I know, maar ik dacht laat ik Yarvieh eens verlichten met een stukje code dat bitmasks EXOR'edVerwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 12:17:
Code die ik post (en dat doe ik zelden eigenlijk) gaat compatibliteit/begrijpbaarheid voor anderen voor en daar leende die geposte code zich prima voor, ik heb inmiddels een geoptimaliseerde versie welke heel veel lijkt op de orignele hardwired code alleen nu ipv constanten variabelen or'd met elkaar (wat +- de zelfde manier is die jij nu gebruikt gok ik)
Verwijderd
Zit bassman nu ook al hiero de boel te spammen
hee knul!
Ik wacht met spanning de nieuwe versies af, het ziet er weer allemaal lekker uit
Ik wacht met spanning de nieuwe versies af, het ziet er weer allemaal lekker uit
ff wat anders ik las in LCD inkoopactie lcd t6963c 240*128 dat PowerLCD 1.2 beta er is, is die ook voor "ons" beschikbaar. * Caveman loves PowerLCD,
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
Zo, we zullen het topic maar weer een keer een zetje geven! 
We zijn druk bezig nog met ontwikkelen van nieuwe functies en het verbeteren van functies
We willen graag weten of jullie nog belangrijke dingen er in willen hebben? en deze hier te posten
We zijn druk bezig nog met ontwikkelen van nieuwe functies en het verbeteren van functies
We willen graag weten of jullie nog belangrijke dingen er in willen hebben? en deze hier te posten
Verwijderd
klokje dat werkt op sed 1330
256*128 support heel scherm vullend dus..(denk gewoon rechter stukje van het frame iets langer kan worden gemaakt ziet er dan al stukken mooier uit ...
256*128 support heel scherm vullend dus..(denk gewoon rechter stukje van het frame iets langer kan worden gemaakt ziet er dan al stukken mooier uit ...
Verwijderd
GEWELDIG:MaNDaRK schreef op 18 augustus 2002 @ 22:48:
Zo, we zullen het topic maar weer een keer een zetje geven!
Email checker
BMP loader
Tweakers TOPIC list volger (niet iedere keer te kijken)
Het actuele weer
UPDATEs op www.grafisch-lcd.com direct laten zien
PowerLCD update reminder
Voorlopig wel weer voldoende
Verwijderd
Suggestie voor weergaves in PowerLCD (of deze ideeen al eens voorgesteld zijn kweet nie, dan niet goed gelezen
)
90 Graden draaien van het beeld om zo de lcd verticaal te plaatsen, lijkt me mooi in een chieftec "dragon" deurtje
Als je op een bestand klikt, dat je de informatie daarvan ook op het lcd te zien krijgt. (extensie, grootte, welk programma gebruikt het, wanneer gemaakt, wanneer gewijzigd) Scheelt weer een hoop geklik
De windows taskmanager lijst, welke services draaien er op de achtergrond en welke applicaties (w2k en XP)
of dit te realiseren is weet ik niet, maar bijvoorbeeld een weergave van je Outlook kalender, met je afspraken van de dag in één oogopslag
Event viewer (w2k en XP)
Verder respect voor Zotty, MandarK en Mr.ChronoM
, keep up the good work !!!!
Verder respect voor Zotty, MandarK en Mr.ChronoM
Ligt het aan mij of ben jij de enige die PowerLCD 1.2 in dat topic kan vinden ?Cavie schreef op 18 augustus 2002 @ 21:03:
ff wat anders ik las in LCD inkoopactie lcd t6963c 240*128 dat PowerLCD 1.2 beta er is, is die ook voor "ons" beschikbaar. * C@SP loves PowerLCD,
"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"
Het klokje schijnt tewerkenVerwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 23:16:
klokje dat werkt op sed 1330
Sorry, maar hier gaan we voorlopig niets aan doen, de plaatjes zijn allemaal met de hand pixel voor pixel getekend... (Mr.ChronoM heeft dat gedaan
Email checker -> Zijn we mee bezig.Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 23:38:
[...]
GEWELDIG:
Email checker
BMP loader
Tweakers TOPIC list volger (niet iedere keer te kijken)
Het actuele weer
UPDATEs op www.grafisch-lcd.com direct laten zien
PowerLCD update reminder
Voorlopig wel weer voldoende
BMP Loader -> Zijn we mee bezig.
Tweakers TOPIC list volger -> Hier moeten we even naar kijken, ik vind het wel een leuk iets, maar dan moet het wel goed te doen zijn.
Het actuele weer -> Al eens naar gekeken... we moeten een site hebben waarvan we goed het weer kunnen parsen.
UPDATEs op www.grafisch-lcd.com direct laten zien -> Dit gaan we niet doen, het is een hoop werk, en het einddoel is eigenlijk maar voor 1 persoon
PowerLCD update reminder -> Er zit al een versie check in....
Zie een paar regels naar boven...Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 01:06:
Suggestie voor weergaves in PowerLCD (of deze ideeen al eens voorgesteld zijn kweet nie, dan niet goed gelezen)
Heb ik ook al beantwoord, dit gaan we niet doen omdat we dan alle schermen overnieuw moeten gaan tekenen.90 Graden draaien van het beeld om zo de lcd verticaal te plaatsen, lijkt me mooi in een chieftec "dragon" deurtje
Ik denk dat dit een cant do is... en ik vind het ook niet echt een belangrijk iets? of ligt dit aan mij?Als je op een bestand klikt, dat je de informatie daarvan ook op het lcd te zien krijgt. (extensie, grootte, welk programma gebruikt het, wanneer gemaakt, wanneer gewijzigd) Scheelt weer een hoop geklik
Dit is wel tedoenDe windows taskmanager lijst, welke services draaien er op de achtergrond en welke applicaties (w2k en XP)
Brrr... dit klinkt alleen al moeilijkof dit te realiseren is weet ik niet, maar bijvoorbeeld een weergave van je Outlook kalender, met je afspraken van de dag in één oogopslag
Is dat niet het zelfde als taskmanager lijst? of ben ik nog een beetjeEvent viewer (w2k en XP)
Verder respect voor Zotty, MandarK en Mr.ChronoM, keep up the good work !!!!
meschien een ander idee aan de hand van xml feeds bv nieuws het laten zien op LCD
en dan dat je kan opgeven waar wat moet komen te staan aan de hand van reference files
BV. een feed met
XML (komt toevalig uit hottopic xml)
<topic>
<id>ID</id>
<titel>Titel</titel>
<forum>Forum</forum>
<forumafkorting>Forum afkorting</forumafkorting>
<startts>Startts</startts>
<lastts>last</lastts>
<topicstarter>Topic starter</topicstarter>
<starterid>Starter id</starterid>
<replies>Replies</replies>
<last_replier>Last Replier</last_replier>
<replierid>Replierid</replierid>
<messageid />
</topic>
en dat je dan per feed kan vertelen waar wat komt te staan.
Dit lijkt me wel redelijk te maken met VB.
Zo kan Mail.eve bv. toch zn site update kunnen zien of iemand anders zn news feed van telegraaf of nu.nl of zo.
2e vraag zou hottopic ook kunnen worden weergegeven op het lcd ?
en dan dat je kan opgeven waar wat moet komen te staan aan de hand van reference files
BV. een feed met
<topic>
<id>ID</id>
<titel>Titel</titel>
<forum>Forum</forum>
<lastts>last</lastts>
<messageid />
</topic>
Zo kan Mail.eve bv. toch zn site update kunnen zien of iemand anders zn news feed van telegraaf of nu.nl of zo.
1e vraag: Antwoord:jordan2k schreef op 19 augustus 2002 @ 10:30:
meschien een ander idee aan de hand van xml feeds bv nieuws het laten zien op LCD
BV. een feed met
<topic>
<id>ID</id>
<titel>Titel</titel>
<forum>Forum</forum>
<lastts>last</lastts>
<messageid />
</topic>
Dit is goed tedoen, maar waar haal ik die XML files vandaan?
2e vraag: Geen id. denk het niet. Misschien even kijken of die dude ons kan helpen
door het invoeren van een url bv. een van deze pagina bv. http://w.moreover.com/categories/category_list_xml.htmlMaNDaRK schreef op 19 augustus 2002 @ 10:37:
[...]
1e vraag: Antwoord:
Dit is goed tedoen, maar waar haal ik die XML files vandaan?
2e vraag: Geen id. denk het niet. Misschien even kijken of die dude ons kan helpen
en dan dat je insteld welke gegevens dan weergegeven moeten worden.
Verwijderd
klokje werkt bij niemand met een sed 1330... en heeft ook iemand gzegt ..datiie nog niet klaar was voor sed1330..MaNDaRK schreef op 19 augustus 2002 @ 09:13:
[...]
Het klokje schijnt tewerken
Sorry, maar hier gaan we voorlopig niets aan doen, de plaatjes zijn allemaal met de hand pixel voor pixel getekend... (Mr.ChronoM heeft dat gedaan![]()
)
Hallo allemaal 
Ik heb een programma gemaakt dat de weers verwachtingen download en parsed, het moet alleen nog ge stress test worden
Dus of jullie dat willen doen, graag! 
Hier is de download (20Kb)
Bug's e.d. gewoon ff mailen naar mandark (at) chattuh.nl of hier posten
Thnx
p.s. als dit werkt komt dit ook in PowerLCD
/edit
Minor bug fix
Verwachtingen voor Belgie toegevoegd
Nog een minor bug fix
Ik heb een programma gemaakt dat de weers verwachtingen download en parsed, het moet alleen nog ge stress test worden
Thnx
/edit
Minor bug fix
Verwachtingen voor Belgie toegevoegd
Nog een minor bug fix
Bug is gevonden, en in de volgende release zal deze er uit zijn.Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 12:50:
[...]
klokje werkt bij niemand met een sed 1330... en heeft ook iemand gzegt ..datiie nog niet klaar was voor sed1330..
En waneer die is, niemand weet het
Werkt goed met XP pro hij gebruikt wel 7.78 MB Ram. voor de rest is het wel leuk gedaanMaNDaRK schreef op 19 augustus 2002 @ 12:52:
Hallo allemaal
Ik heb een programma gemaakt dat de weers verwachtingen download en parsed, het moet alleen nog ge stress test wordenDus of jullie dat willen doen, graag!
Thnx
/edit
Minor bug fix
7.78Mb ram... tering... wat moet PowerLCD dan wel niet opslokkenjordan2k schreef op 19 augustus 2002 @ 13:59:
[...]
Werkt goed met XP pro hij gebruikt wel 7.78 MB Ram. voor de rest is het wel leuk gedaan
Trouwens, er is nu een programma update
PowerLCD V1.1 Final gebruikt niet zo veel eigenlijk 8,5MB en dat varieert per modulen.
met welke taal schrijf je dit eigenlijk allemaal VB ?? of zo ?? als het VB.net is dan begrijp ik dat van die weer programa wel.
met welke taal schrijf je dit eigenlijk allemaal VB ?? of zo ?? als het VB.net is dan begrijp ik dat van die weer programa wel.
dit berichtje bedoel ik:C@SP schreef op 19 augustus 2002 @ 01:24:
[...]
Ligt het aan mij of ben jij de enige die PowerLCD 1.2 in dat topic kan vinden ?
Door Scarp - Sunday 18 August 2002 09:41
Die fotootjes van PowerLCD beta 1.2 zien er wel tof uit. Ben benieuwd hoe dat er met een blauwe lcd uitziet
Word een nieuwe versie van PowerLCD ook iets uitbreidbaar? dus bijvoorbeeld zelf positioneren van bepaalde info enzow. Of zijn dat die skinz?
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
Is het niet handig zodra je klaar bent met een volgende versie hem om te zeten naar VB.net ??? of tegen die tijd hem helemeel op nieuw te schrijven ???
zit je meteen ook niet meer met die libaries en classes die nu appart geregd moeten worden. Dat hoeft dan niet meer.
Verwijderd
dus je hele app omschrijven, iedereen afdwingen het .net framework te installen (21mb download geloof ik) zodat je niet meer apart wat dll's hoeft te reggen klinkt idd erg aantrekkelijk.
Ach iedereen die een keer windows update draait of SP1 voor XP installeert heeft dan het framework nouw blijft er zeker een groep mensen over die geen Breedband internet heeft.
en omschrijven hoeft nog niet eens want je kan hem met command line omzeten. en voor steeds meer mensen is 20MB niets meer. Maar was meschien een idee voor later.
en omschrijven hoeft nog niet eens want je kan hem met command line omzeten. en voor steeds meer mensen is 20MB niets meer. Maar was meschien een idee voor later.
Verwijderd
[quote]MaNDaRK schreef op 19 augustus 2002 @ 09:13:
[...]
Is dat niet het zelfde als taskmanager lijst? of ben ik nog een beetje
?
Hiermee zie je je errorlogs, welke event id's etc.. er voorbijkomen
Dit is dus niet hetzelfde
(windows XP english)
Start->All Programs->administrative tools->event viewer
[...]
Is dat niet het zelfde als taskmanager lijst? of ben ik nog een beetje
(windows XP english)
Hmmmz, ik vind dit niet echt de moeite waard om energie in testeken.Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 01:54:
[...]
(windows XP english)
Ik denk dat maar een paar mensen dit gaan gebruiken.
Even een update, van het PowerLCD front...
We hebben gister besloten het hele ICQ gedeelte uit PowerLCD te trappen, de ICQ dll werkt gewoon niet naar behoren....
Verwijderd
Moet je de Software voor sed1330 hier ook niet mee aanvullen met de informatie van PowerLcd...?MaNDaRK schreef op 20 augustus 2002 @ 08:09:
[...]
Hmmmz, ik vind dit niet echt de moeite waard om energie in testeken.
Ik denk dat maar een paar mensen dit gaan gebruiken.
======================
Even een update, van het PowerLCD front...
We hebben gister besloten het hele ICQ gedeelte uit PowerLCD te trappen, de ICQ dll werkt gewoon niet naar behoren....
[rml][ LCD] Software SED1330[/rml]
Het weer proggie werkt hier onder XP naar behoren
Uhm, mag ik vragen wat je bedoeld... want het is een beetje wazigVerwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 10:53:
[...]
Moet je de Software voor sed1330 hier ook niet mee aanvullen met de informatie van PowerLcd...?
[rml][ LCD] Software SED1330[/rml]
Het weer proggie werkt hier onder XP naar behoren
Verwijderd
Ik heb geen idee of jullie onderstaande site al kennen, maar ziet er naar uit dat er daar goed werk verricht wordt: Crystalline - Unified LCD Driver for Windows
http://www.ocmojo.com/crystalline/
Zou dus betekenen dat er binnenkort een open-source DLportIO versie aankomt als ik het goed begrijp... Deze link leek me met name interessant voor de heren programmeurs...
Zou dus betekenen dat er binnenkort een open-source DLportIO versie aankomt als ik het goed begrijp... Deze link leek me met name interessant voor de heren programmeurs...
Best leukVerwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 22:29:
Ik heb geen idee of jullie onderstaande site al kennen, maar ziet er naar uit dat er daar goed werk verricht wordt: Crystalline - Unified LCD Driver for Windows
Parallel connection only, by controller IC
HD44780 - Will be supported
SED133x - Will be supported
T6963C - Support planned
HD61830 - Support planned
Verwijderd
Had ik gelezen ja... Ze gaan de Sed en de T6963C beiden ondersteunen toch? Dus is misschien voor de toekomst wel een optie? Het voordeel lijkt mij dat dit project nog volop in leven is, en open source... in tegenstelling tot de DLportIO driver.... Of zie ik zaken over het hoofd?
Verwijderd
Vollop in leven?
Oddone had laatst al aangegeven dat ie eigenlijk de tijd er niet voor had en opzoek was naar lui die 'm konden helpen met de aansturing van de controllers (die versie die onsite staat dateerd van 17 Oct. 2001 volgens de readme). verder zorgt dlportio alleen maar voor de mogelijkheid tot het benaderen van hardware op het NT platform het heeft verder totaal niets met lcd's te maken dit itt crystaline wat een lcddriver is.. beetje appels en peren vergelijken jongens.
Heel groot nieuws!

We hebben een website! Verwacht er nog niet veel van, maar het is wat
Morgen wordt www.powerlcd.nl actief!!!
Maar je kan er nu al komen door naar: http://www.dutchgamerz.net/powerlcd
En we hebben ook een forum! http://forum.powerlcd.nl wordt morgen ook pas actief
maar je kan er al komen om door te surfen naar: http://www.dutchgamerz.net/forums/
Dus komt kijken
Bassman, voor al zijn goeie dingen
We hebben een website! Verwacht er nog niet veel van, maar het is wat
Morgen wordt www.powerlcd.nl actief!!!
En we hebben ook een forum! http://forum.powerlcd.nl wordt morgen ook pas actief
Dus komt kijken
Okay, de DNS ingangen zijn gewijzigd
Dus PowerLCD.nl is actief!
Check: http://www.powerlcd.nl
Check: http://forum.powerlcd.nl
Check: http://www.powerlcd.nl
Check: http://forum.powerlcd.nl
Verder in deel 3
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Dit topic is gesloten.
![]()