The cyclographing developer
Verwijderd
Ik heb ff in BINAS de eigenschappen van lucht en olijfolie (slaolie stond er helaas niet inOp woensdag 17 april 2002 23:11 schreef Tor het volgende:
Misschien kan iemand met een BINAS ofzo ef wat kwantitatieve dingen posten (kheb er helaas dus geen).
Ik vraag me af hoe de warmteoverdrachtseigenschappen zijn van dat spul en de warmtecapaciteit enzo. Electrische isolatie zal wel goed zitten, maar ik ben bang dat je de warmte niet snel genoeg afgevoerd krijgt naar dat spul. Sowieso zul je goed moeten mengen om de warmteoverdracht een beetje fatsoenlijk te krijgen (volgens mij heeft dat spul een warmte-isolerend effect), maar dan nog is het vrij dik materiaal en zal er een vrij dikke grenslaag aan je chips blijven hangen. In die grenslaag zal dan een (te) lage warmteoverdracht plaatsvinden, lijkt mij.
Maar goed, ik vind het een gedurfd experiment en ben uitermate benieuwd naar de resultaten, al voorspel ik dat een systeem met een te grote warmteproductie deze niet kwijt kan in de olie. Ik vrees dat passieve koeling als je die hele toelie gewoon los op je bureau legt nl efficienter is.
BTW, lijkt me praktisch (vooral voor de levensduur) om zaken als schijven uit de olie te houden. En koop voor de zekerheid van tevoren een brandspuit en een paar extra zekeringen. :-)
Post hier tzt f de resultaten van een onderdompeld systeem.
soortelijke warmte olijfolie = 1650 J/kg*K (1650 J nodig om 1 kg olijfolie 1 graad te laten stijgen)
soortelijke warmte lucht = 1000 J/kg*K (1000 J om 1 kg lucht 1 graad te laten stijgen)
warmtegeleidingscoefficient olfijfolie = 0.17 W/m*K
warmtegeleidingscoefficient lucht = 0.024 W/m*K
viscositeit (stroperigheid) olijfolie = 0.084 Pa*s
Dus ik denk dat de olijfolie minder snel in temperatuur stijgt dan de lucht
De sla-olie zal daardoor altijd wat zuur zijn en je voeding aantasten...
Dus-> motorolie(ofzoiets) en een oliekoelertje !
sssshhhhhtttt...Op donderdag 18 april 2002 17:09 schreef mast3r het volgende:
ik zie daar een tulip pentium 1 liggen
[afbeelding]
[url=http://www.autofans.nl][b]AutoFans.nl !![/b][/url] Dé merk-ongebonden auto vereniging voor heel Nederland! | Hoezo kan een Sempron 2500+ niet in je auto?
Zie je dat nou pas?Op donderdag 18 april 2002 17:09 schreef mast3r het volgende:
ik zie daar een tulip pentium 1 liggen
[afbeelding]
Maar Joost, wat een teringbende is het bij jou thuis zeg!
Heb je ook nog foto's van je verbouwing btw?
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
I served in a company of heroes.
Verwijderd
Als je het geheel nou luchtdicht zou afsluiten ofzow...
En dan nog een vloeistof die niet bederft...
Suc6 iig...
Op donderdag 18 april 2002 00:39 schreef E-MANs het volgende:
verdampt dat nou ook zo hard als water
Reality beats fiction by far!
Verwijderd
inderdaad wel vettigOp woensdag 17 april 2002 23:26 schreef Pureoptical het volgende:
Echt VET!
Verwijderd
zijn er nog meer vloeistoffen die niet geleiden ? en die een koel kleurtje hebben en t liefste nie bederfen
Verwijderd
Die AT kast waar die monitor op staat heb ik ookOp donderdag 18 april 2002 17:19 schreef r8ality het volgende:
voor de liefhebbers; de tweaker @ work (maar dan thuis)
Stinkt het nog niet trouwens?
oh wel night pics
k zit er vaag aan te denken om zijn hele flex atx systeem (exclusief hd en cdrom) onder de olie te zetten
Verwijderd
ken je je hele systeem erin pleuren, wordt ie niet te warm, en anders heb ie een goedkope frituurpan
Je bedoelt 2-takt olie die voor o.a. scooter wordt gebruikt. Die olie is idd wel dunner dan sla-olie en is synthetisch. Verkrijgbaar in de kleuren roze/rood en groen.Op donderdag 18 april 2002 11:51 schreef spacy_ het volgende:
die dunne olie is idd versnellingsbak olie,
ik heb het ook in een oudere motor gehad,
bij de motorzaak/scooterzaak wordt het meestal verkocht voor racemotoren of scooters, het is heel erg dun en goed geschikt voor extreem snel draaiende onderdelen.
maar het is rood van kleur, (castrol GP)
dus ik denk idd dat een transparante lampenolie (zonder kleur) mooier is.
Die Castrol GP is roze maar kost meer dan € 10,- per liter dus dat is een beetje errug duur. Maar er zijn ook flessen voor € 5,- per liter maar die zijn meestal groen van kleur.
Dus jij denkt dat anti-vries geen stroom geleidt?Op donderdag 18 april 2002 16:29 schreef GIAS het volgende:
he boeie , het gaat om de fun, niet om functionaliteit., dus voor goeie prestaties kan je beter antivries nemen ofzo...

Verwijderd
Meld je het wel ff als die er is mee gestopt.
Hij zal er wel lekker uit zien als je hem er uit hebt gehaald uit het vet.
we hebben het ook nog nie afgedekt ofzow, het gaat toch om maar even te testen of die sla-olie niet na een uur ofzow begint te geleiden..(en deze zin is volgens mij nie helemaal correct Nederlands
als nou iemand ff een videokaartje heeft dan kan die p2 er ook in
[url=http://www.autofans.nl][b]AutoFans.nl !![/b][/url] Dé merk-ongebonden auto vereniging voor heel Nederland! | Hoezo kan een Sempron 2500+ niet in je auto?
Verwijderd
Als je een kleurloze lampeolie neemt dan kan je die met verf kleuren. (niet de wateroplosbare)Op donderdag 18 april 2002 21:08 schreef Dannyke het volgende:
Zekers
zijn er nog meer vloeistoffen die niet geleiden ? en die een koel kleurtje hebben en t liefste nie bederfen
Let er wel even op dat veel pigmenten uit verf uitzakken. Daarom moet je tenslotte roeren in een blik verf. In normaal nederlands, zorg dat je enige stroming hebt.
(btw best wel handig, je ziet meteen waar je dooie punten in je koeling hebt).
Net nog even nagedacht. Alleen het gedeelte van het pigment uit verf dat uit kleine deeltjes bestaat zakt uit (bij gewone verf bijna alles dus) maar experimenteren met verschillende kleurstoffen (hint, pak de olie cq vet oplosbare) en verven doet wonderen.
The consumption of alcohol may cause a disturbance in the time-space continuum, whereby gaps of time may seem to literally disappear.
Oil submersed High Power PSU
Ik zie het al helemaal voor me
Je neemt voor de boven-, onder-, voor-, en achterkant koelprofiel (Zowel in als outside) en daar duw je je voedingsprint in. ff aansluitingen geisoleerd doorvoeren en een draaiende schroef (i.p.v fan)erin, en bijde zijkanten afsluiten met twee plaatjes plexi. Geheel afvullen met bijv. transparante synthetische olie, en klaar is de tweaker.
Als de olie intern snel genoeg rondstroomd om alle warmte goed te verdelen, dan kan je hele koeling in z'n totaliteit 60 graden of meer worden, zonder problemen.. (Hmm. zou dan wel polycarbonaat oid nemen i.p.v plexiglas...
Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon
Het lijkt me niet verstandig om verf o.i.d. erbij te mikken, want dat zou weleens alles aan kunnen tasten.Op vrijdag 19 april 2002 09:55 schreef ascii het volgende:
[..]
Als je een kleurloze lampeolie neemt dan kan je die met verf kleuren. (niet de wateroplosbare)
Let er wel even op dat veel pigmenten uit verf uitzakken. Daarom moet je tenslotte roeren in een blik verf. In normaal nederlands, zorg dat je enige stroming hebt.
(btw best wel handig, je ziet meteen waar je dooie punten in je koeling hebt).
edit:
Net nog even nagedacht. Alleen het gedeelte van het pigment uit verf dat uit kleine deeltjes bestaat zakt uit (bij gewone verf bijna alles dus) maar experimenteren met verschillende kleurstoffen (hint, pak de olie cq vet oplosbare) en verven doet wonderen.
Iemand zei eerder ook al dat zelfs sla-olie een beetje zuur is en daarom langzaam maar zeker de printplaten enzo aan kan gaan tasten.
Dus het lijkt mij dat we als specificaties voor de ideale olie ook even moeten kijken naar de Ph-waarde. Die moet dan dus 7 zijn. (Lakmoes-papiertjes anyone?)
Scooters hebben geen versnellingsbak olie en versnellingsbak olie is niet rood meestal! Jij bedoelt 2takt olie en dat wordt met benzine gemengd om de cilinder/zuiger/pistonpen lager/big-end lager/krukas lagers te smeren. Versnellingsbak olie voor crossmotoren is wel heel erg dun en is bruin/gelig.Op donderdag 18 april 2002 11:51 schreef spacy_ het volgende:
die dunne olie is idd versnellingsbak olie,
ik heb het ook in een oudere motor gehad,
bij de motorzaak/scooterzaak wordt het meestal verkocht voor racemotoren of scooters, het is heel erg dun en goed geschikt voor extreem snel draaiende onderdelen.
maar het is rood van kleur, (castrol GP)
Ik tweak niet alleen computers, 2 takt roelt ook om te tweaken
Scooters hebben we versnellingsbakolie om de overbrenging(tandwielen) tussen koppelingsas en de as van het achterwiel te smeren.Op vrijdag 19 april 2002 12:32 schreef DannyXP1600 het volgende:
[..]
Scooters hebben geen versnellingsbak olie en versnellingsbak olie is niet rood meestal! Jij bedoelt 2takt olie en dat wordt met benzine gemengd om de cilinder/zuiger/pistonpen lager/big-end lager/krukas lagers te smeren. Versnellingsbak olie voor crossmotoren is wel heel erg dun en is bruin/gelig.
Euh, niet erg veilig heOp woensdag 17 april 2002 23:31 schreef JesterRace het volgende:
blablabla.. hmmm dieselbenzine misschien...vettig niet geleidend (??) per liter verkrijgbaar aan de pomp....
...blablabla
The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.
Verwijderd
Je moet inderdaad link uitkijken dat de olie niet verontreinigd raakt...Op woensdag 17 april 2002 23:18 schreef lange het volgende:
[..]
ze blijven het gewoon doen, alleen omdat de olie stilstaat zal het te snel opwarmen en keolt het na een tijdje niet zo best meer en na een paar dagen krijg je stof in je olie en gaat het alsnog stroom geleiden.
Maaruh... hoe ga je dat strax nou schoonmaken

4800Wp / Elga-Toshiba / HA / ESP's en andere rommel
Ik heb nog wel een ISA'tje liggen die je zo mag komen ophalen. M'n pci mag je niet hebben, want die heb ik zelf nodig
Af te halen in denhaag
Zou, op de cdromspeler / geluidskaart na, alle pc apparatuur het overleven ? Zou wel lekker stil zijn....
Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com
Verwijderd
Ik denk dat een geluidskaart ook wel in de olie kan,
dus alleen de HDD's en de CDr's niet erin.
Die fan heeft het een beetje zwaar
Maar het heeft wel nut, want het zorgt er voor dat er een beetje stroming in de olie blijft.
Joost, ik denk dat het het beste is om synthetische (2takt) olie te gaan gebruiken. Die is volgens mij Ph-neutraal en heeft een kewl kleurtje.
Waarom hd's niet ? Lijkt me wel fijn namelijk maken ze niet zo'n herrie meer. Evt kun je de ide aansluitin nog wel vastkitten ofzow....Ik denk dat een geluidskaart ook wel in de olie kan,
dus alleen de HDD's en de CDr's niet erin.
HD's zijn niet lucht en water dicht en het lijkt me niet echt gezond voor een hd als allemaal olie in komtOp zaterdag 20 april 2002 13:35 schreef Lord of the Pentium het volgende:
[..]
Waarom hd's niet ? Lijkt me wel fijn namelijk maken ze niet zo'n herrie meer. Evt kun je de ide aansluitin nog wel vastkitten ofzow....
Volgensmij zijn hd's luchtdicht (dus ook waterdich)...Op zaterdag 20 april 2002 13:50 schreef Tweak-Freak het volgende:
[..]
HD's zijn niet lucht en water dicht en het lijkt me niet echt gezond voor een hd als allemaal olie in komt
Maar ik weet het niet zeker...
Als ik een van m'n hd ff in een bak met water leg, dan weten we het dus ?Op zaterdag 20 april 2002 13:55 schreef Vlabakje90 het volgende:
[..]
Volgensmij zijn hd's luchtdicht (dus ook waterdich)...
Maar ik weet het niet zeker...
/me of the Pentium gaat nu een ijsdoos leegeten en vullen met water.
we gaan deze discussie niet nog een keer voeren.Op zaterdag 20 april 2002 14:02 schreef hjzz het volgende:
Een HD is zeker lucht dicht dus ook water dicht!!
een harde schijf is niet luchtdicht.
Dat is de ware OCE spititOp zaterdag 20 april 2002 14:01 schreef Lord of the Pentium het volgende:
[..]
Als ik een van m'n hd ff in een bak met water leg, dan weten we het dus ?
/me of the Pentium gaat nu een ijsdoos leegeten en vullen met water.
Nu nog het resultaat...
Ok, en de aansluitingen dan ? lijkt me als daar water bij komt dat het wel fout gaat ?Op zaterdag 20 april 2002 14:02 schreef hjzz het volgende:
Een HD is zeker lucht dicht dus ook water dicht!!
Je zou hem idd niet in water moeten aansluiten.Op zaterdag 20 april 2002 14:04 schreef Lord of the Pentium het volgende:
[..]
Ok, en de aansluitingen dan ? lijkt me als daar water bij komt dat het wel fout gaat ?
Erin onderdompelen en dan NIET aansluiten. En dan kijken of er water in zit.
Wel goed droogmaken als je hem weer aansluit.
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Dan zou je hem helemaal dicht moeten kitten.Op zaterdag 20 april 2002 14:10 schreef Jrz het volgende:
Oudere hdds zijn wel luchtdicht, nieuwere niet. Er zit een ventilatie gat in, waar weer een stoffilter voor zit
Zou ik niet snel doen met een 80GB schijf, maar als je zeker bent van je zaak is dat de oplossing.
/edit mijn IBM DTLA(45GB) en DTTA(17GB) schijven zijn volgensmij nog luchtdicht... (bouwjaar resp. 1999 en 2000)
Dat gaatje hebben ze er inderdaad voor jan met de korte achternaam ingezet en kun je dus zonder problemen dichtkittenOp zaterdag 20 april 2002 14:11 schreef Vlabakje90 het volgende:
[..]
Dan zou je hem helemaal dicht moeten kitten.
Zou ik niet snel doen met een 80GB schijf, maar als je zeker bent van je zaak is dat de oplossing.
Als je hem toch olie koelt dan maakt dat toch niet uit.Op zaterdag 20 april 2002 14:13 schreef Juggernaut het volgende:
[..]
Dat gaatje hebben ze er inderdaad voor jan met de korte achternaam ingezet en kun je dus zonder problemen dichtkitten
Het is een ventilatie gaatje. En hij komt in een zuurstof/gasloze omgeving terecht, zou je dan nog gas ventilatie gaten nodig hebben?
Alleen goed als je dus olie-koeling gaat toepassen.
Hij draait niet meer, maakt geen kortsluiting en ook geen vonken, voeding doet ook niet vreemd. Je ziet er niks aan maar draaien doet ie niet meer.
Zit me net af te vragen of er nog iets belangrijks op stond.....

shit voor je, maar het was toch geen nieuwe schijf ofzo?Op zaterdag 20 april 2002 14:15 schreef Lord of the Pentium het volgende:
/me of the Pentium heeft net z'n maxtor om het leven geholpen.
Hij draait niet meer, maakt geen kortsluiting en ook geen vonken, voeding doet ook niet vreemd. Je ziet er niks aan maar draaien doet ie niet meer.
Maar zit er vocht in? en hoe heb je hem droog gemaakt?
Verwijderd
Op zaterdag 20 april 2002 14:15 schreef Lord of the Pentium het volgende:
/me of the Pentium heeft net z'n maxtor om het leven geholpen.
Verwijderd
Verwijderd
w00t! l0l!Op zaterdag 20 april 2002 14:18 schreef X_Treme>GR< het volgende:
[..]
hopelijk was het geen 100gb maxtor
Heb hem ff drooggefohnd, en het was maar een 60mb. Ach ja na 9 jaar trouwe dienst heeft ie wel rust verdient.Op zaterdag 20 april 2002 14:18 schreef Vlabakje90 het volgende:
[..]
shit voor je, maar het was toch geen nieuwe schijf ofzo?
Maar zit er vocht in? en hoe heb je hem droog gemaakt?
Maar ik kan geen ventilatiegaatje vinden, er loopt ook geen water uit oid.
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Wel in water, hoe kom ik aan zoveel olie in 5 minuten ?Op zaterdag 20 april 2002 14:22 schreef Jrz het volgende:
Je heb em toch niet in water maar olie gegooid hoop ik?
Verwijderd
maak er een windows inOp zaterdag 20 april 2002 14:21 schreef Lord of the Pentium het volgende:
[..]
Heb hem ff drooggefohnd, en het was maar een 60mb. Ach ja na 9 jaar trouwe dienst heeft ie wel rust verdient.
Maar ik kan geen ventilatiegaatje vinden, er loopt ook geen water uit oid.
Verwijderd
de printplaten (aansturing) zijn niet waterdicht verpakt, alleen de platters met de naalden enz enz
water kan ook hoor, maar dan wel aqua dest... en dat steriel houden is de kunst, vacuum verpakking of zo...Op zaterdag 20 april 2002 14:23 schreef C001JU135 het volgende:
lol je heb em in water gegooit
de printplaten (aansturing) zijn niet waterdicht verpakt, alleen de platters met de naalden enz enz
Cogito Ergo Credo
Zolang er geen stroom op staat maakt het niet uit....Op zaterdag 20 april 2002 14:23 schreef C001JU135 het volgende:
lol je heb em in water gegooit
Heb je er dan stroom op gezet?
Verwijderd
sorry ik bedoel WINDOWOp zaterdag 20 april 2002 14:23 schreef X_Treme>GR< het volgende:
[..]
maak er een windows in

Ja heb ook geen demiwater oidOp zaterdag 20 april 2002 14:25 schreef C001JU135 het volgende:
ik ga er vanuit dat ie gewoon kraanwater heb gebruikt
niet dus.Op zaterdag 20 april 2002 14:19 schreef C001JU135 het volgende:
yups het huis waar de platters in zitten is waterdicht, je kan hem dus ook gewoon in die meuk gooien
Kijk maar eens goed, op elke hdd zit een sticker met: NEVER COVER THIS HOLE
Er zit dus een klein gaatje naar de platters, om de warme lucht te kunnen afvoeren.
Anders krijg je overdruk enzo als ie erg heet wordt
Dus je HD loopt ff, wordt dan te heet en dan...
Specs? Zie ondertitel...
Alleen de printplaat misschien ?Op zaterdag 20 april 2002 14:41 schreef DaDaJoker het volgende:
Pur-schuim heet dat, en isoleert als de beste...
Dus je HD loopt ff, wordt dan te heet en dan...
Verwijderd
maar das bij de nieuwe hdd's, ben hier een paar oude aan het bekijken (120Mb) maar geen gatje hoorOp zaterdag 20 april 2002 14:41 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
niet dus.
Er zit dus een klein gaatje naar de platters, om de warme lucht te kunnen afvoeren.
Moet je er een slang ofzo aan vastmakenOp zaterdag 20 april 2002 14:41 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
niet dus.
Wat natuurlijk ook kan is de HD in een goede waterdichte verpakking doen.
Grootste voordeel, t blijft lang goed
En wat kost het per liter en waar is het te koop ?Op zaterdag 20 april 2002 15:33 schreef LeonM het volgende:
FF op school van de week een binas erbij gepakt, glycerine moet het ook goed doen, tis niet dik, is een sterke isolator en de warmte geleidings coeffivient is ook vrij hoog (weet ff de exacte waarde niet meer)
Grootste voordeel, t blijft lang goed
Verwijderd
Verwijderd
Misschien kun daar een flesje van proberen. Het heeft ook nog ene mooie groene kleur
Verwijderd
Op zaterdag 20 april 2002 19:55 schreef r8ality het volgende:
trouwens uptime voeding in sla-olie: nu al 8 dagen
En wat is de temperatuur nu eigenlijk in de olie ?
ben ik ook benieuwd naar eigenlijk...Op zaterdag 20 april 2002 21:30 schreef Pedro_nr1 het volgende:
[..]
En wat is de temperatuur nu eigenlijk in de olie ?
Kweeniet, ik ga iig eerst zoeken wat de eigenschappen zijn van vaseline, dat is nl wel gewoon te kooop in de drogist/apotheekOp zaterdag 20 april 2002 15:44 schreef Lord of the Pentium het volgende:
[..]
En wat kost het per liter en waar is het te koop ?
Verwijderd
Heb je nog aan andere vloeistoffen gedacht: tomatenketchup, urine, beton, etc .... ?
nope... HD's zijn STOF dicht ..nit waterdichtOp zaterdag 20 april 2002 14:19 schreef C001JU135 het volgende:
yups het huis waar de platters in zitten is waterdicht, je kan hem dus ook gewoon in die meuk gooien

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
Wel om de zoveel tijd de olie verversen...
Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!
Verwijderd
die speaker aan de rechterkant, dat lijkt wel zo'n kermis ding.Op donderdag 18 april 2002 17:19 schreef r8ality het volgende:
voor de liefhebbers; de tweaker @ work (maar dan thuis)
geeft volop veel geluid
Verwijderd
Op vrijdag 19 april 2002 12:12 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Het lijkt me niet verstandig om verf o.i.d. erbij te mikken, want dat zou weleens alles aan kunnen tasten.
Iemand zei eerder ook al dat zelfs sla-olie een beetje zuur is en daarom langzaam maar zeker de printplaten enzo aan kan gaan tasten.
Dus het lijkt mij dat we als specificaties voor de ideale olie ook even moeten kijken naar de Ph-waarde. Die moet dan dus 7 zijn. (Lakmoes-papiertjes anyone?)
Menselijk vet heeft een PH waarde van bijna 7

zonde van de sla olie ...
kicken man!
als je er een hele 'server' in kan leggen ben je DE man!
Ja, en die viscositeit, die is ook iedeeaal...Op zondag 21 april 2002 04:24 schreef CocaCola het volgende:
Verwijderd
HD zijn luchtdicht, dat wil zeggen dat ze ook water/oliedicht zijnOp zaterdag 20 april 2002 23:19 schreef ThaHandy het volgende:
[..]
nope... HD's zijn STOF dicht ..nit waterdicht
Verwijderd
Bloed ook als ik me niet vergis, en die is nog gebufferd ookOp zondag 21 april 2002 04:24 schreef CocaCola het volgende:
[..]
Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!
mijn vader heeft nog wel een dosis anti stollings middelenOp zondag 21 april 2002 17:29 schreef DenniZ-X het volgende:
[..]
Bloed ook als ik me niet vergis, en die is nog gebufferd ook
Op donderdag 18 april 2002 23:11 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Je bedoelt 2-takt olie die voor o.a. scooter wordt gebruikt. Die olie is idd wel dunner dan sla-olie en is synthetisch. Verkrijgbaar in de kleuren roze/rood en groen.
Die Castrol GP is roze maar kost meer dan € 10,- per liter dus dat is een beetje errug duur. Maar er zijn ook flessen voor € 5,- per liter maar die zijn meestal groen van kleur.
[..]
Dus jij denkt dat anti-vries geen stroom geleidt?
/-waar-ging-dit-topic-overmodus-/Op vrijdag 19 april 2002 12:32 schreef DannyXP1600 het volgende:
[..]
Scooters hebben geen versnellingsbak olie en versnellingsbak olie is niet rood meestal! Jij bedoelt 2takt olie en dat wordt met benzine gemengd om de cilinder/zuiger/pistonpen lager/big-end lager/krukas lagers te smeren. Versnellingsbak olie voor crossmotoren is wel heel erg dun en is bruin/gelig.
Ik heb hier nog 10 liter tweetakt olie staan (nee, heb ik nog nodig voor mijn Trabi) en die is rood (Unil). Ik heb ook al blauwe (Shell?) en groene (Texaco) gezien.
Mijn Trabi is nog niet getweakt, maar e.500 voor een iets sterkere motor heb ik er niet voor over (25->35 pk), en modden ga ik hem ook nog niet (hoewel ik wel hele
/-waar-ging-dit-topic-overmodus-/
Als je koellichamen voldoende ruimte hebben tussen de koelribben zijn ze goed te gebruiken om in vloeistof te koelen, als er dan een beetje stroming in de olie zit tussen de ribben door kan het heel goed koelen.
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
uptime voeding inmiddels 9 dagen
om het verhaal van de lucht/stof/water/oliedichte harddisks te testen, we hebben er nu 1 (kapotte) in gegooid dus we kijken binnenkort of er sporen van sla-olie in te vinden zijn..
pics:
die doodging door stofslierten in de olie geloof ikOp woensdag 17 april 2002 23:04 schreef Mr.ChronoM het volgende:
[..]
er is al een 348/486 ofzo voorbij gekomen
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !