Die 2 diskdrives kunnen waarschijnlijk ook naast elkaar denk ik. Scheelt weer 4 cmOp vrijdag 05 april 2002 13:12 schreef jadjong het volgende:
[..]
[afbeelding]
Daaronderin is genoeg ruimte aangezien de onderste fans 12Cm hoog zijn.
Ik vindt die ook nog steeds erg mooi, maar ik vindt de plaatsing van de voedingen (dat ze vertikaal ipv horizontaal zitten) nog steeds niet erg lekker. Zeker niet met het idee in mn achterhoofd dat enermax voedingen een fan hebben aan de onderkant. En die zuigen nu tegen mekaar in, of krijgen zelfs helemaal geen lucht als ze naar buiten gedraait zijn.Op vrijdag 05 april 2002 13:12 schreef jadjong het volgende:
[..]
[afbeelding]
Daaronderin is genoeg ruimte aangezien de onderste fans 12Cm hoog zijn.
Verder kan ik aardig in dit ontwerp meekomen. Op de 80mm fans aan de achterkant na dan, daar kan je beter 2 keer 120mm fan zetten. Omdat deze gewoon minder lawaai maken, en je er dan een radiator voor waterkoeling kwijt kan op een makkelijke manier
k ben nu ook ff Bryce aan t downloaden...
ga k ook ff prutsen
ga k ook ff prutsen
20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net
@ welke snelheid?Op vrijdag 05 april 2002 18:03 schreef decramy het volgende:
k ben nu ook ff Bryce aan t downloaden...
ga k ook ff prutsen
dat wil je niet..dat is verdomd duur.. ontwerp kost al klauwen..ik kan eventueel wat maken..maar et printen erop kost veel geld voor kleine oplages.. 50 euro per kleur per plaat, dan no de inkt..Op vrijdag 05 april 2002 16:16 schreef kazz1980 het volgende:
Ik heb wel eens cases gezien die heel gaaf met airbrush bespoten waren. Ook hier op GoT langs zien komen.
Vroeg mij af of het niet mogelijk zou zijn zo'n paint-brush ontwerp te maken en dit op de kast te printen?
--> Geen idee hoe dat werkt, met verf printen, maar het moet kunnen!
het goedkoopst en het mooist is een "brushed" aluminium behuizing.. met blauwe leds.. iedereen vind dat mooi..
verder bespreken we dat later wel als het project van de binnenkast bijna rond is
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Wordt niet standaard maar als je dat wilt en je weet een bedrijf die dit doet dan is het toch geen probleem om dat zelf uit te voeren?Op vrijdag 05 april 2002 16:16 schreef kazz1980 het volgende:
Ik heb wel eens cases gezien die heel gaaf met airbrush bespoten waren. Ook hier op GoT langs zien komen.
Vroeg mij af of het niet mogelijk zou zijn zo'n paint-brush ontwerp te maken en dit op de kast te printen?
--> Geen idee hoe dat werkt, met verf printen, maar het moet kunnen!
Als hij er voor wilt betalen en de mogelijkheid is er dan is het geen probleem.Op vrijdag 05 april 2002 18:34 schreef gitaarwerk het volgende:
[..]
dat wil je niet..dat is verdomd duur.. ontwerp kost al klauwen..ik kan eventueel wat maken..maar et printen erop kost veel geld voor kleine oplages.. 50 euro per kleur per plaat, dan no de inkt..en dan het werk.. kost heel veel centjes!
het goedkoopst en het mooist is een "brushed" aluminium behuizing.. met blauwe leds.. iedereen vind dat mooi..
verder bespreken we dat later wel als het project van de binnenkast bijna rond is
Ik heb werkelijk geen idee.Op vrijdag 05 april 2002 18:38 schreef kazz1980 het volgende:
Was er al bang voor dat dat duur was!
maar alu kleur is ook gaaf!
heeft iemand al enig idee op welke termij de kasten klaar zullen zijn??
Was er al bang voor dat dat duur was!
hier stond iets interessants, maar het is even weg...
de prijzen van eht drukken worden waarschijk dan tussen de 80 a 160 euro per kast..Op vrijdag 05 april 2002 18:38 schreef jadjong het volgende:
Als hij er voor wilt betalen en de mogelijkheid is er dan is het geen probleem.
dat is met een oplage van 50 minimaal, moet et exlusief voor 1 persoon,...nou..dat wil ik je neit aan doen
Verwijderd
Rond de 370KB/secOp vrijdag 05 april 2002 18:26 schreef jadjong het volgende:
[..]
@ welke snelheid?
J...ik was er al bang voor. maar hoopte dat het bij grotere hoeveelheid misschien net betaalbaar zou worden...Op vrijdag 05 april 2002 18:41 schreef gitaarwerk het volgende:
[..]
de prijzen van eht drukken worden waarschijk dan tussen de 80 a 160 euro per kast..
dat is met een oplage van 50 minimaal, moet et exlusief voor 1 persoon,...nou..dat wil ik je neit aan doendit soort dingen kan je beter : LATEN spuiten, dan druken... zelfs de kunst is goedkoper...geloof me
maar goed... dat zijn mijn ervaringen ermee
Maar als het een gave kast wordt wil ik er wel 1 en huur dan een kennisje in die met verf overweg kan
hier stond iets interessants, maar het is even weg...
Verwijderd
Ik ga ook een beginnen 3DSM'en en autocadden 
K heb wel een probleempje, ik ken de exacte afmetingen niet voor een 5,25" bay (hoogte breedte en diepte) en een 3,5" bay voor HD en DD (ook hoogte, breedte en diepte).
Ik weet wel de afmetingen van een mobo (van de KR7A-RAID
) maar ik weet niet wat de afstand voor de boorgaten daarvan is en hoeveel afstand er tussen de pci-kaarten zit op het achterste frame...Iemand help
K heb wel een probleempje, ik ken de exacte afmetingen niet voor een 5,25" bay (hoogte breedte en diepte) en een 3,5" bay voor HD en DD (ook hoogte, breedte en diepte).
Ik weet wel de afmetingen van een mobo (van de KR7A-RAID
probleem is dat het "kunst" is en niet iedereen houdt ervan, dus dat word een probleem.. me pa kan dat soort dingen wel airbrushen en ik kan zo bij drukkerijen terecht..dus dat zal et probleem niet zijn,..meer van dat sommige mensen er niet van houden.. die reclame van de auto : PICASSO, dat zon robot wat spuit op die auto, is wel mooi, vind ik, maar een andere absoluut neit, dus daar krijg je een groot problee, je kan het et beste blank houden, of liever gewoon alleen aluminium..zodat de echte tweaker em zelf kan spuiten maar als ie niet gespoten is ook mooi oogt!.. daar gaat het om,...dat vind ik heel belangrijk aan een case. Aopen oogt zich ook heel goed voor dat soort projecten!..Op vrijdag 05 april 2002 20:16 schreef kazz1980 het volgende:
[..]
J...ik was er al bang voor. maar hoopte dat het bij grotere hoeveelheid misschien net betaalbaar zou worden...
Maar als het een gave kast wordt wil ik er wel 1 en huur dan een kennisje in die met verf overweg kan
ik denk dat we zoiets in gedachte moeten houden
Dus je wilt hem zonder laklaag oid leveren? Zou ik niet doen hor, je krijgt snel krassen ed. Ik zou er toch echt weel een soort 'cooting' (ofzo) op doen, kast wel wat maar is voor het behoud van de kast!Op vrijdag 05 april 2002 20:52 schreef gitaarwerk het volgende:
[..]
probleem is dat het "kunst" is en niet iedereen houdt ervan, dus dat word een probleem.. me pa kan dat soort dingen wel airbrushen en ik kan zo bij drukkerijen terecht..dus dat zal et probleem niet zijn,..meer van dat sommige mensen er niet van houden.. die reclame van de auto : PICASSO, dat zon robot wat spuit op die auto, is wel mooi, vind ik, maar een andere absoluut neit, dus daar krijg je een groot problee, je kan het et beste blank houden, of liever gewoon alleen aluminium..zodat de echte tweaker em zelf kan spuiten maar als ie niet gespoten is ook mooi oogt!.. daar gaat het om,...dat vind ik heel belangrijk aan een case. Aopen oogt zich ook heel goed voor dat soort projecten!..
ik denk dat we zoiets in gedachte moeten houden
Ik zal ook wel even iets maken waarmee men hun ideeën kan
posten, zodat het allemaal op een rijtje staat.
Je hebt hier nu 8 posts dus als je echt beweerd dat jij een verbinding hebt waarmee je dit haalt dan lijkt me het sterk dat je dat een download voor elkaar krijgt accellerator. (bij was het 30 kb/sec -> Chello) gebruikt...Op vrijdag 05 april 2002 19:23 schreef frekazoid000 het volgende:
[..]
Rond de 370KB/sec
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
downloading -> 70k/sec (quicknet op texel met iproxy2.kennisnet.nl)Op vrijdag 05 april 2002 18:26 schreef jadjong het volgende:
[..]
@ welke snelheid?
cpu -> 450

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net
WOW...
hoe werkt zo iets??
hebben jullie niet ergens een save van 1 van die plaatjes?
hoe werkt zo iets??
nope, ik ben ze ook kwijt.Op zaterdag 06 april 2002 01:35 schreef decramy het volgende:
WOW...
hoe werkt zo iets??
Met zo veel fans in de case is het toch helemaal niet noodzakelijk om er een voeding in bouwen die ook nog een lucht uit de case weg zuigtOp vrijdag 05 april 2002 16:43 schreef epsilon het volgende:
[..]
Ik vindt die ook nog steeds erg mooi, maar ik vindt de plaatsing van de voedingen (dat ze vertikaal ipv horizontaal zitten) nog steeds niet erg lekker. Zeker niet met het idee in mn achterhoofd dat enermax voedingen een fan hebben aan de onderkant. En die zuigen nu tegen mekaar in, of krijgen zelfs helemaal geen lucht als ze naar buiten gedraait zijn.
Als je die emermax toch wilt gebruiken kun je de fans elders in de kast hangen
edit:
typo
typo
Die intake-fan van een enermax wordt niet gebruikt om de lucht uit de kast te zuigen maar om de voeding te koelen met 2 laag-RPM fans ipv. 1 hoog-RPM fan.Op zaterdag 06 april 2002 09:51 schreef ronny het volgende:
[..]
Met zo veel fans in de case is het toch helemaal niet noodzakelijk om er een voeding in bouwen die ook nog een lucht uit de case weg zuigt
Als je die emermax toch wilt gebruiken kun je de fans elders in de kast hangen
edit:
typo
Je moet natuurlijk wel weten dat de voedingen ca. 1 á 2 cm ruimte tussen hun in hebben en allebij dezelfde kant op staan. Ik denk dat 95% 1 voeding heeft dus om nou voor die 4% de kast zodanig aanpassen dat dit zoals het hoord te zijn gebeurd. (1% 'weet het niet'Op vrijdag 05 april 2002 16:43 schreef epsilon het volgende:
Ik vindt die ook nog steeds erg mooi, maar ik vindt de plaatsing van de voedingen (dat ze vertikaal ipv horizontaal zitten) nog steeds niet erg lekker. Zeker niet met het idee in mn achterhoofd dat enermax voedingen een fan hebben aan de onderkant. En die zuigen nu tegen mekaar in, of krijgen zelfs helemaal geen lucht als ze naar buiten gedraait zijn.
-Wieltjes eronder (4 zwenkwieltjes)
-Handvat erop
-VESA Monitor aansluiting erop (voor TFT schermpjes) da's handig dan heb je je monitor vast aan je kast zitten voor LAN parties. Dit kan aan een zijkant of aan de bovenkant.
-Handvat erop
-VESA Monitor aansluiting erop (voor TFT schermpjes) da's handig dan heb je je monitor vast aan je kast zitten voor LAN parties. Dit kan aan een zijkant of aan de bovenkant.
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
Maak maar een ontwerp!Op zaterdag 06 april 2002 12:59 schreef Jaaap het volgende:
-Handvat erop
Dit zijn allemaal dingen die met schroef en schroevendraaier zelf op te lossen zijn en waar anderen totaal niets aan hebben.Op zaterdag 06 april 2002 12:59 schreef Jaaap het volgende:
-Handvat erop
nou..dat bedoel ik niet.. het beste is om het wit te leveren, of idd zonder VERF, lak kan er wel overheen!Op zaterdag 06 april 2002 01:21 schreef laupro het volgende:
[..]
Dus je wilt hem zonder laklaag oid leveren? Zou ik niet doen hor, je krijgt snel krassen ed. Ik zou er toch echt weel een soort 'cooting' (ofzo) op doen, kast wel wat maar is voor het behoud van de kast!
Wil je alu kasten WIT leveren?Op zaterdag 06 april 2002 18:19 schreef gitaarwerk het volgende:
[..]
nou..dat bedoel ik niet.. het beste is om het wit te leveren, of idd zonder VERF, lak kan er wel overheen!
hehe neejOp zaterdag 06 april 2002 18:21 schreef jadjong het volgende:
[..]
Wil je alu kasten WIT leveren?
er zit standaard bij bijna iedere kast een witte coating overheen weet je wel,..
DAT kan je doen OF
em blank laten (dus geen witte coating, maar een transparante) zodat et "brushed aluminium effect blijft, maar goed bestand is teegn krassen
Dat laatste was al sinds het begin het plan.Op zaterdag 06 april 2002 18:22 schreef gitaarwerk het volgende:
[..]
hehe neej
er zit standaard bij bijna iedere kast een witte coating overheen weet je wel,..
DAT kan je doen OF
em blank laten (dus geen witte coating, maar een transparante) zodat et "brushed aluminium effect blijft, maar goed bestand is teegn krassen
jah..da wis ik nietOp zaterdag 06 april 2002 18:33 schreef jadjong het volgende:
[..]
Dat laatste was al sinds het begin het plan.
Ok, dankzij werk kom ik bij dit topic maar ik ben ook zeker geinterreseerd! (mits het eindontwerp me bevalt).
Er stond ergens een link waarom WTX. Maar ik zie alleen nut voor WTX als de voeding onder komen en ATX als de voeding boven komt.
Ik heb ontwerpen gezien waar bijna onderin (boven 120mm+80mm fans) een plaat zat met en gat erin. Kunnen hier geen fanmounts op ofzo???
Er stond ergens een link waarom WTX. Maar ik zie alleen nut voor WTX als de voeding onder komen en ATX als de voeding boven komt.
Ik heb ontwerpen gezien waar bijna onderin (boven 120mm+80mm fans) een plaat zat met en gat erin. Kunnen hier geen fanmounts op ofzo???
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Zodat je lucht van onder naar boven kan zuigen of andersm?Op zaterdag 06 april 2002 19:38 schreef Oxigun het volgende:
Ok, dankzij werk kom ik bij dit topic maar ik ben ook zeker geinterreseerd! (mits het eindontwerp me bevalt).
k kom niet uit dat prog, dus maak k wel wat op papier
inscannen etc
inscannen etc
Verwijderd
YESS het loopt weer 
(vergeef mij voor deze nutteloze en iets late reactie
)
Heb nog maar een keertje gestemd....
(vergeef mij voor deze nutteloze en iets late reactie
Heb nog maar een keertje gestemd....
Cool dat het weer opgang is gekomen! Ik heb ook weer ff gestemd 
Ennuh dit keer mag iemand anders een website maken en hem beheren, heb ik nu geen tijd voor
Ennuh dit keer mag iemand anders een website maken en hem beheren, heb ik nu geen tijd voor
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
helaas heb ik er ook geen tijd voor.e.ventueel wel voor upload etc.
tijdelijk domein ter beschikking : trancebender.com
tijdelijk domein ter beschikking : trancebender.com
Heb jij nog een back-up van die andere site?Op zondag 07 april 2002 00:21 schreef McFlipp het volgende:
Cool dat het weer opgang is gekomen! Ik heb ook weer ff gestemd
Ik kan zo vanalles aan elkaar vast plakken en dan heb je een poll, forum, nieuwspage ect... Moet ik dat doen of..?Op zondag 07 april 2002 11:07 schreef jadjong het volgende:
[..]
Heb jij nog een back-up van die andere site?
Ik denk trouwens dat het weer is tijd wordt dat iemand met een tekening komt!
Ik bedoelde met die vraag of hij nog die ontwerpen had.Op zondag 07 april 2002 13:20 schreef laupro het volgende:
[..]
Ik kan zo vanalles aan elkaar vast plakken en dan heb je een poll, forum, nieuwspage ect... Moet ik dat doen of..?
Ik denk trouwens dat het weer is tijd wordt dat iemand met een tekening komt!
En hoe hoog zal de prijs van deze kast ongeveer zijn ?
Geen fan van ............. ! Zelfs geen voetbalfan ! Dus kappe nou ....... !
Ruig ontwerp man 
Alleen zou ik nog iets maken voor waterkoeling ofzo, ik weet niet of er hier veel mensen zijn met veel hd's? Anders zou je misschien van die 3 1/4 rack iets kunnen maken wat je los kan halen, en dat je daar 'n radiator of reservoir in kan planten? Lijkt me wel 'n vrij handig oplossing
Anders moet je weer die hele onderkant gaan volbouwen ...
Alleen zou ik nog iets maken voor waterkoeling ofzo, ik weet niet of er hier veel mensen zijn met veel hd's? Anders zou je misschien van die 3 1/4 rack iets kunnen maken wat je los kan halen, en dat je daar 'n radiator of reservoir in kan planten? Lijkt me wel 'n vrij handig oplossing
Alle racks zijn los te halen.Op zondag 07 april 2002 14:49 schreef De_Bastaard het volgende:
Ruig ontwerp man
Alleen zou ik nog iets maken voor waterkoeling ofzo, ik weet niet of er hier veel mensen zijn met veel hd's? Anders zou je misschien van die 3 1/4 rack iets kunnen maken wat je los kan halen, en dat je daar 'n radiator of reservoir in kan planten? Lijkt me wel 'n vrij handig oplossing![]()
Sjonge alweer 1 dag geen posting meer :(! Ik zal deze draad een beetje overeind proberen te houden maar de voorlopige kast wordt het volgende:
ATX, formaat. % x 5,25" bays 2 x 3,5" bays. Plaats voor 4 HD's in de kast, meer d.m.v. bracket. Ruimte voor een 'dual-/server-mobo'. En voorop aansluitingen voor 2 x USB Mic/Phone en FireWire.
De eerste oplage: 100 stuks, voor elektronica (printplaatje met usb aansluitinmgen e.d.) moeten we een bedrijf inschakelen die dit kan doen of een printplaat met schema en onderdelen opsturen. Plaats voor een 25cm fan aan de onderkant.
Prijs: ca. € 80
ATX, formaat. % x 5,25" bays 2 x 3,5" bays. Plaats voor 4 HD's in de kast, meer d.m.v. bracket. Ruimte voor een 'dual-/server-mobo'. En voorop aansluitingen voor 2 x USB Mic/Phone en FireWire.
De eerste oplage: 100 stuks, voor elektronica (printplaatje met usb aansluitinmgen e.d.) moeten we een bedrijf inschakelen die dit kan doen of een printplaat met schema en onderdelen opsturen. Plaats voor een 25cm fan aan de onderkant.
OMFG?!Op dinsdag 09 april 2002 22:15 schreef laupro het volgende:
Sjonge alweer 1 dag geen posting meer :(! Ik zal deze draad een beetje overeind proberen te houden maar de voorlopige kast wordt het volgende:
sorry, maar ik denk dat dat niet erg op prijs wordt gestelt ivm de schaarste/prijs van die fans.
Gewoon 2x 120mm fan naast elkaar lijkt met het mooiste
Kijk iemand die oplet, jammer dat je mijn eerste opmerking niet gezien hebt...Op dinsdag 09 april 2002 22:18 schreef epsilon het volgende:
[..]
OMFG?!
sorry, maar ik denk dat dat niet erg op prijs wordt gestelt ivm de schaarste/prijs van die fans.
Gewoon 2x 120mm fan naast elkaar lijkt met het mooiste
Dat klopt natuurlijk geen zak van maar ik wil weer een beetje discussie hebben snap je?
dat ie dingen weggewerkt worden meoten we een systeem voor krijgen nog, maar dat hangt er eerst vanaf heo die case in elkaar gaat zitten...ik heb geen verstand van airflows, watercooling maten van mobo's maar designen is me vakkie.
Dus als we dan zo ver komen, dan kan ik een beetje aan de slag eigenlijk. Wa tonzin trouwends is is er rekening mee moeten houden voor een baybus. en waarom? een computer zou geen computer meer zijn als ze analoog worden bestuurd
dus als er een baybus inkomt zou het waarschijnlijk de Xtreme-Baybus worden.
btw 80 euro voor een case is niet teveel geld. maar deze moet er perfect uitzien dan.
Dus als we dan zo ver komen, dan kan ik een beetje aan de slag eigenlijk. Wa tonzin trouwends is is er rekening mee moeten houden voor een baybus. en waarom? een computer zou geen computer meer zijn als ze analoog worden bestuurd
dus als er een baybus inkomt zou het waarschijnlijk de Xtreme-Baybus worden.
btw 80 euro voor een case is niet teveel geld. maar deze moet er perfect uitzien dan.
Ik heb dat er wel voor over, mocht ie echt zo goed worden. Wel heb ik dan nog ff tijd nodigbtw 80 euro voor een case is niet teveel geld. maar deze moet er perfect uitzien dan.
waarmee zijn die 3d-pictures eigenlijk mee gemaakt???
na dat gaat weer de goeie kant op
nu kijken of ut ook verder gaat
is er al iets of iemand gevonden die dit kan/gaat maken?
anders zijn we weer op het zelfde punt beland
nu kijken of ut ook verder gaat
is er al iets of iemand gevonden die dit kan/gaat maken?
anders zijn we weer op het zelfde punt beland
Lees het topic ff op page 2/3 met 25post per pagina.Op woensdag 10 april 2002 20:11 schreef Fire_Bird het volgende:
[..]
waarmee zijn die 3d-pictures eigenlijk mee gemaakt???
ik stel voor om de 3,5 inch sleuven er niet naast te maken, anders worde de kast heel breed
Verwijderd
Waterkoeling niet nodig.
200mm fan in de zijkant zetten op 220.
werkt perfect en bijna geen geluidsoverlast
doe ze er idd maar boven/onder, ik wil dat m'n kast wel door de deur pastOp woensdag 10 april 2002 22:35 schreef gitaarwerk het volgende:
ik stel voor om de 3,5 inch sleuven er niet naast te maken, anders worde de kast heel breed
hoeveel gaat zo'n fan kosten?Waterkoeling niet nodig.
beter gezegt, waar kan je zo'n fan kopenOp donderdag 11 april 2002 19:36 schreef EE-tweaker het volgende:
[..]
doe ze er idd maar boven/onder, ik wil dat m'n kast wel door de deur past
[..]
hoeveel gaat zo'n fan kosten?
liever nog een 17cm fan eigenlijk voor mijn radiator
maar uh zeg uh wanneer wordt die stuf eigenlijk gebouwd? Ik zie wel leuke tekeningen maar komt er ook nog wat van?
veni, vidi, maxima velpon ( ik kwam, zag en bleef veel te lang plakken)
geen idee 
k ben hier ook ff aan t knutselen geweest, en k zal ze morgen ff scannen
k ben hier ook ff aan t knutselen geweest, en k zal ze morgen ff scannen
Is ook logisch. Probeer maar voor de gein eens je voeding onderaan je ATX kast te leggen. 90% kans dat ie niet aan te sluiten is.Op zaterdag 06 april 2002 19:38 schreef Oxigun het volgende:
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Verwijderd
Gaan we weer.....
Iedereen heeft andere eisen aan een kast. Het optimale ligt ergens tussenin. Er moeten dus beslissingen gemaakt worden over hoe de vorm is, en daar niet meer vanaf wijken. dit is de enige manier om dit project te laten slagen.
Er waren naar mijn mening in het vorige topic duidelijke afspraken over aantal 3,5" en 5,25" intern/extern en plaats. Houd dit aan, en ga niet weer vanaf punt 0 beginnen want op die manier schiet het natuurlijk voor geen meter op.
Wil iemand iets anders, kun je natuurlijk altijd modden zoals je nu ook doet aan je eigen kast.
/me hebt zijn mening gegeven....
Iedereen heeft andere eisen aan een kast. Het optimale ligt ergens tussenin. Er moeten dus beslissingen gemaakt worden over hoe de vorm is, en daar niet meer vanaf wijken. dit is de enige manier om dit project te laten slagen.
Er waren naar mijn mening in het vorige topic duidelijke afspraken over aantal 3,5" en 5,25" intern/extern en plaats. Houd dit aan, en ga niet weer vanaf punt 0 beginnen want op die manier schiet het natuurlijk voor geen meter op.
Wil iemand iets anders, kun je natuurlijk altijd modden zoals je nu ook doet aan je eigen kast.
Probeer voor de gein eens een 5.25"bay erbij te modden. Gat niet echt lukken.Op vrijdag 12 april 2002 18:45 schreef paulus het volgende:
Gezocht!
Router
Daarom moeten er ook genoeg zijn. iets valt wel weg te halen, maar erbij toveren wil niet altijd evengoed lukken.Op vrijdag 12 april 2002 19:28 schreef thedolf het volgende:
[..]
Probeer voor de gein eens een 5.25"bay erbij te modden. Gat niet echt lukken.
Hetzelfde geld voor RAAMPJES, deze moet je er niet van te voren in laten zagen want de mensen die geen raam willen zitten nu met een gat dat niet meer dicht kan, Andersom kunnen mensen die wel een raam willen dit er gewoon uitzagen.
Waarom beginnen we weer van voor af aan? Bij CTCB Take 2 waren we toch al tot een paar ontwerpen gekomen waaruit gekozen moet worden?
Gezocht!
Router
Verwijderd
ipv van 6? 5'25 inch plaatjes te maken, kun je bijvoorbeeld de onderste 2 of bovenste 2 heel laten
dus geen gat maken, als je dan een baybus of eender wat wilt inbouwen, moet je daar gewoon gaatjes boren en alles installleren
dan mag je je natuurlijk niet vergissen of je kan het front wegsmijten
dus geen gat maken, als je dan een baybus of eender wat wilt inbouwen, moet je daar gewoon gaatjes boren en alles installleren
Verwijderd
Sorry dak het zeg maar: wat maak het design nou uit?!?!?! (aan de buitenkant dan)
Net alsof iedereen de kast er super vet uit moet vinden zien.
Serieus op deze manier worden we het toch nooit eens.
Op deze manier heb je bestwel problemen mocht je daar een cd-speler o.i.d. in willen zetten. Nee, maak er gewoon maar frontjes voor...Op vrijdag 12 april 2002 19:56 schreef badpinguin het volgende:
ipv van 6? 5'25 inch plaatjes te maken, kun je bijvoorbeeld de onderste 2 of bovenste 2 heel laten
Verwijderd
over het design ben ik het niet eens, maar voor de rest heeft kweetnix groot gelijk. Ik vond ontwerp 2 van pagina 6 trouwens wel leuk. Geef mij die kast maar voor 80 plEUROp, dan hou ik mijn bek en mod hem zelf wel, aklaar!Op vrijdag 12 april 2002 19:57 schreef kwweetnix het volgende:
Sorry dak het zeg maar: wat maak het design nou uit?!?!?! (aan de buitenkant dan)
dat is het eindresultaat dus..Op vrijdag 12 april 2002 19:57 schreef kwweetnix het volgende:
wat dacht je dat veel emsnen alleen macs willen omdat ie er mooi uitzien? weet je, tweakers zijn tweakers, dan hebben we et dus neit over modden.
Hij meot er gewoon simpel en mooi uit zien zonder teveel kosten etc. dat design is er wat er "bij" komt..
daar word nu eigenlijk nouwelijks over gesproken. alleen dat het lelijk is om 3,5inch naast 5,25 inch te zetten
Mag ik je er even op wijzen dat ik het aantal reacties per pagina op 50 heb staan...Op vrijdag 12 april 2002 20:19 schreef IndigoDelFuego het volgende:
[..]
over het design ben ik het niet eens, maar voor de rest heeft kweetnix groot gelijk. Ik vond ontwerp 2 van pagina 6 trouwens wel leuk. Geef mij die kast maar voor 80 plEUROp, dan hou ik mijn bek en mod hem zelf wel, aklaar!

En dan nog wat anders. Het is idd een goed idee om het aantal bays gelijk te houden want dat worden er dus 5 of 6. Ik denk eigenlijk 5 omdat je echt niet nodig hebt en als je het al hebt dan gebruik je de helft van je apparaten denk ik niet...; Maar het moet een kast worden met veel ruimte, maar niet super-lomp. Ik wil best wel een wat brede kast als die maar niet te hoog wordt dan. De hoogste staan ongeveer om 60 cm dacht ik.
Wat ik wel leuk zou vinden is dat er een aantal mensen aan het werk gaan met hun ideeën.
Ik ben met een ontwerp bezig en die is maar 53cm hoogOp vrijdag 12 april 2002 20:32 schreef laupro het volgende:
[..]
Mag ik je er even op wijzen dat ik het aantal reacties per pagina op 50 heb staan...![]()
En dan nog wat anders. Het is idd een goed idee om het aantal bays gelijk te houden want dat worden er dus 5 of 6. Ik denk eigenlijk 5 omdat je echt niet nodig hebt en als je het al hebt dan gebruik je de helft van je apparaten denk ik niet...; Maar het moet een kast worden met veel ruimte, maar niet super-lomp. Ik wil best wel een wat brede kast als die maar niet te hoog wordt dan. De hoogste staan ongeveer om 60 cm dacht ik.
Wat ik wel leuk zou vinden is dat er een aantal mensen aan het werk gaan met hun ideeën.
5 x 5.25" bays
2 hd brackets naast elkaar
Ach, je zal het nog wel zien als hij af is
die is nou net heel fijn, en veel efficienterOp woensdag 10 april 2002 22:35 schreef gitaarwerk het volgende:
Nu kan je die dingen naast elkaar zetten wat nogal in ruimte scheelt. Je kan nu ook grotere fans kwijt enzo, geloof me, het heeft voordelen.
Verwijderd
heb jij 6 cdrom spelers? of iets dergelijks?Op vrijdag 12 april 2002 20:02 schreef EE-tweaker het volgende:
[..]
Op deze manier heb je bestwel problemen mocht je daar een cd-speler o.i.d. in willen zetten. Nee, maak er gewoon maar frontjes voor...
praktisch iedereen heeft hier toch een baybus(of iets dergelijks
maar ja.. twas maar een idee
Ja, ik heb 6 cd-spelers, maar dan niet in 1 computer... 7 zelfsOp vrijdag 12 april 2002 21:21 schreef badpinguin het volgende:
[..]
heb jij 6 cdrom spelers? of iets dergelijks?
praktisch iedereen heeft hier toch een baybus(of iets dergelijks)
maar ja.. twas maar een idee
Ask Laupro.Op vrijdag 12 april 2002 19:34 schreef thedolf het volgende:
Waarom beginnen we weer van voor af aan? Bij CTCB Take 2 waren we toch al tot een paar ontwerpen gekomen waaruit gekozen moet worden?
Actie, actie!!!
Ik denk verder dat het wel handig is om wat van die kaart-sleufjes extra te maken, aangezien ik altijd moelijkheden daarmee heb.
Ik denk verder dat het wel handig is om wat van die kaart-sleufjes extra te maken, aangezien ik altijd moelijkheden daarmee heb.
Als hij eens zou reagerenOp zaterdag 13 april 2002 11:27 schreef jadjong het volgende:
[..]
Ask Laupro.
Gezocht!
Router
hehe..jah..ik vind ook dat er nu een gekozen moet gaan worden!!.. verder zou ik het handig vinden als de kast ook "omgedraaid" kan worden.. zodat ie in een 19" behuizing past!!!
Verklaar je nader...Op zondag 14 april 2002 20:13 schreef gitaarwerk het volgende:
hehe..jah..ik vind ook dat er nu een gekozen moet gaan worden!!.. verder zou ik het handig vinden als de kast ook "omgedraaid" kan worden.. zodat ie in een 19" behuizing past!!!
ehmz.. heel lastig.
Nou ja lama het idee dat ik heb kanniet met zo'n kast
wat ik handig vind als de kast gelijk kan functioneren dat ie in 19" kasten passen, dan kan ik em in men studio inbouwen
sommige andere mensen vinden dat ook wel handig.. gewoon dat er een paar beugels erbij zitten waarmee je ze in dus zon 19" kast kan zetten, maar dan ben je gelimiteerd aan 3 5,25 inch bays
Nou ja lama het idee dat ik heb kanniet met zo'n kast
wat ik handig vind als de kast gelijk kan functioneren dat ie in 19" kasten passen, dan kan ik em in men studio inbouwen
drom
dus lama hangen
Ik vind dit erg interessant, maar als het WTX word dan doe ik niet mee. Dan kan ik hem namelijk niet meer kwijt.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
kOp zondag 14 april 2002 19:45 schreef thedolf het volgende:
[..]
Als hij eens zou reageren
Wordt is met d + t. Niet meer kwijt?Op zondag 14 april 2002 23:58 schreef JT het volgende:
Ik vind dit erg interessant, maar als het WTX word dan doe ik niet mee. Dan kan ik hem namelijk niet meer kwijt.
We moeten even een goed ontwerp hebben, ik ik weer wat meer tijd heb, dan zal ik is met AutoCAD aan de gang gaan.
Ik denk dat ie bedoelt dat de kast niet zo breed mag worden, omdat ie dan niet meer past ofzo?!? Maar volgens mij gaat de kast, ookal wordt ie ATX, toch wel breed worden.
Lijkt mij ook ja.. Omdat de plannen zowiezo al zijn dat er 2 rijden 3,5's komen
dat vind ik jammer
dat ie breedt word. Maar goed. Mocht ie breed worden, misschien lukt het dan om een toch 43cm hoog te maken?
dat ie breedt word. Maar goed. Mocht ie breed worden, misschien lukt het dan om een toch 43cm hoog te maken?
Kast van 40 hoog en 47 breedOp dinsdag 16 april 2002 18:29 schreef gitaarwerk het volgende:
dat vind ik jammer
Ik ben iig wel van mening dat het niet een "standaard" kast wordt. Die zijn er al in genoeg formaten, kleuren, etc.
Ik dacht meer aan een wat grotere kast (Zoals Lian-Li PC76) die normaal niet voor de normale consument beschikbaar zijn.
Want de grote kasten die te koop zijn kosten al gauw meer dan €600.
Als dit plan eindelijk een keer in de praktijk wordt voortgezet worden er met geluk 50 van gemaakt. Dit resulteert automatisch in een hoge prijs ongeacht het ontwerp
Ik dacht meer aan een wat grotere kast (Zoals Lian-Li PC76) die normaal niet voor de normale consument beschikbaar zijn.
Want de grote kasten die te koop zijn kosten al gauw meer dan €600.
Als dit plan eindelijk een keer in de praktijk wordt voortgezet worden er met geluk 50 van gemaakt. Dit resulteert automatisch in een hoge prijs ongeacht het ontwerp
Gezocht!
Router
Als jullie volhouden zal het wel lukken. Ik heb wel interesse (maat enzow maakt niet uit, evenals het aantal 5,25" bays of het aantal fan gaten). Mijn micro-ATX kassie is zo onderhand aan het eind van zijn latijn >:)(spreekwoord tog
)
But anywayz.....keep up the good work
But anywayz.....keep up the good work
Maakt soms wel eens een foto ...
Verwijderd
ik heb zeker wel een interesse in zo'n kast, WTX t liefst, kan ik er veel in kwijt
en de prijs... sja, als t maar niet in de buurt van die 600 komt, lijkt t me erg leuk, kan je er ook veel aan modden enz enz...}:O dus als er ooit nog eens een gaat worden gemaakt, koop ik m bijna zeker.
Ik heb me beziggehouden met 3ds max en hebt een beetje lame design gemaakt. Kunnen jullie er een beetje over twisten (zoals fan's, ATX of WTX). Laurens is druk met tentamens dus die heb ik nog nier gesproken, dus ik zal het met hem ff over hebben (met die poll die hij heeft gedaan, de uitkomsten ofcourse)
Nouja, hier is de link. Niet zeure over snelheid, want die 16Kb upload van chello is niks. (het staat op mijn eigen servertje
).
http://62.194.210.31/Files/pics/custum_tweakers_case_1.jpg
Kan iemand me ook nog een keertje uitlegge hoe dat met die [ url] ook alweer ging (zodat je 'klik hier' bijv. ziet ipv de lange link
)
Nouja, hier is de link. Niet zeure over snelheid, want die 16Kb upload van chello is niks. (het staat op mijn eigen servertje
Kan iemand me ook nog een keertje uitlegge hoe dat met die [ url] ook alweer ging (zodat je 'klik hier' bijv. ziet ipv de lange link
Maakt soms wel eens een foto ...
Op woensdag 17 april 2002 17:52 schreef Mr.B het volgende:
Kan iemand me ook nog een keertje uitlegge hoe dat met die [ url] ook alweer ging (zodat je 'klik hier' bijv. ziet ipv de lange link)
code:
1
| [url=http://62.194.210.31/Files/pics/custum_tweakers_case_1.jpg]Klik hier[/url] |
Je kon natuurlijk ook de img tags gebruiken.
Gezocht!
Router
Verwijderd
Een heel leuk idee, ik volgde het al vanaf take 1. Jammer dat meneer Graasgast ineens nix meer van zich liet horen. Maar jullie zitten nou wel allemaal mooie tekeningetjes te maken en zo, maar waar wordt het geproduceerd? en wie neemt het financiele gedeelte op zich? 
Als de kast niet te duur is (ja geld gaat bij mij snel op
) wil ik ook wel zo'n leuk dingetje! Gewoon perfect voor de tweaker! 
Als de kast niet te duur is (ja geld gaat bij mij snel op
edit:
hehe, vergeten de laatste pagina te bekijken
hehe, vergeten de laatste pagina te bekijken
maar moet et qua design ook een kast gaan worden..of is het puur voor die ene 2 graden? 
ik wil namelijk graag een mooie betaalbare design kast met goeie airflow, maar ik kijk niet op een paar graden hoor!
ik wil namelijk graag een mooie betaalbare design kast met goeie airflow, maar ik kijk niet op een paar graden hoor!
Het wordt een simpele alu bak. Niet veel design dus. Is trouwens ook te duur om te laten maken.Op woensdag 17 april 2002 19:37 schreef gitaarwerk het volgende:
maar moet et qua design ook een kast gaan worden..of is het puur voor die ene 2 graden?
Gezocht!
Router
idd het moet een degelijke kast worden en een beetje front is misschien niet erg maar niet overdreven. Hij moet ook vooral stevig zijn. Dus degelijke kast, low-costs en hoge oplage.Op woensdag 17 april 2002 19:52 schreef thedolf het volgende:
[..]
Het wordt een simpele alu bak. Niet veel design dus. Is trouwens ook te duur om te laten maken.
Ik heb trouwens ook geen zin in een mini-width-bigtrouwer. Even naar gewoon Nederlands: Een lage kast, erg breed en dus heel lomp.
Verwijderd
Compleet mee eens. Kheb zelf zon gare smale bigtower, echt vervelend, khad liever dattie 2x zo breed was en 2x zo laagOp donderdag 18 april 2002 08:10 schreef laupro het volgende:
[..]
idd het moet een degelijke kast worden en een beetje front is misschien niet erg maar niet overdreven. Hij moet ook vooral stevig zijn. Dus degelijke kast, low-costs en hoge oplage.
Ik heb trouwens ook geen zin in een mini-width-bigtrouwer. Even naar gewoon Nederlands: Een lage kast, erg breed en dus heel lomp.
Das wel mooi, en het lijkt me dat die nog niets een zo veel breder is dan ATX...5 cm breder ofzo ?Op woensdag 17 april 2002 17:52 schreef Mr.B het volgende:
Ik heb me beziggehouden met 3ds max en hebt een beetje lame design gemaakt. Kunnen jullie er een beetje over twisten (zoals fan's, ATX of WTX). Laurens is druk met tentamens dus die heb ik nog nier gesproken, dus ik zal het met hem ff over hebben (met die poll die hij heeft gedaan, de uitkomsten ofcourse)
Nouja, hier is de link. Niet zeure over snelheid, want die 16Kb upload van chello is niks. (het staat op mijn eigen servertje).
Kan iemand me ook nog een keertje uitlegge hoe dat met die [ url] ook alweer ging (zodat je 'klik hier' bijv. ziet ipv de lange link)
En ik neem aan dat de kast zonder voeding word geleverd ?
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Ik denk dat we ie wel met voeding geleverd kan worden, maar dan wordt de prijs simpel kast+voeding, dus niet voordelig.
Gewoon zonder voeding. Die koop je zelf maarOp donderdag 18 april 2002 19:46 schreef EE-tweaker het volgende:
Ik denk dat we ie wel met voeding geleverd kan worden, maar dan wordt de prijs simpel kast+voeding, dus niet voordelig.
Gezocht!
Router
Tweakers hebben vaak verschillende meningen over wat een goede voeding is (250-450w, stille fan, P4-compatible, prijs, blaat). Lijkt me idd handig om die zelf te kopen.