Ik stel zeker een moeilijke vraag
Blader eens door het topic, denk dat er wel het één en het ander instaat over hoe goed de set-ups zijn, en waar je er eventueel extra kan gaan wegplukken.Op zondag 26 mei 2002 23:09 schreef Reyes het volgende:
Ik stel zeker een moeilijke vraag
En inderdaad, het spel legt nogal een hoge werkdruk op aan je systeem.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
ik draai met alles open op 1280*ik geloof 768*32 op ongeveer 16 fps... maar dit vind ik eigenlijk niet erg want het is niet echt schokkerig.
had gisteren weer pole op daytona (nog steeds AI op 70%) na 1 foutje van mij en 1 fout van een tegenstander (in mijn mening) finishte ik als 19e in de door mij ontworpen auto (heb de auto van #1 omgebouwd) als er ge-interesseerden zijn in de replay/screen van de auto hoor ik het wel (moet er wel iemand met een plaats komen waar ik ze kan uploaden)
had gisteren weer pole op daytona (nog steeds AI op 70%) na 1 foutje van mij en 1 fout van een tegenstander (in mijn mening) finishte ik als 19e in de door mij ontworpen auto (heb de auto van #1 omgebouwd) als er ge-interesseerden zijn in de replay/screen van de auto hoor ik het wel (moet er wel iemand met een plaats komen waar ik ze kan uploaden)
Inderdaad, zolang het niet gaat schokken en de framerate zo'n beetje constant blijft is er weinig aan de hand. Edit ==> Ondertssn heb je dus wel webspace gevonden dus was die niet meer van toepassing.Op maandag 27 mei 2002 07:46 schreef rblommers het volgende:
ik draai met alles open op 1280*ik geloof 768*32 op ongeveer 16 fps... maar dit vind ik eigenlijk niet erg want het is niet echt schokkerig.
Als je screenshots wilt posten (alsjeblieft in JPEG!), kan je ze het beste uploaden via Endoria.
Dat werkt heel simpel: bladeren naar je screenshot, uploaden en vervolgens de link die in beeld verschijnt kopiêren in je post hier.
Dat doe je trouwens door het volgende in je post te typen:
[img]kopie van complete url[/img]
Wat betreft fps: ik zit altijd boven de 35. Minstens. En ik heb alles hogh en zo. Res van 1024x768x32. Ik heb een Ayhlon 1600+ en een GeForce 3 Ti 200. Aantal auto's voor me in zicht: 24.
Onder de 30 lijkt het allemaal wel vloeiend maar vergeet niet: hoe minder fps, hoe minder reactiemogelijkheden je hebt binnen een seconde...
Mocht je N2002 gepatched hebben en een lage fps hebben met DirectX, dan moet je een bepaald D3D.dll kopieren van de CD. (Zie Message of the day als je online gaat spelen). Mijn fps vloog van 26,5 naar 40+ op bepaalde plekken!
Dat werkt heel simpel: bladeren naar je screenshot, uploaden en vervolgens de link die in beeld verschijnt kopiêren in je post hier.
Dat doe je trouwens door het volgende in je post te typen:
[img]kopie van complete url[/img]
Wat betreft fps: ik zit altijd boven de 35. Minstens. En ik heb alles hogh en zo. Res van 1024x768x32. Ik heb een Ayhlon 1600+ en een GeForce 3 Ti 200. Aantal auto's voor me in zicht: 24.
Onder de 30 lijkt het allemaal wel vloeiend maar vergeet niet: hoe minder fps, hoe minder reactiemogelijkheden je hebt binnen een seconde...
Mocht je N2002 gepatched hebben en een lage fps hebben met DirectX, dan moet je een bepaald D3D.dll kopieren van de CD. (Zie Message of the day als je online gaat spelen). Mijn fps vloog van 26,5 naar 40+ op bepaalde plekken!
hier is ie dan (ik weet het hij ziet er niet uit) het is mn 1e ge-editte auto. ik zal later ook nog wat andere screens plaatsen
Verwijderd
Wil je dat barrel niet zo groot afbeelden joh
. Ik zou, als ik jouw was, op zoek gaan naar wat site die je kunnen helpen in de vorm van tips. Of anders iemand anders vragen een mooie auto te maken.
De ingame paintshop is niet wat je moet gebruiken als je een supermooie auto wil.

Ik wil niet zeggen dat ik goed kan painten, maar dit is 1 van m'n betere auto's
.
De ingame paintshop is niet wat je moet gebruiken als je een supermooie auto wil.

Ik wil niet zeggen dat ik goed kan painten, maar dit is 1 van m'n betere auto's
ziet er mooi uit!. maar wat moet ik dan gebruiken? en hoe zet ik de afbeelding kleiner neer?
toch maar ff laatste vermdelding geven dat je je nog steeds kunt inschrijven voor de Nederlandse Nascar 2002 league?
http://dutch.simracingzone.net/all/news.php
http://dutch.simracingzone.net/nascar2002/article.php?date=2002_05_14_01-05-00
http://dutch.simracingzone.net/all/news.php
http://dutch.simracingzone.net/nascar2002/article.php?date=2002_05_14_01-05-00
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Gewoon een losstaand paint programma (Paint Shop Pro, Photoshop). Daarmee kan je dan gelijk je screenshot verkleinen voordat je het plaatst (je kunt het niet gewoon verkleind plaatsen of zo).Op dinsdag 28 mei 2002 07:32 schreef rblommers het volgende:
ziet er mooi uit!. maar wat moet ik dan gebruiken? en hoe zet ik de afbeelding kleiner neer?
Jouw paint is trouwens wel één van de .... uh.... eh... meest eh.... tja... uh... eh... opvallende paints die ik ooit gezien heb... Waarom wilde je die eigenlijk zo graag laten zien aan ons...?
ik vind dit ook zon strak spel, telkens als ik een race van wat dan ook op tv heb gezien, heb ik zin in dit spel,
die spanning is niet normaal, alleen ik moet echt een stuurtje kopen, alleen heb echt het geld niet ( ik wil een ff) kan niet eens men vakantie betalen......
die spanning is niet normaal, alleen ik moet echt een stuurtje kopen, alleen heb echt het geld niet ( ik wil een ff) kan niet eens men vakantie betalen......
Verwijderd
Je maakt hem in Paintshop Pro of Photoshop.
Daar kun je veel meer doen om er een mooie auto van te maken.
http://www.sportplanet.com/team-lightspeed/b_simpson/nr2002_templates.shtml <<voor de nodige paintbestanden.
Als je tevreden bent met ontwerp kun je een kopie oplaten slaan als .tga en dan importeer je de hele auto in 1 keer naar de paintshop van het spel.
Daar kun je veel meer doen om er een mooie auto van te maken.
http://www.sportplanet.com/team-lightspeed/b_simpson/nr2002_templates.shtml <<voor de nodige paintbestanden.
Als je tevreden bent met ontwerp kun je een kopie oplaten slaan als .tga en dan importeer je de hele auto in 1 keer naar de paintshop van het spel.
Verwijderd
zo'n bere systeem en dan niet alles kunnen zien? wel alle goede drivers?Op zondag 26 mei 2002 03:27 schreef Reyes het volgende:
Wereldspel dit
Heb ut deze week gekocht en speel nu niet anders.
Was straks op Daytona aan het racen (200 laps) krijg ik in lap 189 een duw...auto naar de klote
Tering wat heb ik gevloekt
Vraag me trouwens wel af wat voor pc je nodig moet hebben om alles te laten zien.
Ik heb een XP1800+, 762MB PC2400 DDR, GF4 Ti4600 en nog wil het niet met alle toeters en bellen soepel lopen.
Die auto's doen het um...als ik vooraan rij zit ik op ongeveer 26fps maar als je achteraan rijdt (dat je 40 auto's ziet) dan is het 12-14 fps
Dan maar een reso lager...speel nu op 1280x964x32 en dat is wel te doen.
Even flink oefenen en dan wil ik online gaan racen
ik draai zelf op een thunderbird 1200 , 512mb intern, gf2 400mx en ik draai alles op full op 1600x1200 met ongeveer 35 frames per seconden constant, dus loopt erg lekker
Dus even samenvattend:Op zondag 26 mei 2002 03:27 schreef Reyes het volgende:
Vraag me trouwens wel af wat voor pc je nodig moet hebben om alles te laten zien.
Ik heb een XP1800+, 762MB PC2400 DDR, GF4 Ti4600 en nog wil het niet met alle toeters en bellen soepel lopen.
Die auto's doen het um...als ik vooraan rij zit ik op ongeveer 26fps maar als je achteraan rijdt (dat je 40 auto's ziet) dan is het 12-14 fps
Dan maar een reso lager...speel nu op 1280x964x32 en dat is wel te doen.
Je rijdt 1600x1200x32 met alle details op full en alle auto's voor je weergeven en alle auto's achter ?

Ik zou alleen niet weten of dat een normale score is.
Verwijderd
met die opties allemaal aan zit ik tussen de 30 en 35 fpsOp dinsdag 28 mei 2002 12:43 schreef TheBrain het volgende:
[..]
Dus even samenvattend:
Je rijdt 1600x1200x32 met alle details op full en alle auto's voor je weergeven en alle auto's achter ?
![]()
Ik zou alleen niet weten of dat een normale score is.
nou bedanktOp dinsdag 28 mei 2002 09:09 schreef hellogoodbye het volgende:
[..]
Gewoon een losstaand paint programma (Paint Shop Pro, Photoshop). Daarmee kan je dan gelijk je screenshot verkleinen voordat je het plaatst (je kunt het niet gewoon verkleind plaatsen of zo).
Jouw paint is trouwens wel één van de .... uh.... eh... meest eh.... tja... uh... eh... opvallende paints die ik ooit gezien heb... Waarom wilde je die eigenlijk zo graag laten zien aan ons...?
ik wou m graag laten zien omdat dit mijn 1e keer was dat ik mn auto'tje ge-edit heb...
btw ik heb zojuist een bod uitgebracht op een stuurtje
nl. deze:
Racestuur merk Thrustmaster
type Formula Sprint
Met 2 hendels achter het stuur en 4 knoppen.
En losse voet pedalen voor remmen/gas geven.
Zo goed als nieuw voor €10,- nu maar afwachten of het goed is voor degene die m verkoopt
Verwijderd
euh...waar heb je dat gedaan? (gaat er even overheen biedenOp dinsdag 28 mei 2002 15:07 schreef rblommers het volgende:
[..]
nou bedankt![]()
ik wou m graag laten zien omdat dit mijn 1e keer was dat ik mn auto'tje ge-edit heb...
nl. deze:
type Formula Sprint
Zo goed als nieuw voor €10,- nu maar afwachten of het goed is voor degene die m verkoopt
geintje
ik wil er wel overheen bieden 
heb medelijden ik ben arm, en heb vorige week weer een boete gehad
heeft er niemand een 2dehands FF stuurtje liggen wat ie kwijt moet????
heb medelijden ik ben arm, en heb vorige week weer een boete gehad
heeft er niemand een 2dehands FF stuurtje liggen wat ie kwijt moet????
Volgens mij heb ik ook ooit zo'n stuur gehad. Op zich wel een klein jaartje meegegaan. Volgens mij verkopen ze die nu voor 20/25 euro bij Bart Smit en zo. Alhoewel... die heet de Charger volgens mij. Ach, allemaal een pot nat.Op dinsdag 28 mei 2002 15:07 schreef rblommers het volgende:
[..]
nou bedankt![]()
nl. deze:
type Formula Sprint
Verwacht niet te veel van de pedalen: die zijn zwaar knudde! Maar met die twee hendels kan je ook wel aardig uit de voeten.
na het lezen van dit topic geloof ik dat ik ook dit spel maar eens moet gaan aanschaffen 
ben zelf al F1 fan in hart en nieren (+rest van lichaam
) dus...
heb ooit met een maat op Indianapolis gereden bij F1 2001 maar daar kan je wel op de oval rijden en dat was zwaar kicken om met elkaar stuivertje te wisselen bij 380kmh
stond echt met zweethandjes na te puffen zeg.....ongelooflijk hoe gaaf dat kan zijn
* yonexfreak gaat straks uit werk ff zijn zuurverdiende €€urotjes bij de Dynabyte uitbesteden
* yonexfreak die hoopt snel eens online een game te kunnen doen
* yonexfreak heeft als motto bij online racing >> leven en laten leven
(zijn al genoeg Takuma Sato's op de wereld
)
ben zelf al F1 fan in hart en nieren (+rest van lichaam
heb ooit met een maat op Indianapolis gereden bij F1 2001 maar daar kan je wel op de oval rijden en dat was zwaar kicken om met elkaar stuivertje te wisselen bij 380kmh
stond echt met zweethandjes na te puffen zeg.....ongelooflijk hoe gaaf dat kan zijn
* yonexfreak gaat straks uit werk ff zijn zuurverdiende €€urotjes bij de Dynabyte uitbesteden
* yonexfreak die hoopt snel eens online een game te kunnen doen
* yonexfreak heeft als motto bij online racing >> leven en laten leven

I don't drive fast, I only fly low!
die opmerking over pedalen gaat die over pedalen op dit stuurtje of over pedalen op stuurtjes in het algemeen?Op dinsdag 28 mei 2002 15:35 schreef hellogoodbye het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik ook ooit zo'n stuur gehad. Op zich wel een klein jaartje meegegaan. Volgens mij verkopen ze die nu voor 20/25 euro bij Bart Smit en zo. Alhoewel... die heet de Charger volgens mij. Ach, allemaal een pot nat.
Verwacht niet te veel van de pedalen: die zijn zwaar knudde! Maar met die twee hendels kan je ook wel aardig uit de voeten.
over pedalen van de goedkope stuurtjes in het algemeen
www.simsport-racing.com
tja, ik moet toch wat als ik niet veel geld te besteden heb. (en ja zelfs €90 is te duur )
die opmerking gaat over die pedalen van dat specifieke stuur.
bij de wat duurdere thrustmasters vind ik de pedalen altijd heel lekker. Bij andere merken zien de pedalen er soms erg vreemd uit en lijken ze mij niet echt lekker, maar ik moe erbij zeggen dat ik nooit anders dan thrustmaster gereden heb.
bij de wat duurdere thrustmasters vind ik de pedalen altijd heel lekker. Bij andere merken zien de pedalen er soms erg vreemd uit en lijken ze mij niet echt lekker, maar ik moe erbij zeggen dat ik nooit anders dan thrustmaster gereden heb.
Ja, inderdaad.Op dinsdag 28 mei 2002 20:18 schreef Raimond het volgende:
die opmerking gaat over die pedalen van dat specifieke stuur.
Ik heb zelf nu een FF Thrustmaster met best wel lekkere pedalen. Het lijke echten pedalen.
Bij die goedkope sturen zijn de pedalen soms net gamepads met grote knoppen die je met de voet kunt indrukken.
Hm, dat vond ik zelf wel een heeeeele goede omschrijving!
mwoah... dat kan er denk ik wel mee door, maar de beste zullen het zeker niet zijn. Ook niet de slechtste trouwensOp dinsdag 28 mei 2002 21:24 schreef rblommers het volgende:
zijn dit een beetje goede pedalen dan?
[afbeelding]
Mochten er nog mensen interesse hebben in de autocross van vandaag (!! woensdag), gelieve of mij mailen, of tussen 19:45 en 20:00 in de sierra alpha west lobby 2 gaan zitten!
Mmmm... Nou ja, voor 10 euro zeker! Ook nog wel voor 25 euro, hoor (in de winkel). Voor Nascar 2002 is 't altijd beter dan een gamepad... Maar ik heb zelf die pedalen nooit gebruikt (ik had inderdaad wel een andere versie: deze pedalen lijken zowaar nog opp pedalen ook!) ik gebruikte altijd de hendels achter het stuur: werkt ook goed.Op dinsdag 28 mei 2002 21:24 schreef rblommers het volgende:
zijn dit een beetje goede pedalen dan?
[afbeelding]
Vanavond!! om 20:00 gaat de practise van start op de Dutch n2002 server voor de 2e Autocross met n2002. Wie nog wil komen is van harte welkom, ervaring is niet vereist, eigenlijk is niks vereist. Enige wat niet mag is in de verkeerde richting rijden
. Paswoord is autocross
Be there!
Be there!
Alles mag behalve de andere kant op rijden
Daim, dat zal me een klotezooi geven...

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
vet toch 
server is gestart, men kan nog tot 20:20 joinen!
server is gestart, men kan nog tot 20:20 joinen!
hoe is het afgelopen?? 
heb zelf helaas nog geen tijd gehad om game te kopen
hopelijk kan ik in de grote vakantie ff flink racen (met F1 2002 en GP4...boy oh boy what an summer 2 come
)
hopelijk kan ik in de grote vakantie ff flink racen (met F1 2002 en GP4...boy oh boy what an summer 2 come
We zijn met een paar problemen moeten beginnen, er was een probleem bij het aanloggen op Sierra, vervolgens waren er een heleboel servers verdwenen, maar uiteindelijk zijn we toch nog aan het racen (nou ja, eerder wreckenOp donderdag 30 mei 2002 09:56 schreef yonexfreak het volgende:
hoe is het afgelopen??
hopelijk kan ik in de grote vakantie ff flink racen (met F1 2002 en GP4...boy oh boy what an summer 2 come)
Op donderdag 30 mei 2002 10:07 schreef Fuelke het volgende:
[..]
toch nog aan het racen (nou ja, eerder wrecken) geraakt. Was fun, steeds proberen om de leider eruit te rammen.
ik hoop dat ik snel ook ff meekan doen...wel ga ik eerst ff demo downen voor zekerheid voordat ik hem ga kopen
tis toch 30 zuurverdiende eurotjes
de wreckrace was heel cool, hopelijk volgen er meer
ik denk dat je het spel het best op internet kan bestellen.
ik heb nog niks gevonden hier in de winkels, en ben al een tijdje aan het zoeken.
bart smit in baarn/soest/hilversum hebben ze hem niet.
free record shop in oss ook niet, er zat daar nog een game winkel naam ben ik vergeten hadden hem ook niet.
en in uden hadden ze ook niks.
ik denk dat ik wel 5 tot 10 winkels gehad heb waar ze het spel niet hebben.
moet het toch maar een keer op internet bestellen.
ik heb nog niks gevonden hier in de winkels, en ben al een tijdje aan het zoeken.
free record shop in oss ook niet, er zat daar nog een game winkel naam ben ik vergeten hadden hem ook niet.
wel grappig hoe Jenne in de allerlaatste bocht door een kamikaze actie van iemand anders op zijn dak gewerkt werd en daardoor de race verloor, sterker nog hij haalde de finish niet eens
www.simsport-racing.com
Ik heb 'm bij Dixons gekocht. Probeer ook eens Dynabyte.Op donderdag 30 mei 2002 12:07 schreef kRyPtO het volgende:
ik denk dat je het spel het best op internet kan bestellen.
Als 'ie niet in de winkel ligt, kunnen ze hem misschien wel bestellen?
is het offline eigenlijk ook leuk om te doen?
ik weet dat online veel kewler is alleen heb ik niet bepaald een zee van vrije tijd helaas om online te gamen
en ik begrijp dat de races online wat langere afstanden zijn dus dat schiet ook niet echt op helaas
wat een k*tleven heb ik toch als netwerkbeheerder

kortom>> is ie ook de moeite waard om te kopen voor meerendeel offline racing?
* yonexfreak vind dat een netwerkbeheerder minimaal 1u per dag verplicht moet gamen
ik weet dat online veel kewler is alleen heb ik niet bepaald een zee van vrije tijd helaas om online te gamen
en ik begrijp dat de races online wat langere afstanden zijn dus dat schiet ook niet echt op helaas
wat een k*tleven heb ik toch als netwerkbeheerder

kortom>> is ie ook de moeite waard om te kopen voor meerendeel offline racing?
* yonexfreak vind dat een netwerkbeheerder minimaal 1u per dag verplicht moet gamen
offline is ook best cool ja, ik heb het alleen nog niet zo veel gedaan ivm te langzame PC...
en online races zijn helemaal niet zo lang hoor, meestal 10% van een volledige raceafstand, da's ongeveer 15 minuten racen.
en online races zijn helemaal niet zo lang hoor, meestal 10% van een volledige raceafstand, da's ongeveer 15 minuten racen.
ow dat is een pak van mijn hart 
ik begreep dat er veel langere afstanden werden gereden zodat je toch minimaal 30min zoet was...
dus dat probleem van lange races is dus geen probleem...geloof dat ik toch ff zsm langs dynaybte moet racen voor deze game
* yonexfreak die nog steeds de iso's van GTA3 en SoF2 heeft liggen maar geen tijd heeft grr
terwijl ze so kewl moeten zijn
ik begreep dat er veel langere afstanden werden gereden zodat je toch minimaal 30min zoet was...
dus dat probleem van lange races is dus geen probleem...geloof dat ik toch ff zsm langs dynaybte moet racen voor deze game
* yonexfreak die nog steeds de iso's van GTA3 en SoF2 heeft liggen maar geen tijd heeft grr
Verwijderd
Wat vind je lang?
IRL rijden ze soms bijna 4 uur. Dus een half uur is dan helemaal niks natuurlijk
.
Meeste online league races zullen niet veel langer dan een uur duren.
Als je een vrije Open server kan pakken kun je zelf instellen hoe lang alles duurt.
IRL rijden ze soms bijna 4 uur. Dus een half uur is dan helemaal niks natuurlijk
Als je een vrije Open server kan pakken kun je zelf instellen hoe lang alles duurt.
Verwijderd
nou, de kogel is door de kerk, doe mee met de dsz-2e divisie. Ben benieuwd. Qualificeren blijft een zwak punt, op een volle server ben ik al gauw ergens midden twintig.
In een divisie zal langzaam qualificeren denk ik meer gevolg hebben, op zo'n papyrus open server gebeuren zoveel incidents, dat wrakken leren ontwijken al een top5 positie oplevert, dat zal daar wel anders zijn, ook door gele vlaggen en zo. Hoorde dat de race drie kwartier duurt, das niet zo lang vind ik 40 ronden tally of zo.
Rij nu trouwens meer op mijn lpi als wat anders, weet trouwens iemand of je als je in de eerste ronde uitvalt, het resultaat nog telt?
In een divisie zal langzaam qualificeren denk ik meer gevolg hebben, op zo'n papyrus open server gebeuren zoveel incidents, dat wrakken leren ontwijken al een top5 positie oplevert, dat zal daar wel anders zijn, ook door gele vlaggen en zo. Hoorde dat de race drie kwartier duurt, das niet zo lang vind ik 40 ronden tally of zo.
Rij nu trouwens meer op mijn lpi als wat anders, weet trouwens iemand of je als je in de eerste ronde uitvalt, het resultaat nog telt?
ik ga dit stuurtje kopen, dit is volgends mij echt wel een goei stuurtje..... of ruilen tegn me 15 inch uit '94 
Thrustmaster Force Feedback stuur Formula Force GT met pedalen en schakelpook.
Zonder drivers cd-rom.
Eventueel ruilen tegen nette 15 of 17 inch monitor.
maar er staat zonder drivers cd-rom... zou ik aan deze drivers illigaal/legaal makkelijk kunnen komen???
want anders heb ik er dus niet veel aan...
please , I need advise anders besteed ik €'s zonder reden
http://europe.thrustmaster.com/products/d_prd.php?p=T66&fam=4
hier staat wat het precies is.....
lijkt me toch wel goed
dahm ik wel hem echt zo snel mogelijk hebben als het kan , maar heb ik er dus wel wat aan zonbder drivers
Zonder drivers cd-rom.
maar er staat zonder drivers cd-rom... zou ik aan deze drivers illigaal/legaal makkelijk kunnen komen???
lijkt me toch wel goed
dahm ik wel hem echt zo snel mogelijk hebben als het kan , maar heb ik er dus wel wat aan zonbder drivers
tsja wat is lang?! kijk ik bedoel ermee te zeggen dat ik het zwaar balen vind als ik een race rij en dan weg moet terwijl de race nog niet afgelopen is ....Op donderdag 30 mei 2002 15:52 schreef erikvs het volgende:
Wat vind je lang?
IRL rijden ze soms bijna 4 uur. Dus een half uur is dan helemaal niks natuurlijk.
en meestal 3min kan ik wel halen en in de vakantie is dat wel wat meer natuurlijk
ik kreeg het idee toen ik dit topic las dat velen echt lange races dede, dus ook full distance mode....
dat jullie dat niet doen is pak van mn hart
Die drivers kun je gewoon downloaden [legaal] bij thrustmaster.Op vrijdag 31 mei 2002 00:30 schreef cky het volgende:
ik ga dit stuurtje kopen, dit is volgends mij echt wel een goei stuurtje..... of ruilen tegn me 15 inch uit '94
Zonder drivers cd-rom.
lijkt me toch wel goed
Vaak zijn de drivers op de cdrom gedateerd, zeker als je iets 2e hands koopt
http://europe.thrustmaster.com/support/supportf.php
Only fools are enslaved by time and space.
hmmz,
ik lees net dat ie niet werkt met XP,
maar toen ik net bij de search keek was het hier wel bij sommige mensen gelukt, iemand ervaring mee?
maar toen ik net bij de search keek was het hier wel bij sommige mensen gelukt, iemand ervaring mee?
Verwijderd
waar heb je dat gelezen? Hier geen enkel probleem gehad met installeren. Dus gaat gewoon hoorOp vrijdag 31 mei 2002 11:20 schreef cky het volgende:
hmmz,
Volgens mij heeft ie het over het stuurtje dat ie gaat kopen, en niet over het NASCAR 2002 gameOp vrijdag 31 mei 2002 12:36 schreef Moondance het volgende:
waar heb je dat gelezen? Hier geen enkel probleem gehad met installeren. Dus gaat gewoon hoor
het zou me niets verbazen als XP het stuurwiel zelf herkent 
had zelf een hele oude kaart liggen die keurig netjes herkend werd
en anders ff mailen richting de makers van het stuurtje....
had zelf een hele oude kaart liggen die keurig netjes herkend werd
en anders ff mailen richting de makers van het stuurtje....
Ik heb wel dingen gehoord dat XP geen normale gameport ondersteund....
maar als dat stuurtje USB heeft zou het gewoon moeten werken lijkt mij.
maar als dat stuurtje USB heeft zou het gewoon moeten werken lijkt mij.
ja ze zeggen dit over het stuurtje....
PC/MAC
Pentium 133MHz or higher with USB port / Microsoft Windows® 98, Me and 2000 / DirectX® 7.0 compatible.
duss ben benieuwd, maar heb je er eigenlijk verder geen software voor nodig om al die toetsen te configureren.
want dat zat er ook niet bij...
PC/MAC
Pentium 133MHz or higher with USB port / Microsoft Windows® 98, Me and 2000 / DirectX® 7.0 compatible.
duss ben benieuwd, maar heb je er eigenlijk verder geen software voor nodig om al die toetsen te configureren.
mwah, ik heb een oudere thrustmaster [geen ff] en die werkt perfect, gewoon de win2k drivers.Op vrijdag 31 mei 2002 16:54 schreef cky het volgende:
ja ze zeggen dit over het stuurtje....
PC/MAC
De knoppen stel je gewoon in het spel in
Only fools are enslaved by time and space.
Verwijderd
Hoe meld je je nou precies aan voor die league..?!? Ik wil dat inschrijfformulier opsturen maar dan word ik doorgestuurd naar m'n hotmail...
dat formulier wordt idd via e-mail verstuurd. Als je problemen hebt kun je denk ik het beste alle vragen en antwoorden kopieren en plakken in een emailtje naar de raceleiding.
Ik heb dit spel nu ook 
Ik ben er zeer over te spreken. Eerste wat me op viel was het geweldige geluid onboard bij een hoog toerental
Het is nog best moeilijk om echt hard te kunnen rijden. Maar ik stoei nog lekker met de auto. Ik heb altijd problemen dat ik bij het uitkomen van de bocht mijn achterkant verlies. Ik geef niet opeens gas. Als ik de apex heb gepasseerd ga ik rustig gas geven.
Wat doe ik verkeerd !!!!!!!!
of is het zo dat het komt door koude banden. Ik heb dit vaak in de kwalificatie en na een gele vlag situatie.
Ik ben er zeer over te spreken. Eerste wat me op viel was het geweldige geluid onboard bij een hoog toerental
Het is nog best moeilijk om echt hard te kunnen rijden. Maar ik stoei nog lekker met de auto. Ik heb altijd problemen dat ik bij het uitkomen van de bocht mijn achterkant verlies. Ik geef niet opeens gas. Als ik de apex heb gepasseerd ga ik rustig gas geven.
Wat doe ik verkeerd !!!!!!!!
of is het zo dat het komt door koude banden. Ik heb dit vaak in de kwalificatie en na een gele vlag situatie.
mestal komt dat doordat je toch net wat te scherp instuurt, het is soms nodig echt extreem soepel en subtiel in te sturen, probeer eens extreem voorzichting in te sturen (niet perse langzamer maar dus wat minder aan je stuur draaien..)
www.simsport-racing.com
Verwijderd
gisteren en vandaag tally geoefend op de dutch server, viel nog niet mee. Veel gele vlaggen en zelfs gewreck onder caution. Maar iedereen wel van goede wil, en gelukkig niet iedereen extreem snel. Blijft hartslagverhogend spel, erg spannend allemaal. Als het gaat zoals bij de test-sessies, kan het maar zo dat vijftig ronden twee uur of meer gaat duren 
Vandaag nog even een snellere qualificatie-set proberen te maken en dan woensdag VROEMMMMMMMMMM. Ben tevreden met finishen, laat ik bescheiden beginnen.
Vandaag nog even een snellere qualificatie-set proberen te maken en dan woensdag VROEMMMMMMMMMM. Ben tevreden met finishen, laat ik bescheiden beginnen.
3 kwartier rij je als de hele race onder groen gereden wordt. Met een paar gele vlaggen erbij ben je zeker al dik een uur kwijt denk ik.Op donderdag 30 mei 2002 21:57 schreef Moondance het volgende:
. Hoorde dat de race drie kwartier duurt, das niet zo lang vind ik 40 ronden tally of zo.
In elk geval, succes allemaal op woensdagavond.
Ik raak een beetje uitgekeken op N2002 omdat het nogal veel tijd kost om eindelijk eens een leuke server te vinden. Vaak zijn ze al aan het racen: en ik heb geen zin daarop een half uur te wachten. Of de latency is slecht. Of er zijn weinig deelnemers. En als je dan eindelijk op een goede server komt gaat het 9 van de 10 keer gelijk mis, vaak nog voor de groene vlag...
En op zich baal ik daar van: want N2002 online is echt te gek. Offline is lang zo leuk niet.
Vanavond weer: de Dutch server was al bezig (nog 37 ronden te gaan...). De Papy servers waren (om een of andere vage reden) veel en veel te slow. En alle andere servers waren leeg. Of ook al bezig. Dus ging ik maar weer THPS 3 spelen.
Jammer...
En op zich baal ik daar van: want N2002 online is echt te gek. Offline is lang zo leuk niet.
Vanavond weer: de Dutch server was al bezig (nog 37 ronden te gaan...). De Papy servers waren (om een of andere vage reden) veel en veel te slow. En alle andere servers waren leeg. Of ook al bezig. Dus ging ik maar weer THPS 3 spelen.
Jammer...
dan doe je toch mee met DSZ?
heb je iig eens per 2 weken een (hopelijk) goede race
heb je iig eens per 2 weken een (hopelijk) goede race
Verwijderd
Eerste race wordt doorbijten. Of beter geduldig afwachten.
Je kunt niet verwachten dat het meteen goed zal gaan.
Je kunt niet verwachten dat het meteen goed zal gaan.
Ik heb het al aardig onder de knie gekregen 
Op welke baan rijden jullie het lieft? Ik vind Bristol al sinds het eerste deel het leukst.
Ik had nog een vraagje over het brandstof.
Hij staat altijd op 9 geloof ik. Ik ben nog nooit de pits in gegaan om te tanken. Moet je dit ergens aan zetten ofzo? Ik kon niets vinden.
Op welke baan rijden jullie het lieft? Ik vind Bristol al sinds het eerste deel het leukst.
Ik had nog een vraagje over het brandstof.
Hij staat altijd op 9 geloof ik. Ik ben nog nooit de pits in gegaan om te tanken. Moet je dit ergens aan zetten ofzo? Ik kon niets vinden.
edit:
Ik heb zo'n lage fps als er een gele vlag is. gewoon 7fps. Dus dacht ik dan zet ik alles wat lager maar de fps was nog steeds 7 alleen zach het er nu niet meer uit
ik kan zo echt niet rijden. Elke keer lig ik aan de leiding en dan komt er een gele vlag en dan is er weer een groene vlag en dan spin ik omdat ik met 7fps niet kan rijden
Hebben jullie hier ook last van?
Systeem kijk in mijn sig
Ik heb zo'n lage fps als er een gele vlag is. gewoon 7fps. Dus dacht ik dan zet ik alles wat lager maar de fps was nog steeds 7 alleen zach het er nu niet meer uit

ik kan zo echt niet rijden. Elke keer lig ik aan de leiding en dan komt er een gele vlag en dan is er weer een groene vlag en dan spin ik omdat ik met 7fps niet kan rijden

Systeem kijk in mijn sig
Verwijderd
Met F3 krijg je een schatting.
Er is een nieuwe patch voor NASCAR 2002, namelijk om up te graden naar de 1.1.0.2 versie.
Fixes met deze patch
AI
* Fixed a problem introduced in the 1.1.0.1 patch that caused the AI to lose traction and crash excessively (the hairpin at Sears Point was most noticeably affected).
Multiplayer
* Fixed a cheat which could allow for a client's car to become invulnerable in multiplayer races.
* Removed the "..." admin command due to security concerns.
Renderer
* Improved the previous Direct3D menu lockup fix for NVidia Detonator 23.11 and later drivers so as to not cause the framerate hit some users experienced in the 1.1.0.1 patch.
Track Artwork
* Fixed a texture problem at Texas.
Edit ==> downloadbaar bij Papyrus
Fixes met deze patch
AI
* Fixed a problem introduced in the 1.1.0.1 patch that caused the AI to lose traction and crash excessively (the hairpin at Sears Point was most noticeably affected).
Multiplayer
* Fixed a cheat which could allow for a client's car to become invulnerable in multiplayer races.
* Removed the "..." admin command due to security concerns.
Renderer
* Improved the previous Direct3D menu lockup fix for NVidia Detonator 23.11 and later drivers so as to not cause the framerate hit some users experienced in the 1.1.0.1 patch.
Track Artwork
* Fixed a texture problem at Texas.
Edit ==> downloadbaar bij Papyrus
Verwijderd
Probeer eens opengl, of andere drivers?Op woensdag 05 juni 2002 21:46 schreef The_FrankO het volgende:
Ik heb zo'n lage fps als er een gele vlag is. gewoon 7fps. Dus dacht ik dan zet ik alles wat lager maar de fps was nog steeds 7 alleen zach het er nu niet meer uit![]()
Systeem kijk in mijn sig
[/edit]
Verwijderd
Als je nog een reality check nodig bent moet je maar eens naar http://gplrank.schuerkamp.de/n2k2_index.html deze site gaan. Kun je je tijden uploaden en vergelijken. Er staat een enkele ongeldige tijd tussen maar die vallen wel op.
Er staat dan dat ik een player.ini file moet uploaden, maar vind die nergens. Het lijkt ook net of ik de hele tijd in gpl-records of zo zit ?
Ahum sorry al gevonden
Er staat dan dat ik een player.ini file moet uploaden, maar vind die nergens. Het lijkt ook net of ik de hele tijd in gpl-records of zo zit ?
Ahum sorry al gevonden
Verwijderd
op een 1800xp + GF4 ti4400 Loopt het online echt wel goed.
minimaal 50-90 frames, in 1200x1500. alleen tegen de computer gaat het wat minder, komt doordat ie de ai moet berekenen (online alleen posities). zal wel processor gevoelig zijn, met mijn oude gf2 ging het net zo traag als nu met mijn gf4. Resolutie maakt trouwens geen drol uit. het is puur processor afhankelijk.
minimaal 50-90 frames, in 1200x1500. alleen tegen de computer gaat het wat minder, komt doordat ie de ai moet berekenen (online alleen posities). zal wel processor gevoelig zijn, met mijn oude gf2 ging het net zo traag als nu met mijn gf4. Resolutie maakt trouwens geen drol uit. het is puur processor afhankelijk.
Op donderdag 13 juni 2002 11:35 schreef holo_duke het volgende:
op een 1800xp + GF4 ti4400 Loopt het online echt wel goed.
Verwijderd
ik wil nu de dutch.n2002 server joinen, maar er zit een pass op......
Kan iemand mij helpen?
Kan iemand mij helpen?
Kijk eens op: http://dutch.simracingzone.net
Kijk ook vooral ff in het forum.
Kijk ook vooral ff in het forum.
er is nu een race voor het kampioenschap bezig, die kan je dus alleen joinen als je aan het kampioenschap meedoet. vanaf morgen (of misschien al meteen na die race) komt het gewone password er weer op en kun je weer rijden op de server.
gewoon op de sierra servers.
ingame multiplayer kiezen, en dan op dat sierra.com logo klikken dat rechtsboven staat.
dan moet je inloggen en krijg je een racelist.
sommige races hebben passwords etc., de meesten niet.
dutch.N2002 is de server van dsz. Daar heb je wel een pass voor nodig.
ingame multiplayer kiezen, en dan op dat sierra.com logo klikken dat rechtsboven staat.
dan moet je inloggen en krijg je een racelist.
sommige races hebben passwords etc., de meesten niet.
dutch.N2002 is de server van dsz. Daar heb je wel een pass voor nodig.
als je het tegen mij hebt: ik ben niet Raimond WolkotteOp donderdag 11 juli 2002 01:02 schreef holo_duke het volgende:
niet zo bijdehand he wolkotte, mij eruit rijden tijdens de michigan race
welke puntentelling? die van de ranking? dat staat uitgelegd in je manual.
In het kort komt het erop neer dat je punten krijgt als je voor mensen finisht, waarbij je meer punten krijgt als degene achter je een hogere ranking heeft. En als je achter iemand finisht krijg je strafpunten, behalve als degene voor je een veel hogere ranking heeft dan jij.
en je krijgt strafpunten voor ongelukken die jij veroorzaakt.
In het kort komt het erop neer dat je punten krijgt als je voor mensen finisht, waarbij je meer punten krijgt als degene achter je een hogere ranking heeft. En als je achter iemand finisht krijg je strafpunten, behalve als degene voor je een veel hogere ranking heeft dan jij.
Ik bedoel als je in nascar zelf een seizoen doet. Of is dit het zelfde? Wel ingewikkeld namelijkOp donderdag 11 juli 2002 17:54 schreef Raimond het volgende:
welke puntentelling? die van de ranking? dat staat uitgelegd in je manual.
oh die puntentelling 
die is een stuk makkelijker; staat trouwens ook in je manual, op pagina 44.
het komt er gewoon op neer dat iedereen die meedoet punten krijgt (maximaal 43 auto's) en je krijgt 5 punten extra als je als leider een ronde over de finish gaat (willekeurige ronde dus) en als je de meeste rondes als leider over de finish bent gegaan krijg je nog eens 5 punten extra.
In vergelijking met bijvoorbeeld Formule 1 lijkt de puntentelling ingewikkeld, maar het komt op hetzelfde neer, alleen krijg je hier veel meer punten omdat nou eenmaal alle 43 auto's punten krijgen
die is een stuk makkelijker; staat trouwens ook in je manual, op pagina 44.
het komt er gewoon op neer dat iedereen die meedoet punten krijgt (maximaal 43 auto's) en je krijgt 5 punten extra als je als leider een ronde over de finish gaat (willekeurige ronde dus) en als je de meeste rondes als leider over de finish bent gegaan krijg je nog eens 5 punten extra.
In vergelijking met bijvoorbeeld Formule 1 lijkt de puntentelling ingewikkeld, maar het komt op hetzelfde neer, alleen krijg je hier veel meer punten omdat nou eenmaal alle 43 auto's punten krijgen
Verwijderd
Mensen, misschien een hele stomme vraag, maar hoe krijg ik de RPM limiter eraf?? Hij komt bij mij niet boven de 7000 rpm uit, en ik wil um wel eens iets langer doortrekken
Dat is de zogenaamde restrictors plate, deze heb je op daytona en taladega. Zorgt ervoor dat het niet te hard gaat, paar jaar geleden is dat officieel ingevoerd. Op andere banen heb je wel het volledige toerenbereik. En meer pk's
Sorry voor het omhoogkicken 
Ik wou Nascar Racing Season 2002 ff testen, maar het blijkt dus dat je persé een controller (stuurtje) ofzo nodig hebt, met toetsenbord kan dat niet, klopt dit? nog andere mensen last van
Ik wou Nascar Racing Season 2002 ff testen, maar het blijkt dus dat je persé een controller (stuurtje) ofzo nodig hebt, met toetsenbord kan dat niet, klopt dit? nog andere mensen last van
Volgens mij kan het wel met het toetsenbord. Gaat niet echt fantastisch maar het kan wel.Op woensdag 24 juli 2002 16:49 schreef RedHat het volgende:
Sorry voor het omhoogkicken
Als ik het spel opstart moet ik al meteen m'n Axis dingen indrukken, maar ik heb geen stuur, toetsnebord knoppen indrukken helpt niet, en kan nergens een toets indrukken bij dat toetsenpaneeltje. En kan ook geen toetsenbord kiezen ?Op woensdag 24 juli 2002 17:10 schreef The_FrankO het volgende:
[..]
Volgens mij kan het wel met het toetsenbord. Gaat niet echt fantastisch maar het kan wel.
als je ff overal op escape drukt en daarna instelt dat je met je keyboard wilt sturen, zou het moeten werken denk ik.
of heb je soms een joystick/pad aan je gameport hangen? dan detecteert ie die waarschijnlijk als je opstart.
of heb je soms een joystick/pad aan je gameport hangen? dan detecteert ie die waarschijnlijk als je opstart.
Nee hoor, niet allemaal naar DSZ.Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 08:21:
Zijn er nog nascar liefhebbers, of zijn ze allemaal naar de DSZ?????
Verwijderd
is dat niet die raimond die ik zo vaak in mijn achteruitkijkspiegel zie?
ow nee, deze rijdt voor me geloof ik. ;-)
ow nee, deze rijdt voor me geloof ik. ;-)
als je ff zegt wie jij bent kan ik wel opheldering geven