[wc] *gesloten* inkoopactie self made wc-blok?

Pagina: 1 ... 9 ... 18 Laatste
Acties:
  • 2.787 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 15:50

Shunt

Boe

jah heel mooi maar denk eens aan de kosten ;) en gewicht ;) lijkt me niet echt fijn voor het kaartje he

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raid schreef op 19 augustus 2002 @ 21:46:
[...]

Check de site van;

http://www.deviantpc.com/articles/gf4wcp1/index.shtml

Hier word de Geforce 4 aan beide kanten gekoeld. Een beetje zelf proberen kan soms ook geen kwaad. :*)
Zow, das vet zeg!

*Kijkt Imhotep vragend aan* Dat kun je niet maken zeker? :D :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

hij zal het vast wel kunnen maar denk maar eens aan de prijzen ;)

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op 19 augustus 2002 @ 21:58:
hij zal het vast wel kunnen maar denk maar eens aan de prijzen ;)
Jah, maar wel vet! En als het "The Imhotep Way" gemaakt wordt.. Tja, wat wil je nog meer!

ik overdrijf, ik weet het. twas meer een gedachte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaal wel leuk, maar hoe zit het met de Radeon 8500. Wil niemand die nou waterkoelen, of past hier een standaard gf2/3 blokkie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

hmmz moment ik gaat dat eens uit zoeken want ik hoor daar een hoop mensen over
zo ver ik kan zien zit het gpu blokje vast gelijmt en zitten er geen bevestings punten voor een wc blok :'( dus ben bang dat het niet gaat

Afbeeldingslocatie: http://news.hwupgrade.it/immagini/radeon_comp_1.jpg

maar ik zie nu wel dat er een ander soort koeler op de non build by ati zit :? dus dat kan weer verschillen

bij de Joytech Apollo Devil Monster II RADEON 8500 128 MByte kan het weer wel
Afbeeldingslocatie: http://news.hwupgrade.it/immagini/radeon_comp_3.jpg

maar bij de Hercules 3D Prophet FDX 8500LE 64 MBytes

Afbeeldingslocatie: http://news.hwupgrade.it/immagini/radeon_comp_2.jpg

en bij de Gigabyte AP64D kan het waarscijnlijk weer wel

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwares.de/reports/cebit/2002/bilder/gigabyte_radeon8500le_gross.jpg

ik vrees dat het niet echt gaat lukken want dan zal hij of vast geplakt moeten worden aan gpu of er moet iederekeer een ander model gemaakt worden en dat gaat vrees ik ook niet werken

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uniquorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uniquorn

Wat blijft komt nooit terug

ik zit nog een beetje te dubben of ik het doe of nie... :+
maarrr zou het niet handiger zijn om een site of een nieuw topic te maken over de blokjes en kosten??? :?
kan iedereen die wil overzichtelijk alles bij elkaar vinden zonder eerst een topic van zoveel posts door te lezen... :P

oh ja wat is de besteltermijn (sluitdatum) voor de 2e bestelronde???

It's just a donkey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat duurt nog wel even...

En jah kan er niet ff een nieu topic worden gemaakt voor de chipset en gpu blokjes, zodat dit alleen voor de cpu blokjes kan worden gebruikt, ook de 2e ronde!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

erm het lijkt mij handiger als je gewoon 2 totaal nieuwe maakt dus voor cpu ronde 2 en voor gpu en chipset ronde 1

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan ook...

Who wat die gast voor een mem water koeling heeft gebouwd ie niet normaal!!

Direc na het solderen:

Afbeeldingslocatie: http://www.deviantpc.com/articles/gf4wcp1/xp750wc017.jpg

Na hem even te hebben opgepoetst :P :P

Afbeeldingslocatie: http://www.deviantpc.com/articles/gf4wcp1/xp750wc018.jpg

Beetje offtopic.. maarjah dit vind ik wel erg vet om te hebben!! Helaas zal dit voor imhotep te veel werk worden.

(De site van de mem blokjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

hmmz het gaat er mij gewoon om dat ik geen fans meer nodig heb in me kast behalve voor me hhds en me mem van vidkaart maat die kunnen super stil zijn

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-09 21:44
Foutje bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Imhotep, laat je niet gek maken door iedereen! |:( Ik denk dat iedereen dankbaar is voor de WC blokken die je nu produceert. De link die ik had geplaatst was bedoeld voor die genen die willen weten :? hoe ze een water memkoeler voor de vga kunen maken. die gast op de site heeft het met een kolomboor gedaan (bijna alles). ik ga er zelf een maken }) , laatst kolomboor gekocht voor 40E, prijs valt dus wel mee. Ga in iedergeval door met je goede motivatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:03
Wie maart die blokjes hier nu ?
Ik wil graag weten voor welke datum ik moet opgeven zodat dat ik nog kan mee doen met de 2e ronde.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raid schreef op 19 augustus 2002 @ 21:46:
[...]

Check de site van;

http://www.deviantpc.com/articles/gf4wcp1/index.shtml

Hier word de Geforce 4 aan beide kanten gekoeld. Een beetje zelf proberen kan soms ook geen kwaad. :*)
erg vet idd, maar deze koelt toch maar aan 1 kant met water.

en om je hele gf4 nou in te pakken in koper......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Imhotep maakt hier de blokjes! en volgens mij is er nog niet echt een eind datum..
"En Raid, het was ook offtopic, ik wou gewoon ff die plaatjes medelen omdat ze zo mooi waren"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raid schreef op 20 augustus 2002 @ 13:50:
die gast op de site heeft het met een kolomboor gedaan (bijna alles). ik ga er zelf een maken, laatst kolomboor gekocht voor 40E, prijs valt dus wel mee.
die dingen staan hier ook van kinzo en dat soort vage merken. Maar waar haal jij koper (of aluminium) vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
KInzo is een redelijk goed merk, is die van mij ook van, als je niet iedere dag bezig bent zoals wij gaat dat best.

ik gebruik uitsluitend koper.

Metaalbedrijf:

http://www.staalmarkt.nl/

Thanks to DaBit!

[ Voor 0% gewijzigd door Underground75 op 20-08-2002 19:17 . Reden: bedankje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Imhotep schreef op 19 augustus 2002 @ 19:15:
[...]

Hoe bevalt ie trouwens bij jou :) :)
Tot nu toe erg goed. Ik heb wat tests uitgevoerd met een waterpomp en alle slangen in een grote emmer. Ik weet nog niet zeker of ik die waterpomp ga gebruiken, het is namelijk mijn oude aquariumpomp die eigenlijk voor dit doeleinde perfect voldoet als onderwaterpomp. Moet ik nog maar even zien.
Ik zal vanavond ook nog even een paar plaatjes posten en dan kunnen jullie even zeggen of het straaltje dat eruit komt genoeg is voor alleen mijn T-Bird 1000 AXIA te koelen die ik makkelijk kan overclocken naar 1333.
Mijn laatste probleem is tot nu toe de radiateur, ik kan geen goede koperen vinden en moet nog even zien hoe ik dat ga oplossen als ik een aluminium exemplaar van een Polo of misschien een airco-radiateur ga aansluiten. Ik wacht nog even af wat er uit de andere topics komt die nu lopen over de corrosiekwestie en de algenkwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 augustus 2002 @ 22:20:
[...]

Jah, maar wel vet! En als het "The Imhotep Way" gemaakt wordt.. Tja, wat wil je nog meer!

ik overdrijf, ik weet het. twas meer een gedachte..
Zow, kan je je hoofd nog verder in zn reet steken? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Imhotep, als de chipset blokjesongeveer het zelfde ontwerp hebben als de CPU WC blok dan neem ik zowel de GPU als de Northbridge koeler (2 dus) dan mail ik je wel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-10 11:17

Imhotep

The Dark Side

Topicstarter
bart_vd schreef op 19 augustus 2002 @ 21:38:
Is er al enig idee hoe lang het gaat duren? :)
nog niet, sorry :)
Ik weet wel al dat de CPU-blokjes begin of halverwege vorgende maand gemaakt kunnen worden (dit heeft met de werkdrukte bij hem op het werk te maken :( )
Op zich dus goed nieuws, zodra er dus tijd voor is zal hij mij bellen en kan ik doorgeven hoeveel er gemaakt moeten worden. (je kan je dus tot die tijd aanmelden, maar ik zal dan wel eerst ff een berichtje posten >:) )
over de GF-blokjes en de chipset ben ik nog niet helemaal uit met mijn neefje, we hebben nu al een aantal avonden zitten te dobben over een goed ontwerp war goed te maken is en wat natuurlijk ook goed koelt.
Ook zit ik nog met een aantal maten.
Als ik een blokje ga maken van 4x4 cm dan moet er dus een klemmetje overheen om hem vast te maken op je GF of radeon.
Dit geld ook voor een chipset-blokje. nu kun je volgens mij van die losse klemmen bij oc-shop kopen, maar dan zit je weer met je verzendkosten :( :(
Misschien een idee om hier een inkoopactie voor op te zetten.

Dus de stand van zaken zijn nu dat de GPU en chipset blokjes 4x4 cm worden met een ontwerp dat een beetje lijkt op deze

Afbeeldingslocatie: http://www.zerofanzone.co.uk/pictures/jpg/cpublock1small.jpg

een ontwerp waar dus een M vorm in zit.
Bij de GPU moeten de aansluitingen dus aan de zijkant komen zodat het niet teveel PCI-sloten kost.
Bij de chipset komen de aansluitingen aan de bovenzijde zoals de CPU-blokken.

Ook ben ik er nog niet zeker van om bij de CPU- en chipset blokken een plexigals-deksel of een koperen deksel te gebruiken :?
Een koperen is wel weer meer werk, maar koelt volgens mij beter.
Een plexi is minder werk, is goedkoper en lijkt mooier.
Dus hier moeten jullie me nog ff mee helpen :)

De tweede actie voor de CPU-blokken gaan sowieso door :)
De actie voor de GPU/chipset is dus nog ff afwachten.

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Topicstarter
Raid schreef op 20 augustus 2002 @ 19:30:
Imhotep, als de chipset blokjesongeveer het zelfde ontwerp hebben als de CPU WC blok dan neem ik zowel de GPU als de Northbridge koeler (2 dus) dan mail ik je wel!!
het is wel de bedoeling dat het er ongeveer hetzelfde uit komt te zien, maar dat is dus nog afhankelijk van het ontwerp.
nog ff afwachten dus. :)

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
OK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind ook dat de chipset hetzelfde moet worden als de CPU. Met plexi dus en DD3, maar dan kleiner. Ik zeg niet dat het zo MOET, maar zou het wel op prijs stellen. Staat mooi in je case namelijk ;)

Voor de vga is die M idd wel goed. Je zit met de slangen en anders wordt het een puinhoop.

Edit: Shit vergeet ik bijna wat. De fittings: Op de chipset kan ik me die nog voorstellen, maar de VGA? Past dat wel? En als ze kleiner worden, das nie goe of wel? Dan heb je namelijk 2 verschillende in 1 systeem.. Of maakt dat geen zak uit? Is niet goed voor de flow toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben trouwens ook bang dat ik het niet erg goed ga redden met EN een cpu blok EN een chipset blok EN een GPU blok omdat dit wel erg veel flow kost....

Worden de temps dan ook niet veel hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:16

Epsilon

Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 21:56:
ik ben trouwens ook bang dat ik het niet erg goed ga redden met EN een cpu blok EN een chipset blok EN een GPU blok omdat dit wel erg veel flow kost....

Worden de temps dan ook niet veel hoger?
valt reuze mee waarschijnlijk

Water kan heel veel energie opnemen. Als je maar boven de 100liter/uur blijft is er niks aan de hand. Dan stijgt de watertemperatuur maar iets van 4 graden in je blok. Of je nou meer flow hebt, het verschil zal niet meer dan 4 graden ziijn met 100liter/uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Laatst online: 21:36

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Mijn $0.02 (8>

- Chipset koeler: het liefst hetzelfde model (achtig) als de DD3-lookalike, MET plexi deksel... staat leuk als setje met je DD3-lookalike en je plexi side window... En de koeling haal je niet uit een klein dekseltje maar uit je radiator, dus dat maakt weinig uit.

- GF4 koeler: (oftewel, VGA koeler want hij moet op de meeste video kaarten passen en niet alleen op de GF4) inderdaad met zigzag kanalen, dat is met zij-connectors het beste ontwerp en PCi sloten opofferen is erg slecht (ik heb er alvast geen een over). Maar de kanaaltjes moeten wel zo rond mogelijk want scherpe hoeken is erg slecht voor de flow.

- Alle aansluitingen MOETEN echter wel 10mm zijn, net als de DD3-lookalike, anders wordt er weer een bottleneck gecreeerd en 3 koelers is al restrictie genoeg (MET slangen, MET radiator etc.)

De GF4 koeler zal dan, zelfs met zij connectors, wel wat dik worden met 10mm aansluitingen, maar dat zal je (Imhotep) dan even moeten bemeten.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Imhotep schreef op 20 augustus 2002 @ 20:24:
[...]

nog niet, sorry :)
Ik weet wel al dat de CPU-blokjes begin of halverwege vorgende maand gemaakt kunnen worden (dit heeft met de werkdrukte bij hem op het werk te maken :( )
Op zich dus goed nieuws, zodra er dus tijd voor is zal hij mij bellen en kan ik doorgeven hoeveel er gemaakt moeten worden. (je kan je dus tot die tijd aanmelden, maar ik zal dan wel eerst ff een berichtje posten >:) )
over de GF-blokjes en de chipset ben ik nog niet helemaal uit met mijn neefje, we hebben nu al een aantal avonden zitten te dobben over een goed ontwerp war goed te maken is en wat natuurlijk ook goed koelt.
Als ik een blokje ga maken van 4x4 cm dan moet er dus een klemmetje overheen om hem vast te maken op je GF of radeon.
Dit geld ook voor een chipset-blokje. nu kun je volgens mij van die losse klemmen bij oc-shop kopen, maar dan zit je weer met je verzendkosten :( :(

Dus de stand van zaken zijn nu dat de GPU en chipset blokjes 4x4 cm worden met een ontwerp dat een beetje lijkt op deze

[afbeelding]

een ontwerp waar dus een M vorm in zit.
Bij de GPU moeten de aansluitingen dus aan de zijkant komen zodat het niet teveel PCI-sloten kost.
Bij de chipset komen de aansluitingen aan de bovenzijde zoals de CPU-blokken.

Ook ben ik er nog niet zeker van om bij de CPU- en chipset blokken een plexigals-deksel of een koperen deksel te gebruiken :?
Een koperen is wel weer meer werk, maar koelt volgens mij beter.
Een plexi is minder werk, is goedkoper en lijkt mooier.
Dus hier moeten jullie me nog ff mee helpen :)

De tweede actie voor de CPU-blokken gaan sowieso door :)
De actie voor de GPU/chipset is dus nog ff afwachten.
Ik denk dat je voor de beste koeling je spiraal model moet aanhouden bij beide chipsets. Bij de GPU kan je dan de aansluitingen aan de bovenkant houden en werk je met elleboogjes. Op deze manier kost het je hooguit 1 PCI slot (je moet je PC toch niet te vol douwen met die zooi (maar dat is heel persoonlijk ;) ) Ik heb er bij mij alleen een 3Com netwekkaart en een Raid controller inzitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 16:34

Rick2001

9950X delidded en direct die

'My vote,'

Het zou inderdaad mooi zijn als ze ook met plexiglazen deksel komen omdat dit toch het mooiste uitziet. Ook de fittings horen eigenlijk 10mm te zijn zoals bij het CPU waterblock. Mensen met een minder sterke pomp zouden zo minder waterflow overhouden en ik denk zowieso dat als je een pomp gaat 'afknijpen' deze alleen maar warmer zal worden en het water dus nog meer zal opwarmen. (Als deze dus als dompelpomp en niet inline gebruikt wordt.)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Ga vanaf je pomp naar je CPU en van je CPU naar een verdeelblok (zelf te maken zie deviantpc.com) en vanje verdeelblok naar:
- GPU
- chipset
- HDD
- GPU memory
- etc..

En hier vandaan samen naar een verdeelblok ----> naar radiator-------> naar pomp etc.

ps. op de site gebruiken ze na de verdeelblokken kleinere buizen, de flow merkt er dan niks van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Even een paar vragen over dit blok:
Wat zijn de buitenmaten van het blok?
Zijn de aansluitingen intern 10 mm? Of is dit de buitenmaat?
En hoe ziet het blok er aan de onderkant uit, helemaal vlak en hoe glad afgewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[quote]Raid schreef op 21 augustus 2002 @ 10:40:
Ga vanaf je pomp naar je CPU en van je CPU naar een verdeelblok (zelf te maken zie device.com)

quote]
Heb je de juiste url er naar toe, want ik zoek me nu een stuk in de rondte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
http://www.deviantpc.com/articles/gf4wcp3/p4.shtml
en verder en terug

Sorry verkeerde naam neergezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookgek
  • Niet online
Dat ziet er fantastisch uit op die page. Doe je iig een hoop ideeen van op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Ja maar zo'n verdeelblok maken vergt echt wel wat kunst. Zo gemakkelijk is dit niet gemaakt. Daarbij, wat is er zo moeilijk om gewoon de fittings ook 10mm te maken in plaats van kleiner ? Er zijn genoeg waterjackets voor je GPU of Northbridge die ook gewoon 10mm fittings hebben, dus dit lijkt mij toch echt de betere en gemakkelijkste oplossing.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Elleboogjes op de GPU koeler zijn echt ongewenst. De PCi sloten zitten er in om te gebruiken en ik doe dat dan ook. Met elleboogjes hoef ik geen GPU koeler (denk ik) en zonder 10mm aansluitingen al helemaal niet. Dan geef ik wel wat extra uit voor 10mm zijconnector koelblokjes, geld maakt nu toch niks meer uit als je ziet wat ik heb gespendeerd aan dit wc systeem...

En zelf zo'n verdeelhuis maken is me te veel werk, doen we niet aan mee... geen zin om daar OOK nog mee te gaan experimeneteren.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Rick2001 schreef op 21 augustus 2002 @ 12:17:
Ja maar zo'n verdeelblok maken vergt echt wel wat kunst. Zo gemakkelijk is dit niet gemaakt. Daarbij, wat is er zo moeilijk om gewoon de fittings ook 10mm te maken in plaats van kleiner ? Er zijn genoeg waterjackets voor je GPU of Northbridge die ook gewoon 10mm fittings hebben, dus dit lijkt mij toch echt de betere en gemakkelijkste oplossing.
Exclusiviteit heeft zo zijn prijs. Staat wel op Lans...... })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rick2001 schreef op 21 augustus 2002 @ 12:17:
Wil je dat verdeelblok goed maken moet je er toch wel aan gaan rekenen.. Ziet er wel vet uit btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Neemt zeker niet weg dat het mooi uitziet, maar het kan ook gewoon op een gemakkelijkere manier die mensen hier zowieso meer op prijs stellen.
Om dit zo precies te krijgen moet je inderdaad flink rekenen en misschien zelfs gaan proberen. Lijkt me dus niet echt zo'n gemakkelijke en goedkope klus eerlijk gezegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Maten staan erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Topicstarter
Imhotep vind deze wel leuk :) :) >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.deviantpc.com/articles/gf4wcp3/xp750wc075.jpg

Alleen zou dit wel lastig te maken zijn denk ik :(

Hoezo een paar waterslangen in je comp >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.deviantpc.com/articles/gf4wcp3/xp750wc078.jpg

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Nou Imhotep, doe mij er dan maar 1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Topicstarter
Tijgert schreef op 21 augustus 2002 @ 19:24:
Nou Imhotep, doe mij er dan maar 1 :)
Zo'n grote bedoel je 8)7
Gaat denk ik niet lukken, sorry.

Maar goed nieuws voor de mensen op een wachtlijst :)
Er heeft weer iemand afgezegd, dus het blokje kan naar de volgende op de lijst.
en dat is
Roel v.d. Hoeven-Roeligan

Ik zal je er wel een mail over sturen.

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

ok ik weet nu zeker dat ik een gpu blokje wil en een chipset blokje wil mits zij een beetje redelijke prijs hebben ;)

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Tijgert schreef op 21 augustus 2002 @ 12:41:
Elleboogjes op de GPU koeler zijn echt ongewenst. De PCi sloten zitten er in om te gebruiken en ik doe dat dan ook. Met elleboogjes hoef ik geen GPU koeler (denk ik) en zonder 10mm aansluitingen al helemaal niet. Dan geef ik wel wat extra uit voor 10mm zijconnector koelblokjes, geld maakt nu toch niks meer uit als je ziet wat ik heb gespendeerd aan dit wc systeem...

En zelf zo'n verdeelhuis maken is me te veel werk, doen we niet aan mee... geen zin om daar OOK nog mee te gaan experimeneteren.

--------------------------------------------------------------------------------

erm wil niet veel zeggen hoor maar waar wil jij het pci slot onder je agp slot voor gebruiken ?? is dat niet een beetje moeilijk te gebruiken tog een irq probleempje hehe

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

dubbel post

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Nou, toch heb ik die nodig, zij het voor een erg klein realtek 10/100 kaartje.
Maar de GPU zit er toch voor en ik heb maar iets van 0,5cm over... met een beetje buigen van de nic wordt dat 0,8 of hoogstens 0,9cm, maar dan houdt het op...
Zonder zijconnectors past het gewoon niet.

Punt is dat ik 1 pci slot vrij heb, maar juist vanwege de irq dans MOET ik degene onder de AGP slot gebruiken, anders loopt of het geluid niet, of de nic, of de DVD decoder... altijd wel iets wat problemen geeft...
Zijn er eigenlijk 2 in 1 nic's?
Anyway... als het toch niet past dan is het pech hebben en MOEt ik wat anders verzinnen.

Maare effe O/T: waarom zit de GPU niet aan de andere kant van de video kaart, DAAR is alle ruimte!

• Shunt

Shunt

Boe

Tijgert schreef op 21 augustus 2002 @ 23:34:
Nou, toch heb ik die nodig, zij het voor een erg klein realtek 10/100 kaartje.
Maar de GPU zit er toch voor en ik heb maar iets van 0,5cm over... met een beetje buigen van de nic wordt dat 0,8 of hoogstens 0,9cm, maar dan houdt het op...
Zonder zijconnectors past het gewoon niet.

Punt is dat ik 1 pci slot vrij heb, maar juist vanwege de irq dans MOET ik degene onder de AGP slot gebruiken, anders loopt of het geluid niet, of de nic, of de DVD decoder... altijd wel iets wat problemen geeft...
Zijn er eigenlijk 2 in 1 nic's?
Anyway... als het toch niet past dan is het pech hebben en MOEt ik wat anders verzinnen.

Maare effe O/T: waarom zit de GPU niet aan de andere kant van de video kaart, DAAR is alle ruimte!
erm omdat het niet kan inverband met de layout :?
ik zou zeggen bel nvidia en ati en alle andere chipbakkers ;)

Game PC

• Tijgert

Tijgert

Tja, denk ik nou zo simplistisch? Welke beperking is er nou om die hele zooi aan de andere kant te monteren??
Blijkbaar komt niemand er op of zo, of is het te lastig om daar moeite voor te doen..
Oh well...

• Kookgek
  • Niet online
Tijgert, hoeveel mensen, dacht je, hebben grote constructies met megakoelers, H2O blokken etc op een pci kaarten.... ;)

Dat percentage wereldwijd is te verwaarlozen en als zodanig dus niet interessant voor moederbord en videokaart fabrikanten om in massa te gaan uitvoeren. Behalve wellicht in beperkte oplage.

Ik zou bijv. heel graag de cpu onderop willen hebben, dus onder de pci kaarten, stukje veiliger met lekkages.

Topicstarter, sorry dat ik ff offtopic ging :)

• Underground75
Het grote voordeel van de aansluitingen (zowel bij de CPU als de GPU en chipset) bovenop met de ingang in het midden is de directe koeling! als je de aansluitingen aan de zijkant gaat doen in een "M" zullen de koelprestaties afnemen, niet veel maar voor een Die-Hard OC'er te veel!! :(

Mijn advies is dan ook om een mobo te nemen met zoveel mogelijk onboard (LAN, RAID, Sound 5.1, USB2) zodat je je PCI sloten vrij kan houden! ;) Bij eventuele lekkage blijft de schade beperkt en je airflow (ja die van je blowhole en je outtake fan) blijft optimaal. Waarom airflow :? : De rest van je systeem zal warmte blijven produceren dus voer deze warmte af!! Kijk maar eens naar de nieuwe creatie van A.P. Versteeg-----------> ja ook hij heeft fans geplaatst!

Ik hoop dat Imhotep de chipsetbloks maakt zoals het CPU blok }) en ik denk dat er meerderen zijn die er ook zo over denken. Dat gezeik dat je al je PCI sloten nodig hebt gaat er bij mij niet in! })
Daar komt bij dat je juist het PCI slot onder je VGA card vrij zou moeten houden ivm de geproduceerde warmte!

Ik zelf heb nog een kl**te mobo van Giga-Byte (de simpelste uitvoering zat bij m'n systeem) en wordt eind dit jaar vervangen voor een All-Onboard MOBO met DDR-II, Serial ATA en ondersteuning van 70Watt voor +3GHz processors :9~

Momenteel heb ik 6 PCI sloten waarvan er alleen de onderste in gebruik is voor een 3Com netwerkkaart. Ik heb onboard 5.1 sound dus een geluidskaart heb ik niet nodig.

(Ik heb truwens al plexi besteld voor m'n adapter stukken.....)

}) I know what Raid is Cooking })

• Astennu
[quote
[/quote]

En hoe zit het met het DD-3 Model Zitten daat wel veertjes en zo bij om em op je mobo te bevestigen ?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Raid schreef op 22 augustus 2002 @ 11:36:
Het grote voordeel van de aansluitingen (zowel bij de CPU als de GPU en chipset) bovenop met de ingang in het midden is de directe koeling!
helemaal mee eens! ik snap niet waarom iemand zoveel sloten nodig heeft. Ik heb een geluidskaartje en een netwerkkaartje. meer heb ik niet nodig...
sommige mensen doen er dan nog een ide controllertje bij ofzo maar dan heb je nog 3 sloten over (tenzij je een micro-board hebt)
}) I know what Raid is Cooking })
}) It's time to play the game })

• Tijgert

Tijgert

BLABLABLA... mijn systeem moet worden aangepast voor wc, niet compleet worden vervangen omdat jij nou zonodig die connectors bovenop wilt hebben.
Ik zeik dus niet maar vertegenwoordig een aantal van ons tweakers... koter.
Dat gezeik dat je al je PCI sloten nodig hebt gaat er bij mij niet in!
Gezeik? pardon? Kijk jij in mijn kast? weet jij wat er in zit? Dus niet he.
en wordt eind dit jaar vervangen voor een All-Onboard MOBO met DDR-II, Serial ATA en ondersteuning van 70Watt voor +3GHz processors
Jas, nou.. deze actie is voor AMD mensen only, opzouten dus... (hehe }) )

Verwijderd

Tijgert schreef op 22 augustus 2002 @ 12:59:
BLABLABLA... mijn systeem moet worden aangepast voor wc, niet compleet worden vervangen omdat jij nou zonodig die connectors bovenop wilt hebben.
Ik zeik dus niet maar vertegenwoordig een aantal van ons tweakers... koter.

[...]

Gezeik? pardon? Kijk jij in mijn kast? weet jij wat er in zit? Dus niet he.

[...]

Jas, nou.. deze actie is voor AMD mensen only, opzouten dus... (hehe }) )
Helemaal mee eens.. En tweakers haten onboard shit btw. En verder is dit ook niet het topic om te blaten over je nieuwe supercoole ultra deluxe systeem.

Aansluitingen loodrecht op het blok is leuk, maar het kost je zeker 2 (misschien wel 3) sloten. Das echt te veel. Punt uit.

Verwijderd

Ik heb niet heel het topic gelezen (srr daarvoor)

Ik wilde graag weten over er een datum bekent is voor de 2de lading DD3-look alike cpu blockjes

want ik zie dat echt wel zitten :*)

• Underground75
Tweakers hebben het altijd over kabels opruimen, airflow, etc. Waarom dan toch zoveel PCI sloten gebruiken?? Het is niet mijn bedoeling geweest om jullie opgefokt te krijgen of zo, indien dit wel het geval is sorry!

En voor zover tweakers onboard shit haten, van degenen die die leuke coole WC blokken hebben gemaakt is het het verstandigst om zo veel mogelijk onboard te nemen, ivm airflow, warmteafgifte, etc.

Daar komt dat je dus maar 1 PCI slot kwijt bent (zie de foto blok met elleboogjes (wie heeft het over loodrechte aansluitingen?)), die onder je VGA waardoor deze beter zijn warmte kwijt kan met of zonder WC.

Als ik er compleet naast zit zeg het dan en leg me dan eens uit waarom en dan niet onder het motto van:

Dit is voor AMD mensen only en dat soort slap gelul, je bent tweaker of niet en dat daar verschillende dachtens in zijn moet kunnen.

Verwijderd

Raid schreef op 22 augustus 2002 @ 13:22:
Tweakers hebben het altijd over kabels opruimen, airflow, etc. Waarom dan toch zoveel PCI sloten gebruiken?? Het is niet mijn bedoeling geweest om jullie opgefokt te krijgen of zo, indien dit wel het geval is sorry!
Kijk, bruikbaarheid is ook belangrijk. Denk je dat de echte die hards met een compleet kaal systeem zitten? Dat is niet zo hoor, niet allemaal iig.
En voor zover tweakers onboard shit haten, van degenen die die leuke coole WC blokken hebben gemaakt is het het verstandigst om zo veel mogelijk onboard te nemen, ivm airflow, warmteafgifte, etc.
Je hebt wel gelijk, maar.. Onboard is vaak slechte kwaliteit (dit wordt trouwens steeds beter hoor). Voor warmte afgifte maakt het weinig uit. Plus dat iedereen vaak al kaarten heeft en niet zit te springen om ze in een hoek te smijten omdat alles al onboard zit. Enne, 3Coms zitten niet onboard, SBLive/Audigy of Terratec kaarten ook niet. TVkaarten niet, scsi niet (vaak)... Sommigen hebben ook nog Raid kaarten Raid :+ LOL.. Snap je het? Velen hebben ook maar 5 sloten ipv 6. Tis gewoon TE lastig.
Daar komt dat je dus maar 1 PCI slot kwijt bent (zie de foto blok met elleboogjes (wie heeft het over loodrechte aansluitingen?)), die onder je VGA waardoor deze beter zijn warmte kwijt kan met of zonder WC.
Jah je hebt gelijk,sorry, mijn fout. Met elleboogjes ben je er 1 of 2 kwijt.

Edit: En idd, veel tweakers hebben al niks onder de vga zitten. Dat is ook waar. Mijn 1e pci is bijv ook leeg. 1 slot gaat nog, maar met die 10mm wordt het wel krapjes.. (op het plaatje is 8 volgens mij) Als je ze horizontaal maakt kun je de 1e pci weer gebruiken. Velen zullen dat als een groot voordeel zien.

• Underground75
_/-\o_ Bedankt voor je uitleg. Zelf ben ik niet zo in de tvkaarten etc. daarom had ik daar niet aan gedacht. :*)

Chipsetblok op Northbridge dan wel bovenop :?

• Shunt

Shunt

Boe

erm ik heb een wat ik vind een goe plan voor de dd-3 blokjes om daar een P4 variant te maken het lijkt me niet moeilijk gewoon eenwat groter plexieglas plaatje er op zetten ;) en daar dan de 4 gaten in die ook bij P4 borden zitten dan kunnen de P4 gebruikers ook genieten van goedkope waterkoeling

Game PC

Verwijderd

Raid schreef op 22 augustus 2002 @ 13:57:

Chipsetblok op Northbridge dan wel bovenop :?
Uiteraard! Het was al min of meer besloten dat ze ongeveer hetzelfde worden als die van de cpu (geloof ik). Maar ja, op de chipset heb je alle ruimte.

Even ter info. Ik heb net 1 van mn blokjes geschuurd en gepolijst. Ik heb nu dus 1 gladde en 1 die ik alleen maar schoongemaakt heb. Kan er geen pics van maken (komt nog wel, heb geen digicam), maar kan morgen (waarschijnlijk!) wel results posten. Het gaat dan om het verschil natuurlijk (heb nl geen rad, pak gewoon 2x een emmer water). Kunnen we mooi zien of het lappen wat wil helpen. Goed id?

• Shunt

Shunt

Boe

is het niet een ide om er eleboogjes op te zetten dan voor de gpu dan he die gewoon extreem dicht langs het blokje zelf gaan ?? is dat geen optie

Game PC

Verwijderd

ik weet dat het temperatuursverschil tussen het water voordat het door je blokje gaat en nadat het door je blokje is geweest hooguit een paar graden is, dus dit directe koel verhaaltje van RAID is bullshit, je gebruikt toch niet voor nix koper?. het scheelt niet eens 1° tussen die directe koeling en andere vormen(vraag het dabit).

en ik ben het met Fewture eens, bruikbaarheid is belangrijker dan 1° temp verschil. mijn stem gaat naar aansluitingen aan de zijkant (het M model dus)

code:
1
P.S. imhotep: sta ik al op de lijst voor de GF4 en Chipset blokkies

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 15:55:
ik weet dat het temperatuursverschil tussen het water voordat het door je blokje gaat en nadat het door je blokje is geweest hooguit een paar graden is, dus dit directe koel verhaaltje van RAID is bullshit, je gebruikt toch niet voor nix koper?. het scheelt niet eens 1° tussen die directe koeling en andere vormen(vraag het dabit).

en ik ben het met Fewture eens, bruikbaarheid is belangrijker dan 1° temp verschil. mijn stem gaat naar aansluitingen aan de zijkant (het M model dus)

code:
1
P.S. imhotep: sta ik al op de lijst voor de GF4 en Chipset blokkies
Ik stel voor dat we Raid even laten. In een ander topic heeft hij al genoeg shit over zich heen gehad (Ook van DaBit).. Ok? ;)

• Underground75
Thanks

• Tijgert

Tijgert

hehe, ok ok, allemaal lief zijn voor Raid...

(en de aansluitingen aan de ZIJkant, 10mm graag...)

• Underground75
Tijgert schreef op 22 augustus 2002 @ 16:08:
hehe, ok ok, allemaal lief zijn voor Raid...

(en de aansluitingen aan de ZIJkant, 10mm graag...)
Krijg nou het heen en weer :r ! als jullie denken dat ik niks kan hebben hebben jullie het mooi mis! :+ Ik dacht toch dat ik in topic aardig wat heb bijgedragen met de links en ideeën (niet allemaal goede maar ok). er zijn er hier zat die vragen stellen zonder zich ergens in te verdiepen! Doen jullie het op jullie manier, doe ik het op de mijne en laten we ophouden om elkaar constant af te zeiken! :r

• bart_vd
  • Laatst online: 24-02-2023
Agreed, back on topic :).

• Astennu
Zitten er ook bevestigings schroeven moertjes en veertjes bij het dd-3 model als ik die hier bestel ?

Verwijderd

Astennu schreef op 22 augustus 2002 @ 16:53:
Zitten er ook bevestigings schroeven moertjes en veertjes bij het dd-3 model als ik die hier bestel ?
Was het maar waar..

Edit: Ik zat te denken om die van mn alpha te gebruiken, maar volgens mij wordt dat niks.. :(

• bart_vd
Je kan toch gewoon standaar boutjes nemen met een moertje erop? Is toch geen probleem?

• OliverBB
  • Laatst online: 23-11-2024
Shunt schreef op 22 augustus 2002 @ 14:41:
erm ik heb een wat ik vind een goe plan voor de dd-3 blokjes om daar een P4 variant te maken het lijkt me niet moeilijk gewoon eenwat groter plexieglas plaatje er op zetten ;) en daar dan de 4 gaten in die ook bij P4 borden zitten dan kunnen de P4 gebruikers ook genieten van goedkope waterkoeling
ik had begrepen dat het blokje wel paste op de p4????
ik hoop van wel, anders hebik er niet veel aan :'(

• Tijgert

Tijgert

Ach en als het niet past boor je toch gewoon wat extra gaatjes in je mobo, kan makkelijk... beetje spoortjes ontwijken en zo :)

Verwijderd

bart_vd schreef op 22 augustus 2002 @ 18:10:
Je kan toch gewoon standaar boutjes nemen met een moertje erop? Is toch geen probleem?
Gewoon van metaal? Dat doe ik dus echt niet he! Is mij te link... Op zn minst nylon ringetjes ertussen.

• Astennu
Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 21:22:
[...]

Gewoon van metaal? Dat doe ik dus echt niet he! Is mij te link... Op zn minst nylon ringetjes ertussen.
Ik zit dan te denk aan die boutjes die ik ook bij mijn den Maze 2 kreeg en daar zaten ook veertjes bij.
Ik zal morgen de oc-shop eens gaan bellen of die dingen ook los te verkrijgen zijn.

• Astennu
Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 21:22:
[...]

Hoe hebben de andere mensen die al zo een blok hebben dat bevestigd ?

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Topicstarter
Raid schreef op 22 augustus 2002 @ 16:13:
[...]

Krijg nou het heen en weer :r ! als jullie denken dat ik niks kan hebben hebben jullie het mooi mis! :+ Ik dacht toch dat ik in topic aardig wat heb bijgedragen met de links en ideeën (niet allemaal goede maar ok). er zijn er hier zat die vragen stellen zonder zich ergens in te verdiepen! Doen jullie het op jullie manier, doe ik het op de mijne en laten we ophouden om elkaar constant af te zeiken! :r
Gasten, ff chillen :) :)

Laten we het hier wel ff gezellig houden he :?
Ik ben nog niet helemaal over het ontwerp eens, dus zoveel mogelijk ideën zijn altijd welkom en dan bekijk ik wel of ik ze wel of niet meeneem.
Voor mijzelf maakt het niet zoveel uit of de ik aansluitingen aan de zijkant neem of elleboog aansluitingen bovenop.
Nu ik de elleboogaansluitingen bekeken heb in de foto eerder dit topic (van de gf4)
denk ik er ook aan om die aansluitingen te halen, als je goed kijkt kost het je niet meer dan de standaard luchtkoelers die er bij sommige kaarten op zit.

maar ik moet eerst ff kijken als ik zulke aansluitingen kan krijgen bij 'onze' ijzerhandel. :)

Persoonlijk ga ik ook voor aansluitingen die direct koud water op de kern spuiten.
Maar dat ligt dus van het ontwerp af.

Voor de duidelijkheid::::

Ik kan niet het DD-3 ontwerp toepassen in de GPU en CHIPSET-blokjes.
als ik hem wel verschaal naar dit vormaat dan worden de gangen in het blokje te nauw om voldoende water door te laten stromen.
Maar ik wil er wel graag een plexiglasje op laten zetten >:) :9~
Dan past alles mooi bij elkaar.

Wat ik ook wel een leuk idee vind is zoals eerder in een link van RAID een verdeelblokje te laten maken, maar dit kost je wel heel veel aansluitingen en die dingen zijn vreselijk duur. :(

Still King

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Topicstarter
Astennu schreef op 22 augustus 2002 @ 22:16:
[...]

Hoe hebben de andere mensen die al zo een blok hebben dat bevestigd ?
meestal kun je van dit soort ringetjes bij je lokale ijzerhandel krijgen
ook kun je hier metalen bouten en moeren halen. de nylon ringen doe je daar uiteraard tussen (bij het moederbord) en de veertjes die je daar meestal ook wel kunt krijgen doe je tussen je blok en de moer/boutkop. :) :)

Still King

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Topicstarter
Tijgert schreef op 22 augustus 2002 @ 21:07:
Ach en als het niet past boor je toch gewoon wat extra gaatjes in je mobo, kan makkelijk... beetje spoortjes ontwijken en zo :)
wil ik er wel graag bij zijn, dan zeg ik wel waar je langs moet boren. 8)7 8)7 >:)

neem ik wel m'n digicam mee :D :D :D

Still King

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Topicstarter
OliverBB schreef op 22 augustus 2002 @ 18:27:
[...]

ik had begrepen dat het blokje wel paste op de p4????
ik hoop van wel, anders hebik er niet veel aan :'(
volgens mij heeft rick2001 ook een P4 en die heeft het met een stukje hoekijzer opgelost.
Dus dat moet wel lukken :)

Still King

• Rick2001

Rick2001

Inderdaad, gewoon 2 stukjes hoekijzer op maat zagen, gaatjes boren en boutjes erdoorheen.
Ik heb dus de boutjes en afstandbusjes van mijn ALHPA 8942 gebruikt hiervoor. Het zit echt muurvast aan het board en kan absoluut niet bewegen.

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Topicstarter
Rick2001 schreef op 22 augustus 2002 @ 23:01:
Inderdaad, gewoon 2 stukjes hoekijzer op maat zagen, gaatjes boren en boutjes erdoorheen.
Ik heb dus de boutjes en afstandbusjes van mijn ALHPA 8942 gebruikt hiervoor. Het zit echt muurvast aan het board en kan absoluut niet bewegen.
dat bedoel ik dus >:) _/-\o_

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Topicstarter
er heeft trouwens nog iemand afgezegd.
de volgende in de lijst is Michael Lie
ik stuur je straks ff een mailtje

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

zou het niet makkelijker zijn om een P4 versie te maken en een AMD versie met enigste verschil de plexy plaat of te wijl die gewoon wat breder maken dat die over de gaten in het P4 bord past :?
hier zie je wat ik bedoel op de dd-3 doen ze het ook
Afbeeldingslocatie: http://www.dangerden.com/images/z-chip%20block/zmb4_small.gif

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Topicstarter
zou op zich wel kunnen, maar dan moet je me wel ff de maten van een P4 doormailen

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

ik zal eens kijken heb zelf amd maar ik ben gewoon behulpzaam ;)

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Topicstarter
Shunt schreef op 23 augustus 2002 @ 00:21:
ik zal eens kijken heb zelf amd maar ik ben gewoon behulpzaam ;)
Oké, dank je in ieder geval dan.

Ik had deze pic al op die site gezien, en het is een heel goed idee, maar ik zit alleen met dir maten, als ik die heb kan ik het wel laten maken.

Ik heb namelijk zelf ook een AMD, dus als er iemand is die dit hebben wil zal hij/zij mij ff moeten mailen en als het kan ook de maten erbij zetten :)

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Imo, you got mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

ik denk dat rick je nu aan de maten heeft geholpen kan dat zo zijn ?

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep

Imhotep

The Dark Side

Topicstarter
dat klopt >:)
komt dus weer mooi uit

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

nou dan zullen een hoop mensen blij worden ik zou nu wel een ander topic hier voor openen ook voor de gf4 blokjes en zo

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ja, voor je het weet zitten we op de 1000 posts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er allemaal prima uit. Ik hoop inderdaad alleen dat het geen PCI-slot kost aangezien ik 6 PCI's heb en er nu al 5 volzitten:
- Creative Audigy
- Pinnacle PCTV Pro
- Pinnacle Studio DV
- ISDN Kaart
- Netwerkkaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_vd
Nog twee vraagjes:
- Hoe groot zijn die bevestigingsgaatjes? Dan kan ik is kijken of ze bij de plaatselijke compuboer nog wat nuttigs hebben liggen.
- Hoe veel zijn de verzendkosten ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Laatst online: 23-11-2024
Shunt schreef op 23 augustus 2002 @ 00:15:
zou het niet makkelijker zijn om een P4 versie te maken en een AMD versie met enigste verschil de plexy plaat of te wijl die gewoon wat breder maken dat die over de gaten in het P4 bord past :?
hier zie je wat ik bedoel op de dd-3 doen ze het ook
[afbeelding]
daar moeten we maar voor gaan,... desnoods kan ik zelf wel een plexi deksel maken al heb ik liever dat ie er bijgeleverd wordt.
:7

mmm lees ik net het volgende:
"Het zal duidelijk zijn dat koelers voor Socket 423 en voor Socket 478 onderling NIET kunnen worden uitgewisseld. Ook de bevestigingsgaten voor de koelers op het moederbord zijn NIET gelijk van afmeting; nog een reden waarom de koelers niet uitwisselbaar zijn."

(ja ik ben ff aan het zoeken naar afmetingen enzo)

heb het zoeken alweer gestaakt,..... kan zo nix vinden maar ik kijk nog wel ff verder op een later tijdstip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb maar even een emmer water gepakt >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/img/dashstressedwc.jpg

Dit is stressed ;) Hijs nu 37 btw. Geen rad. Ik ga nu verder oc'en. Ik houd jullie op de hoogte.
Tis een XP1600+ btw.

Edit: Hij draait nu op 1756Mhz. 36 idle. Ik had net 1770Mhz en dat was teveel :( Nu heb ik ook niet zo'n hele goede proc om te oc'en. Maar de temps zijn om te :9~ Stressed gaat nu gebeuren..

Edit: Goed, stressen was minder leuk.. zo vast als een huis |:( Sins ik een nieuwe voeding heb krijg ik geen 2 Volt meer op mn proc. Nu baal ik als een stekker dat ik mijn vmod met een weerstand heb gemaakt. Dat wordt dus een potmeter van de week >:) Ik heb weer ff verder gestressed en alles lijkt stabiel op 1749Mhz. Ik laat hem zo even een paar uur draaien. Kijken of hij echt stabiel is.

ff wat gegevens:
Mobo:
- Abit KR7A-Raid

Proc:
- XP1600+ @ 1749Mhz (10,5 * 166)
- 1,95V (dit was 2,1 met mn oude voeding)

Temps:
- Idle: 37
- Stressed: 43 (na een half uur BurnK7ongeveer)

Koelblok:
- DD3 Supervet, mega goed, Imhotep blokkie :+

Pomp:
- Eheim 1048 600l/u

Ik zou hem ff langer moeten stressen, maar de temp bleef al heel snel op 43 steken.

Enneh, wat een stilte zeg hey..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_vd
Heel mooi!

Morgen naar de sloop, even een radiatortje uit een opel vissen :D.

Imhotep: Zal ik alvast het geld over maken? Dan kan je gelijk mn blokje sturen zodra hij af is. K?
Zou je je gegevens kunnen geven/mailen (silentforce@hotmail.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, moest weer lager. 1728 nu. Het water is ook al best warm. 38 idle nu, 44 stressed. CPU staat nu wel op Fast ipv Normal. Ik baal van die vmod. Met 2,2V zal het nog wel iets leuker worden, maar ik verwacht geen wonderen. De proc laat zich niet echt hoog klokken en daar baal ik enorm van :( Met m'n Alpha Delta combo kwam ik even ver, maar ja, dat was een takkeherrie zeg! Het enige dat ik nu hoor zijn 2 maxtor hd's. Al met al ben ik toch wel tevreden.

Kan iemand iets zinnigs zeggen over wat er gaat veranderen als ik een rad heb ipv een emmer water? Ik heb nu geen waterwetter er in. Hoeveel kan dat uitmaken? Ik denk nu dat ik iets hoger zal zitten kwa temps als ik een rad + waterwetter heb. Kan iemand dat bevestigen? Of zal het kouder worden? Het water voelt lauw aan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Het is moeilijk te zeggen hoeveel dat het scheelt, maar met waterwetter erbij zal het niet koeler worden.
Ik gebruik momenteel spul uit een flesje dat ik bij de tuinafdeling van Hornbach gevonden heb. Dit heet ALG Stop. Na getest te hebben is het inderdaad zo dat de slangen en pomp niet meer slijmerig aanvoelen na een aantal dagen. Dit heeft overigens absoluut niets met mijn temperaturen gedaan aangezien je normaal gesproken 1 dopje moet toevoegen aan 60 liter water. Met zo'n flesje van 5 euro kun je dus echt heel lang doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wat vind je van de temps rick? Netjes toch? Ik heb trouwens de veren van m'n Alpha gebruikt. Dat zit wel strak genoeg toch of niet?
Pagina: 1 ... 9 ... 18 Laatste