens in op 3 of 4 en kijk dan de verschillende draadjes door. Meestal zijn dat de postings waarbij ik extra informatie lees die ik interessant vind.Ik wordt maar zelden iets wijzer van het lezen van posts. En als het moderatie systeem gebouwd is om overzichtelijk te zijn dan faalt het enorm. Ik lees zelden netjes al de posts gewoon omdat daar geen beginnen aan is en de posts meestal weinig echt nuttige informatie bevatten.
Zoals gezegd, niet iedereen heeft hetzelfde niveau. Wat voor jou vanzelfspreken is, kan voor iemand anders totaal onbekend zijn. Overigens heb ik net even rondgekeken naar je reacties, en die zijn van een redelijk niveau, maar om te zeggen dat _al_ jouw reacties nou zoveel toevoegen en extra informatie opleveren gaat me ook weer net iets te ver (ik bedoel dit niet beledigend, of denigrerend tegenover je reply's, maar ook in jouw reacties staan regelmatig dingen die ik al wist, en dat overkomt me bij beaves ook, staat tegenover dat een newbie me soms ook wel eens interessante dingen kan vertellen)Er wordt vaak informatie gepost die 90% van de tweakers die op de website komen al weet en alleen bedoelt zijn om een paar extra punten bij elkaar te sprokkellen. Een paar goede voorbeelden zijn Beaves(natuurlijk) en ik (TheEagle)
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
En je gemiddelde aantal posts. En dan ook nog de hoeveelheid posts die je in je hele carriere hebt gepost.
En jezelf natuurlijk kapot lachen om de domme first posts enzo. En hier en daar lekker flamen is ook wel leuk. Maar ben maar niet bang. Ik vindt dat zelf soms ook best iritant dus dat doe ik niet al tevaak.
Zal het zeker eens lezen.
Mijn mening blijft echter.
Voor jou nog even een advies.
Lees je eigen reacties maar eens als je 10 jaar ouder bent en je een andere baan hebt als uitgever of boekenschrijver ofzo ipv systeembevuiler en niet als systeembeheerder wat je volgens mij denkt te zijn.
Even heel zwart wit gesteld nu, maar hoe wou jij erachter komen wie op plek 164 staat, en hoeveel karma je nog nodig hebt om hem in te halen? En wat geeft je de hoop dat je Beaves nog zou kunnen inhalen dit jaar?Op maandag 10 juni 2002 17:15 schreef Chaos_Eagle het volgende:
Ja je score bijvoorbeeld. Dat is nu dus plek 165.
Ik overdrijf een beetje, en ik bedoel het absoluut niet kwaad (ik hoop ook niet dat ik zo overkom
En jezelf natuurlijk kapot lachen om de domme first posts enzo. En hier en daar lekker flamen is ook wel leuk. Maar ben maar niet bang. Ik vindt dat zelf soms ook best iritant dus dat doe ik niet al tevaak.
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Geen probleem, graag gedaanOp maandag 10 juni 2002 17:17 schreef freezer777 het volgende:
Bedankt voor de links renegade.
Zal het zeker eens lezen.
Daar kan ik op dit moment weinig aan doen, maar ik raad je aan de faqs te lezen, en daarna nog eens terug te komenMijn mening blijft echter.
Mag ik vragen waarom je me een systeembevuiler noemt en waarom je me als uitgever/boekenschrijver ziet en niet als systeembeheerder?Voor jou nog even een advies.
Lees je eigen reacties maar eens als je 10 jaar ouder bent en je een andere baan hebt als uitgever of boekenschrijver ofzo ipv systeembevuiler en niet als systeembeheerder wat je volgens mij denkt te zijn.
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
En had jij het net over argumentatie ??? Zijn 2
Freezer en Chaos zijn twee "nogal" irritante collega's bij mij en die vinden het steeds leuker om maffe dingen uit te halen met Tweakers.net en GoT, met als recenste voorbeeld het onder mijn naam posten.
Ik zou er niet op reageren, zeker niet op Freezer...
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Beaves, nadat ik die post van chaos nog eens terug had gelezen in TFF had ik al wel zo'n vermoeden, getuigen mijn opmerking van het lachen. Jouw post erbij verklaart een hoop.
Kun je ze meenemen naar de meet, zodat ik ze een stel wielen naar de oren kan slingeren?
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Nou ... en ik dacht dat ik jou vriend wasOp maandag 10 juni 2002 17:26 schreef Beaves het volgende:
Rennie>
Freezer en Chaos zijn twee "nogal" irritante collega's bij mij en die vinden het steeds leuker om maffe dingen uit te halen met Tweakers.net en GoT, met als recenste voorbeeld het onder mijn naam posten.
Ik zou er niet op reageren, zeker niet op Freezer...
Sorry renegade. Maar dat zitten we al vanaf het moment dat we deze posting zagen.Op maandag 10 juni 2002 17:27 schreef Renegade het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat er nu iemand hardop lachend achter (of voor, zo je wil) zijn monitor zit, want ik snap het nu niet helemaal meer
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Das mij best. Maar deze posting staat niet in de HK.Op maandag 10 juni 2002 17:31 schreef Renegade het volgende:
Maar mag ik de heren freezer777 en Chaos_Eagle verzoeken om het spelen in het vervolg in de HK te doen
[lomp]Op maandag 10 juni 2002 17:32 schreef Chaos_Eagle het volgende:
[..]
Das mij best. Maar deze posting staat niet in de HK.
Jammer dan, da's geen reden om dan hier maar te k*tten
[/lomp]
En ja, ik neem het modden behoorlijk serieus. Ik wil dolgraag iemand wat uitleggen als ze vragen hebben, geintje moet kunnen vind ik, maar voor dit soort dingen is de HK uitgevonden
en het is niet eens vrijdag....
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
ik wens jou nog heel veel plezier toe met het oneindig veel posten op alles wat je hoort en ziet.
Je reactie geeft wel aan dat je helaas nog niet over het verstandelijke vermogen beschikt om mijn reactie te begrijpen.
Zal we lukken, dank jeOp maandag 10 juni 2002 17:35 schreef freezer777 het volgende:
Beste Renegade
ik wens jou nog heel veel plezier toe met het oneindig veel posten op alles wat je hoort en ziet.
Ik zal zelf de eerste zijn om aan mijn geestelijke vermogens te twijfelen, daar heb ik jou niet voor nodig, dank je.....Je reactie geeft wel aan dat je helaas nog niet over het verstandelijke vermogen beschikt om mijn reactie te begrijpen.
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

De groeten he. Enuu ... Post ze
Thanks, en veel plezier met het kijkenOp maandag 10 juni 2002 17:37 schreef Chaos_Eagle het volgende:
ik ben klaar met werken en ik ga op m'n gemak naar huis. Lekker een filmpie zitten kijken
De groeten he. Enuu ... Post ze
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter