Verwijderd
Nee john had nog n paar E20 displays liggen die ik weggekaapt heb, die sed1330 doet het nog steeds niet..Op dinsdag 07 mei 2002 12:52 schreef Zotty het volgende:
[..]
/me spot daar een SED1330 controller (of je maakt de analyzer het met karakters)
Heel gaaf! Stiekem toch je display aan de praat gekregen?
WooW, dat ziet er spectaculair uit! Kan ik dat ook downloaden, en gebruikenOp dinsdag 07 mei 2002 12:40 schreef Yarvieh het volgende:
Omdat toch niet iedereen zo'n display heeft maar toch wel es wil zien wat er zoal kan:
Een filmpje!! (divx5)
Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com
Verwijderd
Verwijderd
Dus de analyzer is gemaakt met eigen gemaakte karakters? Dat moet eigenlijk wel, anders is het niet mogelijk dit op deze manier te maken met de T6963C.Op dinsdag 07 mei 2002 12:56 schreef Yarvieh het volgende:
[..]
Nee john had nog n paar E20 displays liggen die ik weggekaapt heb, die sed1330 doet het nog steeds niet..
Vandaag of morgen ligt er hier een display met de SED1330 op de deurmat, dus hopelijk kan ik je binnenkort op weg helpen met dat display (als je wilt natuurlijk
Verwijderd
't zit je echt dwars he dat je niet weet hoe 't gedaan is he?Op dinsdag 07 mei 2002 13:04 schreef Zotty het volgende:
Dus de analyzer is gemaakt met eigen gemaakte karakters? Dat moet eigenlijk wel, anders is het niet mogelijk dit op deze manier te maken met de T6963C.
Maar je hebt gelijk 't zijn idd custom chars, omdat je er meer dan 8 hebt met op deze controller was het mogelijk een pixeltje er tussen de bars te krijgen
Analyzer in gfx mode zuipt 'n beetje veel bandwidth, if you can't make it, fake it
Aansturing was wel in oorde, ik voede 'm alleen -14 volt ipv -24 en dat vond ie net iets te weinig denk ik , als ik 'm buiten z'n specs instelde zag je wel gewoon stuff op m'n display maar knipperde als de neten dan.Vandaag of morgen ligt er hier een display met de SED1330 op de deurmat, dus hopelijk kan ik je binnenkort op weg helpen met dat display (als je wilt natuurlijk)
Verwijderd
Zoiets heet nieuwsgierig zijnOp dinsdag 07 mei 2002 13:18 schreef Yarvieh het volgende:
't zit je echt dwars he dat je niet weet hoe 't gedaan is he?
Toen ik het filmpje bekeek, was m'n eerste gedachte gelijk dat het allemaal grafisch was, omdat je met verschillende layers en scrolling lijkt te werken. En dat is precies wat de SED1330 heel mooi kan. En zo'n display heb jij ook ergens liggen, dus dan ga je conclusies trekken he. Maar toen bedacht ik me dat je al lang een karakter analyzer had voor je andere proggie. En ja, toen moest ik het gewoon zeker weten
Verwijderd
Allemaal grafish gaat ie niet trekken op je lpt (teminste niet als je 'n fatsoenlijke frame rate wilt)Op dinsdag 07 mei 2002 13:43 schreef Zotty het volgende:
Toen ik het filmpje bekeek, was m'n eerste gedachte gelijk dat het allemaal grafisch was, omdat je met verschillende layers en scrolling lijkt te werken.
De bars zelf zijn custom chars met pixel wit ruimte er tussen voor het effect. plaatje upload ik een malig en scrolled heen en weer door het graphic home address steeds te wijzigen. Je kan evt de text en de gfx layer nog xor'en met ekaar maar dat ziet er wat kazig uit imho..
Hij is text, maar niet geleent uit m'n andere app.Maar toen bedacht ik me dat je al lang een karakter analyzer had voor je andere proggie. En ja, toen moest ik het gewoon zeker weten
Zipje met plugin en source (ik zie veel te weinig source in deze draad!)
Ik snap, maar het zou leuk zijn als PowerLCD het zelf ook kon bedenken zodat je niet aldoor alles aan een uit hoeft te vinken toch?Op dinsdag 07 mei 2002 11:07 schreef M_DaRK het volgende:
Er zitten vinkjes bij: Active genaamt... daar kan je ze uit zetten als je ze niet gebruikt
Verwijderd
Mja 't was henk in c:\frats.txt toch al een hele vooruit gang niet waarOp dinsdag 07 mei 2002 15:51 schreef Zotty het volgende:
OMG, Henk in een array![]()
Verwijderd
LOL, daar heb je volkomen gelijk inOp dinsdag 07 mei 2002 17:23 schreef Yarvieh het volgende:
[..]
Mja 't was henk in c:\frats.txt toch al een hele vooruit gang niet waar
Btw, zit ff je source te bekijken (maar dat wist je al
edit:
Wat een smilies weer vandaag
Verwijderd
't moest bewegen en 't liefst niet linear...dit voldeed aardig, verder geen speciale reden ofzo..trouwens licht het aan mij of kan je echt maar 1.5 pagina gfx kwijt in ram!?Op dinsdag 07 mei 2002 17:38 schreef Zotty het volgende:
Waarom bepaal je het base gfx adres met "10+(cos(((double)cntr)/50)*20)"
Maar de mail functie zit nu ook in PowerLCD we zijn nog aan het debuggen e.d.
Verwijderd
Kun je zo uitrekenenOp dinsdag 07 mei 2002 17:45 schreef Yarvieh het volgende:
..trouwens licht het aan mij of kan je echt maar 1.5 pagina gfx kwijt in ram!?
Het geheugen is een 64Kbit (8K*8) SRAM en een vol grafisch display neemt ((breedte/kolommen per rij)*8)*hoogte bit in beslag.
bij een 6x8 font op 20 display => 65536/(((240/40)*8)*128)= 1.6 pagina precies !
Op woensdag 08 mei 2002 10:45 schreef M_DaRK het volgende:
Niet verder vertellen hoor
Maar de mail functie zit nu ook in PowerLCD we zijn nog aan het debuggen e.d.Maar ik denk wel dat jullie soon PowerLCD v0.3 te zien krijgen!
Verwijderd
sukt, ik had het briljante idee een grijstint te kunnen maken door heel snel pages te flippen, moet je wel 2 pages hebben grbml...Op woensdag 08 mei 2002 13:08 schreef Zotty het volgende:
bij een 6x8 font op 20 display => 65536/(((240/40)*8)*128)= 1.6 pagina precies !
In hoeverre kan je spelen met het feit dat je niet de gehele pagina gfx aan stuurd..
Als je 50% gfx aanstuurd, dan kan je 4 grijstinten creerën (inclusief zwart en wit).
Of zit ik er helemaal naast ivm Character aansturing..
Is misschien een experiment waard.
Verwijderd
Niet, gaat per pagina en je hebt maar 1.6 pagina's dus het kanniet..Op donderdag 09 mei 2002 13:50 schreef equinoxe het volgende:
In hoeverre kan je spelen met het feit dat je niet de gehele pagina gfx aan stuurd..
Dacht 't wel... Als je je scherm instelt op halve res. passen er 2 keer zoveel schermen in het geheugen. Je gebruikt dan alleen de bovenste helf van je scherm bijvoorbeeld.Op donderdag 09 mei 2002 14:23 schreef Yarvieh het volgende:
[..]
Niet, gaat per pagina en je hebt maar 1.6 pagina's dus het kanniet..
'k ben eindelijk terug van vakantie. (2 weken zonder computer
Ik zie op de lcd site van Mr.ChronoM & Zotty nog niet zoveel progs staan. Is misschien handig als meerdere gebruiken maken van de mogelijkheid om daar je info over je prog te planten. (info pagina en binaries host je zelf dus ook complete controle daarover)
I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!
Verwijderd
Ik denk ook dat er voor PowerLCD een .com adres komt dus zo'n dingen zorgen er ook voor dat er op de site minder proggies te staan komen.
software update :
ik ben al begonnen met het volledig herschrijven van de Winamp code, moet alleen nog een manier vinden om die playlist te importeren wat dus niet zo makkelijk blijkt te zijn
Verder is het nog ff wachten op versie 0.3
Verwijderd
De herschreven code voor Winamp is klaar, ik heb nu erbij:Op vrijdag 10 mei 2002 19:09 schreef Darkice het volgende:
Wat zijn de geplande nieuwe functies? (als die er zijn)
• stereo of mono aanduiding
• 5 titels + artiest van de 2 vorige en 2 volgende liedjes(miniplaylistje dus)
• de versie van winamp
• de bug die soms de laatste 2 letters van de titel verwijderde is er uit.
Hiermee denk ik dat ik alle mogelijkheden heb, het herschrijven van de code, was gewoon nodig om het geheel veel korter en efficienter te maken. Nu was het een beetje een samenraapsel van dingen die ik vroeger al gemaakt had.
Als er nog info is die gewenst is/die ik over het hoofd zag, dan kan ik daar altijd nog voor kijken.
ICQ-info is next, want momenteel ziet het er niet zo mooi uit en er moet toch echt meer info op komen (als het enigsinds mogelijk is). De API van ICQ wil echt totaal niet meewerken in VB
Verwijderd

Er zitten drie pootjes aan. Als je het draaiertje naar je toe laat wijzen, wat moet dan waar? wat is E A en S?
1
2
3
| O ||| ESA |
zowiets?
Verwijderd
Eigenlijk is het alleen belangrijk om rekening te houden met de S van de potmeter. De S is de middelste van de 3 pootjes. de andere 2 (A en E) zijn 'gelijk'.Op zaterdag 11 mei 2002 09:40 schreef Hermanator het volgende:
hey, nog ff een vraagje voordat ik deze mooie software kan gaan proberen, ben nu aant solderen, en heb deze potmetertjes [afbeelding]
Er zitten drie pootjes aan. Als je het draaiertje naar je toe laat wijzen, wat moet dan waar? wat is E A en S?
code:
1 2 3 O ||| ESA
zowiets?
Dus de S is de middelste.
de andere doen er niet toe.
(65536/8)/(40*128) = 1,6 pagina'sOp woensdag 08 mei 2002 13:08 schreef Zotty het volgende:
[..]
Kun je zo uitrekenen
Het geheugen is een 64Kbit (8K*8) SRAM en een vol grafisch display neemt ((breedte/kolommen per rij)*8)*hoogte bit in beslag.
Vind ik toch wel vaag, want ik heb echt wel 2 pagina's in het geheugen gekregen. Zelfs drie paste
Niet dat dat hielp btw. Het was mooier om die ene constant de updaten dan steeds te switchen.
Verwijderd
Verwijderd
1 avond vrij hard solderen (voor kenners, was beetje kut, ging met weller SI-40
en toen hadden we GfxLCD
Reset knop werkt alleen niet, maar moet nog ff doormeten misschien, heb dat lekker helemaal niet gedaan
En natuurlijk ff dlportio geinstalleerd, maar bij powerlcd v0.1 heb ik bij winamp de title en artist niet helemaal lekker in beeld, staan te ver naar rechts..
Verder complimenten aan de proggers!
Dan moet je even PowerLCD v0.2 downloadenOp zondag 12 mei 2002 00:02 schreef Hermanator het volgende:
bla
Of soon PowerLCD v0.3 met mail gebeuren!
Verwijderd
[topic=493222/1/25]
Verwijderd
- Op het display zit 8192 byte aan geheugen.
- 1 grafische pagina is 240 pixels breed => delen door 8 (databus is 8 bit, 2 MSB's worden genegeerd bij 6 bit breed font) => dus 240/8 = 40 byte per regel. Aantal regels is 128 => dus 40*128 = 5120 byte.
Combineer deze 2 en je komt op 1.6 pagina. Geen discussie meer over mogelijk
PS, de bug is uit m'n plugin!! VCL in een DLL en Winamp gaat niet samen. Daarnaast is het kompleet herschrijven naar OO klaar, dus binnenkort een update. Ohja, het is gedoopt tot LiQuiD-MP3
PS 2, Mr.ChronoM, kom vanmiddag nog ff online, dan babbelen we ff over uitbreiding van de site
Verwijderd
Verwijderd
Mischien is dat wel een leuk idee, zodat een heleboel applicaties ondersteund gaan worden
Ik denk aan mijn favo programmatjes, bitbeamer, PowerDVD, CloneCD en BlindWrite
We zijn al dingen aan het verzamelen voor Versie 2.0Op maandag 13 mei 2002 14:42 schreef Seven_NL het volgende:
Is het makkelijk om plugins te maken voor PowerLCD ?
Mischien is dat wel een leuk idee, zodat een heleboel applicaties ondersteund gaan worden
Maar voordat versie 2 komt benne we echt nog wel een aantal maanden verder!!!!!!!!!! Eerst maar PowerLCD v0.3 uit brengen en dan v1.0
/edit eerste post van me nieuwe Nick
Verwijderd
Het lijkt ons en waarschijnlijk iedereen een leuk idee, alleen moet je er erkening mee houden dat VEEL programma's geen mogelijkheden hebben om er gegevens bij op te vragen. Bij bovenstaande proggies kan het waarschijnlijk nietOp maandag 13 mei 2002 14:42 schreef Seven_NL het volgende:
Is het makkelijk om plugins te maken voor PowerLCD ?
"Run-time error '35761'
Request timed out"
Wil je dit ajb mailen naar ons? met een screenshot ?Op maandag 13 mei 2002 20:20 schreef as4Raven het volgende:
Een fout melding
Thnx
Verwijderd
Maar ik nietOp maandag 13 mei 2002 18:22 schreef Mr.ChronoM het volgende:
Zotty ik zal onine zijn, als ik niet gaan eten ben de hele avond tot 23h ongeveer
Verwijderd
Eerlijk gezegt niet ...Op dinsdag 14 mei 2002 16:55 schreef Darkice het volgende:
Al nieuws omtrend de release datum van versie 0.3?
Voor mij komen de examens nu wel heel dicht en kan nie zoveel meer proggen, het enige wat we eigenlijk nog moeten doen is enkele bugs vinden, daar gaat veel tijd in.
De bugs zijn dezelfde als die in v0.2 eigenlijk
Ben nog net wat aan het testen en de mail functie doet volgens mij soms nog eens raar, maar werkt wel. Dus misschien komt er toch nog een versie vandaag of morgen ofzo.
ff afwachten wat M_DaRK ervan zegt en/of hij nog wat verandert heeft.
Ikzelf ben de laatste week vooral bezig met het herschrijven van functies. Winamp code heb ik al vernieuwd en nu ook de ICQ code (meer functies, beter en kortere code). Deze dingen zijn voor versie 2 denk ik. Misschien kan ik nog iets doen met Windows Media Player als er interesse voor is
jaaaaa, doen er is interesseOp dinsdag 14 mei 2002 18:05 schreef Mr.ChronoM het volgende:
[..]
Een boel info....bla bla....
Misschien kan ik nog iets doen met Windows Media Player als er interesse voor is
Verwijderd
Als het mogelijk is zal er voor gekeken worden ... ik zei dus ALSOp dinsdag 14 mei 2002 18:55 schreef Bart_Banaan het volgende:
jaaaaa, doen er is interesse
Verwijderd
JAHAAAA!!Op dinsdag 14 mei 2002 18:05 schreef Mr.ChronoM het volgende:
[..]
Misschien kan ik nog iets doen met Windows Media Player als er interesse voor is
Daar issie dan!
Bugfixes, ja een x aantal
Nieuw:
• EMail functie, Maximaal 5 emailboxen kunnen door PowerLCD gechecked worden!
Bugje gevonden
MaNDaRK: mandark8@xs4all.nl
Mr.ChronoM: chronomatrix@hotmail.com
mocht ik een bug tegenkomen dan horen jullie het (maar zie het somber in PowerLCD v0.2 kwam ik ook al nix tegen
Ideetje: zou het een idee zijn om bij het msn gedeelte ook het laatst gekregen bericht weer te geven, zou voor mij wel handig zijn, dan weet ik wie en wat ik negeer tijdens het gamen
verder: Hulde !!!
Sneller dan verwacht, maar helaas is de serves of-line, en kan ik 'm niet downloaden. Sta wel te popelenOp dinsdag 14 mei 2002 19:31 schreef MaNDaRK het volgende:
PowerLCD v0.3!
Daar issie dan!
Bugfixes, ja een x aantal
Nieuw:
• EMail functie, Maximaal 5 emailboxen kunnen door PowerLCD gechecked worden!
Bugje gevondenMail het naar ons!
MaNDaRK: mandark8@xs4all.nl
Mr.ChronoM: chronomatrix@hotmail.com
Verwijderd
hier blijkt alles te werken hoorOp dinsdag 14 mei 2002 22:05 schreef Bart_Banaan het volgende:
[..]
Sneller dan verwacht, maar helaas is de serves of-line, en kan ik 'm niet downloaden. Sta wel te popelen![]()
hier ook (nog) steeds, vreemdOp dinsdag 14 mei 2002 22:05 schreef Bart_Banaan het volgende:
[..]
Sneller dan verwacht, maar helaas is de serves of-line, en kan ik 'm niet downloaden. Sta wel te popelen![]()
dit dus :
Verwijderd
Geen problemen hiero... binnen een paar seconden was ie binnen.
Ik hoop dat die examens snel voorbij zijn, wie weet wat 0.4 gaat brengen
Ik heb "slechts" één puntje...
Waarom alleen maar MSN
Waarom niet ook Trillian
Ik heb Trillian en nu zegt ie dat me MSN niet online is!
Verder ziet 't er wel ok uit!
Misschien een skin editor of zo?
Good work ppl! Keep it up, keep it up! Vooral doorgaan, vooral doorgaan!
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Krijg nog steeds de zelfde melding, terwijl jullie al genieten van versie 0.3
Maar, versie 0.2 werkt nog steeds goed!
Probeer eens zonder DAP...Op woensdag 15 mei 2002 00:31 schreef Bart_Banaan het volgende:
Die server weigerd nog {mij} steeds, zou het nou toch aan die kleurtjes liggen...
Krijg nog steeds de zelfde melding, terwijl jullie al genieten van versie 0.3![]()
Maar, versie 0.2 werkt nog steeds goed!
Het werkelijke adres is:
1
| http://www.xs4all.nl/~mandark8/got/PowerLCD v0.3.zip |
suc6
Hij is ge-download.... U hoort nog van me
Op woensdag 15 mei 2002 00:13 schreef zwahiel het volgende:
mooi die nieuwe versie
Best simpel, bij MSN en ICQ kan je als 3e NIET de info ophalen. Omdat Trillian dit niet support...Ik heb "slechts" één puntje...
Waarom alleen maar MSN
Waarom niet ook Trillian
Trouwens bij ICQ is dit een stuk moeilijker als bij MSN, maar Mr ChronoM is 1 van de weinige die het gelukt is
Suc6 nog Mr. ChronoM!
• Trillian en MSN is 100% verschillend, zie het verhaal hier boven...Ik heb Trillian en nu zegt ie dat me MSN niet online is!
Verder ziet 't er wel ok uit!
Misschien een skin editor of zo?Idee misschien, ach ik zie 't wel als me display er is!
• Dankje wel
• Dat is allemaal voor later... eerst dit af voordat we verder kunnen ontwikkelen!
Gaan we zeker proberenGood work ppl! Keep it up, keep it up! Vooral doorgaan, vooral doorgaan!![]()
Verwijderd
Ik denk wel dat er meerdere zijn die het draaien.
Wat ik al zei:Op woensdag 15 mei 2002 09:32 schreef Seven_NL het volgende:
Zo'n trillian plug zou wel lekker zijn.
Ik denk wel dat er meerdere zijn die het draaien.
Dit kan NIET! sim-pel... omdat TRILLIAN dit NIET support!
Verwijderd
Zoals M_DaRK dus al zei, het kan volgens mij ook niet, trillian is nog niet zo ver gevordert volgens mij.Op woensdag 15 mei 2002 17:19 schreef MaNDaRK het volgende:
[..]
Wat ik al zei:
Dit kan NIET! sim-pel... omdat TRILLIAN dit NIET support!
Het ICQ is ook niet zo simpel, maar denk dat ik een test programa van ICQ en Winamp ,met de nieuwe features(en volledig nieuwe zelf geschreven code), online zal zetten binnen enkele dagen (als er iemand bereid zou zijn omze eens te testen)
Ik tiep in het nederlandsOp woensdag 15 mei 2002 21:45 schreef NextGeneration het volgende:
Ff een vraagje tussendoor, in welke taal word al dit geweldigs geschreven?
Proggen doen we (Ik & Mr.ChronoM) in VB6.0 Enterprise Edition
Waar de andere in proggen weet ik niej
Is dat de bedoeling? W2K sp2 ViaC3/800
Daar zijn we ook achter gekomen... misschien ff mail dingen uit zetten...Op woensdag 15 mei 2002 21:51 schreef Bart_Banaan het volgende:
Versie 0.3 belast mijn proc continue voor min. 87% maar meestal rond de 93%. Versie 0.2 maximaal 20%.
Is dat de bedoeling? W2K sp2 ViaC3/800
Verwijderd
Ik weet nog dat Zotty in C++ progged (builder en VC++ denk ik)Op woensdag 15 mei 2002 21:45 schreef NextGeneration het volgende:
Ff een vraagje tussendoor, in welke taal word al dit geweldigs geschreven?
dat matty wel dingen in Delphi geeft gemaakt
verder is er ook VB door ons dus
en nog enkel in C++ denk ik
Verwijderd
Verwijderd
Hoe ik het allemaal wil gaan aanpakken met mijn lcd en wat ik er precies mee ga doen weet ik nog niet, maar dat zie ik dan nog wel. Eerst maar eens zien of ik hem kan solderen.
Verwijderd
Mr.ChronoM en M_DaRK werken samen, de rest is ieder voor zich.Op woensdag 15 mei 2002 22:37 schreef NextGeneration het volgende:
Dan nog maar een vraagje, maken jullie nou allemaal verschillende progjes, of worden dingen geimplementeerd?
Ik heb nog niets kunnen vinden, maar heeft iemand hier misschien info over het besturen van een bepaalde DVD of DivX player ?
Verwijderd
Das een vraag waar ik al ongeveer een maand mee zit ...Op donderdag 16 mei 2002 11:19 schreef Dr.DNA het volgende:
In dit draadje [topic=495599/1/25] is gevraag of we ook dvd/divx players kunnen aansturen. Natuurlijk kan dat, want er zijn diverse tools die dmv IR die players kunnen besturen. Nu moeten we alleen dus nog uitvinden HOE.
Ik heb nog niets kunnen vinden, maar heeft iemand hier misschien info over het besturen van een bepaalde DVD of DivX player ?
het MOET kunnen, PowerDVD (of was het WinDVD) kon je besturen met knopjes via de LPT poort dacht ik(via ander prog natuurlijk)
maar ik vind nix van info over api's, of andere dingen
vind het dus heel raar, hopelijk weet hier iemand wat.
BTW : Windows Media Player heeft wel API's (of iets wat daarvoor moet doorgaan) en is in staat DVD'sd te spelen dacht ik, maar krijg er nix uit momenteel
Hehe... en ik dacht dat ik de enige wasOp donderdag 16 mei 2002 11:23 schreef Mr.ChronoM het volgende:
[..]
Das een vraag waar ik al ongeveer een maand mee zit ...
vind het dus heel raar, hopelijk weet hier iemand wat.
Misschien kunnen we eens iemand mailen die een van de plugins voor girder heeft geschreven ? Als hier tenminste geen info vrijkomt..
(ik ga ff kijken of ik een mail adres kan vinden)
op de girder pagina http://www.girder.nl/developer.php kan je src downloaden van windvd/powerdvd spy... misschien een begin
Verwijderd
In C++ Builder 3 om precies te zijnOp woensdag 15 mei 2002 22:27 schreef Mr.ChronoM het volgende:
Ik weet nog dat Zotty in C++ progged (builder en VC++ denk ik)
dat matty wel dingen in Delphi geeft gemaakt
verder is er ook VB door ons dus
en nog enkel in C++ denk ik
is absoluut niet de meest ideale taal om te gebruiken bij de combinatie DLL en Winamp.... maar je leert er ontzettend veel van tijdens het zoeken naar oplossing voor problemen die je alleen krijgt bij het DLL-Winamp duo
Verwijderd
Alleen ben je zeker niet om deze dingen te zoekenOp donderdag 16 mei 2002 11:25 schreef Dr.DNA het volgende:
op de girder pagina http://www.girder.nl/developer.php kan je src downloaden van windvd/powerdvd spy... misschien een begin
In die download zitten idd wat source codes, als je er iets uit leert hoor ik dat graag, ik probeer het te begrijpen, maar heb nog niet veel C++ ervaring
Ik heb al wat dingen gevonden. Zelfde manier als met winamp. hwnd zoeken en dan sendmessage om info te krijgen. Ik ga vanavond wel experimenteren en ga de info (code?) natuurlijk sharen.Op donderdag 16 mei 2002 11:45 schreef Mr.ChronoM het volgende:
[..]
In die download zitten idd wat source codes, als je er iets uit leert hoor ik dat graag, ik probeer het te begrijpen, maar heb nog niet veel C++ ervaring
Situatie uitgelegd, kijken wat ze terug mailen
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Verwijderd
heb je de classname van WinDVD of PowerDVD ?Op donderdag 16 mei 2002 11:56 schreef Dr.DNA het volgende:
[..]
Ik heb al wat dingen gevonden. Zelfde manier als met winamp. hwnd zoeken en dan sendmessage om info te krijgen. Ik ga vanavond wel experimenteren en ga de info (code?) natuurlijk sharen.
daarmee ben je namelijk al een heel eind
kan je al weten of het prog open of dicht is
Zou wel mooi zijn als dat mogelijk was, maar vrees ervoorOp donderdag 16 mei 2002 12:04 schreef zwahiel het volgende:
Heb de mensen van Trillian eens gemaild om erachter te komen of hunnie daar geen oplossing ala WinAmp voor hebben..
Niet geschoten altijd mis hé!Op donderdag 16 mei 2002 12:39 schreef Mr.ChronoM het volgende:
[..]
Zou wel mooi zijn als dat mogelijk was, maar vrees ervoor
Je bent wel erg hoorOp donderdag 16 mei 2002 12:39 schreef Mr.ChronoM het volgende:
[..]
heb je de classname van WinDVD of PowerLCD ?
daarmee ben je namelijk al een heel eind
kan je al weten of het prog open of dicht is
[..]
Zou wel mooi zijn als dat mogelijk was, maar vrees ervoor
Het is PowerDVD niet PowerLCD!
Verwijderd
Welke fout bedoel je ?Op donderdag 16 mei 2002 13:25 schreef MaNDaRK het volgende:
Je bent wel erg hoor2 keer de zelfde vaut maken!
Het is PowerDVD niet PowerLCD!
Als er iemand nog ff iets wil testen http://chronom.d2g.com/Winamp.exe
Dit is het proggy met de niet features voor Winamp die in PowerLCD moeten komen. Als het een runtime error '5' heeft dan moet je het niet melden, werkt het naar behoren dan hoor ik dat wel graag(samen met OS, WinampDir).
Bij mij werkt het nu perfect, maar blijkbaar werkt het bij anderen niet altijd even goed
Verwijderd
No probs XP,f:\program files\winampOp donderdag 16 mei 2002 13:49 schreef Mr.ChronoM het volgende:
werkt het naar behoren dan hoor ik dat wel graag(samen met OS, WinampDir.
Verwijderd
Ik powerlcd 0.3 downloaden. Ik proberen. Gebeurt niks....
Powerlcd 0.2 deed het altijd wel. Maar nu opeens ook niet meer.
Maar die visual plugin voor winamp doet het wel weer.
Was er aan de hand?
Werkt idd naar behoren, WinXP, c:\program files\winampOp donderdag 16 mei 2002 13:49 schreef Mr.ChronoM het volgende:
werkt het naar behoren dan hoor ik dat wel graag(samen met OS, WinampDir).
Verwijderd
Zelfde hier. Zie alleen niks op display. Maar zover was i ook nog niet toch?Op donderdag 16 mei 2002 18:23 schreef grooviee17 het volgende:
[..]
Werkt idd naar behoren, WinXP, c:\program files\winamp
Verwijderd
HKEY_CURRENT_USER\Software\VB and VBA Program Settings\PowerLCDOp donderdag 16 mei 2002 17:43 schreef Darkice het volgende:
Heelllup.....
Ik powerlcd 0.3 downloaden. Ik proberen. Gebeurt niks....
Powerlcd 0.2 deed het altijd wel. Maar nu opeens ook niet meer.
Maar die visual plugin voor winamp doet het wel weer.![]()
Was er aan de hand?
sleutel wissen ... in het register
(ja daar saven we onze info
en euh, ik hoop dat het dat is ...
aan je 2de reply te zien lukt het nu wel al weer.
Mijn reactie was als bovenstaande omdat ik denk dat je in de settings MSN op active gezet had. als je PC te druk bezig is en PowerLCD start dan kan je rare dingen krijgen, kan ook wat anders geweest zijn
Verwijderd
Verwijderd
Heb jij er niet toevallig eentje over, om aan mij door te verkopen? (of misschien iemand anders)?Op donderdag 16 mei 2002 12:44 schreef Juggernaut het volgende:
ik begin nu toch echt trek te krijgen in die 2 grafische schermpjes die ik besteld heb
Verwijderd
voor jullie de gebruiker niets, voor de programeurs houd het in dat ze iets minder coole trukjes uit kunnen halen zoals bv double bufferingOp vrijdag 17 mei 2002 23:24 schreef Vipertje het volgende:
Iets wat ik me afvroeg: Wat bedoelen jullie nou steeds met die maximaal 1,6 pagina's die de LCD kan cachen? Wat houdt dat in voor de performance, moet dat geheugen af en toe helemaal geflusht worden en gaat dat heel langzaam ofzo?
Verwijderd
kzat btw ff met photoshop te kloten om te kijken of je nu een redelijk plaatje opt lcd kan krijgen en ik heb in 5secs dit ff in elkaar geflanst
(ff voor de duidelijkheid ik heb dus alleen het msn tekentje toegevoegd he, de rest vond ik wel mooi zo en de plaats van de gegevens kan ik toch niet aanpassen)

Als bmptje: Msn.bmp
kvond t wel geinig alleen nu kan ik het nog niet als achtergrondje van het msn scherm gebruiken. Heb ik het goed als ik denk dat het dan omgezet moet worden naar het Msn.txt filetje?
Ik neem aan dat jullie dat omzetten niet handmatig doen dus kan je (Mr.ChronoM of M_DaRK) dat progje daarvoor misschien posten? Dan kunnen wij lekker kloten met skins en kunnen jullie je op het programmeren blijven richten
Tzou natuurlijk helemaal gaaf zijn als je uiteindelijk zelf de positie van de gegevens kan aanpassen maar dat zal op dit moment wel in de programmatuur verweven zijn
In ieder geval wacht ik versie v0.4 nu al gespannen af
Echt super!! Al die LCD stuff!!!
(zo dat moest ik ff kwijt)
Verwijderd
Mischien en idee voor en latere versie als het skinning mogenlijk is voor de users.
de mogelijkheid om van diverse programma's, bijvoorbeeld ICQ en MSN en EMail op 1 scherm te laten weergeven.
Ik hoef niet perse te zien hoeveel Khz de MP3 is bijvoorbeeld, ik zie liever een incoming message of mijn cpu temp.
dus zoiets van :
1
2
3
4
| switches ------- ICQ ---/ ----| | MSN ---------| Mixer |---Display Mail ---/ ----|_______| |
Verwijderd
nope. ik soldeer er 1 voor iemand die een soldeer n00b isOp vrijdag 17 mei 2002 23:49 schreef NextGeneration het volgende:
[..]
Heb jij er niet toevallig eentje over, om aan mij door te verkopen? (of misschien iemand anders)?
Verwijderd
ChronoM is net terug van een weekendje Center ParcsOp zaterdag 18 mei 2002 23:52 schreef bluh het volgende:
kgebruik nu een aantal dagen powerlcd v0.3 enkmoet zeggen tziet er nog steeds erruug geil uitComplimenten!
kzat btw ff met photoshop te kloten om te kijken of je nu een redelijk plaatje opt lcd kan krijgen en ik heb in 5secs dit ff in elkaar geflanstedit:
(ff voor de duidelijkheid ik heb dus alleen het msn tekentje toegevoegd he, de rest vond ik wel mooi zo en de plaats van de gegevens kan ik toch niet aanpassen)
[afbeelding]
Als bmptje: Msn.bmp
kvond t wel geinig alleen nu kan ik het nog niet als achtergrondje van het msn scherm gebruiken. Heb ik het goed als ik denk dat het dan omgezet moet worden naar het Msn.txt filetje?
Ik neem aan dat jullie dat omzetten niet handmatig doen dus kan je (Mr.ChronoM of M_DaRK) dat progje daarvoor misschien posten? Dan kunnen wij lekker kloten met skins en kunnen jullie je op het programmeren blijven richten.
Tzou natuurlijk helemaal gaaf zijn als je uiteindelijk zelf de positie van de gegevens kan aanpassen maar dat zal op dit moment wel in de programmatuur verweven zijnHet lijkt mij dat dat ergens achteraan op de ToDo lijst komt
In ieder geval wacht ik versie v0.4 nu al gespannen af
en moet zeggen dat ik HEEL blij was om je achtergrond te zien, zoiets had ik echt nodig. Deze komt zeker in de volgende versie.
en skinning is mogelijk, het programma werkt al, maar alleen moet er uitleg bij omdat het niet overzichtelijk is.
De "LCD-engine" in PowerLCD is namelijk geschreven om met skins te werken
edit : nog even over je vraag om zelf de positie van gegevens te bepalen. Dit zou eigenlijk wel al mogelijk zijn als ik gewoon een systeempje maak waarmee je de instellingen van die plaatsen kan saven. Dus in de map skinz gewoon een extra txt met positions. Dan zou allen via een programma (Skinz4PowerLCD) opgezet kunnen worden(misschien zelfs preview opties ?) en gewoon gesaved.
Je brengt me dus echt op mooie ideeën
Iemand een suggestie (tooltje, etc.)? Ik wil eigenlijk alleen een ff BMP-tje afbeelden.
Verwijderd
als je niet op je scherm krijgt met de software die in dit topic staat dan ligt het aan je LCD/soldeerwerk/... Je moet zeker gegevens zien(die normaal NIET vervormd zijn, gewoon een stuk uit wat je echt zou moeten zien)Op dinsdag 21 mei 2002 12:49 schreef AcouSE het volgende:
Ik heb hier een mooie 160x128 liggen die ik dus niet kan testen. Aansturen met 240x128 software werkt niet (afgezien van wat strepen).
Iemand een suggestie (tooltje, etc.)? Ik wil eigenlijk alleen een ff BMP-tje afbeelden.
Welke controller zit er op dat ding
Dus software voor een groter display zou gewoon moeten werken?
Verwijderd
volgens mij wel ja, ik heb ook nog software gebruikt voor een 240x64 LCD toen er dus nog nix bestond voor 240x128 LCD's en alles deed het prima,omdat jou LCD wat minder breed is zou het kunnen zijn dat het einde van de lijnen bij het begin van de volgende lijn uitkomt, maar je zou zeker moeten beeld krijgen die enigsinds te herkennen is. (niet gewoon zwarte lijnen ofzo)Op dinsdag 21 mei 2002 13:40 schreef AcouSE het volgende:
Een T6963 controller, LCD van Tianma.
Dus software voor een groter display zou gewoon moeten werken?
Volgens mij gaat een 240x64 software wel op een 240x128 omdat je gewoon na 64 lijnen weer naar de eerste jumpt. Bij deze wil je echt buiten het scherm schrijven...
heb je al Flashing LED vorderingen?
Dit topic is gesloten.
![]()