[url=http://www.autofans.nl][b]AutoFans.nl !![/b][/url] Dé merk-ongebonden auto vereniging voor heel Nederland! | Hoezo kan een Sempron 2500+ niet in je auto?
1
| [img=640,480]http://www.endoria.net/upload/index.php/2415633184[/img] |
maybe een ID..
btw waar kan ik aan zien dat ie het nog doet? zie geen fannetje draaien of lampie branden..
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
btw zeer gewaagd
God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
Verwijderd
Verwijderd
drait die fan ook echt nog een beetje rondjes ?
nergens geen problemen mee gehad ofzow?
Dan houdt ie 't namelijk best lang vol
Da's een voeding zonder huisjeOp woensdag 17 april 2002 23:01 schreef sHaRkS het volgende:
Je zegt dat je je voeding in de sla-olie hebt gelegd, maar ik zie er alleen maar een kaart inliggen....
De voeding is helemaal uit elkaar gehaald,Op woensdag 17 april 2002 23:01 schreef sHaRkS het volgende:
Je zegt dat je je voeding in de sla-olie hebt gelegd, maar ik zie er alleen maar een kaart inliggen....
jahaa, zo ziet je voeding er van binnen uit
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Verwijderd
er is al een 348/486 ofzo voorbij gekomenOp woensdag 17 april 2002 23:02 schreef QBiT het volgende:
Zeker LOL. maarja, je moet gewoon wat lef hebben, en een beetje willen experimeteren. Volgens mij ben je een van de eerste Tweakers die dit gedaan heeft. (correct me if im wrong ...)
ik sluit me volledig daar bij aanOp woensdag 17 april 2002 23:03 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
De voeding is helemaal uit elkaar gehaald,
jahaa, zo ziet je voeding er van binnen uit
[url=http://www.autofans.nl][b]AutoFans.nl !![/b][/url] Dé merk-ongebonden auto vereniging voor heel Nederland! | Hoezo kan een Sempron 2500+ niet in je auto?
Maar door de sluitertijd v/d digicam is dit helaas niet te zien
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
TERECHT!:)Op woensdag 17 april 2002 23:05 schreef sHaRkS het volgende:
hehehehe, voel ik me nou ff een n00b![]()
haha
heb er vanmiddag alleen ff cdrom aangehad maar ja die belasting is nie geweldig natuurlijk.. moet nog ff paar motortjes of lampies aanhangen dan post ik nog wel verder....
Verwijderd
Ik vraag me af hoe de warmteoverdrachtseigenschappen zijn van dat spul en de warmtecapaciteit enzo. Electrische isolatie zal wel goed zitten, maar ik ben bang dat je de warmte niet snel genoeg afgevoerd krijgt naar dat spul. Sowieso zul je goed moeten mengen om de warmteoverdracht een beetje fatsoenlijk te krijgen (volgens mij heeft dat spul een warmte-isolerend effect), maar dan nog is het vrij dik materiaal en zal er een vrij dikke grenslaag aan je chips blijven hangen. In die grenslaag zal dan een (te) lage warmteoverdracht plaatsvinden, lijkt mij.
Maar goed, ik vind het een gedurfd experiment en ben uitermate benieuwd naar de resultaten, al voorspel ik dat een systeem met een te grote warmteproductie deze niet kwijt kan in de olie. Ik vrees dat passieve koeling als je die hele toelie gewoon los op je bureau legt nl efficienter is.
BTW, lijkt me praktisch (vooral voor de levensduur) om zaken als schijven uit de olie te houden. En koop voor de zekerheid van tevoren een brandspuit en een paar extra zekeringen. :-)
Post hier tzt f de resultaten van een onderdompeld systeem.
En als die het blijft doen, dan gooi je gewoon ook je monitor erin!
Zal wel VET gaaf zijn!
PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy
onze "klushoek" thuis zit al op aparte groep (oh ja by the way, thx to huisgenoot die electronica studeertOp woensdag 17 april 2002 23:11 schreef Tor het volgende:
Misschien kan iemand met een BINAS ofzo ef wat kwantitatieve dingen posten (kheb er helaas dus geen).
Ik vraag me af hoe de warmteoverdrachtseigenschappen zijn van dat spul en de warmtecapaciteit enzo. Electrische isolatie zal wel goed zitten, maar ik ben bang dat je de warmte niet snel genoeg afgevoerd krijgt naar dat spul. Sowieso zul je goed moeten mengen om de warmteoverdracht een beetje fatsoenlijk te krijgen (volgens mij heeft dat spul een warmte-isolerend effect), maar dan nog is het vrij dik materiaal en zal er een vrij dikke grenslaag aan je chips blijven hangen. In die grenslaag zal dan een (te) lage warmteoverdracht plaatsvinden, lijkt mij.
Maar goed, ik vind het een gedurfd experiment en ben uitermate benieuwd naar de resultaten, al voorspel ik dat een systeem met een te grote warmteproductie deze niet kwijt kan in de olie. Ik vrees dat passieve koeling als je die hele toelie gewoon los op je bureau legt nl efficienter is.
BTW, lijkt me praktisch (vooral voor de levensduur) om zaken als schijven uit de olie te houden. En koop voor de zekerheid van tevoren een brandspuit en een paar extra zekeringen. :-)
warmte-absorbtie lijkt me overigens ook wel okee, kijk maar eens naar een pan frituurolie die je een kwartier op hoog vuur zet.. niks aan de handje (zolang het nie warmer wordt dan 180 graden (thunderbird
Verwijderd
Ik denk dat ie het nog ongeveer een dag of 4 zal volhouden. dan is namelijk de slaolie zo warm geworden dat het te dik is om nog iets draaiende te houden
Verwijderd
Zal wel aan mij liggen, maar wordt olie niet vloeibaarder naarmate het warmer wordt?Op woensdag 17 april 2002 23:15 schreef _Q_comet het volgende:
tja maar hij staat toch alweer 3 dagen aan.. dat is toch een aardig lange tijd..
Ik denk dat ie het nog ongeveer een dag of 4 zal volhouden. dan is namelijk de slaolie zo warm geworden dat het te dik is om nog iets draaiende te houden
temp sla-olie is nu ong 35 graden dus valt op zich wel mee...Op woensdag 17 april 2002 23:15 schreef _Q_comet het volgende:
tja maar hij staat toch alweer 3 dagen aan.. dat is toch een aardig lange tijd..
en anders extern koelsysteempje bouwen
ze blijven het gewoon doen, alleen omdat de olie stilstaat zal het te snel opwarmen en keolt het na een tijdje niet zo best meer en na een paar dagen krijg je stof in je olie en gaat het alsnog stroom geleiden.Op woensdag 17 april 2002 23:13 schreef Yamy_Daffy het volgende:
Nu nog je moederbord erin gooien!
En als die het blijft doen, dan gooi je gewoon ook je monitor erin!
Zal wel VET gaaf zijn!
Verwijderd
Heel goed, ga zo door! Een vraag: waarom sla-olie?
daarvoor hebben ze zogeheten "fans" en "afsluitbare plastic bakken"Op woensdag 17 april 2002 23:18 schreef lange het volgende:
[..]
ze blijven het gewoon doen, alleen omdat de olie stilstaat zal het te snel opwarmen en keolt het na een tijdje niet zo best meer en na een paar dagen krijg je stof in je olie en gaat het alsnog stroom geleiden.
origineel is het zeker, ik kan me niet herinnneren dat ik iets dergelijks eerder gezien heb,
maar piepte je fan nu zo dat je hem wou olieën ??
als in : goedkoop niet geleidend spulOp woensdag 17 april 2002 23:19 schreef SupaFly het volgende:
Dit naar de wet: 'stilstand is achteruitgang' wat zich makkelijk laat vertalen naar: 'Wie niet experimenteert bereikt nooit wat!'
Heel goed, ga zo door! Een vraag: waarom sla-olie?
ff keer kijken of USB van (brakke) webcam het naar die bak haaltOp woensdag 17 april 2002 23:19 schreef spacy_ het volgende:
...FILMPJE!!!
origineel is het zeker, ik kan me niet herinnneren dat ik iets dergelijks eerder gezien heb,
maar piepte je fan nu zo dat je hem wou olieën ??
Gelijd je olie trouwens stroom ? Kan je meten door ff met een multimeter aan de gang te gaan.
Stop niet je vingers in de olie want als er spanning op staat heb je een probleem
Leuk geprobeerd !
FOUT!Op woensdag 17 april 2002 23:15 schreef _Q_comet het volgende:
Inderdaat hoe warmer hoe vloeibaarder!Op woensdag 17 april 2002 23:17 schreef sHaRkS het volgende:
Zal wel aan mij liggen, maar wordt olie niet vloeibaarder naarmate het warmer wordt?
heb net vinger in bak gehad (vette zooi, maar ja dreumex hebben we ook dusOp woensdag 17 april 2002 23:21 schreef jhead22 het volgende:
Staat er nu ook spanning op de olie ?
Gelijd je olie trouwens stroom ? Kan je meten door ff met een multimeter aan de gang te gaan.
Stop niet je vingers in de olie want als er spanning op staat heb je een probleem
Leuk geprobeerd !
{actie-te-ondernemen-modus] ff sigaretten halen
Dan moet je er een dual Thunderbird bordje in leggenOp woensdag 17 april 2002 23:21 schreef jackel7007 het volgende:
Als hij nou 180 graden word, kan je der friet in bakken
Forget your fears...
...and want to know more...
Verwijderd
Ik dacht al.... dan is het alleen nog een kwestie van een goeie manier vinden om het soepje te koelen en klaar is kees.....Op woensdag 17 april 2002 23:22 schreef Tweak-Freak het volgende:
[..]
FOUT!
[..]
Inderdaat hoe warmer hoe vloeibaarder!

Want die loopt soepel en krokant???
wat was het ook alweer???
PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy
Verwijderd
Hou er wel rekening mee dat je slaolie over een tijdje ranzig word. Het spul bederft gewoon.
nee or ik hou wel van dieren MAAR NIET VAN VLIEGEN
/kompleet offtopicOp woensdag 17 april 2002 23:26 schreef DaBit het volgende:
Heheh, nice
Hou er wel rekening mee dat je slaolie over een tijdje ranzig word. Het spul bederft gewoon.
phat! dabit is moderator, gefeliciteerd kerel
ik woon op mezelf dus who caresOp woensdag 17 april 2002 23:24 schreef jackel7007 het volgende:
hehe en hoe leg je dit uit aan je ouders? HAHA de mijne zouden ECHT raar kijken, en volgens mij beetje gaan stressen
Verwijderd
of je moet iedere paar weken de totale hoeveelheid organische olie vervangen
makkelijk voor lan-partiesOp woensdag 17 april 2002 23:23 schreef Aetje het volgende:
[..]
Dan moet je er een dual Thunderbird bordje in leggen
Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
tis voorlopig maar een projectjeOp woensdag 17 april 2002 23:33 schreef The_Greater het volgende:
Leuk idee! Maar hoe lang blijft de slaolie goed??
LOL dieselbenzine. Moet je dan per ongeluk je cigaret laten vallen, weet je zeker dat je voeding doorbrandtOp woensdag 17 april 2002 23:31 schreef JesterRace het volgende:
Het probleem met organische olie is dat het op een gegeven moment smerig wordt schimmel achtige ellende enzo. Je zou et eens kunnen proberen met een syntetische olie, transmissie olie of motorolie...motorolie is alleen errug dik... hmmm dieselbenzine misschien...vettig niet geleidend (??) per liter verkrijgbaar aan de pomp....
of je moet iedere paar weken de totale hoeveelheid organische olie vervangen
Er zijn ongetwijfeld niet organische niet brandbare oliën
Ik stink niet, ik ruik gewoon anders
*denkt* *opmerking maar voor zich houdt*Op woensdag 17 april 2002 23:37 schreef Turmoil het volgende:
Kan je je voeding niet in een friteuse gooien? En dan kijken wat voor temperatuur hij kan hebben!
Goh zou hij ook aan de gril kunnen?
Maar op zich het id van in de sla olie is best koel. Als je lekker een stroming erin veroorzaakt en het koelt dan werkt het volgens mij erg goed. Beter zou het zijn in gedestilleerd water (in afgesloten bak) dat neemt erg veel warmte op.
Verwijderd
En anders een hele dunne gewone motorolie, hebben ze wel bij een garage
Ook synthetische olie komt uit aardolie en is dus ook chemisch gezien een organische stof. En in principe kunnen alle koolwaterstoffen uiteindelijk best goed fikken.Op woensdag 17 april 2002 23:38 schreef nhimf het volgende:
Er zijn ongetwijfeld niet organische niet brandbare oliën
Maar in de praktijk zul je heel wat gekke dingen moeten doen voor een bak dieselolie echt brandgevaarlijk wordt. Het ontsteekt bij hoge druk, maar heeft geen laag vlampunt.
Ja motorolie voor de winter.Op woensdag 17 april 2002 23:43 schreef Rismo het volgende:
... En anders een hele dunne gewone motorolie, hebben ze wel bij een garage
Dat lijkt mij nou ook wel bien. * John_Glenn heeft nog maar 1 fan die al weinig herrie maakt: in de voeding, en die mot ook weg!Op woensdag 17 april 2002 23:44 schreef Cochrane het volgende:
Het grote voordeel is idd dat ie doodstil is
btw... is die PSU belast of niet?
volgende keer een XT of een 286
Verwijderd
meteen goed doen.. p2 is waitingOp woensdag 17 april 2002 23:51 schreef ThaHandy het volgende:
die trafo's in trafo hokjes word in de trafo ook olie voor isolatie en koeling gebruikt 100.000V -> 380V
btw... is die PSU belast of niet?
volgende keer een XT of een 286![]()
![]()
nou, dah fikt nie zow snel hoor!Op woensdag 17 april 2002 23:38 schreef nhimf het volgende:
[..]
LOL dieselbenzine. Moet je dan per ongeluk je cigaret laten vallen, weet je zeker dat je voeding doorbrandt
mag je van mij es proberen diesel aan te steken!
Verwijderd
ja schat, kijk eens, ik heb speciaal kaarsjes aangestoken in m'n psu-aquarium, dat 250 watt levert en makkelijk een amd of intel 486 kan voeden met een 1.2 gigabyte harddisk en 128 MB SDRAM cas-2 en eventueel een 10/100 mbit combo 3com blablabla... zal ze gezellig vindenOp donderdag 18 april 2002 00:09 schreef SupaFly het volgende:
Schoot me nog een leuk ID voor je binnen; parafine olie lijkt mij ook zeer geschikt; kan je nog leuke drijfkaarsjes in laten hangen ook -> zeer romantisch
Zoals iedereen heeft geleerd bij natuur en scheikunde
Jah ik weet heus wel dat diesel niet zomaar fikt, maar het lijkt me niet echt verstandig.
Parafine, blijft dat wel goed? Is wel een coole vloeistof, mooi doorzichtig enzo. en lekker dun.
Verwijderd
Het aangename met het nuttige combineren[..]
ja schat, kijk eens, ik heb speciaal kaarsjes aangestoken in m'n psu-aquarium, dat 250 watt levert en makkelijk een amd of intel 486 kan voeden met een 1.2 gigabyte harddisk en 128 MB SDRAM cas-2 en eventueel een 10/100 mbit combo 3com blablabla... zal ze gezellig vinden
dat is dan op dat moment ff hetzelfdeOp donderdag 18 april 2002 00:27 schreef SupaFly het volgende:
[..]
Het aangename met het nuttige combineren
Reality beats fiction by far!
En als je er nou formaline oid bij doet?Op woensdag 17 april 2002 23:26 schreef DaBit het volgende:
Heheh, nice
Lijken blijven iig een aantal jaren goed als ze in formaline bewaard worden
I reject your reality, and substitute my own.
tis een ander soort bederf - met name dat de moleculen stuk gaan. En formaldehyde neemt weer water op. Dus motorolie is een beter idee denk ik.Op donderdag 18 april 2002 10:12 schreef _sNaRs_ het volgende:
En als je er nou formaline oid bij doet?
Lijken blijven iig een aantal jaren goed als ze in formaline bewaard worden
of valt dat wel als je hem eruit haald
......
Heeft de hoogste isolatie waarde (ken een vriend die testjes met hoogspanning (50 kV) doet en de prints altijd in bakjes met deze olie doet (betere isolatiewaarde dan lucht).
Daarnaast heeft olie zo uit m'n hoofd ongeveer de helft (2.1 kJ/kgK)van de warmtecapacteit van water (=4,2 kJ/kgK).
De olie wordt dus ca. twee keer zo snel warm als water.
En uiteraard dunner (viscositeit) bij hogere temperatuur.
[edit] typo's
Verder vind ik een erg creative mod. Nu wachten op deel 2.
Wel lekker origineel
Je gaat het pas zien als je het doorhebt.
Verwijderd
De max van een gedacht, maar ik vraag me ook wel af wat er zou gebeuren als je je moederbord & harde schijf (eventueel in plastic bag) derin zou stoppen
Euh... probeer maar... denk dat m'n moeder er niet mee akkoord zou zijn als plots al ons vettig keuken matriaal in mijne pc zit
Als de olie warm is kan je er nog je kroketje in bakken ook
ik heb het ook in een oudere motor gehad,
bij de motorzaak/scooterzaak wordt het meestal verkocht voor racemotoren of scooters, het is heel erg dun en goed geschikt voor extreem snel draaiende onderdelen.
maar het is rood van kleur, (castrol GP)
dus ik denk idd dat een transparante lampenolie (zonder kleur) mooier is.
Verwijderd
He wat dacht je je eravn om je pc in een bak te doen, slaolie erbij en dan bij de slager vacuum te laten trekken:) Heb je een perfect houdbare oplossing
Verwijderd
Des te warmer het wordt, des te dunner de olie...Op woensdag 17 april 2002 23:15 schreef _Q_comet het volgende:
lekker frikandellen
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Verwijderd
Verwijderd
zie ik daar een moederbord liggenOp woensdag 17 april 2002 22:58 schreef r8ality het volgende:
ja ik dacht laat we eens ff een (ouwe AT) voeding in de sla-olie proppe en kijken hoe lang die het volhoudt.. tot nu toe dus al 3 dagen haha.. koeling (fan) zit in de sla-olie dus ook geen last van herrie en mooie verspreiding van de warmte in de sla-oliewaar dit heen gaat heb ik nog geen idee van maar een toepassing wordt waarschijnlijk een p2 in die rommel
pics:
edit: toch maar ff geresized
edit
ojah kun je een filmpje maken met draaiende fan in de slaolie
nee dat is de binnenkant van de voedingOp donderdag 18 april 2002 14:14 schreef T-Mug het volgende:
zie ik daar een moederbord liggen
ojah kun je een filmpje maken met draaiende fan in de slaolie
Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...
dank
Vaag, normaal doet Topix toch automagisch [afbeelding] dingetjesOp donderdag 18 april 2002 14:28 schreef internetinfo het volgende:
ehhh T-mug als je iemand quote, quote dan niet de afbeeldingen maar de linkjes ervan.
dank
ja, maar dat kan je toch bewerkenOp donderdag 18 april 2002 14:29 schreef Cochrane het volgende:
[..]
Vaag, normaal doet Topix toch automagisch [afbeelding] dingetjes
Dat vennetje erin draait toch.. en dan is toch ook de sla olie (een beetje) in beweging?Op woensdag 17 april 2002 23:18 schreef lange het volgende:
[..]
ze blijven het gewoon doen, alleen omdat de olie stilstaat zal het te snel opwarmen en keolt het na een tijdje niet zo best meer en na een paar dagen krijg je stof in je olie en gaat het alsnog stroom geleiden.
dat fannetje draait inderdaad. Maar ik vraag me af hoezeer dat traag draaiende fannetje in staat is olie te koelen door middel van beweging.Op donderdag 18 april 2002 15:30 schreef sun.dace het volgende:
[..]
Dat vennetje erin draait toch.. en dan is toch ook de sla olie (een beetje) in beweging?
Verwijderd
Misschien leuk om www.tweakertaria.net vast te registreren??Op donderdag 18 april 2002 14:01 schreef FastBunny het volgende:
Doe er dan frituurolie in met een Dual Athlon en je hebt je eigen friteuze
lekker frikandellen![]()
Bestel een frikandel, supertje etc gebakken in een getweakt athlon sla olie server pannetje?
he boeie , het gaat om de fun, niet om functionaliteit., dus voor goeie prestatieŽs kan je beter antivries nemen ofzo...Op woensdag 17 april 2002 23:11 schreef Tor het volgende:
Misschien kan iemand met een BINAS ofzo ef wat kwantitatieve dingen posten (kheb er helaas dus geen).
jep
Zou je die fan er dan niet uithalen
fan zorgt voor hitte-verspreiding... read the whole topic plzOp donderdag 18 april 2002 16:47 schreef SEFje het volgende:
Wat doet die fan nou eigenlijk? Hij maakt de slaolie toch niet kouder ofzo?
Zou je die fan er dan niet uithalen
Ben ik het niet mee eens... Het ligt eraan welke olie je hebt... Soja-olie wordt zelfs dikker als het warmer wordt, hoe gek het ook klinkt!Op donderdag 18 april 2002 12:18 schreef NoStra het volgende:
[..]
Des te warmer het wordt, des te dunner de olie...