Toon posts:

Het grote Nascar Racing Season 2002 topic

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 566 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 21:11 schreef LoneRanger het volgende:

[..]

heel erg :9~
Ik geloof je op je woord dat j'm zelf hept ontworpen. [anders heb je wel heel creatief/smaakvol gestolen]
als je nou goed leest staat er "ontworpen" met andere woorden, heb een plaatje gebruikt en die een beetje bewerkt.....het origineel van het plaatje is hier op GoT te vinden in een van de topics :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op vrijdag 26 april 2002 21:15 schreef FastDevil het volgende:

[..]

als je nou goed leest staat er "ontworpen" met andere woorden, heb een plaatje gebruikt en die een beetje bewerkt.....het origineel van het plaatje is hier op GoT te vinden in een van de topics :P
ah, ik dacht dat je met het vinden van het origineel en daar een prijs opzetten bedoelde dat dat onmogelijk was en dus zelfontworpen.

Wel goed gelezen maar anders geintrepeteerd :)

Blijft wel een :9~ bak.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 21:23 schreef LoneRanger het volgende:

[..]

ah, ik dacht dat je bedoelde met het vinden van het origineel en daar een prijs opzetten bedoelde dat dat onmogelijk was en dus zelfontworpen.

Wel goed gelezen maar anders geintrepeteerd :)

Blijft wel een :9~ bak.
dank je, maar het virtuele biertje telt nog steeds :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Op vrijdag 26 april 2002 21:23 schreef FastDevil het volgende:

[..]

dank je, maar het virtuele biertje telt nog steeds :P
die van cky op pagina 5 [bij mij althans]
Afbeeldingslocatie: http://baltimore.indymedia.org/usermedia/image/cxv.jpg

vanwege dodge op de voorkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 26 april 2002 21:46 schreef LoneRanger het volgende:

[..]

die van cky op pagina 5 [bij mij althans]
[afbeelding]

vanwege dodge op de voorkant.
pagina 3 bij mij :P

is wel een leuke ontwerpje ja.

dit is trouwens het origineel van de auto....gemaakt door mazzie uit het sequence topic

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/j.vermeulenandringa/sequence.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook gedownload ,maar ik heb een pentium 3 500 en hij draiit voor geen meter en hij haperd bij alle kanten ik draai hem op 800/600 maar als je hem lager zet hapert ie erger maar verder is het wel mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 april 2002 18:07 schreef ND het volgende:
Hmm, fantastisch al die colle verhalen hier :) Vink leuk om ze te lezen. Maar waarom lukt het mij NOOIT (nog niet) om meer dan 2 bochten naast een AI auto te rijden? Als ik dan aan de binnenkant zit, gaat het heel gauw mis, dan tik hem ofsow ff aan, en hoppa dara is de muur, of dan schuif ik naar boven toe, gevolg, ik tik hem weer aan, en weer hoppa de muur, als ik aan de buitenkant zit, dan is het ook al een ramp zeg, de AI komt namelijk VEEL wijder uit een bocht dan ik, en je ziet het al dus gebeuren....
Kwestie van oefenen... In het begin reed ik ook als een dronkelap door de bochten. Nu kan ik (op sommige circuits... :)) een bocht haarscherp nemen.

Let wel: de eerste rondes zijn altijd moeilijker: je banden zijn dan niet warm. Let dan dus op wat je doet. Wacht desnoods ff met inhalen (in ieder geval binnenin) totdat de banden warm zijn: dat rijdt echt stukken beter. Je moet dan natuurlijk geen race van 10 rondjes rijden...

Over dat binnenin inhalen: als je echt mee wilt komen zal je dat wel onder de knie moeten krijgen. Binnenin moet je namelijk zijn: als je maar ff iets hoger gaat, zit er zo een auto aan je linkerkant.
Zelf hou ik altijd links, ook al lijkt het op het rechterstuk beter om rechts te gaan (i.v.m. minder auto's of zo voor je of asl het daar sneller lijk (!) te gaan): het is me regelmatig gebeurt dat ik buiten beter af dacht te zijn, maar er hoeft, vooral in een druk veld, maar 1 auto links van je te komen en de kans ik groot dat het hele veld je voorbij gaat, omdat het erg moeilijk kan zijn er weer tussen te komen!

Net een waardeloze race online race gereden. Alhoewel m'n rating nu wel op 2 staat. :) Maar zelfs een waardeloze race is leuker dan een offline race: ik vin het gewoon al kicken als ik het einde van de race haal zonder iemand anders gewrecked te hebben! Het zou natuurlijk wel fijn zijn als anderen mij dan ook niet zouden wrecken... :)

Nog een laatste tip: rij een online race (vooral een die meetelt voor je rating) altijd uit! Ik heb nu dankzij twee races waarin ik helemaal achterin eindige toch een rating van 2. En dat komt omdat een heleboel anderen het geduld niet hadden en vertrokken. Bovendien leer je er altijd van (hoe je bijvoorbeeld de leader netjes kan laten passeren...)

Tjonge, wat kan ik lang lullen over N2002! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Op vrijdag 26 april 2002 22:12 schreef hellogoodbye het volgende:

[..]

Tjonge, wat kan ik lang lullen over N2002! :)
Was me ook al opgevallen :P
Niet lullig bedoeld, dus ga gerust door. :Y)
Ben druk aan het oefenen/testen om online niet iedereen aan puin te rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap niets van die ratings.... :?

Elke server die ik join heeft zijn erigen stats ofzo :?

en

Als ik een andere user aanmaak.... heb ik dan ook weer nieuwe stats... of gaan die stats van de cdkey uit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
* Fixed 3D sound issue where some views would have severely muted focus car sounds.
Dit zorgt er dus voor dat ik geluid heb in arcadeview? Ik rij meestal in-car, omdat dat de enige manier is om je motor een beetje fatsoenlijk te horen. Voor het overzicht vind ik bumperview wel handig (in-car is weliswaar realistisch, maar ik zie liever waar ik rij :P), maar dan hoor ik ergens achter me (heb 5.1 set) een motor pruttelen) en in arcadeview hoor ik helemaal niets. :{

Effkes patchen dus

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duronbug
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:41

duronbug

Step on it.....!

Je kan je eigen stats zien door in de lobby waar je alle servers ook ziet (rechts-onder dus) op je naam te klikken en dan profile weergeven. Is het eerst icoon wat er onder staat (links). Als je dan je profile venster ziet moet je ff de linkse control+shift indrukken, en je krijgt je punten te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:39

Raimond613

Simracer

Het lullige van NR2002 is dat er nu bijna niemand meer online is bij Nascar 4!

Ik vind de besturing van NR2002 (in de demo althans) zwaar kl.te, het is net een hoovercraft.

Gisteren wel een coole onlinerace gereden op daytona; ik was eigenlijk veel te langzaam, maar door een goeie start kon ik aanhaken bij de 2 leiders. Rondenlang leiderswissels, maar in de laatste ronde begon ik te ondersturen en verloor ik met een halve seconde :(

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 12:30

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Komt er ook nog een GOT race?

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Op hoeveel procent staat bij jullie Linearity in control settings?

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, :) weer even wat uitspraken posten. Ik kom hier niet zo vaak ;).

-Wil je in een league rijden,.. kom dan zo nu en dan is op het DSZ forum. De inschrijving begint daar binnenkort en omdat het spel zo aanslaat kan het zeer interessant worden. En bovendien kun je profiteren van de ervaringen die we in het vorige Nascar seizoen hebben opgedaan. En dat waren echt niet allemaal leuke ervaringen.

-Over racen op een SS,... constant inhalen is tof, maar zeker niet snel. Pas dus wel op Hellogoodbye, als je nog tijd wil goedmaken op de mensen voor je doe je er goed aan gewoon heel dicht achter de voorganger te kruipen. Zo haal je hogere snelheden.

-Wat grafische problemen betreft,.. probeer is te switchen tussen OpenGL en Direct3D. Kan soms helpen.

-Het Hoovercraft gevoel kan ook een beetje komen door lage Steering Linearity. En verder moet je niet vergeten dat een Nascar iig moet aanvoelen als een grote zware bak.
Mijn Linearity staat op het moment op 50%,.. maar ik ga hem hoger zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Op zaterdag 27 april 2002 17:35 schreef erikvs het volgende:
-Het Hoovercraft gevoel kan ook een beetje komen door lage Steering Linearity. En verder moet je niet vergeten dat een Nascar iig moet aanvoelen als een grote zware bak.
Mijn Linearity staat op het moment op 50%,.. maar ik ga hem hoger zetten..
Ik heb zowel NR2002 als in N4 de linearity op 75% staan. N4 voelt idd als een grote zware bak met 700+ pk, maar NR2002 voelt alsof de auto over de weg zweeft; als een hele lichte bak met veel vermogen dus....

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 april 2002 17:35 schreef erikvs het volgende:
-Over racen op een SS,... constant inhalen is tof, maar zeker niet snel. Pas dus wel op Hellogoodbye, als je nog tijd wil goedmaken op de mensen voor je doe je er goed aan gewoon heel dicht achter de voorganger te kruipen. Zo haal je hogere snelheden.
Wie had het over constant inhalen...?
Het snelheidsverschil is inderdaad groot: het verschil tussen in je uppie rijden en achter iemand aan is al gauw zo'n 8 mph op je topsnelheid. Dat had ik tenminste gisteren op Daytona.
Het valt me trouwens op hoever die drag reikt: ik werd, toen ik in m'n eentje reed, ingehaald door een veel snellere auto, die al snel weer voor me uit vertrok. Maar zelfs toen 'ie op zo'n dertig meter van me was, was m'n topsnelheid tog nog hoger dan toen ik in m'n uppie reed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Do nut under estimate the power of a Nascar slipstream :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 27 april 2002 17:24 schreef ND het volgende:
Op hoeveel procent staat bij jullie Linearity in control settings?
Ik heb hem nu op 15% staan en damping op 10.
Damping gaat het slingeren een beetje tegen zodat je lekker achter iemand kan draften zonder dat je als een ping pong bal erachter zit.

Overigens werkt draften pas echt lekker als je een goede verbinding hebt met een server. Logisch natuurlijk maar bij een beetje slechte verbinding verspringt je voorganger zo zenuwachtig.

Voor afstelling van je auto kunt je hier misschien terecht

http://digitalnascar.net/Links/N2002%20Setups.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Okay, laatste keer, wie heeft interesse in de autocross event? (mag het geen wreckrace nomen :+ )

mailtje naar: stefan.sigwarth@home.nl

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Ik zit nog steeds te twijfelen of ik Nascar2002 zal kopen, het probleem is dat ik niet op hoge reso/ of met details aan kan racen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe heet het?
NASCAR 2002 ?? (verder nix)?
Zal eens ff zoeken om info
misschien ownt ie wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er wel zin in.

Mailtje is onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

thnx, word wel eerst met n4 gehouden en dan met n2002. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 17:37 schreef ND het volgende:
Ik zit nog steeds te twijfelen of ik Nascar2002 zal kopen, het probleem is dat ik niet op hoge reso/ of met details aan kan racen...
Hier heb ik ook last van, als ik alles uit zet en op een lage resolutie dan haal ik tussen de 20 en 30 fps, binnenkort dus maar eens kijken of ik wat kan gaan upgraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is al eerder gezegd geloof ik maar kon het effe niet zo gauw vinden, maar replyend op het lage FPS, wanneer je op OpenGL speelt ipv DirectX loopt het allemaal wel soepeler, en 30 FPs is best te spelen.
En ach wat doet de omgeving er aan toe als de race zorgt voor zwetende handjes op je stuur, bonkend hart, trillende stem en opperste concentratie als je tijdens het draften in de laatste lap probeert 5e te worden ;)

Kortom wanneer je van racen houdt, en wel tijd wil investeren om de ovals in bedwang te krijgen is het naar mijn idee zeker de moeite waard om het spel te kopen.

Ik heb er iig absoluut geen spijt van. In tegendeel heb nu zelfs 24h uur een dedicated draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 april 2002 17:38 schreef Devilseye het volgende:
Hoe heet het?
NASCAR 2002 ?? (verder nix)?
Zal eens ff zoeken om info
misschien ownt ie wel :D
Nascar Racing 2002 Season heet 'ie officieel.

Ik heb net weer geraced op Daytona (doe haast niets anders). Begon als 27e, eindigde als 6e! :) En, pfew, ik ben door heeeeel wat stofwolken heen gedoken: kicken als je er heelhuids doorheen komt. Je hoort de spotter zeggen: there's an accident in turn 2, waar jij net arriveert. vervolgens zie je al het stof en de rook. Wanhopig probeer je te ontdekken waar de auto's zijn: high? low? En voor je het weet vlieg je er vlak voorbij.
Ook als 2 auto's net voor je crashen en je schiet er nog net langs... Heerlijk!

Op een bepaald moment zat ik achter m'n voorganger (logisch) en we naderden een slow car. Je denkt dan gelijk: wat gaat we doen? Hoog of laag? En je ziet die slow car twijfelen. M'n voorganger schoot er rechtsvoorbij en ging er juist onderdoor: toen ik uit de bocht kwam had ik beide ingehaald. Volgens mij heeft die slow car een sheer heart attack gekregen! :)

Nou, jongens, jullie zullen het voorlopig zonder mijn enthousiaste verslagen moeten doen... :+ Ik ga een midweek naar EuroDisney. :( :)

Hou het een beetje gezellig hier en keep the topic alive tot ik er weer ben!

Stay in line and work together! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 28 april 2002 22:11 schreef hellogoodbye het volgende:

[..]

Nascar Racing 2002 Season heet 'ie officieel.

Ik heb net weer geraced op Daytona (doe haast niets anders). Begon als 27e, eindigde als 6e! :) En, pfew, ik ben door heeeeel wat stofwolken heen gedoken: kicken als je er heelhuids doorheen komt. Je hoort de spotter zeggen: there's an accident in turn 2, waar jij net arriveert. vervolgens zie je al het stof en de rook. Wanhopig probeer je te ontdekken waar de auto's zijn: high? low? En voor je het weet vlieg je er vlak voorbij.
Ook als 2 auto's net voor je crashen en je schiet er nog net langs... Heerlijk!

Op een bepaald moment zat ik achter m'n voorganger (logisch) en we naderden een slow car. Je denkt dan gelijk: wat gaat we doen? Hoog of laag? En je ziet die slow car twijfelen. M'n voorganger schoot er rechtsvoorbij en ging er juist onderdoor: toen ik uit de bocht kwam had ik beide ingehaald. Volgens mij heeft die slow car een sheer heart attack gekregen! :)

Nou, jongens, jullie zullen het voorlopig zonder mijn enthousiaste verslagen moeten doen... :+ Ik ga een midweek naar EuroDisney. :( :)

Hou het een beetje gezellig hier en keep the topic alive tot ik er weer ben!

Stay in line and work together! ;)
Zullen we doen :) .... en veel plezier.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kRyPtO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 09:00
was dat on line of off line?

wie heeft er vanavond nascar gekeken?
er was echt een stoer ongeluk ik heb het opgenomen maar heb geen web space.
1 filmpje is 20mb en een andere 8mb. die van 8 kan ik nog wel kwijt denk. :)

/edit
die van 8mb: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 april 2002 22:50 schreef kRyPtO het volgende:
was dat on line of off line?

wie heeft er vanavond nascar gekeken?
er was echt een stoer ongeluk ik heb het opgenomen maar heb geen web space.
1 filmpje is 20mb en een andere 8mb. die van 8 kan ik nog wel kwijt denk. :)
Online (natuurlijk, zou ik haast zeggen! Was ik vergeten er bij te zetten: ik race eigenlijk alleen online: veel leuker!). En nu ga ik naar bed om voorlopig hier niet meer terug te keren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren met stuur geraced, echter haal ik met mijn Sidewinder gamepad een betere tijd op daytona, met mijn trustmaster ferrari stuur met FF rij ik 2 sec per ronde langzamer, heel raar

Er crashen trouwens nooit computerspelers bij mij, ik ben altijd de enige die door een tikje een ongeluk veroorzaak, moet ik dan iets aanzetten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Laatst online: 23:16

Fuelke

Forza Ferrari

Op maandag 29 april 2002 13:58 schreef Wirret het volgende:
Ik heb gisteren met stuur geraced, echter haal ik met mijn Sidewinder gamepad een betere tijd op daytona, met mijn trustmaster ferrari stuur met FF rij ik 2 sec per ronde langzamer, heel raar

Er crashen trouwens nooit computerspelers bij mij, ik ben altijd de enige die door een tikje een ongeluk veroorzaak, moet ik dan iets aanzetten??
Nee, ik denk dat er veel toeval inzit, soms gebeuren er geen crashes tijdens de race, soms kan je met moeite vlot racen onder groen. Hangt ook af van het circuit en van de verbrokkeling in het veld. Heb al races gereden warabij het hele pak bij elkaar zit, maar ook dat je de ander auto's in groepjes van 3-5 rijders tegenkomt. Onlangs nog een irritante race gereden tegen de AI op Martinsville, ik denk dat ik zelf veroorzakers was van een tweetal spins, maar voor de rest maakte de AI piloten het toch wel heel bont.
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/fuelke/NR2002ss003.jpg

Ja hoor, jullie zien het goed: 17 Cautions goed voor 70 ronden, en dat terwijl het totaal ingesteld was op 100 ronden. Amper 3 ronden na de start was het zover. En op het einde van de race ging m'n motor nog stuk :(

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Ik heb m toch maar gekocht na de demo nog maar es gespeeld te hebben en ik moet zeggen dat ie wel bevalt :)

helaas is mn pc nog te langzaam om een vol veld te draaien maar een nieuwe pc komt eraan.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-01-2022
Bij mij ook.

Nog 4 weekjes :)

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmmm, net een athlon xp 1900+ besteld en een abit KR7A moederbord en uiteraard een simmetje DDR geheugen, heb dit net echter bij www.gistron.com besteld, ik verwacht het vrijdag of zaterdag te krijgen, eens even kijken of ik verbeteringen heb. :D

Maar hoe zit het nu met het stuurprobleem, is het normaal dat je met stuur minder snel kan, is waarschijnlijk de afstelling maar ik kan niets vinden, trouwens rijdt iedereen met de standaard afstelling of is hij/zij zelf aan het klooien geweest, ook heb ik gezien dat je ze kan dl, werkt dat nog een beetje? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
Is je gaspedaal goed gecalibreerd?

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Ik rijd met de standaard (fast) setups, daar kan je heel aardig mee uit de voeten online.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet nooit hoe ik achteruit moet :?

Ik heb ingesteld dat die zelf schakelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Op woensdag 01 mei 2002 17:03 schreef Metal-Kool4 het volgende:
ik weet nooit hoe ik achteruit moet :?

Ik heb ingesteld dat die zelf schakelt :)
Tja, ff kijken dan welke knop er staat ingestelt om achteruit te schakelen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Laatst online: 13-09 14:23

Booster

Superuser

[cut]

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 17:12 schreef Fuelke het volgende:

[..]

Tja, ff kijken dan welke knop er staat ingestelt om achteruit te schakelen dan :)
ja.... maar daar kan ik nooit bijkomen. (die letters zijn dan zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is dat voor kloteconfig man, als ik men keyboard wil configgen zegtie selected key is not allowed (pijltje naar links om naar links te sturen) en dat zegtie bij iedere key.

Lol wat een baggerspel, steeringassistence kan niet eens uit |:(
Hup de prullenbak in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Op woensdag 01 mei 2002 17:48 schreef ScitzoFreak het volgende:
Wat is dat voor kloteconfig man, als ik men keyboard wil configgen zegtie selected key is not allowed (pijltje naar links om naar links te sturen) en dat zegtie bij iedere key.

Lol wat een baggerspel, steeringassistence kan niet eens uit |:(
Hup de prullenbak in.
Tuurlijk kan die niet uit als je met het keyboard gaat spelen, anders wordt de auto onbestuurbaar. Staat er ook duidelijk bij als je er met je rechtermuisknop op klikt, of er even met de muis over blijft hangen.

En pijltjes kan je idd niet kiezen om te besturen, omdat je met de pijltjes kan aangeven wat er bij pitstops veranderd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien
  • Laatst online: 13-06 16:54

H-Alien

aka Schenk

lijkt me een geschikte plaats naar ervaringen te vragen met race stuurtjes, lijkt me wel dat die hier gebruikt worden. Zijn er stuurtjes die bovengemmiddeld goed zijn of stuurtjes die duidelijk de beste bang for the buck geven.
Ik ken iig de microsoft forcefeedback , errug lekker stuurtje maar duur en forcefeedback hoeft van mij nie.

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gewoon lachwekkend hoe nep dat spel is!
Iedereen die ook maar 10 sec in een auto gereden heeft weet dat er van het hele spel echt geen reet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

die laatste post ga ik maar niet op in...

over stuurtjes:

ik heb 2 weken terug m'n eigen stuur eindelijk af gekregen en het is vooral voor nascar een superstuur.
Foto's komen binnenkort online.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kRyPtO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 09:00
Op woensdag 01 mei 2002 21:58 schreef Raimond het volgende:
die laatste post ga ik maar niet op in...

over stuurtjes:

ik heb 2 weken terug m'n eigen stuur eindelijk af gekregen en het is vooral voor nascar een superstuur.
Foto's komen binnenkort online.
laat me raden het stuurtje van actlabs :)

ik heb zelf dat stuurtje van ms met force feedback en ik heb een stuurtje gehad zonder force feedback en ik kan je echt aanraden er 1 te kopen met force feedback.
het stuurt echt stukken beter.
het is dan wel wat duurder maar dan heb je ook meteen iets beters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

ik neem aan dat poster van 3 posts hierboven zelf in nascar gereden heeft? dat zijn geen normale wagens, en geen normale circuits, ben zelf nascar fan, en verrek de nascar serie staat bekend om zijn behoorlijk goede realiteit, maar ach.

iemand ervaring met de:

saitek r440 force feedback wheel in combinatie met windowsxp?

krijgt erg goede reviews, uitstekende prijs/kwaliteit (prijs op tweakers 95 euro)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 03:04 schreef H-Alien het volgende:
ik neem aan dat poster van 3 posts hierboven zelf in nascar gereden heeft? dat zijn geen normale wagens, en geen normale circuits, ben zelf nascar fan, en verrek de nascar serie staat bekend om zijn behoorlijk goede realiteit, maar ach.

iemand ervaring met de:

saitek r440 force feedback wheel in combinatie met windowsxp?

krijgt erg goede reviews, uitstekende prijs/kwaliteit (prijs op tweakers 95 euro)
Is geen flame ofzo maar de physics kloppen gewoon helemaal niet..
Ik bedoel, als je echt heel zacht rijd, en je krijgt overstuur, irl kan je dat corrigeren door minder gas te geven en terug te sturen, nou, probeer dat eens bij het spel, en zo nog veel meer fouten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Op donderdag 02 mei 2002 04:14 schreef ScitzoFreak het volgende:

[..]

Is geen flame ofzo maar de physics kloppen gewoon helemaal niet..
Ik bedoel, als je echt heel zacht rijd, en je krijgt overstuur, irl kan je dat corrigeren door minder gas te geven en terug te sturen, nou, probeer dat eens bij het spel, en zo nog veel meer fouten..
Weet je wel hoe zwaar de auto's zijn?
Weet je wel hoeveel power die hebben?
Weet je wel hoeveeel grip die banden hebben?
Heb jij ooit ook maar zon wagen gezien in het echt, laat staan erin gereden? Is wel iets anders dan een golfje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Op woensdag 01 mei 2002 23:31 schreef kRyPtO het volgende:

[..]

laat me raden het stuurtje van actlabs :)
nope, zoals ik al zei, ik heb hem 'af gekregen'. met andere woorden, ik heb hem zelf gebouwd 8-)

Ik had 3 sturen versleten in 5 jaar tijd, dus ik was het zat. Ik wilde graag een TSW maar de verzendkosten voor dat ding waren al iets van 300 gulden dus toen dacht ik 'dat kan ik zelf ook' :)

Pedalen heb ik (nog) niet gemaakt, mijn oude van mn Thrustmaster Formula Pro zijn nog perfect.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Op donderdag 02 mei 2002 10:22 schreef Raimond het volgende:
nope, zoals ik al zei, ik heb hem 'af gekregen'. met andere woorden, ik heb hem zelf gebouwd 8-)

Ik had 3 sturen versleten in 5 jaar tijd, dus ik was het zat. Ik wilde graag een TSW maar de verzendkosten voor dat ding waren al iets van 300 gulden dus toen dacht ik 'dat kan ik zelf ook' :)

Pedalen heb ik (nog) niet gemaakt, mijn oude van mn Thrustmaster Formula Pro zijn nog perfect.
Nu ben ik toch wel nieuwsgierig geworden, heb je al pics van je zelfbouwpakket genomen en staan ze ergens online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duronbug
  • Laatst online: 20:41

duronbug

Step on it.....!

Hij weet gewoon totaal niet wat nascar is. Ik heb verschillende race sims gespeeld. Maar ik vind tot nu toch deze samen met GP3 ver boven de rest uit steken. Ik dacht in het begin ook jezus wat een apart race spel, je komt al niet eens weg, spint meteen etc. Maar toen ik zag dat ze 750 pk hadden en ook nog zon lomp gewicht, kon ik me er wel wat bij voorstellen. Later ook es op tv gekeken, maar dit spel komt gewoon bijna 100% overeen met in het echt.

Maar ik kan je ook aanraden niet met een toetsenbord te spelen maar met een stuurtje of een goeie joystick.

Helemaal het toffe aan dit spel is het online racen. Ik ken eigenlijk geen 1 race spel waar dat zo goed is als met nascar 2002.
Dus geef het niet te snel op. Als je het eenmaal onder de knie hebt raak je geheid verslaafd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Op donderdag 02 mei 2002 10:32 schreef duronbug het volgende:
Hij weet gewoon totaal niet wat nascar is. Ik heb verschillende race sims gespeeld. Maar ik vind tot nu toch deze samen met GP3 ver boven de rest uit steken. Ik dacht in het begin ook jezus wat een apart race spel, je komt al niet eens weg, spint meteen etc. Maar toen ik zag dat ze 750 pk hadden en ook nog zon lomp gewicht, kon ik me er wel wat bij voorstellen. Later ook es op tv gekeken, maar dit spel komt gewoon bijna 100% overeen met in het echt.

Maar ik kan je ook aanraden niet met een toetsenbord te spelen maar met een stuurtje of een goeie joystick.

Helemaal het toffe aan dit spel is het online racen. Ik ken eigenlijk geen 1 race spel waar dat zo goed is als met nascar 2002.
Dus geef het niet te snel op. Als je het eenmaal onder de knie hebt raak je geheid verslaafd :)
Meer specifiek: 750 PK voor 3400 lbs (= ± 1542kg) (minimumgewicht zonder piloot) met een verdeling van 1800 (816kg) links en 1600 (725kg) rechts. Cijfers komen van de auto van (Jeff Burton). Met de restrictor plate zoals in Daytona en Talladega krijgt de auto natuurlijk minder PK's. Op de site van Roush Racing spreekt men van 420 PK met restrictor plate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

ik las dat iemand zelf het stuurtje heeft gemaakt, maar niet de pedalen. Heeft iemand ervaring met het maken van de pedalen? sites? tips? Want mijn Thrustmaster Formula T1/T2 pedaaltjes doen het niet. (hoe zien die van MS er uit (van binnen?)

Ik ga namelijk NIET nascar 2002 halen, als mijn pedalen het niet 100% doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Ik heb mijn stuur gebouwd met behulp van deze website:

http://www.gunpowder.freeserve.co.uk/wheels/main.htm

Mijn stuur lijkt wel op de zijne (het binnenwerk dan, ik heb een origineel kartstuur gebruikt :))
Pics heb ik al gemaakt, maar het rolletje is nog niet vol dus het duurt nog ff voor ze online komen....

Ik ben ook begonnen met mn eigen auto voor het dutch.N2002:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/brakenhoff/rechts.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/brakenhoff/voorkant.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/brakenhoff/schuinboven.jpg

hij is nog lang niet af, maar ik ben dr ook vanmorgen pas aan begonnen :)

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

ey, Brakenhoof, wat doe jij hier? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Op donderdag 02 mei 2002 12:58 schreef Raimond het volgende:
Ik heb mijn stuur gebouwd met behulp van deze website:

http://www.gunpowder.freeserve.co.uk/wheels/main.htm

Mijn stuur lijkt wel op de zijne (het binnenwerk dan, ik heb een origineel kartstuur gebruikt :))
Pics heb ik al gemaakt, maar het rolletje is nog niet vol dus het duurt nog ff voor ze online komen....

Ik ben ook begonnen met mn eigen auto voor het dutch.N2002:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

hij is nog lang niet af, maar ik ben dr ook vanmorgen pas aan begonnen :)
Eey bedankt voor die link man! :9 Maarruh, iemand enig idee waar ik die veer kan halen voor de pedalen centrering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 10:32 schreef duronbug het volgende:
Later ook es op tv gekeken, maar dit spel komt gewoon bijna 100% overeen met in het echt.
Dat is echt 100% onzin..
Of een auto nou 100 pk heeft, of 1000, weinig gas = weinig gas, en als een rwd overstuur heeft kan je dat bij een niet al te hoge snelheid gewoon corrigeren, en daar is absoluut geen sprake van.

De mensen die denken dat dit realistisch is... :+ |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

hou je rekening met de banking in de bochten? :)
en kijk ff naar je snelheidsmeter, je zit in no time op zo'n 85mph, ook al ziet het er verrekte langzaam uit, dat is het niet, heb te maken met de size van de banen :)

(jah okay niet bristol, maar daar heb je weer extreme banking, wat van invloed is op de handling)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Plus het feit dat de auto zowieso al een beetje schuin staat afgesteld (meer gewicht op de linkerzijde) zodat hij vanzelf al een beetje die richting ingaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kheb het spel net ook maar eens aangeschaft!

wat ziet dit er cool en heftig uit zeg, loopt verder soepel, suurt perfect, alleen zit ik met een vraagje.

Ik beschik niet over paintshop pro of photoshop of iets dergelijks, simpelweg omdat ik het nooit gebruik. Maar hoe kan ik dan plaatjes die ik van internet heb geplukt op mijn auto plakken. ik heb nergens een optie gezien daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Op donderdag 02 mei 2002 14:52 schreef ScitzoFreak het volgende:

[..]

Dat is echt 100% onzin..
Of een auto nou 100 pk heeft, of 1000, weinig gas = weinig gas, en als een rwd overstuur heeft kan je dat bij een niet al te hoge snelheid gewoon corrigeren, en daar is absoluut geen sprake van.

Hoe corrigeer dan jij je auto? (zijn verschillende manieren, maar NIET allemaal werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[..]

Dat is echt 100% onzin..

Ik lees nu al een tijdje jou posts in dit topic, over hoe eht mogelijk is dat wij weten of het realistisch is of niet.

Laat ik het zo stellen, HOE de F*CK weet jij of het wel of neti realistisch is???!!! Heb je zelf ooit in een nascar wagen gereden, dat je eht allemaal zo goed weet???!!!

Ik bedoel de argumenten die jij geeft ken je ook terugverwachten. Wij kunnen het niet realistisch vinden want wij weten neit hoe zo'n auto IRL stuurt :?

Maar jij kan ons vrolijk vertellen dat het er niet eens op lijkt :? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 15:14 schreef Kaaskoekje het volgende:

[..]

Ik lees nu al een tijdje jou posts in dit topic, over hoe eht mogelijk is dat wij weten of het realistisch is of niet.

Laat ik het zo stellen, HOE de F*CK weet jij of het wel of neti realistisch is???!!! Heb je zelf ooit in een nascar wagen gereden, dat je eht allemaal zo goed weet???!!!

Ik bedoel de argumenten die jij geeft ken je ook terugverwachten. Wij kunnen het niet realistisch vinden want wij weten neit hoe zo'n auto IRL stuurt :?

Maar jij kan ons vrolijk vertellen dat het er niet eens op lijkt :? |:(
Een rwd auto heeft nu eenmaal std eigenschappen, dat heeft er niets mee te maken of het een nascar auto is of niet.
Overstuur krijg je gewoon te overdreven snel in dat spel, en corrigeren is absoluut niet mogelijk.
Dit is bij een hoge snelheid wel realistisch, maar bij lage snelheid absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Op donderdag 02 mei 2002 15:42 schreef ScitzoFreak het volgende:

[..]

Een rwd auto heeft nu eenmaal std eigenschappen, dat heeft er niets mee te maken of het een nascar auto is of niet.
Overstuur krijg je gewoon te overdreven snel in dat spel, en corrigeren is absoluut niet mogelijk.
Dit is bij een hoge snelheid wel realistisch, maar bij lage snelheid absoluut niet.
Ik heb vaak zat op stapvoets snelheid (ja ietsje harder ook dus, fietsnelheid) en op fullspeed met gemak gecorrigeerd! :z Dit hangt af van je instellingen en afstellinge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

vraagje waneer rijdt een nascar auto nou langzaam? :)

in de pits...sua

besides een rwd auto is nie ingetseld op alleen linker bochten

een rwd auto is niet ingesteld op 14 graden banking

een Nascar is niet your ordinary rwd auto

dan geef ik mijn vertrouwen toch liever aan papyrus :)

* H-Alien off to town ff stuurtjes bekijken

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Op donderdag 02 mei 2002 15:42 schreef ScitzoFreak het volgende:

[..]

a

dan wil ik nooit bij jou in een auto zitten.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Op donderdag 02 mei 2002 14:32 schreef siggy het volgende:
ey, Brakenhoof, wat doe jij hier? :+
ik doe mee aan dutch.n2002 :)
enne, op GoT zit ik al 2 jaar :7

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Op donderdag 02 mei 2002 15:06 schreef Kaaskoekje het volgende:

wat ziet dit er cool en heftig uit zeg, loopt verder soepel, suurt perfect, alleen zit ik met een vraagje.

Ik beschik niet over paintshop pro of photoshop of iets dergelijks, simpelweg omdat ik het nooit gebruik. Maar hoe kan ik dan plaatjes die ik van internet heb geplukt op mijn auto plakken. ik heb nergens een optie gezien daarvoor.
Kan wel eens lastig worden. Pics vanop internet moet je namelijk omzetten in *.tga formaat, vervolgens zet je die in je exports_imports folder van NASCAR 2002, en dan kan je ze via de paintshop importeren én aanbrengen op je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Op donderdag 02 mei 2002 15:06 schreef Kaaskoekje het volgende:

gewoon de demoversie van paintshop pro of photoshop downloaden. die kan je meestal 30 dagen gebruiken (of 40 keer ofzo).
En je kan natuurlijk altijd een crack erbij downloaden >:)

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Op donderdag 02 mei 2002 16:02 schreef Raimond het volgende:

[..]

ik doe mee aan dutch.n2002 :)
enne, op GoT zit ik al 2 jaar :7
ga je nog meedoen aan gpl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

nope, geen GPL voor mij dit jaar. LFRS-GP3 begint ook binnenkort en ik vind GP3 veeeeel leuker :+

M'n auto is bijna af trouwens, ik zal zo ff wat screens maken.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow ik zie net ergens dik onder het stof Coreldraw 9 liggen, ff geinstalled en ja hoor, het werkt. Nu ben ik totaal niet goed in paintshoppen en dat soort flauwegein. Moet je schaduwlijnen en dergelijke tekenen, waat bijvoorbeeld het chasis iets verbuigt, of kan je gewoon kleuren en reclame plakken???

Owja en hoe zit dat met nummering en dergelijke, ik bedoel ik rij graag met nummer 39. Maar als ik online ga racen en er is al iemand anders met nummer 39 gaat hij daar dan niet moeilijk om doen ofzo???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

kaaskoekje:
het beste kun je een template downloaden van jouw merk auto, want die werken met layers (zodat je niet per ongeluk je ramen kan beschilderen ofzo).
kijk hier:
http://www.sportplanet.com/team-lightspeed/b_simpson/nr2002_templates.shtml

Ik weet alleen niet of jouw software ook layers ondersteunt.

Mijn auto is af!

http://home.quicknet.nl/mw/prive/brakenhoff/rechts2.jpg

http://home.quicknet.nl/mw/prive/brakenhoff/voorkant2.jpg

http://home.quicknet.nl/mw/prive/brakenhoff/schuinboven2.jpg

http://home.quicknet.nl/mw/prive/brakenhoff/achterkant2.jpg

ik krijg die plaatjes ff niet hier, dus als je m wilt zien moet je klikken..

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

Weeeeeeeeeeee

dat was lang geleden (nascar 2 was de laatste versie die ik speelde), net na het nodige testwerk de 1e 2 races achter de rug (offline) en beide gefinished zonder brokken te maken, wow :o

maaruh klopt het dat ik die hele dutch.n2002 server nergens kan vinden? :?

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
Mijn auto is af!

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/brakenhoff/rechts2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/brakenhoff/voorkant2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/brakenhoff/schuinboven2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/brakenhoff/achterkant2.jpg

ik krijg die plaatjes ff niet hier, dus als je m wilt zien moet je klikken..

............................
zet de url als volgt neer [img]htt://URL[/IMG]
Hij is gaaf man, kan je er ook 1 maken in de Jordan kleuren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

tnx for posting :)

Ik wist wel hoe het moest, maar op de een of andere manier lukte het gisteren niet |:(

Dit is pas mn tweede auto die ik heb gemaakt, en ik ben niet echt goed met tekenprogramma's, maar ik begin het te snappen.
Ik zal kijken of ik een Jordanwagen kan maken :)

Op DSZ is er wel een team met een BMW.Williams Nascar :)

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Half uurtje knoeien, hier is het resultaat :)

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/brakenhoff/jordan1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/brakenhoff/jordan2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/brakenhoff/jordan3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/brakenhoff/jordan4.jpg

Als je de tga file wilt hebben (en eventueel de psp met layers) moet je maar ff mailen.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij misschien uitleggen hoe het online racen in zijn werk gaat??? ik bedoel zo'n league lijkt me wel leuk, maar ik heb daar denk ik geen tijd voor. Bovendien moest je je aanmelden bij het filsca ofzo, maar dan krijg je een mailtje met een activeringslink, en die is dood. Ofwel aanmelden lukt niet. En zoals ik al eerder vroeg mag je rijden met het nummer waar je mee wilt rijden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

1) je moet die link in de faq even overtypen in je adresbalk dan doet hij het wel (niet copy-paste).

2) nummers kunnen al bezet zijn, is niet erg netjes die te kiezen.

verder schijnt (nog nie meegedaan) er 1 keer in de 2 weken een race te zijn, 15 minuten practice, dna 5 minuten qualify & warm-up, dan de race, zo is het tenminste bij de nascar 4 league.

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even reageren op de enige anti Nr2002 poster hier :).

Dit spel is zeker het beste wat je kunt krijgen. En zelfs op lage snelheden klopt het naar mijn opvattingen WEL.
Met wat voor setup rij je? (gokje, de Fast setup)
Wat voor baan rij je?
Als je namelijk op een oval rijdt staan de wielen gewoon scheef onder de auto,... dat heeft in een simulatie game nogal wat invloed op het gedrag van de auto bij lage snelheden. Dus als jij veel gas geeft zal de auto in eerste instantie flink kunnen 'zwalken'. Probeer maar eens een mooie donut te maken. Linksom gaat tien keer makkelijk dan rechtsom met een snelle oval-setup. En dat is puur omdat die bandjes scheef op het asfalt drukken.

Dit is echt niet een spel dat in een maand door een paar broekies is ontwikkelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 04 mei 2002 01:07 schreef erikvs het volgende:
Nog even reageren op de enige anti Nr2002 poster hier :).

Dit is echt niet een spel dat in een maand door een paar broekies is ontwikkelt.
Inderdaad!

Wel, het topic leeft nog. Net... :) Er komen meer en meer Nacar fans bij! Da's mooi. Ik ben benieuwd of dit nou de meest populaire versie ever aan het worden is. Gezien de online mogelijkheden en het feit dat zowat iedereen tegenwoordig een snelle verbinding heeft, kan dit, zelfs in Nederland, wel is een grote hit gaan worden.

Ik ben weer dus terug van Disneyland Paris. Ik ben totaal helemaal uitgeput. Maar ik ga toch maar eens kijken of het me lukt vanavond ff onine ta racen! 'k Heb het echt gemist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

vind je het gek dat er steeds meer mensen bijkomen, spel is gewoon mega mega naijs :)

gisteren weer zo'n coole race, ben nog een brookie dus kwalificeerde als 24e van de 31 op daytona. Start gaat allemaal prima, na 2 rondjes ofzo een crash zo'n 10 auto's voor me, weet er 3 te ontwijken, knal vervolgens toch nog boven op iemand :(

anyways damage stond uit op de server dus we gaan vrolijk verder, weet met veel pijn en moeite aan te sluiten bij ene groepje en draft lekker mee, groepje van 4 ik de 4e auto, gaat ronden lang goed en we komen steeds dichter bij de leiders. Zitten we in turn 2, spint de 3e auto in het groepje recht voor me neus, zijn achterkant brak gewoon uit, en ik zat daar dus echt vlak op, dan stroomt de adrenaline echt wel door je lichaam als je in een splitseconde probeert de crash te ontwijken :D

anyways was gelukt, wederom paar crashes, wederom overal tussendoor weten te sturen, 3 ronde's te gaan spint d eleider van de race, blew his tire lol, anyways uiteindelijk na 40 rondjes gefinished als 9e, motto, in een lange race vooral zorgen dat je alle crashes mist en je komt vanzelf in de top 10, maar de adrenaline die door je lichaam denderd als je fullspeed door turn 3 raast terwijl je niks ziet vanwege de rook als gevolg van een ongeval is moeilijk te bescrhijven :)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

idd, dat is ook de beste manier om je rating omhoog te krijgen; starten in een vol veld en gewoon uitrijden. Ook al crash je, ga gewoon de pits in, er zijn zat mensen die opgeven na een crash.

Wat je alleen niet moet doen is op een shorttrack gaan rijden; ontzettend veel lol maar je rating (LPI!) gaat er helemaal aan ;)

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

hehe idd me blijft voorlopig even op de superspeedways hangen, daytona bijvoorbeeld is een goede beginners track.

geen gezeik met remmen, gewoon vol gas, weinig kans dat je achterkant uitbreekt, gewoon een lekker smooth easy going track :)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

damn!

ik had net de beste onlinerace ooit; 30 man op daytona, op een gegeven moment lag ik 12 maar de leaders kwamen voorbij dus ik kon aanhaken. dat deden er meer dus #5 - #12 waren in vol gevecht met #2 en een achterblijver ertussen. spint ineens die achterblijver :(
Ik weer verder, lag 10e, 20 meter voor de finish wordt ik van de server afgegooid door verrotte verbinding :'(

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Failure
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:33

General_Failure

Vrolijk Pasen!!!

Nadat ik dit topic gelezen heb, ben ik als tot nu toe fanatiek offline Nascar 4 racer ook maar eens online gegaan (ADSL >:)) en ik moet zeggen: :9- :9~.
In de tweede race op Daytona trouwens meteen gewonnen, want de nummer 2 werd eraf gebeukt en toen lag ik meteen 10 secs voor. Dat levert trouwens wel snel rating 1 op :Y)!

Is het op Nascar 2002 veel drukker dan bij 4, want ik heb nogal wat moeite om een goede server te vinden (lage ping, veel auto's). De meeste servers zijn 0 deelnemers en soms is er geen geschikte of moet ik Arcade gaan rijden. Misschien is het dan het geld waard om up te graden.

Me and my dear friend General Protection-Error will invade your computer with our mighty army of Bugs. We will avoid the Firewall at the Gates of your PC by entering through your Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

elke n4 fan is al zowat overgestapt op n2002 aangezien het al aardig lang uit is, nog een reden is dat zodra n2002 uitkwam, papy al zijn n4 servers na een kort tijdje afsloot....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 19:58 schreef Raimond het volgende:
Half uurtje knoeien, hier is het resultaat :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Als je de tga file wilt hebben (en eventueel de psp met layers) moet je maar ff mailen.
Gaaf man, zet mn icq nr maar ff in je lijst(64473386), dan kan je hem toesturen. Kunnen we ook een keer online racen. Moet echter wel even wachten aangezien ik net mijn pc heb geformatteerd. Verder moet ik nog even met het stuurtje aanklooien maar verder lijkthet me lache. Kunnen we ook even kijken of voicecom goed werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm

[..]

Dat is echt 100% onzin..

Je praat onzin, en wel om de volgende reden.

Jij beweert dat je bij overstuur bij een RWD van het gas moet afgaan. Dat is onzin. Op het moment dat jij gas lost, zal de druk op de achteras minder worden, en dus verminderd je grip. Netto resultaat is dat je nog meer gaat oversturen.

Neem bijvoorbeeld Martinsville. Ga jij als je daar oversturend een bocht uit komt maar eens liften. Daar ga je een zware dobber aan krijgen. En zo gaat het in IRL ook.

Mag ik misschien vragen wat voor race-ervaring je hebt? Heb je een racecursus gedaan? Schijnbaar niet, want daar zullen ze jou dus zeker niet vertellen dat je moet liften in een overstuur-situatie. Als je niet weet waar je het over hebt, hou dan gewoon je mond. Als je wel te weten wilt komen waar je denkt dat je het over hebt, schaf dan eens Grand Prix Legends aan. Daar zijn de basis-physics van het rijden met een RWD iets duidelijker en minder gemaskeerd door het enorme gewicht van een Nascar-wagen.

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit:
Laat ook maar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

ff een vraagje mbt superspeedways + crashes + ontwijken + bocht.

Jullie vatten em denk ik al :P Okey, Je rijd op een superspeedway topspeed, achter een groepje (4 auto's ofsow), in een bocht, en je voorganger crasht/slipt, hoe ontwijk je deze op de beste manier, zonder de controle van je wagen te verliezen?? (Als ik naar de buitenkant stuur, dan ofwel de muur, ofwel overstuur en alsnog de muur...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja daar ben ik ook nog neit zo achter, net als dat iedereen gewoon van me weg rijdt op Daytona terwijl ik vol gas doorblaf. Beetje vreemd, terwijl ik Op California gerust de hele bende inhaal :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, heb flink wat online geraced, ben nu level 0-1-3-4, kenners zullen weten wat ik bedoel >:)
Online racen blijft een zeer onzeker gebeuren, goed qualificeren helpt wel maar is erg moeilijk. Als het meezit en je ontwijkt de eerste ronde ongelukken, zit je al snel in de top tien. Vandaar kan het alle kanten op, tenminste bij mij. Eenmaal ben ik in lei(ij)dende positie ge-ejected door de host, een heel aparte ervaring, vooral omdat het ronde 27 van 30 was en ik 30 seconden voorlag.
In de race kom je tegenstanders van je eigen kaliber tegen, maar helaas doen er ook slakken en wreckers mee, dat is denk ik wel het grote nadeel van deze openbare server. Al zit ik zelf ook weleens als een beginneling te stuntelen en aldoende leren we he :?
anyway, mijn laps per incident staat op 1:16.9 Is dat erg laag, vermoed van wel namelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Alien

H-Alien

aka Schenk

Op maandag 06 mei 2002 21:09 schreef ND het volgende:
ff een vraagje mbt superspeedways + crashes + ontwijken + bocht.

Jullie vatten em denk ik al :P Okey, Je rijd op een superspeedway topspeed, achter een groepje (4 auto's ofsow), in een bocht, en je voorganger crasht/slipt, hoe ontwijk je deze op de beste manier, zonder de controle van je wagen te verliezen?? (Als ik naar de buitenkant stuur, dan ofwel de muur, ofwel overstuur en alsnog de muur...)
whatever je doet NIET remmen, op zo'n snelheid is remmen vrijwel altijd fataal, verder is het een beetje gevoel en ervaring. Als ik een auto haaks de muur in zie knallen, ga ik automatisch naar boven, de auto stuitert vaak terug naar beneden, raakt de auto echter onder een kleine hoek de muur zal de gecrashte auto waarschijnlijk langs de muur verder schuiven en kan je dus beter onderin de bocht zitten. Oftewel kwestie van gevoel en ervaring. Ga desnoods van je gas af, maar rem iig niet, als je te fanatiek remt spin je 100% zeker. Wat ook helpt trouwens is vooruit kijken, kijk niet recht voor je wielen kijk naar waar je naartoe wilt, da's handiger om mooi de bochten uit te driften, maar tegelijkertijd zie je crashes ook eerder en heb je meer tijd te reageren.

Voor die post erna, heeft waarschijnlijk ook te maken met de setup, op daytona rijdt ik voor de kwalificatie een andere setup dan voor de race, waardoor ik vrij snel kan kwalificeren (mijn qualify setup is snel maar motor begeeft het 8 v.d. 10 keer na de 2e ronde, maar ach kwalificatie is toch maar 2 rondjes :D) Voor kant en klare setups moet je gewoon even google'n op nascar 2002 setups ofzo :)

www.simsport-racing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 16:44

cky

ik speel hem nu ook een tijdje, maare heb geen stuur en geen online key zeg maar,
maar het spel is niet duur toch??

dus ik ga hem kopen, want het blijft me gewoon boeien zelfs met steeringhelp :r

en een racespel zonder stuurtje is ook nie alles dus dat zal ik er maar bijkopen
nog suggesties voor het stuurtje ben niet rijk, eerder arm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Op dinsdag 07 mei 2002 03:55 schreef cky het volgende:
ik speel hem nu ook een tijdje, maare heb geen stuur en geen online key zeg maar,
maar het spel is niet duur toch??

dus ik ga hem kopen, want het blijft me gewoon boeien zelfs met steeringhelp :r

en een racespel zonder stuurtje is ook nie alles dus dat zal ik er maar bijkopen
nog suggesties voor het stuurtje ben niet rijk, eerder arm
Zeker niet duur, iets meer dan 28 Euro, en soms vind je hem nog goedkoper terug.

Wat men vaak geeft als tip bij crashes is het volgende: zie je een auto voor je spinnen, probeer hem dan niet te ontwijken maar stuur er recht op af, op het moment dat jij de plaats bereikt waar hij was toen hij begon te spinnen, is de auto al verder weg gespint. Misschien een beetje onduidelijk, en niet altijd makkelijk uit te voeren omdat je verstand vaak iets anders zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 mei 2002 10:37 schreef Fuelke het volgende:

[..]

Zeker niet duur, iets meer dan 28 Euro, en soms vind je hem nog goedkoper terug.

Wat men vaak geeft als tip bij crashes is het volgende: zie je een auto voor je spinnen, probeer hem dan niet te ontwijken maar stuur er recht op af, op het moment dat jij de plaats bereikt waar hij was toen hij begon te spinnen, is de auto al verder weg gespint. Misschien een beetje onduidelijk, en niet altijd makkelijk uit te voeren omdat je verstand vaak iets anders zegt.
Ja, doe ik ook altijd. Als het ongeluk redelijk dichtbij en recht voor je plaatsvindt, kun je maar het beste op goed geluk rechtdoor rijden: over het algemeen schuiven de auto's opzij.
Als er in de verte een ongeluk gebeurt, kun je vaak nog schatten (met enige ervaring op zak) waar de auto heen zal stuiteren en waar je heen moet gaan (hoog of laag).
En tja, als de auto's die echt voor je bumper zitten crashen is het vaak een kwestie van geluk...
Hard aan het stuur gaan trekken of remmen is in ieder geval nooit goed: dan gaat het sowieso fout. Slalommmen tussen een paar wrakken door op volle snelheid gaat gewoon niet met Nascar.

Ik ben zelf al regelmatig in volle vaart een grijze stofwolk in gedoken met wisselende gevolgen. De ene keer heb je mazzel en kom je er heelhuids doorheen. De andere keer zit je er bovenop. Hoe meer auto's erbij betrokken zijn, hoe moeilijker het wordt. Het hoort eigenlijk allemaal bij de spanning van Nascar...
Heb je geluk en rij je door, dan geeft dat een geweeeeeeeeldige kick. En heb je pech... rij dan in ieder geval de race uit (als je online raced, in ieder geval): da's altijd goed voor je rating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 22:30

J.apiooo

FWN

Inderdaad: de Thiery Boutsen (ex-F1 coureur voor Benetton, Williams & Arrows) strategie... hij kwam hier in feite als eerste mee volgens mij (tenminste de eerste keer dat ik het hoorde.. eind jaren '80)

Gisteren ook mijn eerste online experience met NASCAR Racing 2002. Als doorgewinterde GP3 2000 liefhebber met ervaring met NASCAR 1 en 2 keek ik erg uit naar de mogelijkheden. Gisteren met mijn teamgenoot online geraced op Daytona. Echt geweldig.. slechts 20 ronden nog, maar wel 20 ronden deur-aan-deur geraced.... en daar komt het echte online gevoel en vereisten naar voren: elkaar ruimte geven, maar niet meer dan strikt noodzakelijk. Alleen dan kun je echt goed online tekeer gaan.

Dit is een enorme uitdaging, maar echt enorm. *D*D*D*D

Uiteindelijk was het verschil op de meet slechts 0,019 duizendste van een seconde! Hij kwam binnendoor na de laatste bocht en door in de laatste flauwe knik echt langszij... ik hoorde niets over de radio en dacht verloren te hebben............. totdat mijn crew de felicitaties overbracht. Geweldig! :) Screen:

Afbeeldingslocatie: http://www.gpchampionship.com/gif/other/NASCARFirstOnlineRace-JaapMaurice.jpg

Jaap

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste