voeding in sla-olie :P +pics

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.371 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r8ality
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-12-2024

r8ality

Ignorance is bling.

Topicstarter
ja ik dacht laat we eens ff een (ouwe AT) voeding in de sla-olie proppe en kijken hoe lang die het volhoudt.. tot nu toe dus al 3 dagen haha.. koeling (fan) zit in de sla-olie dus ook geen last van herrie en mooie verspreiding van de warmte in de sla-olie ;) waar dit heen gaat heb ik nog geen idee van maar een toepassing wordt waarschijnlijk een p2 in die rommel ;)

pics:

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2415633184
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2496654048
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1154657087

edit: toch maar ff geresized

[url=http://www.autofans.nl][b]AutoFans.nl !![/b][/url] Dé merk-ongebonden auto vereniging voor heel Nederland! | Hoezo kan een Sempron 2500+ niet in je auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:27
jij verveelde je eigen zeker stierlijk :+
wel leuk gedaan
(je kan de pics ook thumnailen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-10 14:35

ReseTTim

Chocolate addicted

code:
1
[img=640,480]http://www.endoria.net/upload/index.php/2415633184[/img]

maybe een ID..

btw waar kan ik aan zien dat ie het nog doet? zie geen fannetje draaien of lampie branden..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Heb je ook een plaatje waar de fan draait en je de voeding werkelijk met iets (harde schijf ofzo) belast?
btw zeer gewaagd :)

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zegt dat je je voeding in de sla-olie hebt gelegd, maar ik zie er alleen maar een kaart inliggen.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:D Cool

drait die fan ook echt nog een beetje rondjes ?
nergens geen problemen mee gehad ofzow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Laatst online: 05-01 12:58
Ik hoop dat je die bak wel goed afsluit :?
Dan houdt ie 't namelijk best lang vol :)
Op woensdag 17 april 2002 23:01 schreef sHaRkS het volgende:
Je zegt dat je je voeding in de sla-olie hebt gelegd, maar ik zie er alleen maar een kaart inliggen.... :?
Da's een voeding zonder huisje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-10 00:09
Zeker LOL. maarja, je moet gewoon wat lef hebben, en een beetje willen experimeteren. Volgens mij ben je een van de eerste Tweakers die dit gedaan heeft. (correct me if im wrong ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:10
Op woensdag 17 april 2002 23:01 schreef sHaRkS het volgende:
De voeding is helemaal uit elkaar gehaald,
jahaa, zo ziet je voeding er van binnen uit ;)

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 23:02 schreef QBiT het volgende:
Zeker LOL. maarja, je moet gewoon wat lef hebben, en een beetje willen experimeteren. Volgens mij ben je een van de eerste Tweakers die dit gedaan heeft. (correct me if im wrong ...)
er is al een 348/486 ofzo voorbij gekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r8ality

r8ality

Ignorance is bling.

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 23:03 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

De voeding is helemaal uit elkaar gehaald,
jahaa, zo ziet je voeding er van binnen uit ;)
ik sluit me volledig daar bij aan ;)

[url=http://www.autofans.nl][b]AutoFans.nl !![/b][/url] Dé merk-ongebonden auto vereniging voor heel Nederland! | Hoezo kan een Sempron 2500+ niet in je auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehehehe, voel ik me nou ff een n00b |:(

haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Laatst online: 10:10
Uit betrouwbare bron weet ik te melden dat de fan draaide (welliswaar heel langzaam) op de foto.

Maar door de sluitertijd v/d digicam is dit helaas niet te zien :(

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het nut ontgaat me een beetje :)

Maarja, wie zegt dat alles een doel moet hebben he :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 13:55
Op woensdag 17 april 2002 23:05 schreef sHaRkS het volgende:
hehehehe, voel ik me nou ff een n00b |:(

haha
TERECHT!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r8ality

r8ality

Ignorance is bling.

Topicstarter
voor alle duidelijkheid, hij stond dus op het moment van de foto.. maar aangezien de fan wat langzaam draait door die dikke troep kan de sluitertijd van de cam het makkelijk bijhouden duss...

heb er vanmiddag alleen ff cdrom aangehad maar ja die belasting is nie geweldig natuurlijk.. moet nog ff paar motortjes of lampies aanhangen dan post ik nog wel verder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kan iemand met een BINAS ofzo ef wat kwantitatieve dingen posten (kheb er helaas dus geen).

Ik vraag me af hoe de warmteoverdrachtseigenschappen zijn van dat spul en de warmtecapaciteit enzo. Electrische isolatie zal wel goed zitten, maar ik ben bang dat je de warmte niet snel genoeg afgevoerd krijgt naar dat spul. Sowieso zul je goed moeten mengen om de warmteoverdracht een beetje fatsoenlijk te krijgen (volgens mij heeft dat spul een warmte-isolerend effect), maar dan nog is het vrij dik materiaal en zal er een vrij dikke grenslaag aan je chips blijven hangen. In die grenslaag zal dan een (te) lage warmteoverdracht plaatsvinden, lijkt mij.

Maar goed, ik vind het een gedurfd experiment en ben uitermate benieuwd naar de resultaten, al voorspel ik dat een systeem met een te grote warmteproductie deze niet kwijt kan in de olie. Ik vrees dat passieve koeling als je die hele toelie gewoon los op je bureau legt nl efficienter is.
BTW, lijkt me praktisch (vooral voor de levensduur) om zaken als schijven uit de olie te houden. En koop voor de zekerheid van tevoren een brandspuit en een paar extra zekeringen. :-) >:)

Post hier tzt f de resultaten van een onderdompeld systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Laatst online: 21:02
Nu nog je moederbord erin gooien!

En als die het blijft doen, dan gooi je gewoon ook je monitor erin!

Zal wel VET gaaf zijn! 8-)

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 23:08 schreef Sn3akz het volgende:

[..]

TERECHT!:)
Thnx! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r8ality

r8ality

Ignorance is bling.

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 23:11 schreef Tor het volgende:
Misschien kan iemand met een BINAS ofzo ef wat kwantitatieve dingen posten (kheb er helaas dus geen).

Ik vraag me af hoe de warmteoverdrachtseigenschappen zijn van dat spul en de warmtecapaciteit enzo. Electrische isolatie zal wel goed zitten, maar ik ben bang dat je de warmte niet snel genoeg afgevoerd krijgt naar dat spul. Sowieso zul je goed moeten mengen om de warmteoverdracht een beetje fatsoenlijk te krijgen (volgens mij heeft dat spul een warmte-isolerend effect), maar dan nog is het vrij dik materiaal en zal er een vrij dikke grenslaag aan je chips blijven hangen. In die grenslaag zal dan een (te) lage warmteoverdracht plaatsvinden, lijkt mij.

Maar goed, ik vind het een gedurfd experiment en ben uitermate benieuwd naar de resultaten, al voorspel ik dat een systeem met een te grote warmteproductie deze niet kwijt kan in de olie. Ik vrees dat passieve koeling als je die hele toelie gewoon los op je bureau legt nl efficienter is.
BTW, lijkt me praktisch (vooral voor de levensduur) om zaken als schijven uit de olie te houden. En koop voor de zekerheid van tevoren een brandspuit en een paar extra zekeringen. :-) >:)

onze "klushoek" thuis zit al op aparte groep (oh ja by the way, thx to huisgenoot die electronica studeert :+ ) dus dat zit wel goed..

warmte-absorbtie lijkt me overigens ook wel okee, kijk maar eens naar een pan frituurolie die je een kwartier op hoog vuur zet.. niks aan de handje (zolang het nie warmer wordt dan 180 graden (thunderbird >:) ) maar dat zien we dan wel.. keep ya posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja maar hij staat toch alweer 3 dagen aan.. dat is toch een aardig lange tijd..

Ik denk dat ie het nog ongeveer een dag of 4 zal volhouden. dan is namelijk de slaolie zo warm geworden dat het te dik is om nog iets draaiende te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 23:15 schreef _Q_comet het volgende:
tja maar hij staat toch alweer 3 dagen aan.. dat is toch een aardig lange tijd..

Ik denk dat ie het nog ongeveer een dag of 4 zal volhouden. dan is namelijk de slaolie zo warm geworden dat het te dik is om nog iets draaiende te houden
Zal wel aan mij liggen, maar wordt olie niet vloeibaarder naarmate het warmer wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r8ality

r8ality

Ignorance is bling.

Topicstarter

temp sla-olie is nu ong 35 graden dus valt op zich wel mee...
en anders extern koelsysteempje bouwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:31

lange

Boom Boom?

Op woensdag 17 april 2002 23:13 schreef Yamy_Daffy het volgende:
Nu nog je moederbord erin gooien!

En als die het blijft doen, dan gooi je gewoon ook je monitor erin!

Zal wel VET gaaf zijn! 8-)
ze blijven het gewoon doen, alleen omdat de olie stilstaat zal het te snel opwarmen en keolt het na een tijdje niet zo best meer en na een paar dagen krijg je stof in je olie en gaat het alsnog stroom geleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit naar de wet: 'stilstand is achteruitgang' wat zich makkelijk laat vertalen naar: 'Wie niet experimenteert bereikt nooit wat!' :)

Heel goed, ga zo door! Een vraag: waarom sla-olie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r8ality

r8ality

Ignorance is bling.

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 23:18 schreef lange het volgende:

[..]

ze blijven het gewoon doen, alleen omdat de olie stilstaat zal het te snel opwarmen en keolt het na een tijdje niet zo best meer en na een paar dagen krijg je stof in je olie en gaat het alsnog stroom geleiden.
daarvoor hebben ze zogeheten "fans" en "afsluitbare plastic bakken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:22

spacy

+++

...FILMPJE!!! ;)

origineel is het zeker, ik kan me niet herinnneren dat ik iets dergelijks eerder gezien heb,
maar piepte je fan nu zo dat je hem wou olieën ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r8ality

r8ality

Ignorance is bling.

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 23:19 schreef SupaFly het volgende:
Dit naar de wet: 'stilstand is achteruitgang' wat zich makkelijk laat vertalen naar: 'Wie niet experimenteert bereikt nooit wat!' :)

Heel goed, ga zo door! Een vraag: waarom sla-olie?
als in : goedkoop niet geleidend spul >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uuuhh... De olie zal alleen maar dunner worden naarmate hij heter wordt hoor.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 21:18
Als hij nou 180 graden word, kan je der friet in bakken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r8ality

r8ality

Ignorance is bling.

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 23:19 schreef spacy_ het volgende:
...FILMPJE!!! ;)

origineel is het zeker, ik kan me niet herinnneren dat ik iets dergelijks eerder gezien heb,
maar piepte je fan nu zo dat je hem wou olieën ??
ff keer kijken of USB van (brakke) webcam het naar die bak haalt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Staat er nu ook spanning op de olie ?

Gelijd je olie trouwens stroom ? Kan je meten door ff met een multimeter aan de gang te gaan.
Stop niet je vingers in de olie want als er spanning op staat heb je een probleem :)

Leuk geprobeerd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Laatst online: 09-10 22:40

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

FOUT! :P
Op woensdag 17 april 2002 23:17 schreef sHaRkS het volgende:

Zal wel aan mij liggen, maar wordt olie niet vloeibaarder naarmate het warmer wordt?
Inderdaat hoe warmer hoe vloeibaarder! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r8ality

r8ality

Ignorance is bling.

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 23:21 schreef jhead22 het volgende:
Staat er nu ook spanning op de olie ?

Gelijd je olie trouwens stroom ? Kan je meten door ff met een multimeter aan de gang te gaan.
Stop niet je vingers in de olie want als er spanning op staat heb je een probleem :)

Leuk geprobeerd !
heb net vinger in bak gehad (vette zooi, maar ja dreumex hebben we ook dus :+ ) maar ik voelde niks ;)

{actie-te-ondernemen-modus] ff sigaretten halen :7 [/actie-te-ondernmen-modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Op woensdag 17 april 2002 23:21 schreef jackel7007 het volgende:
Als hij nou 180 graden word, kan je der friet in bakken :+
Dan moet je er een dual Thunderbird bordje in leggen :)

Forget your fears...
...and want to know more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 23:22 schreef Tweak-Freak het volgende:

[..]

FOUT! :P
[..]

Inderdaat hoe warmer hoe vloeibaarder! :D
Ik dacht al.... dan is het alleen nog een kwestie van een goeie manier vinden om het soepje te koelen en klaar is kees.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
hehe en hoe leg je dit uit aan je ouders? HAHA de mijne zouden ECHT raar kijken, en volgens mij beetje gaan stressen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Laatst online: 21:02
Maar heb je wel olie van DIAMANT?

Want die loopt soepel en krokant???

wat was het ook alweer???

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt VET!

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heheh, nice :)

Hou er wel rekening mee dat je slaolie over een tijdje ranzig word. Het spul bederft gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
Als het bedorven is komen er vliegen op af :D , jammer dat er geen stroom op staat dat zou ECHT gaaf zijn, he wat?
nee or ik hou wel van dieren MAAR NIET VAN VLIEGEN >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lekker nuttig zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange
  • Laatst online: 10-06 15:31

lange

Boom Boom?

Op woensdag 17 april 2002 23:26 schreef DaBit het volgende:

Hou er wel rekening mee dat je slaolie over een tijdje ranzig word. Het spul bederft gewoon.
/kompleet offtopic

phat! dabit is moderator, gefeliciteerd kerel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r8ality

r8ality

Ignorance is bling.

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 23:24 schreef jackel7007 het volgende:
hehe en hoe leg je dit uit aan je ouders? HAHA de mijne zouden ECHT raar kijken, en volgens mij beetje gaan stressen |:(
ik woon op mezelf dus who cares ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem met organische olie is dat het op een gegeven moment smerig wordt schimmel achtige ellende enzo. Je zou et eens kunnen proberen met een syntetische olie, transmissie olie of motorolie...motorolie is alleen errug dik... hmmm dieselbenzine misschien...vettig niet geleidend (??) per liter verkrijgbaar aan de pomp....
of je moet iedere paar weken de totale hoeveelheid organische olie vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r8ality

r8ality

Ignorance is bling.

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 23:23 schreef Aetje het volgende:

[..]

Dan moet je er een dual Thunderbird bordje in leggen :)
makkelijk voor lan-parties :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-10 21:16
Leuk idee! Maar hoe lang blijft de slaolie goed??

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pleur er een beetje sla bij en dan kun je lekker gezond sla eten achter je computer >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r8ality

r8ality

Ignorance is bling.

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 23:33 schreef The_Greater het volgende:
Leuk idee! Maar hoe lang blijft de slaolie goed??
tis voorlopig maar een projectje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turmoil
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08-2024
Kan je je voeding niet in een friteuse gooien? En dan kijken wat voor temperatuur hij kan hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Laatst online: 10-10 09:36

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Op woensdag 17 april 2002 23:31 schreef JesterRace het volgende:
Het probleem met organische olie is dat het op een gegeven moment smerig wordt schimmel achtige ellende enzo. Je zou et eens kunnen proberen met een syntetische olie, transmissie olie of motorolie...motorolie is alleen errug dik... hmmm dieselbenzine misschien...vettig niet geleidend (??) per liter verkrijgbaar aan de pomp....
of je moet iedere paar weken de totale hoeveelheid organische olie vervangen
LOL dieselbenzine. Moet je dan per ongeluk je cigaret laten vallen, weet je zeker dat je voeding doorbrandt :+
Er zijn ongetwijfeld niet organische niet brandbare oliën ;)

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r8ality

r8ality

Ignorance is bling.

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 23:37 schreef Turmoil het volgende:
Kan je je voeding niet in een friteuse gooien? En dan kijken wat voor temperatuur hij kan hebben!
*denkt* *opmerking maar voor zich houdt*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

Sommige mensen zijn wel _heel_ creatief. Stop je voeding in een magnetron. Ach laten we hem in de vijver testen. ;)
Goh zou hij ook aan de gril kunnen?

Maar op zich het id van in de sla olie is best koel. Als je lekker een stroming erin veroorzaakt en het koelt dan werkt het volgens mij erg goed. Beter zou het zijn in gedestilleerd water (in afgesloten bak) dat neemt erg veel warmte op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over die motorolie, er is hele dunne olie te krijgen hmm, ik geloof dat dat versnellingsbak olie is....

En anders een hele dunne gewone motorolie, hebben ze wel bij een garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:29
Het grote voordeel is idd dat ie doodstil is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Op woensdag 17 april 2002 23:38 schreef nhimf het volgende:
Er zijn ongetwijfeld niet organische niet brandbare oliën ;)
Ook synthetische olie komt uit aardolie en is dus ook chemisch gezien een organische stof. En in principe kunnen alle koolwaterstoffen uiteindelijk best goed fikken.

Maar in de praktijk zul je heel wat gekke dingen moeten doen voor een bak dieselolie echt brandgevaarlijk wordt. Het ontsteekt bij hoge druk, maar heeft geen laag vlampunt.
Op woensdag 17 april 2002 23:43 schreef Rismo het volgende:
... En anders een hele dunne gewone motorolie, hebben ze wel bij een garage
Ja motorolie voor de winter.
Op woensdag 17 april 2002 23:44 schreef Cochrane het volgende:
Het grote voordeel is idd dat ie doodstil is :)
Dat lijkt mij nou ook wel bien. * John_Glenn heeft nog maar 1 fan die al weinig herrie maakt: in de voeding, en die mot ook weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:26

ThaHandy

Discovery Channel

die trafo's in trafo hokjes word in de trafo ook olie voor isolatie en koeling gebruikt 100.000V -> 380V

btw... is die PSU belast of niet?

volgende keer een XT of een 286 :P :? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

precies, ken personen die hun sigaretten uitmaken in diesel, mischien dat de damp op de lange duur een explosief mengsel kan vormen, maar dan hebben we het niet meer over vlammen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r8ality

r8ality

Ignorance is bling.

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 23:51 schreef ThaHandy het volgende:
die trafo's in trafo hokjes word in de trafo ook olie voor isolatie en koeling gebruikt 100.000V -> 380V

btw... is die PSU belast of niet?

volgende keer een XT of een 286 :P :? :+
meteen goed doen.. p2 is waiting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-10 14:13
Op woensdag 17 april 2002 23:38 schreef nhimf het volgende:

[..]

LOL dieselbenzine. Moet je dan per ongeluk je cigaret laten vallen, weet je zeker dat je voeding doorbrandt :+
nou, dah fikt nie zow snel hoor!
mag je van mij es proberen diesel aan te steken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r8ality

r8ality

Ignorance is bling.

Topicstarter
heb er nu paar fannetjes aan hangen (inclusief gare- socket-A-dieselmotor-overstemd-herrie-ding) maar zoek nog zwaardere "belasters", kan er wel de bijbehorende 486 aanhangen maar ik heb geen monitor met "ouwe" (gameport-like ????) aansluiting.. anyone? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schoot me nog een leuk ID voor je binnen; parafine olie lijkt mij ook zeer geschikt; kan je nog leuke drijfkaarsjes in laten hangen ook -> zeer romantisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r8ality

r8ality

Ignorance is bling.

Topicstarter
Op donderdag 18 april 2002 00:09 schreef SupaFly het volgende:
Schoot me nog een leuk ID voor je binnen; parafine olie lijkt mij ook zeer geschikt; kan je nog leuke drijfkaarsjes in laten hangen ook -> zeer romantisch :)
ja schat, kijk eens, ik heb speciaal kaarsjes aangestoken in m'n psu-aquarium, dat 250 watt levert en makkelijk een amd of intel 486 kan voeden met een 1.2 gigabyte harddisk en 128 MB SDRAM cas-2 en eventueel een 10/100 mbit combo 3com blablabla... zal ze gezellig vinden }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf

nhimf

Diesel mag misschien niet snel fikken, maar als je het warm maakt ontstaat er een damp die dus brandbaar is.
Zoals iedereen heeft geleerd bij natuur en scheikunde ;) brandt alleen de dampen blablabla
Jah ik weet heus wel dat diesel niet zomaar fikt, maar het lijkt me niet echt verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Nu online

Martijn02

/* No Comment */

Als ik jou was zou ik voor de voeding een dompelpompje maken, dat lijkt me veel efficienter. Maak je een slangetje naar de ene kant van de bak zodat hij het daar uitblaast, en je mooie stroming er in krijgt.

Parafine, blijft dat wel goed? Is wel een coole vloeistof, mooi doorzichtig enzo. en lekker dun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[..]

ja schat, kijk eens, ik heb speciaal kaarsjes aangestoken in m'n psu-aquarium, dat 250 watt levert en makkelijk een amd of intel 486 kan voeden met een 1.2 gigabyte harddisk en 128 MB SDRAM cas-2 en eventueel een 10/100 mbit combo 3com blablabla... zal ze gezellig vinden }:O
Het aangename met het nuttige combineren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r8ality

r8ality

Ignorance is bling.

Topicstarter
Op donderdag 18 april 2002 00:27 schreef SupaFly het volgende:

[..]

Het aangename met het nuttige combineren :?
dat is dan op dat moment ff hetzelfde :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje NL
  • Laatst online: 14-09 10:09
verdampt dat nou ook zo hard als water :?

Reality beats fiction by far!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
Op woensdag 17 april 2002 23:26 schreef DaBit het volgende:

En als je er nou formaline oid bij doet?

Lijken blijven iig een aantal jaren goed als ze in formaline bewaard worden

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Op donderdag 18 april 2002 10:12 schreef _sNaRs_ het volgende:
En als je er nou formaline oid bij doet?

Lijken blijven iig een aantal jaren goed als ze in formaline bewaard worden
tis een ander soort bederf - met name dat de moleculen stuk gaan. En formaldehyde neemt weer water op. Dus motorolie is een beter idee denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaat945
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-10 07:13

blaaat945

..?

VET >:)

of valt dat wel als je hem eruit haald :?

......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 10:45
Als je het professioneel wilt doen moet je heldere siliconenolie gebruiken.
Heeft de hoogste isolatie waarde (ken een vriend die testjes met hoogspanning (50 kV) doet en de prints altijd in bakjes met deze olie doet (betere isolatiewaarde dan lucht).

Daarnaast heeft olie zo uit m'n hoofd ongeveer de helft (2.1 kJ/kgK)van de warmtecapacteit van water (=4,2 kJ/kgK).

De olie wordt dus ca. twee keer zo snel warm als water.
En uiteraard dunner (viscositeit) bij hogere temperatuur.

[edit] typo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Laatst online: 05-01 15:49
Hang er eens een 220V gloeilamp in... en daar maak je dan een foto van :)

Verder vind ik een erg creative mod. Nu wachten op deel 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 23:56

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Toen kwam je hond langs, keek niet goed uit, en alles over de vloer ;)
Wel lekker origineel :)

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me al ziek gelachen met deze thread ! :D

De max van een gedacht, maar ik vraag me ook wel af wat er zou gebeuren als je je moederbord & harde schijf (eventueel in plastic bag) derin zou stoppen :+ Zou wel tof zijn als je alles daarin kon dumpen, een koel element bijplaatsen en een fan die voor stroming zorgt tussen het koel element en warme elementen !

Euh... probeer maar... denk dat m'n moeder er niet mee akkoord zou zijn als plots al ons vettig keuken matriaal in mijne pc zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
  • Laatst online: 18:14
:P gaaf hoor!
Als de olie warm is kan je er nog je kroketje in bakken ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Laatst online: 19:22

spacy

+++

die dunne olie is idd versnellingsbak olie,

ik heb het ook in een oudere motor gehad,
bij de motorzaak/scooterzaak wordt het meestal verkocht voor racemotoren of scooters, het is heel erg dun en goed geschikt voor extreem snel draaiende onderdelen.
maar het is rood van kleur, (castrol GP)
dus ik denk idd dat een transparante lampenolie (zonder kleur) mooier is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rood klopt, wit bestaat ook.....

He wat dacht je je eravn om je pc in een bak te doen, slaolie erbij en dan bij de slager vacuum te laten trekken:) Heb je een perfect houdbare oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Des te warmer het wordt, des te dunner de olie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
Nou die-hard casemodders, is er nog iemand van plan z'n Athlon XP systeem van stroom te voorzien met een 300 watt versnellingsbakolievoeding? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Laatst online: 06-10 17:55

FastBunny

Give it the Works !

Doe er dan frituurolie in met een Dual Athlon en je hebt je eigen friteuze :Y)

lekker frikandellen :Y) :9

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm lijkt mij ook wel leuk om een doorzichtige plastice kast te maken met een niet! zo ranzige vloeistof :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 22:58 schreef r8ality het volgende:
ja ik dacht laat we eens ff een (ouwe AT) voeding in de sla-olie proppe en kijken hoe lang die het volhoudt.. tot nu toe dus al 3 dagen haha.. koeling (fan) zit in de sla-olie dus ook geen last van herrie en mooie verspreiding van de warmte in de sla-olie ;) waar dit heen gaat heb ik nog geen idee van maar een toepassing wordt waarschijnlijk een p2 in die rommel ;)

pics:

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2415633184

edit: toch maar ff geresized
zie ik daar een moederbord liggen >:)

edit

ojah kun je een filmpje maken met draaiende fan in de slaolie >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 14:53
Op donderdag 18 april 2002 14:14 schreef T-Mug het volgende:
zie ik daar een moederbord liggen >:)
ojah kun je een filmpje maken met draaiende fan in de slaolie >:)
nee dat is de binnenkant van de voeding }:O

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
Hij bedoeld naast die voeding. Het is natuurlijk erg handig als een andere Tweaker eerst even probeert of een mobo in slaolie werkt. Dan fikt je eigen huis iig niet af >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Laatst online: 08:40
ehhh T-mug als je iemand quote, quote dan niet de afbeeldingen maar de linkjes ervan.

dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
Op donderdag 18 april 2002 14:28 schreef internetinfo het volgende:
ehhh T-mug als je iemand quote, quote dan niet de afbeeldingen maar de linkjes ervan.

dank :)
Vaag, normaal doet Topix toch automagisch [afbeelding] dingetjes :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Laatst online: 08:40
Op donderdag 18 april 2002 14:29 schreef Cochrane het volgende:

[..]

Vaag, normaal doet Topix toch automagisch [afbeelding] dingetjes :?
ja, maar dat kan je toch bewerken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Koelt hij wel goed? Is wel grappig gedaan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:29
Op woensdag 17 april 2002 23:18 schreef lange het volgende:

[..]

Dat vennetje erin draait toch.. en dan is toch ook de sla olie (een beetje) in beweging? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een preview van de nieuwe SUN-servers.
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2006153178

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
LOL 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op donderdag 18 april 2002 15:30 schreef sun.dace het volgende:

[..]

Dat vennetje erin draait toch.. en dan is toch ook de sla olie (een beetje) in beweging? :?
dat fannetje draait inderdaad. Maar ik vraag me af hoezeer dat traag draaiende fannetje in staat is olie te koelen door middel van beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 18 april 2002 14:01 schreef FastBunny het volgende:
Doe er dan frituurolie in met een Dual Athlon en je hebt je eigen friteuze :Y)

lekker frikandellen :Y) :9
Misschien leuk om www.tweakertaria.net vast te registreren?? :+
Bestel een frikandel, supertje etc gebakken in een getweakt athlon sla olie server pannetje? :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GIAS
  • Laatst online: 31-07-2020

GIAS

Grandpa In A String

Op woensdag 17 april 2002 23:11 schreef Tor het volgende:

he boeie , het gaat om de fun, niet om functionaliteit., dus voor goeie prestatieŽs kan je beter antivries nemen ofzo...

jep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vetjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 21:02
Wat doet die fan nou eigenlijk? Hij maakt de slaolie toch niet kouder ofzo?

Zou je die fan er dan niet uithalen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r8ality

r8ality

Ignorance is bling.

Topicstarter
Zoals al gezegd, we willen er een pentium 2 instoppen, probleem is alleen dat ik geen videokaart over heb, dus dan heb je d'r nie zoveel aan. heb iemand nog een saai pci-tje ofzow :+ (ik ben zelf ook al hard op zoek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r8ality

r8ality

Ignorance is bling.

Topicstarter
Op donderdag 18 april 2002 16:47 schreef SEFje het volgende:
Wat doet die fan nou eigenlijk? Hij maakt de slaolie toch niet kouder ofzo?

Zou je die fan er dan niet uithalen :?
fan zorgt voor hitte-verspreiding... read the whole topic plz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BosGnoom
  • Laatst online: 09-10 12:56
Op donderdag 18 april 2002 12:18 schreef NoStra het volgende:

[..]

Des te warmer het wordt, des te dunner de olie...
Ben ik het niet mee eens... Het ligt eraan welke olie je hebt... Soja-olie wordt zelfs dikker als het warmer wordt, hoe gek het ook klinkt!
Pagina: 1 2 3 Laatste