Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[LCD] Software voor GfX LCD's (t6963c) deel 2

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste
Acties:
  • 3.828 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

<Quote>

Heb hiernet PowerLCD v1.0RC1 effe derop gezet, startte van de eerste maal perfect op.
(klein detail: ik heb hier wel geen LCD aanhangen, moet men kabel nog maken )
Toen zag ik v1.01b4 staan, dus die er ook maar even opgezet, maar die's minder succesvol:
"Error 372: Failed to load control 'SSTab' from Tabctl32.ocx, the file may be outdated"

Ik gebruik hier W2K SP2, zal wel niet outdated zijn zeker?

edit:

Effe gechecked, file is van versie 6.0.90.43 van 8/11/2000

<End Quote>

edit:

als ik gewoon de exe van de 1.1b4 vervang door de exe van 1.0rc1, start PowerLCD normaal op.

[/quote]

Het spijt me heel erg maar ik heb dus hezelfde probleem., ik heb dus ook de VB-runtimes gedownload en geinstalleerd maar geen succes., ik ben ook al opzoek geweest naar een nieuwere versie, maar de nieuwste versie die ik tot nu toe ben tegen gekomen is bestandsversie 6.00.9043 van November 8,2000 die in m'n windows/system map ook aanwezig is.,maar nog steeds krijg ik deze melding:

Run-time error '372'.
Failed to load control 'SSTab' from TABCTL32.OCX Your Version of TABCTL32.OCX may be outdated. Make sure you are using the version of the control that was provided with your application.

Mr_ChronoM welke versie heb jij eigenlijk?

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Bij de laatster versie van PowerLCD heb ik ook de zelfde fout melding (...OCX outdated) Idd ook W2K + Runtime libraries, en de Mr. ChronoM.DLL opnieuw geregistreerd (nadat ik de oude uit het register had verwijderd. ook opzoek gegaan naar een nieuwere, maar die is er niet, of het moet een voor XP zijn.

Maar versie Beta4 werkt bij mij echt optimaal, stabiel, geen errors, dus die gebruik ik nu.

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

Verwijderd

Even een algemene vraag.
Zou het allemaal ook gewoon moeten werken op een laptop?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ja, ik heb de v1.0b4 hier met met succes draaien.
Maar zoals ik in mijn vorige post al zei, is dit dus wel zonder LCD. :)

Verwijderd

Ok, maar met LCD, gaat dat ook?

Verwijderd

Ik ben ff een dagje weg geweest en jullie hebben blijkbaar allemaal hetzelfde probleem met die OCX voor de tabs. Ik heb hier een oudere versie staan dan jullie allemaal, maar heb nog ff mijn ocx'en op m'n webspace gedaan.

ik hoop om tegen vanavond "V1.1 RC2" af te hebben, met de nieuwe Winamp-code enzo

Het probleem met die OCX komt dus door de mooie icoontjes volgens mij ...

mijn OCX'en

ten tweede, met een laptop moet PowerLCD ook gewoon werken als je de 5V(de voeding voor het LCD zelf) extern kan halen.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11 10:38

Gutteguttegut

CEO of TFD

Op woensdag 03 juli 2002 09:59 schreef Mr.ChronoM het volgende:
ten tweede, met een laptop moet PowerLCD ook gewoon werken als je de 5V(de voeding voor het LCD zelf) extern kan halen.
Heel makkelijk uit je ps/2 poort te halen doe ik ook. :)

http://www.technick.net/pinconser_mouse_ps2.php

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:04
Zo, hier weer even een berichtje van het PowerLCD front :)

Jullie kunnen binnen 2 a 3 dagen verwachten:
v1.1 BETA 5 RC2

Change log:
• Bugfixes :)
• NEW: Update function! Automatic update to the latest version of PowerLCD :)

Einde bericht.

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-10 17:18
Damn, ik heb overal gezocht, alleen kan nergens deze LCD vinden :'( , Weet iemand een winkel ofzo?

w00t

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 13:06 schreef Robbie007 het volgende:
Damn, ik heb overal gezocht, alleen kan nergens deze LCD vinden :'( , Weet iemand een winkel ofzo?
je moet gewoon een LCd hebben met een t6963c controller en liefst 240x128 resolutie ...
Conrad.com
velleman.be

Verwijderd

Ziehier een bericht van Datainternational over het Data Vision LCD. Maarja, wel in USA bestellen dus dat wordt lastig

Price is 10-99 $42ea. $40ea. for 100pc.
with a CCFL backlight delivery 4-6
weeks ARO

Ik weet nog niets over vervoerskosten etc.......

Het gaat hier over de DG-24128-05

Verwijderd

@yarvieh!
:?
What do you change in the latest versions of you plugin?
first plugin from you I have (?? size is 40kB) works perfectly, but the next versions (?? size is 48kB) do not function!

Toshiba TLX 1301 (t6963) 240x128
win98se
winamp 2.78

Verwijderd

Twee vragen:

Kan ik het lcd ook aansturen vanuit een eigen applicatie (door gebruik te maken van een Dll of zo)?
Ik heb namelijk mijn eigen MP3 speler en maak geen gebruik van Winamp.

Kan de afstands bediening op dezelfde port als het lcd scherm?

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 19:48
Op donderdag 04 juli 2002 07:51 schreef hacking_mike het volgende:
Twee vragen:

Kan ik het lcd ook aansturen vanuit een eigen applicatie (door gebruik te maken van een Dll of zo)?
Ja, er is genoeg voorbeeld code te vinden. Ik weet niet of er een kant en klare dll is. Welke taal gebruik je ?
Hmm.. dat wordt wat moeilijker met timing e.d. Maar als je je eigen aansturing schrijft kan je daar rekening mee houden.
Zelf heb ik mijn IR ontvanger op de serieele poort en lcd zit op parall.

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Verwijderd

Mijn applicatie is geschreven in VB.

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 09:58 schreef hacking_mike het volgende:
Mijn applicatie is geschreven in VB.
dlportio downloaden en installeren en dan de datasheet erbij pakken en bekijken wat je allemaal naar de lcd moet sturen (of iemand die er verstand van heeft lief aankijken :0 )

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 10:07 schreef LAuWe het volgende:

[..]

dlportio downloaden en installeren en dan de datasheet erbij pakken en bekijken wat je allemaal naar de lcd moet sturen (of iemand die er verstand van heeft lief aankijken :0 )
Wacht even "datasheet" waar vind ik die?
*D (is dit lief genoeg?)

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 10:14 schreef hacking_mike het volgende:

[..]

Wacht even "datasheet" waar vind ik die?
*D (is dit lief genoeg?)
http://pdf.toshiba.com/taec/components/Datasheet/T6963CDS.pdf (t6963c datasheet)

http://ourworld.compuserve.com/homepages/steve_lawther/t6963c.pdf (datasheet over proggen voor t6963c)

en verder moet je ook ff het schema er bij houden natuurlijk ;)

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 07:51 schreef hacking_mike het volgende:
Twee vragen:

Ik heb een pagina of 2-3 terug wat info gepost over een LCD-Driver. Das dus een DLL die ik gemaakt heb die alles kan regelen van output naar het LCD. Er is dus wel een kant en klare driver, maar weet niet of hij nog online staat momenteel, kijk ik anders wel eens voor

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 10:31 schreef Mr.ChronoM het volgende:

[..]

Ik heb een pagina of 2-3 terug wat info gepost over een LCD-Driver. Das dus een DLL die ik gemaakt heb die alles kan regelen van output naar het LCD. Er is dus wel een kant en klare driver, maar weet niet of hij nog online staat momenteel, kijk ik anders wel eens voor
Ik heb wat gevonden (een .rar file), stond er nog, ik ga ermee aan de gang. Thanks

• FireStarter
  • Laatst online: 16-10 17:18
Op woensdag 03 juli 2002 13:34 schreef Mr.ChronoM het volgende:

[..]

je moet gewoon een LCd hebben met een t6963c controller en liefst 240x128 resolutie ...
Conrad.com
velleman.be
Hier kan ik ze ook niet vinden, misschien idee om straks wanneer de vakantie is afgelopen een inkoopactie te houden. Die vanuit Amerika. Dan heeft iedereen wel weer wat geld verdiend, en zijn er misschien weer genoeg mensen die mee willen doen. En misschien is er dan ook wel iemand bereid om voor een leuke vergoeding die dingen te solderen.

Ik wil persee hetzelfde LCDtje als dat van jullie, want die software die er nu al is, is volgens mij al om te :9~ .

w00t

Verwijderd

Mijn LCD komt van Conrad.com !
en ik maak PowerLCD
heb al een PowerTIP en DataVision LCD gehad voor een tijd en die werkten ook gewoon en er zijn zelfs schema's voor

Conrad.com => Nan Ya - LCD (Zwart met Wit !!)
Velleman.be => PowerTip's (groen met zwart, uit de laatste inkoopactie die er was)

ze zijn er dus wel

Verwijderd

Weer even een vraag:

Hoe dynamisch zijn de display's als ik wat wil tonen op het scherm moet ik dan iedere keer het hele scherm resetten of kan ik ook afzonderlijke regels wijzigen (wat ik eigenlijk wil doen is een soort van windows verkenner tonen op het scherm waar je doorheen kunt tabben)?

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 07:47 schreef hacking_mike het volgende:
Weer even een vraag:

Hoe dynamisch zijn de display's als ik wat wil tonen op het scherm moet ik dan iedere keer het hele scherm resetten of kan ik ook afzonderlijke regels wijzigen (wat ik eigenlijk wil doen is een soort van windows verkenner tonen op het scherm waar je doorheen kunt tabben)?
je kunt je cursor op de plaats zetten waar je maar wilt. dus het lijkt mij dat als je het een beetje goed aanpakt dat je nieteens telkens het hele scherm opnieuw er op hoeft te zetten (maar dat gaat wel, daar zijn die dingen snel genoeg voor volgensmij)

Verwijderd

Je kan een LCD perfect aansturen met adressen, deze adressen verwijzen naar de plaats van de gegevens binnen het RAM-geheugen van het LCD. Je kan 1 letter wijzigen, meerdere letters, meerdere zinnen, alles kan.
Zo kan je ook het grafische deel aansturen, per 6 pixels eigenlijk, maar als je het een beetje hoed aanpakt kan dat ook per pixel.

Deze LCD zijn gemaakt voor zo'n doeleinden en zijn niet snel genoeg om telkens volledig te refreshen, de LPT-poort is daarom te traag.

Verwijderd

Wat is eigenlijk de status van de SED1330 compatability van de software (als ik het vanuit mijn eigen VB project wil aansturen).
Welk SED1330 LCD scherm kan ik dan het beste kopen en waar kan ik die kopen.

De andere schermen zijn of te duur of nergens te krijgen.

Verwijderd

Ik ben sinds 2 dagen bezig met mijn driver dll aan te passen zodat ik ook SED1330 LCD zou kunnen aansturen, ik heb hiervoor al alle nodig code die zou moeten werken. Alleen het werkt dus niet, ik begrijp eigenlijk totaal niet meer wat ik verkeerd doe, maar als ik eruit kom dan is het dus ook klaar ;)
LAuWe helpt me en ik help hem af en toe een beetje, bij hem werkt het dus al ook het grafische deel enzo, maar als ik die code in mijn project zet werjt het opeens niet meer :s

BTW : PowerLCD v1.1 FINAL zal waarschijnlijk morgen of overmorgen online komen ;)

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Op zaterdag 06 juli 2002 01:21 schreef Mr.ChronoM het volgende:
BTW : PowerLCD v1.1 FINAL zal waarschijnlijk morgen of overmorgen online komen ;)
En die is :9~ :9~ :9~
Helemaal stabiel, geen errors meer, en mooie interface :9~

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-11 10:02

Corn

Raar jongetje

Allereerst respect....

Komt er in de toekomstige versie van PowerLCD ook support voor plugins? Ik ben al een tijdje bezig om voor mijn divx-box een aantal lcd-routines te schrijven, maar het zou handiger zijn om dat direct te kunnen doen voor PowerLCD? Zodat er eventueel een tabblad bijkomt voor de custom plugins.... Op de manier zoals het nu gaat kun je nl. niet tegelijk PowerLCD draaien en een custom lcd-progje. Je zou dan ook je eigen menutjes kunnen scripten ervoor... Leek mij een leuk idee.
(Dit is geen feature request, maar een soort van suggestie van wat er misschien bij kan komen 8-) )

Verwijderd

• allereerst wil ik nog eens zeggen dat ik echt heel tevreden ben over wat we tot nu toe bereikt hebben. Het was voor mij de bedoeling om een zo uitgebried mogelijk programma te maken voor grafische t6963c LCD's en liefst nog als eerst natuurlijk ;)

momenteel denk ik dat we een stuk verder gaan dan dat, want enkele minuten geleden is SED1330 support getest en ik moet zeggen we zijn al een HEEEL eind (gfx+text alleen nog kleine foutjes nu)

en euh ik krijg net de melding van LAuWe dat ALLES WERKT !
SED1330-support is een feit. (nog eens bedankt aan LAuWe voor de hulp en het vele testen)

• Support voor plugins is nog niet voor nu ... reden waarom is eigenlijk omdat het in eerst instantie gewoon te moeilijk is voor ons om die volledige interface te schrijven enzo...
aangezien we natuurlijk nooit stilzitten kan het wel zo zijn dat binnen een paar maanden er wel zoiets komt ;)

• volgende features in PowerLCD worden Mail en Gamesstats :)

Verwijderd

Welk SED1330 display gebruiken jullie, dan bestel ik er gelijk een.

Net gebeld voor een t6963 LCD: 175 euro, dat is niet leuk meer.

Verwijderd

Op zaterdag 06 juli 2002 12:26 schreef hacking_mike het volgende:

Een Seiko G242C
(G242CX5R1AC om precies te zijn, afkomstig van Pollin.de)

Verwijderd

Op zaterdag 06 juli 2002 12:28 schreef LAuWe het volgende:

[..]

Een Seiko G242C
(G242CX5R1AC om precies te zijn, afkomstig van Pollin.de)
Begrijp ik dat de software nu ook voor de sed1330 werkt???? :9~

Verwijderd

Gevonden bij eio.com $35.
Dat zijn betere prijzen

Verwijderd

Ik heb de seiko alleen nog maar bij eio kunnen vinden, is deze niet gewoon in nederland te koop?

Verwijderd

powerLCD 1.01 RC1 doet helemaal niks bij mij.
programma start op maar er komt niets op het scherm.. zelfs niet die testregel

Verwijderd

Het lang verwacht PowerLCD v1.1 FINAL !

Ik ga hier nu eens geen opsomming geven van wat er allemaal verandert is, want er is veel verandert, nieuwe dingen, code herschreven, icoontjes, SED1330 support, ...

Alles kan terug gevonden worden in de ChangeLOG en de installation guide in de zip file !

Download Hier ;)

als je al een versie hebt die de Driver DLL egbruik moet je die nu wel opnieuw reggen (en eerst unreggen van de vorige is misshcien ook een goed idee) en zeker als je SED1330 support wil ;)

Verwijderd

Op zaterdag 06 juli 2002 13:52 schreef hacking_mike het volgende:
Ik heb de seiko alleen nog maar bij eio kunnen vinden, is deze niet gewoon in nederland te koop?
zover ik weet niet. die van mij kwam uit duitsland. maar die zijn op. en de inkoopactie van Kazz is volgensmij ook al dicht. dus je zult moeten wachten op een nieuwe inkoopactie, of ergens anders zien te vinden.

Verwijderd

ook deze powerLCD versie werkt niet bij mij.
kheb de oude weggegooid, de nieuwe er neer gezet. DLL geregistreerd maar geen beeld.
xp pro
t9693c scherm

edit: NU wel :D

Verwijderd

Is er een aansluitschema voor de seiko lcd?

Verwijderd

Op zaterdag 06 juli 2002 14:18 schreef hacking_mike het volgende:
Is er een aansluitschema voor de seiko lcd?
http://ra2modding.virtualave.net/Seiko-G242C(Pollin).jpg

Verwijderd

Op zaterdag 06 juli 2002 15:04 schreef LAuWe het volgende:

[..]

http://ra2modding.virtualave.net/Seiko-G242C(Pollin).jpg
Die jpg's die op jouw site staan zijn die allemaal van de Seiko?

Verwijderd

Op zaterdag 06 juli 2002 20:00 schreef hacking_mike het volgende:

[..]

Die jpg's die op jouw site staan zijn die allemaal van de Seiko?
welke? ik heb er vanalles op staan :S (mostly crap)
edit: die hier staan wel

Verwijderd

Op zaterdag 06 juli 2002 20:07 schreef LAuWe het volgende:

[..]

welke? ik heb er vanalles op staan :S (mostly crap)
edit: die hier staan wel
Heee da's mooi daar heb ik wat aan.
ik durf het bijna niet te vragen maaarreee, staan er ook nog sources voor de aansturing?

Verwijderd

Op zaterdag 06 juli 2002 21:12 schreef hacking_mike het volgende:

[..]

Heee da's mooi daar heb ik wat aan.
ik durf het bijna niet te vragen maaarreee, staan er ook nog sources voor de aansturing?
mail me ff

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-11 22:33
Boehoe. hijd oet het hier niet. Ik krijg wel het opstartscherm maar dan de error7: out of memory.

Verwijderd

Op zondag 07 juli 2002 18:12 schreef ajampaniki het volgende:
Boehoe. hijd oet het hier niet. Ik krijg wel het opstartscherm maar dan de error7: out of memory.
Had je al een andere versie van PowerLCD geïnstalleerd ?
DLL uist geregistreerd ?
deze error is nog nooit voorgekomen en lijkt er namelijk meer op dat je Windows versie ergens problemen geeft ...

• Corn

Corn

Raar jongetje

Keep up the good work! Komt er ook een versie voor b.v. 128x64? Het zou wel handig zijn om ook andere resoluties te kunnen gebruiken, maar dit is waarschijnlijk een heleboel progwerk. Wordt het tijd voor een faq, zodat we dit topic kunnen concentreren op de technische problemen, en niet op user errors?

Verwijderd

Het zou idd heel erg handig zijn om een site te maken met alle info, schema, foutmeldingen, ... maar eerlijk gezegt maak ik niet graag sites en kan het dus nog ff duren ...

en ondersteuning voor 128x64 komt er zeker niet, want daar kan je toch bijna nix van data op kwijt. misschien 240x64, maar dat zal je moeten afwachten, want dat weten we zelf nog niet. Is HEEL veel werk

Verwijderd

Ik word gek.........
Heeft er dan helemaal niemand nog een schermpje te koop?

Die dingen zijn nergens (tegen een normale prijs) te koop (ja in de US maar ja........)

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 14:56 schreef hacking_mike het volgende:
Ik word gek.........

Die dingen zijn nergens (tegen een normale prijs) te koop (ja in de US maar ja........)
100€ is normaal
150€ is de prijs in België
en ze zijn anders nergens te koop vrees ik ...
in het buitenland kopen of een inkoopacties starten/afwachten is de enige mogelijkheid als je niet zoveel wil betalen...

• Corn

Corn

Raar jongetje

Op maandag 08 juli 2002 14:56 schreef hacking_mike het volgende:
Ik word gek.........

Dit topic is Software voor GfX LCD's (t6963c) deel 2
Merk op: de vraag die jij hier stelt en soortgelijke vragen die je hier al meerdere malen hebt gesteld horen niet in dit topic thuis
Op woensdag 03 juli 2002 17:47 schreef hacking_mike het volgende:
Ziehier een bericht van Datainternational over het Data Vision LCD. Maarja, wel in USA bestellen dus dat wordt lastig

Price is 10-99 $42ea. $40ea. for 100pc.
with a CCFL backlight delivery 4-6
weeks ARO

Ik weet nog niets over vervoerskosten etc.......

Het gaat hier over de DG-24128-05
Op vrijdag 05 juli 2002 18:48 schreef hacking_mike het volgende:
Wat is eigenlijk de status van de SED1330 compatability van de software (als ik het vanuit mijn eigen VB project wil aansturen).
Welk SED1330 LCD scherm kan ik dan het beste kopen en waar kan ik die kopen.

De andere schermen zijn of te duur of nergens te krijgen.
Op zaterdag 06 juli 2002 12:26 schreef hacking_mike het volgende:

Op zaterdag 06 juli 2002 13:52 schreef hacking_mike het volgende:

Verwijderd

[quote]
Op maandag 08 juli 2002 15:01 schreef Cornholio2001 het volgende:

[..]

Dit topic is Software voor GfX LCD's (t6963c) deel 2
Merk op: de vraag die jij hier stelt en soortgelijke vragen die je hier al meerdere malen hebt gesteld horen niet in dit topic thuis
[..]

Sorry hoor........

Neem me vooral niet kwalijk dat ik wat enthousiast ben .....

Verwijderd

Rustig blijven allemaal ;)

Ik heb nog een vraag ... ik probeer momenteel gamestats te verkrijgen van UT en CS servers.
Mag ik aannemen dat er niemand nog Quake3 stats wil, want das toch al wer een eindje geleden ?
UT stats zijn overigens als klaar, maar de Halflife/CS stats kom ik totaal NIET uit... denk aan een probleempje met VB/Winsock en daardoor worden de gegevens "wat" onleesbaar (en das ligt uitgedrukt).

als het me niet lukt zal ik moeten denken aan qstat, maar daar kan ik ook niet zo goed mee overweg eignelijk, krijg nooit players info te zien momenteel (maar dat zal wel aan mij liggen :+ , iemand met ervaring ?)

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:04
* MaNDaRK speelt nog Quake3 :) en ook @ LAN Partyy's waar ik kom wordt het nog gespeeld. Dus misschien als het niet teveel moeite is, dan wel Q3 Stats in PowerLCD

Ik ben trouwens bezig met het maken van SETI@Home stats is PowerLCD, en misschien ook nog Koetje :)

:D

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 17:45 schreef MaNDaRK het volgende:
* MaNDaRK speelt nog Quake3 :) en ook @ LAN Partyy's waar ik kom wordt het nog gespeeld. Dus misschien als het niet teveel moeite is, dan wel Q3 Stats in PowerLCD

Ik ben trouwens bezig met het maken van SETI@Home stats is PowerLCD, en misschien ook nog Koetje :)

:D
Ik ben een tijdje, een uur of 10, bezig geweest met het opvragen en parsen van data van gameservers en ben ermee gestopt. Unreal tournament en Quake3 werken perfect, maar Halflife was echt te moeilijk

>:) nu iedereen down, geen gamestat

maar ondertussen zijn de gamestats volledig afgewerkt ism QSTAT. Unreal Tournament, Quake3 en Halflife (+CS). Nog games die ondersteund moeten worden ?

volgende stap word (voor de 2de keer) de pop-mail-checker...
en ik wil het helemaal zelf schrijven, dus moet ik heb volledige pop-protocol maar eens bestuderen

BTW : ik zou graag nog een manier vinden om ondersteuning te maken voor meerdere talen ... wel de manier is er, maar de kennis natuurlijk niet. Ik krijg iedere dag enkele mails uit het buitenland en vandaag ook één uit duitsland en 80% van de duitsers zou nogal anti-engels zijn. De mail kwam van een verkoper van LCD's en TFT schermen, dus het zou direct een groot publiek aanspreken als ik vertaling zou kunnen toepassen
het staat alvast op de 2 Do

Verwijderd

Op maandag 08 juli 2002 22:06 schreef Mr.ChronoM het volgende:

[..]

Ik ben een tijdje, een uur of 10, bezig geweest met het opvragen en parsen van data van gameservers en ben ermee gestopt. Unreal tournament en Quake3 werken perfect, maar Halflife was echt te moeilijk

>:) nu iedereen down, geen gamestat

maar ondertussen zijn de gamestats volledig afgewerkt ism QSTAT. Unreal Tournament, Quake3 en Halflife (+CS). Nog games die ondersteund moeten worden ?

volgende stap word (voor de 2de keer) de pop-mail-checker...
en ik wil het helemaal zelf schrijven, dus moet ik heb volledige pop-protocol maar eens bestuderen

BTW : ik zou graag nog een manier vinden om ondersteuning te maken voor meerdere talen ... wel de manier is er, maar de kennis natuurlijk niet. Ik krijg iedere dag enkele mails uit het buitenland en vandaag ook één uit duitsland en 80% van de duitsers zou nogal anti-engels zijn. De mail kwam van een verkoper van LCD's en TFT schermen, dus het zou direct een groot publiek aanspreken als ik vertaling zou kunnen toepassen
het staat alvast op de 2 Do
Ik wil het wel even uitproberen met game statistieken van unreal.... :9~

Verwijderd

Uitproberen is er voorlopig nog niet bij, we maken altijd eerst een versie van de "feature" in een appart programma. Das wat ik nu volledig af heb. De code is er, alles word nu goed getest en dan word het in PowerLCD gezet. Zo kunnen we goed testen zonder rekening te moeten houden met andere dingen die al in PowerLCD zitten.

ik heb nog een vrag voor jou ;)
ik zag net dat je een inkoopactie wil starten (waarschijnlijk met de persoon waarme ik vandaag aan het emailen was) en zag dat jij al zo'n schermpje had. Werkt PowerLCD op een 256x128 LCD ? zoja zou het mogelijk zijn om een foto te maken daarvan zodat ik kan zien waar de info juist staat ?
want als er een inkoop actie komt dan wil ik goeie ondersteuning in mijn prog voor de mensen van GoT ;)

ik zou het logischer vinden om 240x128 LCD in te slaan, dat lijkt me meer stnadaard

Verwijderd

er komen toch al behoorlijk wat 256*128's in omloop want er loopt nog een actie van Mr_x007. ( en dat zijn redelijk veel lcd's)

Verwijderd

• Er staan nu ook enkele foto's in die nieuwe inkoopactie met PowerLCD actief en het ziet er dus allemaal goed uit.

kortom PowerLCD ondersteunt T6963c en SED1330 LCD's met een resolutie van 240c128 en groter
en volgens mij zelfs SED133*
(dat moet Zotty maar eens testen na zijn vakantie ;) )

• Zoals al vermeld ben ik nu bezig met het maken van het mail deel en ik moet zeggen het pop-protocol is heel mooi gemaakt, ik heb in 2 minuten een programma'tje kunnen maken die me vertelde hoeveel nieuwe mails ik heb en hoeveel kilobyte die zijn.

We komen nog altijd goed vooruit ;)

• Er komt een website, wanneer, hoe en waar is nog niet volledig rond, maar er word aan gewerkt

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Op dinsdag 09 juli 2002 10:49 schreef Mr.ChronoM het volgende:
• Zoals al vermeld ben ik nu bezig met het maken van het mail deel en ik moet zeggen het pop-protocol is heel mooi gemaakt, ik heb in 2 minuten een programma'tje kunnen maken die me vertelde hoeveel nieuwe mails ik heb en hoeveel kilobyte die zijn.

Ik hoop dat je meteen ondersteuning voor meerdere email adressen maakt en niet zoals in Smartie 5.0 waar maar voor 1 email account ruimte is.

* Gutteguttegut wacht al een tijdje op de nieuwe versie van Smartie met ondersteuning voor 10 email accounts.

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 10:56 schreef Gutteguttegut het volgende:

[..]

Ik hoop dat je meteen ondersteuning voor meerdere email adressen maakt en niet zoals in Smartie 5.0 waar maar voor 1 email account ruimte is.

* Gutteguttegut wacht al een tijdje op de nieuwe versie van Smartie met ondersteuning voor 10 email accounts.
10 mail account ? is dat een grap ?
wat kan je nu aanvangen met zoveel mail adressen ?
We gaan direct meerdere account ondersteunen, maar ik dacht aan een stuk of 5. Ik heb 2 mail adressen, waarvan ik 1 al nit gebruik ...

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Op dinsdag 09 juli 2002 12:03 schreef Mr.ChronoM het volgende:

[..]

We gaan direct meerdere account ondersteunen, maar ik dacht aan een stuk of 5. Ik heb 2 mail adressen, waarvan ik 1 al nit gebruik ...
Ik gebruik zelf al 5 email adressen dus dat zou net genoeg zijn :)

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 10:49 schreef Mr.ChronoM het volgende:

• Er staan nu ook enkele foto's in die nieuwe inkoopactie met PowerLCD actief en het ziet er dus allemaal goed uit.

kortom PowerLCD ondersteunt T6963c en SED1330 LCD's met een resolutie van 240c128 en groter
en volgens mij zelfs SED133*
(dat moet Zotty maar eens testen na zijn vakantie ;) )

• Er komt een website, wanneer, hoe en waar is nog niet volledig rond, maar er word aan gewerkt
Goed om te zien dat er vooruitgangen worden geboekt in powerlcd.... Natuurlijk hebben wij als gebruikers heel veel wensen, maar ik ben al zeer tevreden wat er nu allemaal al kan en wat de toekomst ons nog brengen zal....

Keep on going, dan probeer ik nog meer LCD freaks te verzamelen met nog meer wensen....

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 12:03 schreef Mr.ChronoM het volgende:

[..]

Nu we toch bezig zijn... Is het ook mogelijk om 2 paginaŽs in te zetten waar zelf een plaatje in gezet kan worden en zelf tekst op kunt zetten???? Zie mijn voorbeeld foto s, ik wil mijn koolance logo graag op dit schitterende lcd_

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 16:43 schreef mail.eve het volgende:

[..]

Nu we toch bezig zijn... Is het ook mogelijk om 2 paginaŽs in te zetten waar zelf een plaatje in gezet kan worden en zelf tekst op kunt zetten???? Zie mijn voorbeeld foto s, ik wil mijn koolance logo graag op dit schitterende lcd_
Dit is niet de eerst keer dat mij dit gevraagt word en telkens heb ik jammergenoeg moeten antwoorden dat het niet mogelijk is ... het enige probleem is momenteel dat ik er maar niet in slaag om de waarden van een pixel in te lezen zonder dat de afbeelding op het scherm getoont(dus echt zichtbaar zonder andere progs erboven) word. Als ik BMP's rechtstreeks zou kunnen lezen van de HD, dan doet ik het direct ...

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 17:08 schreef Mr.ChronoM het volgende:

[..]

Dit is niet de eerst keer dat mij dit gevraagt word en telkens heb ik jammergenoeg moeten antwoorden dat het niet mogelijk is ... het enige probleem is momenteel dat ik er maar niet in slaag om de waarden van een pixel in te lezen zonder dat de afbeelding op het scherm getoont(dus echt zichtbaar zonder andere progs erboven) word. Als ik BMP's rechtstreeks zou kunnen lezen van de HD, dan doet ik het direct ...
Ik heb bij het LCD een test cd gekregen waar ik dus rechtstreeks bmptjes op het scherm kon toveren etc.... Bij dat test progie zit ook allemaal sources ik mail die zipper wel even naar.Wellicht kun je er wat mee,....

Verwijderd

Dat zou vriendelijk zijn, alleen prog ik in VB ... en hun manier zal dus wel totaal anders zijn
maar je weet nooit ;)

• equinoxe
  • Laatst online: 07-05-2024
Op dinsdag 09 juli 2002 17:38 schreef mail.eve het volgende:

[..]

Ik heb bij het LCD een test cd gekregen waar ik dus rechtstreeks bmptjes op het scherm kon toveren etc.... Bij dat test progie zit ook allemaal sources ik mail die zipper wel even naar.Wellicht kun je er wat mee,....
Zou je die sources online kunnen zetten of naar mij kunnen mailen (the-equinoxe@111.com)?

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Op dinsdag 09 juli 2002 17:08 schreef Mr.ChronoM het volgende:

[..]

Is dat proggie van XeriX 'Bitmap toT6963C' niet iets wat je als basis kan gebruiken?

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 20:09 schreef Bart_Banaan het volgende:

[..]

Is dat proggie van XeriX 'Bitmap toT6963C' niet iets wat je als basis kan gebruiken?
misschien heb ik ondertussen wel een oplossing voor het probleem heb het ff gevraagt an yarvje via ICQ en er moet een API zijn die de oplossing zou moeten brengen voor mijn probleem

het mail progje word momenteel getest (met 5 verschillende accounts) en het ziet er goed uit

dus volgende zal waarschijnlijk bmp laden zijn met deze nieuwe API

Verwijderd

Ik kan aan een van de volgende lcd's komen (t6963c):
- Toshiba TLX1741-C3B = 240*128 pixels , ccfl backlight, blauw.

- Varitronix MGL(S)240128 = 240*128 pixels , LED backlight.

Heeft iemand daar ervaring mee of zijn deze makkelijk aan te sluiten (ik ben geen electrotechnicus maar met de schema's die ik hier af en toe langs zie vliegen kom ik wel uit de voeten).

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 20:01 schreef equinoxe het volgende:

[..]

Zou je die sources online kunnen zetten of naar mij kunnen mailen (the-equinoxe@111.com)?
Hij is onderweg naar je

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-11 22:33
Op maandag 08 juli 2002 11:06 schreef Mr.ChronoM het volgende:

[..]

Had je al een andere versie van PowerLCD geïnstalleerd ?
DLL uist geregistreerd ?
deze error is nog nooit voorgekomen en lijkt er namelijk meer op dat je Windows versie ergens problemen geeft ...
Ja het reggen ging niet goed maar dat heb ik nu gefixed, maar ik krijg nog stedds dezelfde melding. Vet iri.

Wanneer komt de volgende versie uit want dan wacht ik daar gewoon op.

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 21:41 schreef ajampaniki het volgende:

[..]

Ja het reggen ging niet goed maar dat heb ik nu gefixed, maar ik krijg nog stedds dezelfde melding. Vet iri.

Wanneer komt de volgende versie uit want dan wacht ik daar gewoon op.
wat was de melding alweer ?
welk OS

sorry maar krijg zoveel mails de laatste dagen dat ik het vergeten ben

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 20:20 schreef Mr.ChronoM het volgende:
misschien heb ik ondertussen wel een oplossing voor het probleem heb het ff gevraagt an yarvje via ICQ en er moet een API zijn die de oplossing zou moeten brengen voor mijn probleem
Ik ben niet zo heel veel thuis lately dus icq/msn reply's willen wel es opzich laten wachten, sorry daarvoor tijdens kantoor uren kan je ook wel mailen, gegarandeerd 'n snellere reply :Y)

Verwijderd

Ik zou graag zelf ook software willen ontwikkelen voor de Seiko 240x128 LCD ipv aan de zijlijn toekijken :)

Is er iemand die mij een vliegende start kan laten maken door zijn sourcecode te delen zodat ik zelf kan uitpluizen hoe het een en ander in zijn werk gaat qua initialisatie, aanroep en output? :) Of mijn kan voorzien van example sourcode ? :)

Ik zou diegene erg dankbaar zijn, nee heb je en ja kun je krijgen toch? ;)

Mijn mailadres is: micha@smash.net

Als je een vrouw was zou ik je dan zoenen :P

Verwijderd

Misschien een domme vraag, maar wat doet een inverter en heb ik die nodig bij mijn lcd display?

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 10:22 schreef hacking_mike het volgende:
Misschien een domme vraag, maar wat doet een inverter en heb ik die nodig bij mijn lcd display?
De inverter zorgt ervoor dat je ccfl oplicht en dan kun je alles van je lcd aflezen.... Zonder kan ook, alleen dan is het bijna niet te zien.

• equinoxe
Op woensdag 10 juli 2002 09:59 schreef Gordijnstok het volgende:
Ik zou graag zelf ook software willen ontwikkelen voor de Seiko 240x128 LCD ipv aan de zijlijn toekijken :)

Is er iemand die mij een vliegende start kan laten maken door zijn sourcecode te delen zodat ik zelf kan uitpluizen hoe het een en ander in zijn werk gaat qua initialisatie, aanroep en output? :) Of mijn kan voorzien van example sourcode ? :)

Ik zou diegene erg dankbaar zijn, nee heb je en ja kun je krijgen toch? ;)

Mijn mailadres is: micha@smash.net

Als je een vrouw was zou ik je dan zoenen :P
Zie mijn sig voor sources..
(geen mooie site, maar ut werkt)

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 10:58 schreef equinoxe het volgende:

[..]

De t6963 code kan ik niet downloaden van je site......

Verwijderd

[..]

ehm.. ik heb ff snel gekeken, maar ik zie dat het aansluitschema anders is dan er tot nu toe gebruikt werd....

we hebben tot nu toe deze gebruikt (en die word dus ook bij PowerLCD gebruikt.)
Afbeeldingslocatie: http://ra2modding.virtualave.net/Seiko-G242C(Pollin).jpg maar het is denk ik niet zo'n groot probleem maar het is denk ik wat handiger dat we 1 schema gebruiken (en we weten zeker dat dit werkt :) ) (en ik verwacht dan de lcd's uit de andere inkoopactie ook zo gesoldeerd zijn)

Verwijderd

In ieder geval bedankt :) Alleen is C++ voor mij zolang geleden dat ik mijn handen momenteel daar even niet aan brand ;)

Ik probeer eerst rustig wat in VB uit, en op een later tijdstip kan ik dit evt. gaan porten naar C++ (als ik weer mijn kennis heb opgehaald) :)

• equinoxe
Yep, die 6963 doet ut weer.

De sources zijn idd niet allemaal gebaseerd op dezelfde schema's. Vandaar dat je ook geen links vint naar mijn eigen schema's (om commentaar en gecrashte LCD's te voorkomen)
Maar ze geven wel een goede indruk hoe eea aangestuurt moet worden.
Een beetje progger past de source zo aan zodat met de standaard schema gewerkt kan worden.
Ook zou je verschillende dll's kunnen schrijven voor verschillende schema's.

Het handigste is idd om een GoT(c)-standaard-schema te creeren en die in de LCD-faq/ op de LCD-site's te zetten.

Verwijderd

Ik heb nog een vraagje

ik ben er nu ingeslaagd (eigenlijk vrij snel) om zonder problemen een BMP naar het LCD te laden direct van de harde schijf.

Ik vraag me nu af, wat de bedoeling juist is van een BMP te laden naar het LCD. WIllen jullie dat je een BM kan selecteren en dat die dan gewoon in de cyclus komt om de 15 seconden bijvoorbeeld met ICQ, MSN, enzo ?
Of willen jullie nog speciale mogelijkheden ?

want ik zie er nog altijd het nut niet echt van in ;)

Verwijderd

gokje ze willen je default skins makkelijk aanpassen?

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Op woensdag 10 juli 2002 14:14 schreef Mr.ChronoM het volgende:
Ik heb nog een vraagje

ik ben er nu ingeslaagd (eigenlijk vrij snel) om zonder problemen een BMP naar het LCD te laden direct van de harde schijf.

Ik vraag me nu af, wat de bedoeling juist is van een BMP te laden naar het LCD. WIllen jullie dat je een BM kan selecteren en dat die dan gewoon in de cyclus komt om de 15 seconden bijvoorbeeld met ICQ, MSN, enzo ?

Ik zou hem gewoon in de cyclus opgenomen willen zien, nutteloos idd, maar wel leuk om in de cyclus een soort 'logo' op het schermpje te hebben.

En als het programmeren toch zo makkelijk gaat (ahum...) dan misschien ook een soort slide-show van BitMaPjes op het LCD?

Verwijderd

Bart banaan schreef het volgende:
En als het programmeren toch zo makkelijk gaat (ahum...) dan misschien ook een soort slide-show van BitMaPjes op het LCD?
Had jij die nieuwe (zonieuw is ie al niet meer inmiddels) beta van LcdStudio nog geprobeerd met bmp loading? :?

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Op woensdag 10 juli 2002 14:44 schreef Yarvieh het volgende:
Bart banaan schreef het volgende:
[..]

Had jij die nieuwe (zonieuw is ie al niet meer inmiddels) beta van LcdStudio nog geprobeerd met bmp loading? :?
Nee sorry, kreeg een virus via e-mail, heb dus alle e-mails vernietigd! (En nog meer, maar virus = weg!)
Daar zat jouw email adres en link ook bij, dus die was ik kwijt!

Verwijderd

Geen punt, nogmaals verstuurd :Y)

Verwijderd

Lauwe voorziet mij van een duwtje in de rug betreft de aansturing van het 1330 LCD Display :) Als ik maar eenmaal zie hoe en wat is de rest peanuts (zoals alles).

Dan kan ik vervolgens eens wat zaken uitproberen met web connectivity in combinatie met onze servers, lijkt me leerzaam :)

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 14:24 schreef Yarvieh het volgende:
gokje ze willen je default skins makkelijk aanpassen?
Yarvieh bedankt voor de hulp + link naar info over die API !

Ik heb ooit eens het programma gepost waarmee ik zelf de skinz maak. Als de website er komt dan zal ik ervoor zorgen dat dat programma (een nieuwe versie dan wel) erop komt.
En een slide-show van BMP'tjes zie ik eigenlijk niet zo goed zitten.
De cycle is nu, om de x-aantal seconden nieuwe info. Het zou dan moeten worden om de x-aantal seconden nieuwe info en als et BMPs zijn een nieuwe BMP ofzoiets.
Hij komt voorlopig gewoon in de cycle.

edit : er komt misschien nog ondersteuning voor een 3de controller in PowerLCD. Het zou om een KS**** controller gaan waar ik dus nog nix van verder info over heb (reso van LCD 240x128). Dit in overleg met de leverancier van "mail.eve" uit duitsland.

edit 2 : als ik er ooit achterkom hoe ik een duitse versie van maken aan de hand van res files of dergelijke dan komt er dus ondersteuning voor meerdere talen in PowerLCD.
erg weinig kans op, want ik wil niet het hele prog herschrijven

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 14:14 schreef Mr.ChronoM het volgende:
Ik heb nog een vraagje

Je hebt mijn foto gezien met die dat Koolance logo erbij. Ik vind het wel geinig dat ik die ook op zijn tijd voorbij ziet schieten... en wellicht kun je hier dan een langere tijd aangeven??? Het is natuurlijk voor de fun.... :+

• phYzar
  • Nu online
hmm, vage problemen:

ik heb dus de 240*128 sed1330 lcd uit de inkoopactie van kazz. Ik zit er nu mee te rommelen, maar tgaat niet helemaal lekker:

Het pollin progje werkt
ik heb dlportio geinstalleerd
het counterstrikestats progje van lauwe werkt ook

maar powerlcd:
-start wel zonder foutmeldingen op
-bewaart mijn instellingen niet, dus iedere keer weer alle features en het sed1330 vinkje aanklikken
-vreet internetverbinding weg (ISDN), ik heb het progje moeten afsluiten om tweakers te laden en me meel op te halen.
-geeft de error dat hij de winamp dir niet kan vinden, maar laat wel alle goeie winamp stats zien

en powerlcd geeft dus helemaal geen uitvoer naar de lcd

wat doe ik fout? (ik ga er van uit dat de fout bij mij zit, bij jullie werkt het wel)

Verwijderd

Op woensdag 10 juli 2002 21:47 schreef phYzar het volgende:
hmm, vage problemen:

ik heb dus de 240*128 sed1330 lcd uit de inkoopactie van kazz. Ik zit er nu mee te rommelen, maar tgaat niet helemaal lekker:

Het pollin progje werkt
ik heb dlportio geinstalleerd
het counterstrikestats progje van lauwe werkt ook

maar powerlcd:
-start wel zonder foutmeldingen op
-bewaart mijn instellingen niet, dus iedere keer weer alle features en het sed1330 vinkje aanklikken
-vreet internetverbinding weg (ISDN), ik heb het progje moeten afsluiten om tweakers te laden en me meel op te halen.
-geeft de error dat hij de winamp dir niet kan vinden, maar laat wel alle goeie winamp stats zien

en powerlcd geeft dus helemaal geen uitvoer naar de lcd

wat doe ik fout? (ik ga er van uit dat de fout bij mij zit, bij jullie werkt het wel)
Heb je de "MrChronoMs_LCD_Driver.dll" wel goed geregged ? volgens de installation guide ? Klik je wel op save settings om instellingen op te slaan ?
en heb je V1.1 Final ?

wat is de dir van Winamp btw ?

Verwijderd

Ik heb nu 2 personen
Iemand van hier op GoT en iemand uit Duitsland die in WindowsXP een Runtime 7 krijgen "Out of Memory".

Zijn er hier mensen die PowerLCD draaien op WinXP ?
Hebben jullie enige vorm van updates gedaan ?
problemen ondervonden ?
iets dergelijks ?
Want ik begrijp totaal niet waar het probleem opeens vandaan komt

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Die melding heb ik ook gehad nadat ik XP prof heb geinstalleerd en daarna PowerLCD 1.1 final.
Bij mij loste het probleem zich op nadat ik de VBruntime Libs opnieuw had geinstalleerd.
En met het registeren bij XP van MrChronoM's DLL moet je heel precies het 'path' waar íe staat aangeven.

Verwijderd

Op donderdag 11 juli 2002 00:49 schreef Bart_Banaan het volgende:
Die melding heb ik ook gehad nadat ik XP prof heb geinstalleerd en daarna PowerLCD 1.1 final.
Bij mij loste het probleem zich op nadat ik de VBruntime Libs opnieuw had geinstalleerd.
En met het registeren bij XP van MrChronoM's DLL moet je heel precies het 'path' waar íe staat aangeven.
Ik ga ff mailen naar de 2 mensen met de problemen ;)
en hopen dat het probleem zich oplost

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:39
Ja, ik draai hier WinXP met PowerLCD.

LCD is het seiko/sed1330 display van pollin.

Op zich draait het goed.

Ik heb nog een paar kleinigheden:

- krijg na een tijd een "Run-time error '35761' : Request timed out"

- de init is niet helemaal correct nog aangezien het display bijna altijd een stuk naar links verschuift (3-8pixels). Als ik na een cold-boot eerst even het pollin test prog start en pas daarna PowerLCD heb ik nergens last van.

- de playlist van de mp3 tab leest niet alles in de playlist of plaatst het laatste nummer er zovaak in totdat de ruimte vol is.

Overgens heb ik alle updates van de windowsupdate site bijgewerkt. De ocx files heb ik direct uit de directory van PowerLCD geregged.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Verwijderd

Op donderdag 11 juli 2002 00:40 schreef Mr.ChronoM het volgende:
Iemand van hier op GoT en iemand uit Duitsland die in WindowsXP een Runtime 7 krijgen "Out of Memory".
Gokker de gok die mensen hebben niet de zelfde versie van de controls die jij gebruikt hebt? toch maar weer 'n installer maken?
Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.