* RubZie weet er ook wat van:
Als die TFT's niet geleverd worden is het nog steeds een werelddeal. Ik ben langs geweest in Hengelo, en die gasten weten geen reet van PC's (tenminste de ene niet, de andere wel maar die heb ik niet gesproken). Het is een boekhouder die naar eigen zeggen gewoon al zn centjes hierin stopt en binnen wil lopen. Het leger heeft hier een PCprive project van gemaakt, en veel winkels hebben interesse. Er is nog en goedkoper systeem (de club 3600) maar die moet je minimaal per 250 bestellen en dat redt ik net niet met mijn salaris

. Vobis duitsland zou er al 10000 hebben besteld, en ze zijn ook niet de enige (ze zouden wel gek zijn).
De reden dat er al bedrijven zijn opgeheven (last time ik checkte was de ophef van "automatisering" in aanvraag). Als reden hiervoor werd de omzetting naar een BV gegeven, wat op zich een plausibel verhaal is ivm dikke investeringen en winsten.
Verder komt de gast met wie ik veel contact heb gehad wel betrouwbaar over, en zie ik voor hem geen reden mij een geintje te flikken, temeer daar hij geen geld vangt zonder levering.
Het enige dat er dan mis zou kunnen gaan is dat de garantie (1 jaar pick up en return) niet word nagekomen maar ook daar kan ik mee leven.
De dixons levert deze systemen inmiddels al lang niet meer, vanwege een nieuw model. Ook op de sites van PB zijn al weken geen PC's meer te koop, wat mij deed denken dat ze vlak voor een faillissement alles hebben gedumpt en dat onze Hengelose vriend daarvan heeft geprofiteerd (anderen durfden niet zei hij). Hij verwachtte ondermeer dat dit wel een behoorlijke klap voor de NL pc markt zou zijn, gezien de aantallen waar het hier over ging.
De levering laat nog steeds op zich wachten, er zouden probs met de douane zijn, met de containers waar die bakken in zitten. Das het laatste dat ik hoorde. Verder heb ik ook verhalen gehoord dat het een scam was, maar hoe ben je van plan iemand op te lichten als ie niks heeft betaald? Dan verdien je niet zoveel geld denk ik, en zo dom kwam hij niet over.