Op dinsdag 16 juli 2002 12:22 schreef Lotte het volgende:
[..]
TE saai .. zelfs voor een gedichtenbundel
maak eens wat mooier! dat kun je best
Het is een gedichtenbundel, het moet niet spannend zijn...
Duh, gedichten zijn suf, toch, of wordt dat je niet al je hele schoolleven ingeprint? Nederlands is zinnen ontleden en weten waarom welk woord waar staat... Nederlands is niet leuk, het is niet spelen met taal, het is net als wiskunde, regels.
[/sarcasme]
daar gaat dus ELK gedicht van mij over, hoe brak onze samenleving wel niet is, en dat 'de grote mensen' je klein houden, en dat mensen niet meer voor zichzelf mogen denken. Op dinsdag 16 juli 2002 12:24 schreef Nozzman het volgende:
[..]
Ik zou het nog strakker maken. Dus geen Photoshop geintjes erdoorheen, maar heel simpel houden.
Photoshop geintjes als bijv. dat geblurde randje bij 'betoon'?
Idd, zat ik ook al aan te denken. Maar die wereldbol met appeltjes moet blijven
Op dinsdag 16 juli 2002 12:30 schreef DarkX het volgende:
//editedit//
Ik vind trouwens zo'n asymetrische cutout zoals je in je preview hebt koeler als zo'n plaatje met heel veel ruimte omheen.
Hoe maak je van een plaatje dat bedoeld is mensen nieuwsgierig te maken een cover van een boek die groot genoeg is?

Op dinsdag 16 juli 2002 12:30 schreef Dark Blue het volgende:
[..]
*knip* Het mist uitstraling... Teveel Photoshop effectjes op plekken waar het eigenlijk geen waarde toevoegt. Ik zie een soort wereldbol, maar ik snap het verband met gevallen fruit dan niet...
...even heel bot, maar als je iets maakt, dan heb je ook een idee wáárom je iets op een bepaalde plek neerplant. Kun je me uitleggen waarom je nou deze compositie enzo hebt gekozen?
Heidi zat te denken aan een rotte appel met bloemenkransen eromheen...en toen zag ze dit. hm, ieder z'n stijl 
Wereld bol staat ondersteboven
Verder heeft het te maken met spreekwoorden, gezegdes, en mijn wazige hoofd.
De appel valt niet ver van de boom, zo vader zo zoon, iets 'werpt zijn vruchten af'.
Wij zijn van Neanderthaler naar Nu gekomen, en daarbij veel wijzer geworden, en veel beter (or so we think). Deze aanpak, deze maatschappij, heeft dus 'zijn vruchten afgeworpen' (gebruik ik het spreekwoord nu goed?

)
Iedereen wordt opgevoed volgens het principe 'zo vader zo zoon'. Niet alleen in een gezin, maar ook in de maatschappij, aangezien die een soort vader is. Jij wordt teruggestampt naar de stille linie van de massa. Komt er iemand uit die voor zichzelf denkt, en het niet met de maatschappij eens is, dan kan die zijn doel maar bereiken met 1 middel: geweld en veel rotzooi trappen. (zie bijv: Che Guevarra, Stalin en Lenin (uitbuiters van het Marxisme

), Hitler) <- nu zeg ik niet dat zij goede ideeën hadden om het systeem NAAR te veranderen, maar ze wilden het iig veranderen.
Verder -> afwerpen == laten vallen, vruchten == fruit. Appel == vrucht. De boom is hier de wereld, aangezien jij WEER iemand moet worden waarvan men kan zeggen dat hij succesvol geintegreerd is in de samenleving. Legbatterijen zijn nog stukken beter dan, als je het mij vraagt.
De hele maatschappij komt dus op mij over als een mentale gevangenis, en een waar ik uit wil breken, ik wil niet zoiemand worden die het gelukt is zich te mengen onder de mensen, ik wil mensen een beetje wakker schudden, of in ieder geval zelf mijn eigen weg kunnen gaan. Vandaar dat ik het sarcastische ondertoontje ook in de titel heb gestopt, mede door die woorden te veranderen, en dat 'Eerbetoon'. Als je nml mijn gedichten leest zal je wel zien dat het niets anders is dan gekanker op de wereld in een zoet, lief suikerjasje.
Zo, daar heb je de uitleg

Succes met lezen
[woei, maar 4 of 5 smilies

]