tuurlijk.Op donderdag 18 april 2002 12:28 schreef JT het volgende:
[..]
Das wel mooi, en het lijkt me dat die nog niets een zo veel breder is dan ATX...5 cm breder ofzo ?
En ik neem aan dat de kast zonder voeding word geleverd ?
Op deze manier komen we er natuurlijk nooit uit he
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
We waren er al uit.Op donderdag 18 april 2002 20:14 schreef thedolf het volgende:
Op deze manier komen we er natuurlijk nooit uit he
Oh ja? Dan wil graag nu het definitieve ontwerp zien.Op donderdag 18 april 2002 20:16 schreef jadjong het volgende:
[..]
We waren er al uit.
Gezocht!
Router
je bedoelt 1 v/d 4 ?Op donderdag 18 april 2002 20:19 schreef thedolf het volgende:
[..]
Oh ja? Dan wil graag nu het definitieve ontwerp zien.
Ow. welke 4 zijn het dan?Op donderdag 18 april 2002 20:21 schreef jadjong het volgende:
[..]
je bedoelt 1 v/d 4 ?
En wanneer wordt daaruit gekozen?
Gezocht!
Router
Als iemand een poll gemaakt heeft.Op donderdag 18 april 2002 20:22 schreef thedolf het volgende:
[..]
Ow. welke 4 zijn het dan?
En wanneer wordt daaruit gekozen?
Die poll zou laupro ook doen maar die had het begrip poll op een andere manier gezien.
Is er niemand anders die snel een poll in elkaar kan draaien?Op donderdag 18 april 2002 20:23 schreef jadjong het volgende:
[..]
Als iemand een poll gemaakt heeft.
Die poll zou laupro ook doen maar die had het begrip poll op een andere manier gezien.
offtopic:
Toch handig, dat progje Hottopic
Toch handig, dat progje Hottopic
Gezocht!
Router
Maar dan nu nog steeds de vraag hoeveel breder hij is dan een normale ATX kast.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
10 cm dacht ikOp donderdag 18 april 2002 22:18 schreef JT het volgende:
Maar dan nu nog steeds de vraag hoeveel breder hij is dan een normale ATX kast.
is bij mijn ontwerp zo. Ik dacht dat dat ook 1 v/d 4 was
Gezocht!
Router
Dat ontwerp van mij is niet definitief. Laurpro is (zoals ik al eerder gezegd heb) druk met tentamens. Ik heb een poll in elkaar gedraaid en deze staat op de server van laupro. Alleen nog een paar foutjes eruit halen.
edit:
Heb een beetje geduld, het komt wel goed
.
En aan de hand van de laatste poll die gaat komen zullen we een definitief ontwerp maken en deze zal ook nog (als nodig) aangepast worden.
Heb een beetje geduld, het komt wel goed
En aan de hand van de laatste poll die gaat komen zullen we een definitief ontwerp maken en deze zal ook nog (als nodig) aangepast worden.
Maakt soms wel eens een foto ...
HE even één ding! Tentames en Tweaker zijn hebt niks met elkaar te maken!Op vrijdag 19 april 2002 12:04 schreef Mr.B het volgende:
Dat ontwerp van mij is niet definitief. Laurpro is (zoals ik al eerder gezegd heb) druk met tentamens. Ik heb een poll in elkaar gedraaid en deze staat op de server van laupro. Alleen nog een paar foutjes eruit halen.
Ik ben niet druk btw.
Mr. B wil nu een poll, die is al gemaakt alleen moet nog gepost worden maar als kan iemand mij dan even de url's van die plaatjes geven? Dan heb je direct een poll over de 4 ontwerpen.Op donderdag 18 april 2002 20:25 schreef thedolf het volgende:
[..]
Is er niemand anders die snel een poll in elkaar kan draaien?
Komt trouwens een ip-db achter te hangen dus dubbelstemmen is voor een aantal mensen uitgesloten dan.
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Hier dan de poll (zoals laupro al aankondigde).
Voor de mensen die het nog niet weten:
Er zit een ip-db achter (dubbelstemmen niet mogelijk voor sommigen). Maar tog even zeggen:
Wil je A.U.B. niet dubbelstemmen!!!! Ook niet om te testen of ip-db werkt. Anders kunnen wij niet een schatting maken van de mensen die een kast willen kopen (geeft een vertekend beeld)
Hier dan de links:
Poll 2b - stemmen
Uitslagen - Poll 2b
Deze poll van [19/04/2002] tot [03/05/2002]. Dus 2 weken om te stemmen
Voor de mensen die het nog niet weten:
Er zit een ip-db achter (dubbelstemmen niet mogelijk voor sommigen). Maar tog even zeggen:
Wil je A.U.B. niet dubbelstemmen!!!! Ook niet om te testen of ip-db werkt. Anders kunnen wij niet een schatting maken van de mensen die een kast willen kopen (geeft een vertekend beeld)
Hier dan de links:
Poll 2b - stemmen
Uitslagen - Poll 2b
edit:
Laupro, sorry voor zeggen van druk zijn .... ik had echter wel de indruk ;)(tweaker zijn en tentamens hebben idd niks met elkaar te maken
)
Met veel dank aan laupro voor het hosten en helpen van maken van Poll 2b (en de oude ofcourse)
Laupro, sorry voor zeggen van druk zijn .... ik had echter wel de indruk ;)(tweaker zijn en tentamens hebben idd niks met elkaar te maken
Met veel dank aan laupro voor het hosten en helpen van maken van Poll 2b (en de oude ofcourse)
Mr B, jadjong zit er bijna al het hele topic op te bonken dat er een poll komr over de 4 ontwerpen. jadjong: Moet deze komen? Ik ben hem nu even aan het aanmaken.
BTW: Poll 2B is van Mr B!
Verwijderd
De ontwerpen van TheDolf vind ik echt prachtig, als ik zo een kast kan kopen..... Ga zo door man... echt vet...
Als deze laatste poll (2b) is afgelopen zal ik een ontwerp maken. Hopelijk mag deze meedingen in de poll over 'de 4 ontwerpen' van jadjong
.
edit:
Die vragen van poll 2b zijn van mij, niet het hosten en andere dingen die betrokken zijn bij het in orde brengen van poll op laupro's server
Die vragen van poll 2b zijn van mij, niet het hosten en andere dingen die betrokken zijn bij het in orde brengen van poll op laupro's server
Er zijn nog niet echt veel reacties. Maar hier (weer) een poll voor TheDolf zodat hij weet welk ontwerp van hem hij beter moet uitwerken.
Klik hier om te stemmen
Klik hier voor de uitslagen
Zit ook een prijsindicatie bij. Ik stel trouwens ook voor om het ontwerpverloop van deze case geheel democratisch te doen. Dus als je geen zin hebt in polls, wen er maar aan! Er komen er nog wel een stuk of 10 denk ik.
Klik hier om te stemmen
Zit ook een prijsindicatie bij. Ik stel trouwens ook voor om het ontwerpverloop van deze case geheel democratisch te doen. Dus als je geen zin hebt in polls, wen er maar aan! Er komen er nog wel een stuk of 10 denk ik.
iddOp vrijdag 19 april 2002 13:15 schreef jtiegelaar het volgende:
De ontwerpen van TheDolf vind ik echt prachtig, als ik zo een kast kan kopen..... Ga zo door man... echt vet...
Ik heb al meerdere ontwerpen van theDolf gezien (vorig topic ed........
hij doet ut nieOp vrijdag 19 april 2002 13:54 schreef laupro het volgende:
Er zijn nog niet echt veel reacties. Maar hier (weer) een poll voor TheDolf zodat hij weet welk ontwerp van hem hij beter moet uitwerken.
Klik hier om te stemmen
pics liggen in je mailbox.Op vrijdag 19 april 2002 13:07 schreef laupro het volgende:
Mr B, jadjong zit er bijna al het hele topic op te bonken dat er een poll komr over de 4 ontwerpen. jadjong: Moet deze komen? Ik ben hem nu even aan het aanmaken.
Verwijderd
Ik wil wel graag zo'n kast. Mits hij niet te duur is, want ik heb eigelijk net een nieuwe, maar zo'n mooie kast, by tweakers 4 tweakers wil ik ook wel. Maar dat stemmen, denken jullie dat iedereen die stemt er ook daadwerkelijk een koopt? Ik weet het niet hoor, ik stem iig ff. (maar het is dus nog niet zeker of ik er een koop!
)
Verwijderd
Hoe heet dat 3d programma waarmee je dat doet? Vet handigOp woensdag 03 april 2002 21:21 schreef thedolf het volgende:
Mijn ontwerpen
Ontwerp 1
[pictures]
Ontwerp 2
[pics]
Ontwerp 3
[pics]
Hier heb ik alleen de voorkant van. De rest kan je zelf wel verzinnen
Zelf vindt ik het 3e de beste. En nog ff voor de duidlijkheid. Er is plaats voor fans, ze hoeven er uiteindelijk niet in.
Dat is BryceOp vrijdag 19 april 2002 15:49 schreef Ckirschlos het volgende:
[..]
Hoe heet dat 3d programma waarmee je dat doet? Vet handig
Is trouwens gemaakt door Mark_H adv mijn 2d ontwerp
Gezocht!
Router
Ik was rond die tijd nog een beetje bezig ermee, misschien nu wel.Op vrijdag 19 april 2002 14:14 schreef epsilon het volgende:
[..]
hij doet ut nie
Jadjong: Ik kijk nu naar nieuwe mail.
Nog even als herinnering, omdat toen ik gepost had er als een halve gare na mij gepost werd. Met gevolg dan misschien sommige mensen niet gelezen hebben.
Op vrijdag 19 april 2002 13:03 schreef Mr.B het volgende:
Hier dan de links:
Poll 2b - stemmen
Uitslagen - Poll 2b
Hee leuk dit gemod. Ik ben zelf niet echt nieuw hier maar ik mod niet veel, gebrek aan geld als het mislukt
,
maar 2 vragen, waarom kan ik bij de poll mijn keuze voor de kast niet bepalen, alleen geld ??? Of zie ik iets over het hoofd. Vind kast 1 wel mooi.
Komen er in die kast gelijk de vents te hangen of moet ik die er nog zelf bij kopen, de voeding moeten we er zowiezo zelf bij kopen toch...
maar 2 vragen, waarom kan ik bij de poll mijn keuze voor de kast niet bepalen, alleen geld ??? Of zie ik iets over het hoofd. Vind kast 1 wel mooi.
Komen er in die kast gelijk de vents te hangen of moet ik die er nog zelf bij kopen, de voeding moeten we er zowiezo zelf bij kopen toch...
zitten radioboxes naast de plaatjes.Op zaterdag 20 april 2002 10:01 schreef fortitudo het volgende:
Hee leuk dit gemod. Ik ben zelf niet echt nieuw hier maar ik mod niet veel, gebrek aan geld als het mislukt,
Ik heb nu ook een definitieve poll gemaalt en als je wilt stemmen moet je eerst deze pagina bekijken.
Lijst met kandidaten
En dan onderaan kan je stemmen of je gaat naar:
http://212.187.14.178/poll/showpoll.asp?id=6
Uitslagen:
http://212.187.14.178/poll/polloutput.asp?id=6
Lijst met kandidaten
En dan onderaan kan je stemmen of je gaat naar:
http://212.187.14.178/poll/showpoll.asp?id=6
Uitslagen:
http://212.187.14.178/poll/polloutput.asp?id=6
ik kan niet kiezen 
sommige zijn echt mega onduidelijk, das wel jammer..
PSN: DutchTrickle PVoutput
Gewoon de laatsteOp zaterdag 20 april 2002 13:53 schreef Maverick het volgende:
ik kan niet kiezen
Gezocht!
Router
hmm, de laatste is wel aardig (vooral dat resevoir!Op zaterdag 20 april 2002 14:02 schreef thedolf het volgende:
[..]
Gewoon de laatste
(waar was ookalweer dat progje om er zelf een te maken, dan laat ik wel ff zine hoe het moet
Airflow is niet brak. Tis een WTX kast en zo wert dat nou eenmaal. Intake, processor en outtake op 1 reechte lijn.Op zaterdag 20 april 2002 14:04 schreef Maverick het volgende:
[..]
hmm, de laatste is wel aardig (vooral dat resevoir!) maar dat diskette station dat moet niet zo in het zicht, liever aan de zijkant ofzo, en de airflow is brak
Die 80 mm moet trouwens een 120mm fan zijn. Een klein foutje in het 3D ontwerp
Gezocht!
Router
WTXOp zaterdag 20 april 2002 14:08 schreef thedolf het volgende:
[..]
Airflow is niet brak. Tis een WTX kast en zo wert dat nou eenmaal. Intake, processor en outtake op 1 reechte lijn.
Die 80 mm moet trouwens een 120mm fan zijn. Een klein foutje in het 3D ontwerp
ben nu bryce aan het downen. worden die kasten btw "beige" of gewoon ongelakt?
Opletten!Op zaterdag 20 april 2002 14:24 schreef Maverick het volgende:
WTX
Hier lees je het verhaaltje over WTX.
Aluben nu bryce aan het downen. worden die kasten btw "beige" of gewoon ongelakt?
Gezocht!
Router
ah, op die manier, das idd beter, maar wel een fan bovenop dan heOp zaterdag 20 april 2002 14:27 schreef thedolf het volgende:
[..]
Opletten!
Hier lees je het verhaaltje over WTX.
[..]
Alu
ik heb dit topic pas een paar dagen op het oog, maar ben inmiddels hoogst geïntreseerd
Niet iedereen wil dat. De fans zijn trouwens maar a seen voorbeeld. Als je er xtra fans in wil zetten dan pak je je dremel maar.Op zaterdag 20 april 2002 14:30 schreef Maverick het volgende:
[..]
ah, op die manier, das idd beter, maar wel een fan bovenop dan he
Gezocht!
Router
bryce is up and running, maar das nog f#cking moeilijk ook 
nouja, ff oefenen dan maar.

nouja, ff oefenen dan maar.
Ben weer even aan de gang geweest op mijn zaterdag middag.
Een leuk 3ds max ontwerpje. En gelet op uitkomsten van poll 2b tot zover.
Hier de link:
klik hier
Comment please
Een leuk 3ds max ontwerpje. En gelet op uitkomsten van poll 2b tot zover.
Hier de link:
klik hier
Comment please
edit:
Het paneeltje met power/reset zit geen headphone aansluitingen enz. bij (ik had nog niet naar laatste paar stemmen van poll 2b gekeke
)
Het paneeltje met power/reset zit geen headphone aansluitingen enz. bij (ik had nog niet naar laatste paar stemmen van poll 2b gekeke
Misschien de maten er bij zetten?
Gezocht!
Router
Tjah, da wordt een kwestie van berekene
en vergelijke.
Verdere opmerkingen (behalve het ontbreken van maten)?
Ik vind hem te smal. Daardoor kan je er minder in kwijt (5*3.5" vind ik te weinig) en wordt het weer zo'n hoge smalle kast.Op zaterdag 20 april 2002 15:36 schreef Mr.B het volgende:
Tjah, da wordt een kwestie van berekeneen vergelijke.
Het lijkt te veel op een omgedraaide bigtower
Gezocht!
Router
Tjah, ik kan er ook niks aan doen.Op zaterdag 20 april 2002 16:42 schreef thedolf het volgende:
[..]
Ik vind hem te smal. Daardoor kan je er minder in kwijt (5*3.5" vind ik te weinig) en wordt het weer zo'n hoge smalle kast.
Op poll(2b) wil (tot nu toe):
- 66,7% een bigtower;
- 58,3% een ruimte onderin de kast voor waterkoeling;
- 41,7% de 3,5"bay's INTERN onder elkaar;
- 55,2% wil WTX opstelling (vorige poll(1)).
Ik zal wel nog een ontwerp maken met wat meer 3,5"bay's INTERN
Maar geef me wel argumenten om en hoe het anders zou moeten
wat je nu hebt is toch geen wtx?? ( ik heb wat geleerd vandaagOp zaterdag 20 april 2002 16:55 schreef Mr.B het volgende:
[..]
Tjah, ik kan er ook niks aan doen.
Op poll(2b) wil (tot nu toe):
- 66,7% een bigtower;
- 58,3% een ruimte onderin de kast voor waterkoeling;
- 41,7% de 3,5"bay's INTERN onder elkaar;
- 55,2% wil WTX opstelling (vorige poll(1)).
En als ik 6 5,25"bay's zou doen, wordt ie nog hoger.
Geef me dan argumenten om en hoe het anders zou moeten
Nouja, voeding zit tog onderin
dat kan ik niet ontkennen, maar als ik zo dat verhaal van "dat gastje met dat amd icon" (sorry naam ff kwijt) hoor dan zou jou kast mijn nr 1 zijn ALS het echt wtx was, nu is het maar een matig ding..Op zaterdag 20 april 2002 16:57 schreef Mr.B het volgende:
Nouja, voeding zit tog onderin![]()
Je kan die poll op allerlei manieren interpreteren.
Ik ga er van uit dat een bigtower ook breed mag zijn (30cm). Kan je er tenminste 2 HD rekken naast elkaar in kwijt + je H2O koeling er netjes in zetten
Ik ga er van uit dat een bigtower ook breed mag zijn (30cm). Kan je er tenminste 2 HD rekken naast elkaar in kwijt + je H2O koeling er netjes in zetten
Gezocht!
Router
oja, das waar Mr.B leuk zon resevoir voor waterkoeling, maar waar zet ik mijn radiator?? toch niet op het resevoir zeker? das een beetje lastig, de hele onderkant is nu bezet, misschien kun je dat ding beter hoger maar korter maken! ( is maar een idee)Op zaterdag 20 april 2002 17:00 schreef thedolf het volgende:
Je kan die poll op allerlei manieren interpreteren.
Heeft het eigenlijk wel nut om hierop verder te gaan? De def. poll is er al.
Gezocht!
Router
Count me in!
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Hier dan voor thedolf een iets ander design (nu heb ik over de oude heen gesavedOp zaterdag 20 april 2002 16:42 schreef thedolf het volgende:
[..]
Ik vind hem te smal. Daardoor kan je er minder in kwijt (5*3.5" vind ik te weinig) en wordt het weer zo'n hoge smalle kast.
Zonder uitleg maar dat kun je wel met deandere vergelijken.(I hope)
Klik hier

Als je het dan toch beter wil doen dan kan je meteen de 5.25" bays naar rechts verschuiven. Anders kan je geen fatsoenlijke intake fan plaatsen.
Gezocht!
Router
idd andere kant is een stuk handiger, als je dan intakes daar zet dan wordt het toch een beetje een wtx
Voordat ik het doe, moet die lcd dan ook naar rechts?
Niet te vergeten de externe fdd en knoppe paneeltje omdraaien ?
En kun je je intake-fan's niet rechts plaatsen?
als je de intakes rechts doet dan komt de lucht niet in de buurt van het mobo op de weg nara buiten, doe het lcd ook maar naar rechts jaOp zaterdag 20 april 2002 17:31 schreef Mr.B het volgende:
LCD moet in mijn geval in het midden. Maar daar wordt bij de eventuele productie van de kast geen rekening mee gehouden.Op zaterdag 20 april 2002 17:31 schreef Mr.B het volgende:
En het lijkt me niet zo slim om de fan rechts te plaatsen, want dan koelt ie te weinig
Gezocht!
Router
Op zaterdag 20 april 2002 14:45 schreef jadjong het volgende:
Laurpo:
ik had je toch de 3dsmax ontwerpen gestuurd?
Ik wil toch nog even een opmerking maken over de breedte van de kasten. TheDolf: Het idee van 2 HD's naast elkaar is wel leuk, maar heb je eraan gedacht dat je IDE/SCSI kabels dan van boven naar beneden moeten lopen (niet kruislings, want dat lukt dan niet) en bovendien is het vastzetten van de HD's erg lastig dan. Je moet dan een HD's bracket ontwerpen. (uitneembaar)
Dat is wel waar, maar er moet eigenlijk is wat gebeuren. Kan er iemand met een gedetailleerd AutoCAD ontwerp komen?Op zaterdag 20 april 2002 17:07 schreef thedolf het volgende:
Heeft het eigenlijk wel nut om hierop verder te gaan? De def. poll is er al.
Op zaterdag 20 april 2002 17:50 schreef laupro het volgende:
Ik wil toch nog even een opmerking maken over de breedte van de kasten. TheDolf: Het idee van 2 HD's naast elkaar is wel leuk, maar heb je eraan gedacht dat je IDE/SCSI kabels dan van boven naar beneden moeten lopen (niet kruislings, want dat lukt dan niet) en bovendien is het vastzetten van de HD's erg lastig dan. Je moet dan een HD's bracket ontwerpen. (uitneembaar)

Het is gewoon mogelijk zoals je ziet. En als je mijn ontwerp er bij neemt dan zal je zien dat het makkelijk kan met de kabels. Aan alles is gedacht.
Gezocht!
Router
Komt zeikerig over misschien maar het zou leuk zijn al sje meteen eens nadacht over de maten. Ik denk nl dat je wel erg lange ide kabel moet hebben wil je alles aan kunnen sluitenOp zaterdag 20 april 2002 17:48 schreef Mr.B het volgende:
Hier is dan: de aangepaste versie !
Klik hier
Hopelijk deze meer naar wens, anders-nog-iets?
Gezocht!
Router
ik bedoelde deze picsOp zaterdag 20 april 2002 17:50 schreef laupro het volgende:
[..]
Ik heb toch alles meegenomen in de poll?
Daar zit wat in (juist ja, ook broodOp zaterdag 20 april 2002 17:58 schreef thedolf het volgende:
[..]
Komt zeikerig over misschien maar het zou leuk zijn al sje meteen eens nadacht over de maten. Ik denk nl dat je wel erg lange ide kabel moet hebben wil je alles aan kunnen sluiten
Misschien ID'tje, maar kunnen de HD bracket's niet naast de 5,25"bay's. Het zal wel niet gaan, maar het gaat om het ID.
Jah, die link heb je mij al eerder gegeven, als je iets naar mij mailt dan neem ik aan dat je alles doet en niet een deel...
ik dacht dat die plaatsen in allemaal.zip zatenOp zaterdag 20 april 2002 18:05 schreef laupro het volgende:
[..]
Jah, die link heb je mij al eerder gegeven, als je iets naar mij mailt dan neem ik aan dat je alles doet en niet een deel...
je krijgt ze nog een keer op a.o.r.broek@chello.nl
Zie mijn ontwerp.Op zaterdag 20 april 2002 18:04 schreef Mr.B het volgende:
Misschien ID'tje, maar kunnen de HD bracket's niet naast de 5,25"bay's. Het zal wel niet gaan, maar het gaat om het ID.
Gezocht!
Router
Ik denk toch dat jou ontwerp (thedolf) toch wel de meest functionele en mooie design is. (alleen de 3d tekening geeft vertekend met vergeleken met de tekeningen met de maten erbij)
Verder zallik dat id is in die van mij stoppe. Misschien wordt het nog iets
Verder zallik dat id is in die van mij stoppe. Misschien wordt het nog iets
is dat nu een hele brede midi tower
Ik moet maten nog gaan berekene (of bedenke
)
Maar zal wel in buurt komen.
thedolf geef jij ook een reply op mijn 'creatie'
?
Maar zal wel in buurt komen.
thedolf geef jij ook een reply op mijn 'creatie'
toevallig weet ik dat je er 4 Hd's in raid 0 had draaien (tot de crash van 1...)Op zaterdag 20 april 2002 16:42 schreef thedolf het volgende:
[..]
Heb jij zo niet ontzettend last van overdruk???
je hebt echt kei veel Intake!
ok ik heb ook een mooie case ontworpen (al zeg ik het zelf) alleen ik ken dat bryce niet goed, hoe zorg ik voor zo'n solide zwarte achtergrond?? anders is het niet duidelijk!
nee dat valt wel meeOp zaterdag 20 april 2002 19:44 schreef Hennie-M het volgende:
Heb jij zo niet ontzettend last van overdruk???
want je hoeft die fans niet op volle kracht te laten draaien. Sterker nog, ze hoeven er niet eens te zitten
dit zijn maar opties voor als je perse daar fans wilt hebben, kan je ze plaatsen
Verwijderd
He thedolf, kan de radiateur niet bovenin plaatsen.
Want warme lucht stijgt, en in het huidige ontwerp zou de warme lucht dan langs het mobo enz gaan
Want warme lucht stijgt, en in het huidige ontwerp zou de warme lucht dan langs het mobo enz gaan
je kan toch die blauwe wolken gebruiken?Op zaterdag 20 april 2002 19:46 schreef Maverick het volgende:
ok ik heb ook een mooie case ontworpen (al zeg ik het zelf) alleen ik ken dat bryce niet goed, hoe zorg ik voor zo'n solide zwarte achtergrond?? anders is het niet duidelijk!
voor de kast neem je 6 platen, de voorste 3 (zij, voor, boven) laat je doorschijnen en de andere 3 maak je zwart/grijs.
nouja, ik heb het nu zo gedaan, ff alles uitleggen:
- groen zijn de grote bays (zo'n 5 stuks)
- geel disktettestation ruimtes (2 stuks)
- grijs zijn de fans (voor en onder in- rest outtake)
- lichtblauw optioneel waterresevoir
- rood mobo met blauw plaats van CPU en koeler ( zoals je ziet zit het mobo ondersteboven!!)
- paars zijn de ( 3 à 4 ) HDD bays
- bruin is de voeding (outtake fan achteraan)
alles gehad? mja denk het wel ect ruimte voor lcd en de buttons ben ik voor de gelegenheid ff vergeten!
comments?
Probeer 3ds maxOp zaterdag 20 april 2002 19:46 schreef Maverick het volgende:
Mijn ontwerp: klik hier
telaatOp zaterdag 20 april 2002 20:18 schreef Mr.B het volgende:
[..]
Probeer 3ds max
owke.. dan zal ik niet zo een kast kpoen denk ikOp donderdag 18 april 2002 08:36 schreef SiQDiZ het volgende:
[..]
Compleet mee eens. Kheb zelf zon gare smale bigtower, echt vervelend, khad liever dattie 2x zo breed was en 2x zo laag
gewoon een nette voorkant
zal degene die het word (met alle formaten erbij) de pic willen sturen naar men mailadres? tnx in advance
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Nog een ontwerp (ik ben druk bezig vandaag
)
Voor + achter (jaja)
Voor-View
Achter-View
Uitleg(vooraanzicht):
- zwarte/grijze vierkantjes zijn fan's
- grote groene blok rechts zijn 5,25"bay's
- rode blok achter een fan links van groene blok zijn de 3,5"bay's INTERN
- daarboven een klein groen blok is een 3,5"bay EXTERN
- gele ding boven EXTERNE 3,5"bay is paneel met power/reset enz. knopjes
- blauwe ding boven 5,25"bay's is (optioneel) LCD schermpje
- rode platte plaat achterin is moederbord (onderste-boven, kaarten dus op-ste-kop)
- grijze plaat in ong. het midden van kast is tussen plaat (met gat maar kon (ik) niet maken)
- blauw blok onder die plaat is voeding (goed te zien op achter-view(optioneel een 2e voeding plaatsbaar)
- het mooie licht-blauwe blok onder is (optioneel) resevoir voor waterkoeling.
Nu ik mijn vingers blauw heb getypt:
Comment
Voor + achter (jaja)
Voor-View
Achter-View
Uitleg(vooraanzicht):
- rode platte plaat achterin is moederbord (onderste-boven, kaarten dus op-ste-kop)
- grijze plaat in ong. het midden van kast is tussen plaat (met gat maar kon (ik) niet maken)
- blauw blok onder die plaat is voeding (goed te zien op achter-view(optioneel een 2e voeding plaatsbaar)
Comment
eerst vertellen wat je van die van mij vindtOp zaterdag 20 april 2002 20:47 schreef Mr.B het volgende:
Nog een ontwerp (ik ben druk bezig vandaag)
Voor + achter (jaja)
Voor-View
Achter-View
Uitleg(vooraanzicht):
Comment
Klein beetje chaos, vooral door random verstrooien van blokjes door de kastOp zaterdag 20 april 2002 20:48 schreef Maverick het volgende:
[..]
eerst vertellen wat je van die van mij vindt
Maar zitten die HD's echt achterin de kast?
Maar het gaat om het id dus voor de rest ziet wel goed uit.
Nu ben ik aan de beurt
te breed.Op zaterdag 20 april 2002 21:07 schreef Mr.B het volgende:
[..]
Klein beetje chaos, vooral door random verstrooien van blokjes door de kast
Nu ben ik aan de beurt
de hdd's zitten idd aan de achterkant, das veel makkelijker!Op zaterdag 20 april 2002 21:07 schreef Mr.B het volgende:
[..]
Klein beetje chaos, vooral door random verstrooien van blokjes door de kast
Nu ben ik aan de beurt
Beetje; Je hebt WTX, prima. HD's achterin -> origineel. Alleen de airflow zit we nog niet helemaal lekker. Ik denk dat ik je kast wat verder ga uitwerken en zo even het heel gedetailleerd ontwerp ga maken.
Ik moet echt zeggen dat de hdd's boven de voeding een heel goed idee is. Alleen is er een ding: je kan geen CD-romspeler en HDD op 1 IDE kanaal zetten. Je moet dan een lomp-lange kabel hebben of je hdd's op 1 kanaal zetten en de cd-romspeler en branden. Wat bij branden met 'On-the-fly' overigens tot problemen kan leiden. Ik zal zo'n kast wel nemen maar voor een aantal mensen valt deze kast dan af en dat is jammer.
je hebt gelijk, dat ide kabel gedoe heb ik over het hoofd gezienOp zondag 21 april 2002 01:12 schreef laupro het volgende:
[..]
Beetje; Je hebt WTX, prima. HD's achterin -> origineel. Alleen de airflow zit we nog niet helemaal lekker. Ik denk dat ik je kast wat verder ga uitwerken en zo even het heel gedetailleerd ontwerp ga maken.
Ik moet echt zeggen dat de hdd's boven de voeding een heel goed idee is. Alleen is er een ding: je kan geen CD-romspeler en HDD op 1 IDE kanaal zetten. Je moet dan een lomp-lange kabel hebben of je hdd's op 1 kanaal zetten en de cd-romspeler en branden. Wat bij branden met 'On-the-fly' overigens tot problemen kan leiden. Ik zal zo'n kast wel nemen maar voor een aantal mensen valt deze kast dan af en dat is jammer.

Denk ik ook, alleen naast die ide kabel (ik heb mijn brander en cd-rom ook op 1 ide kanaal zitten, alleen sommige zeikerds willen gewoon 'on the fly' branden, maar onthoud - sneller is niet altijd beter)Op zondag 21 april 2002 01:12 schreef laupro het volgende:
[..]
wordt het plaatsten van hardware in die opstelling niet een beetje lastig (opstelling van maverick)?
hm hw plaatsing? vertel hoe bedoel je? ik dacht aan 5,25" langs voren erin, en hdd's langs achteren, juist erg makkelijk, het water resevoir kan er uit, dus dan kun je overal bij.Op zondag 21 april 2002 10:37 schreef Mr.B het volgende:
[..]
Denk ik ook, alleen naast die ide kabel (ik heb mijn brander en cd-rom ook op 1 ide kanaal zitten, alleen sommige zeikerds willen gewoon 'on the fly' branden, maar onthoud - sneller is niet altijd beter)
wordt het plaatsten van hardware in die opstelling niet een beetje lastig (opstelling van maverick)?
Dan heb je gelijk, maar ik vind afstand (van 5,25" ne 3,5"intern) te groot tot mobo. Dus wordt het dan niet aanschaffen van lange IDE kabels?Op zondag 21 april 2002 11:05 schreef Maverick het volgende:
[..]
hm hw plaatsing? vertel hoe bedoel je? ik dacht aan 5,25" langs voren erin, en hdd's langs achteren, juist erg makkelijk, het water resevoir kan er uit, dus dan kun je overal bij.
En airflow is idd brak (late opmerking
edit:
Zeg het maar als ik teveel twijfels ga trekken.
Ik vind me eige ontwerp natuurlijk ook mooi
airflow is best, zou misschien nog iets verbeterd kunnen worden, dat lange ide kabels verhaal is waar, maar dat werd al gezegdOp zondag 21 april 2002 11:35 schreef Mr.B het volgende:
[..]
Dan heb je gelijk, maar ik vind afstand (van 5,25" ne 3,5"intern) te groot tot mobo. Dus wordt het dan niet aanschaffen van lange IDE kabels?
En airflow is idd brak (late opmerking).
edit:
ik zal nog wel ff gaan tweaken
Ik ga eerst ff douche en dan zallik mijn ontwerp ook eens onder handen nemen (hij is idd breed).
Laupro komt zo met een post of heeft er al een gedaan.....ik ben altijd te laat of te vroeg
Laupro komt zo met een post of heeft er al een gedaan.....ik ben altijd te laat of te vroeg
Ey! Geen flame hiero!Op zondag 21 april 2002 11:44 schreef Mr.B het volgende:
Ik ga eerst ff douche en dan zallik mijn ontwerp ook eens onder handen nemen (hij is idd breed).
Die lange IDE-kabels zijn nog niet zo'n probleem. Anders bestellen we er gewoon honderd en leveren we die standaard bij de kast.Op zondag 21 april 2002 11:37 schreef Maverick het volgende:
[..]
airflow is best, zou misschien nog iets verbeterd kunnen worden, dat lange ide kabels verhaal is waar, maar dat werd al gezegd
ik zal nog wel ff gaan tweaken
Tja, je hebt geluk dat we eigenlijk in het verkeerder forum zitten voor deze opmerking. Maar als je dit zegt dan kan je me in OC toch een discussie krijgen!Op zondag 21 april 2002 10:37 schreef Mr.B het volgende:
[..]
Denk ik ook, alleen naast die ide kabel (ik heb mijn brander en cd-rom ook op 1 ide kanaal zitten, alleen sommige zeikerds willen gewoon 'on the fly' branden, maar onthoud - sneller is niet altijd beter)
ff wat stuff veranderd
-de voeding zit hoger, en zit nu ook vertikaal, waardoor de outake fan aan de bovenkant zit (hij kan niet helmaal naar boven, want anders past de voedingskabel er niet meer aan).
- de hdd bays zitten dichter bij de 5.25" bays en het mobo.
- de fans zijn een beetje gerepositioneerd ivm de verschuivingen
Ik heb me weer aangepast aan de smaak van de klant (klant is koning). Hier dus nog een ontwerpje, hopelijk deze nog wat beter:

Uitleg:
- blauwe ding bovenin: (optioneel)LCD
- groene ding boven grote groene blok (lekker duidelijk): externe 3,5"bay
- grote groene blok: 5x5,25"bay's
- grijze platte blokjes: fan's
- rode plaat achterin tegen zijkant van kast is moederbord (ondersteboven)
- rode blok achterin tegen de tussenplaat: HD brackets (4x, kan meer worden)
- blauwe blok onder de tussenplaat: voeding
- grijze plaat in ong midden kast: tussenplaat (met gat ofcourse)
- licht-blauwe blok (onderin): (optionele) waterkoel resevoir
Voordelen:
- wtx
- hd's achterin (niet in de weg)
Comment

Uitleg:
- rode blok achterin tegen de tussenplaat: HD brackets (4x, kan meer worden)
Voordelen:
- wtx
Comment
edit:
Een pic met uitleg erin was veel werk (ervaring van ander ontwerp
)
Een pic met uitleg erin was veel werk (ervaring van ander ontwerp
goedzo begint steeds meer op die van mij te lijkenOp zondag 21 april 2002 12:52 schreef Mr.B het volgende:
Ik heb me weer aangepast aan de smaak van de klant (klant is koning). Hier dus nog een ontwerpje, hopelijk deze nog wat beter:
[afbeelding]
[afbeelding]
Uitleg:
- rode blok achterin tegen de tussenplaat: HD brackets (4x kan meer worden)
Voordelen:
- wtx
Comment
edit:
Een pic met uitleg erin was veel werk (ervaring van ander ontwerp)
/edit, waarom moet er btw een plaat tussen zitten bij jou?
Ik moet me ook aanpassen. Maar wat vind je ervan?
weer eerst de mijneOp zondag 21 april 2002 12:56 schreef Mr.B het volgende:
Ik moet me ook aanpassen. Maar wat vind je ervan?