Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[LCD] Software voor GfX LCD's (t6963c) deel 2

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 3.828 views sinds 30-01-2008

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:25
Bij deze deel 2 van [LCD] Beta Software voor GfX LCD's (t6963c)

Voor deel 1:
[topic=445827/1/25] :)

Site over GfX LCD's:
http://gfxlcd.schijf.org/ door: Mr.ChronoM & Zotty

Verwijderd

/me kan niet wachten tot hij zijn scherm binnen heeft van die inkoopactie :)

ik kijk graag naar de temps van mijn computer en als ik dat tijdens het gamen kan doen ben ik helemaal blij.

Verwijderd

Voor Win95/98/me :
VB run times

Weer eens een nuttig inbreng van mezelf denk ik

als je met eender wel prob ocx/dll fouten krijgt en het prog is in VB geschreven, bovenstaande link ff gebruiken, file downloaden en installen ;)

De win2k versie zal ok wel ergens bij Micro$ staan denk ik

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:08
Ik gebruikte Win2k en IE5.01 (ja ik weet, ik loop achter :P)
Ik zal hem onder Win98 nog ff testen :)

Edit: onder win98 loopt ie nogal vast :? Ik klikte Winamp aan en ik kreeg alleen maar vage stepen op m'n LCD?

edit2: zal wel aan mij liggen, nu krijg ik wel een normaal bitmapje, maar ik krijg niks geen info te zien?? Na wat kloten heb ik nu wel een test-bmpje van network :)

edit3: ik denk dat ik het nu door krijg, maar waarom duurt het ook nog 15 secs als ik iets uit zet voordat het weg is :? :P
En ik wist ook niet dat ik Windows ME Build 67766446 gebruikte :D

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

danke! ik zal het zo proberen

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Marcj
Fout gevonden in Beta 2. Bij system info krijg ik zoals ik al zei Windows ME te zien (ik gebruik Win98SE) en voordat ie de Free HD Space kan laten zien krijg ik deze foutmelding
code:
1
2
3
4
5
prjPowerLCD

Runtime error '5':

Invalid procedure call or argument

Weet iemand btw ook hoeveel RAM de LCD heeft waar ik heen kan schrijven? 64k toch?

• Mr.Wop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-11 15:23
PowerLCD Geeft bij mij de volgende fout: Component 'MSINET.OCX' or.... bla bla is missing or invalid.

Deze heb ik dus niet, snik...

Ff gezocht...
http://www.bonzi.com/support/msinet.ocx

Nu kan i MSCOMCTL.OCX niet vinden |:( iemand een idee in welke update die te vinden is (Kheb w2k en ja ik heb er naar gezocht)

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 17:23 schreef Mr.Wop het volgende:
PowerLCD Geeft bij mij de volgende fout: Component 'MSINET.OCX' or.... bla bla is missing or invalid.

Deze heb ik dus niet, snik...

Ff gezocht...
http://www.bonzi.com/support/msinet.ocx

Nu kan i MSCOMCTL.OCX niet vinden |:( iemand een idee in welke update die te vinden is (Kheb w2k en ja ik heb er naar gezocht)
zou je ajb eerst willen lezen wat ik posts horen schreef over ocx fouten ?

edit die link die ik al gaf werkt normaal ook in Wink en WinXP

• Oxi

Oxi

Op dinsdag 23 april 2002 17:37 schreef Mr.ChronoM het volgende:

[..]

zou je ajb eerst willen lezen wat ik posts horen schreef over ocx fouten ?
dat progje hielp bij mij niet.

Verwijderd

ok een publieke beta was dus geen goed idee want mails krijg ik niet en dit hele topic word debug geblaat

maar ok, zal ff die files uppen

edit

DE OCX FILES
deze zet je in <systemfolder>\system32\

• Marcj
Op dinsdag 23 april 2002 17:43 schreef Mr.ChronoM het volgende:
ok een publieke beta was dus geen goed idee want mails krijg ik niet en dit hele topic word debug geblaat

maar ok, zal ff die files uppen
Sorry, maar ik heb ook al gezegd dat m'n mail het hier niet doet ;)

Hier in de datasheet van toshiba lees ik dat de chip maximaal 64k aan kan, maar hoeveel zou er op die LCD van ons zitten?? Ik kan het iig niet echt zien.

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 17:44 schreef Marcj het volgende:

[..]

Sorry, maar ik heb ook al gezegd dat m'n mail het hier niet doet ;)

Hier in de datasheet van toshiba lees ik dat de chip maximaal 64k aan kan, maar hoeveel zou er op die LCD van ons zitten?? Ik kan het iig niet echt zien.
de enige manier om het te weten te komen is door te proberen vrees ik, Zotty heeft eens een hele tijd gezocht naar de datasheetv van de SRAM modules en nooit gevonden.
het is ofwel 8k ofwel een stuk meer (was onze conclusie).

wat betekent dat je 8 of 1000+ volledige schermen erin kan pompen
enige manier is proberenen volgens mij kom je gewoon niet verder dan 0xFFFF, dus dat delen door 128 * 40 denk ik.

Volgens mij kom je nooit over de 12 schermpjes vol

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:48
is het handig om ook hier in de topic titel "beta" te vermelden ? Weten mensen wat ze kunnen verwachten.
't is maar een voorstel...

Ennu..
en ik zie graag mails van mensen die mp3_Controll geprobeerd hebben... gooi al je commentaar maar deze kant op :9 email: lcd (at) kruissen.com

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

• Marcj
Op dinsdag 23 april 2002 17:55 schreef Mr.ChronoM het volgende:

[..]

de enige manier om het te weten te komen is door te proberen vrees ik, Zotty heeft eens een hele tijd gezocht naar de datasheetv van de SRAM modules en nooit gevonden.
het is ofwel 8k ofwel een stuk meer (was onze conclusie).

wat betekent dat je 8 of 1000+ volledige schermen erin kan pompen
enige manier is proberenen volgens mij kom je gewoon niet verder dan 0xFFFF, dus dat delen door 128 * 40 denk ik.

Volgens mij kom je nooit over de 12 schermpjes vol
Als ik het vierde volledige scherm al laadt gaat het fout :( En ik had er maar 6 nodig

Verwijderd

Heb gisteren mijn LCD in elkaar gezet en hij werkt perfect!! Ook de software doet het allemaal prima!

Ik wacht nog op dat helemaal complete alles kunner progje van ChronoM :D

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 18:33 schreef Marcj het volgende:

Als ik het vierde volledige scherm al laadt gaat het fout :( En ik had er maar 6 nodig
Na 4 al ? das wel erg weinig ... als je ergens een proggie hebt waarmee ik kan testen op mijn conrad LCD wil ik wel eens kijken of ik er evenveel heb.
Op dinsdag 23 april 2002 18:49 schreef Agony het volgende:

Ik wacht nog op dat helemaal complete alles kunner progje van ChronoM :D
Nog ff geduld :) we beginnen dichter te komen ;)

Verwijderd

Ik krijg problemen met het opstarten van winamp op het moment. Ik draai Win 2k btw. Is dit een bekend probleem? Of komt het door de ir plugin die ik ook nog maar net heb...?

Kzal zelf ook door gaan met uitzoeken wat het is.

Verwijderd

dat is geen gekent probleem ...
als je ff tijd hebt en je hebt wat meer info zou ik die graag horen

• Martkrui
FF over dat geheugen op het scherm.

Ik google-de net dit naar boven : http://noel.feld.cvut.cz/semi/samsung/lowp/pdf/KM6264B.pdf

Das een 8Kx8 bit chip volgens de PDF.

Kan dat kloppen ?

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 19:27 schreef Dr.DNA het volgende:

Ik google-de net dit naar boven : http://noel.feld.cvut.cz/semi/samsung/lowp/pdf/KM6264B.pdf

Kan dat kloppen ?
er zit 1 chip het heel mijn LCD waarvan ik de naam niet kan lezen ... en je raad al welke natuurlijk

die naam komt me redelijk bekent voor dus het zou wel eens kunnen zijn, maar dan nog zal het geheugen beperkt zijn door de controller en de rest zal gebruikt worden voor instructies als "screen copy" en "screen peek" denk ik. het moet een doel hebben om er zoveel geheugen op te steken maar wij programeurs zullen er waarschijnlijk nooit meer dan 8k van kunnen gebruiken
(das mijn theorie die volledig verkeerd kan zijn :D )

Verwijderd

OK, ik heb nu DLPortIO gedownload en geinstalleerd, maar wat nu? Wat kan ik er nu mee?

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Op dinsdag 23 april 2002 18:20 schreef Dr.DNA het volgende:
is het handig om ook hier in de topic titel "beta" te vermelden ? Weten mensen wat ze kunnen verwachten.
't is maar een voorstel...

Ennu..
en ik zie graag mails van mensen die mp3_Controll geprobeerd hebben... gooi al je commentaar maar deze kant op :9 email: lcd (at) kruissen.com
Ik moet zeggen dat progje van Dr.Dna is errug handig, alleen als ie naar de achtergrond gaat is ie niet meer te besturen... misschien een idee om op 1 of andere manier de toetsen voor playback die tegenwoordig op behoorlijk wat tb's standaard terug te vinden zijn te gebruiken ?

Enne dan heb ik nog een vraagje, mocht dit allemaal niet mogelijk zijn, hoe krijg ik dan een setje losse knoppen voor op een standalone bak ? en waarmee stuur je die aan ? info plz :)

edit:

Viel me net trouwens op dat ik nergens een optie kan vinden om de boel te pauzeren of te stoppen. Misschien ook een leuk idee ?

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

• Martkrui
Op woensdag 24 april 2002 01:08 schreef C.44 het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat progje van Dr.Dna is errug handig
Thanx :P
alleen als ie naar de achtergrond gaat is ie niet meer te besturen...
...hoe krijg ik dan een setje losse knoppen voor op een standalone bak .....
Viel me net trouwens op dat ik nergens een optie kan vinden om de boel te pauzeren of te stoppen. Misschien ook een leuk idee ?
Er komen 9 knoppen op de lpt poort.
4 onder het scherm en [up] [dwn] [play/pause] [next] [prev]
ofzo..

Als ik het werkend heb komen er ook schema's e.d.
Heb je meer vragen/tips kan je me ook mailen..

• Martkrui
Op woensdag 24 april 2002 00:08 schreef jtiegelaar het volgende:
OK, ik heb nu DLPortIO gedownload en geinstalleerd, maar wat nu? Wat kan ik er nu mee?
Wat wil je ?
Heb je een lcd ?
Heb je software ?
Werkt er al iets ?
Welk OS gebruik je ?

Verwijderd

Op dinsdag 23 april 2002 19:27 schreef Dr.DNA het volgende:

Kan dat kloppen ?
8K x 8 kwam ik destijds ook op uit. Ook als je kijkt naar het typenummer kun je dit er al uithalen. En kijkend naar de andere modellen die ik hier heb liggen, zie je dat daar ook 8K x8 op zit. Dus het lijkt me me 99,9% zeker dat er 8KB aan geheugen opzit die je volledig kunt gebruiken :)

Btw, m'n plugin is ff uit de 'post een update fase'. Het hele programma ligt uit elkaar, want het wordt volledig herschreven (polymorfisme, virtuele functies, enz).
Voornamelijk omdat ik het nu half C en half C++ was en ik wil het 100% OO C++ hebben. En daarnaast wordt hard gewerkt aan SED133x controller support >:)
Dit bij elkaar zorgt ervoor dat er voorlopig ff geen update komt. Op verzoek wil ik nog wel een versie posten met de nieuwe analyzers(scope en pixel spectrum), maar alleen als meerdere mensen dit echt willen. Anders besteeds ik liever m'n tijd aan het verbouwen en komt het pas in de herschreven versie :P

• Martkrui
Op woensdag 24 april 2002 11:21 schreef Zotty het volgende:

[..]

ik wil het 100% OO C++ hebben
OO is niet zo heel erg moeilijk, maar 100% C++ wel.. is mij niet gelukt. Eigenlijk mag je dan maar een paar primitives gebruiken. Verder mag je alleen dingen als String class gebruiken. In ieder geval success..
En daarnaast wordt hard gewerkt aan SED133x controller support >:)
En dat gaat heel gemakkelijk als je OO progged... alleen het onderste objecte verwisselen en klaar...

Ik ben ook wel blij dat ik mijn prog OO heb gemaakt. In het begin meer werk, maar bijna alle func. die ik nu maak bestaat uit het aan elkaar plakken van bestaande objectjes. heel gemakkelijk

• the12be
  • Laatst online: 17:48
. Op verzoek wil ik nog wel een versie posten met de nieuwe analyzers(scope en pixel spectrum), maar alleen als meerdere mensen dit echt willen. Anders besteeds ik liever m'n tijd aan het verbouwen en komt het pas in de herschreven versie
hierbij dus.

als het niet te veel werk is dan zou ik wel eens willen zien hoe je nieuwe analyser er nu uit ziet

Verwijderd

Op woensdag 24 april 2002 11:56 schreef Dr.DNA het volgende:

[..]

OO is niet zo heel erg moeilijk, maar 100% C++ wel.. is mij niet gelukt. Eigenlijk mag je dan maar een paar primitives gebruiken. Verder mag je alleen dingen als String class gebruiken. In ieder geval success..
[..]

En dat gaat heel gemakkelijk als je OO progged... alleen het onderste objecte verwisselen en klaar...

Ik ben ook wel blij dat ik mijn prog OO heb gemaakt. In het begin meer werk, maar bijna alle func. die ik nu maak bestaat uit het aan elkaar plakken van bestaande objectjes. heel gemakkelijk
Precies ! OO is smerig veel typewerk, maar ik kan nu wel elke display en elke controller zo aanmaken en het werkt (in theorie :P) Het is in elk weer een flinke uitdaging, want zo kom je ook nog eens bij de wat 'diepere' C++ mogelijkheden :)

Dat 100% OO is misschien iets om later op terug te komen, want 'k heb geen idee of dat wel gaat lukken :Y) Gewoon proberen!

Btw, heeft iemand de koppeling met Winamp al eens in C++ gekregen? Het is hier nog niet gelukt, en het is denk ik ook niet mogelijk omdat Winamp een struct nodig heeft. Maar als het kan.....

• Marcj
Op woensdag 24 april 2002 10:49 schreef Dr.DNA het volgende:
Er komen 9 knoppen op de lpt poort.
4 onder het scherm en [up] [dwn] [play/pause] [next] [prev]
ofzo..

Als ik het werkend heb komen er ook schema's e.d.
Heb je meer vragen/tips kan je me ook mailen..
Dat kan nog lastig worden. Er zijn maar 5 input-poorten op de LPT-poort. Dan moet je dus een complete schakeling maken. Dan ik mijn oplossing toch simpeler te maken ;)

• Marcj
Op woensdag 24 april 2002 11:21 schreef Zotty het volgende:

[..]
Op verzoek wil ik nog wel een versie posten met de nieuwe analyzers(scope en pixel spectrum), maar alleen als meerdere mensen dit echt willen. Anders besteeds ik liever m'n tijd aan het verbouwen en komt het pas in de herschreven versie :P
Hier was ik gister dus ook al mee bezig, ik hoop dat ik een simpel voorbeeld later kan posten :)

Verwijderd

Op woensdag 24 april 2002 12:06 schreef the12be het volgende:
als het niet te veel werk is dan zou ik wel eens willen zien hoe je nieuwe analyser er nu uit ziet
Nog meer liefhebbers? :+

De hoeveelheid werk valt wel mee, mits er een aantal concessies worden gedaan. Zo disable ik de config check ivm de crashes bij het 1e gebruik van de plugin, want hier heb ik nog geen oplossing voor. Daarnaast werkt de pixel spectrum analyzer niet in non-lineare mode. Daarvoor moet ik eerst m'n wiskunde boeken erbij pakken, en daar heb ik nog even geen zin in :P

• Martkrui
Op woensdag 24 april 2002 12:15 schreef Marcj het volgende:

[..]

Dat kan nog lastig worden. Er zijn maar 5 input-poorten op de LPT-poort. Dan moet je dus een complete schakeling maken. Dan ik mijn oplossing toch simpeler te maken ;)
Valt mee... ik ga de "74LS147 10LINE DECIMAL-4LINE BCD ENCODER " gebruiken.
daar moet alleen +5V op+ 9 knopjes en hij heeft 4 uitgangen..
Alsof het ervoor gemaakt is :+

• equinoxe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
Op woensdag 24 april 2002 12:20 schreef Zotty het volgende:

[..]

Nog meer liefhebbers? :+

De hoeveelheid werk valt wel mee, mits er een aantal concessies worden gedaan. Zo disable ik de config check ivm de crashes bij het 1e gebruik van de plugin, want hier heb ik nog geen oplossing voor. Daarnaast werkt de pixel spectrum analyzer niet in non-lineare mode. Daarvoor moet ik eerst m'n wiskunde boeken erbij pakken, en daar heb ik nog even geen zin in :P
En of er liefhebbers voor zijn!
Zotty: vraagje kan je de spectrum analyzer ook zo instellen dat ie schermvullend is (en als losse plugin)?
(Zou je me sources willen sturen? Ik ben wel nieuwsgierig hoe dat werkt, en in elkaar zit.)

Ziet nl. :9~ uit (vind ik).

Verwijderd

Op woensdag 24 april 2002 14:13 schreef equinoxe het volgende:

[..]

En of er liefhebbers voor zijn!
Zotty: vraagje kan je de spectrum analyzer ook zo instellen dat ie schermvullend is (en als losse plugin)?
(Zou je me sources willen sturen? Ik ben wel nieuwsgierig hoe dat werkt, en in elkaar zit.)

Ziet nl. :9~ uit (vind ik).
Hoe bedoel je los en schermvullend precies? Een plugin die niks anders doet dan je hele scherm vullen met een analyzer en verder niets? Dat is wel te maken, je hebt alleen een stevige computer nodig om de gigantische berg LPT IRQs te verwerken. Zal er vanavond eens naar kijken, want het is softwarematig goed te doen.

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-11 21:48
Marc heb nog een foutje gevonden als je een liedje laad zonder titel.. dan pakt ie een random titel ?

• Mr.Wop
Tnx voor het uppen van die ocx-jes! Net ff uitgepakt en werken!!

Heb maar 1 woord voor PowerLCD... WOW!

Is waarschijnlijk al bekend, maar hij wil de hele tijd internet op (ook als ik alleen winamp, clock en de sysinfo aan heb). Ik heb maar een simpel modempje dus is niet altijd gewenst.

Verwijderd

Op woensdag 24 april 2002 18:34 schreef Mr.Wop het volgende:
Tnx voor het uppen van die ocx-jes! Net ff uitgepakt en werken!!

Heb maar 1 woord voor PowerLCD... WOW!

Is waarschijnlijk al bekend, maar hij wil de hele tijd internet op (ook als ik alleen winamp, clock en de sysinfo aan heb). Ik heb maar een simpel modempje dus is niet altijd gewenst.
>:) breedband nemen, héhé
ja, had ik al ff aan gedacht en dat moet idd nog verandert worden.

Ben alvast blij dat je het goed vind, want er komen bijna geen reacties op ...

• Mr.Wop
Op woensdag 24 april 2002 18:43 schreef Mr.ChronoM het volgende:

[..]

>:) breedband nemen, héhé
ja, had ik al ff aan gedacht en dat moet idd nog verandert worden.
Daar ben ik nog mee bezig... maar eerst de rest van m'n huisje inrichten!! (Ben net verhuist)

Maar over die reacties... volgens mij ben ik een van de weinige die 'em heeft(behalve de vaste klanten natuurlijk) De link is weg :? of zie ik iets over het hoofd?

Verwijderd

HELP HELP!!

Mijn LCD werkt wel maar ik krijg er helemaal niets op te zien (nu ik dit schrijf vraag ik me af of ie werkt. :P ) Maar goed ik heb Power LCD en DLPortIO gedownload maar ik weet niet wat ik verder moet doen.

Backlite en contrast werkt.... plz help.. ;(

edit:
ik draai XP

Verwijderd

Op woensdag 24 april 2002 19:02 schreef jtiegelaar het volgende:
HELP HELP!!

Mijn LCD werkt wel maar ik krijg er helemaal niets op te zien (nu ik dit schrijf vraag ik me af of ie werkt. :P ) Maar goed ik heb Power LCD en DLPortIO gedownload maar ik weet niet wat ik verder moet doen.

Backlite en contrast werkt.... plz help.. :(
heb je DlportIO ook geinstalleerd ? waarschijnlijk wel, maar leek me een logische vraag.

en wel LCD heb je ? Conrad LCD of 20€ LCD

Verwijderd

Ik heb een €20,- LCD...

edit:
Daarstraks toen ik hem wilde testen zag ik wel allemaal rare tekentjes en blokjes maar drukte op de reset en nu is het weg...

Verwijderd

Ben je zeker dat ales goed is aangesloten ? nergens draden tegen elkaar ? alles goed gecontrolleerd enzo.

als je rare tekens krijgt kan het daar wel eens aan liggen, er is niet direct een standaard oplossing voor zo'n dingen ...

en voor de duidelijkheid PowerLCD Beta 2
Dit werd op het einde van deel 1 gepost en hier is het dus nog eens terug zodat iedereen het ff gezien heeft.

misschien komt er vanavond een versie met de headlines erbij (op het LCD dan), de layout heb ik al bijna af. Dus vermoed dat het niet zoveel werk meer is

EDIT:
Ik hoor dus graag als je bugs vind (liefst in me mailbox) als je een vermoeden hebt waardoor het probleem ontstaat enzovoort. Want er zullen vast wel nog dingen zijn die jij anders wil of die problemen geven

Verwijderd

Ik las ook ergens dat ik nog wat aan skins.txt moest veranderen ofzo?? :?

Verwijderd

Op woensdag 24 april 2002 19:10 schreef jtiegelaar het volgende:
Ik las ook ergens dat ik nog wat aan skins.txt moest veranderen ofzo?? :?
skinz.txt is voor mp3_control ...

• Mr.Wop
Op woensdag 24 april 2002 19:09 schreef Mr.ChronoM het volgende:

en voor de duidelijkheid PowerLCD Beta 2
Dit werd op het einde van deel 1 gepost en hier is het dus nog eens terug zodat iedereen het ff gezien heeft.
Damn!! Daar zat i dus |:( en ik maar denken dat i aan het begin van deel 2 zat, must be running low on memory! ;)

En jtiegelaar... ik zou idd ff je multimeter uit de kast trekken en alles ff na meten.

Verwijderd

PowerLCD 2 is bij clock bijv. gewoon aanvinken en dan 'Apply' kiezen?? Dan zou ie moeten verschijnen?

Ook al doet mijn backlite en reset knop het, moet ik dan nog alles doormeten?

Verwijderd

Op woensdag 24 april 2002 19:17 schreef jtiegelaar het volgende:
PowerLCD 2 is bij clock bijv. gewoon aanvinken en dan 'Apply' kiezen?? Dan zou ie moeten verschijnen?

doormeten moet je doen, zit nix anders op volgens mij, als je PowerLCD start moet er al een Splashscreen over het volledige LCD komen zelfs

Verwijderd

krijg de !@##%#@%! ahum.... geen id waar ik dan moet beginnen... ;(

• Mr.Wop
Op woensdag 24 april 2002 19:17 schreef jtiegelaar het volgende:
Meten is weten!! >:) tis ff *** (Jammer dus) maar dan weet je iig dat dat goed zit. Mits je goed gemeten heb B-)

Verwijderd

Op woensdag 24 april 2002 19:24 schreef jtiegelaar het volgende:
krijg de !@##%#@%! ahum.... geen id waar ik dan moet beginnen... ;(
rustig blijven ...
een LCD aansluiten op je PC is en blijft een electronica gedoe. Bij jou LCD is de schakeling wel een stuk makkelijk dan bij de Conrad schermen, maar als het niet werkt met je echt beginen meten(ben daar zelf niet zo'n specialist in).

Verder kan je nog eens DLportIO herinstallen, rebooten, en hopen dat het wat verder komt.

en in principe heb je helemaal geen reset nodig dus dat is een indicatie of je LCD het wel of niet doet denk ik.

Ik heb op mijn 2 LCD's nooit een reset gesoldeert ...

• Marcj
Ik heb ff een simpele Spectrum Analyser gemaakt om ff te testen: hier te downen (10.4kb)
Wel eerst alle andere plug-in's uitzetten! Dit is gewoon een visual plug-in, maar ik vind hem persoonlijk niet zo mooi ;(

Verwijderd

Op woensdag 24 april 2002 20:15 schreef Marcj het volgende:
Ik heb ff een simpele Spectrum Equalizer (heet dat zo :?) gemaakt om ff te testen
analyzer, equalizer is dat ding waarmee je hoge en lage tonen 'n beetje bij kan stellen.. :Y)

• Marcj
Op woensdag 24 april 2002 20:17 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

analyzer, equalizer is dat ding waarmee je hoge en lage tonen 'n beetje bij kan stellen.. :Y)
Shit, wou het net veranderen ;)

edit: toch maar een betere versie uploaden :)

Verwijderd

Op woensdag 24 april 2002 20:19 schreef Marcj het volgende:
Shit, wou het net veranderen ;)
Geeft nix, halve aardkloot noemt 't zo..who cares ook hoe je het beestje noemt, iedereen weet wat je bedoeld en daar gaat het om toch!?

• Oxi

Oxi

Op woensdag 24 april 2002 19:31 schreef Mr.ChronoM het volgende:

[..]

rustig blijven ...
een LCD aansluiten op je PC is en blijft een electronica gedoe. Bij jou LCD is de schakeling wel een stuk makkelijk dan bij de Conrad schermen, maar als het niet werkt met je echt beginen meten(ben daar zelf niet zo'n specialist in).

Verder kan je nog eens DLportIO herinstallen, rebooten, en hopen dat het wat verder komt.

en in principe heb je helemaal geen reset nodig dus dat is een indicatie of je LCD het wel of niet doet denk ik.

Ik heb op mijn 2 LCD's nooit een reset gesoldeert ...
reset knop is wel goed om te testen of ie de stroom goed krijgt.. dan krijg je 2 horizontale lijnen op je scherm

• Marcj
Op woensdag 24 april 2002 20:30 schreef Oxigun het volgende:

[..]

reset knop is wel goed om te testen of ie de stroom goed krijgt.. dan krijg je 2 horizontale lijnen op je scherm
2 :? Ik krijg echt maar 1 horizontale lijn, en die van mij doet het echt wel goed hoor :P

• Oxi

Oxi

Op woensdag 24 april 2002 20:31 schreef Marcj het volgende:

[..]

2 :? Ik krijg echt maar 1 horizontale lijn, en die van mij doet het echt wel goed hoor :P
meestal 2 hier. steeds andere positie. hier zijn het meestal 2 lijnen met 1 lege er tussen.

• Marcj
Ik ben alweer toe aan versie 0.6.0 :)
code:
1
2
3
4
5
-Versie 0.6.0
Change: Het is nu een 'visual plug-in' van winamp geworden. Dit 
      heeft als voordeel dat hij zelfs als winamp aan staat 
      hij aan/uit-geschakeld kan worden.
Add: Spectrum Analyser ingebouwd

• Dezjay
Nog foutje geovnden marc.. als je je plugin draait en je klikt op de plek waar normaal de anylizer staat houdt ie er mee op..

ken je niet beter die anyalizer pakken met die streepjes vertikaal dan dat lijntje ? lijkt mij mooier..

me vorige foutje ook gelezen?

Verwijderd

De opengebroken plugin was echt te instabiel (wilde ik jullie niet aandoen ;)), dus in plaats daarvan maar 2 fullscreen spectrum analyzers. Zonder VCL en andere zooi. Gewoon superstandaard C/C++ :)

Lineare analyzer

Non-lineare analyzer

Let niet op de vage vorm van de nonlineare analyzer. Deze heeft wat last van afrondingsverschijnselen. Maar wat wil je ook met alleen een deling, een macht en een vermenigvuldiging. Dus niet zeuren :P

Nou bedenk ik me alleen 2 dingen... beide DLLs maken zich onder dezelfde naam kenbaar aan winamp, dus ik weet niet hoe dat gaat als je beiden in de plugin-dir zet. En de scope zit er niet bij, helaas niet aan gedacht gisteravond.

[edit]
De analyzers lopen btw niet 100% vloeiend. In m'n plugin loopt het vloeiender met een analyzer van 240x64. Ik vermoed dat nu echt de max aan dataverwerking van de T6963C bereikt is. Het arme controllertje heeft het simpelweg te druk met data op het scherm zetten en ondertussen nieuwe data ontvangen en in het geheugen zetten.

• Marcj
1) Wat bedoel je met een liedje zonder titel?? Dan pakt winamp toch gewoon de bestandsnaam? Mijn prog pakt gewoon de titel uit winamp :)
Op donderdag 25 april 2002 00:28 schreef Dezjay het volgende:
Nog foutje geovnden marc.. als je je plugin draait en je klikt op de plek waar normaal de anylizer staat houdt ie er mee op..

ken je niet beter die anyalizer pakken met die streepjes vertikaal dan dat lijntje ? lijkt mij mooier..

me vorige foutje ook gelezen?
2) Wat bedoel je eig? Je kunt de analyser niet los starten als mijn plugin draait hoor, of bedoel je wat anders? :?

3) Wat doe je nog zo laat op? :P

• Marcj
Op donderdag 25 april 2002 09:40 schreef Zotty het volgende:
[edit]
De analyzers lopen btw niet 100% vloeiend. In m'n plugin loopt het vloeiender met een analyzer van 240x64. Ik vermoed dat nu echt de max aan dataverwerking van de T6963C bereikt is. Het arme controllertje heeft het simpelweg te druk met data op het scherm zetten en ondertussen nieuwe data ontvangen en in het geheugen zetten.
Ik denk eerder dat het LCD scherm niet snel genoeg kan reageren. Je hebt dan last van 'ghosting'.

Verwijderd

Goed werk heren programmeurs!! Zonder jullie zou mijn lcdtje lang zo interesant niet zijn :D

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 10:00 schreef Marcj het volgende:
Ik denk eerder dat het LCD scherm niet snel genoeg kan reageren. Je hebt dan last van 'ghosting'.
Ghosting heb je ook veel last van, dat zal ik niet ontkennen, maar dit komt niet door ghosting. Inmiddels heb ik zoveel ervaring met dit soort LCDs dat ik toch wel met zekerheid kan zeggen dat dit effect geen normale ghosting is. Waar het precies is, moet ik nog uitzoeken/rekenen. Het kan iig meerdere oorzaken hebben.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bk234359/GfxLcd//Headlines.jpg
Gisteren nacht nog af kunnen werken, maar had niet echt veel zin meer om nog foto's te maken.

De headlines werken nu dus ook in PowerLCD, sorry voor de slechte kwaliteit van de pic.

en mijn LCD staat eindelijk overeind met de standaard van Bart_Banaan :)

Als ik die bug (still executing blabla) uit de headlines zou kunnen krijgen dan is er niet veel werk meer om het programma "af" te werken.
Nog enkel lastige bugs en de MBM en ICQ info enzo

Verwijderd

Damn... goed man!!!!

Ben nu mijn case aan het modden dus lcd ff niet aangesloten, maar ik heb echt zin om weer ff wat te prutsen met al jullie programma's.

Bedankt voor al het programeer werk!

• MaNDaRK
Op donderdag 25 april 2002 13:02 schreef Darkice het volgende:
Damn... goed man!!!!

Ben nu mijn case aan het modden dus lcd ff niet aangesloten, maar ik heb echt zin om weer ff wat te prutsen met al jullie programma's.

Bedankt voor al het programeer werk!
Heel gaag gedaan hoor ;) maar wat Mr. ChronoM al zei, we hebben nog te campen met een paar vervelende bugjes :(

Verwijderd

kunnen jullie niet babbelen met die jelmervos van hottopic.. lijkt me wel handig dat je op je lcd kunt zien als iemand gereageerd heeft op een topic.

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 13:20 schreef Juggernaut het volgende:
kunnen jullie niet babbelen met die jelmervos van hottopic.. lijkt me wel handig dat je op je lcd kunt zien als iemand gereageerd heeft op een topic.
In principe kan alles natuurlijk, maar de eerst versie van PowerLCD die *af* zal zijn is :
alles wat er nu in zit + de output van die dingen op het LCD + configuratie van alles wat maar kan.

versie 2 ofzo is dan met uitbreidingen als game stats, misschien beurs nieuws, hottopics, enzovoort

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 13:34 schreef Mr.ChronoM het volgende:

[..]

In principe kan alles natuurlijk, maar de eerst versie van PowerLCD die *af* zal zijn is :
alles wat er nu in zit + de output van die dingen op het LCD + configuratie van alles wat maar kan.

versie 2 ofzo is dan met uitbreidingen als game stats, misschien beurs nieuws, hottopics, enzovoort
woei :D

nu eerst een display fixen... 9 mensen moeten nog bestellen voordat we aan 25 zijn.

Verwijderd

Ik weet maybee nog iets vets voor PowerLCD... ik weet alleen niet of het te realiseren is... een functie die om de x seconden een printscreen uitvoerd... die die dan resized tot 240x128 en word ge-upt naar je lcd...
lijkt mij vrij :9~

Verwijderd

Op donderdag 25 april 2002 17:41 schreef Hendr-X-n het volgende:
Ik weet maybee nog iets vets voor PowerLCD... ik weet alleen niet of het te realiseren is... een functie die om de x seconden een printscreen uitvoerd... die die dan resized tot 240x128 en word ge-upt naar je lcd...
moet mogelijk zijn, maar zal niet in PowerLCD komen, misschien meer iets voor een los programma.
Dit heeft je CPU-load van +50% enzo dus niet echt handig meer op die manier en als je verkleint en naar wit zwart gaat dan is het niet goed meer zichtbaar

• Allanon
  • Laatst online: 20:50

Allanon

appearance is overrated

Op donderdag 25 april 2002 17:41 schreef Hendr-X-n het volgende:
Volgens mij is er dan nix zinnigs meer van te maken, van 1280x1024 naar 240x128 en van 32 bits naar 2 bit. Dat wordt onleesbaar.

Verwijderd

en wat zou het nut zijn?

• Dezjay
Op verzoek van Marc ook wat brakke pics van zijn proggie en mijn lcd die moet nog in de oto

Afbeeldingslocatie: http://www.ademmen.nl/arnold/Foto19.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ademmen.nl/arnold/Foto20.jpg

• the12be
hier ff iets wat duidelijke foto's

maar Markj, je had het over een analyser in die 0.6 versie, maar ik kan m niet vinden :? .

Afbeeldingslocatie: http://users.castel.nl/~pape01/wol.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.castel.nl/~pape01/wol1.jpg

deze is best wel mooi :)

• Dezjay
Anylizer staat in het onderste plaatje :)

Verwijderd

Ok dit is dus best wel vet...

Maar wat zijn eigenlijk de benodigde specs voor deze programmaatjes? Ik wil (nog) een pentium 75 (32 mb, windows 95) ombouwen tot stand-alone mp3 speler. Draait dit daar ook onder? of is dit te hoog gegrepen?

Ik heb al een werkende speler, dus dat is het probleem nie. Ik vind gewoon dat display supermooi. Hebbuh!

• MaNDaRK
Op donderdag 25 april 2002 22:17 schreef mp3user het volgende:
Ok dit is dus best wel vet...

Maar wat zijn eigenlijk de benodigde specs voor deze programmaatjes? Ik wil (nog) een pentium 75 (32 mb, windows 95) ombouwen tot stand-alone mp3 speler. Draait dit daar ook onder? of is dit te hoog gegrepen?

Ik heb al een werkende speler, dus dat is het probleem nie. Ik vind gewoon dat display supermooi. Hebbuh!
Try it :) ik denk dat het wel gaat lukken... maar je moet wel ff wachten, het inlezen van de backgrounds neemt wel een stukje energie in :) CPU gebruik @ IDLE, is ongeveer 1% @ 1000Mhz + 512Mb's SDRAM

Dus probeer het met de beta versie... en laat het ons ook ff weten ;)

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

wOOOt, ben ik er een paar dagen niet, schrijven jullie bladzijden vol met software, en andere :9~ dingen.

Heb nu m'n nieuwe plexi c3-800 helemaal aan de praat, stabiel met w2kpro *ipv XP homo*, LCD eraan, en... runtime errors.
Power LCD beta2 ---> runtime error 339 cannot find MSIENET.OCX.
ChronoGrfx ----> runtime error 429

Nou ja, daarom zijn 't beta's!
Mr. Chronom & M_DaRK, geweldig werk, Marj en andere programmeurs: topwerk, topklasse!
Misschien is het een idee op een soort log bij te houden op de LCD-site, met de 'oude' en de 'nieuwe' versies, want het is naar een paar dagen afwezigheid weer lastig zoeken als een topic helemaal weg is gezakt, 3 bladzijden lezen, en downloaded, instaleren, deinstaleren, instaleren, testen, downloaded, lezen, instaleren,. testen, etc.... dat wordt een beetje onoverzichtelijk... :)

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

• Marcj
Op donderdag 25 april 2002 21:13 schreef the12be het volgende:
hier ff iets wat duidelijke foto's

maar Markj, je had het over een analyser in die 0.6 versie, maar ik kan m niet vinden :? .

[afbeelding]

[afbeelding]

deze is best wel mooi :)
Voor een analyser moeten je knopjes wel werken ;) Hij staat in de 3e functie-rij, het 4e (of 5e) knopje
Op vrijdag 26 april 2002 00:03 schreef Bart_Banaan het volgende:
Mr. Chronom & M_DaRK, geweldig werk, Marj en andere programmeurs: topwerk, topklasse!
Misschien is het een idee op een soort log bij te houden op de LCD-site, met de 'oude' en de 'nieuwe' versies, want het is naar een paar dagen afwezigheid weer lastig zoeken als een topic helemaal weg is gezakt, 3 bladzijden lezen, en downloaded, instaleren, deinstaleren, instaleren, testen, downloaded, lezen, instaleren,. testen, etc.... dat wordt een beetje onoverzichtelijk... :)
Tnx ;), en m'n changelog staat ook op m'n LCD-site

• MaNDaRK
Op vrijdag 26 april 2002 00:03 schreef Bart_Banaan het volgende:
wOOOt, ben ik er een paar dagen niet, schrijven jullie bladzijden vol met software, en andere :9~ dingen.

Heb nu m'n nieuwe plexi c3-800 helemaal aan de praat, stabiel met w2kpro *ipv XP homo*, LCD eraan, en... runtime errors.
Power LCD beta2 ---> runtime error 339 cannot find MSIENET.OCX.
ChronoGrfx ----> runtime error 429

*zucht* lees een het topic door, daar staan ook links naar de missende OCX bestanden... als je een post vind van Mr.ChronoM dan kan je in zijn sig de laaste versie van PowerLCD downloaden... :)

edit: de link naar OCX files (NIET OS afhankelijk geloof ik... ;))
OCX Files
MSINET.OCX

• the12be
Voor een analyser moeten je knopjes wel werken Hij staat in de 3e functie-rij, het 4e (of 5e) knopje
hmmmm, zekers weer eens wat gemist.

heb je schema? (knopjes aan lpt poort of serieel?)

enne, je link naar je homepage is dood.

• Marcj
Op vrijdag 26 april 2002 11:59 schreef the12be het volgende:

[..]

hmm.. link doet het gewoon hier :)
En de knopjes heb ik gewoon aan de poorten 10-13 en 15 gesoldeerd (andere kant aan de ground ;))

• the12be
hmm.. link doet het gewoon hier
En de knopjes heb ik gewoon aan de poorten 10-13 en 15 gesoldeerd (andere kant aan de ground )
hehe, super cool man.

maar hoort het dat die analyser alleen er komt te staan als je het knopje ingedrukt houd?

en komt er mischien ook nog een versie waar de analyser ipv de playlist komt?

ik vond je plug-in al cool maar die knopjes doen het hem :9~

• Marcj
Op vrijdag 26 april 2002 13:26 schreef the12be het volgende:

[..]

hehe, super cool man.

maar hoort het dat die analyser alleen er komt te staan als je het knopje ingedrukt houd?

en komt er mischien ook nog een versie waar de analyser ipv de playlist komt?

ik vond je plug-in al cool maar die knopjes doen het hem :9~
De indeling is nu zo:
code:
1
2
3
4
5
# Knop 1     Knop 2    Knop 3    Knop 4
1 Play/Pause   Stop/Close     Vorige     Volgende
2 Volume -     Volume +  Rewind  Forward
3 Repeat     Shuffle      Toggle PList Analyser
4 PList up 1/5 PList down 1/5 Play     Toggle 1/5

En die playlist blijft dus, omdat je nu ook extern een liedje uit de playlist kan selecteren en kan afspelen :)

• C.44

C.44

Op vrijdag 26 april 2002 11:59 schreef the12be het volgende:

[..]

Dat idee had ik ook al dat ik iets gemist had, maareh kan iemand anders een schema posten waar die knoppies in verwerkt zijn ?

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

• Marcj
Op vrijdag 26 april 2002 18:42 schreef C.44 het volgende:

[..]

Dat idee had ik ook al dat ik iets gemist had, maareh kan iemand anders een schema posten waar die knoppies in verwerkt zijn ?
Ik heb dit al eerder gezegd, maar ik heb geen schema. Dit was ook helemaal niet nodig: gewoon drukknoppen op pin 10, 11, 12, 13 en 15. De andere kanten van die drukknoppen op de ground en klaar is kees :)

• Marcj
Wat is het hier nou rustig de laatste dagen :?

Hier iig een update van mijn kant:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
-Versie 0.6.1
Fix: Als een liedje geen titel had, werd er een 
     willekeurige titel gepakt
Add: Configuratie schermpje gemaakt (button 1-5 werken _nog_ 
     niet)
Add: Ook dikke analyser banden zijn mogelijk
Add: Scrolling van titels in playlist is uit te zetten
Fix: Als winamp op pause staat en je op de stop-knop drukt, wordt 
     de plugin gestopt, net als de bitmap weergeeft
Fix: Heel winamp wordt niet meer afgesloten als je op close drukt

Hier weer te downloaden

• C.44

C.44

Op zondag 28 april 2002 16:40 schreef Marcj het volgende:
Wat is het hier nou rustig de laatste dagen :?

Hier iig een update van mijn kant:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
-Versie 0.6.1
Fix: Als een liedje geen titel had, werd er een 
     willekeurige titel gepakt
Add: Configuratie schermpje gemaakt (button 1-5 werken _nog_ 
     niet)
Add: Ook dikke analyser banden zijn mogelijk
Add: Scrolling van titels in playlist is uit te zetten
Fix: Als winamp op pause staat en je op de stop-knop drukt, wordt 
     de plugin gestopt, net als de bitmap weergeeft
Fix: Heel winamp wordt niet meer afgesloten als je op close drukt

Hier weer te downloaden
Jah rustig is het zeker, maarja weekend he ;) maareh over die drukknoppies, moeten die aan de kant van de lcd of van de printerpoort worden aangesloten ?

Enne je link doet nix :?

• Marcj
Op zondag 28 april 2002 18:28 schreef C.44 het volgende:

[..]

Jah rustig is het zeker, maarja weekend he ;) maareh over die drukknoppies, moeten die aan de kant van de lcd of van de printerpoort worden aangesloten ?

Enne je link doet nix :?
Gewoon direct aan de printerpoort, ik zal later (ik denk morgenvroeg) even die "simulatie"-knoppen in het config-scherm aan de praat maken :)
En die link doet het hier perfect, dus dat zal wel aan jouw liggen :?

• C.44

C.44

Links doen het nu wel.... raar... heb ik misschien tijdens een reboot van je willen surfen naar die url.. mjah, khebbem nu iig, maar die analyser is wel errug phat :) we want more :)

En alvast bedankt voor dat schema :)

• Mr.Wop
Ja sorry dat het zo rustig is, maar ja ik zit nu ook niet op m'n werk hè *D

Maar ik denk dat iedereen met spanning wacht op nieuwe prog's en update's! Ik iig wel!!!

• Marcj
Op zondag 28 april 2002 20:17 schreef C.44 het volgende:
Links doen het nu wel.... raar... heb ik misschien tijdens een reboot van je willen surfen naar die url.. mjah, khebbem nu iig, maar die analyser is wel errug phat :) we want more :)

En alvast bedankt voor dat schema :)
Wat nog meer eig? Ik heb eigenlijk niet veel ideeën meer :{

• C.44

C.44

Op zondag 28 april 2002 22:46 schreef Marcj het volgende:

[..]

Wat nog meer eig? Ik heb eigenlijk niet veel ideeën meer :{
Erm misschien dat de titelnaam (of iig een gedeelte ervan) over het scherm stuiterd ? dus van links naar rechts, en van boven naar onder, en liefst nog diagonaal en draaiend ook :)

Of maak een bmp, van een leuke stereoset, en animeer die aan de hand van diverse frequenties. Beeld dus een stereotje incl boxen af op de lcd, en als er een flinke bass is bijvoorbeeld laat je een woofer uitslaan.

Kan nog wel langer gaan zitten denken maar ik moet nog gaan pitten en er om 0620 alweer uit... :'(

• Marcj
Op maandag 29 april 2002 03:44 schreef C.44 het volgende:

[..]

Erm misschien dat de titelnaam (of iig een gedeelte ervan) over het scherm stuiterd ? dus van links naar rechts, en van boven naar onder, en liefst nog diagonaal en draaiend ook :)

Of maak een bmp, van een leuke stereoset, en animeer die aan de hand van diverse frequenties. Beeld dus een stereotje incl boxen af op de lcd, en als er een flinke bass is bijvoorbeeld laat je een woofer uitslaan.

Kan nog wel langer gaan zitten denken maar ik moet nog gaan pitten en er om 0620 alweer uit... :'(
Animatie zat ik niet echt aan te denken. Ik wil eig nog meer functionaliteit erin hebben :). Of is ie al zo goed .. >:)

• equinoxe
Ik zou het prettig vinden als er een keuze gemaakt kan worden welke printerpoort hij aanstuurt.
(als dat nog niet eerder verzocht was)

• Marcj
Op maandag 29 april 2002 09:20 schreef equinoxe het volgende:
Ik zou het prettig vinden als er een keuze gemaakt kan worden welke printerpoort hij aanstuurt.
(als dat nog niet eerder verzocht was)
Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht :D Zal ik er ook ff inzetten

• equinoxe
Ik draai normaal vaker Geiss of andere vis_.dll's.
Nu kan ik als ik WoL draai mijn andere visuele plug-ins niet draaien.
Is het mogelijk, om jouw plugin een 2e plugin in te laten laden?
Processorbelasting speelt geen rol, op het moment dat ik 2 plugin's zou willen draaien is de pc alleen een jukebox.

• Marcj
Op maandag 29 april 2002 09:36 schreef equinoxe het volgende:
Ik draai normaal vaker Geiss of andere vis_.dll's.
Nu kan ik als ik WoL draai mijn andere visuele plug-ins niet draaien.
Is het mogelijk, om jouw plugin een 2e plugin in te laten laden?
Processorbelasting speelt geen rol, op het moment dat ik 2 plugin's zou willen draaien is de pc alleen een jukebox.
hmm, ik weet niet of dit uberhaubt mogelijk is met winamp, maar ik wil het best even proberen :)
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.