GigaByte 7VRXP KT333

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.085 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

uhh je cooler hé. instaleer je cooler een goed op de processor, ennuh, kijk ook of je het capslock toetsje op je toetsenbord kan vinden
ehehege ik was een beetje flip
ik heb die XP processor gekocht en kreeg er een cooler bij .. AMD certified!!
die zit er nu op !..
als ik die computertje aan doe dan gaat die cooler wel aan ..dus waaraan ligt het dan!?

trouwens als die cooler niet zou werken zou ik niet eens in WinXP kunnen gaan want die CPU fikt al kapot binne 3 seconde ofzo!!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2002 19:26 . Reden: FOUTJUH BEDANKT ]

Verwijderd

Even een message tussendoor .
Had laatst een topic met het probleem met de rev 1.0 van de 7vrxp .Even aan het Quaken en toen weg beeld en niet meer opstarten. Het probleem, men voeding had het begeven. (4 maanden oud) 350watt.Gigabyte zij dat het door een zekering kwam die ze erop gezet hadden maar er niet thuis hoorde.
Hebben men bordje terug genomen en kosteloos gerolen voor een rev2.0. Conclusie goede service en nou hopen dat het niet meer gebeurd.

Verwijderd

Ok .. en waar zie je welke versie het is ?

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:33

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 20:51:
Ok .. en waar zie je welke versie het is ?
Staat op het moederbord als het goed is. In de buurt van de northbridge staat rev x.x (x.x is dan de versie (de nummers)).

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Verwijderd

Anders in het boekje wat je erbij krijgt
pag 8 Revision History

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:03
S1W schreef op 13 augustus 2002 @ 15:24:
[...]

Hmmm... heb hem nu op 147 staan met alle voltages >>Default<<. Zal strax ff proberen of ik hem hoger krijg... Temp idle is 47gr, stressed rond de 55.
Hmmm... is dit ook een 1800+ ??? Bij mij loopt ie meteen vast als ik de voltages zo laag hou. En als ik het doe de temp idle is ong hetzelfde dan. Heb jij nog niet aan unlocken van cpu-tje gedacht? Want dit oc-resultaat is toch nog steeds erg klein.

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgever
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2021
Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 19:23:
[...]

ehehege ik was een beetje flip
ik heb die XP processor gekocht en kreeg er een cooler bij .. AMD certified!!
die zit er nu op !..
als ik die computertje aan doe dan gaat die cooler wel aan ..dus waaraan ligt het dan!?

trouwens als die cooler niet zou werken zou ik niet eens in WinXP kunnen gaan want die CPU fikt al kapot binne 3 seconde ofzo!!
Niets nieuws, heb ik ook. Je moet er maar mee leven. De temp meters zijn gewoon k*t. Kijk trwns wel ff of je auto je pc uit laat gaan bij te hoge temps, kan voor ervelende uitvellen zorgen...

En mocht er iets mis gaan, ruik je het vanzelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgever
Een grote vraag.

Als je winXP opstart, met de 7vrxp, hoe vaak komt dan het groene balkje voorbij?

Bij mij 16 (!!!!) keer! Belachelijk d8 ik zo. Met mijn Chaintech 7AJA2/100 ging ie nog wel sneller!

IK merk ook geen activiteit van de pc tijdens de eerste 11 keer dat het balkje voorbij komt. Dan bij de 12e keer, begint de HD te rammelen, en het scherm flikkert 1 keer. Dan start ie binnen 3 sec op. Wazig...

Hoe lang duurt het bij jou? En weet iemand een oplossing dat het sneller gaat?

(heb bootvis al geprobeerd, heeft geen nut, nog steeds even snel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
oikoyama schreef op 16 augustus 2002 @ 00:12:
Een grote vraag.

Als je winXP opstart, met de 7vrxp, hoe vaak komt dan het groene balkje voorbij?

Bij mij 16 (!!!!) keer! Belachelijk d8 ik zo. Met mijn Chaintech 7AJA2/100 ging ie nog wel sneller!

IK merk ook geen activiteit van de pc tijdens de eerste 11 keer dat het balkje voorbij komt. Dan bij de 12e keer, begint de HD te rammelen, en het scherm flikkert 1 keer. Dan start ie binnen 3 sec op. Wazig...

Hoe lang duurt het bij jou? En weet iemand een oplossing dat het sneller gaat?

(heb bootvis al geprobeerd, heeft geen nut, nog steeds even snel.)
Je zou het gewoon moeten timen. Bij iedereen is het anders want iedereen heeft er andere hardware op zitten. Netwerk kaarten vertragen de boel meestal erg. Trouwens als je lampie nie flikkert betekend niet dat er niets gebeurt hoor. |:( Die fikt alleen als je hd wat doet en niet als er hardware geinitialiseert wordt en/of je proc wat aan het rekenen is. Bij mij met netwerk en programmas(antivirus, firewall) duurt het een minutje ofzo. Mischien dat als het echt te langzaam gaat dat je hardware wat conflicten heeft ofzo. maar daar ben ik niet zo ervaren in.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgever
Michali schreef op 16 augustus 2002 @ 00:33:
[...]

Je zou het gewoon moeten timen. Bij iedereen is het anders want iedereen heeft er andere hardware op zitten. Netwerk kaarten vertragen de boel meestal erg. Trouwens als je lampie nie flikkert betekend niet dat er niets gebeurt hoor. |:( Die fikt alleen als je hd wat doet en niet als er hardware geinitialiseert wordt en/of je proc wat aan het rekenen is. Bij mij met netwerk en programmas(antivirus, firewall) duurt het een minutje ofzo. Mischien dat als het echt te langzaam gaat dat je hardware wat conflicten heeft ofzo. maar daar ben ik niet zo ervaren in.
Ja, dat klopt wel, maar ik heb 56k, dus aan't netwerk zou het niet noeten liggen. Geen RAID, dus daar ligt het ook niet aan. Bovendien, 16× weet je hoe veel dat dat is?! Wat zou hij dan allemaal moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
oikoyama schreef op 16 augustus 2002 @ 00:36:
[...]

Ja, dat klopt wel, maar ik heb 56k, dus aan't netwerk zou het niet noeten liggen. Geen RAID, dus daar ligt het ook niet aan. Bovendien, 16× weet je hoe veel dat dat is?! Wat zou hij dan allemaal moeten doen?
time het eens

binnen twee min is er nix aan de hand denk ik :X

(leuk dat er nog zielen wakker zijn (ben best gaar eigenlijk :O ))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Trouwens nu we toch bezig zijn. Hoe hoog is de gemiddelde fsb hier. Ik ken hem nu niet hoger dan 137. den wor ie alweer es onstabiel.
En ik dacht zo van 4 x 11.5 (nog niet ge-unlocked) = 46 mhz erbei.

_/-\o_ aplaus voor ikke.

Dat moet toch beter kunnen. Zou het met die nieuwe rev beter gaan denk je 8)7

(heb net alles een maandje, alleen nog maar pech, en me broertjes maar zeiken van dat ik het moet verbeteren, en als ik zeg dat ze het zelf maar moeten oplossen staan ze met bek vol tanden te kijken, bekend probleem van de fanatieke tweaker of niet :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okkkkkk mijn broer heeft die cooler omgekeerd geplaatst DIE SUKKEL!..
ik hoop dat het probleem nu verholpen is!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gvd de processor is verbrand!!!
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
om gekeerd? is dat de fan op de core :+ Jah dat moet die ook niet doen he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 01:18:
Gvd de processor is verbrand!!!
:(
oei das kut

90 graden is ook echt DE max he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 18:13

S1W

borgdavile schreef op 15 augustus 2002 @ 23:01:
[...]
Hmmm... is dit ook een 1800+ ??? Bij mij loopt ie meteen vast als ik de voltages zo laag hou. En als ik het doe de temp idle is ong hetzelfde dan. Heb jij nog niet aan unlocken van cpu-tje gedacht? Want dit oc-resultaat is toch nog steeds erg klein.
Jep, is een 1800. Ik weet dat 147 FSB niet echt schokkend is, maar met default voltages (ook mem) vind ik het wel prima zo... Wordt hij ook niet al te warm en loopt toch als een 2000+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:03
Michali schreef op 16 augustus 2002 @ 00:53:
Trouwens nu we toch bezig zijn. Hoe hoog is de gemiddelde fsb hier. Ik ken hem nu niet hoger dan 137. den wor ie alweer es onstabiel.
En ik dacht zo van 4 x 11.5 (nog niet ge-unlocked) = 46 mhz erbei.

_/-\o_ aplaus voor ikke.

Dat moet toch beter kunnen. Zou het met die nieuwe rev beter gaan denk je 8)7
ik krijg de meine naar 146 Mhz. Maarja dat vind ik nog steeds veel te weinig, als ie niet hoger dan 137 komt dan ga ik haast denken dat je de voltages gewoon op default laat staan; dan gaat ie bij mij ook niet hoger als dat. En ik heb wel een Rev 2.0.
(heb net alles een maandje, alleen nog maar pech, en me broertjes maar zeiken van dat ik het moet verbeteren, en als ik zeg dat ze het zelf maar moeten oplossen staan ze met bek vol tanden te kijken, bekend probleem van de fanatieke tweaker of niet :) )
[offtopic]
niet alleen voor de tweaker, kweet niet of je wel uns op een netwerkbeheer/systeembeheer afdeling hebt gewerkt. En daar klaagt ook iedereen dat het allemaal niet goed genoeg werkt. Maar zelf weten ze niet eens dat hun Windows computers allemaal op een Novell netwerk draaien bijvoorbeeld.

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dus 2 maxtor hd 60 gig per stuk, nu heb ik een op IDE3 en een andere op IDE4, beiden op Master en op de zwarte einden van die groene ATA133 kabels en ze zijn niet op RAID,gewoon ATA (aangegeven in bios).

samengevat: IDE1 cd-rom (master), brander(slave)
IDE2 Niets

IDE3 Hdisk Maxtor (master) op ATA met WinXP geinstald.
IDE4 Hdisk Maxtor (master) op ATA

BIOS setup: boot volgorde Floppy - RAID/ATA - CD-rom

Probleem:
Als ik boot met XP cd in de cd-rom, dan boot die lekker op.
XP cd weg, boot niet meer ...
Als ik bij het starten op F8 (boot menu) druk en vervolgens die hdsk met XP kiest, dan boot die wel naar windows.

Beetje vreemd vind ik of heb ik iets verkeerd gedaan, Ik wil graag die beide hdsk op IDE3 en 4 blijft omwille van UDMA mode. Op mijne vorige mobo Asus A7V k(met 4 ide aansluitingen) kon het dus wel.

iemand advies? THanks all. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Laatst online: 13:34

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Ik heb sinds kort een nieuw systeem met de 7VRXP, AMD XP2000+ , 512 MB Samsung DDR pc2700.

Nu ben ik zelf een beetje aan het experimenteren geweest met de geheugentimings, maar echt veel sneller dan de basissettings kom ik niet, het scheelt dat ik in de advanced settings niet echt kan opmaken welke timing parameters veel tijdswinst opleveren en welke snel voor instabiliteit zorgen ...

Iemand die dezelfde onderdelen heeft en advies heeft?

Mijn dank is groot! _/-\o_

[edit] typo in smiley 8)7 ]/edit]

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgever
Michali schreef op 16 augustus 2002 @ 00:46:
[...]
binnen twee min is er nix aan de hand denk ik :X

(leuk dat er nog zielen wakker zijn (ben best gaar eigenlijk :O ))
WOEAH! :o

Ben ik gek ofzow? 2 min, als dat waar moet zijn stap ik wel over op Intel®!
Mijn vorige mobo liet maar 5× het groene balkje voorbij komen...

Was idd wel een beetje gaar, vooral als je bedenkt dat ik een paar pils op had, en 3 dagen achter elkaar maar 5 uur heb geslapen. (het is dat ik de letters nog kon lezen B) )

Zou het opstarten mischien aan bios instellingen liggen, en weet echt NIEMAND hoe vaak het groene balkje voorbij komt bij zichzelf? Lijkt mij toch niet moeilijk, gewoon tellen: 1, 2, 3, 4, 45, 32, 6, 10... 8)7 )
Ik hoor't nog wel van je, als je maar niet met 56× aankomt :P

edit:
/me valt zomaar iets te binnen. Hij heeft de _legale_ XP Home, en daar is het balkje groen, en bed8 niet hoeveel mensen wel niet de illegale XP PRO gebruiken:
OK dan, het BLAUWE balkje bij jou :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Hoi iedereen.

Zojuist heb ik mijn bord met mijn xp 2000+ in elkaar gezet.

System:
Gigabyte 7VRXP Rev 1.1
AMD athlon 2000+
Spire Whisperrock 2
512 MB Twinmos CL2
Hercules 3D Prophet SE (Geforce 256 SDR)
Samsung 30 GB 5400 RPM U100
Maxtor 60 GB 7200 RPM U133
Aopen 12X40
Liteon 12/10/32
56k6 modem Jator

Draait op dit moment stabiel als een huis met 2000/XP dualboot.
54 IDLE 60 Stressed. Midikast met 2 extra 8 cm koelers.
Moet nog mijn 2e maxtor op RAID 0 aan sluiten, maar dat lukt niet met mijn huidige kast. Ben al aan het sparen voor mijn Chieftec. Komt binnen een maand tot dan maar 90 gig ipv 150. Maar boeien. Voeding trekt het nu net denk ik 12V is behoorlijk hoog.

Bord draaid stabiel zo goed als standaard instellingen.
Volgende is uitgeschakeld.
sound, raid, mediakaarten

Ik ben op dit moment zeer tevreden met dit bord. Nog maar even kijken hoe hij draaid met mijn volledige setup. komen nog 1 hdd, 1 cdrom, tvkaart en maybe mijn intel nic extra bij. teven gaan in de chioeftec die ik wil kopen alle koeleres erin die er in kunnen dus nog 3 extra.

Ben trouwens zeer tevreden over mij whisperrock. Goedkoop en ik vind dat hij het niet slecht doet aangezien een maat van me een superrock had met bijna zelfde setup en die van hem werd 10 graden warmer.
Dus niet slecht al met al.
SUPERBORD

>Systeemspecs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
temp is altijd wel verschillend :)

Verder, pas je sig gelijk aan ennuh veel succes he met je nieuwe pcke ;) mijnes is ook stable :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oikoyama schreef op 16 augustus 2002 @ 19:18:
[...]
Zou het opstarten mischien aan bios instellingen liggen, en weet echt NIEMAND hoe vaak het groene balkje voorbij komt bij zichzelf? Lijkt mij toch niet moeilijk, gewoon tellen: 1, 2, 3, 4, 45, 32, 6, 10... 8)7 )
Ik hoor't nog wel van je, als je maar niet met 56× aankomt :P

edit:
/me valt zomaar iets te binnen. Hij heeft de _legale_ XP Home, en daar is het balkje groen, en bed8 niet hoeveel mensen wel niet de illegale XP PRO gebruiken:
OK dan, het BLAUWE balkje bij jou :P
ik heb XP Pro engels, 1 keer balkje voorbij en hoppa dan staat er al welcome :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgever
Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 16:20:
[...]

ik heb XP Pro engels, 1 keer balkje voorbij en hoppa dan staat er al welcome :)
Da's dan wel heel snel. Ik vindt 16× een beetje heel erg lang.

Zou het misschien aan drivers kunnen liggen die nog niet geinstallt zijn, of aan bios instellingen? En zoja, welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oikoyama schreef op 18 augustus 2002 @ 17:32:
[...]

Da's dan wel heel snel. Ik vindt 16× een beetje heel erg lang.

Zou het misschien aan drivers kunnen liggen die nog niet geinstallt zijn, of aan bios instellingen? En zoja, welke?
Het kan wel dat hy maar 1 keer voorbij komt, bij mij 1.5/2 keer.
In het begin had ik een probleem met Raid waardoor hij er gewoon 10+ over deed
maar toen heb ik raid uitgeschakeld winxp opnieuw geinstalleerd en alles op ATA gezet.
geen problemen even snel maar wel sneller in windows. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
ik denk dat je gewoon wat hw conflicten hebt. Iets met een netwerk kaart ofzo. Ga anders even naar windows algemeen ofzo onderdeel hierzo op got. Want dit heeft niet zoveel met je mobo te maken volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgever
Nu wilde ik vandaag de drivers voor USB 2.0 installeren, maar nu kan ik ze niet vinden...

Ik heb de www.giga-byte.com site al doorzocht, maar daar staan wel drivers, maar het zijn er 3, en de titels van de drivers zeggen mij niet genoeg welke ik moet pakken.

edit:

Na de manual nog eens goed bestudeert te hebben, ben ik er achter gekomen welke driver ik moest hebben. Had bijna de verkeerde gepakt, was al aan't downloaden! 8)7
Dit is 'm: http://ftp.gigabyte.com.tw/support/driver/vusb20_202.exe

[ Voor 0% gewijzigd door bgever op 19-08-2002 23:59 . Reden: Probleem al opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W

S1W

USB 2.0 drivers staan ook gewoon op de CD die je bij het Mobo gekregen hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paknaald
  • Laatst online: 07:14
Mijn on-board geluid kraakt onder Windows XP als de harde schijf actief is. Ik heb reeds F9, Via 4-in-1 en de nieuwste SB-drivers (het is eigenlijk alleen maar erger geworden). Ik las in het grote Soundblaster-problemen topic dat het met de latency te maken kon hebben; kan ik dat ergens aanpassen? Kent/heeft iemand dit probleem (en zijn oplossing)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgever
Ik heb het ook gehad. En heb het niet kunnen oplossen. Ik heb maar gelijk een nieuwe geluidskaart gekocht. Creative SB Live! 5.1, eindelijk die 5.1...
Zeker leuk als je winamp afspeelt of niet? Bij mij kraakte ie constant. (pc is beter geworden na Sound uit te hebben gezet in bios..., extra kaart is nog altijd beter ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paknaald
  • Laatst online: 07:14
Maar als ik een SB128 PCI kaartje erin steek heb ik hetzelfde probleem, ook als ik de mobo-sound uitzet. Naast de kraak vertraagt en versnelt hij ook bij activiteit... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05 13:47
Ik heb dus ook last van krakend geluid en wil het graag weg hebben.
Weet iemand hier wat voor, heb die drivers gedownload en geunzipped maar wat ik verder moet doen weet ik zo gauw niet.

En nog een ander iets.
Bij die gigabyte health utility tool staat me system fan op 0 rpm.
Met MBM krijg ik temperaturen van 60-70 graden te zien.
Lijkt mij dat er hier iets mis is.
Kan ik die system fan ook weer ergens aan zetten of hoort die op 0 rpm??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Tha_Freak schreef op 20 augustus 2002 @ 15:23:
Weet iemand hier wat voor, heb die drivers gedownload en geunzipped maar wat ik verder moet doen weet ik zo gauw niet.

En nog een ander iets.
Mischien dat je fan niet doorgeeft aan je mobo hoe snel hij draait. Het zal wel aan je fan liggen. En kijk eens of hij draait. Als dat zo is, is er toch niets aan de hand :?

is die 60-70 de temp van je mobo of van je je cpu? Als die van je mobo is dan is er wat aan de hand. Volgens mij kan dat niet eens??? Heb je eigenlijk wel een rev 2 of niet. Bij eerdere rev werd de temp te hoog aan gegeven. Dat zou het kunnen zijn. Anders zou je even kunnen kijken of je koeler goed zit. En je zou er artic silver op kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kan iemand wat voor mij doen?

Ik heb een kapotte weerstand op mijn rev 2.0 en die gaat dabit vervangen. Alleen ik weet dus niet meer hoe die eruit zag.

Kan iemand dus een foto maken van de weerstanden onder de socket?
Kan je die ook even mailen naar: mijn mailadres
bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paknaald schreef op 20 augustus 2002 @ 09:17:
Mijn on-board geluid kraakt onder Windows XP als de harde schijf actief is. Ik heb reeds F9, Via 4-in-1 en de nieuwste SB-drivers (het is eigenlijk alleen maar erger geworden). Ik las in het grote Soundblaster-problemen topic dat het met de latency te maken kon hebben; kan ik dat ergens aanpassen? Kent/heeft iemand dit probleem (en zijn oplossing)?
bij mij is er geen enkel probleem, misschien ligt het aan het "audio kabeltje" dat van je cd-roms/writers op je geluidskaart is aangesloten.

deze kan je er naar mijn mening uitlaten, wie luistert er tegenwoording nog audio cd's sinds mp3 er is?

en dan nog, windows xp heeft ergens een vinkje bij je cd-room/writer properties, dat het via de ide kabel gaat dat geluid if im not wrong, of misschien is dat zelfs de oorzaak van jouw probleem, probeer dat eens uit/aan te zetten!

ook wil het wel eens helpen geen cd-rom/writer aan dezelfde ide kabel te doen waar je hd aan vast zit.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die f9 bios een verbetering t.a.v de f7 die ik momenteel op mijn rev 2.0 draai ??
:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 08:50:
Is die f9 bios een verbetering t.a.v de f7 die ik momenteel op mijn rev 2.0 draai ??
:O
je ziet toch waar je het download wat er verbeterd is?
Fix : "System will hang in 'Hardware monitor' CMOS Setup when CPU fan is less than 700 RPM".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi ff een vraagje kan iemand me helpen aan de beste bios settings voor dit mobotje.

GigaByte 7vrxp
bios f9
AMD Athlon xp 2200+
512 ddr pc2700
winxp

Thx

p.s Noob at tweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog een ander iets.
weet je dit zou te wijten aan de via chipset / windows powermangement. Ik ben vaak bezig met pro-audio applicatie en een jaartje terug met m'n MSI via266a board + m-audio audiophile 2496 heb ik voor het eerst ook last gehad met fucked up geluid. Alles had ik geprobeerd qua drivers / irq instellingen etc.... Ik dacht eerst dat de driver support van m-audio bagger was ma niet dus toen ik een clean install van win xp deed zonder ACPI ( F5 duwen als ze vragen om F6 te duwen om een raid drivers te installeren ) werkte alles perfect. Ook met de PCI timings heb ik zitten klooien. Nu met m'n gigabyte board doet alles het normaal vanaf dag één.
dus zonder bios tweaks en derg. ben dus zelf heel tevreden over gigabyte :P
M'n on board sound gebruik ik niet maar hoop dat bovenstaande je misschien verder op weg kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook ff vraagje heb apacer ram 512 mb cas 2.5 heb m'n memory timings volledig op max gezet ultra/T1/cas2 etc... alles werkt perfect kan ik op lange termijn toch geen rare dingen meemaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 12:35:
ook ff vraagje heb apacer ram 512 mb cas 2.5 heb m'n memory timings volledig op max gezet ultra/T1/cas2 etc... alles werkt perfect kan ik op lange termijn toch geen rare dingen meemaken?
Nee.

Maar als je PC instabiel wordt, weet je wat je moet veranderen. Ik heb ook dezelfde instellingen als jij staan. Nu al ruim 3 maanden. Geen problemen.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee

Twee Dee

Ik heb 512 MB DDR Ram van Samsung, maar bij mij wordt ie instabiel als ik cas2 en 1t command instel.

Gebruiken jullie bij die instellingen 266 of 333 MHz als instelling??

* Twee Dee vraagt zich af waarom zijn geheugen niet lekker stabiel draait. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
  • Laatst online: 11-09 15:04
Net windows XP voor de 2e x geinstaleerd omdat het geluid met de onboard geluidskaart blijft kraken. Allerlei bios settings geprobeerd, de nieuwste drivers van Creative, Gigabyte en Via geprobeerd. Maar het resultaat blijft hetzelfde. Ik heb de 30 pagina's hier doorgespit, maar daar komt ook niet echt een antwoord.
Is er nu niemand die een oplossing heeft voor dit probleem? Je maakt mij niet wijs dat het aan XP of aan de onboard geluidskaart ligt. Het heeft puur met settings te maken, maar welke??? Wie o wie kan me helpen??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Twee Dee schreef op 21 augustus 2002 @ 20:10:
Ik heb 512 MB DDR Ram van Samsung, maar bij mij wordt ie instabiel als ik cas2 en 1t command instel.

Gebruiken jullie bij die instellingen 266 of 333 MHz als instelling??

* Smarron vraagt zich af waarom zijn geheugen niet lekker stabiel draait. ;(
Ik heb 2x256MB DDR van Samsung (PC2700) en draai wel stabiel op die settings die je aangaf, vanaf het begin al.

Niet dat het veel uitmaakt, want met benchen had ik echt amper verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb al een week of twee dit bordje, maar krijg het met bijna geen mogelijkheid stabiel. heb de "fail safe values" moeten gebruiken om toch nog een beetje te kunnen "werken".
Als ik bijvoorbeeld de optimized instellingen in het bios laadt, blijft hij herstarten.
Ik heb het idee dat ik een maandagmorgen editie heb...
Als ik eenmaal win2k heb ingelogd, krijg ik ong. 4 meldingen dat de huidige limiet van de USB-hub is overschreden. gek wordt je ervan.
maar goed, heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen...

thanx!

• Freak
  • Laatst online: 13-05 13:47
Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 23:45:
heb al een week of twee dit bordje, maar krijg het met bijna geen mogelijkheid stabiel. heb de "fail safe values" moeten gebruiken om toch nog een beetje te kunnen "werken".
Als ik bijvoorbeeld de optimized instellingen in het bios laadt, blijft hij herstarten.
Ik heb het idee dat ik een maandagmorgen editie heb...
Als ik eenmaal win2k heb ingelogd, krijg ik ong. 4 meldingen dat de huidige limiet van de USB-hub is overschreden. gek wordt je ervan.
maar goed, heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen...

thanx!
Dat herstarten heb ik ook gehad toen ik de driver voor de monitor van het bijhorende schijfje installeerde. Ik heb toen in veilige modus de gewone plug en play driver of zo geinstalleerd en toen was het probleem verholpen.

Verwijderd

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat het probleem is, aangezien het probleem zich pas gaat voordoen als ik de bios instellingen verander...

heb net met leverancier gebeld en ga het bordje omruilen. uiteraard wel weer dezelfde maar krijg een rev. 1.1 terug...

• Michali
Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 12:29:
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat het probleem is, aangezien het probleem zich pas gaat voordoen als ik de bios instellingen verander...

heb net met leverancier gebeld en ga het bordje omruilen. uiteraard wel weer dezelfde maar krijg een rev. 1.1 terug...
niet doen. je moet het zeker voor een revisie 2 ruilen want die anderen zijn onstabiel. ff bellen dus.

Verwijderd

de verkoper vertelde mij dat het enige verschil tussen de rev. 1.1 en de rev. 2 is dat bij de rev. 1.1 er een condensator door de leverancier is "bijgesoldeerd"en bij rev. 2 dit door de fabrikant is gedaan...
ik heb ook geen reden om hem niet te geloven, omdat ik veel goede ervaringen met hun heb.

• StyXL
  • Niet online
Snap het gedonder om de rev 1.1 niet hoor...

Ik heb dus de rev 1.1 en daar zit dan ook nog de gevreesde zware Geforce 4 Ti 4600 (gainward :) ) in. Je kan het bijna raden, maar ik heb dit kastje nu al bijna een 2 weken nonstop draaien (nonstop=no crashes ;) ).
Nou kan iemand me dan eens concreet vertellen wat er nou zou slecht en eng aan die rev 1.1.
Het lijkt alsof iedereen zich rucksichtlos elkaar napraat en dat er praktisch niemand echt ervaring heeft met de rev 1.1. Goed een herziene versie is natuurlijk beter (in de meeste gevallen) maar dat wil nog niet zeggen dat de rev 1.1 een tikkende tijdbom is... en dat je zou moeten vrezen dat je compje elk moment dood zou kunnen gaan...

Is het soms een klein hypeje misschien :?

Specs

• Weezer-DC
  • Laatst online: 17-07 21:02
MuErTo ChAvEz schreef op 22 augustus 2002 @ 21:02:

Ik heb dus de rev 1.1 en daar zit dan ook nog de gevreesde zware Geforce 4 Ti 4600 (gainward :) ) in. Je kan het bijna raden, maar ik heb dit kastje nu al bijna een 2 weken nonstop draaien (nonstop=no crashes ;) ).
Nou kan iemand me dan eens concreet vertellen wat er nou zou slecht en eng aan die rev 1.1.
Het lijkt alsof iedereen zich rucksichtlos elkaar napraat en dat er praktisch niemand echt ervaring heeft met de rev 1.1. Goed een herziene versie is natuurlijk beter (in de meeste gevallen) maar dat wil nog niet zeggen dat de rev 1.1 een tikkende tijdbom is... en dat je zou moeten vrezen dat je compje elk moment dood zou kunnen gaan...

Je neemt me de woorden uit de mond !
Zover ik nu begrepen heb is rev 1.0 degene die niet compatible is met geforce 4 kaarten,
bij rev 1.1 is er een aanpassing gedaan door de dealer/leveransier en bij rev 2.0 door de fabriek.

* Weezer-DC heeft rev 2.0 thuis staan (zit nu 2 weken in belgie) en is daar heel trots op >:)

• MeIsTwisted
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

wie had eerst de rev 1.x en toen de rev 2.0? Ik vraag me nl. af hoeveel lager die temps dan zijn met de nieuwe rev om een indruk te krijgen hoeveel de rev 1.x nou afwijkt

Multimonitor is relax :P

• Smarron

Smarron

The bend

MeIsTwisted schreef op 22 augustus 2002 @ 21:54:
wie had eerst de rev 1.x en toen de rev 2.0? Ik vraag me nl. af hoeveel lager die temps dan zijn met de nieuwe rev om een indruk te krijgen hoeveel de rev 1.x nou afwijkt
In dit topic zijn er een aantal mensen die de 1.1 hebben omgeruild voor een 2.0 of een ander merk bord, waar de temps ruim 10 graden lager lagen van de CPU, niet van systeem zelf.

Er zijn zat problemen geweest met de 1.1. Ik heb er zelf ook geen last van, maar misschien hebben we gewoon geluk gehad.

Ik heb nog even een vraag voor diegenen die een AMD Duron of Thunderbird op dit mobo hebben zitten. Ik heb een vriend die zijn TBird 1,0Ghz niet op die snelheid kan krijgen. Hij zit op 750Mhz vast. Als we op het mobo de jumper op 133 zetten, boot hij niet. Wat kan het zijn ?

Verwijderd

Hoi,

Ik heb dat probleem dus. De jumper waarmee je je cpu op 100 of 133 kan laten lopen kan ik inderdaad niet omzetten. Alleen een Athlon XP kan op 133 Mhz draaien.

Maar toch is het vreemd, de 5 junpers naast je cpu kan je verstellen en zo de multiplier veranderen. Hij stond standaard op xxxx0 (default).
Nu heb ik em op 0xxxx gezet (multiplier waarde 10) en zou hij dus op 100*10=1000 Mhz moeten draaien. Als ik boot zie ik echter nog steeds 750 Mhz staan :S

Moet ik nog ergens iets veranderen ofzo, dit is namelijk een beetje zonde van de 250 Mhz'en :)

I'll hear from you

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:18

The Third Man

The Third Jellyfish

Ben je misschien al op het idee gekomen om je Athlon te unlocken? Anders gebeurt er idd niet veel. |:(

Verwijderd

Mnemonic schreef op 22 augustus 2002 @ 22:23:
Ben je misschien al op het idee gekomen om je Athlon te unlocken? Anders gebeurt er idd niet veel. |:(
Het is een athlon 1000 Mhz (standaard) ik weet niet, maar met mijn Via Kt133 mobo draaide ie toch echt op 1000 Mhz :)

Iemand oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWaanzin
  • Laatst online: 07:22

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

MeIsTwisted schreef op 22 augustus 2002 @ 21:54:
Ik had eerst een 1.1 met temps altijd boven de 50 graden

Nu heb ik dus een 2.0 en m'n temps zijn CPU:45 graden en Case:39 (het is ook stukje kouder buiten, dan vorige week natuurlijk).

Maar vergelijk is niet helemaal eerlijk, want ik heb er nu een andere koeler op zitten.

Maar ik was gewoon tevreden over m'n 1.1, maar kon alles goed doorverkopen, dus toen heb ik een 2.0 gekocht. Nooit geen problemen met die 1.1 gehad. Ik had er ook geen GF4 kaart op, maar een GF3 GTS TI200

XBL: theArthurrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de temps van mijn 2100 proc liggen idle op 62 en stresses rond de 68 graden. Ik ga de gok gewoon nemen met die rev. 1.1 Moet je eerlijk zeggen dat ik alle vertrouwen heb in de deskundigheid van de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
MuErTo ChAvEz schreef op 22 augustus 2002 @ 21:02:

Ik heb dus een rev 1.1 en het loopt voor geen meter. Loopt constant vast met freezes en ctd's en reboots ect. Ook gewoon random in windows ging ie er ineens uit. Wel een tikkende tijdbom dus. Hier kan ik dus echt niet mee werken.

En mijn temp was ook veel te hoog want ik heb alles goed gedaan en mijn idle temp is 56 graden. Een vriend van mij met mindere koeling (xp 2000 met mindere cpu koeler en 1 x 80 mm systeem) heeft 47 graden idle. (ik heb 4 systeem koelers, allen 80 mm).

Ik heb het kunnen terug brengen (de crashes) met de hier gegeven oplossing, door de vcore op +10% te zetten en de agp voltage op 1.6 te zetten. Hierdoor werd mijn idle temp echter wel 62 graden. Heb er nog steeds last van maar niet zoveel dus. Ben nu bezig met hem om te ruilen. :( :( :(

Ik geloof best dat jij er geen problemen mee hebt, wees blij, maar gaan dan niet zeggen van dat de mensen die er wel probs mee hebben het leuk vinden ofzo en er mee zitten te showen. dat slaat gewoon nergens op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettie
  • Laatst online: 11-04-2022

Ettie

Ik heb zelf reeds vanaf begin mei dit mobo (een rev 1.1 >:) ) en tot op heden zonder problemen.

Op vrijwel alle settings is ie rock solid. Je moet alleen met je vingers van de setting 'Top performance' afblijven. Gewoon uit laten staan. O-)

Ow ja, dit alles is met:
XP1800+
768 mb Kingston RAM
5 PCI-sloten vol met apparaten.

Uptime: weet ik veul. Toch al gauw weer een half uurtje / Systeempies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens de leverancier waar ik net mijn bord omgewisseld heb (weer een rev. 1.1 terug gekregen...) is rev. 1 en rev 1.1 niet helemaal compatible met Geforce 4. De rev. 2 is dat volgens hun wel compatible. Ik mag hem dan ook weer om komen ruilen als deze op voorraad is!
tot nu toe loopt dit bord al wel beter. heb bios F4, maar ga zeker nog niet upgraden naar F9, aangezien dit bij mij de problemen gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgever
Ik heb zelf een 2.0, en mijn vriend heeft een 1.1. We hebben allebei geen probs, alleen zijn bios boot slomer, en mijn winXP boot slomer... Bij mij kraakt de onboard sound, en bij hem weet ik niet. Wel hebben we allebei die verschrikkelijke temp bug. Gelukkig kan ik met de 2.0 de fall-out temp zelf instellen (hebben ze die daarvoor geintr? >:)) Verder loopt ie in WinXP als een trein, en heb geen probs gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe reset ik de bios van mijn MOBO? Met batterij, of doe ik dat met een jumpertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
met de batterij volgens mij bij deze. Dat werkt zowieso altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mandroid
  • Laatst online: 07:31
geluid kraakt bij mij ook (audigy player), ik heb ondertussen reeds alles geprobeerd, alle drivers van creative, via, ik heb met de IRQ's zitten spelen, alle settings in bios geporbeerd, maar dat geluid blijft kraken bij schrijfactiviteit. Wie heeft dt al kunne verhelpen ??

Ook vraag ik me af of dit bord de nieuwe proc's aankan ? (FSB 166, 333) FSB staat op 137 momenteel 2000+ @ 1712 mhz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgever
Michali schreef op 23 augustus 2002 @ 21:08:
met de batterij volgens mij bij deze. Dat werkt zowieso altijd.
Bij mijn REV 2.0 zit ook een jumpertje. Ik weet niet of dat ook bij de 1.1 is. Het jupertje wordt meen ik aangegeven als: CL_CMOS of zoiets....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
lord-evil schreef op 23 augustus 2002 @ 21:48:
geluid kraakt bij mij ook (audigy player), ik heb ondertussen reeds alles geprobeerd, alle drivers van creative, via, ik heb met de IRQ's zitten spelen, alle settings in bios geporbeerd, maar dat geluid blijft kraken bij schrijfactiviteit. Wie heeft dt al kunne verhelpen ??

Ook vraag ik me af of dit bord de nieuwe proc's aankan ? (FSB 166, 333) FSB staat op 137 momenteel 2000+ @ 1712 mhz :)
Het lijkt wel of iedereen dit probleem heeft. Heb ook al van alles geprobeerd, maar geen verbetering kunnen ontdekken. Het lijkt wel een soort bug ofzo. Bij Gigabyte is hier niks over te vinden, maar dat komt omdat de meeste mensen de onboard soundkaart niet gebruiken? Heb een mailtje naar ze gestuurd. Als ze met een oplossing komen zal ik het hier melden. Als ze het niet weten, koop ik mooi een of ander goedkoop geluidskaartje. Maar zeker geen Creative, gezien de problemen in combinatie met de Via chipset. Daar getuigen de vele problemen in de forums van. Zwaar irritant dat geluid :(.

Ps die Latency patch werkt hier niet. Zal wel komen door de nieuwere south bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mandroid
Het lijkt wel of iedereen dit probleem heeft. Heb ook al van alles geprobeerd, maar geen verbetering kunnen ontdekken. Het lijkt wel een soort bug ofzo. Bij Gigabyte is hier niks over te vinden, maar dat komt omdat de meeste mensen de onboard soundkaart niet gebruiken? Heb een mailtje naar ze gestuurd. Als ze met een oplossing komen zal ik het hier melden. Als ze het niet weten, koop ik mooi een of ander goedkoop geluidskaartje. Maar zeker geen Creative, gezien de problemen in combinatie met de Via chipset. Daar getuigen de vele problemen in de forums van. Zwaar irritant dat geluid :(.

Ps die Latency patch werkt hier niet. Zal wel komen door de nieuwere south bridge.[/quote]

Ik heb reeds een mail gestuurd naar creative, 3 zelf, en 3 keer antwoord gekregen, telkens een lijstje met dingen die je eens moet checken. Zeker al 3 keer gedaan, werkt totaal niet. Geluid blijft kraken. :(

Wat me vooral ergert is dat ze bij creative op de hoogte waren van het probleem, (oudere) 5.1 kaarten kraken ook bij sommige VIA chipsets, ipv dit probleem te verhelpen, steken ze het gewoon ook in hun nieuw kaartje.
Klantvriendelijk ?
dacht ik niet
})

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Met wat geluk krijg ik morgen mijn kast geleverd en kan ik eindelijk dat moederbordje ook ergens inhangen. Maar een maand geduurd maar sja, de ene kast is de andere niet schijnt. Ik heb ook een Audigy kaartje besteld en mag toch hopen dat het een beetje soepel gaat werken allemaal. Zal het iig laten horen. Nu maar hopen dat de PTT morgen op de stoep staat.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee

Twee Dee

Ik heb zelf ook de 2.0 revisie van het mobo en daarbij een Audigy kaart. Ik heb er totaal geen problemen mee, helaas lijkt het dus een typisch geval te kunnen zijn van pech/geluk.

Hebben jullie al geprobeerd de kaart in een andere PCI slot te prikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
Twee Dee schreef op 24 augustus 2002 @ 00:58:
Ik heb zelf ook de 2.0 revisie van het mobo en daarbij een Audigy kaart. Ik heb er totaal geen problemen mee, helaas lijkt het dus een typisch geval te kunnen zijn van pech/geluk.
Sorry maar het gaat hier niet om een losse geluidskaart, maar om de onboard (Creative) geluidskaart :(. Je kan er ook een andere inprikken, maar dat is niet de bedoeling. Op mijn oude MSI K7T Turbo werkt de onboard geluidskaart wel prima! Maar dat is een AC97.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee

Twee Dee

lord-evil schreef op 23 augustus 2002 @ 21:48:

Sorry, had moeten vermelden dat ik op Lord-Evil reageerde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mandroid
Twee Dee schreef op 24 augustus 2002 @ 00:58:

ja, kheb ze in 3 verschillende sloten gestoten, de andere 2 kan ik niet gebruiken, bij de bovenste zit de AGP kaart in de weg, en in het onderste heb ik de kabel van de usb poorten zitten. Tergelijkertijd dan es met de IRQ's gespeeld in de hoop het te vinden, tevergeefs.

mijn volgend kaartje wordt geloof ik hercules :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje ;) Ik had heel veel goeds gehoord over dit mobo'tje alleen kom ik in de winkel en raadde de verkoper mijn keuze af. Hij zei dat de chipset errug gauw warm werd en daardoor instabiel worden. Iemand hier probs mee gehad?

Laat het mij even weten aub

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil jullie toch even mijn ervaringen meedelen:
Ik heb dus ook dit bord, revisie 2.0. Met een 2100+ @ 1902 mhz, 512 mb ddr en Gainward TI 4400 golden sample en de Audigy geluidskaart. Windows XP geinstalleerd en ..........geen problemen. Alles draait als een trein. Ik heb de Audigy in pci slot 3 zitten. Verder gebruik ik de Lan onboard voor ADSL. Drivers update van Audigy voor XP en Detonator 30.82 voor de Gainward.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 15:44:
Ik heb een vraagje ;) Ik had heel veel goeds gehoord over dit mobo'tje alleen kom ik in de winkel en raadde de verkoper mijn keuze af. Hij zei dat de chipset errug gauw warm werd en daardoor instabiel worden. Iemand hier probs mee gehad?

thx
Dit is echt onzin. Er zijn wat probs geweest met het mobo, maar van die chipset slaat echt nergens op hoor!

Zolang je de rev 2.0 krijgt zou ik hem echt 110% zeker aanschaffen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
Zwelg, dat is onzin!

Ik heb ook dit moederbord (rev 2.0) en nog geen problemen, erg stabiel!

Aanrader :).

En de chipset word echt niet warmer dan normaal is, beetje domme verkoper, zou je hem mijn email adres willen geven en dan kan hij zijn onderbouwing sturen, dan post ik het hier >:).

Email: silentforce@hotmail.com

[ Voor 0% gewijzigd door bart_vd op 24-08-2002 18:29 . Reden: Met aanrader bedoel ik het mobo :D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook dit moederbord (rev 2.0) en dit is echt een superplank. _/-\o_
Ik heb echter ook de rev 1.1 gehad en die deed het in combinatie met mijn GF4Ti4200 dus niet goed :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgever
Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 15:44:

thx
Dit is zeker onzin. Maar ik wil wel ff toevoegen, dat je beter 1 of meerdere sysfans in je kast kan zetten. Ik heb namelijk in het begin zonder gedraaid, en mijn kast werd kokend van binnen. (mede dankzij GF4ti4200)
Toen heb ik 2 sysfans gekocht, en nu is ie lekker koel van binnen. Het ligt dug gewoon aan de airflow.
Dat bedrijf heeft dus gewoon het zelfde meegemaakt als ik, alleen hebben hun er geen sysfans bij gezet. (neem ik aan dan B) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
de chipset staat juist bekend om dat die helemaal niet heet wordt. Daarom zit er ook alleen een heatsink op en geen fan. Totale onzin dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Yay heb mijn rev 1.1 opgestuurd naar het bedrijf waar ik hem gekocht heb (Exile ruled :*) ) en hoop dinsdag de rev2 binnen te krijgen. Eindelijk is mijn nieuwe pc af. yes :) Alleen nog maar probs mee gehad. Dacht dat het aan het geheugen zou liggen, dat was het niet. Toen een nieuwe videoplank. Een geforce 4 ti 4200. En ja hoor, geweldig veel crashes ect. Eindelijk is dat over. :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Ik heb na een maand wachttijd (kwam door de kast) eindelijk alles binnen gekregen. Moet zeggen dat ik behalve wat lachwekkende benchmarks nog niets raars heb gedaan, maar alles lijkt te werken en hangt heerlijk in mijn Coolermaster kast. So far so good. Heb de sysbus wel op 142 Mhz gezet om te jennen maar ok.. dat loopt ook nog. Nog geen gekraak gehoord vanuit de Audigy, morgen mijn nieuwe speakers maar eens testen. Hangt nu nog een ouder 5.1 setje aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben in het bezit van revisie 2.0 en ben blij met de toegevoegde optie "thermal shutdown" in de bios.
Alleen vreemd is dat de shutdown pas vanaf 80 graden is in te stellen (en zelfs 110 is mogelijk!). Volgens mij is de hele zaak bij 110 graden al weggefikt of niet?
Weet iemand welke temp hier nou eigenlijk gemeten wordt? met CPUCool e.d. kan ik de cpu temp namelijk niet lezen.

Bij mij ligt de cpu temp rond de 70 graden (als ik in de bios kijk; dus idle!); met dezelfde cpu/cooling op een epox bordje kom ik maximaal tot 55 (stressed!).

Ik heb verder geen last van vastlopers e.d. alleen zo'n enorm temp-verschil vind ik nogal vreemd. Owja, m'n cooler zit er gewoon goed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W

S1W

Vaag... 110 is idd erg hoog. Ik heb hem zelf op 85 gezet. Verder zou ik toch maar ff m'n cooler checken als ik jou was, want ik zit nu (met rev 2.0) op idle temp van 38 gr, en stressed een graadje of 45.

<offtopic> Exile bedankt voor het omruilen van m'n 1.1 voor een 2.0! </offtopic>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 08:56

Beercase

So soft!

S1W:
Welke bios versie/koeler heb je???

Hang loose, KiteSurfing for life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W

S1W

BIOS F9, Volcano 7+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beercase

Beercase

So soft!

hmmmmm,
ik heb een xp 2000+ met een vulcano 7 bios f4, en die temps stijgen de pan uit..(57/62)
Ligt vast aan de bios.. Of is die + zoveel koeler:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W

S1W

Heb je wel een versie 2.0 mobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beercase

Beercase

So soft!

nee, 1.1... wel rma dus aangepast voor mijn Ti 4600.. Scheelt dat ook een hoop dan??
Airflow is btw ook redelijk tot goed te noemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W

S1W

Jep... versie 2.0 geeft *veel* lagere CPU temps aan. Denk dat ze e.e.a. verbeterd hebben aan de metingen. Dus je kan er zeker een graadje of 10 vanaf halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beercase

Beercase

So soft!

Maar dan issie toch nog redelijk warm... met zo'n koeler.. Heb jij alle bios versies er al op gehad?? Zoja welke is de beste??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook een probleem met men:

gigabyte gvrxp
gf4 mx440
512 ddr
athlon 2000 xp
2x 60 gig maxtor
en sb live 5.1

zodra ik de pc aanzet gaat alles naar behoren draaien maar krijg geen beeld
dus heb ik gister men hele pc naar de winkel gebracht Lekker makkelijk
enige nadeel is dat ik nu wel weer langer moet wachten voor ik men systeempie mag uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beercase

Beercase

So soft!

Mijn laatste vraag kan natuurlijk ook door andere users worden beantwoord.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Beercase schreef op 25 augustus 2002 @ 16:55:
Maar dan issie toch nog redelijk warm... met zo'n koeler.. Heb jij alle bios versies er al op gehad?? Zoja welke is de beste??
mischien dat het verschil bij hem hoger ligt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W

S1W

Ik vind idle 38 en stressed 45 wel ok. Met versie 1.1 kwam ik op 48 idle en 55 stressed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb er ook eén sinds vandaag, loopt prima op xp alleen booten vanaf de RAID poorten doet tie niet, op de site zeggen ze dat ze er aan werken asap!! zou alleen bij een duron zo zijn , wie heeft nog meer ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgever
S1W schreef op 25 augustus 2002 @ 16:48:
Jep... versie 2.0 geeft *veel* lagere CPU temps aan. Denk dat ze e.e.a. verbeterd hebben aan de metingen. Dus je kan er zeker een graadje of 10 vanaf halen...
Wat een onzin! Mijn rev. 2.0 geeft nog heerlijk 82 graden aan idle, en stressed gaat hij over de 90. Ik heb mijn uitvaltemp op 105 graden staan (ben blij dat ie tot de 110 gaat) want anders valt de pc te vaak uit.
Die temps kloppen niet bij de Gigabyte. Niets aan te doen. Daarom zullen ze wel een AANPASBARE uitval temp hebben. Bij de rev. 1.1 en lager is dat niet mogelijk, dus als je dan hoge temps hebt, moet je de uitval optie uit zetten. (deze optie is pas beschikbaar vanaf bios F7)
Die 110 graden max. heeft dus wel degelijk nut. Alleen mocht van mij de minimale temp wel omlaag. 70 graden (echt) is nl. niet zo geweldig...

Het nadeel is nu wel, dat ik niet weet hoe warm ie nu écht is. Bij sommigen klopt die temp namelijk weer wél, en is de cpu al doorgefikt. 8)7
Dus, wat moet het nu zijn :?

Achja, zolang ik nog niets ruik, is het nog goed. En mijn sysfans geven me gelukkig nog de nodige security.

Misschien nog wel handig voor anderen: ik gebvruik F9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Nou die van mij zit nu ook in elkaar.. http://www.moodbenders.nl/pc/

Heb trouwens hele normale temps. Niets raars aan. Daar nu met FSB van 142 en CPU is 49 en System 41 graden. Draai gewoon met F7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem vastgesteld met mijn moederbord: bij 't booten gebeurt het volgende: cooler en case fan beginnen te draaien, led op mobo brandt en na een vijftal seconden valt de ganse pc uit. 'k Heb het al in alle mogelijke configuraties doen draaien, maar dat haalt allemaal niks uit.
'k Heb dan eens mijn oude voeding (250W) erin gestoken en toen viel de pc nog sneller uit. 't Zou dus wel eens aan de voeding kunnen liggen. Aan de andere kant: ik heb die pc ook gewoon cpu+ram+cooler doen draaien zonder iets anders en dan doet-ie het ook niet. 'k Kan me moeilijk inbeelden dat een nieuwe 300W voeding geen mobo en cpu kan doen draaien!

Weet iemand raad?

//update: net gelezen op ander forum dat hetzelfde probleem zich voordoet bij moederborden van andere merken!
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.