GigaByte 7VRXP KT333

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.088 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

Op zondag 28 juli 2002 22:59 schreef Alcyone het volgende:
Ik heb ook positief response van Exile, over het omruilen van mijn bord... van de week gaat het gebeuren.

Hoe doen jullie bakken het onder deze hitte? Ik heb alle stabiliteits probs uit de weg merk ik... heeft vele uren 3D gedraaid en zelfs de programma's crahsten niet.

Op deze zolderkamer wordt het echt heet op zo'n dag als vandaag... Was ook wel te merken aan de system (57C) en cpu (67C) onder full load. De enige case-fan zit in de voeding.
Ik heb een airco aangeschaft, dus mijn temps in de kamer zijn zowieso lekker aangenaam. Niettemin zit mijn XP1800+ al stiekem tegen de 70 graden aan. Ben hem even flink aan het overclocken.

Ik zit nu stabiel op een FSB van 146 :9 oftewel gelijk aan de XP2000+ 8-). Hier kochten we allemaal het plankje toch voor stiekem, of niet ?

Ik heb hiervoor wel de VCore op +10% moeten zetten. Dat verklaart de hoge temp ook. Normaal zit ik op 52 ofzo.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 juli 2002 @ 22:59:
Ik heb ook positief response van Exile, over het omruilen van mijn bord... van de week gaat het gebeuren.

Hoe doen jullie bakken het onder deze hitte? Ik heb alle stabiliteits probs uit de weg merk ik... heeft vele uren 3D gedraaid en zelfs de programma's crahsten niet.

Op deze zolderkamer wordt het echt heet op zo'n dag als vandaag... Was ook wel te merken aan de system (57C) en cpu (67C) onder full load. De enige case-fan zit in de voeding.
Yeah, morgenmiddag ga ik mijn mobo omruilen bij Exile.
Perfecte service van John _/-\o_, gewoon geen gezeur. Het werkt niet goed dus omruilen die hap. Ik hoop morgenavond wat nieuws te kunnen posten over het rev 2.0 board.

Edit--
Trouwens, de temps met deze hitte: CPU 59 graden met }:O all day.
/-- Edit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 21:02
Morgen krijg ik mijn mobo binnen, >:)
heb al 256 mb ddr kingston 266 mhz klaar liggen !!! :7
Hopen dat ie zonder al te veel gezeur meteen doet, 8)
want ik ga/kan ff niet een andere videokaart kopen !
Maar het zal wel goed gaan,
anders ga ik weer verder met me Classic A7V met 256 sd-ram (ook kingston ;-) 133 mhz.....

-={Off-Topic}=-
Parse, het heeft ff geduurd,
maar draaid hier perfect !!!
Thankssss >:) >:) >:) >:) >:) >:)
-={Off-Topic}=-

Nog een vraagje,
zal mijn athlon 900 warmer/kouder/zelfde temp krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Weezer-DC schreef op 31 juli 2002 @ 01:46:

Nog een vraagje,
zal mijn athlon 900 warmer/kouder/zelfde temp krijgen....
Ik gok ongeveer 10 graden warmer :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik denk dat dinsdag mijn geheugen en CPU koeler binnen komen:
512mb PC2700 Samsung/Samsung
Tt 7+

En donderdag ga ik dit moederbord bestellen.
Weekje later dan de CPU :)
Dan is mijn geld weer gestort :)
Word een XP 2000+ unlocked bij Eynstein vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je die Promise MBFasttrak133 "LITE" bios ook flashen naar een FULL ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe mobo draait nu (rev 2.0).
Het lijkt erop dat de problemen verholpen zijn.
Ik heb 3DMark een aantel malen gedraaid zonder ook maar 1 freeze :P.
Dit dus met de default waarden van de VCore en de AGP bus.
Ik zal hem vanavond wel eens een lange tijd laten draaien.
Een ander punt dat gelijk opviel is dat de CPU temp, door een andere manier van meten gelijk een stuk lager is, namelijk 44/45 graden met }:O.
Vanmorgen met mij oude mobo vas dat nog 59 graden. Niet dat dat nou zo belangrijk is, maar het staat leuker, zo'n lagere temperatuur.

Het enige waar ik nog niet uitkom is dat het HHD ledje zwak blijf branden als er geen HDD aktiviteit is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moo ? de rev 1.1 is toch gaar kwa temp meting ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 17:52:
moo ? de rev 1.1 is toch gaar kwa temp meting ?
Yep, zie de post van Flippendebits.

Mijn temp zit op 55, op mijn oude mobo op 45 ...
Ik heb de rev. 1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar de sensor voor de system temp zit?
Deze is nog steeds erg hoog.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=2724

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het volgende,

Ik heb een gigabyte 7vrxp ver 1.0 en in win xp home hangt die constant, als ik op nieuw opstart dan ziet me raid me hdd(maxtor d740x-6l 60 gb ) niet meer.

Ik hoor dan tikkend geluid, dit is al de 3de schijf die ik vervangen heb(lijkt mij niet dat het aan de hdd ligt), ik heb zelfs een 60 gb ibm 120 gxp erin gehad die doet het zelfde alleen maakt die andere geluiden.

Mijn systeem is opgebouwd uit xp 1800, 7vrxp, 512 mb ddr 333 twinmos, 60 gb hdd maxtor+ 30 gb hdd maxtor ata 100, 64 mb abit gf4 mx 440, sb live 1024, atx voeding 300 watt, lite-on dvd, acer 12x8x32,

btw me systeem kan een week/2weken perfect draaien voordat het probleem zich voordoet, ik denk zelf me voeding Kan dat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 13:34:
Het volgende,

Ik heb een gigabyte 7vrxp ver 1.0 en in win xp home hangt die constant, als ik op nieuw opstart dan ziet me raid me hdd(maxtor d740x-6l 60 gb ) niet meer.

Ik hoor dan tikkend geluid, dit is al de 3de schijf die ik vervangen heb(lijkt mij niet dat het aan de hdd ligt), ik heb zelfs een 60 gb ibm 120 gxp erin gehad die doet het zelfde alleen maakt die andere geluiden.

Mijn systeem is opgebouwd uit xp 1800, 7vrxp, 512 mb ddr 333 twinmos, 60 gb hdd maxtor+ 30 gb hdd maxtor ata 100, 64 mb abit gf4 mx 440, sb live 1024, atx voeding 300 watt, lite-on dvd, acer 12x8x32,

btw me systeem kan een week/2weken perfect draaien voordat het probleem zich voordoet, ik denk zelf me voeding Kan dat??
Het kan zeker aan je voeding liggen. De voltages moeten wel goed zijn. Ik zou het plankje omruilen voor de 2.0 versie. Dan zijn alle problemen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er op het moment een 450 watt voeding in zitten en draait nu weer uit de kunst.

btw de vorige 3 hdd's draaien perfect in andere systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb contact gehad met de leverancier en kan hem omruilen (wordt omgebouwd zeggen ze) voor een rev 2.0 (yeah)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een GB 7VRXP met AMD xp2100+ erin gestopt met een Club3D GF4 440MX (board is rev 1.1) geen beeld,hoor alleen kleine plofgeluidjes zacht uit de speaker komen ?
is dit al bekend en/of oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Boot de PC wel gewoon ?? Op de doos staat dat de GF4MX volledig wordt ondersteund.
Heb je het al geprobeerd te booten met een andere videokaart?

Als je hem net nieuw hebt, zou ik hem omruilen voor een rev 2.0. Dan weet je zeker dat de problemen opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 12:22:
Ik heb net een GB 7VRXP met AMD xp2100+ erin gestopt met een Club3D GF4 440MX (board is rev 1.1) geen beeld,hoor alleen kleine plofgeluidjes zacht uit de speaker komen ?
is dit al bekend en/of oplossing ?
had ik ook eerst ff.. cpu hebbik eruit en eer weer in gedaan, toen was het weer goed

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-fruttu -> gedaan helpt ook niet :(
andere tips ? of is CPU stuk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit moederbord sinds gister, hoe weet ik nou of ik een rev 2.0 of 1.1 heb??

En die FSB is dat die CPU host clock (MHz) in mijn BIOS??

En nog een vraag: Easy Tune 3 dat erbij geleverd wordt is dat een bruikbaar progje?? Ik heb hem geinstalleerd en voor de grap mijn FSB steeds verhoogd op een gegeven moment zat mijn CPU al over de 2GHz. Ik heb geen idee of dit ook zo klopte maar ik durf nog niet zo goed. Tot hoever kan ik die FSB opschroeven??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

revisie nr zie j op printplaat staan onder socket a slot.
bij mji boot hij niet eens,alleen klein tikjes uit pc-speaker :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YES!!! Ik heb rev 2.0 !! })

Dit moederbord is echt om te _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 14:56:
revisie nr zie j op printplaat staan onder socket a slot.
bij mji boot hij niet eens,alleen klein tikjes uit pc-speaker :(
Heb je alle jumpers op het mobo goed staan? Lees even de manual die je bij het plankje hebt gekregen. Heb je toevallig nog een T-bird ofzo ergens liggen? Probeer die dan. Gaan de fans wel draaien ?

En de rev. staat niet bij de socket, maar ik dacht rechtsonder en ook onder het AGPslot volgens mij. Ik kan het nu zelf niet zien. Maar het moet er behoorlijk groot opstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jumpers staan goed (auto en 100FSB,133 maakt niet uit) fans draaien allemaal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rev staat meestal bij de northbrige en links onder in de hoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Ik heb nu een Asus A7V (133a) die een Promise Fastrak 100 on board heeft. Weet iemand of ik mijn Raid-0 array zonder problemen met dit MB kan gebruiken? Of moet ik alles van die 80GB array afhalen en een nieuwe array bouwen? Ik hoop het niet, geen idee waar ik al die GB's moet gaan laten :(

BTW wat is dat channels verhala bij die geluidskaarten nou? Soundcard op die Gigabyte heeft 4 channels maar 6 zou beter zijn, why? Waar zijn die dingen voor?

edit:
Oops, 4 channels geen 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 14:01:
jumpers staan goed (auto en 100FSB,133 maakt niet uit) fans draaien allemaal wel.
Heb je het booten met alleen videokaart geprobeerd? Dus alle hardware er verder uit? Als de fans draaien, heb je in ieder geval stroom. Ik lees weleens hier van zulke problemen, maar ik denk dat je niet in de richting van videokaart en mobo moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel graden wordt jullie CPU? Mijn Tbird 1400@1628 zit op 34 graden stressed, systeem op 41 graden.... hehe Zalman 6000Cu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grinder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-10-2023
Stomme rev 2.0 ..

Ik had een rev 1.1 bordje, werkte stabiel met agp x2 en ik dacht wat voltages verhogen.. Nu dacht ik, eens even een nieuw rev 2.0 bord van klant in pc doen en even testen.. EEN EN AL PROBLEMEN... Het is denk ik wel 1 van de eerste rev 2.0 bordjes die er is, opgestuurd op 18 juli.. Nahja, geleverd met F7 bios, niet stabiel. F8 erin gedaan, niet stabiel. Agp op 2x gezet, voltages veranderd, lage geheugentimings, GEEN verschil :'(

Ik zet lekker mijn 1.1 bordje er weer in, en misschien heb ik gewoon een slecht exemplaar. Ik ga vandaag een nieuw systeem bouwen met dat rev 2.0 bordje en hopelijk doet hij het normaal :(

Ik snap het alleen niet, niemand heeft nog problemen met 2.0... en dan het eerste 2.0 bordje dat mij opgestuurd wordt lijkt problemen te geven.. Dus 1tip: is je 1.1 goed SWITCH NIET... Of ik heb gewoon pech dat kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Tbred 2200+ wordt zo'n 43 graden met een Arctic SuperSilent Pro cooler :) op een rev. 2.0 bordje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 16:52:
Nieuwe mobo draait nu (rev 2.0).
Het lijkt erop dat de problemen verholpen zijn.
Ik heb 3DMark een aantel malen gedraaid zonder ook maar 1 freeze :P.
Dit dus met de default waarden van de VCore en de AGP bus.
Ik zal hem vanavond wel eens een lange tijd laten draaien.
Een ander punt dat gelijk opviel is dat de CPU temp, door een andere manier van meten gelijk een stuk lager is, namelijk 44/45 graden met }:O.
Vanmorgen met mij oude mobo vas dat nog 59 graden. Niet dat dat nou zo belangrijk is, maar het staat leuker, zo'n lagere temperatuur.

Het enige waar ik nog niet uitkom is dat het HHD ledje zwak blijf branden als er geen HDD aktiviteit is :?
en hoeveel lager is je systemp nu?

Multimonitor is relax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWaanzin
  • Laatst online: 07:22

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 10:28:
Mijn Tbred 2200+ wordt zo'n 43 graden met een Arctic SuperSilent Pro cooler :) op een rev. 2.0 bordje
Hoera!

Ik heb een XP2000+ besteld met dezelfde cooler, en hoop dus dat hij zo laag qua temp. wordt. En stil is.

Heb nu een rev. 1.1 boardje met een XP1800+ d'rop. M'n temp van m'n cpu= 54 graden en dat vind ik toch een beetje hoog.
Wat ik nog veel vervelender is dat m'n cooler zo'n pokkeherrie maakt. Een Spire Copper King II. Dus niet goed koelen met veel herrie!

XBL: theArthurrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

DeWaanzin schreef op 06 augustus 2002 @ 18:35:

Hoera!

Ik heb een XP2000+ besteld met dezelfde cooler, en hoop dus dat hij zo laag qua temp. wordt. En stil is.

Heb nu een rev. 1.1 boardje met een XP1800+ d'rop. M'n temp van m'n cpu= 54 graden en dat vind ik toch een beetje hoog.
Wat ik nog veel vervelender is dat m'n cooler zo'n pokkeherrie maakt. Een Spire Copper King II. Dus niet goed koelen met veel herrie!
Haal daar maar een dikke 10 graden vanaf door de rev 1.1. Dus dan is je CPU echt niet warm! Mijn CPU staat op 57 op mijn rev 1.1, maar ik heb nauwelijks airflow. Dat kan nog wel iets beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeIsTwisted schreef op 06 augustus 2002 @ 17:55:
[...]

en hoeveel lager is je systemp nu?
System temp is bij mij nagenoeg hetzelfde gebleven met mijn nieuwe bordje (zie screenshot van een aantal posts hierboven), alleen de CPU temp is een stuk koeler met het rev 2.0 bordje.
Is er niemand die weet waar de sys temp sensor zit?

Het HHD LEDje waar ik het een paar posts terug over had doet het nu wel weer gewoon goed, nix aan gedaan, gewoon vanzelf. Het is wel saai met dit bordje, het loopt retesnel, en geen enkel probleem meer. Geen freeze of blauwe schermen meer (saai :O)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 19:24:
System temp is bij mij nagenoeg hetzelfde gebleven met mijn nieuwe bordje (zie screenshot van een aantal posts hierboven), alleen de CPU temp is een stuk koeler met het rev 2.0 bordje.
Is er niemand die weet waar de sys temp sensor zit?

Het HHD LEDje waar ik het een paar posts terug over had doet het nu wel weer gewoon goed, nix aan gedaan, gewoon vanzelf. Het is wel saai met dit bordje, het loopt retesnel, en geen enkel probleem meer. Geen freeze of blauwe schermen meer (saai :O)
LOL 8)
Ik heb vanaf het begin ook geen probleem mee kunnen maken. Ik vind het toch wel beter zo.

Maar over die temps. Zit die sensor nou ergens anders ofzo? De rev 2.0 geven lagere (net als andere merk bordjes) temps aan als de 1.1

Is het niet een softwarematig probleem misschien? Dat er zo'n update van SIV Viewer is, die wel de correcte temps weergeeft? Of misschien biosupdate?

Mijn temps en voltages komen nagenoeg overeen met die screenshot hierboven ergens, alleen de temp van mijn CPU ligt gewoon dik 10 graden hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

YoG

Nou ik had dus hetzelfde probleem met de Rev1.1, direct vastlopers als ik een spel al *startte* of een filmpje wilde bekijken.. ik heb t opgelost door de onboard USB2 te disablen.. --> 8)7

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

YoG schreef op 06 augustus 2002 @ 22:11:
Nou ik had dus hetzelfde probleem met de Rev1.1, direct vastlopers als ik een spel al *startte* of een filmpje wilde bekijken.. ik heb t opgelost door de onboard USB2 te disablen.. --> 8)7
eej dit hebbik nog niet gehoord.. ff proberen ;)

zal bij mij wel niet werken

haha, lijkt wel oftie nu nog sneller vastloop.. nou ik stuur mijn bordje wel op voor 2.0 :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribal_T
  • Laatst online: 30-10-2024

Tribal_T

PSN ID: Tribal_T

Hey,

Ik heb ook zo'n bordje en de problemen met crashes opgelost door die f4 modded bios te draaien en die vcore op +7,5% te zetten.

Alleen ik heb nog het probleem dat in sommige spellen het geluid erg brak klinkt. Jullie daar iets van ervaring mee? :O
Erg irritant, in Max payne klinkt het geluid gewoon super maar in CS klinkt alles krakerig enzo 8)7 erg raar.

Anyone who takes himself too seriously always runs the risk of looking ridiculous; anyone who can consistently laugh at himself does not

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Tribal_T schreef op 07 augustus 2002 @ 09:41:
Hey,

Ik heb ook zo'n bordje en de problemen met crashes opgelost door die f4 modded bios te draaien en die vcore op +7,5% te zetten.

Alleen ik heb nog het probleem dat in sommige spellen het geluid erg brak klinkt. Jullie daar iets van ervaring mee? :O
Erg irritant, in Max payne klinkt het geluid gewoon super maar in CS klinkt alles krakerig enzo 8)7 erg raar.
+7,5 % zin we nu ook al een half jaar achter ;) maar dat pik ik niet, want a,lles moet op standaard voltages kunnen draaien. Daarbij is de temp van rev 2.0 ook beter, dus in jou geval zal ik ook voor rev 2.0 gaan (omruilen dus).
ff specifieke vraag.. ook gekraak bij aztec achtergrond geluidje ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribal_T

Tribal_T

Tutti-frutti schreef op 07 augustus 2002 @ 10:39:
[...]
+7,5 % zin we nu ook al een half jaar achter ;) maar dat pik ik niet, want a,lles moet op standaard voltages kunnen draaien. Daarbij is de temp van rev 2.0 ook beter, dus in jou geval zal ik ook voor rev 2.0 gaan (omruilen dus).
ff specifieke vraag.. ook gekraak bij aztec achtergrond geluidje ?
Ik heb een rev 2.0 :) had eerst wat probs met mn mobo maar haal nu wel mooi ong 10000 markjes.
Enne me cpu is stressed 48c. Dus daar zalt niet aan liggen. Ik heb zoveel aan mn mobo aangepast dat ik niet meer weet wat nou juist het verholpen heeft |:(

Maar om je specifieke vraag ff te beantwoorden, voornamelijk schietgeluide e.d. zijn bagger. Reinstall cs???

edit:

Ik zag ook al op creative forum dat er meer mensen waren die met die chip kraakgeluiden hadden.

Anyone who takes himself too seriously always runs the risk of looking ridiculous; anyone who can consistently laugh at himself does not

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff een ander probleempje...

Toen ik dit mobo (v 1.0) net had en ik mijn clocksnelheid wou overzetten van standaard 133 (of 100?) naar 140 ging er iets helemaal fout. En toen ik daarna hem weer aan wou zetten gaf ie 3 kleine piepjes en dat in 1 loop door...

Na heel erg veel gekloot en kabeltjes los en op jullie advies fsb schakelaar hele tijd omzetten op mobo heb ik em wel weer aan de praat gekregen.

Alleen wat zou nou het probleem zijn geweest? Dat ik em in 1 keer van 100 naar 140 omzette? Want et rare is als ik nu met Easytune III men 1800+je o/c geeft ie helemaal geen fouten aan...:'(

Dus is het nu wel veilig om de mhz om te zetten in de bios of kan ik dan weer dezelfde problemen verwachten? Iemand hier ervaring mee? Ik heb verder een ti4200 en maxtor 60 liquid en toen Win2000 draaiende...nu win XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ohjah en mijn cpu word ook retewarm heb ik het idee... ik heb wel es 68-70 graden in de bios zien staan... Ik heb nu een spirecooler erin zitte...Is dit niet wat warm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Tribal_T schreef op 07 augustus 2002 @ 10:58:
[...]

Ik heb een rev 2.0 :) had eerst wat probs met mn mobo maar haal nu wel mooi ong 10000 markjes.
Enne me cpu is stressed 48c. Dus daar zalt niet aan liggen. Ik heb zoveel aan mn mobo aangepast dat ik niet meer weet wat nou juist het verholpen heeft |:(

Maar om je specifieke vraag ff te beantwoorden, voornamelijk schietgeluide e.d. zijn bagger. Reinstall cs???

edit:

Ik zag ook al op creative forum dat er meer mensen waren die met die chip kraakgeluiden hadden.
tja.. ik denk dat je maybe ff je geluid van wave en master op 80 procent moet proberen.. en anders kan het een irq prob zijn.. kan opgelost worden door maybe nieuwe bios of ff irq veranderen

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribal_T

Tribal_T

Kga et vanaaf ff probere thx iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Probleempje, Ik heb net dat plankje binnengekregen. Samen met een mooie kast, proc. Geheugen. :)
Alles dus mooi in elkaar geschroeft, maar en hij start op!!!
ja, ok, leuk zul je zeggen, maar het toetsenbord lijkt dood.
Het CAPSLOCK lampje flikkert een paar keer aan, en verder doet het toetsenbord helemaal niets. Ik kan dus niet op del drukken om de setup in te komen, eigenlijk kan ik helemaal niets met mijn nieuwe pc. :'(

HELP!! WAt meot ik doen?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijne deze week teruggestuurd en krijg volgende week de 2.0 revisie.
Heeft de rev 2.0 nu helemaal geen problemen met een GF4 Ti serie??

Welke Bios draait het beste op deze revisie?? Op mijn 1.1. liep de f4 het beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Tribal_T schreef op 07 augustus 2002 @ 11:56:
Kga et vanaaf ff probere thx iig :)
en.....

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribal_T

Tribal_T

Hey Tutti,

Helaas niet thuis geweest gister :(

Heb net nieuw huis dus druk aan het verbouwen 8)7
Maja vanavond ga ik het probere!

En uiteraart melden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Tutti ... Heb jij je mobo al inmiddels omgeruild ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skate2000
Skate2000 schreef op 07 augustus 2002 @ 19:35:
Probleempje, Ik heb net dat plankje binnengekregen. Samen met een mooie kast, proc. Geheugen. :)
Het CAPSLOCK lampje flikkert een paar keer aan, en verder doet het toetsenbord helemaal niets. Ik kan dus niet op del drukken om de setup in te komen, eigenlijk kan ik helemaal niets met mijn nieuwe pc. :'(

Nog steeds niemand? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
probeer eens eerst een ander toetsenbord kijken wat die dan doet

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skate2000 schreef op 07 augustus 2002 @ 19:35:

USB of PS2 toetsenbord? Ik zou inderdaad even een ander toetsenbord proberen. Als je nu een PS2 heb zou ik eens een USB proberen of andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skate2000
Ja, dat hebbik ook al in een ander topic gepost, en dat was ook precies wat men zei. Dat ik daar zelf niet op kon komen.. |:(

Naja.. vervolg komt..

Maar nog even iets, wat is er nou zo goed, of beter aan een rev 2.0 plankje? Ik heb die dus, en weet niet wat er nou het voordeel van is. En om nou alles te gaan doorlezen? Waarschijnlijk is het antwoord heel simpel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Skate2000 schreef op 08 augustus 2002 @ 15:49:
Ja, dat hebbik ook al in een ander topic gepost, en dat was ook precies wat men zei. Dat ik daar zelf niet op kon komen.. |:(

Naja.. vervolg komt..

Maar nog even iets, wat is er nou zo goed, of beter aan een rev 2.0 plankje? Ik heb die dus, en weet niet wat er nou het voordeel van is. En om nou alles te gaan doorlezen? Waarschijnlijk is het antwoord heel simpel..
Er waren wat problemen met GeForce4 kaarten. En dingen die doorfikte.
Is met 2.0 opgelost.

Ik hoop dat ik voor het weekend nog mijn plankje krijg. Schiet niet op bij Digiworld.. :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skate2000
Digiworld had wat problemen met de levering, maar ze hebben ze binnen d8 ik. Ik heb mijn plankje ook binnen, alleen doet hij het niet.. :( Het toetsenbordgat vertikt ofzo.. :( Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Jemig de pemig
Krijg ik vandaag eindelijk mijn plankje binnen hoor.
eerst had die stomme gast van de PTT niet goed aan de bel gezeten. Want wij hebben een trek bel en die doet het dus altijd!
Dus ik kon het pakketje bij het postkantoor ophalen.

En nu haal ik het plankje uit de verpakking en is het een Rev 1.1
Terwijl ik om een 2.0 had gevraagd!!

Stomme *&$@!$#@$!@!#*
Ook de laatste keer dat ik hier wat bestelt heb zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Digiworld ?? :r Kon ik je ook wel vertellen ... De hele shopsurvey heeft vol gestaan met negatieve berichten 8). Terugsturen die hap. Of je kunt proberen en kijken of hij het doet. Ik heb hem (1.1) ook en hij werkt perfect. Nog nooit een probleem mee gehad.

Skate2000 ... Jouw mobo is dus gewoon defect. Terugsturen die hap en om een nieuwe vragen, daar heb je dan toch gewoon recht op? Jouw PS/2 poort moet het gewoon doen, ondanks je evt. via USB kan werken.

[ Voor 0% gewijzigd door Smarron op 09-08-2002 15:03 . Reden: Beetje veel puntjes en smilies vergetuh ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWaanzin

DeWaanzin

Hoera, vanochtend m'n nieuwe computer binnen gekregen.

XP 2000+, GA-7VRXP rev.2.0, GF4 TI4200, 1gig 333Mhz (lekkere overkill, I know), Arctic Supersilent pro en nog wat andere meuk.

Ik had/heb een XP 1800+, GA-7VRXP, GF3 GTS TI200, 512mb 333Mhz, maar die heb ik doorverkocht, zodat ik met gesloten portomonee kan upgraden (pc-prive project).

Ik heb nooit problemen gehad met m'n rev.1.1 board, dus vandaar dat ik het nu weer heb gekocht. Ik clock nix over en laat alles lekker standaard draaien.

Vanavond alles een beetje overbouwen (oude hardeschijven etc.), en dan eens ff benchen. Ben zeer benieuwd. Vooral naar de prestaties van de cooler qua geluid en koeling.

Het is nu vanavond:
Mooi, ff gebenched en 8774 3dmarks
temp cpu = 43 graden
system temp = 45 graden (das weer raar natuurlijk)

En m'n cooler is een flink stuk stiller, kan ook haast niet anders, want is een 80mm fan, die de helft aantal toeren draait van m'n vorige.

Ik ben tevreden.

Het enige jammere is dat de zaak waar ik het besteld had er ff 512mb vergeten in te steken zijn. Dus heb nu "maar" 512mb intern ipv 1024. Maar dat komt nog wel.

[ Voor 0% gewijzigd door DeWaanzin op 09-08-2002 22:22 . Reden: geupdate ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWaanzin

DeWaanzin

Iemand trouwens de F9 bios al geprobeerd?

Ik draai nu de F7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Smarron schreef op 09 augustus 2002 @ 15:01:
Digiworld ?? :r Kon ik je ook wel vertellen ... De hele shopsurvey heeft vol gestaan met negatieve berichten 8). Terugsturen die hap. Of je kunt proberen en kijken of hij het doet. Ik heb hem (1.1) ook en hij werkt perfect. Nog nooit een probleem mee gehad.
Ik had hiervoor al 3 keer bij Digiworld bestelt en toen was het er telkens de dag erna.
Dus ik had zoiets van. Nou dan kan het deze keer toch ook goed gaan.
Maar toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-04 11:50
Ik heb een vraag

Ik was eerst van plan om de Gigabyte GA-7VRXP te kopen omdat hij erg stabiel is maar nou heb op nieuws: Achttien KT333 moederborden getest+ gelezen dat hij geen waarschuwing geeft als de cpu te warm word door bv overclocken of dag en nacht aan staan. nou wou ik hem en overclocken en aanlaten staan kan dat wel en dan wil ik er de beste koeler op voor amd xp 1800+ welken is of zijn dat. Geen waterkoeling want ik ben nog maar een beginner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWaanzin

DeWaanzin

Zoals je hierboven kan lezen, ben ik erg tevreden over dit bordje. Maar ik doe er voor de rest geen speciale dingen mee (overclocken etc.).

In die test hadden alleen de Asus en dat Soltek board thermal protection, en volgens mij zijn er nog niet zoveel fabrikanten die dat leveren.
Ik dacht zelfs dat het zo werkte: cpu wordt te warm, je hele systeem wordt in 1x afgesloten.

Voor Asus board kijk hier: http://www.asus.com.tw/mb/socketa/a7v333/overview.htm
Voor Soltek board kijk hier: http://www.soltek.de/English/home/01.htm

Gewoon voorzichtig zijn en alles goed in de gaten houden als je gaat experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 2 vraagjes.

1. Heb dit bordje gekocht en wil hem gaan monteren in mijn Antec SX 830 II.
Bij deze case zijn heel veel schroefjes e.d. bijgelverd, maar de shroefjes zijn veel dunner dan de montagegaten van dit bord. Levert dit problemen op of moet ik schroefjes kopen waarvan de diameter overeenkomt met de montagegaten?

2. Wilde een Zalman 5100 CU aanschaffen, maar volgens mij moet die gemonteerd worden (via de vier gaten om de socket) rechtstreeks aan de case!
Jullie begrijpen het probleem: Geen screwholes in de case!
Kan ie toch aan het moederbord gemonteerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook mijn rev 2.0 binnen samen met:
XP 2000+, GA-7VRXP, MsiGF4 TI4200, 512 MB Pc2700 Loopt hij nu supersnel en stabiel!!
Eindelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starky
  • Laatst online: 04-06 15:02
Ik ben en ook zeer tevreden over dit bord rev. 2.

Alleen bij het opstarten zoekt hij iedere keer naar ide apparaten terwijl ik via Raid opstart. Verder niets dan lof.

XP 1800+, GA-7VRXP, Radeon 8500, 256 MB Pc2700

ASUS P4C800 DELUXE, 1024 , x120GB WD 7200, Radeon 9500, 2 maal Dell TFT 20 inch, Sony DVD+RW, LiteOn 32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Starky, hoeveel 3dmark2001se punten haal je?Heb namelijk zelfde config maar dan met asus a7v133, en ik dacht erover om mijn mobo/ram te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Ok nu zie ik door de bomen het bos niet meer.
Hoe weet ik of ik een Rev 1 of 2.0 plankje koop? Bij bijv. exile?
Staat er niet bij ofzo.
Dit ga ik kopen binnenkort, is het wat?

• 256MB PC-2700/333 DDR Dane Elec
• Gigabyte GA7VRX VIA KT333 /ATA133/Sound
• AMD Athlon XP 1800+ (1,53GHZ) Mhz socket A
• Arctic Cooling Supersilent Pro
• Soundblaster Live Player 5.1 Oem
• EnerMax Silent Pro 350 watt voeding.

Goeie cooler etc?

449 euro incl. vervoerskosten.

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Starky schreef op 11 augustus 2002 @ 22:35:
Ik ben en ook zeer tevreden over dit bord rev. 2.

Alleen bij het opstarten zoekt hij iedere keer naar ide apparaten terwijl ik via Raid opstart. Verder niets dan lof.

XP 1800+, GA-7VRXP, Radeon 8500, 256 MB Pc2700
Dam moet je de IDE apparaten even in de bios laten detecteren dan doet ie het daarna met booten niet meer.
Het duurt bij mijn rev 2.0 ook langer voordat hij langs de bios heen is als bij mijn vorige rev 1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Ok nu zie ik door de bomen het bos niet meer.
Staat er niet bij ofzo."

Dat staat gewoon op je mobo bij de type aanduiding.
Max PC www.maxpc.nl levert iig de rev 2.0 haal je hem daar toch.

Er is in deze giga topic ook een post met een link naar een artikele met plaatjes van de wijzigingen aan het mobo, daar kan je zien wat er anders is, er is een dingetje bijopgekomen. (weet niet wat maar het werkt wel :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
  • Laatst online: 28-08 10:36
Ik heb het plankje afgelopen vrijdag bij Digiworld gekocht. Revisie 1.1, maar hij is aangepast en werkt dus ook gewoon prima met mn Ti4400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWaanzin

DeWaanzin

XLerator schreef op 12 augustus 2002 @ 00:33:
Ok nu zie ik door de bomen het bos niet meer.
Staat er niet bij ofzo.
Dit ga ik kopen binnenkort, is het wat?

• 256MB PC-2700/333 DDR Dane Elec
• Gigabyte GA7VRX VIA KT333 /ATA133/Sound
• AMD Athlon XP 1800+ (1,53GHZ) Mhz socket A
• Arctic Cooling Supersilent Pro
• Soundblaster Live Player 5.1 Oem
• EnerMax Silent Pro 350 watt voeding.

Goeie cooler etc?

449 euro incl. vervoerskosten.
Ik neem aan det je de 7-VRXP bedoelt.

Bij Exile krijg je een rev. 2.0 bord, en dat staat gewoon op hun site (heb afgelopen vrijdag ook m'n spullen gekregen).

Ben wel aardig tevreden over de koeler, maar alles bij elkaar blijft het een lawaaiig geheel.
In totaal heb ik 5 fans in m'n kast, dus lawaai hou je toch.
1 aanzuigfan in m'n kast
1 afvoer fan in m'n kast.
1 CPU cooler
1 fan in m'n voeding
1 fan op m'n videokaart.

Ik denk dat de fan van m'n voeding het meeste lawaai produceert, dus ik zal ook nog wel eens een andere kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Heb je dezelfde cooler als ik dan?
Hmm ik heb alleen een cooler op mijn proc, en de voeding dan, dus lawaai zal wel meevallen bij mij :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWaanzin

DeWaanzin

Yup, zelfde cooler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:03
ik lees weinig over het overclocken op de GA-7VRXP! Ik heb hem rev. 2 met een AMD XP 1800+. De koeling bestaat uit 2 92mm casefans van en een standaard socket A koelertje van Neolec(voorzien van extra koelpasta).

Het hoogste wat ik hem krijg met alle voltage van DDR/AGP/Core op het maximum van het moederbord is 11,5 x 146 = 1679 Mhz. Hij zit dan stressed rond de 60 graden. Dit lijkt mij niet te warm. Dus een andere koeler denk ik niet nodig te hebben, als ik hem verder kan overclocken koop ik een andere koeler maar volgens mij gaat ie niet verder als die 1679 Mhz.

Heeft er al iemand een unlocked XP-tje erop gehad? Zou ik er meer uit kunnen halen als ik hem unlock? Is er een voltage mod mogelijk? Zo ja, dan krijg ik de FSB ook nog wat hoger. Maar nu krijg ik rare vastlopers als ik hem boven de 146 zet.

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:03
sorry, dubbele posting ging iets mis! :?

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Ik heb vandaag mijn mobo binnen gekregen.
Vanavond inbouwen en morgen mag hij er al weer uit :D
Dan krijg ik namelijk mijn spacer en AS3 binnen. Ook Tt mem koeling.

Dat moet ik nog binnen krijgen :(

Maar vanavond draai ik dus mijn unlocked XP2000+ :) met AS1.
Tja ik bestelde toch. Dan maar meteen goede koelprut bestellen.
Zal geen wonderverschil zijn. Maar toch. Gaat om het principe.

Draai dus straks:
Mobo: GA7VRXP
CPU: AMD Athlon XP2000+ unlocked
Mem: 512mb PC2700 Samsung
Vid: Leadtek GeForce 4 Ti4400
en nog wat reut.
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Draait iemand de F9 BIOS al?
Ik denk dat ik die eens ga proberen. Heb toch DUAL BIOS dus dat meteen ook even uitproberen.

Voro alle BIOS versies:
http://www.amdforums.com/...0add50418&threadid=132144
Ik ga voor de F9 Modded BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 18:13

S1W

borgdavile schreef op 13 augustus 2002 @ 09:57:

Het hoogste wat ik hem krijg met alle voltage van DDR/AGP/Core op het maximum van het moederbord is 11,5 x 146 = 1679 Mhz. Hij zit dan stressed rond de 60 graden. Dit lijkt mij niet te warm. Dus een andere koeler denk ik niet nodig te hebben, als ik hem verder kan overclocken koop ik een andere koeler maar volgens mij gaat ie niet verder als die 1679 Mhz.

Heeft er al iemand een unlocked XP-tje erop gehad? Zou ik er meer uit kunnen halen als ik hem unlock? Is er een voltage mod mogelijk? Zo ja, dan krijg ik de FSB ook nog wat hoger. Maar nu krijg ik rare vastlopers als ik hem boven de 146 zet.
Hmmm... heb hem nu op 147 staan met alle voltages >>Default<<. Zal strax ff proberen of ik hem hoger krijg... Temp idle is 47gr, stressed rond de 55.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 18:56
edit:

heb 3dmark Se op 11*157 gedraait (geen vastloper , alleen eerste 4 tests)= 1727 mhz. 9400 punten gehaald :) alleen probeerde een game maar crashte na 5 min al :X
laat hem dus maar 11*150 draaien

mijn processor draait op 1650 mhz (=unlockt) 11*150. ik kan hem op 11*155 = 1705 mhz laten draaien maar dan krijg ik bij games na een tijdje vastlopers. multipliers onder de 11 werken niet (geen goede unlock :( ). kan hem wel op 12.5*133 laten lopen = 2000+ maar op 11*150 is hij sneller + 100% stabiel
S1W schreef op 13 augustus 2002 @ 15:24:
[...]

Hmmm... heb hem nu op 147 staan met alle voltages >>Default<<. Zal strax ff proberen of ik hem hoger krijg... Temp idle is 47gr, stressed rond de 55.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Hmm vraagje.

Hoe kom ik in de BIOS?
Ik heb alles aangesloten. Maar het gaat allemaal te vlug om ook maar iets te zien.

Ik zag wel ff snel 1250MHz staan. Ik heb een XP2000+.
Klopt dus niet.

Ohja ThermalTake 7+ op High speed. TERING wat een geluid.
Ik hoorde dit wel meer. Maar toen dacht ik van, nou dat zal wel meevallen.
Yeah NOT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
IK heb de volgende knoppen al geprobeerd:
F1, F10, F12, DEL en ESC.

Maar ik kom er gewoon niet in!
Asl ik de pc aanzet hou ik de knop al in. Dus hij moet hem wel pakken.
Mijn toetsenbord word wel gepakt want mijn numlock staat aan en ik kon met XP opstarten voor veilige modus kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
del indrukken nadat hij gaat zoeken naar de aangemaakte 'array'. laat ff weten of het gelukt is...
Xavier schreef op 13 augustus 2002 @ 18:58:
IK heb de volgende knoppen al geprobeerd:
F1, F10, F12, DEL en ESC.

Maar ik kom er gewoon niet in!
Asl ik de pc aanzet hou ik de knop al in. Dus hij moet hem wel pakken.
Mijn toetsenbord word wel gepakt want mijn numlock staat aan en ik kon met XP opstarten voor veilige modus kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Ok het werkt. Thanx
FF vraagje.
De CPU Host Clock (Mhz) staat op 100
Moet die niet op 133 staan?

Want er zit een 2000+ in en hij zegt dat er een 1250Mhz CPU in zit.

En hij zoekt naar de MBUltra133 BIOS nog wat.
Is dit voor de Raid array? Die gebruik ik niet. Hoe zet ik dat dus ui?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 18:13

S1W

1) Ja, moet op 133 staan. Je moet alleen ff die dipswitch omzetten op het mobo zelf, van 100 naar 133.

2) Je kan in de bios raid disabelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
daar is een100/133 switch voor op je mobo. die zit in de buurt van het c-mos batterij.
Je kunt de promise chip uit/ata133 en op raid zetten. Zet hem maar uit als je geen raid gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
S1W schreef op 13 augustus 2002 @ 19:37:
1) Ja, moet op 133 staan. Je moet alleen ff die dipswitch omzetten op het mobo zelf, van 100 naar 133.

2) Je kan in de bios raid disabelen...
Ok thanx.

2) weet je misschien waar? Ik kan het niet echt vinden namelijk :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paknaald
  • Laatst online: 07:14
bij peripherals
en dan switch /ATA/RAID/Disable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
amdrulezzz schreef op 13 augustus 2002 @ 19:38:
daar is een100/133 switch voor op je mobo. die zit in de buurt van het c-mos batterij.
Je kunt de promise chip uit/ata133 en op raid zetten. Zet hem maar uit als je geen raid gebruikt.
Thanx!

Hij is nu 1250 @ 100Mhz
Dan is hij dus 12,5x 133 - 1666Mhz
Klopt dat voor een Xp2000+ ?? Weet het niet zeker namelijk :(

Hmm ik zag trouwens nog iets vreemds.
Op rev 1.1 zit in het gat van de socket een tempdingetje
Bij rev2.0 zit dit er niet bij mij.
Mijn CPU is IDLE ook 29 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
YEAH!
2000+ stond er :)
En de raid opzoeken slaat hij over.
Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
er waren idd temp problemen met de 1.1 revisie. Misschien dat gigabyte het heeft opgelost bij de 2.0 :? 29 graden voor een xp2000+ is wel errug laag trouwens dat kan niet kloppen want die 2000+ zijn heethoofden. Voel anders eens aan je koelblok of je temp idd ok is. 12.5*133 klopt idd =2000+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
amdrulezzz schreef op 13 augustus 2002 @ 19:50:
er waren idd temp problemen met de 1.1 revisie. Misschien dat gigabyte het heeft opgelost bij de 2.0 :? 29 graden voor een xp2000+ is wel errug laag trouwens dat kan niet kloppen want die 2000+ zijn heethoofden. Voel anders eens aan je koelblok of je temp idd ok is. 12.5*133 klopt idd =2000+
IDLE temp nadat ik hem op 2000+ heb gezet is 32 graden.
De kast temp is 36 graden.
Vind ik trouwens niet echt kloppen die kast temp.
Want ik heb een super airflow.
2x 80mm Enermax 12V intake
en 3 x 80mm Enermax 12V outtake.
Er zitten alleen 2 rounded IDe kabels en 1 stroomkabeltje in de weg. De rest is allemaal verborgen :)

Ik meet met een ander tempdingetje dat mijn kast 25 graden is.
De heatsink is gewoon koud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik er dus vanuitgaan dat alle problemen met de eerste revisie van dit mobo nu ongeveer opgelost zijn?
(het aantal mensen met problemen is namelijk sterk gedaald de laatste pagina's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Ik heb totaal geen problemen.
Ik weet nog niet hoe hij het doet met een 3D spel. Dat ga ik zo even uittesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paknaald
  • Laatst online: 07:14
Ik heb een enizins weird probleem met het geluid op de mamaplank. Als de processor draait gaat het geluid langzamer spelen! Heb al geprobeerd terug te gaan naar fabrieks-instellingen en oude noch nieuwe drivers doen iets eraan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribal_T

Tribal_T

Al nieuwe F9 bios geprobeert? die fixed wat dingen met geluid. Zou je nog even kunnen proberen.

• AxzZzeL
  • Laatst online: 11:33

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Ff een vraagje. Ik wil een nieuw mobo kopen maar zit te twijfelen tussen de Gigabyte GA-7VRXP (dus met RAID en rev 2.0) en de ASUS A7V333 + RAID.

Nou blijkt dus als je de ASUS te hoog overclockt in de bios en dan herstart dan boot ie niet meer als teken dat je niet hoger kan overclocken anders zal je CPU dood gaan. Als je dan opnieuw boot doet ie het wel weer en heeft ie de oude instellingen weer terug.

Ik vraag me dus af of Gigabyte dit ook heeft.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Verwijderd

ik heb sinds 3 dagen een Gigabyte GA-7VRXP met een AthlonXP 1800+ en een Maxtor 60GB ATA133 en een GF4 Ti 4600tje.

dus ik doe dat ding aan en probleem WinXP te installeren ..
Ik krijg gelijk op het begin van de installatie een blauwe scherm!!!..
ik switch in de bios de ATA controller trerug naar ata100 en alles werkt..

Eenmaal in WinXP.. probeer ik de drivers van de GF4 te installeren ..
zodra ik die driver update programma startte.. ging de computer uit.
Ik ging terug in de bios en zette AGP read synchronization aan!
en de driver installeerde toen..
Ik installeerde PCmark2002 om te benchen.
iK start pcmark 2002 en hij stopt weer..
elke keer dat ik hem opstart die pcmark 2002 gaattie uit..!
ik uninstall pcmark 2002 en alles blijkt normaal te werken ..
maar als ik nu de computer aan doe gaat hij automatisch uit en aan?!

kan iemand mij helpen ?

• Cougar
ja dit heeft de vrxp ook. Heb het zelf ook een paar x meegemaakt. dat doet hij als ik hem op 11*160=1760 mhz zet
AxzZzel schreef op 15 augustus 2002 @ 18:47:
Ff een vraagje. Ik wil een nieuw mobo kopen maar zit te twijfelen tussen de Gigabyte GA-7VRXP (dus met RAID en rev 2.0) en de ASUS A7V333 + RAID.

Nou blijkt dus als je de ASUS te hoog overclockt in de bios en dan herstart dan boot ie niet meer als teken dat je niet hoger kan overclocken anders zal je CPU dood gaan. Als je dan opnieuw boot doet ie het wel weer en heeft ie de oude instellingen weer terug.

Ik vraag me dus af of Gigabyte dit ook heeft.

• AxzZzeL
  • Laatst online: 11:33

AxzZzeL

maakt oogsnoep

amdrulezzz schreef op 15 augustus 2002 @ 19:10:
ja dit heeft de vrxp ook. Heb het zelf ook een paar x meegemaakt. dat doet hij als ik hem op 11*160=1760 mhz zet

[...]
Ah thanx, dan is de beslissing gemaakt, het wordt Gigabyte GA-7VRXP!!! :D

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Verwijderd

HMZZZZ WHAAAAAA IK KEEK NET IN DE BIOS
EN IK ZAG NAAST CPU TEMP. 100 GRADEN STAAANN !!@*&%!@%!%!
IK HEB HEM GELIJK UITGEGOOID WOOOH>. waar kan dat aan liggen?!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 augustus 2002 @ 19:17:
HMZZZZ WHAAAAAA IK KEEK NET IN DE BIOS
EN IK ZAG NAAST CPU TEMP. 100 GRADEN STAAANN !!@*&%!@%!%!
IK HEB HEM GELIJK UITGEGOOID WOOOH>. waar kan dat aan liggen?!
uhh je cooler hé. instaleer je cooler een goed op de processor, ennuh, kijk ook of je het capslock toetsje op je toetsenbord kan vinden
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.