Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)
en dan bel je die helpdsk van chello vragen ze of je ff de kabeltjes schoon wilt blazen en dan terug wilt bellen want hety is toch niet druk zeggen ze daar!
Bel ik vervolgens terug krijg ik te horen '' de helpdesk is momenteel erg druk probeerd u het later nog eens'' tuut tuuut tuut GRRR....!
maarja, mijn prob. wordt al minder maar wel super irri, misschien gaat hetb vanzelf wel over
respect tha DON Don's SPECS
Verwijderd
Ik heb dus gewoon met upc info 0800-0102 gebeld, en daar had ik dus iemand uit de regio aan de lijn (postcode moest ik intoetsen). het was niet iemand van sales, want daar gaf ie me het nummer voor (0800-1872). Maarre.. hoezo, welke theorie bedoel je precies, en: ben ik verkeerd ingelicht (no flame) ?GerbenW schreef op 05 november 2002 @ 00:33:
[...]
Zolang ik bij UPC werk (3 jaar nu) heb ik deze theorie nog nooit gehoord, maarja het is ook echt iets voor de technische dienst en die weten weer meer van dit soort dingen af. Ben je op een of andere manier met de TD doorverbonden ofzo? Of hebben ze je dat gewoon bij sales verteld? Het kan best hoor!
klopt natuurlijk, maar is dat normaal, zoals die gast het zei: 1200-1300 is normaal en rond 600 is plat gezegd "knallen" na 0.00 uur ??Het aantal aansluitingen per wijkcentrale zegt natuurlijk wel veel, maar als er 1500 aansluitingen zijn en jij bent de enige van die 1500 die zit te internetten kun je natuurlijk gewoon 180 kB/s halen
Verwijderd
Web browsen gaat nog maar voor de rest

"I sit in my room and imagine the future."
Duurt nu 23:00 ongeveer een minuut voor de homepage van tweakers er op staat
Asus Prime x399-A, AMD Threadripper 1950X, MSI 1080 TI
Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg
Misschien wel, misschien niet. Ik heb er gewoon nog nooit van gehoord, that's all. Het kan dus best waar zijn!Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 20:34:
Ik heb dus gewoon met upc info 0800-0102 gebeld, en daar had ik dus iemand uit de regio aan de lijn (postcode moest ik intoetsen). het was niet iemand van sales, want daar gaf ie me het nummer voor (0800-1872). Maarre.. hoezo, welke theorie bedoel je precies, en: ben ik verkeerd ingelicht (no flame) ?
Geen idee, dat zijn zaken voor de technische dienst en ik werk op de helpdesk.klopt natuurlijk, maar is dat normaal, zoals die gast het zei: 1200-1300 is normaal en rond 600 is plat gezegd "knallen" na 0.00 uur ??
Ken je ook mensen die dat niet willen dan?

Probeer vooral geen bestanden naar members.chello.nl te uploaden, bij mij vliegt de ftp sessie er in ieder geval om de haverklap uit
Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg
Verwijderd

Verwijderd
Als ik naar got forum wil, moet ik gemid. 3x op F5 rammen om uberhaupt het forum te kunnen zien.
Misschien die vage virusscanner...

Verwijderd
Het kan aan mij liggen maar die map : /~blabla heb ik helemaal niet.Termi schreef op 03 november 2002 @ 14:03:
[...]
Ftp://username:password@members.chello.nl/~blabla,
dus als je adres is : http://members.chello.nl/~blabla dan vul je dat in.
Dus mijn FTP is: Ftp://username:password@members.chello.nl/ en mijn adres is : http://members.chello.nl/gebruikersnaam
ps. ~ en dan die tilde die heb ik nooit begrepen
Verwijderd
Maar wat heeft die "16 Kb/s is capped" dan ook met chello te maken ? Dat zijn tenslotte andere sites/providers.GerbenW schreef op 05 november 2002 @ 00:33:
[...]
Minimaal 30 is natuurlijk niet te garanderen, maar dat kan geen enkele provider. Je kunt geen enkele minimumsnelheid garanderen omdat de server waar je op dat moment op zit natuurlijk een maximumsnelheid heeft en als die per user op bijvoorbeeld 16 kB/s is gecapped, haal jij ook maar 16 en dan kan de provider er niets aan doen.
En daarbij is "snel internet via de kabel" is dus minimaal 2x ISDN, anders kan je dat snel ook wel weglaten en gewoon internetten via 2x ISDN.
--- Edit---- Sterker nog, in hun reclame spreken ze van razendsnel en wat is dat dan ?
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Pc123 schreef op 07 november 2002 @ 17:30:
Hier in Wageningen heb ik al een aantal uren geen internet en mijn Terayon modem is nu ook offline. Nog meer mensen met problemen? Bij UPC liggen hun meetcomputers plat en daardoor zeggen ze voorlopig niks te kunnen doen
Ede hier. Net zo sloom als jullieVerwijderd schreef op 07 november 2002 @ 17:33:
Inet afgelopen 2 dagen er traag, omgeving arnhem hiero
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd
Volgens www.speedtest.nl zit ik nu bij A2000, terwijl tie voorheen netjes Chello aangaf... Wat moet ik hier nu mee
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
Verwijderd
212.187.*.*
212.83.*.*
213.46.*.*
213.93.*.*
24.132.*.*
62.108.*.*
62.163.*.*
62.194.*.*
62.195.*.*
80.56.*.*
Dit zijn de IP-Ranges die chello onder haar beheer heeft. Jij valt daar dus gewoon onder
Daarbij hij doet het toch ?
Ja, hij doet het inderdaad maar ik vond het een beetje vreemd, want die router en modem is er wel eens meer afgeweest van de stroom, en toen kreeg ik toch weer gewoon een 80.56.x.x nummer. Dus vandaar..Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 23:30:
212.142.*.*
212.187.*.*
212.83.*.*
213.46.*.*
213.93.*.*
24.132.*.*
62.108.*.*
62.163.*.*
62.194.*.*
62.195.*.*
80.56.*.*
Dit zijn de IP-Ranges die chello onder haar beheer heeft. Jij valt daar dus gewoon onder. Kortom niks mis mee en aangezien je IP-adres dynamisch is, kan dit van tijd tot tijd verschillen.
Daarbij hij doet het toch ?
Bedankt..
Euh .. Niks denk ik zo ?Br@m schreef op 07 november 2002 @ 23:12:
De stroom is er effe afgeweest van mijn Chello modem (com21) en mijn routertje (Vigor 2200E). En nu krijg ik een IP-adres 62.195.x.x. Terwijl ik daarvoor altijd een 80.56.x.x had.
Volgens www.speedtest.nl zit ik nu bij A2000, terwijl tie voorheen netjes Chello aangaf... Wat moet ik hier nu mee![]()
Die site heeft blijkbaar de ip-range 80.56.x.x onder A2000 staan, wat overigens overgenomen is door UPC/Chello.
Met andere woorden, Speedtest is niet up-to-date
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 234.6 KByte/sec
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 17.6 KByte/sec
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 997.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 7.0 ms
Ik heb nooit problemen met chello, ik heb altijd een goede en constante verbinding, maar je moet die gasten niet proberen te bellen
Verwijderd
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 1.5 KByte/sec
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 1.0 KByte/sec
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 288.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 3,320.0 ms
Verwijderd
Ti's wel degelijk een a2000 node hoor.Enforcer schreef op 07 november 2002 @ 23:35:
[...]
Euh .. Niks denk ik zo ?
Die site heeft blijkbaar de ip-range 80.56.x.x onder A2000 staan, wat overigens overgenomen is door UPC/Chello.
Met andere woorden, Speedtest is niet up-to-date
Dat is ongeveer 14k4 snelheid!! Hebben andere mensen in de buurt hier ook last van, anders moet je toch echt ff de storingsdienst bellen om er ns naar te kijken.Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 18:29:
Nou chello is ook weer lekker brak (ameland) het flikkert er steeds uit en het is zo traag als het maar kan tis dat hier geen adsl is maar anders ........:(
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 1.5 KByte/sec
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 1.0 KByte/sec
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 288.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 3,320.0 ms
Verwijderd
Upload : 10.2 KByte/sec
Connection : 65.0 Conn/min
Jaja, ik neem aan dat cHELLo nu toch wel binnen paar maandjes echt eens failliet is? Ik hoop het iig, want pas dan wil m'n pa ADSL geloof ik
Die snelheid hierboven is nog vrij goed voor de afgelopen dagen trouwen. En de laatste 2 weken (of alweer langer) ligt internet er STANDAARD uit als ik thuis kom, btje refreshen en bij de DHCP zeuren om een nieuw IP en dan krijg ik dus ook echt steeds een NIEUW IP
Is er dan iets mis, want ik zit hier in gebied Rotterdam (Goeree Overflakkee), of niks van aan trekken?
Verwijderd
bij de overburen werkt ook niks meer... m'n pa had helpdesk gebeld en die had hij binnen 2 minuten aan de lijn! alles uitgelegd en ze gaan ermee aan de slag! paar straten verderop werkt alles nog prima... dus echt onze straat/wijk ofzo

Retetraag. Duurt wel een minuut voor een pagina geladen is.
Chello te leuk om te stoppen !! Nou ik stop met Chello
Be Stronger Than Your Excuses

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Nov 10 2002 om 15:02:21 UTC+0100)
Download : 12.8 KByte/sec
Upload : 7.7 KByte/sec
Connection : 58.0 Conn/min
Ping test Nederland : 38.0 ms
Spelletje Warcraft 3 kan zelfs al niet meer... Jammer hoor
Ik erger me er ook dood aan, aan dat klote Chello. Terwijl het in het begin (juni) zo goed ging..Jaded schreef op 10 november 2002 @ 15:02:
Op Goeree Overflakkee...:
(Overgenomen op Sun Nov 10 2002 om 15:02:21 UTC+0100)
Download : 12.8 KByte/sec
Upload : 7.7 KByte/sec
Connection : 58.0 Conn/min
Ping test Nederland : 38.0 ms
Spelletje Warcraft 3 kan zelfs al niet meer... Jammer hoor
Maar helaas is hier bij ons voorlopig nog geen ADSL, alleen in Middelharnis komt dat in Januari..
Speedtest:
Download : 18.5 KByte/sec
Upload : 13.3 KByte/sec
Connection: 38.0 Conn/min
Be Stronger Than Your Excuses
Gemeente Middelharnis ???Maar helaas is hier bij ons voorlopig nog geen ADSL, alleen in Middelharnis komt dat in Januari..
En dat ADSL is trouwens ook achterlijk duur zeg... Die aansluitkosten enzo
Nee, niet in de gemeente Middelharnis, maar alleen in Middelharnis/Sommelsdijk zelf...Jaded schreef op 10 november 2002 @ 15:20:
[...]
Gemeente Middelharnis ???
En dat ADSL is trouwens ook achterlijk duur zeg... Die aansluitkosten enzo
Het zal best wat duurder zijn, maar wat ik nu heb is ook niks..
ok, soms wel traag, en brakke pings, (atm 93ms naar tweakers.net) maar downloadsnelheid is goed (haal vrijwel altijd 100k+ )
@ work ook (nog) Chello. (harderwijk). We gaan over op ADSL (cistron) eens kijken hoe dat gaat..
Kabelfoon kan ook in harderwijk, heb t paar keer bij klanten geinstalleerd.. maar dat was echt fucking snel!
download maar 25k/sec (256kbit), maar wel een enorm lekkere ping. (12 ms naar tweakers.net!). Surfen ging dus supersnel... gewoon door de lekkere ping
Verwijderd
Speedtest:
Download : 17.0 KByte/sec
Upload : 7.0 KByte/sec
Connection : 22.0 Conn/min
Ping: ? Firewall block.
Resultaten van http://www.speedtest.nlVerwijderd schreef op 10 november 2002 @ 15:44:
Rotterdam (Nog een keer)
Speedtest:
Download : 17.0 KByte/sec
Upload : 7.0 KByte/sec
Connection : 22.0 Conn/min
Ping: ? Firewall block.
(Overgenomen op Sun Nov 10 2002 om 15:51:50 UTC+0100)
Download : 26.0 KByte/sec
Upload : 12.4 KByte/sec
Connection : 42.0 Conn/min
Straks was dat maar 5,2KByte/sec..
We kunnen wel blijven testen, maar Chello wordt daar niet sneller van helaas...
Download 185.7 KByte/sec
Upload 14.6 KByte/sec
Connection 837.0 Conn/min
Ping 18.0 ms
heerde, gelderland.
Ik heb hier haast nooit problemen.
(klopt af
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Verwijderd
(Overgenomen op Sun Nov 10 2002 om 17:24:39 UTC+0100)
Download : 18.5 KByte/sec
Upload : 13.8 KByte/sec
Connection : 29.0 Conn/min
Ik moet er van huilen, echt waar
Wil niet heel vervelend doen.. maar de com21-ers hebben een VAST ip adresBr@m schreef op 07 november 2002 @ 23:12:
De stroom is er effe afgeweest van mijn Chello modem (com21) en mijn routertje (Vigor 2200E). En nu krijg ik een IP-adres 62.195.x.x. Terwijl ik daarvoor altijd een 80.56.x.x had.
Volgens www.speedtest.nl zit ik nu bij A2000, terwijl tie voorheen netjes Chello aangaf... Wat moet ik hier nu mee![]()
dus ik weet niet waarom je nu ineens een ander ip krijgt.
het 80-adres is vroeger inderdaad van a2000 geweest. A2000 = nu chello
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
| Resultaten van http://www.speedtest.nl (Overgenomen op Sun Nov 10 2002 om 17:37:18 UTC+0100) Download : 38.0 KByte/sec Upload : 6.3 KByte/sec Connection : 287.0 Conn/min Ping test Nederland : 42.0 ms |
T'is weer bagger omgeving Arnhem
Ik wil ook niet vervelend doen, maar jij weet er ook niet veel van zo te lezen...sun.dace schreef op 10 november 2002 @ 17:32:
[...]
Wil niet heel vervelend doen.. maar de com21-ers hebben een VAST ip adres

Mensen die dat kunnen bevestigen? Leeuwarden/noorden/Arnhem?
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Verwijderd
1
2
3
4
5
| Download Download 123.9 KByte/sec Upload 11.5 KByte/sec Connection 366.0 Conn/min Ping 46ms |
Er is al vaker deze discussie geweest, maar ik kan je vertellen dat com21 niet overal een vast ip-adres heeft. In regio Rotterdam werken ze met com21 op DHCP. En niet zoals jij beweert overal middels een vast ip-adres.sun.dace schreef op 10 november 2002 @ 17:32:
[...]
Wil niet heel vervelend doen.. maar de com21-ers hebben een VAST ip adres
ja iklimoentje schreef op 10 november 2002 @ 17:58:
Hmmmm hier in Leeuwarden is het sinds zaterdagmiddag niet echt fijn internetten... Dacht eerst dat de T.net/Fok! servers een beetje raar deden, maar het blijkt dat speedtest etc. ook niet echt opschiet.
Mensen die dat kunnen bevestigen? Leeuwarden/noorden/Arnhem?
tis hier sinds gister ECHT DIKKE BAGGER

downloadspeeds van 1~10kb/s
50%+ packetloss
en surfen is soms ook hopeloos
ik hoop dat dit snel word gefixxed
Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT
Verwijderd
IDD ja, en die fijne k*t DHCP heeft er voor gezord dat ik al 7x deze maand een ander IP heb gehadEnforcer schreef op 10 november 2002 @ 18:01:
[...]
Er is al vaker deze discussie geweest, maar ik kan je vertellen dat com21 niet overal een vast ip-adres heeft. In regio Rotterdam werken ze met com21 op DHCP. En niet zoals jij beweert overal middels een vast ip-adres.
Upload 13.6 KByte/sec
Connection 460.0 Conn/min
Ping test Nederland 35.0 ms
Ede Gld
is wel redelijk
Denk dat ik maar ga verhuizen...ikke_ schreef op 10 November 2002 @ 19:21:
Download 152.7 KByte/sec
Upload 13.6 KByte/sec
Ede Gld
is wel redelijk

Als ik een test doe zit ik altijd wel op de 160 KB+
Toch wel goed voor die € 47 p/m en geen aansluitkosten
Je hoort mij niet zeggen dat Chello overal zo traag is, maar wel regio rotterdam in ieder geval.. En daar heb ik mee te maken..Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 21:13:
ken genoeg mensen die chello hebben en daar gaat alles goed
En dat het aan Chello ligt is ook wel duidelijk zo zoetjes an..
Verwijderd
Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 21:17:
moet je adsl nemen dan heb je geen last van drukte, bij kabel deelt men eigenlijk de verbinding met anderen

Sorry hoor, maar ik ben al "blij" dat ik Chello heb. Dus geen ISDN meer..
ps.
En regio rotterdam bedoel ik Goeree Overflakkee..
Verwijderd
Ik speel veel online games en ik heb gewoon heel vaak dat ik 4 seconde lang op connection interrupted sta.. dan kan je nix meer de hele verbinding valt zowat weg dan.
Voor surfen en downloaden is chello hier best goed, maar waarom nou weer niet voor online games..

Verwijderd
Denk es na voor je wat gaat zeggenVerwijderd schreef op 10 November 2002 @ 21:17:
moet je adsl nemen dan heb je geen last van drukte, bij kabel deelt men eigenlijk de verbinding met anderen
Dit probleem ligt in het netwerk van chello zelf, dat is veel te traag.. dat is net als dat xs4all een intern netwerk zou hebben met te weinig bandbreedte voor ADSL, dan zou het ook traag gaan. 't is niet dat er veel te veel mensen op 1 headend zitten, anders had ik namelijk 5 maanden terug ook al problemen moeten hebben aangezien chello hier (3281, Hoeksche Waard) de enige is die "breedband" internet aanbied. Helaas is er al dik 2 maanden geen sprake meer van breedband. Begin 2003 komt hier ADSL eindelijk beschikbaar en dan ben ik dus ook weg bij die prutsers. Ik ga nu nog even blij zijn dat ik in ieder geval geen telefoontikken meer betaal.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2002 11:28 . Reden: typo's ]
Hmm ... Dat is dus ook tussen 20.00u en 23.00u ? Ik zit ook in Ede, maar ik vind het in de avonduurtjes zo verschrikkelijk tegenvallen. Overdag en 's nachts geen probleem, maar ben dan niet altijd thuis.ikke_ schreef op 10 november 2002 @ 19:21:
Download 152.7 KByte/sec
Upload 13.6 KByte/sec
Ede Gld
is wel redelijk
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
AMD Athlon XP 1800@1533 | Asus A7V333 raid | G-force TI4600 + Vivo| 60 Gb Maxtor hhd 7200 rpm | 3 X 256 PC2400 DDR ram | Coolermaster DP5-7H53F CPUcooler| 8 systeemkoelers 80 mm | 550 Watt voeding |32x12x40 LiteOn CD-ReWriter | A-Open CD-rom 52X
Nou hier in Nieuwe Tonge is het vanaf zo'n 10:00 al de hele dag rete traag... helaas. Normaal heb ik overdag (als ik eens thuis ben) een goede snelheid...
Verwijderd
snachts perfect
overdag ook als het maar geen weekend is ,maar om een uur of 4 gaat het helemaal fout
van alle getest . maar chello lacht me nog net niet uit (of wel
Btw : hiervoor heb ik 8 maanden chello gehad zonder enig probleem
surfen gaat hier zo langzaam dat je omvalt
Verwijderd
Het is al een stuk beter dan vorige maand, waarbij we niet hoger kwamen dan 10 kb/s. Maar het is nog steeds niet super. 's Avonds is het echt gokken of ik nu wel of niet kan online game. Maar ik hou de moed erin.
Ik heb al minstens 10x gebeld met de helpdesk, maar ze hebben daar geen flauw idee wat er aan de hand is..
8 Mbit down 0,5 Mbit up
dat vind ik toch zeker niet slecht

Daarvoor zag ik een keertje 6,7MB/sec staan...
Speedtest geeft bedroevende resultaten, nog geen 10 kb/s.
www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Ik woon ook in Nieuwe Tonge, maar Kazaa trekt er toch nog redelijk wat kbits doorheen, gelukkigBr@m schreef op 11 november 2002 @ 21:01:
[...]
Nou hier in Nieuwe Tonge is het vanaf zo'n 10:00 al de hele dag rete traag... helaas. Normaal heb ik overdag (als ik eens thuis ben) een goede snelheid...
[afbeelding]
Vandaar dat ik niets heb dan...Jaded schreef op 12 November 2002 @ 20:27:
[...]
Ik woon ook in Nieuwe Tonge, maar Kazaa trekt er toch nog redelijk wat kbits doorheen, gelukkig
En anders kan ik altijd nog dit nemen straks:
Momenteel is FlakkeeNet een plan aan het uitwerken voor de aanleg van een draadloos breedbandnetwerk voor Goeree Overflakkee.
Doelstelling is dit netwerk voor zowel bedrijven als particulieren op het eiland toegankelijk te maken. Verder moeten de abonnementsvormen in prijs en kwaliteit (snelheid) goed de concurrentie aankunnen met kabel of adsl. De eerste start wordt waarschijnlijk in de omgeving van Middelharnis en Oude Tonge gemaakt.
(Overgenomen op Tue Nov 12 2002 om 22:27:18 UTC+0100)
Download : 185.7 KByte/sec
Upload : 15.5 KByte/sec
Connection : 663.0 Conn/min
het resultaat van mijn testen op speedtest. Chello is dus nie overal brak
Dat weet ik, maar het is zo rot als je nu net in zo'n brak gebied woont..Twistedmark schreef op 12 november 2002 @ 22:27:
(Overgenomen op Tue Nov 12 2002 om 22:27:18 UTC+0100)
Download : 185.7 KByte/sec
Upload : 15.5 KByte/sec
Connection : 663.0 Conn/min
het resultaat van mijn testen op speedtest. Chello is dus nie overal brak
Verwijderd
Waar zou dit nou weer aan liggen.. ik overweeg tweakdsl te nemen.. als ik daar tenminste geen loss heb..
Verwijderd
Dus het is toch waar dat het in de regio Rotterdam ECHT slechter is geworden
URL ingetikt en dan ff 20 seconden wachten voordat ie iets gaat doen,dat is hoe het gaat rond een uur of 8 in de avond.
Nee ik wacht met smart op ADSL en dan ben ik ook pleite en kan ik eindelijk eens fatsoenlijk een servertje draaien want ik geloof dat Chello zowat alle poorten en protocollen vernachelt,af en toe lijkt het er zelfs op dat ze ook HTTP blocken
(Rozenburg Zuid Holland)
Met chello is het heel vaak zo (bij mij iig) dat je packets via andere landen naar bijvoorbeeld een nederlandse server gaan. 't Gaat via een omweg dus. Kijk deze trace maar eens, vreselijk:Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 22:33:
Ik weet niet waar het aan ligt.. ik heb gewoon altijd meer dan 100 k/sec download.. maar toch nog packetloss bij unreal tournament.
Waar zou dit nou weer aan liggen.. ik overweeg tweakdsl te nemen.. als ik daar tenminste geen loss heb..
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| ================================================ === VisualRoute report on 24-okt-02 20:51:00 === ================================================ Rapport voor cs3.gamecity.nl [194.151.30.32] Analyse: 'cs3.gamecity.nl' werd gevonden in 16 hops (TTL=242). Maar, de problemen startende bij hop 1 in netwerk "Chello Terayon DHCP" zorgen voor het verlies van IP packets. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ | Hop | %Verlies | IP Adres | Node Naam | Lokatie | Tzone | ms | Grafiek | Netwerk | ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ | 0 | | 192.168.1.101 | gps.arnhem.chello.nl | Arnhem, Netherlands | +01:00 | | | (prive gebruik) | | 1 | 30 | 213.93.202.193 | e202193.upc-e.chello.nl | ?(Netherlands) | +01:00 | 25 | x-- | Chello Terayon DHCP | | 2 | 20 | 212.142.25.193 | Vlan55.ah00rs01.net.upc.nl | ?(Netherlands) | +01:00 | 50 | -x------ | Telekabel Dokkum | | 3 | 20 | 212.142.28.121 | Gig6-0.ah00rt03.brain.upc.nl | ?Arnhem, Netherlands | +01:00 | 49 | -x---- | Telekabel Arnhem | | 4 | 20 | 212.142.32.50 | srp8-0.ah00rt02.brain.upc.nl | ?(Netherlands) | +01:00 | 33 | -x | Brain IP core and distribution | | 5 | 10 | 212.142.32.2 | srp0-0.am00rt02.brain.upc.nl | ?(Netherlands) | +01:00 | 37 | x | Brain IP core and distribution | | 6 | 10 | 212.142.32.43 | srp0-0.am00rt05.brain.upc.nl | ?(Netherlands) | +01:00 | 35 | -x | Brain IP core and distribution | | 7 | 10 | 213.46.161.49 | nl-ams02a-rd1-pos-0-3.aorta.net | ?(Netherlands) | +01:00 | 34 | -x | Chello Broadband | | 8 | | 213.46.160.202 | - | ?(Netherlands) | +01:00 | 57 | x | Chello Broadband | | 9 | 10 | 212.121.101.161 | - | ?(United Kingdom) | * | 68 | -x | Dynegy Europe | | 10 | 10 | 212.121.96.118 | so-000-stm16.ar01.TELC.iaxis.net | ?(United Kingdom) | * | 64 | -x | Dynegy Europe | | 11 | 10 | 63.218.13.17 | - | ... | | 68 | -x | CAIS Internet CAIS-CIDR7 | | 12 | 100 | | | | | | | | | 13 | 10 | 194.151.226.1 | asd-dc2-ias-ur10.nl.kpn.net | ?(Netherlands) | +01:00 | 64 | -x | KPN BBT/IP Internet Backbone | | 14 | | 195.190.227.33 | gv-dc2-ias-ar11.nl.kpn.net | ?(Netherlands) | +01:00 | 77 | x------- | KPN Internet Operator | | 15 | 100 | | | | | | | | | 16 | 10 | 194.151.30.32 | cs3.gamecity.nl | ?Den Haag, Netherlands | +01:00 | 67 | x | KPN OVN Internet Operator | ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Roundtrip time naar cs3.gamecity.nl, gemiddeld = 67ms, min = 65ms, max = 76ms -- 24-okt-02 20:51:00 |
Zie ook: http://www.lynxpolis.nl/prive/html_report_trace/report.html
Hier zie je btw niet dat ie ook nog over de VS gaat
Deze is overigens van 2 weken geleden, nu is het weer beter.
XPENG G9 Performance 2024
Ik zat net met speedtest aan een 145,9 KB/sec. Ik kan niet heugen dat ik dat gehad heb eind van de middag. Heel vroeg in de morgen wel..
Vanavond maar eens afwachten..
Net weer effe gedaan:
(Overgenomen op Thu Nov 14 2002 om 16:26:37 UTC+0100)
Download : 161.1 KByte/sec
147.7 KByte/sec
18.5 x ISDN
De behaalde snelheid is: perfect
Dit zijn snelheden!!! Van de upc-testserver om 17:21
Check out http://www.getbackonstage.nl
Verwijderd
Juig niet te vroeg.. maar ja, als het bij jou eerst bagger was en nu weer goed, dan zou het misschien kunnen betekenen dat het hier ook binnenkort beter gaat worden..Br@m schreef op 14 November 2002 @ 16:26:
Het het dan toch de goeie kant op met chello in regio rotterdam
Ik zat net met speedtest aan een 145,9 KB/sec. Ik kan niet heugen dat ik dat gehad heb eind van de middag. Heel vroeg in de morgen wel..
Vanavond maar eens afwachten..
Net weer effe gedaan:
(Overgenomen op Thu Nov 14 2002 om 16:26:37 UTC+0100)
Download : 161.1 KByte/sec

Verwijderd
Download speed is perfect nagenoeg altijd 250+ begint dan op 350 en loopt af naar de 200, mits de server waarvan je het download dit ondersteunt duh
Ping gemiddeld rond de 25 - 30 naar chello,... dus valt mee
Valt hier eig 1x in de maand een dag uit, daar kan ik wel mee leven...
Chello bevalt op de loss na prima

edit: Locatie: Barendrecht, net onder rdam
Hoe kom jij dan aan een 250+Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 17:42:
ik heb alleen last van veel loss met gamen gemiddeld 10 - 20 + choke heeel af en toe...
Download speed is perfect nagenoeg altijd 250+ begint dan op 350 en loopt af naar de 200, mits de server waarvan je het download dit ondersteunt duh
De limiet is toch 1,5MBit? Is ongeveer 192KB/sec. Theoretisch dan
Mijn ex-collega overdrijft graagBr@m schreef op 14 november 2002 @ 17:48:
[...]
Hoe kom jij dan aan een 250+
De limiet is toch 1,5MBit? Is ongeveer 192KB/sec. Theoretisch dan
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Verwijderd
Heb je geluk. Hoor ook veel mensen uit Barendrecht die ontzettend slechte verbindingen hebben.Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 17:42:
ik heb alleen last van veel loss met gamen gemiddeld 10 - 20 + choke heeel af en toe...
Ping gemiddeld rond de 25 - 30 naar chello,... dus valt mee
Valt hier eig 1x in de maand een dag uit, daar kan ik wel mee leven...
Chello bevalt op de loss na prima
edit: Locatie: Barendrecht, net onder rdam
Ik heb inderdaad te vroeg gejuigd, ik zit weer maar aan een krappe 20KB/sec.Verwijderd schreef op 14 november 2002 @ 17:33:
[...]
Juig niet te vroeg.. maar ja, als het bij jou eerst bagger was en nu weer goed, dan zou het misschien kunnen betekenen dat het hier ook binnenkort beter gaat worden..
Je kan er echt niets van op aan hier hoor...
(Overgenomen op Thu Nov 14 2002 om 19:28:36 UTC+0100)
Download : 19.9 KByte/sec
Verwijderd
een paar keer gebeld en een bericht gestuurd en er word gewoon niks aan gedaan.
de service en netwerk beheer van Chello is ver beneden peil en mijn voornemen voor volgend jaar is zo snel mogelijk weg bij Chello.
een stelletje amateurs zijn het die zeggen dat 20 kBps download voldoende is voor 43 € , laat me niet lachen
edit :tis zelfs 48 €
(Overgenomen op Thu Nov 14 2002 om 20:46:41 UTC+0100)
Download : 34.3 KByte/sec
Upload : 5.0 KByte/sec
Connection : 12.0 Conn/min
Ping test Nederland : 80.0 ms
omgeving harderwijk..
Upload 14.9 KByte/sec
Connection 989.0 Conn/min
Ping 16.0 ms
Heerde.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
wie heeft bij die bushokjes al die reclames gezien van CHELLO???
daar staat dat er downloads TOT 1500KB p/s mogelijk zijn!!!
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
kbit.. 1.5mbit dus.. das ong 187.5 kbMichael Knight schreef op 14 november 2002 @ 20:55:
ff heel erg flauw maar toch WAAR:
Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT
Daar staat denk ik tot 1500 MbpsMichael Knight schreef op 14 November 2002 @ 20:55:
ff heel erg flauw maar toch WAAR:
Dit topic is gesloten.