LOL, lees deze pagina ff van bovenafOliverBB schreef op 27 November 2002 @ 13:45:
ik lees net in een ander topic dat ze bij onderstaand adres koper hebben:
Motorenco BV (jah, moterenco is 1 woord )
Parallelweg 103
1948NL Beverwijk
0251-226741
www.motorenco.nl
komt uit dit topic:
[rml][ WC] het begin van m'n waterkoeling[/rml]
graag gedaan, wel ff laten weten wat het is geworden
ff over de gang van zaken over die GPU-blokjes.
Zijn jullie het er mee eens dat die blokjes maar 1cm dik worden (het koper dan) ipv
15mm ???????
laat hier ff jullie reactie daarover weten dan kan ik misschien op korte termijn nog iets regelen met een mede-tweaker
Still King
1cm lijkt mij voldoende, uitfrezen op eendiepte van 8mm en dan nog een plexi top van zeg 5mm. Klinkt goed.
oke dan, zal het ff overleggen.Verwijderd schreef op 28 November 2002 @ 12:17:
Jep..doe maar.
kom hier dus asap weer op terug
Still King
Verwijderd
als fewture ja zegt dan ik ook ja zeggenVerwijderd schreef op 28 november 2002 @ 12:17:
Jep..doe maar.
Wordt het dan geen bottleneck voor mijn 3/8 systeem?
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
hmmz gewoon een verloop stuk nemen 
mare ik denk niet dat dit problemen geeft hoor
ik moet tog al een ander pompje hebben
heeft iemand er toevallig een over ?
mare ik denk niet dat dit problemen geeft hoor
ik moet tog al een ander pompje hebben
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
denk het niet, zoals ik zo ff snel uitreken kom ik ongeveer uit op dezelfde doorgang als de aansluitingen die erop zitten.Tijgert schreef op 28 november 2002 @ 17:47:
Wordt het dan geen bottleneck voor mijn 3/8 systeem?
Still King
Verwijderd
Heb vanmiddag me waterkoelblok van The_Undertaker binnengekregen, en het ziet er geweldig uit 
Geweldig werk
Btw...nogmaals thnx The_Undertaker
Geweldig werk
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2002 23:49 ]
Blij dat je hem zo snel binnen hebtVerwijderd schreef op 28 November 2002 @ 23:48:
Heb vanmiddag me waterkoelblok van The_Undertaker binnengekregen, en het ziet er geweldig uit
Geweldig werk![]()
[afbeelding]
imo zou het niet ffe handig zijn als je ffe alle mensen langs mailt die een die een gpu en chipset blokje hebben besteld want ik neem aan dat er een hoop af zijn gevallenImhotep schreef op 28 November 2002 @ 23:03:
[...]
denk het niet, zoals ik zo ff snel uitreken kom ik ongeveer uit op dezelfde doorgang als de aansluitingen die erop zitten.
Game PC
Imhotep,
is het misschien een idee om met tha mafkeez in zee te gaan?
ik lees net het onderstaande in zijn topic:
na vanmiddag is alles rond
blokjes worden WEL met PLEXIGLAZEN dekseltje gelevert!
Eerst zullen er Cpu blokken gemaakt worden en als deze allen af zijn volgt er gelijk een serie chipset en video, ook BEIDE met PLEXIGLAZEn dekseltje, aangezien sommige mensen hier zeer gevoelig voor zijn
Er komt ook hoop ik een nieuwe thread ivm met oude informatie en verwarring
misschien dat bijvoorbeeld jij de chipsetblokjes kan maken en hij andere of andersom ofzo?
en wie weet waar hij het koper vandaan heeft.
is het misschien een idee om met tha mafkeez in zee te gaan?
ik lees net het onderstaande in zijn topic:
na vanmiddag is alles rond
blokjes worden WEL met PLEXIGLAZEN dekseltje gelevert!
Eerst zullen er Cpu blokken gemaakt worden en als deze allen af zijn volgt er gelijk een serie chipset en video, ook BEIDE met PLEXIGLAZEn dekseltje, aangezien sommige mensen hier zeer gevoelig voor zijn
Er komt ook hoop ik een nieuwe thread ivm met oude informatie en verwarring
misschien dat bijvoorbeeld jij de chipsetblokjes kan maken en hij andere of andersom ofzo?
en wie weet waar hij het koper vandaan heeft.
Vroeger heette dat 'concurentie' en was je er als consument blij mee
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
tegenwoordig fuseren alle bedrijven toch?Tijgert schreef op 30 november 2002 @ 12:04:
Vroeger heette dat 'concurentie' en was je er als consument blij mee
Voor de mensen die nog overwegen om zo'n blokje te bestellen:
Om een beeld te krijgen van de mogelijke prestaties, heb ik even snel een blokje in elkaar gezet in AutoCAD. (iets versimpeld, water kan niet meer stromen, maar dat maakt voor de simulatie niet uit) en dit zijn de resultaten.
Uitgangspunten: Voldoende waterstroom van 20 graden, dus een convectie op alle oppervlakken van 5000 W/m2*K, een warmtebron van 12x8 mm, die 100 watt levert en een blok van zuiver koper.
In dit model wordt alleen de warmtestroom gesimuleerd, niet de waterstroom of de overdracht van koper naar water.
Toch levert het hele aardige resultaten, als je het vergelijkt met de simulaties in PRO Cast.
Ook komen de temperaturen redelijk overeen met praktijksituaties. (Voor de duidelijkheid: In de praktijk wordt je water gauw 5 graden warmer, dus reken op 42 graden voor een overgeklokte athlon)

Om een beeld te krijgen van de mogelijke prestaties, heb ik even snel een blokje in elkaar gezet in AutoCAD. (iets versimpeld, water kan niet meer stromen, maar dat maakt voor de simulatie niet uit) en dit zijn de resultaten.
Uitgangspunten: Voldoende waterstroom van 20 graden, dus een convectie op alle oppervlakken van 5000 W/m2*K, een warmtebron van 12x8 mm, die 100 watt levert en een blok van zuiver koper.
In dit model wordt alleen de warmtestroom gesimuleerd, niet de waterstroom of de overdracht van koper naar water.
Toch levert het hele aardige resultaten, als je het vergelijkt met de simulaties in PRO Cast.
Ook komen de temperaturen redelijk overeen met praktijksituaties. (Voor de duidelijkheid: In de praktijk wordt je water gauw 5 graden warmer, dus reken op 42 graden voor een overgeklokte athlon)

damn,
ziet er goed uit.
Kun je dit ook uitrekenen met de stroom van het water, of zal dat voor het resultaat niet zoveel uitmaken?
btw als je daarvoor een acad tekening moet hebben, moet je dat maar ff aangeven, dan mail ik hem je wel
Kun je dit ook uitrekenen met de stroom van het water, of zal dat voor het resultaat niet zoveel uitmaken?
btw als je daarvoor een acad tekening moet hebben, moet je dat maar ff aangeven, dan mail ik hem je wel
Still King
heb je hem al in je comp gebouwt ???lange schreef op 23 November 2002 @ 14:45:
* Imhotep heeft handjes geschud met imhotep en zijn blokje mogen ontvangen
/edit
piccie
[afbeelding]
Still King
De stroom van het water is hierin niet meegenomen, maar heb ik gesimuleerd door een vaste overdracht van alle wanden naar het water aan te houden. In de praktijk klopt dit niet, maar omdat ik een beetje conservatieve waarde aanhoud, zal het resultaat niet veel schelen.Imhotep schreef op 06 december 2002 @ 12:09:
damn,ziet er goed uit.
Als je graag een simulatie wil van jouw blok, heb ik een 3D-tekening nodig (kale dwg, dus geen paper- en modelspace of leuke achtergronden).
Ook moet er middenonder een blokje van 12x8 mm zitten met een dikte van 0,01 mm. Dit is om de warmtebron te simuleren. Het moet verder 1 object zijn.
Als je zo'n tekening hebt, kun je die naar me mailen en dan zal ik de resultaten wel terugsturen.
nej nog niet

[ Voor 4% gewijzigd door lange op 06-12-2002 15:06 ]
Tijgert heeft zijn blokje al meerdere maandne en die wacht nog steeds... ik wil alles compleet hebben voor ik het doe (en mijn mega WC project is bijna af)
Verwijderd
Kan ThaMafkees niet wat koper fiksen??? Of kunnen we die blokkies beter laten zitten? Er moet iig IETS gebeuren of niet?
Helemaal mee eens, ik denk dat er nu zo wie zo mensen zijn die ThaMafkees zijn blokjes nemen. Dit topic loopt al te lang zonder enige vorderingVerwijderd schreef op 07 December 2002 @ 10:42:
Kan ThaMafkees niet wat koper fiksen??? Of kunnen we die blokkies beter laten zitten? Er moet iig IETS gebeuren of niet?
Verwijderd
Ja, maar ThaMafkees maakt nu alleen CPU's..The Undertaker schreef op 07 december 2002 @ 10:45:
[...]
Helemaal mee eens, ik denk dat er nu zo wie zo mensen zijn die ThaMafkees zijn blokjes nemen. Dit topic loopt al te lang zonder enige vordering
ja en wij willen chipset en gf blokken!
Ik ook, maar wat als ThaMafkees besluit om deze ook te gaan maken??? Er is binnen zijn topic genoeg vraag.
Verwijderd
Met alle respect naar Imhotep, maar ik zal toch bij ThaMafkees bestellen dan. Ik denk dat ik genoeg solidariteit heb laten zien door maanden te wachten op die blokken.. of niet?The Undertaker schreef op 07 december 2002 @ 14:15:
Ik ook, maar wat als ThaMafkees besluit om deze ook te gaan maken??? Er is binnen zijn topic genoeg vraag.
Dat bedoel ik, bij ThaMafkees is er nu actie, dit topic is al tijden zo dood als een pier. Ik zit ook nog te wachten op de GPU en chipset blokjes en zit er nu hard over te denken om ze zelf te maken (nee geen IA) er zijn howto's en maten dus...
ik heb dit gepost in de tread van mafkees.
is iedereen het hier mee eens ?????
hey mafkees,
ik zie dat jij ook bezig bent met een actie
zoals je misschien al van meerdere mensen hebt vernomen kan ik op dit moment slecht aan "goed" koper kopen.
Ik heb wel al de tekeningen klaar voor de chipset en de GPU blokjes.
misschien is het voor jou een optie om deze van mij over te nemen, dan hebben de mensen die bij mij besteld hebben iig een blokje waar ze al to enorm lang op moeten wachten.
(spijt me voor dat)
als je er belang bij hebt neem dan ff contact op met me via deze mail adres.
Hamunaptra@Zonnet.nl
dan kan ik je ook meteen het lijstje geven van de mensen die ik op papier heb.
Als iedereen het ermee eens is natuurlijk
hey mafkees,
zoals je misschien al van meerdere mensen hebt vernomen kan ik op dit moment slecht aan "goed" koper kopen.
misschien is het voor jou een optie om deze van mij over te nemen, dan hebben de mensen die bij mij besteld hebben iig een blokje waar ze al to enorm lang op moeten wachten.
(spijt me voor dat)
als je er belang bij hebt neem dan ff contact op met me via deze mail adres.
Hamunaptra@Zonnet.nl
Still King
Haal mij maar van de lijst, ik heb van jou reeds die tekeningen ontvangen en heb besloten ze zelf te gaan maken.
Verder heeft het geen zin om mij te mailen of wat dan ook, ik maak ze alleen voor mezelf, en niet voor een IA
Verder heeft het geen zin om mij te mailen of wat dan ook, ik maak ze alleen voor mezelf, en niet voor een IA
[ Voor 34% gewijzigd door Underground75 op 07-12-2002 18:05 ]
ik heb de waterkoeling aan het draaien! het heeft even geduurd,..maar het werkt.
ik heb een P4 1,8 Ghz en draaide net met onderstaande temps tijdens internetten.
(het water was nog niet op kamer temperatuur)

ff nog een beetje proberen op over te clocken en ff een beetje met unreal aan het spelen: (gedurende +/- 15 min)

na nog meer over clocken gaat ie moeilijk doen.
ik heb trouwens nu alleen nog maar de cpu watergekoeld en heb verder geen extra fans aan het draaien.
ik heb een P4 1,8 Ghz en draaide net met onderstaande temps tijdens internetten.
(het water was nog niet op kamer temperatuur)
ff nog een beetje proberen op over te clocken en ff een beetje met unreal aan het spelen: (gedurende +/- 15 min)
na nog meer over clocken gaat ie moeilijk doen.
ik heb trouwens nu alleen nog maar de cpu watergekoeld en heb verder geen extra fans aan het draaien.
moet je wel ff een fan op je rad zetten, scheelt echt enorm
[ Voor 4% gewijzigd door Imhotep op 09-12-2002 11:53 ]
Still King
ik lees net in de draad van mafkees dat het allemaal nog onduidelijk is over de gpu en chipset blokkenImhotep schreef op 07 december 2002 @ 18:01:
ik heb dit gepost in de tread van mafkees.
hey mafkees,
.............
(spijt me voor dat)
ik had hem al gemailt dat ik belang had maar nu zegt ie dat ie dat niet allemaal bijhoud en dat we terzijner tijd maar weer moeten aanmelden.
als je dan dus een weekje weg bent ofzo loop je de kans dat je er (weer) niet bij zit.
mijn vraag:
heeft ie nu die lijst van jou wel overgenomen? of is het misschien verstandig om toch hier maar weer met die actie verder te gaan?
Verwijderd
Waarschijnlijk begint eind deze week het inschrijven voor de gpu en chipset, en maak je geen zorgen er zijn er genoeg. Met Imhotep regel ik verder wel de mensen die ook op zijn lijst staan. Maar ik w8 eigenlijk nog even op een bevestiging van hem. Zodra dat allemaal rond is begin ik maar ik wil eerst van imho weten hoe en wat.
zal je vanavond daarover nog ff een mail sturen, ik ben op dit moment bezig om m'n 9700 por radeon goed aan de praat te krijgen, dat ding word namelijk nogal enorm heet zonder dat ie overgeclockt is
Still King
Ik heb gister een lijst naar mafkees gestuurd met daarop de mensen die zich hebben opgegeven voor een chipset en een gpu blokje.
vanavond of morgen zal ik ook iedereen op die lijst een mail sturen zodat iedereen weet waar hij/zij aan toe is.
De ontwerpen van hem verschillen niet zoveel als die van mij, en zo heeft iedereen toch nog een blokje waar ze al zo lang op wachten
vanavond of morgen zal ik ook iedereen op die lijst een mail sturen zodat iedereen weet waar hij/zij aan toe is.
De ontwerpen van hem verschillen niet zoveel als die van mij, en zo heeft iedereen toch nog een blokje waar ze al zo lang op wachten
Still King
Verwijderd
Beter!!!!!Imhotep schreef op 17 December 2002 @ 14:02:
Ik heb gister een lijst naar mafkees gestuurd met daarop de mensen die zich hebben opgegeven voor een chipset en een gpu blokje.
Ik hoop dat iedereen er zo over denkt
Still King
ik iig wel (mits ik er op sta natuurlijk)
Verwijderd
Om heel eerlijk te zijn was ik eigenlijk van plan om het maar gewoon in de winkel te bestellen. Bij die inkoopactie @ pc-cooling bijvoorbeeld. Dan kan ik ook meteen extra zooi bestellen (dat zou ik anders nog apart moeten doen)

(39,00+verz)

(39,00+verz)
nah ik ben zeker blij
mare hoe zit het met de prijzen
als ze veel duurder zijn als bij jou

Game PC
ik denk dat de prijzen wel gelijk zullen liggen.
moet je voor de zekerheid ff aan mafkees vragen
moet je voor de zekerheid ff aan mafkees vragen
Still King
voor de duidelijkheid heb ik de mensen om wie het gaat een mail gestuurd,
reageer ff bij mafkees (zie zijn topic voor zijn mail) als je er nog belang bij hebt of niet
dan weet hij een beetje waar hij aan toe is en dan weten jullie wat de kosten azijn en wanneer hij er ongeveer mee aan de slag gaat.
Voor de mensen die wel zo'n blokje hebben besteld bij mij (GPU en chipset) maar geen mail hebben gekregen reageer dan ff via de mail
Hamunaptra@zonnet.nl
reageer ff bij mafkees (zie zijn topic voor zijn mail) als je er nog belang bij hebt of niet
dan weet hij een beetje waar hij aan toe is en dan weten jullie wat de kosten azijn en wanneer hij er ongeveer mee aan de slag gaat.
Voor de mensen die wel zo'n blokje hebben besteld bij mij (GPU en chipset) maar geen mail hebben gekregen reageer dan ff via de mail
Hamunaptra@zonnet.nl
Still King