Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

*GESLOTEN* [Inkoop] 4*20 kant en klaar

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste
Acties:
  • 1.586 views sinds 30-01-2008

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-11 15:59

Atmoz

Techno!!

Dan ga ik dat maar eens effe testen straks om half 6...

Hier die ene topic waar dat gezegt werd: [topic=474747/1/25]

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-11 11:56
Op dinsdag 21 mei 2002 13:45 schreef atmoz het volgende:
triest dan, want in een andere topic op GoT zeiden meerdere mensen dat hel wel kon...
Ligt er aan welke windhoos je hebt, de nt serie heeft dlportio.dll nodig om te werken. In win98 of ME kan je wel gewoon de lpt poort aanspreken.

Leeg

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11 19:56

xychix

FreeBSD Rules !

zoals al eerder gemeld kan ik wel proggen maar niet solderen (kan niet/wil niet & heeft geen matriaal !) dus als er aanpassingen moeten komen zodat hij aan creepy's schema voldoet (poste ik iets eerder) dan zou ik dit graag LATEN doen, het liefst in duitsland ivm garantie !

mocht dit niet kunnen dan probeer ik er zelf wel omheen te proggen (met behulp van creepy !)

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Ik bedoel ook in DOS. (zei ik ook maarja ;))

Dus in de autoexec.bat kun je iets zetten zodat er op het LCD komt te staan: Windows wordt geladen...
Is altijd beter als die zwarte balk als je de pc opstart.

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

dat staat er niet . iemand denkt dat het zo kan en de rest gaat er op door ! niemand bevestigd het ! ze gissen alleen maar

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Op dinsdag 21 mei 2002 13:58 schreef xychix het volgende:
dat staat er niet . iemand denkt dat het zo kan en de rest gaat er op door ! niemand bevestigd het ! ze gissen alleen maar
Hehe, dat begon ik ook steeds meer te denken. ;)
Het zou natuurlijk vrij cool zijn als dit wel kon he...

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

[offtopic vraagje]

Is er een progje waarmee je MP3'z in DOS kan afspelen met:

- LCD (40x4)
- Afstandsbediening ondersteuning
- COM Control (via andere knopjes op COM poort)

Dus een DOS player met al deze opties...

[/offtopic vraagje]

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11 15:01

BaRF

bijna kerst

ik zeg gewoon bestellen :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 19-11 10:38

Gutteguttegut

CEO of TFD

Op dinsdag 21 mei 2002 14:33 schreef BaRF het volgende:
ik zeg gewoon bestellen :P
Me too!

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• reskobon
Op dinsdag 21 mei 2002 14:29 schreef atmoz het volgende:
[offtopic vraagje]

Is er een progje waarmee je MP3'z in DOS kan afspelen met:

- LCD (40x4)
- Afstandsbediening ondersteuning
- COM Control (via andere knopjes op COM poort)

Dus een DOS player met al deze opties...

[/offtopic vraagje]
Alles behalve die com control weet ik dat het met Mpxplay kan. Misschien kan die ook wel overweg met de com poort (of een plug-in) maar dat weet ik niet.

Dan weer een vraagje aan jou: Weet jij dan mooie drukknopjes ergens, en dan dus niet van die lelijke dingen maar van die knopjes net zoals op een dvd speler bijv?

Leeg

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Op dinsdag 21 mei 2002 15:35 schreef robje het volgende:Dan weer een vraagje aan jou: Weet jij dan mooie drukknopjes ergens, en dan dus niet van die lelijke dingen maar van die knopjes net zoals op een dvd speler bijv?
Tja, daar ben ik dus ook naar opzoek. Laatst stond er in een topic een mooie site met hele kleine fraaie schakelaartjes. Maar helaas kan ik de link nu effe niet vinden (mede door het TE trage internet op school). Zelf ben ik bezig met mooie "touch" knopjes. Deze hoef je alleenmaar aan te raken, en dan schakelen ze al. Heel mooi voor in het VIA EDEN mobo systeem.

• Meelobee
  • Laatst online: 01:16

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Op dinsdag 21 mei 2002 13:05 schreef Juggernaut het volgende:

dat is je bij deze dan wel gelukt :X :X

er zijn zat mensen die aangeboden hebben hem wel te willen ombouwen
Ja maar dit was niet de afspraak, ik vindt het prima als een ander em soldeerd, of ombouwd zodat ie wel kant en klaar is. Als ik er maar geen "last" mee heb.

Zwahiel, was dit niet van te voren te overzien??
verder niets dan lof voor hoe je deze actie leidt, ik baal dr alleen een beetje van dat het niet kant en klaar is.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• zwahiel
  • Laatst online: 23:49

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op dinsdag 21 mei 2002 16:04 schreef Meelobee het volgende:

[..]

Zwahiel, was dit niet van te voren te overzien??
verder niets dan lof voor hoe je deze actie leidt, ik baal dr alleen een beetje van dat het niet kant en klaar is.
Nee! Dit was van te voren niet te zien, btw moeten ze dus wel werken met die LCDdriver...

Sorry, maar dat kon ik van te voren niet weten...

Is er misschien iemand die dingen om kan solderen als 't mogelijk is :?

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Luister degenen die in het ombouwen geen vertrouwen in hebben mogen gerust annuleren, dat kan natuurlijk wel!

Maar ik wil niet echt langer uit gaan stellen om te bestellen, ik vind dat iedereen die 'm wel wil er nu ongeveer wel lang genoeg op gewacht heeft, we zijn al 2 weken over 't schema heen...

dus wie geen heil zit in bijvoorbeeld de actie van mmmutley, kan mij mailen om te annuleren...

Ik heb gezocht naar een oplossing, maar ik heb verder ook nix gevonden, in Duitsland kunnen ze ze ook niet meer omsolderen omdat ze al gemaakt zijn...

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• [RNMC] Viper
  • Laatst online: 21:08

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

* [RNMC] Viper heeft wat vraagies

zit alleen het power gedeelte verkeerd op dat printplaatje?

en zo ja wat heeft dat met de proggies te maken het gaat toch eerder om de gegevens toevoer?

(me snapt het waarschijnlijk niet goed)

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op dinsdag 21 mei 2002 17:11 schreef ViperTPR het volgende:
* zwahiel heeft wat vraagies

zit alleen het power gedeelte verkeerd op dat printplaatje?

en zo ja wat heeft dat met de proggies te maken het gaat toch eerder om de gegevens toevoer?

(me snapt het waarschijnlijk niet goed)
Er zijn een aantal lijntjes anders gesoldeerd op de LTP connector, volgens een ander schema als normaal...

Nu kun je de software iets aanpassen zoals Creepy misschien wil gaan doen :?
of je kunt de print aanpassen door wat te krassen en wat draadbruggen aan te brengen...

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

k dat begrijp ik

is het mischien niet slim om met een roepie mensen die bij jouw in de buurt wonen (en samenkomen) voor de mensen die niet willen solderen hun printplaatje goed te solderen (en eventueel testen)

en prijs kan over gesproken worden

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op dinsdag 21 mei 2002 17:28 schreef ViperTPR het volgende:
k dat begrijp ik

is het mischien niet slim om met een roepie mensen die bij jouw in de buurt wonen (en samenkomen) voor de mensen die niet willen solderen hun printplaatje goed te solderen (en eventueel testen)

en prijs kan over gesproken worden
Er wonen niet zoveel mensen bij mij in de buurt...
Er zijn meer mensen uit Zeeland hier aanwezig... :'(

Verwijderd

Euh zodra dat schema bekend is wat die lui gebruiken is ff 'n stukje software aanpassen natuurlijk een kleinigheid. en ik gok dat creepy lcdinf in notime heeft draaien op die plug.. dus was is het probleem nou eigenlijk? :?

Verwijderd

Zwahiel, dan wil ik graag cancellen !!! Stort het geld maar terug op mijn rekening !!!

• splat
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op dinsdag 21 mei 2002 17:39 schreef Yarvieh het volgende:
Euh zodra dat schema bekend is wat die lui gebruiken is ff 'n stukje software aanpassen natuurlijk een kleinigheid. en ik gok dat creepy lcdinf in notime heeft draaien op die plug.. dus was is het probleem nou eigenlijk? :?
Ik zie het probleem ook niet zo.
Laten we dus maar asap gaan bestellen.

Geef mensen anders de kans tot bijvoorbeel morgen 12:00 uur te anuleren ofzo. Daarna gewoon bestellen.

En als er dan problemen zijn kunnen we elkaar toch helpen? :)

• reskobon
Het probleem is dat je dan alleen LCDinf kan gebruiken en veel mensen hier willen smartie.

Leeg

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 17:43 schreef robje het volgende:
Het probleem is dat je dan alleen LCDinf kan gebruiken en veel mensen hier willen smartie.
Dan kijk je de maker van smartie even lief aan? :?

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op dinsdag 21 mei 2002 17:41 schreef s402461 het volgende:
Zwahiel, dan wil ik graag cancellen !!! Stort het geld maar terug op mijn rekening !!!
mailen!

[url="mailto:zwahiel@xs4all.nl?subject=LCD cancel&body=GoTnaam, bestellen en graag reden waarom je annuleerd als je die erbij wilt vertellen... Greetz Wiel aka Zwahiel"]KLIK HIER OM TE ANNULEREN![/url]

alleen op die manier wordt je order gecanceld anders niet, anders wordt het een te grote rommel!

[edit]
Annuleren kan tot morgenavond 20.00 uur, daarna niet meer!

Je krijgt bericht per mail als je order geannuleerd is!

Doe het ALLEEN via de bovenstaande link, niet anders!

Jammer dat er mensen zijn die gaan annuleren, jammer... :'(
[edit]

• reskobon
Op dinsdag 21 mei 2002 17:46 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Dan kijk je de maker van smartie even lief aan? :?
Dat zou kunnen ja maar of die dat doet moet je nog maar afwachten, in die tijd heb ik dat ding al verbouwd.

Leeg

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 17:50 schreef robje het volgende:
Dat zou kunnen ja maar of die dat doet moet je nog maar afwachten, in die tijd heb ik dat ding al verbouwd.
Is ook wel zo, maar de meeste die deze plug kopen kopen 'm juist zodat ze niet hoeven te solderen toch!? ik bedoel als je kan solderen haal je zo'n 25 polige stekker en heb je 't in 10 mins zelf (zelfs nog met schakelbare backlight) in elkaar zitten....

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

voor op de nieuw pagina!

[url="mailto:zwahiel@xs4all.nl?subject=LCD cancel&body=GoTnaam, bestellen en graag reden waarom je annuleerd als je die erbij wilt vertellen... Greetz Wiel aka Zwahiel"]KLIK HIER OM TE ANNULEREN![/url]

alleen op die manier wordt je order gecanceld anders niet, anders wordt het een te grote rommel!

[edit]
Annuleren kan tot morgenavond 20.00 uur, daarna niet meer!

Je krijgt bericht per mail als je order geannuleerd is!

Doe het ALLEEN via de bovenstaande link, niet anders!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

ik kan me voorstellen dat mensen meerdere proggies willen proberen like me en je wil niet van 1 proggie afhankelijk zijn

me wil zoiezo niet cancellen ik wil dat lcdtje maar ik heb nix met solderen heb niets ervoor en kan het niet dus wil ik graag dat zoiets gedaan wordt als het kan

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11 15:28

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Bestel maar hoor :)

met een beetje klooien kom je er vast wel uit en btw, ik ga toch proberen om mijn eigen software te schrijven, voor me lcd :P

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-11 19:29
gewoon bestellen hoor. Jammer dat sommige eruit stappen... "Tweaker, to be or not to be" ;)

Maargoed... denk dat di ekleine aanpassing voor de meeste het beste is. Dan kun je tenminste ook andere software gebruiken en dr nog een beetje mee spelen. Anders zit je altijd vast aan één programma, da's ook een beeeetje zonde he..

Maargoed, Robje en ik willen wel solderen hoor :)

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 19-11 10:38

Gutteguttegut

CEO of TFD

Op dinsdag 21 mei 2002 20:06 schreef TheRebell het volgende:
... "Tweaker, to be or not to be" ;)
Nog beter: "To Tweak or not to Tweak"

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• TheRebell
Op dinsdag 21 mei 2002 20:12 schreef Gutteguttegut het volgende:

[..]

Nog beter: "To Tweak or not to Tweak"
zekers... :D

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

heb nog geen meel ontvangen hoor... :)

Alleen mailen, anders gaat de bestelling gewoon door!

Di's puur alleen om me administratie een tikkie op orde te houden!

• TheRebell
Op dinsdag 21 mei 2002 20:17 schreef zwahiel het volgende:
heb nog geen meel ontvangen hoor... :)

Alleen mailen, anders gaat de bestelling gewoon door!

Di's puur alleen om me administratie een tikkie op orde te houden!
op cancellen staat de tweak-straf......

voor de rest van je leven werken op een Pacard-Bell >:)

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op dinsdag 21 mei 2002 20:25 schreef TheRebell het volgende:

[..]

op cancellen staat de tweak-straf......

voor de rest van je leven werken op een Pacard-Bell >:)
Of op een Compaq... (Deskpro 2000 >:) )

• TheRebell
Compaq, Packard-Bell en HP....
allemaal van die ge-prepareerde pc's voor mensen die voor het eerst een pc kopen in hun leven, of die dr de ballen verstand van hebben. Vol met software die je toch niet gebruikt. Al zitten dr soms best mooie systeempjes tussen (qua hardware dan he)

"Oooohhh, wat ziet ie d'r mooi uit...", "..past goed bij de inrichting van ons huis.." ...bah :r

* TheRebell verkoopt ze jammer genoeg ook ja... en is (schaam, schaam) ooit ook begonnen op een packard-bell.... :'(

• reskobon
Op dinsdag 21 mei 2002 20:33 schreef TheRebell het volgende:
"Oooohhh, wat ziet ie d'r mooi uit...", "..past goed bij de inrichting van ons huis.." ...bah :r
bell.... :'([/me]
Hehe daar zijn wij nou tweakers voor, we maken hem nog veel mooier dan zo'n ding uit de winkel.

Als je nou tot morgen kan cancellen, betekent dat dat je donderdag gaat bestellen??? :) :) :) :)

Leeg

Verwijderd

Hoi Rebell,

ik ken me zelf wel een beetje en heb niet echt veel vertrouwen in mijn soldeer fratsen dus ik zou graag van je aanbod gebruik willen maken om dat lcd'tje aan te passen:)Tof van je!
Dus Zwahiel stuur die van mij maar naar Rebell

• TheRebell
Op dinsdag 21 mei 2002 20:38 schreef moonchild het volgende:
Hoi Rebell,

ik ken me zelf wel een beetje en heb niet echt veel vertrouwen in mijn soldeer fratsen dus ik zou graag van je aanbod gebruik willen maken om dat lcd'tje aan te passen:)Tof van je!
Dus Zwahiel stuur die van mij maar naar Rebell
Mail me d'r anders nog ff over en Zwahiel ook (anders weet ie het niet...)

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:29
hoeveel lijntjes moeten er omgelegd worden? en hoeveel ruimte heb je er voor? want ik kan niet echt precies werken? je krijgt er neem ik aan gewoon een blaadje mailtje ofzo wat bij hoe het aangepast kan worden?

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op dinsdag 21 mei 2002 22:09 schreef Mr_x007 het volgende:
hoeveel lijntjes moeten er omgelegd worden? en hoeveel ruimte heb je er voor? want ik kan niet echt precies werken? je krijgt er neem ik aan gewoon een blaadje mailtje ofzo wat bij hoe het aangepast kan worden?
Ja dat is dus wat ik ook wel eens weten, ik heb Creepy nu al 2x gemaild en vandaag Duitsland maar 'ns gebeld, en Nils zou 't sturen via email, maar ik heb nog nix gekregen, heb 'm maar weer een mail gestuurd, we moeten gewoon 't schema van die print hebben...

• Creepy
  • Laatst online: 30-11 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Zwahiel: Bedoelde je deze LCD's in je mail?? Of die grote seriele VFD's?

Schema voor parallele LCD's is overal op GoT te vinden, op de smartie site, en ook op de LCDInf site, en voor die seriele VFD's had Yarvieh een mooi schema'tje gepost :Y)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Creepy

Creepy

Op dinsdag 21 mei 2002 22:12 schreef zwahiel het volgende:

[..]

Ja dat is dus wat ik ook wel eens weten, ik heb Creepy nu al 2x gemaild en vandaag Duitsland maar 'ns gebeld, en Nils zou 't sturen via email, maar ik heb nog nix gekregen, heb 'm maar weer een mail gestuurd, we moeten gewoon 't schema van die print hebben...
Niet stiekem een mail sturen als ik hier een reply aan het typen ben he :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• hoebenp
  • Laatst online: 17-09 23:18
Op dinsdag 21 mei 2002 20:26 schreef zwahiel het volgende:

[..]

Of op een Compaq... (Deskpro 2000 >:) )
nix over mijn super-server he :P

maar ff voor de goede orde :)
ik ben op een 286 begonnen :7 (een mannesmann ofzow? met wel 20MB harddisk!)

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op dinsdag 21 mei 2002 22:14 schreef Creepy het volgende:

[..]

Niet stiekem een mail sturen als ik hier een reply aan het typen ben he :)
Sorry, ik was net iets eerder :P

Maar ik bedoelde dus 't schema van die print van Kernel Concepts, die jij zou hebben volgens eigen zeggen...

PICS :) :) PICS :)

Wat heb je er nu aan veranderd, laat eens zien in een schema van voor en van na!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op dinsdag 21 mei 2002 22:15 schreef hoebenp het volgende:

[..]

nix over mijn super-server he :P

maar ff voor de goede orde :)
ik ben op een 286 begonnen :7 (een mannesmann ofzow? met wel 20MB harddisk!)
offtopic:
Ik op een IBM PC 1 :) Zonder hdd met Windows 1.03 (tulip versie) en met ingebakken GwBasic van M$
Dubbele 5,25" floppendrive langs elkaar, met een luxe CGA monitor 80*25 :) :D *D

Ik hoop dat Creepy nou snel met 'n schema aan komt zetten of pic's :D

• Creepy

Creepy

Hmmm?? Ik kan me niet herinneren dat ik een schema heb van dat van Kernel Concepts. Ik heb gevraagd om een schema van die LPT module die bij die LCD's zit, zodat ik een driver bij kan maken. Ik heb dat dus gevraagd in dit topic, niet bij Kernel Concepts :)

edit:
En die tweede mail van je heb ik nog niet gezien.. die eerste wel...

• reskobon
Op dinsdag 21 mei 2002 22:09 schreef Mr_x007 het volgende:
3 dacht ik maar weet ik niet zeker, zodra we die dingen binnen hebben dan maken we wel een HowTo ofzo en posten we hier. Ik zou me er niet druk om maken er zijn hier genoeg mensen die het wel kunnen oplossen.

Leeg

• hoebenp
Op dinsdag 21 mei 2002 17:29 schreef zwahiel het volgende:

[..]

Er wonen niet zoveel mensen bij mij in de buurt...
Er zijn meer mensen uit Zeeland hier aanwezig... :'(
Ik woon in Nederweert bij Weert misschien ken je dat?
ik wil wel helpen :)
alleen weet nog niet hoe goed ik kan solderen >:)
heb ooit wat ijzer aanelkaar gekleunt met een dikke ouwe bout meer niet haha..
k ga bij conrad ff n redelijke bestellen (heb toch nog led's en shit nodig :))

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op dinsdag 21 mei 2002 22:18 schreef Creepy het volgende:
Hmmm?? Ik kan me niet herinneren dat ik een schema heb van dat van Kernel Concepts. Ik heb gevraagd om een schema van die LPT module die bij die LCD's zit, zodat ik een driver bij kan maken. Ik heb dat dus gevraagd in dit topic, niet bij Kernel Concepts :)
Maar je hebt toch die module :?
Dan kun je d'r toch een schema van tekenen :? Lijntjes volgen, tekenen en ons hier ff informeren...

• Creepy

Creepy

Die module heb ik ook niet hoor... hoe kom je daar bij??

• hoebenp
Op dinsdag 21 mei 2002 22:17 schreef zwahiel het volgende:

[..]

offtopic:
Ik op een IBM PC 1 :) Zonder hdd met Windows 1.03 (tulip versie) en met ingebakken GwBasic van M$
Dubbele 5,25" floppendrive langs elkaar, met een luxe CGA monitor 80*25 :) :D *D
toen moest ik nog gemaakt worden O+

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op dinsdag 21 mei 2002 22:21 schreef Creepy het volgende:
Die module heb ik ook niet hoor... hoe kom je daar bij??
|:( |:(

1 miljoen excusses Creepy...!

Ik heb je door de war gehaald met iemand anders :'(
Op dinsdag 14 mei 2002 21:16 schreef Hell_smurf het volgende:
OKee nieuws van de Bakboer (soldeerder) Ik ben net even aan het krassen en solderen gewees. Altijd leuk de LCD is volledig Smartie compattible. Het probleem zit 'm in de kant en klare print. Je moet krassen en 3 draad bruggen aanleggen. Nu ga ik fijn verder met mijn dos based MP3 speler. De pix zullen later nog wel volgen.
Ik moet Hell_smurf hebben! :'( :'(

Zit ik jouw de hele tijd een beetje op te fokken! :'( |:( :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :'(

welgemeende excusses voor deze DOMME actie van Zwahiel

• TheRebell
Op dinsdag 21 mei 2002 22:30 schreef zwahiel het volgende:
Zit ik jouw de hele tijd een beetje op te fokken! :'( |:( :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :'(

welgemeende excusses voor deze DOMME actie van Zwahiel
hahaha, ach... je kan niet alles hebben.
Je was me btw net voor met deze post ( :'( )

dus...Hell_Smurf!!! hier dat schema >:)

• Creepy

Creepy

Op dinsdag 21 mei 2002 12:45 schreef xychix het volgende:

[..]

LET OP LET OP

ik heb dat schema gevonden op zijn site. ik weet niet of he twel/niet klopt en waarvoor het exact is !
Zit maar 1 potmeter op (contrast) niet voor de backlight. Schema's met 2 potmeters werken ook prima met LCDInf, het schema op de site van Smartie werkt ook prima met LCDInf. Het gaat namelijk om de D0-D7 en de RS,RW, en E. Als die hetzelfde zitten werkt het, voor de rest maakt het niet uit.

En om nogmaals verwarring te voorkomen: Ik GOK (en dat heb ik al vaker gezegd) dat op die LPT module er 3 pinnen zitten omgedraaid (de RW,RW, en E dus). Dat is een wijziging van niks in de software, en kan ik zo een beta versie van LCDInf uitbrengen (wat ik binnenkort ook ga doen zodra ik nog wat extra gerommelt heb op alles netjes te krijgen, en ik fatsoenlijke multiple LCD support heb)

Is dat programmatje of driver voor die LPT module niet opensource?? Dan heb ik het schema helemaal niet nodig om er support voor in te bouwen, alleen iemand om te testen, maar ik geloof dat hier genoeg vrijwillegers zitten :P

En anders kan ik altijd nog gaan gokken en een paar test drivers bakken net zolang totdat ie het doet.

En als het werken onder Smartie voor de meesten de drempel is om een LCD te kopen, kijk dan BasieP ff lief aan en vraag of ie ondersteuning in wilt bouwen voor die LPT module

Features die ik NU heb ingebouwd in LCDInf (deze versie is nog NIET te downloaden, draait alleen gegarandeerd goed op MIJN systeem :) ):

- Seriele VFD support.
- CPU load
- mem load
- mem used (gebruikte van totaal beschikbare MB's)
- swap usage
- Network statistisc (KB/s in en uit, load in en uit)
- static text
- Full Screen clock

4x40 support ontbreekt nog, maar die moet ik nog ff uit een vorige versie van LCDInf halen

• Creepy

Creepy

Geen probleem Zwahiel! :) Kan gebeuren he!

Als er dan een schema is welke draadjes zijn omgedraaid, dan kan ik alsnog zo ff een beta versie bakken zodat de mensen die NIET aan hun LPT module willen rotzooien ook ondersteuning hebben...

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

nog maals SORRY Creepy... |:( :X

• TheRebell
Op dinsdag 21 mei 2002 22:33 schreef Creepy het volgende:
- Seriele VFD support.
- CPU load
- mem load
- mem used (gebruikte van totaal beschikbare MB's)
- swap usage
- Network statistisc (KB/s in en uit, load in en uit)
- static text
- Full Screen clock

...heel mooi lijstje :)...
Nu nog Winamp :D

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op dinsdag 21 mei 2002 22:34 schreef Creepy het volgende:
Geen probleem Zwahiel! :) Kan gebeuren he!

Als er dan een schema is welke draadjes zijn omgedraaid, dan kan ik alsnog zo ff een beta versie bakken zodat de mensen die NIET aan hun LPT module willen rotzooien ook ondersteuning hebben...
als dat zou kunnen natuurlijk graag, maar ik heb BassieP ook al gemaild een tijdje terug voor LCDSmartie, maar heb ik nix meer van terug gehoord, misschien heb jij er iets van gehoord Creepy :?

• Creepy

Creepy

Op dinsdag 21 mei 2002 22:35 schreef TheRebell het volgende:

[..]

Nu nog Winamp :D
Die opmerking was ik ff aan het afwachten :)

Wordt ook naar gekeken hehe.. Dingen zoals track titel, time e.d. heb ik in een los progje zitten. Game stats (quake, HL, CS e.d m.b.v. QStat) ook. Ook heb ik nu een WinAmp plugin (voor equalizer e.d.) maar moet nog ff kijken hoe ik dat ga doorsturen naar LCDInf..

edit:

Of ik iets gehoord heb van BasieP?? Nee.. ken hem nauwelijks en heb 0,0 contact met hem buiten GoT.

Pff.. wat een posts binnen een paar minuten.. lijkt wel een chat box.. morgen komt pas de volgende van mijn kant hoor :)

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op dinsdag 21 mei 2002 22:38 schreef Creepy het volgende:

[..]

Wordt ook naar gekeken hehe.. Dingen zoals track titel, time e.d. heb ik in een los progje zitten. Game stats (quake, HL, CS e.d m.b.v. QStat). Ook heb ik nu een WinAmp plugin (voor equalizer e.d.) maar moet nog ff kijken hoe ik dat ga doorsturen naar LCDInf..
Je kunt zo LCDSMartie vervangen bijna ;)

Je bent een schat! Misschien handig om voor die doorsturing eens met Zlotty of die andere gast uit de Grafische LCD software topic te praten (krijg ik ook nog een lcd'tje van :9~ )

• TheRebell
Op dinsdag 21 mei 2002 22:38 schreef Creepy het volgende:

[..]

yippieeee, aan mij de eer :P

• Creepy

Creepy

Op dinsdag 21 mei 2002 22:40 schreef zwahiel het volgende:

[..]

Je kunt zo LCDSMartie vervangen bijna ;)

Je bent een schat! Misschien handig om voor die doorsturing eens met Zlotty of die andere gast uit de Grafische LCD software topic te praten (krijg ik ook nog een lcd'tje van :9~ )
Aargh.. toch nog maar ff dan :)

Een schat?? eehh.. dank je... ben je vrouwelijk, knap en 20 jaar of ouder??? :P

Ik heb wel eens contact met een niet nader te noemen persoon die ook wel eens een drivertje heeftr geprogt en in het bezit is van een grafich lcd :)

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op dinsdag 21 mei 2002 22:46 schreef Creepy het volgende:

[..]

Aargh.. toch nog maar ff dan :)

Een schat?? eehh.. dank je... ben je vrouwelijk, knap en 20 jaar of ouder??? :P

Ik heb wel eens contact met een niet nader te noemen persoon die ook wel eens een drivertje heeftr geprogt en in het bezit is van een grafich lcd :)
schat bij wijze van spreken dan hé! :P

• TheRebell
Op dinsdag 21 mei 2002 22:47 schreef zwahiel het volgende:

[..]

schat bij wijze van spreken dan hé! :P
Wat is dat nou Zwahiel? heb je gevoelens voor Creepy ??? :P

;)

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 22:53 schreef TheRebell het volgende:

[..]

Wat is dat nou Zwahiel? heb je gevoelens voor Creepy ??? :P

;)
Stay Tuned for the next episode of :

The Go(L)T and the Beautiful

• Creepy

Creepy

Op dinsdag 21 mei 2002 22:57 schreef White-Fox het volgende:

[..]

Stay Tuned for the next episode of :

The Go(L)T and the Beautiful
Kijk jij daar in Vlissingen nou maar uit dat je mij niet tegen het lijf loopt in de weekeinden! Anders zou zwahiel wel eens jaloers kunnen worden! :)

Hmm.. okay.. en nu ontopic weer ja :)

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 23:01 schreef Creepy het volgende:

[..]

Kijk jij daar in Vlissingen nou maar uit dat je mij niet tegen het lijf loopt in de weekeinden! Anders zou zwahiel wel eens jaloers kunnen worden! :)

Hmm.. okay.. en nu ontopic weer ja :)
LOL!!!

[sorry kan het niet laten]

Verwijderd

Weet iemand open source voor een lcd driver ik wil zelf ook graag een programma gaan schrijven voor lcd modules. Maar ik zal toch ergens mee moeten beginnen dus het bestuderen van andere software is een goede start dacht ik zo.

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Op dinsdag 21 mei 2002 23:16 schreef protheus het volgende:
Weet iemand open source voor een lcd driver ik wil zelf ook graag een programma gaan schrijven voor lcd modules. Maar ik zal toch ergens mee moeten beginnen dus het bestuderen van andere software is een goede start dacht ik zo.
LCDinf van creepy ?

een bronvermelding is dan uiteraard wel op zijn plaats.

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 23:24 schreef xychix het volgende:

[..]

LCDinf van creepy ?

een bronvermelding is dan uiteraard wel op zijn plaats.
Uiteraard mijn doel is niet om broncode te jatten maar om er van te leren en om te weten waar ik moet beginnen bronvermeling spreekt voor zich

• TheRebell
* TheRebell gaat samen met Robje kijken of ze hem mooi in Java kunnen maken :)

(weet Robje alleen nog niet.... ;) )

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 22:34 schreef Creepy het volgende:
Ik heb ff in de source van die lui zitten spitten, volgens mij hebben ze alleen RS en RW ongekeerd...

• Meelobee
  • Laatst online: 01:16

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Ik heb me dr maar bij neergelegd, ik moet zelf aan de knutsel, al dan niet met jullie hulp :) :9
Jammer dat het niet 100% kant en klaar is, maarja 98% komt ook in de buurt toch :)
Hopelijk is er tegen de tijd dat de LCD's er zijn duidelijkheid (lees: een schema) over hoe je het aanpast.

Dus ook voor mij geen annulering. (8>

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• reskobon
Op dinsdag 21 mei 2002 23:58 schreef TheRebell het volgende:

* reskobon wordt overdonderd om 845 op school :( , zometeen een tentamen UML :r

Goed Plan. Alleen hebben we wel een dll nodig die java laat babbelen met de lpt-poort. Misschien dat we de dll van school kunnen gebruiken, anders ga ik wel eens proberen in C.

Leeg

• Creepy

Creepy

Op woensdag 22 mei 2002 00:49 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Ik heb ff in de source van die lui zitten spitten, volgens mij hebben ze alleen RS en RW ongekeerd...
Ah.. dat zijn maar twee pinnen dan... ow ow.. moet ik twee hele constanten aanpassen in m'n code :Y)

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op woensdag 22 mei 2002 00:49 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

welke source :?

• TheRebell
Op woensdag 22 mei 2002 08:44 schreef robje het volgende:
Goed Plan. Alleen hebben we wel een dll nodig die java laat babbelen met de lpt-poort. Misschien dat we de dll van school kunnen gebruiken, anders ga ik wel eens proberen in C.
idd, die zouden we gewoon kunnen pakken. sim-pel :)
...en anders fixen we die wel opnieuw :P

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 19:48
Op dinsdag 21 mei 2002 23:58 schreef TheRebell het volgende:

Ben ik al mee bezig geweest. Er is namenlijke een java comm api ( javacomm ). Ik had alleen een probleem met schrijven naar m'n lpt op mijn XP machine, maar wil het vanavond gaan proberen met een win98 laptopje.
'k heb mijn txt lcd nog niet aangesloten, dus ik ga alleen kijken of ik signalen uit de lpt poort krijg met ledjes.

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

• TheRebell
Op woensdag 22 mei 2002 10:45 schreef Dr.DNA het volgende:

[..]

Ben ik al mee bezig geweest. Er is namenlijke een java comm api ( javacomm ). Ik had alleen een probleem met schrijven naar m'n lpt op mijn XP machine, maar wil het vanavond gaan proberen met een win98 laptopje.
'k heb mijn txt lcd nog niet aangesloten, dus ik ga alleen kijken of ik signalen uit de lpt poort krijg met ledjes.
Ik draai XP en ik klets op het moment lekker via de lpt met een printje met leds :D
Dus het kan gewoon hoor. Moet je alleen ff een proggie hebben Port95nt.

Hiermee doet ie het.

[vergeten] en hier nog een class voor je: Java Class.
de volgende methods heb je:
-par_read()
-par_write()
je leest een byte en je stuurt een byte. (deze mik komt van school af dus :) )

[vergeten deel2]
ik ga echt vanalles vergeten geloof ik :(
Dll voor Java.
Mik deze in je debug mapje van je favo Java-proggie

• reskobon
Op woensdag 22 mei 2002 11:03 schreef TheRebell het volgende:

[..]

Ik draai XP en ik klets op het moment lekker via de lpt met een printje met leds :D
Dus het kan gewoon hoor. Moet je alleen ff een proggie hebben Port95nt.

Hiermee doet ie het.
Klopt al denk ik denk dat hij dat al wel weet als hij al bijna een heel lcd programma gemaakt heeft.

Leeg

• TheRebell
Op woensdag 22 mei 2002 11:04 schreef robje het volgende:

[..]

Klopt al denk ik denk dat hij dat al wel weet als hij al bijna een heel lcd programma gemaakt heeft.
zeikerd...

;)

• Martkrui
Op woensdag 22 mei 2002 11:03 schreef TheRebell het volgende:

[..]

Dus het kan gewoon hoor.
[vergeten] en hier nog een class voor je: Java Class.
AAAH... Die moest ik hebben... Die comm api van SUN is volgens mij niet helemaal lekker. Lees dat er redelijk veel problemen zijn...
Op woensdag 22 mei 2002 11:04 schreef robje het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad een lcd prog gemaakt, maar dat was in C++ omdat ik java niet aan de gang kreeg....

Vanavond dus een Java class maken om mijn gfx lcd aan te sturen. Jammer dat ik mijn 40*4 nog niet aangesloten heb, anders had ik jullie misschien een stuk op weg kunnen helpen.

• reskobon
Op woensdag 22 mei 2002 12:16 schreef Dr.DNA het volgende:

Vanavond dus een Java class maken om mijn gfx lcd aan te sturen. Jammer dat ik mijn 40*4 nog niet aangesloten heb, anders had ik jullie misschien een stuk op weg kunnen helpen.
Alles is welkom :)
Die class die je hebt is door school gemaakt om ons een beetje op weg te helpen. Ik heb hem ook gebruikt en werkt prima maar volgens mij heb je dan ook nog een dll nodig.

Leeg

• TheRebell
zie mijn post iets terug. Dll erbij gedaan. Misschien ook wel makkelijk he, was ik helemaal vergeten |:(

• Martkrui
Op woensdag 22 mei 2002 14:05 schreef TheRebell het volgende:
zie mijn post iets terug. Dll erbij gedaan. Misschien ook wel makkelijk he, was ik helemaal vergeten |:(
Och, iedereen heeft wel eens van die dagen :P
Maar ik ga vanavond aan het proberen, en laat wel weten wat het geworden is.

Weten jullie meer over deze objectect/dll ? Sourcecode of linux versie ? Herkomst ?

• TheRebell
nou wij kregen deze van school om zelf iets te maken waardoor je met Java je lpt kon aanspreken. Van die class en die dll weet ik niks. Robje misschien :?

Die Port95nt kunje overal vinden op inet.

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Na bestellen maar denk :)

• reskobon
Op woensdag 22 mei 2002 15:05 schreef ViperTPR het volgende:
Na bestellen maar denk :)
Bestellen duurt nog even want je kan nog tot vanavond 20:00
cancellen, dus dan gaat Zwahiel vanavond bestellen neem ik aan.

Leeg

• reskobon
Op woensdag 22 mei 2002 14:48 schreef TheRebell het volgende:
nou wij kregen deze van school om zelf iets te maken waardoor je met Java je lpt kon aanspreken. Van die class en die dll weet ik niks. Robje misschien :?

Die Port95nt kunje overal vinden op inet.
Zo uit mijn hoofd even niet maar je kan die klasse toch gewoon even decompilen. Dan kan je zien wat er zoal instaat, ik weet alleen dat er een methode par_write() en een par_read() inzit.

Leeg

• TheRebell
ff een decompilertje zoeken (zwerven dr ook genoeg rond dus) en dan ff source kijken. Dan weet je hoe het gedaan is en kun je sim-pel nog wat veranderen en/of toevoegen :)

* TheRebell is op het moment zelf nog ff aan het klooien met een thread die niet dood wil :(

Verwijderd

l
Op woensdag 22 mei 2002 10:03 schreef zwahiel het volgende:
welke source :?
deze? :?

• Creepy

Creepy

Bij die source van Yarvieh staat een README.TXT met daarin het daadwerkelijke schema.

En de RS/RW zijn inderdaad omgedraait t.o.v. het Winamp schema (dat ook gebruikt wordt in Smartie, LCDDriver, LCDCEnter, LCDInf etc.). dat is alles. Dit is dus een super kleine wijziging in driver code, voor welk LCD prog dan ook.

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 17:58 schreef Creepy het volgende:
Bij die source van Yarvieh staat een README.TXT met daarin het daadwerkelijke schema.
Serieus joh? zat er een readme bij? misschien toch es lezen volgende keer ;)

• Martkrui
Even voor de heren die met de java classes kwamen.

In mijn c code maak ik gebruik van twee adressen :
#define DATAPORT (0x378)
#define CTRLPORT (0x37A)

Kan dit ook met de aangeleverde dll/class ?

[edit]
blijkbaar :
paraio.IOread( 0x378);
paraio.IOwrite( 0x378 ,10);
ik ga verder... :9

[edit 2]

HET WERKT :P

Probeerselcode is erg slordig, dus daar maak ik morgen een mooie class van die ik (+src) online ga zetten...

THANX TheRebell en robje

Verder ga ik posten in [topic=476314/1/25]

Verwijderd

Zwahiel, bestel maar, bestel maar, bestel maar,.....

• BaRF
  • Laatst online: 27-11 15:01

BaRF

bijna kerst

Op woensdag 22 mei 2002 20:30 schreef Plug het volgende:
Zwahiel, bestel maar, bestel maar, bestel maar,.....
ik weet dadde ge ut nie kûn loatuh....

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• TheRebell
Op woensdag 22 mei 2002 19:40 schreef Dr.DNA het volgende:
Even voor de heren die met de java classes kwamen.

In mijn c code maak ik gebruik van twee adressen :
#define DATAPORT (0x378)
#define CTRLPORT (0x37A)

Kan dit ook met de aangeleverde dll/class ?

[edit]
blijkbaar :
paraio.IOread( 0x378);
paraio.IOwrite( 0x378 ,10);
ik ga verder... :9

[edit 2]

HET WERKT :P

Probeerselcode is erg slordig, dus daar maak ik morgen een mooie class van die ik (+src) online ga zetten...

THANX TheRebell en robje

Verder ga ik posten in [topic=476314/1/25]
Mooi man :D
...kan nu helemaaaaaal niet wachten op mn LCD'tje :D

• Keizer
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De deadline is verstreken, hoeveel mensen hebben zich afgemeld? Morgen bestellen? Go, Zwahiel!

Always outnumbered, never outgunned!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:05
even tussendoor:
Zijn er ook mensen die wel de printplaat omsolderen?
zo ja, laat het ff weten en post ff een schema wat je hebt gedaan (en of het werkt...) dan kunnen de andere ook ff knutselen (kijkt me wel leuk om zelf te doen dus vandaar)
en zo moeilijk kan het niet zijn toch?

P.S. Zwahiel, bestel maar kerel! komt helemaal goed!
U GO ZWAHIEL!
Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.