Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[LCD] Software voor GfX LCD's (t6963c) deel 2

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 3.828 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Hooi,

Ik lees deze thread al een poosje en ben toch redelijk aangestoken door jullie :)
Nu is mijn vraag, waar haal ik zo'n lcd schermpje.
Ik zag ergens iets staan over een display voor 20 euro.
Hier wil ik dus eest mee beginnen, maar ook informatie over de anders displays zijn welkom.

wat ik wil doen :
Op mijn Linux server een display maken met de system information, loads, temp. en connected users.

Alvast bedankt.

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 15:08
Er is een inkoopactie aan de gang :)
[topic=468007]

Verwijderd

Hi,

Nu ik zo door de threads aan het lezen ben, terwijl ik eigenlijk hard aan het werk moet zijn :), kan ik zo snel niets vinden over Linux applicaties voor de T6963c.
Kijk ik er nu echt overheen of zijn deze nog niet van de grond gekomen.

• Marcj
Zijn we nog niet echt aan toe gekomen. Ik zou niet weten hoe je in Linux een LPT-poort moet aansturen, maar dat is voor mij ook niet van toepassing, omdat winamp niet onder linux werkt ;)
Ik wil je best verder helpen, maar ik kan je geen werkende progjes aanleveren ;)

Verwijderd

Helaas, met mijn programeer skills kom ik niet verder dan de install aan klikken of een shell bestand starten :)

jammer maar helaas...

Verwijderd

offtopic:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2572468630
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2304549063
Dit is idd de allerlaatste (ja nu echt de allerlaatste) 20 euro lcd... ik heb vorige week het geld over gemaakt en vandaag kwam hij binnnen... :9~ :9~ :9~ :9~

Verwijderd

Om nog maar wat wensen te uiten:

-Misschien ook een ondersteuning om dvd's afspeling weer te kunnen geven?
-hetzelfde voor bijv divx?
-En zou het mogelijk zijn om ook in bestandstructuren te kunnen browsen? Dit i.v.m. een geordende verzameling in verschillende (sub) mappen. Of ben ik dan toch genoodzaakt om via een monitor/tv de boel te besturen?

Dit zijn zomaar wat ideetjes, voor de rest: ga vooral zo door!

Echt erg oke wat jullie aan het doen zijn. ik ben nl. aan het kijken voor verschillende mods, waarvan een mischien met dat VIA board en dan gecombineerd met een dvd speler, zodat er een complete standalone multimedia bak ontstaat.

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 19:26 schreef Hendr-X-n het volgende:
[offtopic]
Dit is idd de allerlaatste (ja nu echt de allerlaatste) 20 euro lcd...
Bedankt voor de tip nog! Hier was ie zaterdag al binnen maar nog niet aangesloten, zo es doen..

Verwijderd

ik moet em ook nog aansluiten :( .. word nog wat ;) met mijn gweldige printje...

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Op maandag 29 april 2002 19:59 schreef Hendr-X-n het volgende:
ik moet em ook nog aansluiten :( .. word nog wat ;) met mijn gweldige printje...
Aansluiten is piece of cake :D zelfs ik kan het, en op een of andere manier doet buiten de fanbus en m'n lcd, niets het wat ik in mekaar gesoldeert heb :D

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

• Marcj
Op maandag 29 april 2002 19:36 schreef mp3user het volgende:

-En zou het mogelijk zijn om ook in bestandstructuren te kunnen browsen? Dit i.v.m. een geordende verzameling in verschillende (sub) mappen. Of ben ik dan toch genoodzaakt om via een monitor/tv de boel te besturen?

Echt erg oke wat jullie aan het doen zijn. ik ben nl. aan het kijken voor verschillende mods, waarvan een mischien met dat VIA board en dan gecombineerd met een dvd speler, zodat er een complete standalone multimedia bak ontstaat.
:D :D
Als multimediabak zal dit niet echt gaan werken.
1) Het is Zwart/Wit (nou ja, groen :P)
2) Hij is traag (meer dan 12fps is niet echt haalbaar)
3) Ghosting, en niet zo'n beetje ook niet
4) Maar 240x128 pixels!

Hij voldoet prima als extra (voor winamp, mbm, klok etc..) maar niet als hoofdscherm :)

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

hij hoeft het ook niet te laten zien. Alleen de titel net als bij Winamp (zo bedoelt ie het denk ik)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Marcj
Op dinsdag 30 april 2002 11:19 schreef Oxigun het volgende:
hij hoeft het ook niet te laten zien. Alleen de titel net als bij Winamp (zo bedoelt ie het denk ik)
Ow, dan heb ik het verkeerd opgevat :)
Titel zal lastig worden, tenzij je je DVD'tjes kan laten afspelen in Winamp :P. Ik dacht niet dat PowerDVD of iets dergelijks dat ondersteund.

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 01:51 schreef C.44 het volgende:
Aansluiten is piece of cake :D zelfs ik kan het, en op een of andere manier doet buiten de fanbus en m'n lcd, niets het wat ik in mekaar gesoldeert heb :D
Op een of andere manier weet ik weer waarom ik zo'n t*ring hekel heb aan solderen, heb 't boeltje al 2x opnieuw gesoldeerd, en niets! zo de multimeter er maar weer es bij pakken :(

• Marcj
Op dinsdag 30 april 2002 11:57 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Op een of andere manier weet ik weer waarom ik zo'n t*ring hekel heb aan solderen, heb 't boeltje al 2x opnieuw gesoldeerd, en niets! zo de multimeter er maar weer es bij pakken :(
Zou je LCD niet stuk zijn :? ;)

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

Het is de laatste tijd stil rond Mr. ChronoM en M_Dark, en dat terwijl de Beta er geweldig uit begon te zien!! ;(

Ik vind het werk van MarcJ indrukwekkend, maar ja, dat MP-3 verhaal is niet helemaal mijn ding.
De info mogelijkheden van het scherm zoals bij de Beta-versie van Power-LCD dat is :9~ :9~.

Maar ga vooral door met toepassingenen ontwikkelen, zoals die MP-3, Winamp, DivX en DVD info, want daar zit volgens mijn de kracht van dit (externe) schermpje: op je scherm gewoon fullsize je applicatie, terwijl je op je Gfx-LCD allerlei 'essentiele' info kunt aflezen. :) :)

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 12:26 schreef Marcj het volgende:
Zou je LCD niet stuk zijn :? ;)
Neuh alle andere troep die hier in elkaar gesoldeerd moest worden koste ook 'n keer of wat, ik ben niet zo'n soldeer held :) Ding doet het inmiddels :)

• Marcj
Op dinsdag 30 april 2002 12:52 schreef Bart_Banaan het volgende:
Het is de laatste tijd stil rond Mr. ChronoM en M_Dark, en dat terwijl de Beta er geweldig uit begon te zien!! ;(
Ik heb ze ook al een hele tijd niet gezien :? Maar ik vind het zowiezo wat uitsterven hier
Ik vind het werk van MarcJ indrukwekkend, maar ja, dat MP-3 verhaal is niet helemaal mijn ding.
Tnx *D, maar het was eigenlijk ontworpen voor Dezjay, in z'n auto :P (dus stand-alone multimedia machine). Maar hij is ook gewoon goed te gebruiken :)

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 13:35 schreef Marcj het volgende:
Maar ik vind het zowiezo wat uitsterven hier
Vooruit om de stemming er in te houden nog een winamp fullscreen spectrum analyzer, ding slurpt "slechts" 20% cpu hier..

http://yarvje.dyndns.org/~ray/FratsPlug.zip
[edit]
Ook nog maar eentje gemaakt met 'n pixeltje ruimte tussen de bars , net iets neater imho.

http://yarvje.dyndns.org/~ray/FratsPlug1a.zip

Verwijderd

Op dinsdag 30 april 2002 12:52 schreef Bart_Banaan het volgende:
Niet wanhopen ... de headlines zitten er nu volledig in verwerkt, de ICQ bug is eruit zo'n dingen.
Ik heb deze week veel te veel schoolwerk en veel komt er niet van proggen aan PowerLCD. hopelijk kan ik vanaf morgen-namiddag weer eens verder doen.

• Marcj
Op dinsdag 30 april 2002 19:34 schreef Yarvieh het volgende:
Vooruit om de stemming er in te houden nog een winamp fullscreen spectrum analyzer, ding slurpt "slechts" 20% cpu hier..
Weet je eig hoeveel mijn analyser van de CPU eist :?

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bk234359/GfxLcd/mbm5_klaar.JPG
ok, hier nog ff een foto voor de PowerLCD-liefhebbers. Wil ff tonen dat ik er echt wel nog aan werk, alleen heb ik niet zo heel veel tijd, alles begint wel goed te vorderen nu.

Als alles van de LCD_engine één maal klaar is dan komt PowerLCD v0.1 uit ;)
Als ik de lastige bugs eruit krijg dan zal het gaan van 0.1 tot 0.x, daarna komt er een V1.0 en dan kunnen we eindelijk rustig de features verder uitwerken enzo :)

Verwijderd

]Op vrijdag 26 april 2002 12:12 schreef MarcJ het volgende:
hmm.. link doet het gewoon hier
En de knopjes heb ik gewoon aan de poorten 10-13 en 15 gesoldeerd (andere kant aan de ground )
Nu begrijp ik alleen nog niet helemaal hoe dit in elkaar zit. De drukknopjes zijn dus met met de ene poot aan de poort en de andere aan de gnd gesoldeerd. Maar als je 5 knopjes hebt, hoe spreek jij dan al die functies aan??
code:
1
2
3
4
5
# Knop 1     Knop 2    Knop 3    Knop 4
1 Play/Pause   Stop/Close     Vorige     Volgende
2 Volume -     Volume +  Rewind  Forward
3 Repeat     Shuffle      Toggle PList Analyser
4 PList up 1/5 PList down 1/5 Play     Toggle 1/5

is dat met knopje vaker indrukken of ander knopje erbij ingedrukt houden? of zie ik iets over het hoofd?

Trouwens alle proggers, TOPWERK, top of the bill! Keep up the good work!

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:04
Op maandag 29 april 2002 19:36 schreef mp3user het volgende:

• DVD Ondersteuning, ik weet niet of dit kan, ook nog nooit van gehoord... sorry
• DiVX Ondersteuning, kan ja KAN :) er bestaat voor WinAmp een plugin, dat je avi files kan afspelen e.d. :) dus ook je DiVXjes (Misschien DVDtjes :?)... dus dit zal je moeten testen
• Hoe bedoel je dit? PowerLCD heeft geen knoppen ondersteuning...

P.s. Ik leef weer ;) Queens night + day was ff zwaar :D

Verwijderd

Een leuk idee is om de layout als template te maken zodat je zelf kan kiezen wat je op je display wilt hebben en hoe je het wilt hebben.

ehhh... of zit dat er al in :?

• Marcj
Op woensdag 01 mei 2002 22:59 schreef Hermanator het volgende:

[..]

Nu begrijp ik alleen nog niet helemaal hoe dit in elkaar zit. De drukknopjes zijn dus met met de ene poot aan de poort en de andere aan de gnd gesoldeerd. Maar als je 5 knopjes hebt, hoe spreek jij dan al die functies aan??
code:
1
2
3
4
5
# Knop 1     Knop 2    Knop 3    Knop 4
1 Play/Pause   Stop/Close     Vorige     Volgende
2 Volume -     Volume +  Rewind  Forward
3 Repeat     Shuffle      Toggle PList Analyser
4 PList up 1/5 PList down 1/5 Play     Toggle 1/5

is dat met knopje vaker indrukken of ander knopje erbij ingedrukt houden? of zie ik iets over het hoofd?

Trouwens alle proggers, TOPWERK, top of the bill! Keep up the good work!
Met de 5e knop kun je van functie wisselen :)

Verwijderd

Vandaag het ICQ deel in PowerLCD afgewerkt(en een heel rare error weg gewerkt), wat betekent dat ik een nieuwe versie zou online kunnen zetten.
Probleem hierbij is nu dat ik een installer wil, de problemen met de OCX files enzo zou ik deze keer willen vermijden, maar ik ben er niet echt thuis in.

ik wil enkele files in \system enkele in \system32 en dan gewoon PowerLCd waar de gebruiker die wil.

iemand een makkelijk programma ?
die van Nullsoft (Pimp) raak ik niet echt uit ...

Verwijderd

Gewoon de p&d wizzard die bij vb zit? of anders visualstudio installer?

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 15:59 schreef Yarvieh het volgende:
Gewoon de p&d wizzard die bij vb zit? of anders visualstudio installer?
die deed het niet, hij vraagt naar disk 1 ... maar heb geselecteerd dat alles in 1 files moest enzo

Verwijderd

Zodra we hem kunnen downloaden, graag ff posten hier. Ik zit er met smart op te wachten :D

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 16:14 schreef Mr.ChronoM het volgende:
die deed het niet, hij vraagt naar disk 1 ... maar heb geselecteerd dat alles in 1 files moest enzo
Welke van de 2 deed het niet?

Verwijderd

ok, probleem opgelost.
de setup en cab files moest je eerst verplaatsen uit de map waarin hij gemaakt werd om te kunnen runnen en toen bleek het wel direct te werken :?

Nu moet nog eerst M_DaRK het nog testen als hij terug ff online komt en dan zal ik hem waarschijnlijk posten

Verwijderd

Ik wacht af!

Maar beter een goed programma waar we wat langer op wachten dan een programma vol met bugs etc.

Wat zit er allemaal in deze nieuwe versie? MBM, ICQ en headlines?

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 18:34

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

* zwahiel kijkt al de hele tijd toe...

Ik heb nog wel een InstallShield installer...
Dus zoals je een normaal proggy installed...

Intresse misschien voor 't project?

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Mr.Wop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-11 15:23
Op donderdag 02 mei 2002 15:56 schreef Mr.ChronoM het volgende:
Vandaag het ICQ deel in PowerLCD afgewerkt(en een heel rare error weg gewerkt), wat betekent dat ik een nieuwe versie zou online kunnen zetten.
Heb je voor de modem slachtoffers zoals ik ook gezorgd dat i niet steeds het internet op wil? Als ik z'n wens om te internetten negeer en geen verbinding maak stopt i na een tijdje met werken. Blijkbaar vind i het heel erg dat i niet mag i-netten >:)

(W2K SP2)

Verwijderd

ahhh...... geld overgemaakt :)

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 16:55 schreef Mr.Wop het volgende:

[..]

Heb je voor de modem slachtoffers zoals ik ook gezorgd dat i niet steeds het internet op wil? Als ik z'n wens om te internetten negeer en geen verbinding maak stopt i na een tijdje met werken. Blijkbaar vind i het heel erg dat i niet mag i-netten >:)

(W2K SP2)
Heb er jammergenoeg zelfs totaal geen idee van waarom hij atlijd maar op internet wil, dus ik vrees dat het nog steeds niet veel zal verandert zijn.

Zoals ik gisteren al zei, v0.1 zou een versie moeten zijn die werkt, waar je dus zonder problemen mee kan werken, instellen, enzovoort
Er zullen wel nog kleinere bugs inzitten, die van ICQ is al weg, maar bijvoorbeeld de "still executing error" is een echte nachtmerrie.

Bij mij heeft PowerLCD gisteren 9 uur non-stop gedraaid zonder 1 error.
vandaag al weer een uur of 2
maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het overal zal werken vrees ik.

dat zullen we wel snel weten als het online komt natuurlijk

• Mr.Wop
Op donderdag 02 mei 2002 17:02 schreef Mr.ChronoM het volgende:

[..]

Heb er jammergenoeg zelfs totaal geen idee van waarom hij atlijd maar op internet wil, dus ik vrees dat het nog steeds niet veel zal verandert zijn.

Zoals ik gisteren al zei, v0.1 zou een versie moeten zijn die werkt, waar je dus zonder problemen mee kan werken, instellen, enzovoort
Er zullen wel nog kleinere bugs inzitten, die van ICQ is al weg, maar bijvoorbeeld de "still executing error" is een echte nachtmerrie.

Bij mij heeft PowerLCD gisteren 9 uur non-stop gedraaid zonder 1 error.
vandaag al weer een uur of 2
maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het overal zal werken vrees ik.

dat zullen we wel snel weten als het online komt natuurlijk
zeker jammer... toch maar snel dat adsl gebeuren regelen!!! Want zolang ik i-net aan hou doet hij het prima (op die "still executing error" na dan, maar die komt niet echt vaak voor)

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 17:08 schreef Mr.Wop het volgende:
Want zolang ik i-net aan hou doet hij het prima (op die "still executing error" na dan, maar die komt niet echt vaak voor)
Ik heb nog nooit die still executing error zelf gezien, tof zoeken.

en zou het kunnen dat ik op één of andere manier de Winsock en/of Inet objecten moet kunnen uitschakelen als de headlines niet getoond moeten worden ?

Verwijderd

if (GoT != down) cout << "PowerLCD v0.1 posten"; :P

PowerLCD Beta v0.1

Heb vandaag verder geprogged en dit is de eerst versie die genoeg op het LCd zou moeten zetten om het ook een versienummer te geven. Het blijft nog een ff Beta omdat er ongetwijfelt bugs in zullen zitten.

Bij mij draaid het prog nu weer al meer dan 3 uur zonder problemen en al eens 9 uur gedraaid ook.

features op LCD:
• Winamp
• MSN
• SysInfo
• MBM5
• Headlines

dingen die ik bijgevoegd heb
• tijd om over te schakelen naar volgende functie erin
• LPT2 support erin (nog niet grondig getest)

bugs => chronomatrix@hotmail.com
heb MSN of je kan mailen

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

lekkersnelle upload als je em moet delen met allemaal die lcd-softwaregeile tweakers :D

Good work, keep it going ;)

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

• MaNDaRK
:)

Mensen post hier NIET je PowerLCD problemen... mail die ons of ICQ me... (51770303)
mail:
M_DaRK
Mr.ChronoM

In de file die je download zitten ook alle DLL + OCX files die je nogig kan hebben... het is een complete installer.

Verwijderd

Ligt het aan mij of is die download nou echt retetraag?! :?

• grooviee17
  • Laatst online: 27-11 23:43
ik krijg PowerLCD met geen mogelijkheid gedownload. Ik heb het nu al een paar keer geprobeerd, maar steeds stopt hij, 2x rond de 200k en 1x bij 450k en de rest ging niet verder dan 100k.

Kan je hem niet op een snellere server plaatsen?

• MaNDaRK
• 1.PowerLCD v0.1
• 2.PowerLCD v0.1

2 Alternative download links voor PowerLCD! :)

/edit 2e link toegevoegd...

Verwijderd

bedankt voor de nieuwe download links, bij mij werkt het wel (aan 130kb/s) :?

maar goed, nu kunnen jullie toch downloaden ;)

• MaNDaRK
Hier even een simpel stappen plan voor het installen van PowerLCD v0.1

• Download de Zip... (Zie 2 posts omhoog)
• Pak de Zip uit naar een tijdelijke dir...
• Ga naar de tijdelijke dir...
• Voer het bestand: setup.exe uit... (137Kb)
• Start het programma: Start -> Programma's -> PowerLCD v0.1 -> PowerLCD v0.1

Suc6! En laat ons weten wat je er van vind :D vinden wij ook leuk ;)

• Mail / MSN / ICQ ons je problemen, niet in dit topic plaatsen ajb... (Zie een paar post naar boven voor de mail adressen e.d. :)

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 12:56 schreef M_DaRK het volgende:
Hier even een simpel stappen plan voor het installen van PowerLCD v0.1

• Download de Zip... (Zie 2 posts omhoog)
• Pak de Zip uit naar een tijdelijke dir...
• Ga naar de tijdelijke dir...
• Voer het bestand: setup.exe uit... (137Kb)
• Start het programma: Start -> Programma's -> PowerLCD v0.1 -> PowerLCD v0.1

Suc6! En laat ons weten wat je er van vind :D vinden wij ook leuk ;)

• Mail / MSN / ICQ ons je problemen, niet in dit topic plaatsen ajb... (Zie een paar post naar boven voor de mail adressen e.d. :)
blijkbaar vinden ze het niet zo mooi ... geen reacties

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 12:58 schreef Mr.ChronoM het volgende:

[..]

Moet eerst display nog aansluiten, even geduld :D. Plaatjes zien er iig veelbelovend uit.

• Allanon
  • Laatst online: 20:50

Allanon

appearance is overrated

Op vrijdag 03 mei 2002 12:58 schreef Mr.ChronoM het volgende:

[..]

Ik vind het allemaal geweldig wat hier gebeurt, maar hij (powerLCD) doet het nog niet helemaal, mailtje is al gestuurt.

Maar het initiatief is top iig !!!

• MaNDaRK
Op vrijdag 03 mei 2002 15:16 schreef Allanon het volgende:

[..]

Ik vind het allemaal geweldig wat hier gebeurt, maar hij (powerLCD) doet het nog niet helemaal, mailtje is al gestuurt.

Maar het initiatief is top iig !!!
Dan moet je nog ffkes je foutmelding mailen :) kunnen we dat ook weer oplossen ;)

• MaNDaRK
En we zitten niet stil:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mandark8/got/pwrlcd_network.jpg

Wat vinden jullie nouw van PowerLCD v0.1 :?

Verwijderd

Heb het eindelijk aan de praat na problemen met de installatie. Maar het is super!!

Vooral de headlines vindt ik erg gaaf!

Ga zo door!

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 17:24 schreef M_DaRK het volgende:
En we zitten niet stil:
[afbeelding]

Wat vinden jullie nouw van PowerLCD v0.1 :?
Ik kom net thuis en OMG, die networking ziet er cool uit (wist dus van nix), als je nu alleen nog erin slaagd om het Inet-IP erbij te krijgen dan komt er snel een versie 0.2 met die erbij !
ik vind het handig

en er zijn al meer reacties op aan het komen :)
ChronoM feels good

Verwijderd

OMG... ik kan niet wachten op dat LCDtje :)
even rond gekeken en het schijnt dat LCDPROC ook al deze chipset ondersteund, dus linux support is er ook al .....

doe eens ff geld overmaken naar equinoxe, des te sneller heb ik mijn displaytje :D

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Het is inderdaad weer een hele verbetering, veel minder errors, en het zie er :9~ :9~ uit!!

Ik heb het error log van W2K prof aaanstaan, dus ik heb een heleboel error logs voor de liefhebber. Maar dat was natuurlijk van de eerste Beta. Misschien heeft er iemand wat aan, dan mail ik ze ff.

Verder ziet 't er echt :9~ uit, dus ga voort met het goede werk!!! :)

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 21:06 schreef Bart_Banaan het volgende:
Het is inderdaad weer een hele verbetering, veel minder errors, en het zie er :9~ :9~ uit!!

Ik heb het error log van W2K prof aaanstaan, dus ik heb een heleboel error logs voor de liefhebber. Maar dat was natuurlijk van de eerste Beta. Misschien heeft er iemand wat aan, dan mail ik ze ff.

Verder ziet 't er echt :9~ uit, dus ga voort met het goede werk!!! :)
Alles wat met errors te maken heeft zie ik graag mijn richting komen, kan altijd handig zijn
zondertussen is er in het netwerkdeel nog een heleboel bijgekomen en dat zal ik dan ook zo snel mogelijk proberen te verwerken in de LCD output :)
dan komt er uiteraard een nieuwe versie *D

• Mr.Wop
Ok, heb nu eindelijk ff tijd om de nieuwe beta te dl en te testen!! Ben benieuwd *D

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:33
Het ziet er echt supercewl uit op me lcd. Keep it going

Verwijderd

Ik vraag me nu af hoe ik het beste PowerLCD kan *verspreiden*. Zijn er veel mensen die problemen hadden met de installer? Want ik vond persoonlijk die installer wel handig.

In PowerLCD heb ik iets verandert wat misschien(nadruk op misschien) de Inet bug eruit zou moeten halen. Het network deel komt nu ook al op het LCD en hiervan een pic natuurlijk :)

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bk234359/GfxLcd/Network_klaar.JPG

De nieuwe versie met networkinfo erin, komt waarschijnlijk morgenavond online te staan.

Ik merk net dat bij de Online Contacts van MSN je soms lege velden krijgt. Had al een mail gekregen daarover en zie niet direct waar mijn fout ergens ligt, dat zal ik nog proberen recht te zetten

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 10:27 schreef Mr.ChronoM het volgende:
Ik vraag me nu af hoe ik het beste PowerLCD kan *verspreiden*. Zijn er veel mensen die problemen hadden met de installer? Want ik vond persoonlijk die installer wel handig.
mja die p&d wizzard is niet het meest ideale ding probeer visual studio installer es? net ff geprobeerd met powerlcd scheelde ook weer 5-600kb op de grote van je installer..

Verwijderd

Ik zal dan wel een mirror maken voor de programma's

http://www.neuzelhaas.com/prg/powerlcd_beta_v0.1.zip

Ik kan dit ook voor andere doen, mail me op:
lcd@the-borgcube.com

ga zo door guys, het ziet er allemaal goed uit :9~

cheers,
Seven

Verwijderd

Ik heb een paar dingen gemerkt bij het installen van PowerLCD beta 0.1.

De installer wil eerst wat OCX-en installen en na de reboot... wil ie dat weer. ( typisch VB )
dus de install zal nooit lukken.

handmatig uitpakken en starten werkt wel, maar hij kan de skin file niet vinden.
Settings wegschijven in de registry.. humz... doe liever een .ini file erbij.
Ook de dlportio.dll zit niet in het pack... dat zou toch wel handig zijn als alle files erbij zitten.

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 15:23 schreef Seven_NL het volgende:
Ik heb een paar dingen gemerkt bij het installen van PowerLCD beta 0.1.

De installer wil eerst wat OCX-en installen en na de reboot... wil ie dat weer. ( typisch VB )
dus de install zal nooit lukken.

handmatig uitpakken en starten werkt wel, maar hij kan de skin file niet vinden.
Settings wegschijven in de registry.. humz... doe liever een .ini file erbij.
Ook de dlportio.dll zit niet in het pack... dat zou toch wel handig zijn als alle files erbij zitten.
Wat een gezeur over die domme installer.
alles word opgelost, volgende versie GEEN installer meer en GEEN dll's en ocx'en meer derbij.
iedereen zorgt ùmaar dat hij/zij de VB runtime toestanden download ofzo en DLportIO kan je ook wel van Inet halen.

PowerLCD 0.2 komt dus in een zip file die je gewoon uitpakt en klaar

wat heb ik dit probleem snel opgelost ...

Verwijderd

Je lijkt wel.... geirriteerd :?

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 22:40 schreef Yarvieh het volgende:
Je lijkt wel.... geirriteerd :?
das het juiste woord ja, zo'n gedoe om die installer. Als er een installer komt dan zal M_DaRK die moeten willen maken voor jullie

Verwijderd

Ik zie het probleem niet zo? mooie/handige installer is nooit weg toch? 't is wel het eeste wat de gebruiker gaat zien van je app..

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 22:47 schreef Yarvieh het volgende:
Ik zie het probleem niet zo? mooie/handige installer is nooit weg toch? 't is wel het eeste wat de gebruiker gaat zien van je app..
Misschien ben ik niet slim genoeg om er één te kunnen maken?

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 23:26 schreef Mr.ChronoM het volgende:
Misschien ben ik niet slim genoeg om er één te kunnen maken?
Ik ook niet daarom gebruik ik altijd de wizzards die er bij zitten :Y)

• MaNDaRK
Omdat er zo veel gezeik/gezeur is met de installer... zullen we die er niet meer bij doen... :(

Als er nog nieuwe versies uitkomen, dan kan je zelf zoeken naar de OCX + DLL's

Die hebben we nu vaak genoeg gepost...

• Allanon

Allanon

appearance is overrated

Op zondag 05 mei 2002 23:46 schreef M_DaRK het volgende:
Omdat er zo veel gezeik/gezeur is met de installer... zullen we die er niet meer bij doen... :(
Wat mij betreft met installer, maar ook zonder werkt het prima (bedank Mr.ChronoM) na wat hulp.

Als het de eerste keer niet perfect is jammer dan, jullie steken er een hoop tijd en moeite in, gewoon doen waar je zin in hebt. Neem aan dat jullie dit in de eerste plaats doen omdat jullie er lol in hebben. Houden zo.

En wat ik nu heb draaien werkt perfect :9~ , niets dan lof.

Een tevreden klant ;)

Verwijderd

Allemaal rustig blijven..... adem in..... adem uit :+

Anyways, hier wordt ook nog gewerkt aan de plugin. Hoe en wat laat ik nog even in het midden, want 'k heb geen idee of het allemaal gaat werken :P

Verwijderd

Auw!!!

Het was dus niet de bedoeling om te zeuren hoor....
Het komt gewoon omdat ik veel problemen heb met de installer van visual basic :(

snorry ;)

• MaNDaRK
M_DaRK & Mr.ChronoM zullen laat op de middag, PowerLCD v.02 uitbrengen!

Bufixes:
• PowerLCD zal niet meer proberen het internet op tegaan, als de headlines / network info niet actief zijn. (Als het goed is :Y))
• Minor thingies

Updates:
• Network Info added!
- Static info, zie screenshot een paar posts omhoog
- Local IP Adress
- Remote IP Adress (Waar je mee over i-net surft!)

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 09:48 schreef M_DaRK een leuk verhaaltje
Klinkt goed! Er wordt vandaag dus weer hard geprogrameerd!

/me is nog steeds heeeeeeel erg blij met zijn lcd

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 23:53

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

* Semper Fight w8 met smart op zijn GFX Display :)
[topic=468007/1/50]

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

• MaNDaRK
Op zondag 05 mei 2002 11:03 schreef Seven_NL het volgende:
Ik zal dan wel een mirror maken voor de programma's

http://www.neuzelhaas.com/prg/powerlcd_beta_v0.1.zip

Ik kan dit ook voor andere doen, mail me op:
lcd@the-borgcube.com

ga zo door guys, het ziet er allemaal goed uit :9~

cheers,
Seven
Ik wil eigenlijk niet dat je de programma's voor ons mirrord, dit wil ik namelijk zelf in handen houden... thnx

Verwijderd

NP... it's gone....

• MaNDaRK
Op maandag 06 mei 2002 11:05 schreef Seven_NL het volgende:
NP... it's gone....
Thnx :) als we ruimte nodig hebben, zal ik je wel contacten... Nu kunnen we namelijk de site stats zelf bij houden :D

Enne, bedankt voor het compliment ;)

• MaNDaRK
Zoals beloofd:

PowerLCD v0.2

Updates:
• PowerLCD gaat als het goed is niet meer het internet zelf op, alleen als Netwerk of de Headlines actief zijn.
• Network tab toegevoegd (Zie screenshot op pagina 7)

Op verzoek, zonder OCX files! :) Wil je ze toch hebben? zoek dan dit topic door, of google eens! ;)

Enne, laat ons weten wat je er van vind! :)

Verwijderd

Super! Werkte meteen en zonder problemen. :9

Die network functie is super! Maar als ik de klok aanvink dan zie ik die HEEL groot in het programma (wel goed op de lcd) dat lijkt een beetje raar.

• Allanon

Allanon

appearance is overrated

De MSN-bug is er zo te zien uit (hier wel tenminste).
Netwerkoptie werkt prima.

Het wordt echte een mooi programma !!!!

ben wel benieuwd wat er nog allemaal in de volgende versies komt ;)

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 16:52 schreef Allanon het volgende:
De MSN-bug is er zo te zien uit (hier wel tenminste).
Netwerkoptie werkt prima.
De MSN code is helemaal herschreven, was het beetje beu om te zoeken op die code zonder resultaat en nu werkte het in 1 keer goed en de code is nog eens de helft kleiner geworden

Ben momenteel een oplossing aan het maken voor het probleem met ICQ. Als PowerLCD loopt en ICQ word afgesloten of gestart kan PowerLCD crashen. Denk dat ik de oplossing heb, maar dan moet je wel zelf je ICQ nummer in PowerLCD invullen.

De mail functie is ook in de maak bij M_DaRK, dus jullie kunnen zeker nog meer updates/fixes verwachten ;)
Op maandag 06 mei 2002 16:52 schreef Agony het volgende:
Super! Werkte meteen en zonder problemen. :9
Daar zijn we natuurlijk blij mee *D

• Raafz0r
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 10:29
PowerLCD schiet lekker op, dit wordt echt cool :)

Toch nog een paar kleine dingetjes:

- De tracker functie geeft woorden met ë niet goed weer. Die tekens worden een prutje

- De MBM5 functie geeft het graden symbool niet goed weer.

- Kan die clock (eventueel met datum) niet gewoon rechts bovenaan elk scherm? Een apart scherm met klok vind ik zo nutteloos als ik er een minuut op moet wachten.

- Kan er bij network onderscheid worden gemaakt tussen de verschillende adapters? Ik vind mijn LAN verkeer namelijk stukken minder interessant dan mijn internet verkeer. Misschien ook een goed idee om de waarden van Upload en Download wat vaker te verversen dan 1 keer per scherm. Oeps, dat deed ie al :)

Just my €0,02

[edit]
Ow, en als je de msn functie aanvinkt terwijl je offline bent, dan crasht PowerLCD. Misschien komt dit omdat ik msn helemaal heb verwijdert (gebruik trillian), maar dat weet ik niet zeker. Nog niet helemaal netjes dus.

- De MBM 5 plugin neemt bij mij niet de goede sensor voor case en cpu. Bij mij is namelijk sensor 2 voor cpu en 1 voor case. Misschien als instelling maken?

- Tja, als ik toch bezig ben: Bij LCD test staat: "There comes a read able text on your display". Dit is niet echt mooi engels, dus beter is: "A readable text will be displayed on your LCD" of "You will see a line of text on your display". Tis miereneukerig, maarja, ook maar een kleine verbetering, en het ziet er wel verzorgder uit.

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Ben net thuis, en dan vind ik alweer een nieuwe versie!! Ga 'm meteen installeren en proberen. Ik laat 't wel weten :)

Thanks programmers!! :) :) :)

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

WoooooW! Downloaden, uitpakken, aanklikken en.... 't werk meteen!! Ik dus maar klikken op vinkjes om 'm te chrashen, maar niks hoor, het werkt en blijft werken. TOP!!!
Nog een tevreden klant :) :)

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 20:54 schreef Bart_Banaan het volgende:
WoooooW! Downloaden, uitpakken, aanklikken en.... 't werk meteen!! Ik dus maar klikken op vinkjes om 'm te chrashen, maar niks hoor, het werkt en blijft werken. TOP!!!
Nog een tevreden klant :) :)
Ben ff stil naar aanleiding van de gebeurtenissen.
Ben tevreden dat we vorderingen maken en dat je tevreden bent.

kan ook nog melden dat we normaal vanaf morgen ipv met 2 met 3 aan PowerLCD gaan proggen, verdere bevestiging enzo komt nog.

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Ja, Mr. ChronoM en M_Dark, jullie hebben echt een puik proggie afgeleverd.

Maar even een aantekening/opmerking over zo'n installer:
Ik heb als n00b op LCD-gebied echt alles vanuit jullie twee Gfx-LCD topics moeten leren. Dit ging gemakkelijk omdat verschillende MODders op het zelfde niveau zaten, en ook op problemen met OCX files en IOport.dll.
Ik weet nog steeds niet wat dit voor files zijn en wat ze doen (nou ja, van ioport.dll weet ik dat wel..), maar begreep dat ik ze moest zoeken en downloaded voordat POWER LCD goed werkte.

Als ik nu weer 'in zou stappen' op het GFX-LCD terrein, en ik moest door dit oerwoud van posts moeten lezen, dan haakte ik af.

Daarom lijkt mij een instalprogramma, waarbij je op zo'n instal-button klik en het hele programma wordt 'kant-en-klaar' geinstalleerd ideaal voor zo'n mooi en interessant programma als POWERLCD.

Zie dit niet als kritiek, ik bedoel eigelijk te zeggen dat het programma zo proffessioneel overkomt, dat je eigelijk een installer wenst om het 'makkelijk' te installeren.
:) :) Ik zie 't al voor me: ff naar een kennis, CDtje mee met POWER LCD en MBM5, LCD display met printerkabel mee, aansluiten, ff installeren ............ en gewoon z'n bek open laten vallen.... :) :) :)

Verwijderd

Tsjah....

Op hun site is alle info en links ook meteen duidelijk te vinden dus waarom alles in 1 installer?

Bovendien hebben veel alle andere bestanden ook al geinstalt, dus dan gaat dat automatisch opnieuw.

Dan zou je ff iets in moeten voegen dat je kunt kiezen wat je wel en niet wilt installeren ofzo.

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Op maandag 06 mei 2002 23:02 schreef Darkice het volgende:
Tsjah....

Op hun site is alle info en links ook meteen duidelijk te vinden dus waarom alles in 1 installer?
Omdat ik lui ben.. :) Nee, ff serieus, omdat het proggie met een installer er erg profie uitziet en omdat het een handige feature van computers, dat je ze iets automatisch kan laten doen, zoals het instaleren van software :)
Bovendien hebben veel alle andere bestanden ook al geinstalt, dus dan gaat dat automatisch opnieuw.
:? :?
Dan zou je ff iets in moeten voegen dat je kunt kiezen wat je wel en niet wilt installeren ofzo.
Dat is geen goeie optie voor n00b's als ik ben, hoe weet ik nou wat ik wel en niet moet installen?

Als het echt niet mogelijk is, of veel te ingewikkeld, dan heb ik niks gezegd, maar dit is het enige deel van het ontwikkelen van een programma waar ik wat van begrijp, dus ik dacht: laat ik ook eens mee l*llen.. :) :)

Verwijderd

De oplossing is => alle DLL's en OCX'en IN de exe te laten compillen.
Daarvoor bestaat speciale software en dan zijn de problemen ook meteen opgelost. Dus al er een eerst versie komt die zo goed als bug vrij zou moeten zijn, dan zullen al deze instal/dll/ocx problemen opgelost worden.

waarvoor die bestanden dienen ?
Eigenlijk hebben de verschillende bestanden aelk een eigen functie gekregen en dit is standaard zo in VB. Bijvoorbeld het gebruik van de tabs (Winamp, MBM5, Headlines, ...) daarvoor is een dll nodig (mstab**.ocx ofzo of .dll).
zelfde voor de headlines van internet te halen, daar is MSInet.dll nodig. de meeste van deze bestanden hebben de meeste al staan of je kan gewoon de "VB rum-time library" downloaden.
Bijvoorbeeld statbar pakt het zo aan. je moet die VB run-tim dinges downloaden, dan moet de maker ze niet mee leveren.

Momenteel is die installer voor ons 90% bijzaak, wat zijn we met een installer als het programma zelf niet 100% in orde is, zorgen voor later dus. Eerst verder werken tot versie 1.0, die moet *goed* zijn met installer en hopelijk met de dlls en ocx'en gewoon erin gecompiled. vanaf daar kunnen we verder kijken wat we zullen aanpassen en wat de wensen zijn.

• Raafz0r
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 10:29
Hebben jullie eigenlijk al serieus er over gedacht om het gedeelte van je programma dat de lcd aanstuurt in een aparte dll te bakken?

Ik heb het een tijd geleden ook gepost, maar dit lijkt mij de ideale manier om PowerLCD in de toekomst ook voor displays met andere controllers dan de t6963C aan te sturen.

Verwijderd

Op maandag 06 mei 2002 23:16 schreef as4Raven het volgende:
Hebben jullie eigenlijk al serieus er over gedacht om het gedeelte van je programma dat de lcd aanstuurt in een aparte dll te bakken?

Ik heb het een tijd geleden ook gepost, maar dit lijkt mij de ideale manier om PowerLCD in de toekomst ook voor displays met andere controllers dan de t6963C aan te sturen.
nee, tegen PowerLCD 2(we zijn dus niet van plan om stil te zitten) kan er over een plugin architectuur gedacht/gepraat worden. Zoals ik al kort vermelde hierboven zullen we normaal met 3 proggen aan PowerLCD ipv 2.
We werken nu alles af zoals we bezig zijn, alles werkt bij mij en bij velen voortreffelijk. Bugs komt iedereen overal tegen, als alles er 1 maal inzit hebben jullie bruikbare software en kunnen we rustig verder werken aan een nieuwe versie die nog meer mogelijkheden heeft en waarbij de LCD_engine zelf in misschien in een DLL zal zitten.

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

Op maandag 06 mei 2002 23:14 schreef Mr.ChronoM het volgende:

Een heel duidelijke uitleg
Thanks, het verduidelijkt een boel!
En versie 0.2 is echt weer een stap vooruit, klasse :9~ :9~
En die installer, idd dat komt wel, want alles installeerde bij deze versie 0.2 probleemloos en draait vanaf het starten daarnet helemaal goed en stabiel.

Ik d8 weer te ver vooruit misschien, sorry :) :)

• Bart_Banaan

Bart_Banaan

dubbelpost, sorry

• Mr.Wop
Alweer een nieuwe versie!! Ik hoop dat ik als modemert ook erg blij ga worden want het zag er allemaal al best cool uit!!

Ff een klein ietsje... als winamp niet actief is. Waarom nog winamp info op het display zetten? (het zelfde geld waarschijnlijk voor MSN/ICQ) kunnen dat soort (lege) schermen dan niet overgeslagen worden? Of is dat iets voor v2?

• MaNDaRK
Op dinsdag 07 mei 2002 10:04 schreef Mr.Wop het volgende:
Alweer een nieuwe versie!! Ik hoop dat ik als modemert ook erg blij ga worden want het zag er allemaal al best cool uit!!

Ff een klein ietsje... als winamp niet actief is. Waarom nog winamp info op het display zetten? (het zelfde geld waarschijnlijk voor MSN/ICQ) kunnen dat soort (lege) schermen dan niet overgeslagen worden? Of is dat iets voor v2?
Er zitten vinkjes bij: Active genaamt... daar kan je ze uit zetten als je ze niet gebruikt :)

Verwijderd

Wat Wop denk ik bedoeld is een automatische detectie van deze apps.
Maar dat lijkt me iets voor later, eerst de basis stabiel hebben , daarna pas features inbouwen.
( Dus wat het tegenovergestelde van wat microsoft doet >:) )

Verwijderd

Omdat toch niet iedereen zo'n display heeft maar toch wel es wil zien wat er zoal kan:

Een filmpje!! (divx5)

Verwijderd

Op dinsdag 07 mei 2002 12:40 schreef Yarvieh het volgende:
Omdat toch niet iedereen zo'n display heeft maar toch wel es wil zien wat er zoal kan:

Een filmpje!! (divx5)
/me spot daar een SED1330 controller (of je maakt de analyzer het met karakters) :Y)

Heel gaaf! Stiekem toch je display aan de praat gekregen? :P
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.