ik denk inderdaad dat dit ergens in de init moet zitten, ben er alleen nog niet achter waar. (het probleem is waarschijnlijk ontstaan doordat ik niet gereboot heb om de init volledig te testen). Ik zal kijken of ik het probleem kan vinden.Op donderdag 11 juli 2002 00:58 schreef Vorlon het volgende:
LCD is het seiko/sed1330 display van pollin.
- de init is niet helemaal correct nog aangezien het display bijna altijd een stuk naar links verschuift (3-8pixels). Als ik na een cold-boot eerst even het pollin test prog start en pas daarna PowerLCD heb ik nergens last van.
die dll heb ik geregged volgens de uitleg in de installation guide. mijn instellingen bewaart hij nu wel, hij bleek 6 keer in taakbeheer te staan, dus alles wegklikken en dan had de 1e netjes alle instellingen nog.Op donderdag 11 juli 2002 00:35 schreef Mr.ChronoM het volgende:
[..]
Heb je de "MrChronoMs_LCD_Driver.dll" wel goed geregged ? volgens de installation guide ? Klik je wel op save settings om instellingen op te slaan ?
en heb je V1.1 Final ?
wat is de dir van Winamp btw ?
Ik heb 1.1final, mijn winamp dir is C:\program files\winamp
Het probleem daarbij is denk ik dat mijn sysje op een of andere manier program files niet "snapt", met reggen moest ik ook progra~1\blabla doen. (ik heb winxppro
Als je de aanhalingstekens gebruikt " <- dus voor en na het pad. bv. "c:\program files\winamp\winamp.exe" dan werkt het wel.... Deep deep down zit er nog wel wat dos in al die nieuwe versies
*empty*
Verwijderd
Zijn er grote verschillen in functionaliteit en features tussen de SED1330 en de t6963c. En wat betekend dit verschil qua programmeerwerk in software?
Of is het een kwestie van alleen omgooien in aanroep van de pins?
wat bij mij dus fout gaat:Op donderdag 11 juli 2002 12:06 schreef MR_VIPER het volgende:
Als je de aanhalingstekens gebruikt " <- dus voor en na het pad. bv. "c:\program files\winamp\winamp.exe" dan werkt het wel.... Deep deep down zit er nog wel wat dos in al die nieuwe versies
powerlcd staat aan, winamp ook, maar er draait geen nummer
in powerlcd vink ik winamp aan--> hij geeft de info (dus hij zegt ook "stopped"--> ik druk op play in winamp--> de info verschijnt, met direct daarna een melding: winamp directory not found
(ach, hier is nog wel overheen te komen, ik heb liever gewoon beeld, de lcd doet niets in dit prog, zelfs als ik de knop test lcd aanklik)
Verwijderd
ja er zijn een aantal verschillen tussen de controller. zover ik weet kan de sed1330 alles wat de t6963c kan, en dan nog wat meer:Op donderdag 11 juli 2002 12:11 schreef Gordijnstok het volgende:
Zijn er grote verschillen in functionaliteit en features tussen de SED1330 en de t6963c. En wat betekend dit verschil qua programmeerwerk in software?
-meerdere layers (2x graphic of 1x graphic en 1x text meen ik)
-Knipperen
-1 Grijstint
(verder zijn er nog wel wat verschillen maar dit zijn denk ik de belangrijkste)
Ik denk dat je een oudere versie van PowerLCD gebruikt.Op donderdag 11 juli 2002 12:14 schreef phYzar het volgende:
[..]
<KNIP>
En ten 2e denk ik dat je instellingen in je bios niet goed staan, als je LCD met geen een proggie werkt (Als je zeker weet dat je alles goed hebt gesoldeerd).
Suc6
het pollin progje werkt wel, het counterstrikestats progje van lauwe werkt ook, in de bios heb ik epp ingesteld.Op donderdag 11 juli 2002 12:27 schreef MaNDaRK het volgende:
[..]
Ik denk dat je een oudere versie van PowerLCD gebruikt.
En ten 2e denk ik dat je instellingen in je bios niet goed staan, als je LCD met geen een proggie werkt (Als je zeker weet dat je alles goed hebt gesoldeerd).
Suc6
edit:
deze lcd komt uit de inkoopactie van kazz en was dus al helemaal gesoldeerd (behalve de invertor)
deze lcd komt uit de inkoopactie van kazz en was dus al helemaal gesoldeerd (behalve de invertor)
win 2k. error 7, out of memory.Op dinsdag 09 juli 2002 22:14 schreef Mr.ChronoM het volgende:
[..]
wat was de melding alweer ?
welk OS
sorry maar krijg zoveel mails de laatste dagen dat ik het vergeten ben
Verwijderd
als mijn progje werkt, dan MOET powerlcd ok werken (init is nl precies hetzelfde en de rest ook...)Op donderdag 11 juli 2002 12:29 schreef phYzar het volgende:
[..]
het pollin progje werkt wel, het counterstrikestats progje van lauwe werkt ook, in de bios heb ik epp ingesteld.
edit:
Verwijderd
hallo kan het kloppen dat in powerlcd de functie voor icq niet werkt want ik kan hem niet activeren
als het wel werkt wat doe ik dan fout
ik start pollinprogje: boem, gelijk pollin logo op lcdOp donderdag 11 juli 2002 12:34 schreef LAuWe het volgende:
[..]
als mijn progje werkt, dan MOET powerlcd ok werken (init is nl precies hetzelfde en de rest ook...)
ik start jouw progje : boem, gelijk cs logo met vlak daarna het "programmavenster"
ik start powerlcd : niets.....
Verwijderd
Hebben de mensen die de run-time 7 krijg nu al eens geprobeert om de meegeleverde OCX'en en DLL in system32 te plaatsen ? en te reggen ?Op donderdag 11 juli 2002 12:45 schreef phYzar het volgende:
[..]
ik start pollinprogje: boem, gelijk pollin logo op lcd
ik start jouw progje : boem, gelijk cs logo met vlak daarna het "programmavenster"
ik start powerlcd : niets.....
Zoals Yarvieh een pagina geleden al zei ?
Als je warm reboot houd je de SED onder spanning en hoef je niet opnieuw te initialiseren eigenlijk. En volgens mij blijft dan je lpt i/o ook wel geinitialiseerd eigenlijk. Je moet er expliciet de spanning afhalen. En daar is bij een pc dus een poweroff voor nodig.Op donderdag 11 juli 2002 09:51 schreef LAuWe het volgende:
[..]
ik denk inderdaad dat dit ergens in de init moet zitten, ben er alleen nog niet achter waar. (het probleem is waarschijnlijk ontstaan doordat ik niet gereboot heb om de init volledig te testen). Ik zal kijken of ik het probleem kan vinden.
Pollin's testprog gebruik overgens een andere direct io driver dan PowerLCD volgens mij. Misschien reageer die net even anders?
"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek
Verwijderd
heeft iemand hier een antwoord op
Op donderdag 11 juli 2002 12:43 schreef gidje het volgende:
hallo kan het kloppen dat in powerlcd de functie voor icq niet werkt want ik kan hem niet activeren
De ICQ functie werkt nog niet...Op donderdag 11 juli 2002 18:30 schreef gidje het volgende:
heeft iemand hier een antwoord op
[..]
geduld is is een schone zaak
Verwijderd
• ICQ probleem :Op donderdag 11 juli 2002 21:01 schreef MaNDaRK het volgende:
De ICQ functie werkt nog niet...
geduld is is een schone zaak
Das het eerst wat ik daar van hoor ...
Bij mij werkt het wel. Nog mensen die geen ICQ info krijgen ?
Wat gebeurd er juist ? gewoon geen info of een foutmelding ?
• Run-time error '7' - Out of Memory :
De oorzaak voor deze error is gevonden en natuurlijk was het te verwachten dat het juiste antwoord van Yarvieh kwam
De oplosing is er ondertussen gedeeltelijk, momenteel neemt de oplossing de mogelijkheden weg om te kunnen kiezen tussen LPT1 en LPT2 en SED1330 en T6963c
Dus alleen T6963c en LPT1 werken in BETA1
mensen die deze error kregen en een t6963c hebben kunnen me mailen en dan krijgen ze de downloadlink naar de BETA1 van v1.2.
Verwijderd
hoiOp donderdag 11 juli 2002 23:08 schreef Mr.ChronoM het volgende:
[..]
• ICQ probleem :
Das het eerst wat ik daar van hoor ...
Bij mij werkt het wel. Nog mensen die geen ICQ info krijgen ?
Wat gebeurd er juist ? gewoon geen info of een foutmelding ?
• Run-time error '7' - Out of Memory :
De oorzaak voor deze error is gevonden en natuurlijk was het te verwachten dat het juiste antwoord van Yarvieh kwam
De oplosing is er ondertussen gedeeltelijk, momenteel neemt de oplossing de mogelijkheden weg om te kunnen kiezen tussen LPT1 en LPT2 en SED1330 en T6963c
Dus alleen T6963c en LPT1 werken in BETA1
mensen die deze error kregen en een t6963c hebben kunnen me mailen en dan krijgen ze de downloadlink naar de BETA1 van v1.2.
nou ik kan hem niet aanvinken in powerlcd zoals bij winamp dat ik daar een vinkje neer kan zetten of bij msn of bij de ander functie's die in het prog zitten dus doe ik dan wat verkeerd.
ik draai met win xp
en icq 2002
Verwijderd
Jij doet op zich nix verkeerd nee
PowerLCD haalt het path van ICQ op uit het register op deze locatie
HKEY_CURRENT_USER\Software\Mirabilis\ICQ\DefaultPrefs\ICQPath
normaal zal deze sleutel dus niet in jou register staan en dan denkt PowerLCD dat je geen ICQ hebt, misschien is er een nieuwe register sleutel voor versie 2002, ik heb hier 2001b.
als je ff wil controlleren of die sleutel bestaat bij jou ...
anderen met dit probleem mogen zich altijd aanmelden
ik ga ff die versie downloaden
edit : en idd de ICQ functie werkt wel bij versie 2001b en niet meer bij versie 2002.
Ik hoop dat het alleen een register sleutel is, anders moet ik ook nog eens dat deel gaan opnieuw doen (en ik ben nogal tegen ICQ !)
normaal zal deze sleutel dus niet in jou register staan en dan denkt PowerLCD dat je geen ICQ hebt, misschien is er een nieuwe register sleutel voor versie 2002, ik heb hier 2001b.
edit : en idd de ICQ functie werkt wel bij versie 2001b en niet meer bij versie 2002.
Ik hoop dat het alleen een register sleutel is, anders moet ik ook nog eens dat deel gaan opnieuw doen (en ik ben nogal tegen ICQ !)
Verwijderd
hoiOp donderdag 11 juli 2002 23:28 schreef Mr.ChronoM het volgende:
Jij doet op zich nix verkeerd nee
ik heb gekeken maar ik kan het niet vinden ik kom enkel hier uit als ik kijk in regedit
HKEY_CURRENT_USER\Software\Mirabilis\ICQ\owners\73072925\main
hoop dat je hier wt aan hebt
oo dat is minder dat je een beetje tegen icq bent
maar sommige mensen gebruiken het toch nog
Verwijderd
Ik zet me ook niet in voor ICQ, maar wel voor de gebruikers van PowerLCD. Dus dacht ik, laten we dit probleempje maar eens oplossen en ik heb het probleem nu al opgelostOp donderdag 11 juli 2002 23:38 schreef gidje het volgende:
ik heb gekeken maar ik kan het niet vinden ik kom enkel hier uit als ik kijk in regedit
HKEY_CURRENT_USER\Software\Mirabilis\ICQ\owners\73072925\main
hoop dat je hier wt aan hebt
oo dat is minder dat je een beetje tegen icq bent
maar sommige mensen gebruiken het toch nog
Ik heb een versie die werkt met ICQ 2001 en 2002a (en vorige versies).
edit :
Wil je echt heel graag direct ICQ info op je LCD ?
dan kan je gewoon deze register sleutel aanmaken :
HKEY_CURRENT_USER\Software\Mirabilis\ICQ\DefaultPrefs\
daarin een nieuwe tekenreeks(REG_SZ) aanmaken met als naam "ICQPath" en als inhoud een letter of het pad van ICQ.
in v1.2 zal dat dus niet meer nodig zijn en zal alles via de normale manier verlopen
Verwijderd
als het zou kunnen eigenlijk welOp donderdag 11 juli 2002 23:51 schreef Mr.ChronoM het volgende:
[..]
Ik zet me ook niet in voor ICQ, maar wel voor de gebruikers van PowerLCD. Dus dacht ik, laten we dit probleempje maar eens oplossen en ik heb het probleem nu al opgelost
Ik heb een versie die werkt met ICQ 2001 en 2002a (en vorige versies).
Wil je echt heel graag direct ICQ info op je LCD ?
ik zit vrij veel op icq en ik zou het leuk en makkelijk vinden
Verwijderd
check de edit hierboven, het is een nood oplossing, maar ik kan je jammergenoeg geen versie van PowerLCD geven waarvan ik met zekerheid kan zeggen dat ze stabiel zal draaien. Ik ben volop bezig met de gamestats te testen en de andere functies in te bouwenOp donderdag 11 juli 2002 23:55 schreef gidje het volgende:
als het zou kunnen eigenlijk wel
ik zit vrij veel op icq en ik zou het leuk en makkelijk vinden
Verwijderd
oke we gaan het is proberenOp donderdag 11 juli 2002 23:59 schreef Mr.ChronoM het volgende:
[..]
check de edit hierboven, het is een nood oplossing, maar ik kan je jammergenoeg geen versie van PowerLCD geven waarvan ik met zekerheid kan zeggen dat ze stabiel zal draaien. Ik ben volop bezig met de gamestats te testen en de andere functies in te bouwen
in iedergeval bedankt.
en ga zo door met het powerlcd. software ziet er leuk uit en wekr makkelijk en leuk
Verwijderd
edit>Op vrijdag 12 juli 2002 00:02 schreef gidje het volgende:
[..]
oke we gaan het is proberen
in iedergeval bedankt.
en ga zo door met het powerlcd. software ziet er leuk uit en wekr makkelijk en leuk
je moet dan nog wel het bestandje icqmapi.dll nog wel kopieren naar de dir waar powerlcd staan anders werkt het niet althans bij mij wou dat niet werken omdat ie dat bestandje niet kon vinden in powerlcd maar het probleem is
opgelost
bedankt
Verwijderd
hmmm, bij mij niet, maar ik zal het onthouden, misschien kan het nog goed van pas komen, bedankt voor de info en have funOp vrijdag 12 juli 2002 00:20 schreef gidje het volgende:
[..]
edit>
je moet dan nog wel het bestandje icqmapi.dll nog wel kopieren naar de dir waar powerlcd staan anders werkt het niet althans bij mij wou dat niet werken omdat ie dat bestandje niet kon vinden in powerlcd maar het probleem is
opgelost
bedankt
ik heb ondertussen ook de BMP Loader in PowerLCD ingebouwd en het lijkt allemaal goed te gaan. Je kan een BMP'tje(en alleen BMPtjes) selecteren met een "Browse" venstertje en dan word die gewoon in de cyclus opgenomen. Dit is absolute de functie die ik het snelste ingebouwd heb
Nu nog de mail en BitArts Fusion v2 of v3 "kopen"*kuch* en dan zijn is PowerLCD aan v1.2 toe en zou er weer een groot probleem opgelost moeten zijn (out of memory ding)
Enne ik wil niet zeuren, maar die installer, zit dat er nog in?
Geen klachten over het programma zelf, dat is puik, maar dat registreren en missende OCX-en, dat is toch onnodig omslachtig?
En een V1.2 beta testen? Ik hou me aanbevolen!
Ook al heb ik geen runtime 7 error
Geen klachten over het programma zelf, dat is puik, maar dat registreren en missende OCX-en, dat is toch onnodig omslachtig?
En een V1.2 beta testen? Ik hou me aanbevolen!
Ook al heb ik geen runtime 7 error
Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com
Verwijderd
Met dat programma verdwijnen alle OCX problemen al.Op vrijdag 12 juli 2002 00:53 schreef Mr.ChronoM het volgende:
Nu nog BitArts Fusion v2 of v3 "kopen"*kuch*
Een installer komt er niet, tenzij iemand die voor mij maakt, of me heel goed kan uitleggen hoehet moet.
Yarview weet daar wel wat van, zijn LCD Studio installeerd als 'boter'!Op vrijdag 12 juli 2002 01:14 schreef Mr.ChronoM het volgende:
[..]
Met dat programma verdwijnen alle OCX problemen al.
Een installer komt er niet, tenzij iemand die voor mij maakt, of me heel goed kan uitleggen hoehet moet.
Verwijderd
Harass me morgen maar via icq/email 
wil ie werken op je t6963 trouwens bart_banaan? je bent de enige tester met zo'n ding namelijk
wil ie werken op je t6963 trouwens bart_banaan? je bent de enige tester met zo'n ding namelijk
Het programma werkt, start, maar geeft geen output naar het LCD. (Dus niks in beeld).Op vrijdag 12 juli 2002 01:21 schreef Yarvieh het volgende:
Harass me morgen maar via icq/email
En ik ben er ook nog niet helemaal achter wat de bedoeling precies is, maar ik ben onderzoekende!
Ik heb nu m'n 160x128 aan de praat gekregen, maar nu heb ik een beetje vaag probleem: Na 6 pixels wordt de 7e overgeslagen...
Nu dacht ik eerst dat ik m'n Font Select verkeerd had zitten, maar als ik die dus aan aarde leg (8x8 mode) slaat ie er 3 over.
Nu dacht ik eerst dat ik m'n Font Select verkeerd had zitten, maar als ik die dus aan aarde leg (8x8 mode) slaat ie er 3 over.
dit heb ik dus ook met m'n sed1330, nu ik een backlight heb zie ik wel dat als powerlcd draait mijn scherm een beetje stoort/knipperd, wat over is als ik powerlcd afsluit.Op vrijdag 12 juli 2002 01:26 schreef Bart_Banaan het volgende:
[..]
Het programma werkt, start, maar geeft geen output naar het LCD. (Dus niks in beeld).
En ik ben er ook nog niet helemaal achter wat de bedoeling precies is, maar ik ben onderzoekende!
(doet hij dat bij jou ook?)
Verwijderd
Bart_Banaan had het niet over PowerLCDOp vrijdag 12 juli 2002 13:58 schreef phYzar het volgende:
[..]
dit heb ik dus ook met m'n sed1330, nu ik een backlight heb zie ik wel dat als powerlcd draait mijn scherm een beetje stoort/knipperd, wat over is als ik powerlcd afsluit.
Nee, dat niet!Op vrijdag 12 juli 2002 13:58 schreef phYzar het volgende:
[..]
dit heb ik dus ook met m'n sed1330, nu ik een backlight heb zie ik wel dat als powerlcd draait mijn scherm een beetje stoort/knipperd, wat over is als ik powerlcd afsluit.
Jouw probleem los je op door Mr.ChronoMs-DLL correct te registeren. Heb dat 'storende'schermpje ook al gezien bij een andere XP-pro met niet goed geregistreerde Mr.ChronoM.DLL
Heb nou trouwens wel output naar het schermpje met dat proggie van yarvieh
Verwijderd
Mandark en Mr.ChronoM, hebben jullie ook problemen gehad met de ICQ API?
Wat ik ook doe, ik krijg onder C++ builder 3 geen werkende 'verbinding' met de DLL. De meegeleverde lib-file werkt standaard niet en een door implib gegenereerde werkt ook niet.
Dus als een van jullie nog een tip heeft, plz tell me
Wat ik ook doe, ik krijg onder C++ builder 3 geen werkende 'verbinding' met de DLL. De meegeleverde lib-file werkt standaard niet en een door implib gegenereerde werkt ook niet.
Ik krijg ook Runtime '7' Out of memory, win XP prof. Laatste updates uitgevoerd, alles goed geregged.
Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get
Verwijderd
Dat probleem is een pagina terug ook al gemeld.Op zaterdag 13 juli 2002 15:55 schreef Koenzie het volgende:
Ik krijg ook Runtime '7' Out of memory, win XP prof. Laatste updates uitgevoerd, alles goed geregged.
In de volgende versie zal het hopelijk verdwenen zijn en de oorzaak is omdat je niet de juiste OCX'en gebruikt, ze zijn meegelevert in de zip van PowerLCD. Als je die gebruikt in \system32 en correct registreerd is je probleem weg !
momenteel gebruikt PowerLCD de manier die je op de ICQ site kan downloaden (die C++ code), maar dan opgezet naar VB. Ik heb wel wat code moeten raadplegen om het eerst te begrijpen maar dan ging het nogal vlot. Alleen zijn de mogelijkheden HEEL beperkt vind ik.Op zaterdag 13 juli 2002 14:39 schreef Zotty het volgende:
Mandark en Mr.ChronoM, hebben jullie ook problemen gehad met de ICQ API?
Er is nog een 2de manier in VB en dat is met behulp van references werken (via icqmapi.dll). Je kan makkelijk een verbinding leggen, maar die file is zo brak geprogged dat mijn meningen over ICQ nog met de dag drastischer worden.
wat is het een KLOTE KLOTE programma soms...
echt tips zijn er dus niet
de source van de ICQ site zou toch iets moeten doen ?
Bedankt voor het snelle antwoord, het werkt nu inderdaad perfect.
Alleen nu krijg ik een nieuwe foutmelding, heb al gzocht maar kon nix vinden.
Runtime '5' als ik een vinkje zet bij Winamp na 3sec.
Misschien weer een makelijke oplossing
Alleen nu krijg ik een nieuwe foutmelding, heb al gzocht maar kon nix vinden.
Runtime '5' als ik een vinkje zet bij Winamp na 3sec.
Misschien weer een makelijke oplossing
edit:
Probleem opgelost, scrollfunctie in titlebar uitgezet
Misschien kan dit in een latere versie wel worden goedgekeurd
Probleem opgelost, scrollfunctie in titlebar uitgezet
Misschien kan dit in een latere versie wel worden goedgekeurd
Verwijderd
Maar ik ben blij dat ik nu ook weet waar de fout van komt of toch ongeveer, er zit zelfs een logica in ! (en dat zo laat op de avond)
bedankt om te melden wat de oorzaak misschien kan zijn!
nu nog de oplossing voor de OCX problemen kunnen bemachtigen en dan zijn we weer een hele stap verder, BitArts Fusion v3 is de sleutel
Verwijderd
Een fatsoenlijke installer is de sleutel, bitarts is 'n smerige hack/symtoom bestrijding imhoOp zondag 14 juli 2002 01:40 schreef Mr.ChronoM het volgende:
nu nog de oplossing voor de OCX problemen kunnen bemachtigen en dan zijn we weer een hele stap verder, BitArts Fusion v3 is de sleutel
Verwijderd
yes yes yes, kom ik net terug van twee weekjes Cannes
is v1.1 er opeens. Morgen ff proberen! Lekker werk jongens!
Verwijderd
Ben het volledig met je eens !Op zondag 14 juli 2002 01:12 schreef Mr.ChronoM het volgende:
...Alleen zijn de mogelijkheden HEEL beperkt vind ik.
Er is nog een 2de manier in VB en dat is met behulp van references werken (via icqmapi.dll). Je kan makkelijk een verbinding leggen, maar die file is zo brak geprogged dat mijn meningen over ICQ nog met de dag drastischer worden.
wat is het een KLOTE KLOTE programma soms...
De source van de site werkt niet gelijk in combinatie met Builder 3. Grootste probleem is waarschijnlijk dat Builder 3 te oud is voor ICQ om gelijk zonder problemen te werken. Heb het ook wel bij andere libs gehad (bijv. de USB2LCD driver), maar door de lib zelf te generen werden alle problemen altijd opgelost... behalve bij ICQ dus.
Hoe dan ook, zit er sterk aan te denken om er geen tijd meer in te steken. Daarvoor zit het te brak in elkaar en zijn de mogelijkheden te beperkt (maar dat zei je al
Verwijderd
Zo, weer terug 
Net 2 LCDtjes besteld.... hier checken en we zitten dus al op 1.1 erg mooi
Ik kon het niet laten
even een tipje voor de Install Guide van power LCD :
in de tekst staat:
this DLL you have to type : "regsvr32 C:\Program Files\PowerLCD\MrChronoMs_LCD_Driver.dll"
Maar omdat Program Files een spatie bevat, krijg je een error melding.
het lijkt met beter om dit te vervangen door:
this DLL you have to type : "regsvr32 C:\Progr~1\PowerLCD\MrChronoMs_LCD_Driver.dll"
** n00b proof
**
Dank Dank Mr.ChronoM & ManDaRK, erg mooi programma, gaat deze ook eens als service draaien ?
Net 2 LCDtjes besteld.... hier checken en we zitten dus al op 1.1 erg mooi
Ik kon het niet laten
even een tipje voor de Install Guide van power LCD :
in de tekst staat:
this DLL you have to type : "regsvr32 C:\Program Files\PowerLCD\MrChronoMs_LCD_Driver.dll"
Maar omdat Program Files een spatie bevat, krijg je een error melding.
het lijkt met beter om dit te vervangen door:
this DLL you have to type : "regsvr32 C:\Progr~1\PowerLCD\MrChronoMs_LCD_Driver.dll"
** n00b proof
Dank Dank Mr.ChronoM & ManDaRK, erg mooi programma, gaat deze ook eens als service draaien ?
Mr. ChronoM en M_Dark,
als je PowerLCD vaker dan 1 keer start, dan komen de gegevens door elkaar in beeld.
Kan jullie misschien iets inbouwen dat 'ie zegt 'program already running' als je hem meer dan 1 keer opstart?
als je PowerLCD vaker dan 1 keer start, dan komen de gegevens door elkaar in beeld.
Kan jullie misschien iets inbouwen dat 'ie zegt 'program already running' als je hem meer dan 1 keer opstart?
Liever niet, dan kun je geen 2 lcd's meer aansturen
Verwijderd
Daar zit idd de moeilijkheid van de beslissing in ... nu kan je 2 LCD's sturen denk ik en die mogen dan ook verschillende controllers hebben.Op maandag 15 juli 2002 11:05 schreef Koenzie het volgende:
Voor de meesten die er maar 1 hebben is het een beetje irri soms voor anderen een must ...
Verwijderd
Hoe werkt dat met zo'n inverter, kan ik die ook gewoon op mijn computer aansluiten (heeft die ook 5v nodig)?Op woensdag 10 juli 2002 10:52 schreef mail.eve het volgende:
[..]
De inverter zorgt ervoor dat je ccfl oplicht en dan kun je alles van je lcd aflezen.... Zonder kan ook, alleen dan is het bijna niet te zien.
Verwijderd
Dat lijkt me makkelijk op te lossen door een switchje in het programma : if you have 2 LCD's tick this optionOp maandag 15 juli 2002 11:05 schreef Koenzie het volgende:
en daarmee schakel je de check of het programma al loopt uit .
Verwijderd
Een inverter heeft 12 volt nodig, zijn gewoon bij de electronica boer te verkrijgen...Op maandag 15 juli 2002 21:42 schreef hacking_mike het volgende:
[..]
Hoe werkt dat met zo'n inverter, kan ik die ook gewoon op mijn computer aansluiten (heeft die ook 5v nodig)?
Zie hier hoe een inverter eruit zie:
Verwijderd
Ik heb toch nog problemen met het lcd.
Ik vraag me alleen af waar het nou precies door komt. Als ik het lcd scherm gebruik komen er na een paar minuutjes dezelfde functie aan gehad te hebben (dus zonder wisselen van scherm) misplaatste tekens in beeld.
Dit deed ie ook al met powerlcd 0.3 etc. Ook met WoL gaat het na een tijdje fout.
Is dit een softwarematische fout of zit er een soldeerfoutje in?
En welke lpt poort moet ik kiezen, 378 of 278 en welke optie bij ECP EPP etc...
Ik vraag me alleen af waar het nou precies door komt. Als ik het lcd scherm gebruik komen er na een paar minuutjes dezelfde functie aan gehad te hebben (dus zonder wisselen van scherm) misplaatste tekens in beeld.
Dit deed ie ook al met powerlcd 0.3 etc. Ook met WoL gaat het na een tijdje fout.
Die misplaatste tekens komen op het LCD als een ander proggie de LPT probeert aan te spreken.
Dat kan een testje van één of ander proggie zijn of (en wat voor) printer er op LPT zit.
Dat kan een testje van één of ander proggie zijn of (en wat voor) printer er op LPT zit.
Verwijderd
Wordt uiteindelijk je hele beeld om zeep geholpen? Zo ja, dan ben je niet de enige.Op woensdag 17 juli 2002 00:09 schreef Hermanator het volgende:
Ik heb toch nog problemen met het lcd.
Kan je wel vertellen dat het niet aan de LCD progjes ligt. Heb het sporadisch met m'n eigen computer en bij anderen gezien. En dan met name bij het sturen van veel data naar het display.
Of het zit in winkloot, of het ligt aan dlportio. Beide progjes zijn niet 100% bugvrij (zeker winkloot niet
Bij de Winamp tab zijn de kHz en kbps omgewisseld. Ik denk ik meld het ff
.
[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p
Verwijderd
Hoe zit dat eigenlijk met die Font Select op de controller.
Hoe werkt dat en hoef ik die alleen maar op 5V aan te sluiten?
Verwijderd
Font select moet je zo aansluiten dat de controller op 6x8 ingestelt staat. Alle bestaande software werkt op 6x8 en bovendien ziet het er veel mooier uit dan een lomp 8x8 fontOp woensdag 17 juli 2002 22:28 schreef hacking_mike het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met die Font Select op de controller.
Of je het aan de 5V of GND moet hangen is afhankelijk van de gebruikte module, maar proberen kan geen kwaad. Begin met 5V (=grootste kans) en als je dan weird beeld krijgt, weet je dat je de ander moet hebben.
Verwijderd
Moest ik nu ook iets in mijn BIOS doen om het spul aan de praat te krijgen?
Als ik de aarde en de 5V uit de ps2 haal van mijn laptop dan stopt de laptop ermee, kan dat niet wat ik wil of heb ik wat verkeerd aangesloten?
Als ik de aarde en de 5V uit de ps2 haal van mijn laptop dan stopt de laptop ermee, kan dat niet wat ik wil of heb ik wat verkeerd aangesloten?
Verwijderd
gewoon uit een molex, 't rode draadjeOp zaterdag 20 juli 2002 11:32 schreef hacking_mike het volgende:
Waar halen jullie de 5v vandaan voor het scherm.
Uit de computer neem ik aan maar waar?
Verwijderd
Idd gewoon rode draadje uit de voeding voor 5v, zwarte als ground. Of je koopt bij 'n willekeurige elctrozaak een trafo'tje..Op zaterdag 20 juli 2002 11:32 schreef hacking_mike het volgende:
Waar halen jullie de 5v vandaan voor het scherm.
Uit de computer neem ik aan maar waar?
Verwijderd
je moet zo'n plastic connectortje te grazen nemen wat je normaal in je HD/FloppyDrive/CDrom speler propt..en daar de rode+zwarte van pakken
Verwijderd
normaal niet ...Op zaterdag 20 juli 2002 12:18 schreef hacking_mike het volgende:
Nog even een vorige vraag van mij,
Moet ik iets in de bios wijzigen?
maar als het niet werk kan je ff kijken of andere settings werken
Verwijderd
Ik heb een toshiba lcd display en ik probeer het mbv het bekende schema aan te sluiten maar een aantal dingen zijn bij mij net iets anders of ik doe wat verkeerd.
Ik ben absoluut geen electrotechnicus, ik ben al blij dat ik wat aan mekaar kan solderen.
Zou iemand mij op weg kunnen helpen (een schema maken mbv van onderstaande schema) door wat tips te geven.
[url="http://www.locamation.com/locam01/02_IndustrialComputers/Z_Displays/Datasheets/TLX-1741-C3B.PDF"]http://www.locamation.com/locam01/02_IndustrialComputers/Z_Displays/Datasheets/TLX-1741-C3B.PDF[/url]
Alvast bedankt.................
Ik ben absoluut geen electrotechnicus, ik ben al blij dat ik wat aan mekaar kan solderen.
Zou iemand mij op weg kunnen helpen (een schema maken mbv van onderstaande schema) door wat tips te geven.
[url="http://www.locamation.com/locam01/02_IndustrialComputers/Z_Displays/Datasheets/TLX-1741-C3B.PDF"]http://www.locamation.com/locam01/02_IndustrialComputers/Z_Displays/Datasheets/TLX-1741-C3B.PDF[/url]
Alvast bedankt.................
Maar Zotty z'n software is natuurlijk 100% bug vrijOp woensdag 17 juli 2002 18:12 schreef Zotty het volgende:
[..]
Wordt uiteindelijk je hele beeld om zeep geholpen? Zo ja, dan ben je niet de enige.
Kan je wel vertellen dat het niet aan de LCD progjes ligt. Heb het sporadisch met m'n eigen computer en bij anderen gezien. En dan met name bij het sturen van veel data naar het display.
Of het zit in winkloot, of het ligt aan dlportio. Beide progjes zijn niet 100% bugvrij (zeker winkloot niet).
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
HackingMike: Als je het bovenste schema van de Nan Ya LCD er naast ligt hoef je eigenlijk alleen pootje 9 en 10 aan de LCD zijde om te ruilen, verder zijn die schema's het zelfde. En jij kan dn nog door 5 volt op pootje 20 zetten de polariteit van je schermpje omdraaien.
Bij jou zit op pootje 9 niets, en op pootje 10 de reset, en bij de Nan Ya LCD op pootje 9 de reset en op pootje 10 niets.
suc6
Bij jou zit op pootje 9 niets, en op pootje 10 de reset, en bij de Nan Ya LCD op pootje 9 de reset en op pootje 10 niets.
suc6
Verwijderd
Pfffff,
Ik gebruik een stekker aan mij lcd scherm maar ik krijg het maar niet aan de praat.
Alles is nu aangelsoten volgens dit schema maar hij doet helemaal niets.
Heeft iemand nog tips of moet ik beginnen met die stekker er af te slopen en rechtsreeks op het lcd te solderen?
Wat een elllende.....................
Ik gebruik een stekker aan mij lcd scherm maar ik krijg het maar niet aan de praat.
Alles is nu aangelsoten volgens dit schema maar hij doet helemaal niets.
Heeft iemand nog tips of moet ik beginnen met die stekker er af te slopen en rechtsreeks op het lcd te solderen?
Wat een elllende.....................
Verwijderd
Ff een wat ouder topic tevoorschijn halen 
Voor de liefhebbers: LiQuiD-MP3 v0.8 beta
Het is nog lang niet af, en ik heb nog genoeg dingen op het to-do lijstje staan, dus plz geen feature requests. Ik wil gewoon weten of er geen grote fouten inzitten en gezien de problemen met de Winamp vs VCL combinatie in het verleden, ben ik vooral benieuwd naar de stabiliteit.
Bij de 1e keer runnen, krijg je 2 messageboxes dat het niet geconfigged is. Dat is normaal, dus geen bug
Er zitten een aantal dingen in die nog niet helemaal werken naar behoren, maar dat mag niet voor problemen zorgen. 'k heb helaas nog geen lijst gemaakt met welke features werken en wat nog op de planning staat. Dit staat wel op de to-do lijst (welke tot nu toe alleen in m'n hoofd zit
)
Ondersteunde controllers zijn T6963C, SED133x en USB2LCD devices.
Ondersteunde formaten lopen van 128x64 tot 320x240.
Voor niet alle formaten zit er een background bij, dit komt nog allemaal. Standaard staat alles ingesteld op de datavision displays (T6963C 240x128) .
ps, meer dan 1 miljoen regels code (project stats)
Voor de liefhebbers: LiQuiD-MP3 v0.8 beta
Het is nog lang niet af, en ik heb nog genoeg dingen op het to-do lijstje staan, dus plz geen feature requests. Ik wil gewoon weten of er geen grote fouten inzitten en gezien de problemen met de Winamp vs VCL combinatie in het verleden, ben ik vooral benieuwd naar de stabiliteit.
Bij de 1e keer runnen, krijg je 2 messageboxes dat het niet geconfigged is. Dat is normaal, dus geen bug
Ondersteunde controllers zijn T6963C, SED133x en USB2LCD devices.
Ondersteunde formaten lopen van 128x64 tot 320x240.
Voor niet alle formaten zit er een background bij, dit komt nog allemaal. Standaard staat alles ingesteld op de datavision displays (T6963C 240x128) .
ps, meer dan 1 miljoen regels code (project stats)
FF een mooie vraag..... Heeft iemand er al aan gedacht om ervoor te zorgen dat je het op bv 128x240 kan aansturen dus als ie op zun zei ligt dat grafisch lcdtje van me. En wat ik ermee van plan ben zeg ik nie
Maar als deze feature komt zou ik daar heel blij mee zijn.
*empty*
Verwijderd
Is wel te doen, maar het is sterk afhankelijk van wat je er mee wilt doen. Statisch beeld (zoals een foto) is makkelijk, maar zodra je ook het beeld wilt laten veranderen/bewegen/tekst/enz, dan gaat het lastig worden. Het is niet onmogelijk, maar het is op z'n minst een paar dagen proggen gok ik om alles goed werkend te krijgen.
ik doel meer op weergeven stats... zoals je de stats nu zou hebben maar dan dus in iets gewijzigde layout. namelijk de layout van 128x240
*empty*
Verwijderd
SsssssssssssssssssstVerwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 16:11:
[...]
En als je alle standaard includes niet mee telt?
Goeie vraag hehe. Mr.ChronoM vond het ook wel een leuk idee, maar heeft weinig tijd en wil het liefst layout stuff doen. Verder heb ik er nog niet weer over nagedacht (weekendVerwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 19:19:
zotty:
Hoe staat het met onze joint venture.....
www.grafisch-lcd.tk / zotty / Mr. ChronoM ?
We moeten ff iets bedenken wat voor ons alle 3 het makkelijkst is om met elkaar rond de virtuele tafel te gaan zitten. GoT is geen oplossing en ik ben zelf vrij weinig online, dus het is vrij lastig.
Verwijderd
LiQuiD-MP3 v0.8.1 beta staat online. Het voornaamste verschil is dat er nu playlist support inzit.
Aangezien ik na het posten van v0.8 niks gehoord heb, ga ik ervan uit dat het stabiel loopt. Dus nu mag alle kritiek losbarsten
edit:
Inmiddels ook al v0.8.2
Aangezien ik na het posten van v0.8 niks gehoord heb, ga ik ervan uit dat het stabiel loopt. Dus nu mag alle kritiek losbarsten
edit:
Inmiddels ook al v0.8.2
Verwijderd
Weer een brouwseltje (persoonlijk vind ik het om bij te kwijlen
)
Een filmpje (DivX 5 codec)
En natuurlijk de exe (T6963C 240x128)
en ja, het is realtime
en ja, het is realtime
Ziet er kewl uit Zotty. Misschien een idee om die ook door te trekken naar winamp als een soort LCD_AVS_VIZ. Weet niet of mogelijk is. Maar lijkt me wel cool. En dan ook met change van de kubus in pyramide etc etc. Of een resize op de beat. Zijn maar ideeën hoor.
*empty*
Verwijderd
Waar denk je dat dit het concept voor isMR_VIPER schreef op 12 augustus 2002 @ 20:26:
Ziet er kewl uit Zotty. Misschien een idee om die ook door te trekken naar winamp als een soort LCD_AVS_VIZ. Weet niet of mogelijk is. Maar lijkt me wel cool. En dan ook met change van de kubus in pyramide etc etc. Of een resize op de beat. Zijn maar ideeën hoor.
ohja, nog een leuke 'feature'; models importeren uit Maya/3Dmax/enz
Verwijderd
Hij zal wel uitkomen wanneer hij klaar is denk ik..
Ik hoop wel dat het spoedig is, want het is een te gek proggie
Ik hoop wel dat het spoedig is, want het is een te gek proggie
Ik denk wanneer de Lading van mail.eve is binnen gekomen
w00t
Verwijderd
Voor diegene die het moeilijk vinden om PowerLCD 1.1 te instaleren,
Heb ik een Installshield installer gemaakt voor PowerLCD..
Alles word automatisch geinstaleerd behalve de DLportIO de installer van deze drivers kan je vinden in de install dir van PowerLCD.
Dus geen gekloot meer met het reggen van de DLL en OCX bestanden
Ook word er automatisch een Snelkoppeling gemaakt op je desktop en in programma's
Het setup bestandje is te downloaden van www.dutchgamerz.net/powerlcd_setup.exe
Heb ik een Installshield installer gemaakt voor PowerLCD..
Alles word automatisch geinstaleerd behalve de DLportIO de installer van deze drivers kan je vinden in de install dir van PowerLCD.
Dus geen gekloot meer met het reggen van de DLL en OCX bestanden
Ook word er automatisch een Snelkoppeling gemaakt op je desktop en in programma's
Het setup bestandje is te downloaden van www.dutchgamerz.net/powerlcd_setup.exe
Verwijderd
Over installers gesproken, weet iemand nog een goede installer? Is voor LiQuiD-MP3 ook helemaal geen verkeerd idee
Verwijderd
Ik gebruik InstallShield Developer, is niet het makkelijkste proggie maar wel effectief..
Verwijderd
Ik gebruik ghost installer, gratis, krachtig maar geen handige gui tool in de free version. maar t editen van de xml configuratie file went..
Woei dit ziet er echtVerwijderd schreef op 12 augustus 2002 @ 20:21:
Weer een brouwseltje (persoonlijk vind ik het om bij te kwijlen)
en ja, het is realtime
"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"
Zotty ff quick question heb hier winamp 2.80 ennuh ik kom je plug-in niet tegen in me plug-in lijstje nog tips? Ik bedoel die liquid plug-in.
*empty*
Verwijderd
Even die files in de plugin van WinAmp zetten... Dan winamp gewoon opnieuw installen, LET OP DE OUDE NIET VERWIJDEREN.... dan staat hij er wel in.....MR_VIPER schreef op 15 augustus 2002 @ 19:13:
Zotty ff quick question heb hier winamp 2.80 ennuh ik kom je plug-in niet tegen in me plug-in lijstje nog tips? Ik bedoel die liquid plug-in.
is al opgelost. FF refresh gedaan van de dir. Dus ik kom hem tegen en heb ff settings bekeken. Nu nog een versie die meteen ondersteund wordt icm PowerLCD cable wiring.
*empty*
Verwijderd
FF op refresh drukken en het staat in het lijstje 
Multi wiring zit er al in voor de T6963C, en het werkt super! (en het is een stuk compacter en sneller dan jou stukje code Yarvieh
Zal je het mailen als het ook met de PowerLCD wiring getest is) Nu nog ff copy&pasten in de andere driver classes en klaar is kees.
Maar eerst ga ik nog ff nagenieten van het eten. /me is net terug van de Australier en heeft o.a. kangaroe en krokodil gegeten
Multi wiring zit er al in voor de T6963C, en het werkt super! (en het is een stuk compacter en sneller dan jou stukje code Yarvieh
Maar eerst ga ik nog ff nagenieten van het eten. /me is net terug van de Australier en heeft o.a. kangaroe en krokodil gegeten
ah das zielig zo'n lieve roe beest. Die zijn liev
*empty*
Verwijderd
denk je dat de powerlcd-wiring nog deze week in je mp3-plugin komt?Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 22:00:
FF op refresh drukken en het staat in het lijstje
Multi wiring zit er al in voor de T6963C, en het werkt super! (en het is een stuk compacter en sneller dan jou stukje code YarviehZal je het mailen als het ook met de PowerLCD wiring getest is) Nu nog ff copy&pasten in de andere driver classes en klaar is kees.
anders haal ik voor niks zon schakelaar om te switchen..
en als je zeg maar ooit nog een nieuw progje maakt denk je dat je dan eerst je eigen wiring maakt en daarna een update versie met power-lcd wiring.. of meteen erbij ,anders is zo'n schakelaar toch wel makelijker
Verwijderd
En best wel lekker
Nou, ik denk dat ik zo m'n laptop aansluit (het wordt op een laptop ontwikkeld) en versie 0.8.4 upload. Maar dan zou de wiring de enige update zijn en het is nog niet uitgebreid getest, dat mogen jullie dan doenVerwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 22:17:
denk je dat de powerlcd-wiring nog deze week in je mp3-plugin komt?
anders haal ik voor niks zon schakelaar om te switchen..
en als je zeg maar ooit nog een nieuw progje maakt denk je dat je dan eerst je eigen wiring maakt en daarna een update versie met power-lcd wiring.. of meteen erbij ,anders is zo'n schakelaar toch wel makelijker
Zo'n schakelaar zou ik persoonlijk wel handig vinden voor test progjes (zoals m'n 3D cubes concept van laatst). Maar die keus is helemaal aan jezelf.
Test progjes die ik maak zullen altijd met schema zijn dat ik altijd al gebruikt heb (en door PowerLCD T6963C gebuikt wordt)
edit:
post staat in [rml][ LCD] Software SED1330[/rml]
heeft iemand een idee hoe trillian werkt... er is wel msn en icq ondersteuning maar hoe zit dat met trillian? ...ik kan niet w88 toto ik mn schermpke uit mail.eve zn inkoop actie binnenheb
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Verwijderd
Code die ik post (en dat doe ik zelden eigenlijk) gaat compatibliteit/begrijpbaarheid voor anderen voor en daar leende die geposte code zich prima voor, ik heb inmiddels een geoptimaliseerde versie welke heel veel lijkt op de orignele hardwired code alleen nu ipv constanten variabelen or'd met elkaar (wat +- de zelfde manier is die jij nu gebruikt gok ik)en het is een stuk compacter en sneller dan jou stukje code Yarvieh Zal je het mailen als het ook met de PowerLCD wiring getest is
Dit topic is gesloten.
![]()