Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

*GESLOTEN* [Inkoop] 4*20 kant en klaar

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste
Acties:
  • 1.586 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Euhm alles leuk en aardig maar ik denk(ik hoop natuurlijk van wel) niet dat zij in Deutschland ff onze lcd'tjes gaan her-solderen.....Natuurlijk wel maar alles heeft een prijs..... Dat bedrijf is blij dat het 70 klanten heeft....maar weet ook dat er niet nog een keer door deze mensen een lcd wordt besteld .Dus ik denk dat er wel kosten aan zijn verbonden voor diegene die een kant-klare lcd heeft besteld...included me.. :'(

maar Zwahiel ....alleen maar goede dingen voor jou!!Jij leidt dit echt perfect!!!

Verwijderd

Probeer het toch maar Zwahiel, ik ben namelijk een n00b met een soldeerbout. Daarnaast gun ik die Duitsers niet meer Nederlandse Eurootjes !!!!!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:49

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op donderdag 16 mei 2002 22:22 schreef radjatoe het volgende:
Euhm alles leuk en aardig maar ik denk(ik hoop natuurlijk van wel) niet dat zij in Deutschland ff onze lcd'tjes gaan her-solderen.....Natuurlijk wel maar alles heeft een prijs..... Dat bedrijf is blij dat het 70 klanten heeft....maar weet ook dat er niet nog een keer door deze mensen een lcd wordt besteld .Dus ik denk dat er wel kosten aan zijn verbonden voor diegene die een kant-klare lcd heeft besteld...included me.. :'(

maar Zwahiel ....alleen maar goede dingen voor jou!!Jij leidt dit echt perfect!!!
Die controllers worden gemaakt bij een of andere sociale werkplaats, ter plekke daarom is de levertijd ook een week...

Dus het moet makkelijk kunnen om daat iets in aan te passen lijkt me zo...

Ik wil de site wel updaten, maar ik heb er gewoonweg ff geen tijd voor gehad, er is zoveel werk voor me blijven liggen van vorige week, ik heb dat eerst ff gedaan...

Morgen moet ik naar school (maastricht ;) ) en daarna ga ik ff 't een en 't ander update (eerst wel ff me kamer een tikkie opruimen...)

nog geen antwoord gekregen van Nils |:( :(

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11 19:56

xychix

FreeBSD Rules !

Nog geen antwoord ?? !!!!

ach.. dan wachten we nog even.
als de controllers niet gehersoldeerd worden dan moet smartie dus aangepast worden ?
in welke taal is dat geschreven en is e source beschikbaar ?

nogmaals. [b]kan een lcd softwarematig UIT gezet worden ?[b]
* xychix wil dit echt graag weten ivm wel/niet inbouwen schakelaar aan/uit in de behuizing !

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• Xhale
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:57
Als het alleen gaat om 3 draadbrugjes te leggen op die kaartjes wil ik best wel helpen voor degene die het niet kunnen of zelf geen soldeerbout hebben. Als ik het schema, of uitleg heb wil ik dat best wel doen.

Make a program idiotproof and someone will make a better idiot

Verwijderd

Quote;Die controllers worden gemaakt bij een of andere sociale werkplaats, ter plekke daarom is de levertijd ook een week...
Dus het moet makkelijk kunnen om daat iets in aan te passen lijkt me zo...

Mmmmmmmh Sociale werkplaats....??? Als ze de lcd dan maar gen rare dingen gaan doen...Is natuurlijk heel mooi een sociale werkplaats maar is het niveau niet een beetje zo-zo?? :)

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11 10:38

Gutteguttegut

CEO of TFD

Op donderdag 16 mei 2002 23:41 schreef zwahiel het volgende:

[..]
nog geen antwoord gekregen van Nils |:( :(
* Gutteguttegut zegt: "stuur er nog eens 1" :)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op donderdag 16 mei 2002 11:09 schreef xychix het volgende:

[..]

daar wil ik wel naar kijken maar mijn C is beperkt.

ik ga ook geen smartie gebruiken maar als ze hem 100% goed willen solderen zodat hij met smartie werkt dan wil ik dat ook wel graag.

lcdInf word dat wel weer aangepast he creepy ?

btw. creepy jij gaat zelf solder
Smartie is geschreven met Delphi, maar closed source, en ik geloof dat BasieP niet zo heel sterk is in eigen drivers schrijven (NOFI!). Maar zelf Smartie aanpassen zit er echt niet in, dus aan BasieP vragen...

LCDInf wordt aangepast als iemand me precies de info kan geven over hoe het LCD is aangsloten..

Of ik zelf ga solderen? Neuh... heb al een aantal werkende LCD's, en heb niet meegedaan aan deze inkoopactie.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Creepy

Creepy

Op vrijdag 17 mei 2002 07:02 schreef xychix het volgende:
Nog geen antwoord ?? !!!!
nogmaals. [b]kan een lcd softwarematig UIT gezet worden ?[b]
De parallele LCD's met het standaard schema niet. Wel is het m.b.v. bepaalde schema's mogelijk om het backlight aan/uit te schakelen. (uit mijn hoofd is pin 17 van de LPT poort aangesloten dan.. dit werkt niet voor de 4x40 omdat deze pin dan schakelt tussen de 2 controllers )

De meeste seriele LCD's ondersteunen dit wel.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

hmmm dat is dus 1 draadbrugje aanleggen en een kleine aanpassing in de driver / proggie ?

of denk ik nu te simpel ?

mischien toch maar een soldeerboutje kopen en dan een radio desolderen en weer inelkaar zetten als oefening !

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op vrijdag 17 mei 2002 13:56 schreef Creepy het volgende:

[..]

De parallele LCD's met het standaard schema niet. Wel is het m.b.v. bepaalde schema's mogelijk om het backlight aan/uit te schakelen. (uit mijn hoofd is pin 17 van de LPT poort aangesloten dan.. dit werkt niet voor de 4x40 omdat deze pin dan schakelt tussen de 2 controllers )

De meeste seriele LCD's ondersteunen dit wel.
Schema's svp aub en meer van dat zoort termen!

Dan kunnen we iets!

btw ik heb Nils nog eens gemaild!

Ik hoop vandaag eindelijk een beetje de site up2date te krijgen...

Ja sorry mensen dat het zo lang moet duren... :X

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

om die print aan te late passen is niet een kwestie van omsolderen maar ze moeten dan daar in duitsland ook een nw printje ontwerpen en 1 print is duur, maar een heleboel printen niet.

als ik de schema's zou hebben kan ik wel kijken wat de modificatie zou moeten worden, als het alleen maar een kwestie is van een aantal sporen doorkrassen en opnw verbindingen maken, dan valt dit wel mee.

goed bezig zwahiel!!

• Creepy

Creepy

Op vrijdag 17 mei 2002 14:19 schreef xychix het volgende:
hmmm dat is dus 1 draadbrugje aanleggen en een kleine aanpassing in de driver / proggie ?

of denk ik nu te simpel ?
Je denkt nog te moeilijk zelfs :)

Het is OF de driver aanpassen of een (drie?) draadjbrugje aanleggen zodat de connectie weer overeenkomt met de reeds bestaande schema's.

Dat laatste is voor de software het makkelijkst.. hoeft er niks aangepast te worden...dat eerst is voor jullie makkelijker, aansluiten en gaan.

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-11 19:29
denk dat de meeste hier evt wel kunnen sloderen. Ik heb een hele mooie bout daarvoor (nog van het MBO), die smelt tenminste niet als ie telang aanstaan :P

Wat is makkelijker? De print aanpassen of het programma. Ik denk de print, dan is het namelijk nog mogelijk om een ander programma te gaan gebruiken ipv Smartie.

Hopelijk gaat Nils ff snel reageren...

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Op vrijdag 17 mei 2002 19:23 schreef Creepy het volgende:

[..]

Het is OF de driver aanpassen of een (drie?) draadjbrugje aanleggen zodat de connectie weer overeenkomt met de reeds bestaande schema's.

Dat laatste is voor de software het makkelijkst.. hoeft er niks aangepast te worden...dat eerst is voor jullie makkelijker, aansluiten en gaan.
dan ga ik toch voor programmeren dat kun je VEILIG 10000* fout doen ! solderen niet.

ook kan ik wel c proggen en heb ik geen fatsoenlijke bout (heb er wel 1 zie eerder dit topic. maar dat ding word heter dan een gasbrander!)

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op vrijdag 17 mei 2002 19:23 schreef Creepy het volgende:

[..]

Creepy kom eens op met zo'n schema dan ! Als jij 'm al aan de praat hebt!!!!!! :(

• TheRebell
zwahiel, de bestelpagina ligt eruit :'(
kan ik niet kijken of je de lijst al hebt aangepast, stond nog op dat ik niet betaald had maar je noemde wel mn naam bij de reeds betaalden (snappie 'em nog ?)

:)

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

* xychix word een beeeetje ongduldig.

zwahiel: wanneer hoop je de lcd's bij iedereen thuis te hebben ?

dan kan ik nachtjes gaan aftellen . :)

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op zaterdag 18 mei 2002 01:33 schreef TheRebell het volgende:
zwahiel, de bestelpagina ligt eruit :'(
kan ik niet kijken of je de lijst al hebt aangepast, stond nog op dat ik niet betaald had maar je noemde wel mn naam bij de reeds betaalden (snappie 'em nog ?)

:)
Komt omdat ie geupdate is! :)

http://www.wielgoesonline.net/tweakers/wie.asp

Even tussendoor:
Deze users hebben dus nog NIET betaald!
SirWicked
Arjants
raymen
TVDP
Rberto
maestro1980
Jullie hebben dus een meel gekregen vandaag dat jullie nog moeten betalen, jullie hebben tot pinkstermaandag om te reageren, geen reactie = geen LCD. Bestellingen zullen dan geannuleerd worden!

edit:

De rest heeft dus betaald! :)

• Keizer
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zaterdag 18 mei 2002 00:30 schreef zwahiel het volgende:

[..]

Creepy kom eens op met zo'n schema dan ! Als jij 'm al aan de praat hebt!!!!!! :(
Ja, waarom zo geheimzinnig over dat schema? Posten, dan kan de LCD-actie verder gaan!

Always outnumbered, never outgunned!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op zaterdag 18 mei 2002 21:43 schreef Keizer het volgende:

[..]

Ja, waarom zo geheimzinnig over dat schema? Posten, dan kan de LCD-actie verder gaan!
TricTrack, ik probeer al 2 dagen je geld terug te boeken maar dit lukt steeds niet :'(
De meest beruchte GiroTel fout:
Java Applet fout...
Je overboeking komt eraan, desnoods met een geel briefje via snalemail... :'(

En inderdaad Creepy kom eens op met dat schema dan!

• BaRF
  • Laatst online: 27-11 15:01

BaRF

bijna kerst

Op zaterdag 18 mei 2002 21:46 schreef zwahiel het volgende:

[..]

TricTrack, ik probeer al 2 dagen je geld terug te boeken maar dit lukt steeds niet :'(
[..]

Je overboeking komt eraan, desnoods met een geel briefje via snalemail... :'(

En inderdaad Creepy kom eens op met dat schema dan!
was het niet snailmail? :+

creepy posten! :P of is het onzin ofzo?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

TricTrac je dubbele betaling is net terug gestort.

Protheus, ook het afgesproken bedrag van jouw is terug gestort.

Zo mensen, nu staan we een beetje in een padstelling, jullie mogen het zeggen!

Zal ik dinsdag bestellen of willen jullie eerst even afwachten hoe het zit met Creepy :?

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Zo, laat nu jullie meningen maar komen :)

Poll: Nu bestellen of afwachten ?
Ja nu bestellen, ik wacht al lang genoeg
Nee wacht die schema\'s af wil meer info
Maakt me geen reet uit, als \'t maar komt

Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen :7

Afbeeldingslocatie: http://www.dubbelf.com/poll/img.php?pollid=2706&var=.png

Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

ik hoor en zie het wel...

* zwahiel gaat weer ff de manager bij Toekan uithangen *D :)

weet niet of ik wel zo hard werk voor dat honger loontje... :'(

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Op zondag 19 mei 2002 12:21 postte zwahiel een poll
Zo, laat nu jullie meningen maar komen :)
ik heb gestemd voor 'Ja nu bestellen, ik wacht al lang genoeg' maar ik bedoel meer 'ja nu bestellen, want we willen het allemaal zo graag' dus niet denken van 'we wachten nu al zo lang schiet nou eens op wat ben je traag bah jezus kom op nu' ok? :) Dis 1 van betere acties die ik heb gezien (incl die van mezelf ;))

Anyways, we kunnen beter bestellen, want ook al komt creepy niet met zn schema, als iedereen dat ding krijgt dan komen we er vanzelf wel uit!

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-11 11:56
Ja nu bestellen, ik wacht al lang genoeg

Dat was mijn vote.
* reskobon is handig genoeg om dat ding aan de praat te krijgen.

Leeg

• Keizer
  • Niet online
Op zondag 19 mei 2002 13:22 schreef BaRF het volgende:

[..]

Anyways, we kunnen beter bestellen, want ook al komt creepy niet met zn schema, als iedereen dat ding krijgt dan komen we er vanzelf wel uit!
Goed plan! Bestellen die hap!

• reskobon
Op zondag 19 mei 2002 14:44 schreef Keizer het volgende:

[..]

Goed plan! Bestellen die hap!
Tuurlijk waarom wachten op de schema's als er al een paar handige mensen die dingen straks hebben tekenen we wel schema's voor de rest. Ik zelf wil dat best doen en even een howto maken voor de aanpassing ofzo. Een paar lijntjes weghalen en wat draadbruggen maken kan iedereen en anders is dit een mooie kans om het te leren :)

Leeg

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

zelf LEREN soleren op een lcd, neh pak dan een oude radio en dan moet ik ook nog een bout kopen, maar er zijn ongetwijfeld professionals hier die in leeuwarden of zwolle wonen en mij evt. een handje willen helpen.

• reskobon
Op zondag 19 mei 2002 15:13 schreef xychix het volgende:
zelf LEREN soleren op een lcd, neh pak dan een oude radio en dan moet ik ook nog een bout kopen, maar er zijn ongetwijfeld professionals hier die in leeuwarden of zwolle wonen en mij evt. een handje willen helpen.
sorry ik woon in zeeland maar een beetje sociaal ingesteld iemand wil dat vast wel doen.

Leeg

• Keizer
  • Niet online
Zwahiel -> Hebben de "wanbetalers" al gereageerd? En wanneer er besloten wordt om niet op de schema's te wachten, wanneer bestel je dan?

• hoebenp
  • Laatst online: 17-09 23:18
ja het probleem ligt dus alleen bij die controller en niet bij de LCD?
ik heb de normale LCD besteld dus zou geen problemen moeten geven?

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:05
maar als ik het goed begrijp hoeven we dus alleen een paar bruggetjes aanpassen op de printplaat...(3 geloof ik?) maar als iemand ff een schematje post welke dit zijn en hoe je dat moet doen dan is het toch geen probleem? k denk dat iedereen dat best kan (k ben ook geen held in solderen)
maar als dat het enigste probleem is dan zou ik zeggen bestellen die zooi!!!

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 15:18 schreef robje het volgende:

[..]

sorry ik woon in zeeland maar een beetje sociaal ingesteld iemand wil dat vast wel doen.
Als je nou iemand hebt gevonden die zo ontzettend handig is laat het me even weten ik kom ook uit zeeland.

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:38

MartNL

Op zondag 19 mei 2002 13:22 schreef BaRF het volgende:

[..]

ik heb gestemd voor 'Ja nu bestellen, ik wacht al lang genoeg' maar ik bedoel meer 'ja nu bestellen, want we willen het allemaal zo graag' dus niet denken van 'we wachten nu al zo lang schiet nou eens op wat ben je traag bah jezus kom op nu' ok? :) Dis 1 van betere acties die ik heb gezien (incl die van mezelf ;))

Zo denk ik er ook over.
Ik vind het ook een goed geregelde aktie.

We krijgen die dingen wel aan de loop. :7

• BaRF

BaRF

bijna kerst

ik kom uit zeeland ;) en ja, ik ben electro :P

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-11 08:55

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik kom ook uit Zeeland, lijkt me géén slecht ID om een 4x20 mini mini-crewmeeting te houden ;)

20*350ZO45°

• reskobon
Wat een feest iedereen komt uit zeeland hier, ik kan er ook nog aan toevoegen dat therebel ook uit zeeland komt :)

Ik ben ook handig genoeg om dat ding zelf te solderen of te verbouwen dus in zeeland komt het wel goed, nu nog een andere provider :o

Morgenavond krijg ik bezoek van een digi cam en zal eens wat plaatjes maken van mijn mp3 speler in aanbouw :)

Leeg

• splat
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op zondag 19 mei 2002 20:59 schreef robje het volgende:
Wat een feest iedereen komt uit zeeland hier, ik kan er ook nog aan toevoegen dat therebel ook uit zeeland komt :)
* splat komt ook uit zeeland.. :)

• BaRF

BaRF

bijna kerst

lol

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
Op zondag 19 mei 2002 21:05 schreef splat het volgende:

[..]

ben ik dan de enige tukker hier?? :'(

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Op zondag 19 mei 2002 21:46 schreef OliverBB het volgende:

[..]

ben ik dan de enige tukker hier?? :'(
hehe, nou ik ben GEBOREN in almelo, dus dat zit ook wel goed :P

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 21:05 schreef splat het volgende:

[onzettenoftopic]

We zouden een speciaal zeeland forum kunnen aanvragen bij GoT : Het Zeeuwse forum ofzo :P :P.

edit:
het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat er zeeland geen reet is te doen dus dat wel daarom allemaal een beetje op GoT chillen.
Op zondag 19 mei 2002 21:05 schreef richard het volgende:

Ik kom ook uit Zeeland, lijkt me géén slecht ID om een 4x20 mini mini-crewmeeting te houden
hmmz richard ik zat eens in je profileke te kijken en ik kom tot de conclusie dat jij samen met mij bij de a&p hebt gewerkt :P
[/onzettenoftopic]

• hoebenp
al die zeeuwen hiero... :Z

limbo's zijn toch veeeel beter he zwahiel? >:)

hehe :P

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op maandag 20 mei 2002 01:28 schreef hoebenp het volgende:
al die zeeuwen hiero... :Z

limbo's zijn toch veeeel beter he zwahiel? >:)

hehe :P
als je dat maar weet

* zwahiel is net terug van Toekan (heb besloten toch eens serieus te gaan lullen over mijn € 4,- per uur |:( :'( managers loon :? :'( )

Maar goed, de wanbetalers hebben nog niet gereageerd...
Ik ga gewoon dinsdag waarschijnlijk zoals het er nu naar uitziet in de poll de bestelling plaatsten...

• TricTrac
  • Laatst online: 06-10 15:05

TricTrac

=;-)

Op zondag 19 mei 2002 12:17 schreef zwahiel het volgende:
TricTrac je dubbele betaling is net terug gestort.

Protheus, ook het afgesproken bedrag van jouw is terug gestort.

Zo mensen, nu staan we een beetje in een padstelling, jullie mogen het zeggen!

Zal ik dinsdag bestellen of willen jullie eerst even afwachten hoe het zit met Creepy :?
Danku :P

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

ik kom uit overijssel....

jullie wonen gewoon allemaal in noord belgie (alles onder de rivieren is voor mij noord belgie PUNT UIT !)

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Op maandag 20 mei 2002 10:52 schreef xychix het volgende:
ik kom uit overijssel....

jullie wonen gewoon allemaal in noord belgie (alles onder de rivieren is voor mij noord belgie PUNT UIT !)
ja en JIJ WOONT IN WEST DUITSLAND!!!

• Quinie
  • Laatst online: 29-07 14:53

Quinie

.nl

Zwahiel klopt die vote link wel.
ene bestel maar dacht ik zo.

Het spijt me hoor maar ik had binnen 2 dagen na de besteling betaald en wacht nu dus al een tijdje.
Tijd is er genoeg geweest. Als je iets besteld weet je toch dat je dat direct moet betalen

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

• reskobon
Op maandag 20 mei 2002 11:15 schreef BaRF het volgende:

[..]

Dan maar liever in Noord Belgie :o

Maar Zwahiel heb je al besteld????
Als ik me goed kan herinneren dan duurt het bestellen een weekje en dan nog een paar dagen voor het opsturen vanaf jou?
IK heb ze nu namelijk echt hard nodig

Leeg

• hoebenp
[quote]Op maandag 20 mei 2002 01:40 schreef zwahiel het volgende:

* zwahiel is net terug van Toekan (heb besloten toch eens serieus te gaan lullen over mijn € 4,- per uur |:( :'( managers loon :? :'( )

[quote]

ik verdiende vorige zomer met prei poten nog meer >:)

alleen had toen k weer op school zat een dikke hernia |:(

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 11:15 schreef BaRF het volgende:

[..]

Dan woon ik hier zeker in Oost Engeland? :?

Wel een beetje aardig tegen elkaar blijven.

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Op maandag 20 mei 2002 12:04 schreef just_started het volgende:

[..]

Dan woon ik hier zeker in Oost Engeland? :?

Wel een beetje aardig tegen elkaar blijven.
hij begon ;( snif... hey trouwens, wie is er hier onaardig? ik zeg duitsland en jij ziet dat als beledeging? :+ hehe ok ok, zand er over dan maar. veel zand. :)

ff ON-topic: lcd lcd lcd :P

• BlackBurn
  • Laatst online: 28-11 15:28

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Maar ik kom uit Brabant :P dus stil jullie.

FF ontopic, van mij mag je ook bestellen hoor, dan maar een beetje solderen, als dat al nodig is, heb namelijk ook een gewone lcd besteld(gene kant en klare dus). Ach ben ik straks weer trots op mezelf, net als toen ik de ir-ontvanger had gemaakt :P

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 10:24

Eraser127

Nijkerk

[hebbuh mode]

* Eraser127 wil z'n LCD'tje :P

[/hebbuh mode]

My Discogs

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

nogmaals ik ga dus zoals het er nu nog steeds uit ziet dinsdag bestellen bij Kernel Concepts...

Aangezien de meerderheid 't LCD'tje nu wil bestellen moet ik dan helaas die mensen teleur stellen die 't nog niet willen...

Aan de andere kant zal 't wel zo zijn dat als ze geleverd zijn, veel van die electro's die 't dinkie hebben jullie wel zullen helpen met assembleren e.d.
En evt. de print aan te passen!

Verwijderd

Aangezien zoveel mensen tegen het solderen aan hikken: iedereen die het zelf niet aandurft/aankan, laat zwahiel dat ding maar naar mij sturen dan zal ik ze in een extended soldeersessie wel even fixen. (porto+materiaalkosten worden uiteraard doorberekend :))

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op zondag 19 mei 2002 23:03 schreef White-Fox het volgende:

[..]

[onzettenoftopic]

We zouden een speciaal zeeland forum kunnen aanvragen bij GoT : Het Zeeuwse forum ofzo :P :P.

edit:
het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat er zeeland geen reet is te doen dus dat wel daarom allemaal een beetje op GoT chillen.

[..]

hmmz richard ik zat eens in je profileke te kijken en ik kom tot de conclusie dat jij samen met mij bij de a&p hebt gewerkt :P
[/onzettenoftopic]
Wie ben je dan precies?

20*350ZO45°

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op maandag 20 mei 2002 14:19 schreef mmmuttley het volgende:
Aangezien zoveel mensen tegen het solderen aan hikken: iedereen die het zelf niet aandurft/aankan, laat zwahiel dat ding maar naar mij sturen dan zal ik ze in een extended soldeersessie wel even fixen. (porto+materiaalkosten worden uiteraard doorberekend :))
Ja mail maar als jullie dat willen, thanx Mmmutley! :)

[b]Bij mail graag wel je GoT naam vermelden!!!!![/b]

• Keizer
  • Niet online
Zwahiel: is het ook mogelijk om voordat je de lcd's verstuurt ff pics te plaatsen met daarop welke soldeeracties er precies uitgevoerd moeten worden? Zo kunnen de soldeer-n00bs beslissen of ze het zelf aandurven...

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 16:24 schreef Richard het volgende:

[..]

Wie ben je dan precies?
Zegt lange ruben je iets ?

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Op maandag 20 mei 2002 19:08 schreef White-Fox het volgende:

[..]

Zegt lange ruben je iets ?
hehe viespeuk

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op maandag 20 mei 2002 19:07 schreef Keizer het volgende:
Zwahiel: is het ook mogelijk om voordat je de lcd's verstuurt ff pics te plaatsen met daarop welke soldeeracties er precies uitgevoerd moeten worden? Zo kunnen de soldeer-n00bs beslissen of ze het zelf aandurven...
van die schema's weet ik dus net zoveel af als jullie, Creepy weet het maar zegt nix :(

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

dat gedoe over belgie was verder "no flame intended" hoor. gewoon ff een beetje leven in het topic !!

en dat is gelukt ! :+

• Brazza
  • Laatst online: 27-11 01:27

Brazza

Byte me!

Hoe lijkt het zwahiel? Wanneer kunnen we ze verwachten?

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op maandag 20 mei 2002 21:31 schreef xychix het volgende:
dat gedoe over belgie was verder "no flame intended" hoor. gewoon ff een beetje leven in het topic !!

en dat is gelukt ! :+
HAHA, ga je dat nog heel serieus uitleggen ook HAHA Tuurlijk snappen we dat wel |:( :+

20*350ZO45°

• TheRebell
offtopic:
Beeeetje laat reageren maargoed (was paar daagies weg)

Ja zoals Robje al zei kom ik ook uit Zeeland. Soepdûrp (souburg) om precies te zijn...anyway..

Bestel maar hoor die LCD's. Robje kan gewoon niet meer wachten :P
We fixen gewoon wel ff die aanpassing op die controller. Als die kerel dat schema nog even aan ons geeft dan kunnen we het ook wel voor onze mede-GoT'ers doen (toch zeeland? ;) )

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 23:25 schreef TheRebell het volgende:
offtopic:
Beeeetje laat reageren maargoed (was paar daagies weg)

Ja zoals Robje al zei kom ik ook uit Zeeland. Soepdûrp (souburg) om precies te zijn...anyway..

Bestel maar hoor die LCD's. Robje kan gewoon niet meer wachten :P
We fixen gewoon wel ff die aanpassing op die controller. Als die kerel dat schema nog even aan ons geeft dan kunnen we het ook wel voor onze mede-GoT'ers doen (toch zeeland? ;) )
Count me in !

• TheRebell
Op maandag 20 mei 2002 23:28 schreef White-Fox het volgende:

[..]

Count me in !
lol, ik was ook op Core :D
...1 dagje maar :'( , had weekendje Brussel dusja... :D

Verwijderd

Als er mensen in haarlem zijn die 'geholpen' moeten worden. Laat me dan ff weten. 1 ombouwen is niet moeilijk. Een paar erbij is ook wel te doen. Mail maar als ik je moet helpen.

• reskobon
Op maandag 20 mei 2002 23:30 schreef TheRebell het volgende:

[..]

lol, ik was ook op Core :D
...1 dagje maar :'( , had weekendje Brussel dusja... :D
Ik niet en heb er spijt van :'(
Maar ja eigen schuld, wat betreft die lcd's dat gaat helemaal goed komen in zeeland merk ik :)
Laat maar komen die zooi.

Leeg

• TheRebell
na (kort) overleg met Robje hebben we besloten dat we evt wel willen solderen voor de Zeelanders......
...en natuurlijk voor iedereen die hem op wil sturen(en terug natuurlijk :P )

Mail mij of Robje hierover

• reskobon
Op dinsdag 21 mei 2002 00:18 schreef TheRebell het volgende:
na (kort) overleg met Robje hebben we besloten dat we evt wel willen solderen voor de Zeelanders......
...en natuurlijk voor iedereen die hem op wil sturen(en terug natuurlijk :P )

Mail mij of Robje hierover
Juist alleen heb ik begrepen uit het topic hier dat er meer handig zijn in zeeland. Diegene die het zelf kunnen doen het ook zelf. Wij zijn namelijk ook twee zielige studenten met te weinig tijd. Al hebben we best wel wat over voor mede-tweakers.

Leeg

• TheRebell
Op dinsdag 21 mei 2002 00:31 schreef robje het volgende:
...verhaaltje van Robje... :P
..idd, dat had er bij mij nog bij gemoeten :P
achja, je staat niet voor niets in mn sign eej Robje ;)

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op dinsdag 21 mei 2002 00:31 schreef robje het volgende:

[..]
Wij zijn namelijk ook twee zielige studenten met te weinig tijd. Al hebben we best wel wat over voor mede-tweakers.
Wat denk je van mij!

en ik werk ook nog in 't echte gekkenhuis (Vincent van Gogh Instituut voor geestelijke gezondheid) door de weeks en 's weekends bij een ander gekkenhuis genaamt Van der Valk Venlo... ;)

Hoeveel tijd denken jullie dat ik over heb ;) *D O-)

• TheRebell
Op dinsdag 21 mei 2002 00:45 schreef zwahiel het volgende:

[..]

Wat denk je van mij!

en ik werk ook nog in 't echte gekkenhuis (Vincent van Gogh Instituut voor geestelijke gezondheid) door de weeks en 's weekends bij een ander gekkenhuis genaamt Van der Valk Venlo... ;)

Hoeveel tijd denken jullie dat ik over heb ;) *D O-)
...jij hebt zeker nog nooit van "AIM" gehoord?
Da's een faculteit van de Hogeschool Brabant...dat zegt eigenlijk al genoeg... :(

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op dinsdag 21 mei 2002 01:04 schreef TheRebell het volgende:

[..]

...jij hebt zeker nog nooit van "AIM" gehoord?
Da's een faculteit van de Hogeschool Brabant...dat zegt eigenlijk al genoeg... :(
euhm nee niet echt eigenlijk is 't nix dan :?

• TheRebell
Op dinsdag 21 mei 2002 01:05 schreef zwahiel het volgende:
euhm nee niet echt eigenlijk is 't nix dan :?
AIM= Academie voor ICT & Management.
Best leuk hoor , alleen soms (lees: vaak) een zootje en onduidelijk/tegenstrijdig.

Moet je Robje maar es vragen.... die heeft het dus super druk nu. (en ik ook :( )

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op dinsdag 21 mei 2002 01:15 schreef TheRebell het volgende:

[..]

Best leuk hoor , alleen soms (lees: vaak) een zootje en onduidelijk/tegenstrijdig.

Moet je Robje maar es vragen.... die heeft het dus super druk nu. (en ik ook :( )
hmm ik zat op Gilde Opleidingen Systeembeheer MKB te doen, maar daar was het pas onduidelijk, gelukkig voor mij ben ik er vanaf getrapt en heb ik over 4 weekjes mijn diploma Netwerkbeheer op MBO niveau met HBO werkniveau en 1 volledig jaar werkervaring 100% legaal *D (en mijn oud klasgenoten moeten nog 1,5 jaar :D :D :D }) )

• TheRebell
da's ook leuk.
Ik heb hiervoor MBO Elektrotechniek gedaan, afgestudeerd op CIT (computer interface techniek) en wou nog wat verder studeren. HBO dus..... niets leuks hier inhet waterige Zeeland dus dan maar naar Breda.

Nieuwe opleiding, nieuwe faculteit, nieuwe kansen...... en veel onzinnige en wazige dingen :(
Maargoed....nog 3 jaar.... :(

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

ik wil graag eerst weten wat er nou gesoldeerd moet worden (ja 3 bruggies). om te kunnen zeggen of ik he tzelf waag met wat geleende apparatuur of dat het echt zo'n priegelwerk is dat ik daar niet aan wil beginnnen.

• reskobon
Op dinsdag 21 mei 2002 01:15 schreef TheRebell het volgende:

[..]

Ja klopt, leuke opleiding maar tis het eerste jaar dat ze hem draaien. Komt er dus op neer dat we proefkonijn zijn. Ik heb nu dus last van het probleem "meelifters" en doe dus lekker veel werk met de rest van mijn projectgroep. Daar bij komt nog eens dat het kwartaal onderschat is, dit lossen ze op door meer lessen en colleges. Hierdoor krijg je alleen maar minder tijd :P

Nu gaan we naar de trein en weer een vrolijke dag op school tegemoet.

Leeg

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Afbeeldingslocatie: http://www.bosselaar.net/lcd/images/wiring.gif
dit vond ik op creepy z'n site. dit is het schema van de lcd's die door LCDinf (een geweldig tootlje van creepy) aangestuurd kunnen worden.

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Op dinsdag 21 mei 2002 07:43 schreef xychix het volgende:
[afbeelding]
dit vond ik op creepy z'n site. dit is het schema van de lcd's die door LCDinf (een geweldig tootlje van creepy) aangestuurd kunnen worden.
Ah :D

btw, A&K zijn pin 15 & 16 neem ik aan he? :) ohja, en die 100k kan ook door een pot worden vervangen toch? voor de BL regeling?

• splat
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op dinsdag 21 mei 2002 01:25 schreef TheRebell het volgende:
da's ook leuk.
Ik heb hiervoor MBO Elektrotechniek gedaan, afgestudeerd op CIT (computer interface techniek)
lol, doe die opleiding nu ook...zit nu op stage en ben bijna klaar...

Solderen zal dan zal voor jou ook geen probleem zijn na de leuke soldeerlessen bij Clarisse... :)

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Bij dat schema is alleen de power toevoer anders, namelijk via de game poort...

Bij de andere schema's komt stroom via een fdd moulexje...

De aansturing naar de LPT is gewoon exact hetzelfde...

• reskobon
Op dinsdag 21 mei 2002 07:57 schreef BaRF het volgende:

[..]

Ah :D

btw, A&K zijn pin 15 & 16 neem ik aan he? :) ohja, en die 100k kan ook door een pot worden vervangen toch? voor de BL regeling?
Uhm dat kijk ik thuis even na
* reskobon zit nu op school
Zou wel mooi zijn als dat zo is dan ga ik die namelijk vervangen door een potmeter. Het regelen van je backlight is toch wel aangenaam.

Leeg

• TheRebell
Op dinsdag 21 mei 2002 10:35 schreef splat het volgende:

[..]

lol, doe die opleiding nu ook...zit nu op stage en ben bijna klaar...

Solderen zal dan zal voor jou ook geen probleem zijn na de leuke soldeerlessen bij Clarisse... :)
Oh, praat er maar niet over. Daar is gewoon niet mee samen te werken. Heb ook genoeg van die leuke Clarisse-lesjes d'r op zitten :(

Nog zo'n verschrikking..... Schrauwen. Dwaald alleen maar af, je doet het nooit goed en hij lult alleen maar over z'n prive leven. Nee of we daar op zitten te wachten...
Maargoed.....

[back ontopic]
Die weerstand kun je dus zo vervangen door een potmeter. Als je de aansluitingen weet, dan kan die d'r zo tussen.
Alleen komt de voeding via een molex of die flop-aansluiting en dus niet via de gameport. Dat is btw ook zo om te bouwen natuurlijk :)

Wordt het toch nog knutselen :P

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Op dinsdag 21 mei 2002 07:43 schreef xychix het volgende:
[afbeelding]
LET OP LET OP

ik heb dat schema gevonden op zijn site. ik weet niet of he twel/niet klopt en waarvoor het exact is !

• Meelobee
  • Laatst online: 01:16

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Nou wil ik niet heel lullig doen, maar ik heb een kant en klare LCD besteld en ik wil dus ook graag een kant en klare ontvangen. Als ik zelf aan het solderen moet (ookal zijn het maar 3 draadbruggetjes) dan hoeft het van mij niet.

Kant en klaar of anders niets.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op dinsdag 21 mei 2002 12:59 schreef Meelobee het volgende:
Nou wil ik niet heel lullig doen, maar ik heb een kant en klare LCD besteld en ik wil dus ook graag een kant en klare ontvangen. Als ik zelf aan het solderen moet (ookal zijn het maar 3 draadbruggetjes) dan hoeft het van mij niet.

Kant en klaar of anders niets.
Tja, daar zat ik dus ook al aan te denken. Deze inkoopactie is door veel mensen gedaan omdat ze niet(s) hoeven te solderen. Ik heb eigenlijk liever ook gewoon een kant & klare, hulp van anderen is wel aardig aangeboden, maar dit is eigenlijk niet de afspraak.

20*350ZO45°

Verwijderd

Op dinsdag 21 mei 2002 12:59 schreef Meelobee het volgende:
Nou wil ik niet heel lullig doen
dat is je bij deze dan wel gelukt :X :X

er zijn zat mensen die aangeboden hebben hem wel te willen ombouwen

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

ja dus :?

hahaha, ik gebeld, ik krijg de schema's zo gemail van Nils, het bleek dus dat ie vorige week ziek was... :'(

• Quinie
  • Laatst online: 29-07 14:53

Quinie

.nl

Eigenlijk zijn ze ook kant en klaar..

(alleen de software is er dan niet voor)

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

• Atmoz
  • Laatst online: 28-11 15:59

Atmoz

Techno!!

Even een heel ander vraagje tussendoor:

Ik las net iets over dat je ook in DOS text kunt laten verschijnen op het LCD scherm. En wel zo:
code:
1
echo ATMOZ IS RUIG > prn

Klopt dit? (ik zit nu op school, en kan het dus nu niet testen)

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

http://www.bosselaar.net/lcd/

hier staat dat schema van LCDinf en de controller zoals eerder gepost.

zie het signature van Creepy !

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op dinsdag 21 mei 2002 13:19 schreef atmoz het volgende:
Even een heel ander vraagje tussendoor:

Ik las net iets over dat je ook in DOS text kunt laten verschijnen op het LCD scherm. En wel zo:
code:
1
echo ATMOZ IS RUIG > prn

Klopt dit? (ik zit nu op school, en kan het dus nu niet testen)
volgens mij kan dit wel in Linux als je de juiste deamons hebt draaien, maar in windows niet echt, je moet de texten toch allemaal coderen! Anders kon je gewoon platte texten naar de controller sturen, de truuk is dat ze gecodeerd moeten worden voor ze in de controller gaan...

Niet gewoon
code:
1
2
copy blaaterdeblaat >prn 
of copy blaaterdeblaat >lpt1

Dat zal echt niet werken lijkt me zo, zeker niet omdat je in winbloows de LPT niet buiten windows om kan benaderen... |:(

• Atmoz
  • Laatst online: 28-11 15:59

Atmoz

Techno!!

triest dan, want in een andere topic op GoT zeiden meerdere mensen dat hel wel kon...

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Op dinsdag 21 mei 2002 13:45 schreef atmoz het volgende:
triest dan, want in een andere topic op GoT zeiden meerdere mensen dat hel wel kon...
laat ik het zo zeggen, ik ga er vanuit dat het niet kan, denk maar ff logisch na en kijk al wat voor een moeite dat we hebben met deze LCD's om die aangestuurd te krijgen...

Als het toch mogelijk is wil wel eens een filmpie daarvan zien hoor! :)

Maar wat doen we met deze situatie, ik vind persoonlijk dat we zsm moet gaan bestellen en zo te zien vind de meerderheid van jullie dat dus ook!

Is er iemand die de nodige aanpassingen in de pcb's wil maken voor degenen die 't niet zelf kunnen of willen doen?

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.