https://valid.x86.fr/xhfd5e
Verwijderd
Hij's geweldig, ik denk een landing uitgevoerd door een benevelde Belgische vlieger (geen zijwind! gatverpielekes, hohoooo da's pas lekker?!)Op woensdag 24 april 2002 22:24 schreef rellehenk het volgende:
[..]
Ik dacht ff dat dit echt was. Echt onwijs mooi.
Nog ff mijn achtergrondje
[afbeelding]
ook planes verliezen wel eens wat ....
OF er gaat wel eens wat minder goed dan je gewild had
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Je kunt hier repaints downloaden voor de default b777.Op woensdag 24 april 2002 22:34 schreef Uncle-Sam het volgende:
[..]
Hij is echt toch???
En trouwens,
weet iemand waar ik hele mooie freeware 777's kan downloaden? Panel hoeft niet mooi te zijn want daar heb ik al een mooie van
Is ook handig voor je ai traffic van je
Mooie pic's allemaal weer en ook jij ND
ND waarom heb jij je mip-mapping niet aanstaan? Ik vind het zelf mooier als het aanstaat
Een film met de Air Force One Boeing 747, waarin die gekaapt wordt.
Air Force One - Vrijdag 20:30 @ SBS 6
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Wat wil je weten?Op woensdag 24 april 2002 21:39 schreef ND het volgende:
Weet iemand waar ik meer informatie kan lezen/vinden/verkrijgen over het halen van een Private Pilot License (PPL)?
http://www.lls.nl staat een heleboel...
nog een aardige als je wat meer wilt speuren: begin bij EHLE en dan de bedrijvenlijst, daar staat een heel lijstje vliegscholen bij.
Over het algemeen: zorg dat je de url van een vliegveld hebt en je komt allerlei grote en kleine vliegscholen tegen.
EHHV
EHTE (dat was toch de ICAO van Teuge
enzovoort.
Hou rekening met een prijs van 10.000 tot 15.000
* Delphi32 gaat 10 mei ook een les nemen
Mijn pa had ooit een stukje gefilmt van een testvlucht die hij gemaakt had met een Dash8. Werd ook een motor uitgezet enzo, ik ga eens zoeken in de kast beneden voor de geïnteresseerdenOp woensdag 24 april 2002 22:58 schreef Blackhole het volgende:
OKe hier komen dan de laaste foto's van mij ..
[...]
OF er gaat wel eens wat minder goed dan je gewild had
Heb ik op DVD!!! coole film.. klopt alleen iets niet volgens mij.. zodra de piloot aan de speedbrakes trekt... gaat het vliegtuig naar rechtsOp woensdag 24 april 2002 23:19 schreef -Sander_ het volgende:
Voor de liefhebber:
Een film met de Air Force One Boeing 747, waarin die gekaapt wordt.
Air Force One - Vrijdag 20:30 @ SBS 6
Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°
D'r klopt zoiezo nooit een ene moer van die rampenfilms met vliegtuigen... ooit weleens een vliegtuig zien slippen bij het remmen bijvoorbeeldOp woensdag 24 april 2002 23:25 schreef Karlok[JY-616] het volgende:
[..]
Heb ik op DVD!!! coole film.. klopt alleen iets niet volgens mij.. zodra de piloot aan de speedbrakes trekt... gaat het vliegtuig naar rechts
Jap... engine 3 viel uit...Op woensdag 24 april 2002 22:22 schreef ND het volgende:
[..]
hehe, neuh ik houd mooi die mijne, ik heb er nog eentjuh, maar ik wissel om met de 3 weken
Hier wat Pics van de Fly In van vanmiddag.
De eerste 3 pics zijn niet van vanmiddag maar zijn al wat ouder
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hieronder een pic before takeoff, ik moest wachten op MP101, JY616 had net opgestegen, maar MP101 was al eerder dus moest ik wachten, hij had al lang take-of clearence van de ATC gehad, maar oopstijgen duurde wel een tijdje, ik heb daar 7 minuten gestaan...
[afbeelding]
Hier on final, zonder ILS ofzow, volledig visual. Dit was mijn 2e apparoach op runway 19Right EHAM, maar bij de eerste keer ging het fout. Ik zat op final, opeens verscheen er een vliegtuig + label op de einde van de landingsbaan, (het was Qorne) meteen Go Around, toen ik er overheen vloog, bleek dat hij op een andere baan stond, maar et leek wel of het mijn landingsbaan was. Dit was trouwens al de 2e keer dat ik een Go Around doe, de vorige was ook op EHAM, ik stond lineupped op runway 24 EHAM, speed was al 100 knopen, en opeens BOEM staat een vliegtuig op runway 06 (aan de andere kant dus), reactie meteen! SPEEDBRAKES, BRAKES, REVERSE.toch nog goed afgelopen
[afbeelding]
Hieronder een pic van de landing van JY616 in een Boeing 747, hij had motor problemen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar ben toch nog geland... heel erg eng... wat mijn autobrakes deden het niet en kwam er een beetje laat achter..
Maar hier een plaatje, ben net geland en taxiing to Golf 5
Zo hoor ik eruit te zien, alleen met SB zie ik erals een BA .. En in SB kan ik mijn plane niet selecteren. Helaas

Had je die "ramp" ingesteld in fs of is dit iets speciaals van die plane?Op woensdag 24 april 2002 23:30 schreef Karlok[JY-616] het volgende:
[..]
Jap... engine 3 viel uit...
Maar ben toch nog geland... heel erg eng... wat mijn autobrakes deden het niet en kwam er een beetje laat achter..
Zo hoor ik eruit te zien, alleen met SB zie ik erals een BA uit.. En in BA kan ik mijn plane niet selecteren. Helaas
[afbeelding]
Random failures van FSOp woensdag 24 april 2002 23:33 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
Had je die "ramp" ingesteld in fs of is dit iets speciaals van die plane?
Verwijderd
Hee, waarom vlieg je altijd met die kist? Hoe is erg mooi, daar niet van hoor...Op woensdag 24 april 2002 23:30 schreef Karlok[JY-616] het volgende:
[..]
Jap... engine 3 viel uit...
Zo hoor ik eruit te zien, alleen met SB zie ik erals een BA .. En in SB kan ik mijn plane niet selecteren. Helaas
[afbeelding]
Zo random is het helaas niet als je een tijd moet instellenOp woensdag 24 april 2002 23:37 schreef Karlok[JY-616] het volgende:
[..]
Random failures van FS
Als het goed is heb ik MipMapping aan staan, en AA doet het niet bij mijOp woensdag 24 april 2002 23:13 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
Je kunt hier repaints downloaden voor de default b777.
Is ook handig voor je ai traffic van je
Mooie pic's allemaal weer en ook jij ND
ND waarom heb jij je mip-mapping niet aanstaan? Ik vind het zelf mooier als het aanstaat

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Money for nothin' and your chicks for free
Heel veel fps wist zal je er denk ik niet uit halen, maar qua beeldkwwaliteit zal je er wel flink wat op vooruit gaan en je kan natuurlijk nu ook lekker AA aanzettenOp donderdag 25 april 2002 08:16 schreef DeeJee het volgende:
Ik heb een Viper 770 draaien op een athlon 700. Is het aan te raden om er een gforce 2 in te gooien. Zou dat in fs2002 heel erg veel verbeteren?
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Ik heb net van LOWZ naar LOWI gevlogen met een Baron
Maar nu had ik turbelentie hardaan staan ,
en veel wind .
op zich niets mis mee , maar nu komt het probleem als ik gewoon rechtdoor aan het vliegen ben [200 knt] dan krijg ik konstand STALL of als ik dat niet heb dan heb ik wel last van veel OVERSTRESSED .
Hoe kan ik die stall voor komen ?
ik vlieg al met FLAPS op 1
En waarom geeft hij OVERSTRESSED aan tewijl ik geen overspeed heb en er gewoon ruim onder overspeed snelheid zit ?
Of kan zo'n klein ding niet veel TB aan ?
Want ik vind het wel raar .
Oja ps dat STALLEN is maar van korte duur steeds
dus het is niet hinderlijk maar je wordt wel gek van dat waarschuwing gepiep
Dus kan iemand mij hier ff antwoord op geven ?
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Kia Niro-EV 2024
Je Baron is overstressed als er te grote krachten op het airframe komen te staan. Dat is bv als je te hard gaat, als je ineens op max cruise je neus 90 graden omhoog trekt en nog meer van die grappige dingenOp donderdag 25 april 2002 09:48 schreef Blackhole het volgende:
IK heb een vraagje .
Ik heb net van LOWZ naar LOWI gevlogen met een Baron
Maar nu had ik turbelentie hardaan staan ,
en veel wind .
op zich niets mis mee , maar nu komt het probleem als ik gewoon rechtdoor aan het vliegen ben [200 knt] dan krijg ik konstand STALL of als ik dat niet heb dan heb ik wel last van veel OVERSTRESSED .
Hoe kan ik die stall voor komen ?
ik vlieg al met FLAPS op 1
En waarom geeft hij OVERSTRESSED aan tewijl ik geen overspeed heb en er gewoon ruim onder overspeed snelheid zit ?
Of kan zo'n klein ding niet veel TB aan ?
Want ik vind het wel raar .
Oja ps dat STALLEN is maar van korte duur steeds
dus het is niet hinderlijk maar je wordt wel gek van dat waarschuwing gepiep
Dus kan iemand mij hier ff antwoord op geven ?
Die stall komt volgens mij omdat door turbulentie de wind cq druk op je vleugels constant sterk wisselt. Als deze druk onder een bepaalde grens komt dan stallt de vleugel. Preciezer: als de relatieve wind over de vleugel onder de minimum stall waarde komt. Dat kan dus bv zijn door een plotselinge ruk keiharde rugwind
De kans is niet meer zo groot dat je in de cockpit mag komen na 11 september. Hangt ook een beetje af van de maatschappij denk ik.Op donderdag 25 april 2002 10:04 schreef Freak187 het volgende:
Ik had nog een klein vraagje betreffende het echt vliegen. Ik heb een paar dagen geleden een vlucht geboekt naar Turkijke. Maar mag je dan als pasagier een kijkje nemen in de cockpit? En zo ja, wanneer? Tijdens de vlucht of tijdens het taxien?
Vroeger mocht je meestal tijdens het cruizen ff gaan kijken.
Vorige keer (voor 11 september) wilde ik ook gaan kijken in de cockpit. Zegt dat mens van Martinair: 'Nee, we zijn nu taxfree-goederen aan het verkopen'. Waren ze daar klaar mee.. 'Nee, we gaan nu de daling inzetten'
Kia Niro-EV 2024
jawel daar zat ik dit jaar ook nog in naar turkeij maar ik mocht niet in de cockpit. maarja dat toen. ik heb geruchten gehoord dat het nu wel weer mag maar dat is idd van de vliegmaatschappij afhankelijk denk ik.Op donderdag 25 april 2002 10:34 schreef Freak187 het volgende:
Mmm das minder. Ik reis met Air Pegasus, niet echt bekend bij het grote volk volgens mij.
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Nee geen van die dingen die je op noemd doe ikOp donderdag 25 april 2002 10:18 schreef Delphi32 het volgende:
[..]
Je Baron is overstressed als er te grote krachten op het airframe komen te staan. Dat is bv als je te hard gaat, als je ineens op max cruise je neus 90 graden omhoog trekt en nog meer van die grappige dingenKan me goed voorstellen dat teveel turbulentie dus ook een overstressed situatie kan veroorzaken.
.....
Ik zeg vlieg gewoon rechtdoor en op vermogen van 70 % a 80 % .
dus dat moet goed zijn ..
maar toch overstressed
Blijf het vaag vinden ..
Verwijderd
More to come!
Ok leg ik het nog eens uit.Op donderdag 25 april 2002 11:02 schreef Blackhole het volgende:
[..]
Nee geen van die dingen die je op noemd doe ik
Ik zeg vlieg gewoon rechtdoor en op vermogen van 70 % a 80 % .
dus dat moet goed zijn ..
maar toch overstressed
Blijf het vaag vinden ..
Overstressed wil zeggen: de krachten op het vliegtuig worden te groot. Die krachten kunnen uit zoveel dingen bestaan: je kan te hard gaan, teveel G trekken ineens, of te hard trillen enzovoort. Hoe die krachten veroorzaakt worden doet niet terzake. Doe jij het niet dan kan de wind (of meer in het algemeen de lucht om je heen) het nog altijd doen.
Een ei kan toch ook stuk gaan door het te laten vallen, of door erop te meppen, of door het in de magnetron te doen? In alledrie de gevallen is het resultaat (gebroken schaal door te grote krachten op de schaal) hetzelfde Y)
Ja dat begrijp ik wel .Op donderdag 25 april 2002 11:14 schreef Delphi32 het volgende:
[..]
Ok leg ik het nog eens uit.
Overstressed wil zeggen: de krachten op het vliegtuig worden te groot. Die krachten kunnen uit zoveel dingen bestaan: je kan te hard gaan, teveel G trekken ineens, of te hard trillen enzovoort. Hoe die krachten veroorzaakt worden doet niet terzake. Doe jij het niet dan kan de wind (of meer in het algemeen de lucht om je heen) het nog altijd doen.
Een ei kan toch ook stuk gaan door het te laten vallen, of door erop te meppen, of door het in de magnetron te doen? In alledrie de gevallen is het resultaat (gebroken schaal door te grote krachten op de schaal) hetzelfde Y)
Maar ik deed niets en was gewoon lekker op de AP aan het vliegen en in eens overstressed
Maar als het door de wind komt kan je daar wat aan doen dan ??
door middel van hoger vliegen of zo of een stuk lager . al lijkt mij als je lager gaat vliegen meer last heb van winden dan als je hoger zit ..
Of is er een andere manierom uit dat probleem tekomen ?
Want dat was eerder mijn vraag
Ja dat wordt hoger of lager vliegen, in ieder geval dus een luchtlaag uitzoeken met minder wind en minder turbulentie. Dat 'hoor' je in de voorbereidende fase van je vlucht al bekeken te hebben: wat zijn de uitwijkmogelijkheden naar boven en beneden.Op donderdag 25 april 2002 11:30 schreef Blackhole het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik wel .
Maar ik deed niets en was gewoon lekker op de AP aan het vliegen en in eens overstressed
Maar als het door de wind komt kan je daar wat aan doen dan ??
door middel van hoger vliegen of zo of een stuk lager . al lijkt mij als je lager gaat vliegen meer last heb van winden dan als je hoger zit ..
Of is er een andere manierom uit dat probleem tekomen ?
Want dat was eerder mijn vraag
Overigens is het over het algemeen gesproken zo dat de wind harder waait naarmate je hoger komt.
* Delphi32 vindt het tijd om zijn meteorologische kennis bij te spijkeren
OK Folks , after a long meeting last night we can announce our schedule for the next few months. Hopefully it will prevent a lot of questions being asked over and over
#1 FINAL PSS AIRBUS PATCH (Addressing all remaing reported issues)
--- THIS WEEKEND ---
#2 777 and 747 FS2K2 (Compatibility Patches)
--- Within 2 weeks ---
#3 PSS Dash 8 300 PRO (Proposed release date)
--- JULY 1st ---
#4 PSS CONCORDE 2K2 PRO (Estimated Release)
--- LATE Autumn 2002 ---
Thata's all folks ....
Phoenix Simulation Software
cool!Op donderdag 25 april 2002 11:54 schreef Rateltje het volgende:
Met FS Scene eindelijk goed zichtbare runway verlichting:
[afbeelding]
[afbeelding]
PS geen online shops
W000T! die willikOp donderdag 25 april 2002 11:51 schreef rdluca het volgende:
"Your Questions Answered .. PSS SCHEDULE"
OK Folks , after a long meeting last night we can announce our schedule for the next few months. Hopefully it will prevent a lot of questions being asked over and over
#1 FINAL PSS AIRBUS PATCH (Addressing all remaing reported issues)
--- THIS WEEKEND ---
#2 777 and 747 FS2K2 (Compatibility Patches)
--- Within 2 weeks ---
#3 PSS Dash 8 300 PRO (Proposed release date)
--- JULY 1st ---
#4 PSS CONCORDE 2K2 PRO (Estimated Release)
--- LATE Autumn 2002 ---
Thata's all folks ....
Phoenix Simulation Software
Die zit toch ook standaard in fs?Op donderdag 25 april 2002 12:51 schreef bennierex het volgende:
[..]
W000T! die willik
Da's een Dash8-100, en daar zit bovendien geen panel of soundset bijOp donderdag 25 april 2002 12:53 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
Die zit toch ook standaard in fs?
Bovendien is hat model dat in FS zit zwaar brakOp donderdag 25 april 2002 12:56 schreef DroogKloot het volgende:
[..]
Da's een Dash8-100, en daar zit bovendien geen panel of soundset bij
IK schijf me hier ook bij inOp donderdag 25 april 2002 12:51 schreef bennierex het volgende:
[..]
W000T! die willik
en nu maar wachten ..
en hopelijk komen ze snel met die UPDATE voor PRO 747 (FS2K2)
want ik heb niets voor niets 100 gld uitgegeven voor een update van PSS
zo dan hier gelijk weer ff een paar mooie foto's van een 747
En wel op schiphol en ik ga op weg naar de UK
Dezelanding is net op het laaste moment afgebroken omdat mijn landingsgestel niet uitwilde gaan
dus ben ik maar door gevlogen naar London
een review;Op donderdag 25 april 2002 13:43 schreef J-063 het volgende:
Wat is dat voor programma Fs Scene?
http://www.flightsim.com/cgi/kds?$=main/review/fscene02/fscene02.htm
Bedankt voor de links!Op woensdag 24 april 2002 23:23 schreef Delphi32 het volgende:
[..]
Wat wil je weten?
http://www.lls.nl staat een heleboel...
nog een aardige als je wat meer wilt speuren: begin bij EHLE en dan de bedrijvenlijst, daar staat een heel lijstje vliegscholen bij.
Over het algemeen: zorg dat je de url van een vliegveld hebt en je komt allerlei grote en kleine vliegscholen tegen.
EHHV
EHTE (dat was toch de ICAO van Teuge)
enzovoort.
Hou rekening met een prijs van 10.000 tot 15.000
* Delphi32 gaat 10 mei ook een les nemen
Ik heb er 1 gevonden die best wel mooi is ..
maar hier eerst ff voor de liefhebbers een Checklist van een DASH 8
DeHavilland DHC8-400 PROCEDURES
[ ] Power Levers ----------- IDLE
[ ] Propeller Controls ----- FULL FORWARD
[ ] Condition Levers ------- FUEL CUTOFF
[ ] Fuel Quantity ---------- CHECK
[ ] Anti-ice -- ------------ ON
[ ] Beacon ----------------- ON
[ ] Anti-ice Annunciators -- ILLUMINATED
[ ] Beacon --------------------------------- ON
[ ] Propeller Area ------------------------- CLEAR
[ ] Fuel Flow ------------------------------ ON
[ ] Right Ignition and Engine Start Switch - ON
[ ] Right Condition Lever ------------------ LOW IDLE
[ ] Right ITT and N1 Turbine RPM ----------- MONITOR
[ ] R FUEL PRESS LO Annunciator -- --------- EXTINGUISHED
[ ] R OIL PRESS LO Annunciator ------------- EXTINGUISHED
[ ] Right Oil Pressure --------------------- CHECK
[ ] Right Condition Lever ------------------ HIGH IDLE
[ ] Right Generator ------------------------ ON
[ ] Left Ignition and Engine Start Switch -- ON
[ ] Left Condition Lever ------------------- LOW IDLE
[ ] Left ITT and N1 Turbine RPM ------------ MONITOR
[ ] L FUEL PRESS LO Annunciator ------------ EXTINGUISHED
[ ] L OIL PRESS LO Annunciator ------------- EXTINGUISHED
[ ] Left Oil Pressure ---------------------- CHECK
[ ] Left Condition Lever ------------------- HIGH IDLE
[ ] Right Condition Lever ------------------ REDUCE TO LOW IDLE
[ ] Left Generator ------------------------- ON
[ ] Avionics Master Switch ----------------- ON
[ ] Electronic Pitch Trim Control ---------- CHECK
[ ] Trim Tabs ------------------------------ SET
[ ] Autofeather ---------------------------- ARM
[ ] Anti-ice ------------------------------- AS REQUIRED
[ ] Fuel Quant., Flight, and Engine Instr.-- CHECK
[ ] Lights --------------------------------- AS REQUIRED
[ ] Takeoff speeds (V1, VR, and V2)--------- CONFIRM
(see the Reference tab of the kneeboard)
[ ] Brakes --------------------------------- RELEASE
[ ] VR ------------------------------------- ROTATE TO APPROX. 10 DEGREES PITCH UP
[ ] Landing Gear --------------------------- UP
[ ] Airspeed ------------------------------- MAINTAIN V2 UNTIL CLEAR OF OBSTACLES
[ ] Flaps ---------------------------------- UP (AT 400 feet flap 0)
[ ] Propellers ----------------------------- 1,600 RPM (OR AS DESIRED)
[ ] Propeller Synchrophaser ---------------- ON
[ ] Engine Instruments --------------------- MONITOR
[ ] Power ---------------------------------- AS REQUIRED
[ ] Flaps ---------------------------------- APPROACH
[ ] Landing Gear --------------------------- DOWN
[ ] Airspeed ------------------------------- VREF
[ ] Condition Levers------------------------ HIGH IDLE
[ ] Propeller Levers ----------------------- FULL FORWARD
[ ] Power Levers --------------------------- IDLE
After touchdown:
[ ] Power Levers --------------------------- GROUND FINE
[ ] Brakes --------------------------------- AS REQUIRED
[ ] Transponder ---------------------------- STANDBY
[ ] Trim Tabs ------------------------------ SET
[ ] Flaps ---------------------------------- UP
[ ] Lights --------------------------------- OFF
[ ] ITT ------------------------------------ STABILZED AT MINIMUM TEMPERATURE FOR 1 MINUTE
[ ] Condition Levers ----------------------- FUEL CUTOFF
[ ] Propellers ----------------------------- FEATHER
[ ] Battery and Generator Switches --------- OFF (below 15% N1)
NOTE: This aircraft's real-world checklists have been modified for use with Flight Simulator 2000. To learn about using, printing, and customizing checklists: in the "Getting From Here to There" section of Simulator Help, click "Using the Kneeboard."
en dan hier de foto's van dat toestel die ik gevonden heb .
Zo dat was weer genoeg over de DASH 8 moet alleen nog ff een linkje plaatsen zeker ...
OkE BIJDEZE HIER IS DE LINK
hij is nog geen 2 mb groot
http://volftp.mondadori.com/e/download.htm?/pub2/flight-sim/uploads02/mar/deta_d84.zip
gaaf man, ik dacht dat ik de enige turboprop-liefhebber wasOp donderdag 25 april 2002 14:08 schreef Blackhole een heleboel
voor diegene die denken dat ik lui ben, ik ben zelf ook druk bezig met zoeken
uhm ja ik hád er eenOp donderdag 25 april 2002 14:32 schreef ND het volgende:
heeft iemand een link waar PRECIES de eisen staan voor een PPL medische keuring?
voor diegene die denken dat ik lui ben, ik ben zelf ook druk bezig met zoeken
ik geloof max. 1.90m
minimaal 150m
max. -3 of +3 brilletje
die -3/+3 is voor beroepsvlieger (KLM Flight Academy info) volgens mij is er voor PPL een grotere margeOp donderdag 25 april 2002 14:34 schreef nealzie het volgende:
[..]
uhm ja ik hád er een
ik geloof max. 1.90m
minimaal 150m
max. -3 of +3 brilletje
maar bij een ppl mag je geloofik maar max. 2-4 persoons pleentje vliegen tog?Op donderdag 25 april 2002 14:36 schreef ND het volgende:
[..]
die -3/+3 is voor beroepsvlieger (KLM Flight Academy info) volgens mij is er voor PPL een grotere marge
yep volgens mij wel, btw bestaat er een PPL voor een Boeing 737? Wat zijn ongeveer de kosten daarvan? (ben gewoon benieuwdOp donderdag 25 april 2002 14:38 schreef nealzie het volgende:
[..]
maar bij een ppl mag je geloofik maar max. 2-4 persoons pleentje vliegen tog?
Nee ik vlieg liever ook met een prop planeOp donderdag 25 april 2002 14:30 schreef bennierex het volgende:
[..]
gaaf man, ik dacht dat ik de enige turboprop-liefhebber was
Ik ben zelf ook helemaal weg van prop planes hoor ..
want daarom heb ik ook de PRO versie gekocht van FS2002 nadat ik de normale versie had gekocht ..
want daarzitten meer proptoestellen standaard bij ..
Alleen jammer dat je voor FS 2002 geen goede DC3 heb .
ik heb hem ooit voor FS 2000 wel gehad .. aleen die cd is kwijd
Hier nog een mooie foto van een DC ...
en dan hier nog een van een propbakkie
De B744 is mijn favoriete vliegtuig, en dit is mijn eigen repaint van een Posky.Op woensdag 24 april 2002 23:42 schreef pilotincommand het volgende:
[..]
Hee, waarom vlieg je altijd met die kist? Hoe is erg mooi, daar niet van hoor...
Ja, helaas. Beter dan niks!Op donderdag 25 april 2002 00:03 schreef Robin Shrine het volgende:
[..]
Zo random is het helaas niet als je een tijd moet instellen
hee die eerste had ik ooit voor fs2002!Op donderdag 25 april 2002 14:48 schreef Blackhole het volgende:
[..]
Nee ik vlieg liever ook met een prop plane
die maken zo lekker sound
Ik ben zelf ook helemaal weg van prop planes hoor ..
want daarom heb ik ook de PRO versie gekocht van FS2002 nadat ik de normale versie had gekocht ..
want daarzitten meer proptoestellen standaard bij ..
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Toevallig de CD van 't R4D project?Op donderdag 25 april 2002 14:48 schreef Blackhole het volgende:
[..]
Kijk anders hier eens
Van die kist bestaan wel nieuwere versies maar die zijn niet gratis te downloaden. Je kunt met bovenstaande iig lekker pruttelen in FS2K2
Met alles er op en er aanOp donderdag 25 april 2002 15:06 schreef nealzie het volgende:
[..]
hee die eerste had ik ooit voor fs2002!
jammer dat daar geen mooie van zijn
Dat is diegene die ik kwijd benOp donderdag 25 april 2002 15:08 schreef DroogKloot het volgende:
[..]
Toevallig de CD van 't R4D project?
Kijk anders hier eens![]()
Van die kist bestaan wel nieuwere versies maar die zijn niet gratis te downloaden. Je kunt met bovenstaande iig lekker pruttelen in FS2K2
MAar ik heb hem wer gevonden
hij is nog te DLL bedankt voor de TIP
Voor de mensen die hem ook willen hebben
http://www.simviation.com/files/vintage/wjrdc34b.zip
DE eerste DC 3
http://www.simviation.com/files/vintage/wjrdc34a.zip
Let op deze files horen bij elkaar .. kijk naar het a en b verschil
En dan voor de FS 2002 update kan je hier gewoon alles af halen
http://www.roychaffin.com/packages.html
PS voor de mensen die hem nemen lees ff geod de read me files door
hier ff een fotootje
PS deze foto's zijn genomen in FS 2002
Nee hoor, niet dat ik weet. PPL slaat op het feit dat je geen geld mag verdienen met jouw vliegkunsten, niet op hoeveel mensen mee mogen.Op donderdag 25 april 2002 14:38 schreef nealzie het volgende:
[..]
maar bij een ppl mag je geloofik maar max. 2-4 persoons pleentje vliegen tog?
Wel heb je voor meer personen een grotere kist nodig, en voor kisten zwaarder dan 5700 kg heb je een type rating nodig, en die zijn ook niet goedkoop.
Love the musicOp donderdag 25 april 2002 15:08 schreef DroogKloot het volgende:
[..]
Toevallig de CD van 't R4D project?
Kijk anders hier eens![]()

het gaat me ook niet om de personen, maar zoals je zei, meer mensen, groter pleen, en als je een groter pleen heb, kan je ook hoger enz. en heb je meer te maken met het verkeersvliegen en dus moet je verkeesvlieger brevet diploma geval hebbe...Op donderdag 25 april 2002 15:13 schreef Delphi32 het volgende:
[..]
Nee hoor, niet dat ik weet. PPL slaat op het feit dat je geen geld mag verdienen met jouw vliegkunsten, niet op hoeveel mensen mee mogen.
Wel heb je voor meer personen een grotere kist nodig, en voor kisten zwaarder dan 5700 kg heb je een type rating nodig, en die zijn ook niet goedkoop.
Oh ok ik begrijp wat je bedoelt...Op donderdag 25 april 2002 15:15 schreef nealzie het volgende:
[..]
het gaat me ook niet om de personen, maar zoals je zei, meer mensen, groter pleen, en als je een groter pleen heb, kan je ook hoger enz. en heb je meer te maken met het verkeersvliegen en dus moet je verkeesvlieger brevet diploma geval hebbe...
maar ik wilde dus duidelijk maken dat je geen verkeersvlieger ($$) HOEFT te zijn om een Boeing te mogen besturen.
neej ok, maar het is wel ff een andere opleiding dan de 'opleinding' waar cd op doelt (toch?)Op donderdag 25 april 2002 15:40 schreef Delphi32 het volgende:
[..]
Oh ok ik begrijp wat je bedoelt...
maar ik wilde dus duidelijk maken dat je geen verkeersvlieger ($$) HOEFT te zijn om een Boeing te mogen besturen.
Verwijderd
Als je hem wilt hebben moet je me maar even mailen! rogier@gmx.at dan kan ik hem je vanavond opsturen. Het is echt een verlichting om niet te hoeven wachten op landende kisten.
Is er ook eentje voor de defealt EHAM?Op donderdag 25 april 2002 16:01 schreef terwee het volgende:
voor de mensen die geinteresseerd zijn... Ik heb gisteren een bestaand AFCAD bestand aangepast van LAGO EHAM. Een van die 2 die op avsim staat. De wijziging is dat alle kisten van RW 24 opstijgen en landen op 01R. Ook heb ik aangepast dat er de kisten niet eindeloos blijven wachten bij RW 24 en dus een file opleveren. Ze rijden allemaal door en vertrekken ook!!
Als je hem wilt hebben moet je me maar even mailen! rogier@gmx.at dan kan ik hem je vanavond opsturen. Het is echt een verlichting om niet te hoeven wachten op landende kisten.
Verwijderd
niet dat ik weet! En ook nog geen van de NL2000 versie.. gewoon AVSIM in de gaten houden.Op donderdag 25 april 2002 16:33 schreef ND het volgende:
[..]
Is er ook eentje voor de defealt EHAM?(dat ze dus van meerdere banen opstijgen)
tampert, kriminalpolizei
Wat is dat voor programma?Op donderdag 25 april 2002 17:01 schreef Evilernie het volgende:
/me is back in da house en heeft nu FSmeteo maar snapt er nog niet veel van
www.fsmeteo.comOp donderdag 25 april 2002 17:03 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
Wat is dat voor programma?
dload weer van de servers van vatsim zodat je altijd super weer heb (echt real life weer) maar daarvoor hoef je met fsmeteo niet op vatsim te vliegen
Das voor realtime weather, het wordt tijdens het vliegen zelfs geupdate (als je wilt).Op donderdag 25 april 2002 17:03 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
Wat is dat voor programma?
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Is die al tekoop dan in de winkels ???Op donderdag 25 april 2002 17:01 schreef Evilernie het volgende:
/me is back in da house en heeft nu FSmeteo maar snapt er nog niet veel van
niet in de winkel maar mischien heeft de LHShop hem wel, maar ik weet niet zekerOp donderdag 25 april 2002 17:11 schreef Blackhole het volgende:
[..]
Is die al tekoop dan in de winkels ???
Verwijderd
"Ik verscheurdeeee je fotoooo"Op donderdag 25 april 2002 14:48 schreef Blackhole het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Sorry ben het niet zo eens met foto-propaganda op een screenshot topic.
Ehm, wat ik wilde mededelen, misschien is ie al eens genoemd, maar dit is een erg goede site m.b.t. FS related stuff:
http://www.fsgateway.com/
* KIMBLE weet dat dan ook weerOp donderdag 25 april 2002 17:18 schreef Rateltje het volgende:
[..]
Die heeft m al lang
Waren dat die gasten die Zaterdag en Zondag aan staande ook op EHAM zijn bij die FS weekendOp donderdag 25 april 2002 17:46 schreef KIMBLE het volgende:
[..]
* KIMBLE weet dat dan ook weer
HOOP ZO ..
kan weer ff veeeeeel geld uit geven
hier gelijk weer wat mooie screen shots
Zo dat was ff een vluchtje boven UK .
waarschijnlijk staat de LHShop er wel jaOp donderdag 25 april 2002 17:54 schreef Blackhole het volgende:
[..]
Waren dat die gasten die Zaterdag en Zondag aan staande ook op EHAM zijn bij die FS weekend
HOOP ZO ..
kan weer ff veeeeeel geld uit geven
die zijn er definatley. Maar Fsmeteo is een progje van 3 mb. Om dat nou helemaal op cd te zetten...Op donderdag 25 april 2002 17:55 schreef KIMBLE het volgende:
[..]
waarschijnlijk staat de LHShop er wel ja
tampert, kriminalpolizei
En daar moet je nog voor betalen ookOp donderdag 25 april 2002 17:59 schreef Evilernie het volgende:
[..]
die zijn er definatley. Maar Fsmeteo is een progje van 3 mb. Om dat nou helemaal op cd te zetten...
3 MB ..
of kan je hem GRatis ergens weg halen ..
want je gaat toch niet zeggen dit IK voor 3MB geld ga neer leggen .....

je kan hem nergens gratis weghalen, het is zo klein omdat er geen geluiden/pics bij worden gebruikt, het dload alleen maar wat van de vatsim serverOp donderdag 25 april 2002 18:03 schreef Blackhole het volgende:
[..]
En daar moet je nog voor betalen ook![]()
3 MB ..
of kan je hem GRatis ergens weg halen ..
want je gaat toch niet zeggen dit IK voor 3MB geld ga neer leggen .....nee dan ga ik daar wel ff een patatje halen met mayo
wat een vaag 'gebouw' is dat zeg, ik reed er toevallig laatst voorbij, zonder te beseffen dat de lhshop daar ongeveer moest zitten...Op donderdag 25 april 2002 17:55 schreef KIMBLE het volgende:
[..]
waarschijnlijk staat de LHShop er wel ja
Aha dus als ik het begrijp moet je nog inet voor dat proggie hebben ook dus het is geen opzich zelf staand proggie ?Op donderdag 25 april 2002 18:05 schreef KIMBLE het volgende:
[..]
je kan hem nergens gratis weghalen, het is zo klein omdat er geen geluiden/pics bij worden gebruikt, het dload alleen maar wat van de vatsim server
Het maak voor mij niet uit maar er zullen best mensen zijn die dat niet hebben ..
als die er nog zijn
je wilt real wheater of je wilt het nietOp donderdag 25 april 2002 18:13 schreef Blackhole het volgende:
[..]
Aha dus als ik het begrijp moet je nog inet voor dat proggie hebben ook dus het is geen opzich zelf staand proggie ?
Het maak voor mij niet uit maar er zullen best mensen zijn die dat niet hebben ..
als die er nog zijn
tampert, kriminalpolizei
het ziet er zo uit:Op donderdag 25 april 2002 18:13 schreef Blackhole het volgende:
[..]
Aha dus als ik het begrijp moet je nog inet voor dat proggie hebben ook dus het is geen opzich zelf staand proggie ?
als die er nog zijn
fs opstarten en dloade die hap (weer)
hij kan ook zelf weer create en als je geen 24/7 connectie heb kan je nog weer aanzette die je ervoor heb gedload
Verwijderd
hier een paar screenies van mijn vlucht van Barcalona naar Reus.
Take-off...
And whe're off the ground... Gear up, check
Boggie op zijn tijd kan natuurlijk ook geen kwaad
Stijgen boven mijn ietwat lelijke oceaan...
Descent for landing...
Approach
Nog steeds mijn descent
From mijn cockpit
Alomst...
Touch down, let even op die feeling he, heerlijk...

Zo,
dat waren ze weer.
Nu zijn jullie weer aan de beurt
Waar heb je die vandaan want op desite zelf zie ik hem niet staanOp donderdag 25 april 2002 18:24 schreef Rateltje het volgende:
EEN PRIMEUR: DE KLM A330 VAN POSKY!!!!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
http://www.fsplanet.com/Op donderdag 25 april 2002 18:37 schreef Blackhole het volgende:
[..]
Waar heb je die vandaan want op desite zelf zie ik hem niet staan
Dat is raar want dat is een van mijn beste site maar ik ben hem niet tegen gekomen en ik heb toch bijna al mijn planes er vandaan
Eerst ff de ILYUSHIN IL-86
PS dit toestel is met een mooie COCKPIT.
http://www.simavia.com/2002/feb/02_86v15.zip
En deze herkennen jullie wel
http://www.simterra.com/2002/apr/an_767.zip
sow, een beetje stijle dalings vlucht? En hoezo let op de feelingOp donderdag 25 april 2002 18:30 schreef Uncle-Sam het volgende:
Zo,
hier een paar screenies van mijn vlucht van Barcalona naar Reus.
Take-off...
[afbeelding]
And whe're off the ground... Gear up, check
[afbeelding]
Boggie op zijn tijd kan natuurlijk ook geen kwaad
[afbeelding]
Stijgen boven mijn ietwat lelijke oceaan...
[afbeelding]
Descent for landing...
[afbeelding]
Approach
[afbeelding]
Nog steeds mijn descent
[afbeelding]
From mijn cockpit
[afbeelding]
Alomst...
[afbeelding]
Touch down, let even op die feeling he, heerlijk...
[afbeelding]
Zo,
dat waren ze weer.
Nu zijn jullie weer aan de beurt
Verwijderd
Joh, lekker boeiend als ie een approach maakt met 230 knopen..Op donderdag 25 april 2002 19:10 schreef ND het volgende:
[..]
sow, een beetje stijle dalings vlucht? En hoezo let op de feeling(btw, heb je nou een driepunter gemaakt?)
Op donderdag 25 april 2002 19:22 schreef pilotincommand het volgende:
[..]
Joh, lekker boeiend als ie een approach maakt met 230 knopen..Jij kon het eerst ook niet!
geintje
"ladies and gentlemens, we are now making a rocket dive to the aardkloot, please fasten your seatbelt, ow damn i see that we are too high for the approach, we will now descend from an angle of -45 degree, to -89 degree, i 'l hope you will enjoy your nice landing, our primary landing speed was 130 knots, it wil now be 230 knots"
tampert, kriminalpolizei
Is dat dan zo appart dat je zonder hulpmiddellen kan vliegenOp donderdag 25 april 2002 19:29 schreef Evilernie het volgende:
LOLZ @ die landing van Uncle-Sam. Zonder navaids en autopilot
Ik heb het de eerste 3 jaar ook gedaan zonder iets .. gaat makkelijk hoor ..
Ik dacht dat de landingspeed voor een 777 ongeveer 155 knots wasOp donderdag 25 april 2002 19:27 schreef ND het volgende:
[..]
"ladies and gentlemens, we are now making a rocket dive to the aardkloot, please fasten your seatbelt, ow damn i see that we are too high for the approach, we will now descend from an angle of -45 degree, to -89 degree, i 'l hope you will enjoy your nice landing, our primary landing speed was 130 knots, it wil now be 230 knots"
och ja....Ik ben nog steeds bezig met VOR enzo. Ik denk dat maar weinig mensen hier ECHT goed kunnen vliegen op VOR's, NDB's etc...Op donderdag 25 april 2002 19:35 schreef Blackhole het volgende:
[..]
Is dat dan zo appart dat je zonder hulpmiddellen kan vliegen
Ik heb het de eerste 3 jaar ook gedaan zonder iets .. gaat makkelijk hoor ..
tampert, kriminalpolizei
Dit topic is gesloten.