Maakt soms wel eens een foto ...
waarom geen wtx meerOp zondag 21 april 2002 13:02 schreef Mr.B het volgende:
Ik vind nog steeds beetje een chaos, maar het gaat om het ID en daar zit het goed mee (ja, het is positief)
Maar nu voeding bovenin -> niet een beetje in de weg en nu is nie meer WTX.
Mag mijn ontwerp nu bekritiseerd worden (correct me if i'm wrong)
jouw case: al een stuk beter, alleen ik kan nu niet bij me mobo omdat dan me hdd's in de weg hangen, das ene beetje kut, voorde rest op de goede weg.
PSN: DutchTrickle PVoutput
Opgelost door eerste moederbord + proc te plaatsen voordat je je HD's bracket erin zet. De HD's bracket zit overigens voor je proc en je aansluitingen van usb/ps2/com/ltp enz.
dus dat is niet zo erg, je kunt nog steeds bij je kaarten die bovenin zitte . (het moederbord zit ondersteboven voor de duidelijkheid - proc onderin mobo ipv bovenin, evenals voeding aansluiting
moederboard ondersteboven, das hadig, waar heb ik dat eerder gelezenOp zondag 21 april 2002 13:10 schreef Mr.B het volgende:
Dat van HD's in de weg:
Opgelost door eerste moederbord + proc te plaatsen voordat je je HD's bracket erin zet. De HD's bracket zit overigens voor je proc en je aansluitingen van usb/ps2/com/ltp enz.
dus dat is niet zo erg, je kunt nog steeds bij je kaarten die bovenin zitte . (het moederbord zit ondersteboven voor de duidelijkheid - proc onderin mobo ipv bovenin, evenals voeding aansluiting)
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Leuk, maar een erg veel wateropslag zegmaar.Op zondag 21 april 2002 13:20 schreef Atgast het volgende:
waterkoelings kast, wilde hem jullie toch niet onthouden
[afbeelding]
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Wat zijn jullie verrekte snel met posten of ik ben gewoon sloom
Maar die waterkoel case is ckers
kOp zondag 21 april 2002 13:23 schreef Mr.B het volgende:
De fan achter de HDD's zuigten er zit een zuigende fan nog boven het HDD rek. Jammer genoeg kon het niet naast HDD rek ,want dan had ik de hele case breder moeten maken. En dan kan het nog niet want daar zitten je aansluiting en usb/ps2... blabla....enz.
edit:
Wat zijn jullie verrekte snel met posten of ik ben gewoon sloom![]()
Maar die waterkoel case is ckers, maar idd neemt dat niet beetje erg veel ruimte in?
ff dit:
Het is het begin maar zoiets heb ik in mijn gedachte. Ik ben nog bezig met de binnenkant maar ik heb even een opmerking: Je moet eerst een sterk frame maken voordat je er überhaupt een bay ofzo inzet....
nee hoor, valt wel mee, het is een ingebouwde bongOp zondag 21 april 2002 13:22 schreef laupro het volgende:
[..]
Leuk, maar een erg veel wateropslag zegmaar.
ik heb hier een interne bong van slechts een 70 cm hoog staan en heb nooit stressed temperaturen van boven de 36 graden, en dat met een axia1200 @ 1400 (1,92V)
alleen het onderste gedeelte van het blauw is opslagbak
breedte van t gevaarte is nu ongeveer zon 20cm
Verwijderd
ff snel vraagje...Op zondag 21 april 2002 13:20 schreef Atgast het volgende:
waterkoelings kast, wilde hem jullie toch niet onthouden
[afbeelding]
met welk progje heb je dit getekend?
thx
3dmax + finalrenderOp zondag 21 april 2002 13:32 schreef BubbaBess het volgende:
[..]
ff snel vraagje...
met welk progje heb je dit getekend?
thx
hebben jullie trouwens nog tips? anders ga ik er even een leuke behuizing omheen persen
Dat heb ik wel is gezien ja, je laat dan toch het water naar beneden vallen zodat het koelt?Op zondag 21 april 2002 13:28 schreef Atgast het volgende:
[..]
nee hoor, valt wel mee, het is een ingebouwde bong
ik heb hier een interne bong van slechts een 70 cm hoog staan en heb nooit stressed temperaturen van boven de 36 graden, en dat met een axia1200 @ 1400 (1,92V)
alleen het onderste gedeelte van het blauw is opslagbak
breedte van t gevaarte is nu ongeveer zon 20cm
hottopic 0wntOp zondag 21 april 2002 13:23 schreef Mr.B het volgende:
De fan achter de HDD's zuigten er zit een zuigende fan nog boven het HDD rek. Jammer genoeg kon het niet naast HDD rek ,want dan had ik de hele case breder moeten maken. En dan kan het nog niet want daar zitten je aansluiting en usb/ps2... blabla....enz.
edit:
Wat zijn jullie verrekte snel met posten of ik ben gewoon sloom![]()
Maar die waterkoel case is ckers, maar idd neemt dat niet beetje erg veel ruimte in?
ben ff weg geweest, want me pc reboote nadat ik kortsluiting maakte
Als we nu van onze modellen 1 design proberen te maken, dat zou handig zijn!
Verwijderd
het onderste ontwerp heeft die niet een beetje boven druk
want hij heeft meer intake dan outake
idd een beetje.Op zondag 21 april 2002 14:31 schreef ThePreatorian het volgende:
op deze site http://members1.chello.nl/~a.o.r.broek/tweak/ctc/ctc.htm
Ja maar het is maar een idee he, ik denk dat er dan bij dat ontwerp nog boven wat roosters komen ofzoOp zondag 21 april 2002 14:31 schreef ThePreatorian het volgende:
Die fans zijn er bij gezet ter illustratie. Je kan er zelf nog bijzetten of verwijderenOp zondag 21 april 2002 14:31 schreef ThePreatorian het volgende:
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Dat zou altijd nog wel bij een ander bedrijf kunnen, ik heb btw naar GraasGast al een e-mail gestuurd.Op zondag 21 april 2002 18:29 schreef Maverick het volgende:
ff een vraagje tussendoor, komt die graasgast hier nog wel?? want strax hebben we een mooie case en dan kan ie niet gemaakt worden
Die antwoord niet meerOp zondag 21 april 2002 19:40 schreef laupro het volgende:
[..]
Dat zou altijd nog wel bij een ander bedrijf kunnen, ik heb btw naar GraasGast al een e-mail gestuurd.
Gezocht!
Router
Nee? Hoezo? Ik heb is gezocht waar hij allemaal post en dat water er toch wel veel, ook recent. Het kan natuurlijkl dat hij een ander e-mailadres heeft. Ik zoek dit morgen wel uit.Op zondag 21 april 2002 20:26 schreef thedolf het volgende:
[..]
Die antwoord niet meer
Ik heb hem gedurende take 2 al een aantal keer proberen te mailen. Nooit reactie op gehadOp zondag 21 april 2002 21:50 schreef laupro het volgende:
[..]
Nee? Hoezo? Ik heb is gezocht waar hij allemaal post en dat water er toch wel veel, ook recent. Het kan natuurlijkl dat hij een ander e-mailadres heeft. Ik zoek dit morgen wel uit.
Gezocht!
Router
dit vind ik wel wat dus. Lekker smal, hij zou nog wel wat breder mogen. Wat ook erg makkelijk is is rekening te houden met mensen die dus idd een frontbus willen maken (geluid/netwerk/usb whatever) zoals eerder besproken. Qua gebruiksvriednelijkheid hebben die colorcases wel wat, maar qua indeling en formaat zuigt het.
Er moet zou maar zeggen een soort kruising komen tussen die antec Dragon kasten en die kasten van Colorcases, om even wat te roepen.
Indeling : Kruising van Aopen en die antec kasten.
Gebruiksgemak en frontopties : Colorcases
dat is mijn idee zo een beetje...
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Dit is namelijk wel een lekker stil concept met flink wat overclockmogelijkheden
Het ontwerp kan natuurlijk nogg helemaal anders, maar ik had graag wat feedback van jullie
is een leuk idee, maar dat kletterende water lijkt me ook een erg irritant geluidOp maandag 22 april 2002 11:16 schreef Atgast het volgende:
Is er "uberhaupt interesse voor mijn interne bong principe ??
Dit is namelijk wel een lekker stil concept met flink wat overclockmogelijkheden
Het ontwerp kan natuurlijk nogg helemaal anders, maar ik had graag wat feedback van jullie
De buitenkant weet ik niet hoe die eruit moet gaan zien. Werk voor The Dolf misschien??
ff nog een vraagje. Waarom zie ik in sommige kasten die 3,5" dingen 8x.... Begrijp ik niet echt. Het zal toch echt niet zo zijn dat men er 8 diskettestations in wil zetten
acht is overdreven , maar denk aan cdrom writer dvd en 3 hdd's, dat zijn er al zesOp maandag 22 april 2002 14:19 schreef fortitudo het volgende:
Hee ik vind dit nog steeds allemaal erg interessant. maar wanneer kunnen er beslissingen gaan vallen. Ik vind de kast van The Dolf persoonlijk wel erg mooi en goed ingericht.
De buitenkant weet ik niet hoe die eruit moet gaan zien. Werk voor The Dolf misschien??
ff nog een vraagje. Waarom zie ik in sommige kasten die 3,5" dingen 8x.... Begrijp ik niet echt. Het zal toch echt niet zo zijn dat men er 8 diskettestations in wil zetten
cdrom, writer en dvd is niet 3,5"Op maandag 22 april 2002 14:21 schreef Maverick het volgende:
[..]
acht is overdreven , maar denk aan cdrom writer dvd en 3 hdd's, dat zijn er al zes
oopsOp maandag 22 april 2002 14:27 schreef AMDtje het volgende:
[..]
cdrom, writer en dvd is niet 3,5"
nouja iig 8 is idd teveel naar mijn optiek 3 à 4 is voldoende!
Verwijderd
Dit is een chaos!
chaos is leukOp maandag 22 april 2002 14:37 schreef JEDi_ het volgende:
Waarom maakt niet iemand een kast -> dat wordt hem en dan geven wij aan wat anders moet. En daarna verbeteren we hem, after that gaan we massaal bestellen!!!
Dit is een chaos!
maar idd.. neem nou een besluit over een kast die iedereen het meest aanspreekt...
en ga hem dan aanpassen..
* AngelDust wordt gek van zijn lame kast

dusse...
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
ikzelf hoor t zo goed als niet, en ik heb momenteel niet eens meer zo'n schuin plakje erin.Op maandag 22 april 2002 11:17 schreef Maverick het volgende:
[..]
is een leuk idee, maar dat kletterende water lijkt me ook een erg irritant geluid
Door dat plankje wat je ziet kan het water niet door de air intake gaan lekken, en de druppels vallen onder een andere hoek, waardoor je geen geklater meer hebt. Sterker nog, als het plankje goed is afgesteld, hoor je van het water niks
tis bijna meivakantie dus dan heb ik weer genoeg tijd om te Bryce'en en dan hoop ik dit te produceren:Op maandag 22 april 2002 14:37 schreef JEDi_ het volgende:
Waarom maakt niet iemand een kast -> dat wordt hem en dan geven wij aan wat anders moet. En daarna verbeteren we hem, after that gaan we massaal bestellen!!!
Dit is een chaos!

copyright Marc H
Thedolf: Ik zal proberen op een andere mannier contact te vinden.
Zelf heb ik 6 HD's. En wil echt nog wel een keer uitbreiden.Op maandag 22 april 2002 14:28 schreef Maverick het volgende:
[..]
oops
Gezocht!
Router
Ik vind dat de oude dual celly's en de nieuwe DUAL AMD er in moeten passen, zijn toch veel tweakers die dit prijs technisch interessant vinden.Op maandag 22 april 2002 18:50 schreef laupro het volgende:
Jadjong: Heel leuk maar denk er even aan dat je met een server mobo aan de gang bent gegaan en dat een normaal mobo dus bijna de helft zo klein is...
Thedolf: Ik zal proberen op een andere mannier contact te vinden.
Er zijn idd tweakers met server mobo's, maar dit zullen er niet al te veel zijn.
6 HD's bays vind ik persoonlijk genoeg (heb tog niet genoeg geld voor meer
Maar misschien is het een id om 6 bay's standaard te doen (3,5"bay's intern voor de duidelijkheid), en dan de mogelijkheid te bieden voor uitbreiding. Misschien hier een poll over (met ofcourse meer vragen
Al weer veels te veel getypt, dit houd gelukkig de discussie gaande (ookal willen we een definitief ontwerp en die gelijk maken). Maar:
Time will tell my dear friends, because time is our friend and ally
Waar kun je dual celly's goedkoop kope?
Ik zei het een beetje verkeerd. Maar ik bedoel meer dat een dual-mobo er nét in moet passen ofzo. Zodat je niet zoals nu een zee van ruimte nog hebt.Op maandag 22 april 2002 18:51 schreef jadjong het volgende:
[..]
Ik vind dat de oude dual celly's en de nieuwe DUAL AMD er in moeten passen, zijn toch veel tweakers die dit prijs technisch interessant vinden.
Trouwens mijn eigen design-programma krijgt ook 3D. Dus binnenkort zijn mijn eerste 3D-renderings re verwachten!
Op maandag 22 april 2002 19:00 schreef Mr.B het volgende:
Die kast van jadjong begint er goed op te lijken
Er zijn idd tweakers met server mobo's, maar dit zullen er niet al te veel zijn.
6 HD's bays vind ik persoonlijk genoeg (heb tog niet genoeg geld voor meer)
Maar misschien is het een id om 6 bay's standaard te doen (3,5"bay's intern voor de duidelijkheid), en dan de mogelijkheid te bieden voor uitbreiding. Misschien hier een poll over (met ofcourse meer vragen)
je bedoelt een soort HD-rek-onder-elkaar-knutsel-systeem?
Al weer veels te veel getypt, dit houd gelukkig de discussie gaande (ookal willen we een definitief ontwerp en die gelijk maken). Maar:
[..]
offtopic:
Waar kun je dual celly's goedkoop kope?![]()
gewoon een dual slot1 mobo met een paar celerons erin
Gezocht!
Router
ALLES VOLGENS DE VOTE... dus niet opeens allerlij dingen erin maken die niet nodig zijn..
goed idee?
Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
tis bijna vakantie en dan zal ik van elke kast een avi maken waarmee in vogelvlucht door/over/langs de kast wordt gevlogen.Op maandag 22 april 2002 20:07 schreef jeuuron het volgende:
kan niet iedereen een ontwerp maken... en dan er 10 op het i-net zetten. en dan een keuze maken... foto's dan graag met opstelling, maten, en van 3 kanten bekeken, en dan ook nog graag een mooi ingekleurde foto van de voorkant.
ALLES VOLGENS DE VOTE... dus niet opeens allerlij dingen erin maken die niet nodig zijn..
goed idee?
Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
goed ideetis bijna vakantie en dan zal ik van elke kast een avi maken waarmee in vogelvlucht door/over/langs de kast wordt gevlogen.
Aopen HQ08Op maandag 22 april 2002 20:19 schreef jeuuron het volgende:
dit vind ik persoonlijk handig.
http://213.46.58.61/kast.jpg
sorry webserver een beetje traag
Er zijn altijd mensen met uitgebreidde RAID's, die dus veel 3,5" nodig hebben.Op maandag 22 april 2002 14:28 schreef Maverick het volgende:
[..]
oops
Voor de zoveelste keerOp maandag 22 april 2002 20:15 schreef jeuuron het volgende:
en waarom zoveel fans? vinden ze dat mooi ofzo?.. ik wil het liever stil hebben.. mijn pc is nu bijna stil.. 3 fans op 5 volt.. en 40 graden alsaanstaat
* The Dolf FANS ZIJN een OPTIE!!!!!!!!
Gezocht!
Router
Nee, er is nl al beslist dat het wtx wordt. En dat is die van jou duidlijk nietOp maandag 22 april 2002 20:46 schreef jeuuron het volgende:
3,5 heb ik nodig met raid en 2 schijven... precies.. maar is het ontwerp goed.. anders ga ik hem ff goed tekenen.
Gezocht!
Router
Er was toch al een poll?Op maandag 22 april 2002 20:07 schreef jeuuron het volgende:
kan niet iedereen een ontwerp maken... en dan er 10 op het i-net zetten. en dan een keuze maken... foto's dan graag met opstelling, maten, en van 3 kanten bekeken, en dan ook nog graag een mooi ingekleurde foto van de voorkant.
goed idee?
Gezocht!
Router
Ben je bang dat je van de eerste plaats af wordt gegooid ?Op maandag 22 april 2002 20:52 schreef thedolf het volgende:
[..]
Er was toch al een poll?
Maar een poll met wat mooie 3D plaatjes en filmpjes zou zeker niet slecht zijn voor de tweakers met wat minder ruimtelijk inzicht.
Zie pollOp maandag 22 april 2002 20:53 schreef jeuuron het volgende:
hoe breed, hoog, diep wil je hem hebben?
Waarschijnlijk aan jouOp maandag 22 april 2002 20:53 schreef thedolf het volgende:
[..]
Aan wie stel je deze vraag?
Aan wie stel je deze vraag?Op maandag 22 april 2002 20:53 schreef jeuuron het volgende:
hoe breed, hoog, diep wil je hem hebben?
Gezocht!
Router
is het zo wat?
Je hebt in 1 post deel en 2 samengevat.Op maandag 22 april 2002 20:55 schreef jeuuron het volgende:
of maak een site. met maten waar die aan moet voldoen, hoog breed diep. en dan de vote results erbij. aan die eisen moet het dan voldoen.. voor een daum insturen.. en dan gaan voten?
is het zo wat?
iedereen.. ff maten afspreken.. das makkelijk..aan wie stel je deze vraag?
Ja en nee.Op maandag 22 april 2002 20:53 schreef jadjong het volgende:
[..]
Ben je bang dat je van de eerste plaats af wordt gegooid ?
Wat mij opvalt is dat er sommige zijn die 20 ontwerpen per seconde kunnen maken zonder de practische kant ervan te bekijken. Zoals je zelf nog wel weet zijn wij (iedereen vanaf take 1) best lang met een ontwerp bezig geweest.
ff als voorbeeld. Die kast van jeurron is weer zo'n standaard kast. En nog wel een slechte ook. Kijk maar naar de voeding. Je kan nooit alle 3.5" bays benutten en je kan ook nooit je mobo van stroom voorzien.
btw, no flame intended
Gezocht!
Router
Heb je eigenlijk dit hele topic al doorgelezen? Zou ik dan toch eens doen.Op maandag 22 april 2002 20:56 schreef jeuuron het volgende:
[..]
iedereen.. ff maten afspreken.. das makkelijk..
Nee, deel 1 en 2 doe ik je niet aan
Gezocht!
Router
Op maandag 22 april 2002 20:57 schreef thedolf het volgende:
[..]
Ja en nee.
Wat mij opvalt is dat er sommige zijn die 20 ontwerpen per seconde kunnen maken zonder de practische kant ervan te bekijken. Zoals je zelf nog wel weet zijn wij (iedereen vanaf take 1) best lang met een ontwerp bezig geweest.
[/quote[
Hele zomervakantie ongeveer (2001)
Vandaar ook mijnff als voorbeeld. Die kast van jeurron is weer zo'n standaard kast. En nog wel een slechte ook. Kijk maar naar de voeding. Je kan nooit alle 3.5" bays benutten en je kan ook nooit je mobo van stroom voorzien.
btw, no flame intended
Want dit project is juist om een kast te maken die niet in de winkel te koop is.HQ08 zeker
Een kast met het design van een lian-li
De Cd/FAN brackets van een chieftec
De usb frontjes van colorcases.
Voor de nieuw mensen: * Het moet dus een mengelmoes van het beste worden
dan doe ik het wel, lees deel 1 en 2 ook globaal door.Op maandag 22 april 2002 20:58 schreef thedolf het volgende:
[..]
Heb je eigenlijk dit hele topic al doorgelezen? Zou ik dan toch eens doen.
Nee, deel 1 en 2 doe ik je niet aan
want van graasgast )oid) hoeven we denk niets meer te verwachten..
Gezocht!
Router
Ik stel voor om daar dan meteen take 4 van te maken als iedereen het daar mee eens is. Want zoals ik al eerder opmerkte zijn we nu terug bij af.Op maandag 22 april 2002 21:03 schreef Maverick het volgende:
het gaat nu fout, de laatste 10 reply's gaan niet over de kast, maar zijn een discussie over wat wel en niet moet, als we nu afspreken dat we eerst naar de poll kijken ( die was er niet voor niets) en dan als we daar één of twee winnaars van hebben verder gaan met verfijnen van het ontwerp. dan kijken we daarna hoe wanneer en waar we dat ding gaan maken.
want van graasgast )oid) hoeven we denk niets meer te verwachten..
De def poll is al gemaakt en nog steeds komen er inzendingen binnen, kan niet de bedoeling zijn.
Gezocht!
Router
maar dan begin je weer opnieuwOp maandag 22 april 2002 21:07 schreef thedolf het volgende:
[..]
Ik stel voor om daar dan meteen take 4 van te maken als iedereen het daar mee eens is. Want zoals ik al eerder opmerkte zijn we nu terug bij af.
De def poll is al gemaakt en nog steeds komen er inzendingen binnen, kan niet de bedoeling zijn.
anders laten we eerst mensen zich inschrijven en dan pas ontwerpen, sta je niet ingeschreven mag je niets ontwerpen, anders blijven er mensen bijkomen (like me
Zullen we dan een final poll maken waarvan de inzendingen tot 4 mei ingezonden kunnen worden?Op maandag 22 april 2002 21:07 schreef thedolf het volgende:
[..]
Ik stel voor om daar dan meteen take 4 van te maken als iedereen het daar mee eens is. Want zoals ik al eerder opmerkte zijn we nu terug bij af.
Kan je gelijk zien hoe mensen van mening veranderen door het plaatsen van een ander aanzicht.
moet wel heel wat gebeuren wil jouw kast van #1 af gaan.
Inschrijven kan tot aanstaande zaterdag onder vermelding van je nick op dit email adres:Op maandag 22 april 2002 21:08 schreef Maverick het volgende:
[..]
maar dan begin je weer opnieuw
anders laten we eerst mensen zich inschrijven en dan pas ontwerpen, sta je niet ingeschreven mag je niets ontwerpen, anders blijven er mensen bijkomen (like me)
Jelmerdejong@wanadoo.nl
Jammer. Mijn kast bevat nl een aantal fouten. Geen tijd om alles te veranderen. Komt slecht over.Op maandag 22 april 2002 21:09 schreef jadjong het volgende:
[..]
Zullen we dan een final poll maken waarvan de inzendingen tot 4 mei ingezonden kunnen worden?
Kan je gelijk zien hoe mensen van mening veranderen door het plaatsen van een ander aanzicht.
moet wel heel wat gebeuren wil jouw kast van #1 af gaan
En zo zijn we weer bij af
Gezocht!
Router
you've got mailOp maandag 22 april 2002 21:09 schreef jadjong het volgende:
[..]
Zullen we dan een final poll maken waarvan de inzendingen tot 4 mei ingezonden kunnen worden?
moet wel heel wat gebeuren wil jouw kast van #1 af gaan.
[..]
Inschrijven kan tot aanstaande zaterdag onder vermelding van je nick op dit email adres:
Jelmerdejong@wanadoo.nl
Pleur de fouten maar in een txt file en mail ze, zal ze wel aanpassen.Op maandag 22 april 2002 21:11 schreef thedolf het volgende:
[..]
Jammer. Mijn kast bevat nl een aantal fouten. Geen tijd om alles te veranderen. Komt slecht over.
En zo zijn we weer bij af
Zeker chello mailserver ?Op maandag 22 april 2002 21:14 schreef thedolf het volgende:
[..]
over een uurtje heb je meel van me
"Uw mail wordt binnen 30 dagen verstuurd"
over een uurtje heb je meel van meOp maandag 22 april 2002 21:13 schreef jadjong het volgende:
[..]
Pleur de fouten maar in een txt file en mail ze, zal ze wel aanpassen.
* The Dolf Wordt toch morgen denk ik
Gezocht!
Router
http://212.187.14.178/poll/list.asp
En idd zijn de fan's een optie. Wat ik even op wil merken nog: Een plek waar je een hd heel snel ik kan plaatsen, dus van bovenaf met een heel simpel systeem. Eene soort test situatie. Ik wat ook van plan om nu is echt airflow langs de hd's heen te laten lopen, dus minimaal 2 cm tussen de hd's zelf.
Dit is zwaar overdreven. Bij mijn ontwepr is het al 0.67cm tussen de HD's. Dit is echter al ruim voldoendeOp maandag 22 april 2002 21:46 schreef laupro het volgende:
dus minimaal 2 cm tussen de hd's zelf.
Gezocht!
Router
zo ja, dan ga ik mijn ontwerp even qua maten kloppend maken.
is het trouwens genoeg om een ontwerp in 3d in te leveren ?
Mwa, ik vind dat ik dan geen koelelement kwijt kan op de hd...Op maandag 22 april 2002 21:52 schreef thedolf het volgende:
[..]
Dit is zwaar overdreven. Bij mijn ontwepr is het al 0.67cm tussen de HD's. Dit is echter al ruim voldoende
Jahor, het moet uiteindelijk toch goed door een technisch-tekenaar worden uitgewerkt.Op dinsdag 23 april 2002 08:12 schreef Atgast het volgende:
Wil ik graag weten, is er interesse in een H2O cooled case ??
De maten erbij zou wel handig zijn. (dan heb ik het over LxBxH)Op dinsdag 23 april 2002 08:12 schreef Atgast het volgende:
Wil ik graag weten, is er interesse in een H2O cooled case ??
JAH!!!Op maandag 22 april 2002 21:04 schreef thedolf het volgende:
Voor ik het vergeet. Heeft er iemand nog commentaar op mijn kast?
BAGGAH KAST!!!
verder nofi hoor.....
Nee, ben het volledig met jouw design eens
Maare, kan je ook minder replies geven, want zo kom ik ook aan die 2700 van je
Ga jij een gauw ICQ installeren of aanzetten ! !Op dinsdag 23 april 2002 14:03 schreef laupro het volgende:
[..]
Mwa, ik vind dat ik dan geen koelelement kwijt kan op de hd...
[..]
Jahor, het moet uiteindelijk toch goed door een technisch-tekenaar worden uitgewerkt.
Mijn ICQ loopt na 5 minuten vast met een fatal errorOp dinsdag 23 april 2002 15:28 schreef jadjong het volgende:
[..]
Ga jij een gauw ICQ installeren of aanzetten ! !
Ja, ik heb veel werk gehad aan al die cirkels...
Maar daarachter komen dus de fan's.
Deze heb ik op school gemaakt, als schets zegmaar.
edit: meervoud
leuk tekeningetje, maar je wilt de lucht van boven naar beneden gaan verplaatsen terwijl hij warm isOp dinsdag 23 april 2002 17:12 schreef laupro het volgende:
Ik ben weer ff bezig geweest:
[afbeelding]
Ja, ik heb veel werk gehad aan al die cirkel...
Maar daarachter komen dus de fan's.
[afbeelding]
Deze heb ik op school gemaakt, als schets zegmaar.
Zie je idd verkeerd. Ik zal zometeen even een duidelijk plaatje posten.Op dinsdag 23 april 2002 17:35 schreef Maverick het volgende:
[..]
leuk tekeningetje, maar je wilt de lucht van boven naar beneden gaan verplaatsen terwijl hij warm isdas niet slim, of kijk ik nu verkeerd?
Op dinsdag 23 april 2002 18:27 schreef laupro het volgende:
[..]
Zie je idd verkeerd. Ik zal zometeen even een duidelijk plaatje posten.
ik ben btw ff verder gegaan met bryce, lukt me al aardig, weet niet of dit een duidelijk plaatje is
sorry voor de grootte maar anders is er niets te zien!
Verwijderd
Ieder onderdeel neemt plaats in en moet te plaatsen zijn naar je eigen wensen, iedereen heeft ander wensen , waarom dan niet universeel maken.
-Er passen 3x3,5" apparaten in 2x5,25" bays, right? Zeg dat we 6x 3,5" in de kast kwijt willen... daar hebben we dus 2x5,25"bays voor nodig.
-Daarnaast voor de freaks 5x5,25"
-Wil je waterkoeling heb je aan de onderzijde niet meer dan 2x5,25" voor nodig lijkt mij
Dan komt het totaal op 11x5,25" in de hoogte van de kast. Plaats voor 2 voedingen aan de achter-onderzijde van de kast. Radiator boven de 5,25" sloten omdat dat het warmste gedeelte zou moeten zijn van de gehele pc. En plaats voor een mobo zoals in een WTX kast. Aan/uitknoppie, reset, vu meter e.d. kunnen in stukje voor de radiator.

(foutje in rekenen gemaakt tijdens tekenen van deze schets... moeten 11 5,25"bays zijn

Rest van de indeling naar eigen inzicht. En de 5,25"slots afdekken met plaatjes die je er gewoon opschroeft met duimschroefjes. Gemakkelijk te maken en te modden.
goed idee, maar voor luchtkoeling beetje vervelend aangezien er voorin weinig ruimte overblijft om de lucht langs te "pompen" of je moet weer bays opofferen. Op zich lijkt het me een redelijk goede oplossing.Op dinsdag 23 april 2002 19:20 schreef paulus het volgende:
Waarom zoeken we het niet universeel. In alle ontwerpen ligt de indeling zo vast........ Dit is al eens eerder langsgeweest (ergens halfverwege take 2), en ligt naar mijn mening in het plaatsen van alleen maar 5,25" bays aan de voorkant van de kast.
Ieder onderdeel neemt plaats in en moet te plaatsen zijn naar je eigen wensen, iedereen heeft ander wensen , waarom dan niet universeel maken.
-Er passen 3x3,5" apparaten in 2x5,25" bays, right? Zeg dat we 6x 3,5" in de kast kwijt willen... daar hebben we dus 2x5,25"bays voor nodig.
-Daarnaast voor de freaks 5x5,25"
-Wil je waterkoeling heb je aan de onderzijde niet meer dan 2x5,25" voor nodig lijkt mij
Dan komt het totaal op 11x5,25" in de hoogte van de kast. Plaats voor 2 voedingen aan de achter-onderzijde van de kast. Radiator boven de 5,25" sloten omdat dat het warmste gedeelte zou moeten zijn van de gehele pc. En plaats voor een mobo zoals in een WTX kast. Aan/uitknoppie, reset, vu meter e.d. kunnen in stukje voor de radiator.
[afbeelding]
(foutje in rekenen gemaakt tijdens tekenen van deze schets... moeten 11 5,25"bays zijn)
Rest van de indeling naar eigen inzicht. En de 5,25"slots afdekken met plaatjes die je er gewoon opschroeft met duimschroefjes. Gemakkelijk te maken en te modden.
Verwijderd
Dat opofferen is wel de bedoeling hiervan. Er zal toch een compromis moeten worden gezocht.Op dinsdag 23 april 2002 19:32 schreef Maverick het volgende:
[..]
goed idee, maar voor luchtkoeling beetje vervelend aangezien er voorin weinig ruimte overblijft om de lucht langs te "pompen" of je moet weer bays opofferen. Op zich lijkt het me een redelijk goede oplossing.
En als je geen waterkoeling hebt heb je hierbij wel heel veel 5,25" bays... een 12cm past ook in de breedte van deze bays...... en je hebt altijd nog een zijpaneel waar je van alles mee kan doen
idd je hebt gelijk, goed idee!Op dinsdag 23 april 2002 19:37 schreef paulus het volgende:
[..]
Dat opofferen is wel de bedoeling hiervan. Er zal toch een compromis moeten worden gezocht.
En als je geen waterkoeling hebt heb je hierbij wel heel veel 5,25" bays... een 12cm past ook in de breedte van deze bays...... en je hebt altijd nog een zijpaneel waar je van alles mee kan doen
Alleen lijkt dit me erg lelijkOp dinsdag 23 april 2002 19:39 schreef Maverick het volgende:
[..]
idd je hebt gelijk, goed idee!
Gezocht!
Router
idd, je hebt gelijkOp dinsdag 23 april 2002 19:40 schreef thedolf het volgende:
[..]
Alleen lijkt dit me erg lelijk
maar ff zonder dollen, dat is wel een minpunt, maar ipv plaatjes met moertjes kunnen we eventueel ook van die originele klepjes gebruiken, of misschien iets anders, want ja het oog wil idd ook wat, mischien een compromis
Ik denk dat 6*5.25"wel genoeg is voor iedereen. En zelf ik heb ik plaats gelaten voor een radiator. Deze zou eventueel vervangen door 8*3.5" bays gekoeld door 2*120mm fans.Op dinsdag 23 april 2002 19:42 schreef Maverick het volgende:
[..]
idd, je hebt gelijk
maar ff zonder dollen, dat is wel een minpunt, maar ipv plaatjes met moertjes kunnen we eventueel ook van die originele klepjes gebruiken, of misschien iets anders, want ja het oog wil idd ook wat, mischien een compromisdus net iets minder bays, en net iets meer design?
Gezocht!
Router
Dat is nu ongeveer mijn opstelling. De reden van de hd's boven is dat ze dan een 'eigen' 'airflow' krijgen.
likt it AL LOT!Op dinsdag 23 april 2002 19:46 schreef laupro het volgende:
Mijn prog breid ik steeds verder uit, nu ook met pijlen voor airflow:
[afbeelding]
Dat is nu ongeveer mijn opstelling. De reden van de hd's boven is dat ze dan een 'eigen' 'airflow' krijgen.
MAAR die voeding zit gewoon fout! lekker zijn warmte afgeven aan de cpu en visa versa dat suckt! voor de rest echt mega goed!
zo zou ik het doen!
hoop dat je het niet erg vind dat ik je plaatje gebruik, maar das lekker duidelijk
/edit: ff toelichting mobo omlaag ( op de vloer) voeding erboven, en de hdd's wat nara voren waardoor ze gene last hebben van voedingswarmte en andersom.
Een voeding geeft echt niet veel warmte af. Deze hitte wordt nl direct weggezogen door de fan in de voeding.Op dinsdag 23 april 2002 19:47 schreef Maverick het volgende:
MAAR die voeding zit gewoon fout! lekker zijn warmte afgeven aan de cpu en visa versa dat suckt! voor de rest echt mega goed!
De voeding moet wel onderaan staan, anders kan je nooit je mobo van stroom voorzien
Gezocht!
Router
Maak dan een pic met de juiste airflows volgens jou met die veranderingen (voeding omhoog, enz.)
Wat kast van laupro betreft, ziet goed uit, maar misschien nog een intake fan aan de voorkant zodat de airflow NAAR voeding compleet is
Correct me if i'm wrong with WTX thingie
Verwijderd
Toen paste het niet meer
We blijven bezig..
je hebt gelijk, ik voel net aan me voeding en die warmte valt reuze mee, maar ik denk toch mobo lager, want hoe lager hoe koeler (in de kast scheelt dat wel wat) en of de voding nu boven of onder je mobo zit maakt niet veel uit denk, de weg naar het midden van je mob (daar zit bij mij iig de voedingskabel) is net zo langOp dinsdag 23 april 2002 19:54 schreef thedolf het volgende:
[..]
Een voeding geeft echt niet veel warmte af. Deze hitte wordt nl direct weggezogen door de fan in de voeding.
De voeding moet wel onderaan staan, anders kan je nooit je mobo van stroom voorzien
knap als ie dat allemaal aan zijn mobo kan hangenOp dinsdag 23 april 2002 19:56 schreef paulus het volgende:
maar, toen kwam er iemand met 2 cdrom spelers, 1 brander, 1 DVD speler, 1 baybus en een LCD......
Toen paste het niet meer![]()
We blijven bezig..
Klik hier voor poll 2b uitkomsten
Hier kun je bij de eerste vraag als zien dat het een gelijk stand is bij 4x of 5x 5,25"bay's.
Voor de mensen die nog niet hebben gestemd op Poll 2b:
Klik hier om te stemmen bij Poll 2b
Gelieve niet dubbelstemmen!!!
We kunnen er altijd nog 6x5,25"bay's van maken
Geen enkele moeite om dat aan je mobo te hangen,
er zijn van die mensen
Verwijderd
/me kan 8 apparaten kwijt op zijn mobo.....Op dinsdag 23 april 2002 19:59 schreef Maverick het volgende:
[..]
knap als ie dat allemaal aan zijn mobo kan hangen
en HD's doe je tuurlijk op een SCSI adapter
In die schets daarnet van mij maakt dit dus niets meer uit.Op dinsdag 23 april 2002 20:01 schreef Mr.B het volgende:
[..]
edit:
We kunnen er altijd nog 6x5,25"bay's van maken
mja das ook een mogelijkheidOp dinsdag 23 april 2002 20:01 schreef paulus het volgende:
[..]
/me kan 8 apparaten kwijt op zijn mobo.....
en HD's doe je tuurlijk op een SCSI adapter

Volgensmij komen we snel bij de 10 posts per/seconde
Ik kan niet op F5 drukken of een bericht posten of er zijn al 3 threads meer