Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
1536 kbps = 192kB/s
En geen gezeur meer daarover
Zie ook http://www.coax.nl/isp/index.php voor de officiele downstream van chello
Hoofdletters in meetsnelheden weergegeven voordat ik daar weer reacties op krijg
Als we toch aan het zeuren zijn..Enforcer schreef op 14 November 2002 @ 22:18:
1,5Mbit = 1536kbps
1536 kbps = 192kB/s
Zie ook http://www.coax.nl/isp/index.php voor de officiele downstream van chello
Het onderstaande komt van de testwebsite van UPC/Chello.
U kabel modem is ingesteld zodat deze maximaal 1.5mbit/sec kan halen. Dit is gelijk aan 192KByte/sec
Dit is echter alleen de doorvoer vanaf het UPC netwerk naar uw kabel modem. De doorvoersnelheid de andere kant op is begrensd op 128kbit/sec, gelijk aan 16KByte/sec.
Beide begrenzingen zijn gedaan op data link niveau in het osi netwerk model. Dat houd in dat de door u opgevraagde data, bijvoorbeeld een web site, bestaat uit de data die de website omvat, en extra data om die website vanaf de server naar uw computer te krijgen.
Deze extra data is de zogenaamde header data die bij alle pakketjes in het TCP/IP protocol zit. (het TCP/IP protocol is de basis van het internet, u kunt niet zonder TCP/IP het internet op). Deze headers zorgen er voor dat van de 100 bytes die u binnen krijgt, er bijvoorbeeld maar zo'n 80 nuttig zijn voor u. Met andere woorden, van de maximaal theoretisch haalbare 192KByte/sec, zal u maar maximaal zo'n 165KByte/sec kunnen benutten. Let wel, dit is inherent aan het TCP/IP protocol. Het is niet afhankelijk van het type kabel modem dat u gebruikt, noch van uw operating system, noch ingesteld of beinvloedbaar door UPC of chello
Verwijderd
Tis al 3 keer uitgelegd kom jij nog eens even, bah bahEnforcer schreef op 14 november 2002 @ 22:18:
1,5Mbit = 1536kbps
1536 kbps = 192kB/s
edit:
Hoofdletters in meetsnelheden weergegeven voordat ik daar weer reacties op krijg

Verwijderd
Geen test gedaan ,maar pagina naar pagina in no time
Ik hoorde trouwens ook dat chello vanaf december het snelste netwerk van europa gaat aanbieden is daar al meer over bekend? (vage bron)
P.s: Nieuwsgroepen zijn hier nog wel erg langzaam

Verwijderd schreef op 14 November 2002 @ 23:03:
Ik hoorde trouwens ook dat chello vanaf december het snelste netwerk van europa gaat aanbieden is daar al meer over bekend? (vage bron)

Van de site van Chello (subcriber.chello.nl) [dit bedoel je?]
Netwerk Rotterdam
18 oktober 2002
In de regio Rotterdam hebben een aantal klanten last van een lage Internetsnelheid. UPC is momenteel op 2 punten bezig dit probleem te verhelpen. De huidige COM21 apparatuur wordt waar mogelijk uitgebreid en gelijkertijd wordt nieuwe apparatuur (EuroDocsis) binnen het netwerk geplaatst teneinde de knelpunten verder te ontlasten. Deze operatie is reeds gaande en zal eind van dit jaar zijn afgerond. Daarnaast heeft UPC besloten om het Rotterdamse netwerk te migreren naar het Eurodoscis platform, waardoor het netwerk tot de modernste in Nederland zal behoren. Dit project zal in het tweede kwartaal van 2003 zijn afgerond. Een herhaling van de huidige situatie zal hiermee in de toekomst kunnen worden voorkomen.
heb ik daarom al 3 weken constant packet loss van 10 tot 35%? Gaat dat ooit nog ophouden?Br@m schreef op 14 November 2002 @ 23:06:
![]()
![]()
Ja hoor dat houdt wel eens op. Maar het komt ook regelmatig weer terug. Met andere woorden, met chello heb je altijd wel een probleem. Zijn het newsgroepen niet, dan is het de mail wel. Is het de download niet, wordt je upload elke 10 minuten verkloot door een lag burst. Heb je geen problemen met gamen, dan klopt de faktuur weer eens niet.MaXiMizE schreef op 14 November 2002 @ 23:42:
[...]
heb ik daarom al 3 weken constant packet loss van 10 tot 35%? Gaat dat ooit nog ophouden?
DAT is chello en en het wordt NOOIT goed.
Verwijderd
lol die gast die het tegen mij zei heel tof doen staat het gewoon op de siteBr@m schreef op 14 november 2002 @ 23:06:
[...]
![]()
![]()
[...]
maar nog steed gaat het redelijk goed met internet ...alleen die verrekte nieuwsgroepen blijven langzaam.
Nou, 't is hier weer weekeind (bij jullie ook zekerVerwijderd schreef op 16 November 2002 @ 11:34:
[...]
lol die gast die het tegen mij zei heel tof doen staat het gewoon op de site![]()
maar nog steed gaat het redelijk goed met internet ...alleen die verrekte nieuwsgroepen blijven langzaam.
Goed, deze week heeft het wel 2 keer plat gelegen.. maarja
Woei, ik haal gewoon altijd een lage snelheidResultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sat Nov 16 2002 om 12:02:17 UTC+0100)
Download : 82.4 KByte/sec
Upload : 8.4 KByte/sec
Connection : 294.0 Conn/min
Ping test Nederland : 48.0 ms
Hooguit 8kB/sec upload, alleen midden in de nacht misschien de 15K..

🌞🍃
Verwijderd
Upload 14.6 KByte/sec
valt nog niet eens tegen voor een zondag ....vroeger zou ik hier btw nog om huilen ,maar als je 1maal een dieptepunt hebt gehad bij chello
Upload 14.6 KByte/sec
Connection 1,116.0 Conn/min
Ping 15.0 ms
lekker voor zondag.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Heee Bram,Ik dacht dat je zo blij was met chello.Br@m schreef op 16 november 2002 @ 11:39:
[...]
Nou, 't is hier weer weekeind (bij jullie ook zeker) Het is weer zo traag als dikke stront..
Gelukig krijg ik adsl
Ik zit wel met upc hier, maar de kabel is nog niet geschikt voor internet

Op NOL was je er zo lovend over(in het begin dan)
Verwijderd
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 191.2 KByte/sec
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 17.7 KByte/sec
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 414.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 10.0 ms
Alleen packetloss heb ik altijd... online gamen gaat brak.
Nou, toen ik het net had was ik inderdaad heel blij met Chello, het werkte perfect en een heerlijke snelheid. Maar de laatste tijd is het gewoon k*t hier bij ons. 's Morgens vroeg gaat het goed, en dan zakt het op een gegeven ogenblik als een pudding in elkaar..certefied schreef op 17 November 2002 @ 11:19:
[...]
Heee Bram,Ik dacht dat je zo blij was met chello.
Gelukig krijg ik adsl![]()
Ik zit wel met upc hier, maar de kabel is nog niet geschikt voor internetAls ik het zo lees ben ik er blij van.
Op NOL was je er zo lovend over(in het begin dan)
Maar ja, ik heb hier geen keus voor de rest hier helaas...
Maar jij kent me van NOL, maar ik weet effe niet wie jij bent..
Verwijderd
schnumi schreef op 17 November 2002 @ 11:11:
Download 175.6 KByte/sec
Upload 14.6 KByte/sec
Connection 1,116.0 Conn/min
Ping 15.0 ms
lekker voor zondag.
1
2
3
4
5
6
7
| Resultaten van http://www.speedtest.nl (Overgenomen op Sun Nov 17 2002 om 14:21:55 UTC+0100) Download : 10.3 KByte/sec Upload : 4.8 KByte/sec Connection : 21.0 Conn/min Ping test Nederland : 5.0 ms |
Ja joh, heerlijk

Verwijderd
(Overgenomen op Sun Nov 17 2002 om 14:30:56 UTC+0100)
Download : 182.0 KByte/sec
Upload : 14.5 KByte/sec
Connection : 500.0 Conn/min
heb zelf nooit echt problemen, de laatste tijd valt chello steeds minder vaak uit
(Overgenomen op Sun Nov 17 2002 om 14:47:53 UTC+0100)
Download : 18.6 KByte/sec
Upload : 4.0 KByte/sec
Ping test Nederland : 73.0 ms
dit is waardeloos
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
[offtopic]Br@m schreef op 17 november 2002 @ 12:03:
[...]
offtopic:
Maar jij kent me van NOL, maar ik weet effe niet wie jij bent..
Franco.
Volgens mij heb ik al eens een isdn modem van je gekregen als ik het goed heb.
[offtopic]
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Nov 17 2002 om 16:24:37 UTC+0100)
Download : 189.5 KByte/sec
Upload : 14.6 KByte/sec
Ping test Nederland : 11.0 ms
(niet te hard zeggen
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
(Overgenomen op Sun Nov 17 2002 om 17:07:22 UTC+0100)
Download : 13.6 KByte/sec
Upload : 3.7 KByte/sec
Ping test Nederland : 112.0 ms
Lang leve sjello. Vorige week mijn dieptepunt behaald door 5 minuten te doen over een bios-update van 200 KB
11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric
Stil maar, want ik zit me weer al een heel weekeind te ergeren..hccer schreef op 17 November 2002 @ 17:13:
(Overgenomen op Sun Nov 17 2002 om 17:07:22 UTC+0100)
Download : 13.6 KByte/sec
Upload : 3.7 KByte/sec
Ping test Nederland : 112.0 ms
Lang leve sjello. Vorige week mijn dieptepunt behaald door 5 minuten te doen over een bios-update van 200 KB![]()
Normaal surfen is er gewoon niet bij, roep je een site op, komen de bitjes met +/- 5KB/sec binnen...

Dan ben ik op dit moment nog blij met men isdn lijntje.Br@m schreef op 17 November 2002 @ 17:37:
[...]
Stil maar, want ik zit me weer al een heel weekeind te ergeren..
Normaal surfen is er gewoon niet bij, roep je een site op, komen de bitjes met +/- 5KB/sec binnen...
FF zonder gein ik vind het wel vervelend voor jullie.
Het is om te
Verwijderd
Hoogvliet
Chello
Download : 7.4 KByte/sec
Upload : 5.1 KByte/sec
Connection : 20.0 Conn/min
Zo slecht heb ik het nog nooit eerder gezien.
Ik pas zo ff de datum aan, dan draai ik mijn opzegbrief uit en ga ik maar adsl aanvragen.
Ik zit in almere met chello, en gewoon lekkere snelheid (meer dan 100kbyte download)
Verwijderd
(Overgenomen op Sun Nov 17 2002 om 23:45:41 UTC+0100)
Download : 85.9 KByte/sec
Upload : 13.7 KByte/sec
Connection : 70.0 Conn/min
Ping test Nederland : 6.0 ms
RIDDERKERK
Jaded schreef op 17 November 2002 @ 22:24:
Wanneer zou die overstap naar dat nieuwe netwerkgedoetje klaar zijn hier? De laatste weken is het echt niet meer te doen
Hoe kan ik deze reactie rijmen met een eerdere reactie van je op 12-nov!
Ik woon ook in Nieuwe Tonge, maar Kazaa trekt er toch nog redelijk wat kbits doorheen, gelukkig
Verwijderd
Ja ja.. er staat een bericht van 18 oktober als ik me niet vergis. Sindsdien niks meer gehoord van die mafkezen. Geen planning, mededeling of wat dan ook over wanneer ze de boel weer gaan opknappen. Ik klaag al niet eens meer, heeft toch geen zin. Overstappen naar ADSL gaat ook moeilijk aangezien de telefooncentrale hier in de buurt pas begin 2003 gereed gemaakt gaat worden voor ADSL. Ik download tegenwoordig vooral 's morgens en 's nachts, dan haal je tenminste nog wel normale snelheden (170 kb/sec). 's avonds hebben zelfs msn, icq en irc al moeite om gewoon online te blijven...Pc123 schreef op 17 november 2002 @ 20:55:
De hele omgeving van Rotterdam is slecht bij Chello, staat ook op hun site, ze zeggen bezig te zijn met een oplossing maar ik kan me voorstellen dat je daar niet meer in gelooft en er niet op wil wachten. De kosten voor de overstap naar ADSL zijn natuurlijk wel redelijk hoog.
Chello, te leuk om te stoppen...(Het stopt vanzelf wel)
Ik zag trouwens weer een nieuwe reclame van chello op tv. Er werd weer gedaan of alles pijlsnel ging.
Verwijderd
Verwijderd
Die ja!Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 16:17:
O de nieuwe chello.. reclame.. kijk maar op speedtest.nl en waarschijnlijk is chello bij jou in de buurt ook de snelste van onder de €50yeah r8
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| Behaalde download snelheid: 73 Kbit/sec 9.2 KByte/sec 1.1 x ISDN De behaalde snelheid is: zeer laag Indien dit vaker voor komt (herhaal de test op verschillende tijdstippen op de dag en vergelijk de meet waarden) wordt U geadviseerd contact op te nemen met de helpdeskHet telefoonnummer van de helpdesk is 0900-1580 (10ect/minuut) Postcode 3281BL IP adres 62.163.246.xxx Tijdstip van de meting 2002-11-18 20:39:29 Tijdsduur van download (minus tijd opvullen TCP buffer) 542.20 seconden Bestandsgrootte (minus TCP buffer) 4973 Kbytes Client software Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; .NET CLR 1.0.3705) |

KazaA doet het nog lekker, maar dat is het belangrijkste niet. De topsnelheid is dus nog wel goed, maar ik heb liever dat ie boven de 30 connecties per minuut komt.Br@m schreef op 18 november 2002 @ 13:15:
[...]
Hoe kan ik deze reactie rijmen met een eerdere reactie van je op 12-nov!
[...]
Verwijderd
is idd niet wat ik verwachtte, maar ik heb gewoon de gok gewaagd (hopende dat in hvt-west het wel beter was
maarre... @all: hebben jullie art. 22.1 en 22.2 niet gelezen van de alg. voorwaarden?? daar staat dan toch kort en simpel gezegd dat wanneer zij de prijs verhogen, en je bent hier niet mee eens, dat je het per de datum van de prijsverhoging je abo kunt opzeggen?
of heb ik het hier nét mis??
maargoed, blij dat ik van mijn isdn tikken afben
*klik*
Heel duidelijk te zien dat het gewoon steeds trager aan het worden is. Ik zal binnenkort een php-pagina maken die alle gegevens parsed en wat gegevens extrapoleren.
als je zelf wilt testen hoe langzaam je chello-verbinding is: http://test.arnhem.upc.nl/download.shtml
En als het nou nog verbeterd was, maar ik zit nog steeds met 7% packetloss

Verwijderd
Maarja .. de helpdesk zegt natuurlijk, ja dat is normaal meneer doet ie altijd dat zend ie gegevens.... #@!!!!!!!!!!!!!!!!!!*"(_@*#@!(
Resultaten download test
Uitleg over deze resultaten vindt u hier
Behaalde download snelheid: 1044 Kbit/sec
130.5 KByte/sec
16.3 x ISDN
De behaalde snelheid is: goed
Conclusie: Op dit moment heeft u een goede download snelheid
Postcode 7335**
IP adres 62.195.108.***
Tijdstip van de meting 2002-11-20 15:10:10
Tijdsduur van download
(minus tijd opvullen TCP buffer) 38.12 seconden
Bestandsgrootte
(minus TCP buffer) 4973 Kbytes
Client software Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.01; Windows NT 5.0)
Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com
Viva la Netherlands!
Ik in Veldhoven ook jaCansu schreef op 20 november 2002 @ 17:27:
Ik heb hiero in Helmond weer eens dat de DNS servers brak zijn denk ik. Zouden opgelost moeten zijn, maar krijg nog steeds vaak DNS error tijdens opvragen van sites. Soms lukt en soms niet en soms super traag.
Nederlander in België
Zelfde probleem hier, ook Friesland. Gotverde valt die kut verbinding voor de zoveelste keer uit terwijl ik geld met de bank wil overmaken. Lichtje flikkert hier ook de hele dag door, terwijl ie normaal dat nooit zo erg doet.Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 14:32:
Ik wordt STRONTZIEK van chello de laatste paar weken, ik zit in de Kabelnoord regio (N-O Friesland) en 't is niet normaal zo Fucking traag! wat me opvalt is dat het TD lichtje op mijn com21 de hele tijd knippert dat doet ie normaal niet ....
Maarja .. de helpdesk zegt natuurlijk, ja dat is normaal meneer doet ie altijd dat zend ie gegevens.... #@!!!!!!!!!!!!!!!!!!*"(_@*#@!(

(Overgenomen op Wed Nov 20 2002 om 22:44:29 UTC+0100)
Download : 397.6 KByte/sec
Upload : 15.4 KByte/sec
Connection : 989.0 Conn/min
Blaat...
Verwijderd
De gegevens vallen me eigenlijk nog mee.
download: 170.4 Kbyte/sec
upload: 9.5 Kbyte/sec
connection: 325.0 conn/min
ping NL: 55.0 ms
Locatie Barneveld, voorheen Gelrevision.
Verbinding is ong. 2 jaar geleden voor het laatst echt slecht geweest, sindsdien bijna altijd goede verbinding.
Ik had hier ook inderdaad last van , woon je dicht bij mij denk ik.Blistimo schreef op 19 November 2002 @ 22:17:
Goed, ik heb er vandaag van 07:04 tot 21:13 uitgelegen... woon in Rotterdam, had een ip in de upc-a range en zit nu opgescheept met een a2000 IP (wat naar mijn weten nog steeds A'dam en omstreken is)
En als het nou nog verbeterd was, maar ik zit nog steeds met 7% packetloss
Maar voor dit gebeuren had ik 10 kb download en nu weer 100kb.
Dus ze hebben mischien iets omgezet.
Maar ik belde gisteren dus dat ik geen ipadres van de dhcp-server kreeg.
Vraagt die man : "Heb je dan nog wel internet?"

Toen had ik eigenlijk al de hoorn op de haak moeten gooien maarja.
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
Verwijderd
Hoe the hell haal jij bijna 400 kb/s met chello? ik dacht dat het op 1,5mbit afgecapped was?mokumouse schreef op 20 november 2002 @ 22:42:
toch raar, ik draai hier al 8 maanden zonder enig problemen chello (amsterdam zuidoost). test resultaatje:
(Overgenomen op Wed Nov 20 2002 om 22:44:29 UTC+0100)
Download : 397.6 KByte/sec
Upload : 15.4 KByte/sec
Connection : 989.0 Conn/min
Verwijderd
Ken zelfs iemand die weleens 800 kb/s heeft gehaald bij speedtest.nl met chello.. die snelheidsmeter vind ik zelf nogal onbetrouwbaar.Verwijderd schreef op 21 November 2002 @ 02:17:
[...]
Hoe the hell haal jij bijna 400 kb/s met chello? ik dacht dat het op 1,5mbit afgecapped was?
Downen begint soms met 600k/sec, en loopt na een paar seconde terug naar 100-150k/sec
Best kans dat speedtest dan al klaar is met testen, en dan heb je dus een hele hoge download...
7.0 KByte/sec
0.9 x ISDN
De behaalde snelheid is: zeer laag

Be Stronger Than Your Excuses

Woei, zelfs UPC geeft toe dat dit zeer traag is, dat zegt toch wel wat

Gelderland.. 8081.
KimSaRo/andere: Jij woont ook daar in de buurt?
🌞🍃
Verwijderd
Goede vraagVerwijderd schreef op 21 November 2002 @ 02:17:
[...]
Hoe the hell haal jij bijna 400 kb/s met chello? ik dacht dat het op 1,5mbit afgecapped was?
Blaat...
Ik weet nog wel toen ik pas internet had, dat het veel sneller was als nu. (Zo'n 1,5 jaar geleden).
Echt triest, maar wat moet je anders? Op zich doet Chello het hier altijd, en snelheid is nog steeds voldoende, maar het gaat wel snel achteruit.
Toch maar eens een mailtje sturen.
Verwijderd
(Overgenomen op Fri Nov 22 2002 om 11:45:24 UTC+0100)
Download : 168.0 KByte/sec
Upload : 12.9 KByte/sec
Connection : 413.0 Conn/min
Ping test Nederland : 35.0 ms
Verwijderd
Verwijderd
Iemand enig hoe dit te fixxen valt?
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
| Resultaten van http://www.speedtest.nl (Overgenomen op Fri Nov 22 2002 om 23:59:32 UTC+0100) Download : 185.7 KByte/sec Upload : 8.1 KByte/sec Connection : 369.0 Conn/min Ping test Nederland : 31.0 ms |
Alleen ik merk hier nog bar weinig van...Update Rotterdam
25 november 2002
De werkzaamheden in Rotterdam verlopen volgens planning waardoor een aantal lokale knelpunten zijn weggenomen. Hub's die klaar zijn, zijn; RT1, RT2, RT3, RT5, RT 24, RT26, RT34, RT35, RT39. Binnenkort zal de nieuwe koppeling tussen Rotterdam en het netwerk van UPC-Nederland gereed zijn zodat ook hier een knelpunt kan worden weggenomen.
download:656.0 KByte/sec
up:14.8 KByte/sec
919.0 Conn/min
14.0 ms
Das dus ook met chello
Breek je nek voorzichtig
Of je zit niet in een van die hubs of de koppeling met het landelijke net is nog steeds het knelpunt.Br@m schreef op 25 november 2002 @ 18:13:
Vanaf de site van Chello:
[...]
Alleen ik merk hier nog bar weinig van...
Zullen we ruilen van woonplaatsThe_PyroPath schreef op 25 november 2002 @ 18:26:
hmmmm erg betrouwbaar dat speedtest.nl
download:656.0 KByte/sec
up:14.8 KByte/sec
919.0 Conn/min
14.0 ms
Das dus ook met chello
(Overgenomen op Mon Nov 25 2002 om 18:32:35 UTC+0100)
Download : 30.5 KByte/sec
Upload : 9.0 KByte/sec
Connection : 46.0 Conn/min
(Overgenomen op Mon Nov 25 2002 om 18:40:40 UTC+0100)
Download : 187.1 KByte/sec
Upload : 14.3 KByte/sec
Connection : 512.0 Conn/min
Ping test Nederland : 33.0 ms
eindelijk weer wat beter
Arrows are made to fly, so are aeros.
Breek je nek voorzichtig
"Passing silhouettes of strange illuminated mannequins"
Verwijderd
Volgens hem was het wel opgelost zo.. die packetloss dus.
Alleen nu heb ik 's avonds nog steeds 4 a 5 % packetloss.
Is dit acceptabel ?
25 november 2002
De werkzaamheden in Rotterdam verlopen volgens planning waardoor een aantal lokale knelpunten zijn weggenomen. Hub's die klaar zijn, zijn; RT1, RT2, RT3, RT5, RT 24, RT26, RT34, RT35, RT39. Binnenkort zal de nieuwe koppeling tussen Rotterdam en het netwerk van UPC-Nederland gereed zijn zodat ook hier een knelpunt kan worden weggenomen.
Ik merk er dus ook weinig of beter gezegd niks van.
Be Stronger Than Your Excuses
Verwijderd
0,1% ofzo lijkt me normaal voor een internetverbinding.Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 11:49:
Hoeveel % loss mag je iig max hebben op een chello lijntje ik vind 5 % bij online gaming namelijk al teveel.
Moet je weten waar de loss vandaan komt natuurlijk; bij een server van Chello, een tussenstation of de web- of game-server (ofzo). Met behulp van een goed traceroute programma (bijvoorbeeld Matt's Traceroute ('mtr' onder linux)) kun je dat uitstekend nagaan.Verwijderd schreef op 26 november 2002 @ 11:49:
Hoeveel % loss mag je iig max hebben op een chello lijntje ik vind 5 % bij online gaming namelijk al teveel.
Voorbeeld-output naar www.tweakers.net, hier kun je zien dat hier en daar een paar procent loss zit.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Matt's traceroute [v0.48] Bolle Tue Nov 26 15:23:39 2002 Keys: D - Display mode R - Restart statistics Q - Quit Packets Pings Hostname %Loss Rcv Snt Last Best Avg Worst 1. okke 0% 96 96 0 0 0 1 2. e104129.upc-e.chello.nl 4% 93 96 35 11 27 145 3. vlan53.ah00rs01.net.upc.nl 5% 92 96 45 18 36 180 4. gig6-0.ah00rt03.brain.upc.nl 0% 96 96 45 20 37 122 5. srp8-0.ah00rt02.brain.upc.nl 0% 96 96 44 18 34 119 6. srp0-0.am00rt01.brain.upc.nl 2% 95 96 52 23 41 139 7. srp0-0.am00rt05.brain.upc.nl 4% 93 96 56 23 41 169 8. nl-ams01a-rd1-pos-0-3.aorta.net 5% 92 96 51 21 50 217 9. nl-ams02a-rd1-10gige-7-0.aorta.net 3% 93 96 27 23 40 168 10. nl-ams04a-ri1-pos-6-0.aorta.net 2% 94 95 26 25 39 136 11. ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl 4% 92 95 27 24 39 109 12. slb.tweakers.net 2% 94 95 36 25 41 200 |
Speedtest:
(Overgenomen op Tue Nov 26 2002 om 16:06:20 UTC+0100)
Download : 81.7 KByte/sec
Upload : 14.4 KByte/sec
Connection : 193.0 Conn/min
Ping test Nederland : 29.0 ms
Verwijderd
iemand enig idee wat dit nu is en of dit te maken heeft met het 'nieuwe' netwerk in regio rdam/spijkenisse?
btw. heb als piek 29 kB/s en als dal 6.7 kB/s gehaald via speedtest ... zal ik de monteur die mn isdn morgen afsluit afbellen
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2002 08:53 ]
In de regio Rotterdam hebben een aantal klanten last van een lage
Internetsnelheid. UPC is momenteel op 2 punten bezig dit probleem te
verhelpen. De huidige COM21 apparatuur wordt waar mogelijk uitgebreid en
gelijkertijd wordt nieuwe apparatuur (EuroDocsis) binnen het netwerk
geplaatst teneinde de knelpunten verder te ontlasten. Deze operatie is reeds
gaande en zal eind van dit jaar zijn afgerond. Daarnaast heeft UPC besloten
om het Rotterdamse netwerk te migreren naar het Eurodoscis platform,
waardoor het netwerk tot de modernste in Nederland zal behoren. Dit project
zal in het tweede kwartaal van 2003 zijn afgerond. Een herhaling van de
huidige situatie zal hiermee in de toekomst kunnen worden voorkomen.
_______________________________vervolg gister binnen gekregen:
De werkzaamheden in Rotterdam verlopen volgens planning waardoor een aantal
lokale knelpunten zijn weggenomen. Hub's die klaar zijn, zijn; RT1, RT2, RT3,
RT5, RT 24, RT26, RT34, RT35, RT39. Binnenkort zal de nieuwe koppeling tussen
Rotterdam en het netwerk van UPC-Nederland gereed zijn zodat ook hier een
knelpunt kan worden weggenomen.
Nog ff geduld dus.
gewoon ff nieuwsgroep in de gaten houden op news.chello.nl dan hoef je ook niet al je problemen hier te posten, want 9 van de 10x staan ze al aangekaart op de nieuwsgroepen.
Groep: chello.nl.announce
Verwijderd
De mevrouw van Datacenter zei dus dat ik na 3 betaalde maanden kon opzeggen.
Vlak na de 2e maand kun je indien je gegronde redenen hebt een contract-opzegbrief sturen naar
Upc tav Complaint Management
Postbus 806
2900 AV Capelle a/d IJssel
onderstuend door enkele prints van download tests vanaf test.net.upc.nl over grote periode. Nadeel: zij bepalen of het een gegronde reden is om het contract te beeindigen of niet.
Weet wat je doet dus wanneer je in de leugens van Chello trapt.. Ze hebben zich goed verscholen achter hun alg. voorw.!
Ik weet niet wat jou snelheden zijn, maar als die rond de 20KB/sec liggen dan is dat volgens UPC testpagina nog voldoende. Dus dan zal UPC dat wel geen gegronde reden vinden...Verwijderd schreef op 27 November 2002 @ 22:58:
Heb dus een dag eruit gelegen, net Datacenter gebeld en gelijk gevraagd of en hoe ik mijn abo bij chello kon opzeggen (heb nu nog geen 3 weken cHELLo)..
De mevrouw van Datacenter zei dus dat ik na 3 betaalde maanden kon opzeggen.
Vlak na de 2e maand kun je indien je gegronde redenen hebt een contract-opzegbrief sturen naar
Upc tav Complaint Management
Postbus 806
2900 AV Capelle a/d IJssel
onderstuend door enkele prints van download tests vanaf test.net.upc.nl over grote periode. Nadeel: zij bepalen of het een gegronde reden is om het contract te beeindigen of niet.
Verwijderd
btw. ik zit nu net de test te doen, en haal met de 1MB, 24.9 KB/s, en resultaat is idd: "VOLDOENDE"... zojuist de 5 MB test afgerond:
Behaalde download snelheid: 181 Kbit/sec
22.6 KByte/sec
2.8 x ISDN
De behaalde snelheid is: voldoende
yeah right, dat zijn dus halve ADSL snelheden... en daarvoor betaal ik geen KABEL én 47.95! dan ben je voor 34.95 Euro klaar (adsl lite)...
nou, mijn vertrouwen in hun is nú al op... ik hoop dat jouw 3 maanden snel voorbij zijn, zodat je bovenstaande opzeg-manier kunt uitproberen

Alles buiten NL werkt niet meer, de kutzakken... welke DNS'en kan ik gebruiken?
[ Voor 50% gewijzigd door benchMarc op 28-11-2002 00:59 ]
Verwijderd
(Overgenomen op Thu Nov 28 2002 om 01:18:47 UTC+0100)
Download : 195.4 KByte/sec
Upload : 13.0 KByte/sec
Connection : 1,232.0 Conn/min
Ping test Nederland : 12.0 ms
Toch maar wat groens ge-origamiet
Resultaten download test
Uitleg over deze resultaten vindt u hier
Behaalde download snelheid: 1147 Kbit/sec
143.4 KByte/sec
17.9 x ISDN
De behaalde snelheid is: goed
Conclusie: Op dit moment heeft u een goede download snelheid
Postcode 7325
IP adres 213.93.204.212
Tijdstip van de meting 2002-11-28 01:32:11
Tijdsduur van download
(minus tijd opvullen TCP buffer) 34.69 seconden
Bestandsgrootte
(minus TCP buffer) 4973 Kbytes
Client software Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1)
Maak iets te groot en sla er dan net zo lang op totdat het wel past...
Nog even de resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Dec 1 2002 om 12:10:05 UTC+0100)
Download : 182.7 KByte/sec
Upload : 14.4 KByte/sec
Connection : 458.0 Conn/min
Die ping doet hij om de 1 of andere manier niet (zal wel firewall zijn). Maar ben zelf wat gaan pingen (WS FTP Ping Pro Pack). 10 packets van 56 bytes:
http://gathering.tweakers.net
10 packets sent; 10 packets received; 0% lost. Round trip times (ms): Minimum: 25, Maximum: 43, Average: 30
End time 12/01/02 12:11:10
http://www.verstappen.nl
10 packets sent; 10 packets received; 0% lost. Round trip times (ms): Minimum: 26, Maximum: 30, Average: 27
End time 12/01/02 12:12:25
http://www.chello.nl
10 packets sent; 10 packets received; 0% lost. Round trip times (ms): Minimum: 25, Maximum: 36, Average: 28
End time 12/01/02 12:13:14
Wat betreft de NL-sites zit het dus erg goed !!
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Verwijderd
Antwoord van 213.239.154.36: bytes=32 tijd=3 ms TTL=248
Antwoord van 213.239.154.36: bytes=32 tijd=9 ms TTL=248
Ping-statistieken voor 213.239.154.36:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 3ms, Maximum = 9ms, Gemiddelde = 4ms
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| 1 2 ms 4 ms 2 ms h2rtr1.a2000.nl [62.108.30.1] 2 2 ms 3 ms 2 ms pos12-1.am00rt04.brain.upc.nl [62.108.0.37] 3 41 ms 35 ms 26 ms srp8-0.am00rt01.brain.upc.nl [212.142.32.33] 4 3 ms 2 ms 4 ms srp0-0.am00rt06.brain.upc.nl [212.142.32.44] 5 2 ms 4 ms 3 ms nl-ams01a-rd1-pos-3-0.aorta.net [213.46.161.53] 6 6 ms 7 ms 7 ms nl-ams08a-ri1-gige-1-0-0.aorta.net [213.46.161.1 46] 7 3 ms 3 ms 4 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [193.148.15.16 3] 8 3 ms 4 ms 4 ms gathering.tweakers.net [213.239.154.36] |
Best netjes voor chello begrippen..
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 159.3 KByte/sec
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 15.6 KByte/sec
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 750.0 Conn/min
Ping test Nederland
Klaar 6.0 ms
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2002 13:52 ]
Verwijderd
Download: 149.9 kByte/sec
Upload: 10.0 kByte/sec
Conn 266.0 Conn/min
ping 39.0 ms
moet ik daar voor die Euro meer als 50 blij mee zijn ?
Dante is dus:
Vraag een mw com21 aan; kijken of dat scheelt
Eerst zat ik in de 80.56 regio, nu ineens in de 62.195.... Volgens netstat was ik eerst Chello Rotterdam, nu UPC Amsterdam
Hier al weken hetzelfde IP, maar de snelheid is nog steeds klote..Jaded schreef op 01 december 2002 @ 14:48:
Ik weet niet wat ze allemaal aan het doen zijn, maar ik krijg elke dag een nieuw ip zowat.
Eerst zat ik in de 80.56 regio, nu ineens in de 62.195.... Volgens netstat was ik eerst Chello Rotterdam, nu UPC Amsterdam
(Overgenomen op Sun Dec 1 2002 om 15:00:13 UTC+0100)
Download : 18.8 KByte/sec
[ Voor 15% gewijzigd door Br@m op 01-12-2002 15:00 ]
(Overgenomen op Sun Dec 1 2002 om 20:08:36 UTC+0100)
Download : 31.2 KByte/sec
Upload : 8.7 KByte/sec
Connection : 69.0 Conn/min
Ping test Nederland : 43.0 ms
Er staat ook bij.. uw domein: A2000
Jij woont toch ook in NT Br@m ??
Yep, dit heb ik ook al eens gehad, een A2000 IP-adres, nu heb ik weer al enkele weken hetzelfde IP.. 80.56.*.*Jaded schreef op 01 december 2002 @ 20:09:
(Overgenomen op Sun Dec 1 2002 om 20:08:36 UTC+0100)
Download : 31.2 KByte/sec
Upload : 8.7 KByte/sec
Connection : 69.0 Conn/min
Ping test Nederland : 43.0 ms
Er staat ook bij.. uw domein: A2000
Jij woont toch ook in NT Br@m ??
En volgens UPC moet je nie zeuren:De stroom is er effe afgeweest van mijn Chello modem (com21) en mijn routertje (Vigor 2200E). En nu krijg ik een IP-adres 62.195.x.x. Terwijl ik daarvoor altijd een 80.56.x.x had.
Volgens www.speedtest.nl zit ik nu bij A2000, terwijl tie voorheen netjes Chello aangaf... Wat moet ik hier nu mee
Behaalde download snelheid: 186 Kbit/sec
23.3 KByte/sec
2.9 x ISDN
De behaalde snelheid is: voldoende
Conclusie: Op dit moment is uw download snelheid voldoende
[ Voor 38% gewijzigd door Br@m op 01-12-2002 20:21 ]
C:\>ping www.tweakers.net
Pinging loadbalancer.tweakers.net [213.239.154.35] with 32 bytes of data:
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=15ms TTL=247
Ping statistics for 213.239.154.35:
Packets: Sent = 4, Received = 1, Lost = 3 (75% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 15ms, Maximum = 15ms, Average = 3ms
1
2
3
4
| |hop |Ploss |IPadress |Nodename | 1 | 80% | 213.93.180.1 | e180001.upc-e.chello.nl | 2 | 40% | 213.93.180.1 | e180001.upc-e.chello.nl | 3 | 70% | 212.142.28.122 | Gig6-0.ah00rt04.brain.upc.nl |
Het zijn bij mij steeds deze machines die het af laten weten...
(zevenaar)
[ Voor 2% gewijzigd door brammus op 01-12-2002 21:23 . Reden: wnpl ]
PC-Specs
"...You may feel a little sick..."
Dit is de regio ************ .
FOUT: Bij deze regio is geen HUB bekend.
Werkt goed die testserver
Dit topic is gesloten.