The cyclographing developer
Zodra ik dat ding heb ga ik er aan beginnen, en ben niet de enigste dus uitleg of schema's zullen volgen.Op woensdag 22 mei 2002 21:45 schreef 0uTsIdEr84 het volgende:
even tussendoor:
Zijn er ook mensen die wel de printplaat omsolderen?
zo ja, laat het ff weten en post ff een schema wat je hebt gedaan (en of het werkt...) dan kunnen de andere ook ff knutselen (kijkt me wel leuk om zelf te doen dus vandaar)
en zo moeilijk kan het niet zijn toch?
P.S. Zwahiel, bestel maar kerel! komt helemaal goed!
U GO ZWAHIEL!
Leeg
Kijk aan das leuk. Zodra de druk op school daalt dan begin ik er ook aan. Jij gebruikt dus wel je eigen C source begrijp ik hier. Wat ik deed met een bestaande dll was gewoon een getal er naartoe schrijven en geen adres. dus als voorbeeldje:Op woensdag 22 mei 2002 19:40 schreef Dr.DNA het volgende:
Even voor de heren die met de java classes kwamen.
In mijn c code maak ik gebruik van twee adressen :
#define DATAPORT (0x378)
#define CTRLPORT (0x37A)
Kan dit ook met de aangeleverde dll/class ?
[edit]
blijkbaar :
paraio.IOread( 0x378);
paraio.IOwrite( 0x378 ,10);
ik ga verder...
[edit 2]
HET WERKT
Probeerselcode is erg slordig, dus daar maak ik morgen een mooie class van die ik (+src) online ga zetten...
THANX TheRebell en robje
Verder ga ik posten in [topic=476314/1/25]
ParaIO.par_write(32);
Maar goed ik wacvht op je code en zal het eens bekijken.
Leeg
* TheRebell sluit zich bij Robje aanOp woensdag 22 mei 2002 22:28 schreef robje het volgende:
[..]
Kijk aan das leuk. Zodra de druk op school daalt dan begin ik er ook aan. Jij gebruikt dus wel je eigen C source begrijp ik hier. Wat ik deed met een bestaande dll was gewoon een getal er naartoe schrijven en geen adres. dus als voorbeeldje:
ParaIO.par_write(32);
Maar goed ik wacvht op je code en zal het eens bekijken.
als ik m'n Java-applet af heb ga ik ook aan de LCD beginnen
maar gebruik je nou je C code of ??????
dan ben ik erg benieuwd naar de source code...
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
De java-code is idd platform onafhankelijk, alleen de C code oftwel de dll is niet platformonafhankelijk. Ik kan zelf alleen maar een beetje C voor windows en niet zoals aan je naam te zien voor FreeBSD. Maar er is hier vast wel iemand die dat wel kan.Op donderdag 23 mei 2002 07:06 schreef xychix het volgende:
als je het vanuit Java draaiende krijgt is het dan ook echt platform onafhankelijk ??
dan ben ik erg benieuwd naar de source code...
Leeg
Inderdaad, de class die ik nu gebruik om de parallellllellu poort te benaderen is platform afhankelijk. Daarom vroeg ik al waar 't vandaan kwam. Maar als dit voor windows kan kan het ook voor linux/bsd/etc..... uitdagingOp donderdag 23 mei 2002 07:12 schreef robje het volgende:
[..]
De java-code is idd platform onafhankelijk, alleen de C code oftwel de dll is niet platformonafhankelijk. Ik kan zelf alleen maar een beetje C voor windows en niet zoals aan je naam te zien voor FreeBSD. Maar er is hier vast wel iemand die dat wel kan.
Maar om maar even antwoord te geven op de vraag :
Ik kan nu mijn lcd aansturen met JAVA code
Voor mijn andere prog (mp3_controll) gebruik ik C++
En het schrijven naar een adres ( paraio.IOwrite(0x37A, 0x0c)) heb je nodig omdat je anders maar 8 bits kan aansturen. Voor het aansturen van een GFX lcd en ik geloof ook een TXT lcd heb je iets van 12 bits of lijnen nodig. Daarvoor wordt dan het controll register en dus de controll signalen van de lpt poort gebruikt.
Let wel op dat het met java moeilijker kan zijn om gegevens uit andere programmas te krijgen omdat dit bv bij winamp gaat met windows calls... maar misschien moet iemand daar eens een dll voor schrijven...
I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!
eehm.. ik ben wel in voor een uitdaging.Op donderdag 23 mei 2002 07:12 schreef robje het volgende:
[..]
De java-code is idd platform onafhankelijk, alleen de C code oftwel de dll is niet platformonafhankelijk. Ik kan zelf alleen maar een beetje C voor windows en niet zoals aan je naam te zien voor FreeBSD. Maar er is hier vast wel iemand die dat wel kan.
geef ff specs voor van hoe je dll in windows eruit ziet en ik kan wel ff kijken of ik het in bsd/linux kan..
(ik ben GEEN prof en heb weinig tijd!)
Het schrijven naar een adres is niet zo moeilijk, het gaat meer om het maken van een Java class die c code kan uitvoeren zodat je hardware kan aanspreken. ik ga eens kijken bij sun...Op donderdag 23 mei 2002 09:42 schreef xychix het volgende:
[..]
eehm.. ik ben wel in voor een uitdaging.
geef ff specs voor van hoe je dll in windows eruit ziet en ik kan wel ff kijken of ik het in bsd/linux kan..
(ik ben GEEN prof en heb weinig tijd!)
[edit] dwalen we nu teveel af ? Misschien ff een nieuw topic starten
I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!
gedaanOp donderdag 23 mei 2002 09:45 schreef Dr.DNA het volgende:
[..]
Het schrijven naar een adres is niet zo moeilijk, het gaat meer om het maken van een Java class die c code kan uitvoeren zodat je hardware kan aanspreken. ik ga eens kijken bij sun...
[edit] dwalen we nu teveel af ? Misschien ff een nieuw topic starten
[topic=502957/1/50]
hierzo...
zal binnenkort wel verhuizen naar Programming en Webscripting !
verzoekje van * xychix :
laten we het hier bij bestel info en evt. kant en klaar proggies houden, er word erg veel gepraat over programmeren etc. ik heb hier ff een topic voor geopend. dan kan het hier weer ontopic
En ga je vandaag bestellen??
Ik heb het topic gezien ja, is idd wel verstandig. Dit topic wordt toch wel groot zodra de lcd's binnen zijn.
Leeg
Vandaag wordt er besteld!Op donderdag 23 mei 2002 11:05 schreef robje het volgende:
Hey zwahiel, hoeveel annuleringen heb je nog binnengekregen?
En ga je vandaag bestellen??
edit:
Ik heb het topic gezien ja, is idd wel verstandig. Dit topic wordt toch wel groot zodra de lcd's binnen zijn.
Ik heb een afmelding binnen gekregen van iedereen, de wanbetalers heb ik zelf ook geannuleerd...
Ik ben bezig om die schema's aan de 't ligt te krijgen...
Er is momenteel slechts een probleempje:
Als je de print omgebouwd hebt, verschijnen de laatste 2 tekens op de LCD van regel 1 op regel 2, dit probleem wordt volop behandeld door Hell_smurf (Dank daarnog voor).
Hij is bezig dit probleem te takelen, hij heeft me ook al gegevens gegeven over de orignele maker van de modules e.d.
Aangezien i-net hier niet zo snel is (64k ISDN 1 lijn voor 500 gebruikers
Zodra Hell_smurf het dinkie volledig aan 't werk heeft, mailt ie mij 't schema of post ie het hier in dit topic
Niet alle software zooi naar een ander topic verplaatsen, belangrijke updates / doorbraken ook hier posten a.u.b. zodat onze LCD'tjes verder ontwikkeld worden... Anders krijg je uiteindelijk veel oplossingen voor andere LCD's als die van ons...
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
levertijd naar mij toe is 1 week ongeveer, levertijd naar jullie toe is zoals ik al eerder vermeldde 3 werkdagen 5 werkdagen, afhankelijk aan wanneer ze geleverd worden...Op donderdag 23 mei 2002 13:04 schreef Brazza het volgende:
Mooi hoe lang duurt het dan nog voordat we ze in huis hebben?
iig worden ze vrijdags geleverd, dan heb ik 't weekende om ze te verpakken en klaar te maken voor verzending...
Aangezien jullie met zo'n groot getal besteld hebben, kan ik natuurlijk niet dezelfde dag al alles op de bus kwakken... (Kon ik dat maar
Ik probeer het zo te doen dat jullie ze zo ongeveer over 2 weken vanaf nu in huis hebben...
Oké ?
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Perfect!!! Het is misschien een goed idee om de mensen die software + soldeeraanpassingen aan het uitzoeken zijn eerst hun LCD's op te sturen... zij kunnen dan aanwijzingen aan de n00bs (zoals ik) geven.Op donderdag 23 mei 2002 13:07 schreef zwahiel het volgende:
[..]
levertijd naar mij toe is 1 week ongeveer, levertijd naar jullie toe is zoals ik al eerder vermeldde 3 werkdagen 5 werkdagen, afhankelijk aan wanneer ze geleverd worden...
iig worden ze vrijdags geleverd, dan heb ik 't weekende om ze te verpakken en klaar te maken voor verzending...
Aangezien jullie met zo'n groot getal besteld hebben, kan ik natuurlijk niet dezelfde dag al alles op de bus kwakken... (Kon ik dat maar)
Ik probeer het zo te doen dat jullie ze zo ongeveer over 2 weken vanaf nu in huis hebben...![]()
Oké ?
Always outnumbered, never outgunned!
* TheRebell wacht even op het andere schema'tje van Hell_Smurf
Het schema hebben we al heOp donderdag 23 mei 2002 14:41 schreef TheRebell het volgende:
ja maar dan moeten we (de knutselaars) wel een mooi schema hebben. Ook is het natuurlijk niet de bedoeling dat na die aanpassing op de controller er opeens wat tekens op een andere regel belanden
* TheRebell wacht even op het andere schema'tje van Hell_Smurfom er zeker van te zijn dat ie iemand anders z'n LCD niet molt
Als iemand z'n LCD heeft en bereidt is LCDInf te testen dan hoor ik het wel
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Wil ik wel doenOp donderdag 23 mei 2002 14:51 schreef Creepy het volgende:
[..]
Het schema hebben we al he
waar dan? Met schema bedoel ik dus een daadwerkelijke tekening, die termen zeggen mij nix ...Op donderdag 23 mei 2002 14:51 schreef Creepy het volgende:
[..]
Het schema hebben we al he
wees gerust.. ik zal het zeker ook hier bijhouden:Op donderdag 23 mei 2002 11:46 schreef zwahiel het volgende:
edit:
Niet alle software zooi naar een ander topic verplaatsen, belangrijke updates / doorbraken ook hier posten a.u.b. zodat onze LCD'tjes verder ontwikkeld worden... Anders krijg je uiteindelijk veel oplossingen voor andere LCD's als die van ons...
gelijk maar ff een korte uitleg dan.
ik wil alleen de client en de server van elkaar scheiden.
je zou in principe een client kunnen bouwen die ipv alles op een lcd alles op een schermpje weergeeft.
aan de andere kant hangt een sever deze sleurt info uit het systeem en stuurt dit in xml formaat op naar de client.
zo zet je een redelijk generiek client server model op waarbij het dan heel logisch is dan "een" client de info op een lcd dumpt.
aangezien ik een voorgesoldeerd lcd'tje heb zal ik ook met de duitste kronkels moeten leven. waneer alles helder is zal creepy zijn lcdinf geschikt make voor deze XML freature, en wanneer hij hier geen tijd voor heeft hoop ik wat tijd vrij te maken om een dll te schrijven die als plugin voor lcdinf kan dienen (een van de aanstormende features in LCDinf)
Kijk die link van Yarvieh eens door. Dat is de source. Er is daar een directoty te vinden waar de driver voor de HD44780 in staat, met een mooit README waarin het schema staat..Op donderdag 23 mei 2002 17:27 schreef zwahiel het volgende:
[..]
waar dan? Met schema bedoel ik dus een daadwerkelijke tekening, die termen zeggen mij nix ...
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
waar staat die link danOp donderdag 23 mei 2002 17:50 schreef Creepy het volgende:
[..]
Kijk die link van Yarvieh eens door. Dat is de source. Er is daar een directoty te vinden waar de driver voor de HD44780 in staat, met een mooit README waarin het schema staat..
Deze is ervoor als je de controller erbij hebt genomen.Op vrijdag 24 mei 2002 00:00 schreef Brazza het volgende:
is dit alleen voor de niet complete LCD of is dit voor de doe-het-zelfpakket??
Anders moet je die zelf bouwen en dan kun je om het "probleempje heen lopen"
Dus ook voor het kant-en-klare lcd scherm (aangezien daar ook de controller bij zit).Op vrijdag 24 mei 2002 00:17 schreef TheRebell het volgende:
[..]
Deze is ervoor als je de controller erbij hebt genomen.
afmelding van iedereen???Op donderdag 23 mei 2002 11:46 schreef zwahiel het volgende:
Vandaag wordt er besteld!
Ik heb een afmelding binnen gekregen van iedereen, de wanbetalers heb ik zelf ook geannuleerd...
[/b]
[/edit]
tsjA ??? ik word ook benieuwd, ikke wil wel een lcd hoot +:Op vrijdag 24 mei 2002 01:45 schreef OliverBB het volgende:
[..]
afmelding van iedereen???
* xychix to creepy, als ik het lcd heb wil ik LCDinf wel testen.
ik heb ook zo'n kant en klaar ding so.....
die lopen er niet om heen; die hebben het probleem gewoon nietOp vrijdag 24 mei 2002 00:17 schreef TheRebell het volgende:
[..]
Deze is ervoor als je de controller erbij hebt genomen.
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Er is besteld!
Joepie!!!!!!!!!!Op vrijdag 24 mei 2002 09:16 schreef zwahiel het volgende:
afmelding van iedereen ja!
Er is besteld!
* reskobon is blij en heeft weer zin om te knutselen, nu nog tijd
Dus zoals ik begreep liggen ze begin juni bij ons in de brievenbus?
Leeg
Dat is zonde! En dat alleen maar omdat er 2 pinnen zijn omgedraait, en het een aanpassing in de software van 3 keer niks is, en het omsolderen ook weinig werk is?Op vrijdag 24 mei 2002 09:16 schreef zwahiel het volgende:
Er is besteld!
eeeehh.... NOFI, maar we zitten hier toch op tweakers.net?
Ik heb niet afgemeld... dus ik verwacht hm snel..Op vrijdag 24 mei 2002 09:16 schreef zwahiel het volgende:
Er is besteld!
The birds turned into The Flying Dutchmen!
afmelding in de zin van 'neeh ik hoef hem niet meer'? en tóch besteld?Op vrijdag 24 mei 2002 11:31 schreef Eraser127 het volgende:
ik ook
bedoel je niet dat iedereen hem nog wil?
Iedereen die NIET heeft betaald en niet op mijn mail gereageerd hebben, krijgen nix!
De rest van jullie dus zo'n 65 man krijgen wat jullie besteld hebben!
Ik heb voor iedereen die al betaald heeft besteld!
Dus, zo zit het, had me ff iets anders uit moeten drukken, maar 't was nog vroeg...
creepy, nog 1 keer.Op vrijdag 24 mei 2002 11:19 schreef Creepy het volgende:
[..]
Dat is zonde! En dat alleen maar omdat er 2 pinnen zijn omgedraait, en het een aanpassing in de software van 3 keer niks is, en het omsolderen ook weinig werk is?
eeeehh.... NOFI, maar we zitten hier toch op tweakers.net?
je kunt toch kiezen
OF omsolderen
OF software aanpassen ?!!
toch ?
ja dat kun je ja, maar Creepy refereerde naar mijn eerdere post!Op vrijdag 24 mei 2002 12:57 schreef xychix het volgende:
[..]
creepy, nog 1 keer.
je kunt toch kiezen
OF omsolderen
toch ?
Het is OF ja.. maar het ging er mij om dat het allebei simpel te doen isOp vrijdag 24 mei 2002 12:57 schreef xychix het volgende:
[..]
creepy, nog 1 keer.
je kunt toch kiezen
OF omsolderen
toch ?
Die submenu's moet je dan kunnen selecteren en dan een menu krijgen waar je het volume kan wijzigen. Lijkt me vrij duidelij kwat ik wil weet iemand of hier al programma's voor zijn en of het anders lastig te maken is?
Leeg
ik reageerde op Gutteguttegut: "Ik heb niet afgemeld... dus ik verwacht hm snel.."Op vrijdag 24 mei 2002 12:22 schreef BaRF het volgende:
[..]
afmelding in de zin van 'neeh ik hoef hem niet meer'? en tóch besteld?Ik wil hem in elk geval nog hoor
bedoel je niet dat iedereen hem nog wil?
Ik dus ook
Com'nWinAmp misschienOp vrijdag 24 mei 2002 13:55 schreef robje het volgende:
Wat ik nou straks wil met mijn lcd is een aantal knoppen ernaast zodat je een soort menuutje kan bedienen dat op de lcd staat. Dus als voorbeeld bijv een menuutje voor winamp met daarop alle submenu's zoals volume en playlist.
Die submenu's moet je dan kunnen selecteren en dan een menu krijgen waar je het volume kan wijzigen. Lijkt me vrij duidelij kwat ik wil weet iemand of hier al programma's voor zijn en of het anders lastig te maken is?
Buiten die menu'tjes die je beschrijft kun je daarmee al die functies, dmv een shit toets die er nu in zit, heb je ipv 4 knoppen nu 7 knoppen (+ 1 shift knoppie dan hé!)
Ja dat ken ik maar daar kunnen nu ook 15 knopjes mee bestuurd worden op 1 com poort. Maar het idee van die menuutjes wat i bedoel heb ik hier vandaan:Op vrijdag 24 mei 2002 14:12 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Com'nWinAmp misschien
Buiten die menu'tjes die je beschrijft kun je daarmee al die functies, dmv een shit toets die er nu in zit, heb je ipv 4 knoppen nu 7 knoppen (+ 1 shift knoppie dan hé!)
http://www.oscar-mp3.de/eng/bedien/index.htm
Als iemand dat zou kunnen uitleggen?
Leeg
p.s
Ik heb trouwens geen mail gehad.
-oops-Op vrijdag 24 mei 2002 20:46 schreef MartNL het volgende:
Jippie binnenkort mijn schermtje (groot).
p.s
Ik heb trouwens geen mail gehad.
iedereen wacht in spanning af tot er een mannetje in een rood pakje langs de deur komtOp zaterdag 25 mei 2002 21:00 schreef BaRF het volgende:
stil hier
bovendien is 't weekende, dan is 't zowiezo niet zo druk op GoT
maar goed, heb je al een order bevestiging zwahiel? ohja, ge je trouwens wel stickers plakken met 'BREEKBAAR' er op?
Hoe gaat het eigenlijk met de soldeeroplossingen:?
If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!
Verwijderd
De duitse vrienden hebben 'n ander aansluit schema gebruikt waardoor 2 pinnen omgekeerd zitten en standaard software als smartie niet werkt.Op zondag 26 mei 2002 13:04 schreef Brazza het volgende:
Ik heb geen zin om al de 36 pagina's te lezen (30 per pagina) dus kunnen jullie me als je blieft vertellen wat ermee is en hoe we dat kunnen verhelpen
Oplossing 1) Zelf 'n draadbruggetje solderen op het printje
Oplossing 2) Software aanpassing
addendum: en oplossing 1 is de beste omdat dan automatisch vrijwel ALLE software werktOp zondag 26 mei 2002 13:23 schreef Yarvieh het volgende:
[..]
De duitse vrienden hebben 'n ander aansluit schema gebruikt waardoor 2 pinnen omgekeerd zitten en standaard software als smartie niet werkt.
Oplossing 1) Zelf 'n draadbruggetje solderen op het printje
Oplossing 2) Software aanpassing
addendum2: en oplossing 1 is voor de meeste mensen ook de simpelste
Verwijderd
Even zien, of met de soldererboud een paar draadbruggen zetten(1), of een nieuwe versie van software pakketje abc downloaden (2) hmmmz.... ik weet het niet hoorOp zondag 26 mei 2002 13:26 schreef BaRF het volgende:
addendum2: en oplossing 1 is voor de meeste mensen ook de simpelste
als je nog zo'n supersnelle 14,4K modem hebtOp zondag 26 mei 2002 14:11 schreef Yarvieh het volgende:
[..]
Even zien, of met de soldererboud een paar draadbruggen zetten(1), of een nieuwe versie van software pakketje abc downloaden (2) hmmmz.... ik weet het niet hoor
maar k denk dat BaRF bedoelde als je zelf die software moet aanpassen (kan ik dus absoluut niet ,maja ik heb die grote LCD zonder print gepakt
* reskobon is net terug van 4-Elements in de Ahoy en is wakker sinds zaterdagochtend 730
Dat was me het feestje wel zeg heerlijk
Leeg
Zelf de software aanpassen zit er bij de meeste windows progjes niet bij, aangezien die niet opensource zijn, zul je dus echt door de maker moeten laten doen.Op zondag 26 mei 2002 14:42 schreef hoebenp het volgende:
[..]
als je nog zo'n supersnelle 14,4K modem hebt
maar k denk dat BaRF bedoelde als je zelf die software moet aanpassen (kan ik dus absoluut niet ,maja ik heb die grote LCD zonder print gepakt)
Ik denk dat er genoeg mensen zijn (waaronder ik) die de software zelf wilden maken... lijkt me wel een leuk projectjeOp zondag 26 mei 2002 18:53 schreef Creepy het volgende:
[..]
Zelf de software aanpassen zit er bij de meeste windows progjes niet bij, aangezien die niet opensource zijn, zul je dus echt door de maker moeten laten doen.
Make a program idiotproof and someone will make a better idiot
[LCD] aansturen in C/C++/Java op alle OSsen
En je kunt gaan solderen (of laten doen) en dan kun je elk proggie ervoor pakken
ÓF
Je pakt het mooie programma LCDinf of ons programma (zie bovenstaande linkje)
* TheRebell wacht ook vol spanning op zijn LCD
Komt dat schemaatje voor dat omsolderen nog eens?
Verder een goede inkoopactie, ga zo door!!!
20*350ZO45°
lcd lcd lcd
Tenminste, wanneer iemand ff dat schema plaatst...
Zwahiel -> Wanneer sturen de Duitsers de zooi op?
Verwijderd
w00t me 2!Op maandag 27 mei 2002 19:51 schreef Keizer het volgende:
* Keizer gaat solderen zoadat LCDsmartie werkt
Tenminste, wanneer iemand ff dat schema plaatst...
Zwahiel -> Wanneer sturen de Duitsers de zooi op?
1337 me 3Op maandag 27 mei 2002 23:50 schreef BaRF het volgende:
[..]
w00t me 2!
Vanuit Duitsland hadden ze gezegd dat het ongeveer een week zou duren voordat ze bi jhem waren en aangezien hij eind vorige week besteld heeft, verwacht ik zo ook niet eerder dan donderdag ofzo.Op maandag 27 mei 2002 23:47 schreef protheus het volgende:
Zwahiel heb je enig idee wanneer die lcd's komen. Kan niet wachten tot ik hem eindelijk in kan bouwen heb al vast wat dinkies gekocht bij conrad om het af te maken.
Leeg
zie het eerder genoemde proggrammeer topic.
Ik ga donderdag beginnen denk ik (dan moet alles ingeleverd zijn op school) maar ik moet deze week ook nog een ir ontvamger solderen en dat is ook leukOp dinsdag 28 mei 2002 09:01 schreef xychix het volgende:
we wachten af, het proggen is al in volle gang..
zie het eerder genoemde proggrammeer topic.
Leeg
Ik heb vandaag nog maar een keertje gemaild...
In totaal bestellen we voor een kleine € 2300,-
En ja in Duitsland waren ze al geschrokken toen ik de voorlopige bestelling doorgaf vorige week maandag...
Mijn IR dinkie werkt nieOp dinsdag 28 mei 2002 09:42 schreef robje het volgende:
[..]
Ik ga donderdag beginnen denk ik (dan moet alles ingeleverd zijn op school) maar ik moet deze week ook nog een ir ontvamger solderen en dat is ook leuk
(net als me 256*128 display, moek nog ff goed solderen en fixen
Op 28 mei schreven onze Duitse vrienden als volgt:
Hallo Herr van Wiel,
leider muss ich ihnen mitteilen das Herr Faerber sich
z.Z im Krankenhaus befindet und voraussichtlich erst ende nächster Woche
entlassen wird. Da wir leider auch nicht mehr so viele Platine wie von
Ihnen
bestellt auf Lager haben,kann die Lieferung erst in ca. 2-3 Wochen
erfolgen.
Ich bitte um Ihr Verständinss.
Gruss
Petra Kirchner
dus voorlopig geen lcd?Op dinsdag 28 mei 2002 12:53 schreef zwahiel het volgende:
ik krijg net mail uit Duitsland![]()
[..]
20*350ZO45°
Is "das Herr Faerber" dan zo hard geschrokken van onze bestelling
Nee geschrokken niet, hij was al ziek, dat had ik al mee gekregen hij had een of andere aandoening of zoiets dergelijks...Op dinsdag 28 mei 2002 13:22 schreef xychix het volgende:
dus het duurt vast nog een maand voordat die dingen bij ons zijn ??
Is "das Herr Faerber" dan zo hard geschrokken van onze bestelling
Maar goed, de LCD's zijn in elkgeval wel in bestelling en daar gaat het om!
Hier kan ik dus nix aan doen mensen... Sorry!
ja * zwahiel ook...Op dinsdag 28 mei 2002 14:23 schreef Juggernaut het volgende:
och.. ben voorlopig nog wel ff zoet met 2 grafische lcd'tjes
nee hoor jij kunt er niks aan doen.. wens die duitser maar ff beterschap.
Ik heb gedult dus...
Toch vindt ik het wel jammer voor jouw. deze actie liep echt als een trein. en dan opeens van die kleine tegenslagen. Het zijn ook altijd weer die duiters
http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl
Verwijderd
Was al lekker ver met mijn Casemod(een Noblesse) nu alleen dus nog wachten op mien LCD.....
die hadden ze ook!Op dinsdag 28 mei 2002 15:40 schreef radjatoe het volgende:
Merde!! Ik dacht dat je al vantevoren had gevraagd of zij genoeg LCD'tjes klaar zouden hebben...En ik meen dat ze die wel hadden...Nu ja ,dan maar weer ff geduld opbrengen opdat ze binnen komen...![]()
Was al lekker ver met mijn Casemod(een Noblesse) nu alleen dus nog wachten op mien LCD.....
Volgens mij schieten ze wel op hoor daar in Duitsland
(ik hoop het althans
Tja , ik niet.Op dinsdag 28 mei 2002 14:23 schreef Juggernaut het volgende:
och.. ben voorlopig nog wel ff zoet met 2 grafische lcd'tjes
Maar goed we wachten het het gewoon af.
Het komt vast allemaal wel goed.
-dan kan ik mn tijd in school steken ipv hierin,
-heb mn casemod nog nietaf...
maar wel jammer, hopelijk issie snel beter
Vindt hij vast leuk
Zeg ken jij de pilsjesman, de pilsjesman, de pilsjesman ...
ja of een dreigbrief... iet van dat ie het ziekenhuis niet snel uitkomt als ie ze niet snel opstuurtOp dinsdag 28 mei 2002 23:56 schreef pilsjesman het volgende:
Als we nu Herr Faerber een kaartje met beterschap sturen, mischien is ie dan sneller beter, en hebben wij de lcd's eerder
Vindt hij vast leuk
Laten we het eerst vriendelijk proberen... We sturen hem een vriendelijk kaartje waarmee we hem beterschap wensen en we melden hem dat ie moet opschieten, voor hij heel tweakend internet tegen zich krijgtOp woensdag 29 mei 2002 19:12 schreef BaRF het volgende:
[..]
ja of een dreigbrief... iet van dat ie het ziekenhuis niet snel uitkomt als ie ze niet snel opstuurt
ff serieus... Jammer, maar dit soort dingen gebeuren nu eenmaal...
Van Harte Beterschap!
Tweakers.net
en dan op de achterkant al onze namen of nicks..
maar wie gaat al die 70 namen oppennen... en wie kan er met een digicam deze text op een lcd fotograveren en bij kruitvat als MAT laten ontwikkelen ?
iemand met digicam ,en al gelukkige bezitter van een LCD?Op woensdag 29 mei 2002 21:53 schreef xychix het volgende:
ik vind het wel een leuk idee om hem een kaartje/foto te sturen van een LCD waarop staat
Van Harte Beterschap!
Tweakers.net
en dan op de achterkant al onze namen of nicks..
maar wie gaat al die 70 namen oppennen... en wie kan er met een digicam deze text op een lcd fotograveren en bij kruitvat als MAT laten ontwikkelen ?
en hij zal er dan vast alles aan doen ons zsm van die dingen te voorzien.
verder is het gewoon leuk als aardigheidje.
oftewel: T'kost bijna niets en kan een boel positieve gevolgen hebben..
hmmm jah wie weet hé!Op donderdag 30 mei 2002 07:35 schreef xychix het volgende:
ik meende het jah. misschien dat dan ineens die lcd's wel anders gesoldeerd kunnen worden!!
Kom maar langs met een (digitale) camera, dan tover ik wel wat leuke tekst om een 4x20 LCDOp donderdag 30 mei 2002 07:35 schreef xychix het volgende:
ik meende het jah. misschien dat dan ineens die lcd's wel anders gesoldeerd kunnen worden!!
...sorryOp donderdag 30 mei 2002 15:34 schreef Mr_x007 het volgende:
ik ga m'n slaapzak weer opzoeke en op het matje bij de deur ligge wachte. heb ik bij de ccfl actie van barf ook een paar weken gelegen.
maak niet uit. ik heb een goede slaapzak, en het deurmatje ligt erg lekkerOp donderdag 30 mei 2002 19:16 schreef BaRF het volgende:
[..]
...sorry
* zwahiel heeft een slaapzak die verkeerd chemisch gereinigd is... Stinkt naar zéér smerige geuren die niet van mij af komenOp donderdag 30 mei 2002 19:55 schreef Mr_x007 het volgende:
[..]
maak niet uit. ik heb een goede slaapzak, en het deurmatje ligt erg lekker
Verwijderd
Op zich niet zo erg dat het wat later komt. Erg druk met mijn e-commerce case op school en bestelling van conrad laat ook even op zich wachten. Maar ja toch is het jammer wil mijn Jaguar Case Mod afmaken...
Dit topic is gesloten.
![]()