StatBar 2.3 vragen en suggesties

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.834 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 19:21
mogelijke error/bug:
als ik in een IE venster zit, en Statbar staat op autohide,
en ik beweeg mijn muis omhoog, dan komt Statbar achter het IE venster omlaag,
dus niet er voor: het is dus niet zichtbaar

ligt dit aan een instelling bij mij :?
OS=XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PPanic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 18:09
Op zondag 31 maart 2002 18:15 schreef Mr. B. het volgende:

[..]

Jawel :)
Als je je muis op de snelheid houdt zie je in de tooltip de totale up- en download voor je huidige Windows sessie. Hij houdt inderdaad geen totalen bij per periode ofzo.
[..]

Verrek... doet ie hier onder XP ook, maar onder Win2K heb ik d'r geen last van. Ik zal kijken of ik d'r wat aan kan doen, maar ik ben bang dat het een bugje in WinXP is.
Bij mij ook hetzelfde onder Winxp

(ben al erg lang een trouwe statbar user *d )

INVENTARIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Grom. komt er ook nog een Win9x vriendelijke versie?
(d.w.z. een niet-GDI-Resources vretende versie, just plain text, niet echt een skin erbij) want hij crasht m'n machine hier gewoon, dat ligt niet aan m'n geheugen (256mb) maar echt aan de berg resources die statbar vreet :{

Ik zal em vanmiddag iig ff op me leptop installen :)

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top, kheb 'm gisteren ff tussendoor geinstaleerd en mijn complimenten het ziet er weer gelikt uit , verder vindt ik die nieuwe geintergreerde D/U meter grandioos, ga zo door *D

Tips voor eventuele volgende versie(s) :

• Meer kleuren schema's
• E-mail checker die bijv. om de 5min checkt of je mail hebt
• Web Search , bijv Google of iets dergenlijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

Hopelijk staat de mogelijkheid om een bepaald proces uit de cpu usage percentage te excluden nog steeds op de todo lijst. (ivm koe)
Ik gebruik StatBar al sinds dat ie uit is en bevalt me nog steeds erg goed :D

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Algemene opmerking/vraag

Zelf ben ik een tevreden gebruiker (op desktop/laptop) en zie sommige mensen weleens (meerdere malen) klagen over de resources, etc. welke statbar raadpleegt.

En nu vroeg ik mij af heo jullie dat zien/ondervinden... Op mijn laptop is het zo dat mijn CPU Meter in een ruststand wisselt (om de seconde) tussen de 0 en de 5% gebruik....

Op mijn desktop is het nu zo (tijdens het tikken) dat hij eigenlijk helemaal rustig blijft op 1% en af en toe (om de 10 seconde) even een uitschieter maakt naar 6%.

Is het bij jullie dan zo dat dit op een veel hoger percentage staat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
neuh hoor, af en toe zit ie op 20/25 maar dat boeit weinig
geheugen en processorkracht genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:33

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op dinsdag 02 april 2002 18:25 schreef Crash-Override het volgende:
neuh hoor, af en toe zit ie op 20/25 maar dat boeit weinig
geheugen en processorkracht genoeg :P
code:
1
Processor(s) AMD XP 1900+

Patser :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op dinsdag 02 april 2002 15:05 schreef Woudloper het volgende:
Nieuwe versie ziet er goed uit!!!

Mr B. de nieuwe versie ziet er goed uit en leuk dat je sommige afbeeldingen (icons) hebt aangepast. Transparency is een zeer leuke feature die je hebt toegevoegd. Net zoals natuurlijk de DU Meter en de Quicklaunch mogelijkheid.

Kan de Quick Launch bar ook op de volgende manier werkende gekregen worden??

[afbeelding]
Dat zal lastig worden, maar ik kijk wat ik kan doen.
Ik dacht dat ik ooit een screenshot van jouw desktop had gezien waarin de letters nog iets smaller (of anders) waren, maar dat kan ik fout hebben....
Dat heb je dan fout ;)
De letters in deze versie zijn wel minder dik t.o.v. de vorige versie, waarschijnlijk heb je je daar mee vergist :?
Fout/Error

Ik heb hier echter op twee PC's welken draaien op W2K SP2, Office 2K, SR1 de volgende fout:
[afbeelding]

Deze fout lost zich vanzelf op net zoals insoft zegt naar een logoff logon actie :?
Hmm... ik krijg meer berichten over die volume fout. Die code ga ik gewoon helemaal opnieuw doen voor de volgende versie.
Daarnaast had ik nog een foutje dat bij de ene PC waarop ik het geïnstalleerd had de focus bovenin niet goed werkte, maar dat heeft meer te maken met het feit dat dat een Lock-down PC is en deze dus niet zomaar naar de registry kan schrijven. (mits deze unlocked is voor alle users, wellicht zou je de registry kunnen onder brengen in de HKCU want dan kan het wel!)
Wat bedoel je met "de focus bovenin"? :?
StatBar gebruikt om z'n instellingen op te slaan (nog) de standaard VB GetSetting en SaveSetting statements; die komen alleen in HKCU, dus daar kan het in principe niet aan liggen.
/Edit: Nog even een status vraagje...

Mr. B. wat is trouwens de status van het werken met skins, want dat staat toch al een tijdje op de planning! Of heb je daar nog helemaa niet naar gekeken :?
Daar heb ik nog niet actief naar gekeken omdat het erg veel werk is om dat goed op te zetten, en omdat andere features op het moment ff belangrijker zijn. Ik heb wel al wat ideëen over hoe ik het aan wil gaan pakken, maar dat moet allemaal nog uitgewerkt worden.

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Op dinsdag 02 april 2002 15:50 schreef Crash-Override het volgende:
mogelijke error/bug:
als ik in een IE venster zit, en Statbar staat op autohide,
en ik beweeg mijn muis omhoog, dan komt Statbar achter het IE venster omlaag,
dus niet er voor: het is dus niet zichtbaar

ligt dit aan een instelling bij mij :?
OS=XP
Vreemd... dat zou niet mogen kunnen. Heb het ook nergens eerder gehoord. Gebeurt dat altijd? En alleen met IE of ook met andere apps?
Op dinsdag 02 april 2002 16:05 schreef papa_eend het volgende:
Grom. komt er ook nog een Win9x vriendelijke versie?
(d.w.z. een niet-GDI-Resources vretende versie, just plain text, niet echt een skin erbij) want hij crasht m'n machine hier gewoon, dat ligt niet aan m'n geheugen (256mb) maar echt aan de berg resources die statbar vreet :{

Ik zal em vanmiddag iig ff op me leptop installen :)
Zodra dat skinning gebeuren een beetje is opgezet zal dat als het goed is ook een heel stuk efficiënter omspringen met resources. Onder 9x vreet ie idd nogal wat van je GDI resources weg, maar instabiliteit heeft ie hier nog niet weten te veroorzaken...

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

Heb je al actief naar dit onderdeeltje van je todo lijst gekeken? :)
The ability to exclude a process from the CPU usage meter

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Mr. B.: Wat bedoel je met "de focus bovenin"? :?
Oh, was ik niet duidelijk :+ Ik bedoel dat als Statbar bovin staat alles gewoon gemaximaliseerd wordt dit onder de Statbar komt.. (erg lastig :( )....
StatBar gebruikt om z'n instellingen op te slaan (nog) de standaard VB GetSetting en SaveSetting statements; die komen alleen in HKCU, dus daar kan het in principe niet aan liggen.
Ik heb het net eventjes opgelost... Even het Administrator password gekraakt... Mijzelf volledige rechten gegeven op jou registry gedeelte en probleem is opgelost... Hier moet je niet verder naar kijken hoor, heeft gewoon met de omgeving hier te maken...
Daar heb ik nog niet actief naar gekeken omdat het erg veel werk is om dat goed op te zetten, en omdat andere features op het moment ff belangrijker zijn. Ik heb wel al wat ideëen over hoe ik het aan wil gaan pakken, maar dat moet allemaal nog uitgewerkt worden.
Suc6 dan met de andere features en keep up the good work...

PS: voel je de hete adem van winbar in je nek of interreseerd dat je niet zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Op dinsdag 02 april 2002 19:31 schreef Mr. B. het volgende:

[..]

Vreemd... dat zou niet mogen kunnen. Heb het ook nergens eerder gehoord. Gebeurt dat altijd? En alleen met IE of ook met andere apps?
ik merk zojuist dat het met elk venster gebeurd
ook met Windows Verkenner/Outlook Express/Cute FTP enz. enz.
best vervelend, moet eerst alle vensters verkleinen, wil ik statbar kunnen zien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Op dinsdag 02 april 2002 19:07 schreef We Are Borg het volgende:

[..]
code:
1
Processor(s) AMD XP 1900+

Patser :P
he kan ik ut helpen? :P
tis beter dan m'n vorige 900Mhz :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:33

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op dinsdag 02 april 2002 20:31 schreef Crash-Override het volgende:

[..]

he kan ik ut helpen? :P
tis beter dan m'n vorige 900Mhz :Y)
Ehm, hier een 450MHz :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
PS: voel je de hete adem van winbar in je nek of interreseerd dat je niet zo
Ik heb StatBar in eerste instantie voor mezelf geschreven, dat ie zo populair zou worden had ik nooit verwacht. Ik vind het ook geen ramp dat winbar er is; een beetje competitie is wel leuk :) (Al heb ik tegenwoordig minder tijd om aan StatBar te werken dan voorheen.)
Op dinsdag 02 april 2002 20:30 schreef Crash-Override het volgende:

[..]

ik merk zojuist dat het met elk venster gebeurd
ook met Windows Verkenner/Outlook Express/Cute FTP enz. enz.
best vervelend, moet eerst alle vensters verkleinen, wil ik statbar kunnen zien :(
Da's wel heel vaag... al eens geprobeerd StatBar opnieuw op te starten (of Reset Window in het popup menu te kiezen)? Eventueel ff rebooten? Misschien is je shell een beetje over de zeik...
Op dinsdag 02 april 2002 20:42 schreef We Are Borg het volgende:

[..]

Ehm, hier een 450MHz :Y)
[offtopic-en-patser-mode ;)]
[20:59:37] * [Mr_B] 's stuff: A-Open HQ08 housing, Epox 8KHA+ mobo, Athlon XP 1800+ (1.53 GHz), 768 MB Crucial PC2100 SDRAM, ATI Radeon 7200 64 MB, Iiyama VisionMaster Pro 413 17", 2x 40 GB Maxtor 7200 RPM in RAID 1 (@ Promise Fasttrak100 TX2) + 20 GB Maxtor 5400 RPM, Plextor 12/10/32 CD-RW, Pioneer 16/40 Slot-in DVD, Sony 3.5" floppy (yeah baby!), 3Com 3C905C, Creative SBlive Player 5.1, Logitech WheelMouse Optical
[/offtopic-en-patser-mode :P]

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Op dinsdag 02 april 2002 21:01 schreef Mr. B. het volgende:

[..]

[..]

Da's wel heel vaag... al eens geprobeerd StatBar opnieuw op te starten (of Reset Window in het popup menu te kiezen)? Eventueel ff rebooten? Misschien is je shell een beetje over de zeik...
[..]

[offtopic-en-patser-mode ;)]
[..]

[/offtopic-en-patser-mode :P]
thx m8, that did the trick :)
nu zit ie er weer voor, ff Window ge-Reset
ennuh, van dat patsen zullen we maar weglaten tegenwoordig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scalle--
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08-2020
heel lekker progje man
gebruik het nu een half jaar en nu de updates aan het draaien
werkt hier perfect
maar heb wel een kleine hint voor de volgende update ;)
ipv bij de winamp controls gewoon winamp te zetten meebie artist - title laten voorbijscrollen ofzo zoals je bij winamp onderaan op je startbalk kan doen (gebruik ze niet ofzo hoor maar zeg het je gewoon ;) gebruik zelf m'n audigy ab gewoon en winamp op double)

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-06 15:38
kewl prog.... trouwe user hier

krijg wel een wel error als ik "auto update" doe :S
lijkt wel of de server er gewoon mee ophoud met data versturen naar mij toe....

zal wel druk zijn.
maar dan hoeft statbar nog niet te crashen :S

wanneer komt de feature met de mogelijkheid om de koe uit het de proc-kracht te halen?

succes

www.kuiphuis.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapie
  • Laatst online: 13-09 22:13
thanx ik ga hem ff uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Op dinsdag 02 april 2002 15:05 schreef Woudloper het volgende:
Nieuwe versie ziet er goed uit!!!

Fout/Error

Ik heb hier echter op twee PC's welken draaien op W2K SP2, Office 2K, SR1 de volgende fout:
[afbeelding]

Deze fout lost zich vanzelf op net zoals insoft zegt na een logoff logon actie :?
Bij mij was het winamp die draaide, eerst winamp afgesloten, toen statbar opnieuw gestart, problem solved :)(logisch eigenlijk dat ie mute nie kan retrieven als je muziek aan heb staan |:()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumbo!
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-09 19:52
Op maandag 01 april 2002 16:35 schreef NG het volgende:
ik wil steeds van 2.3 naar 2.301 gaan, maar hij houdt er steeds na 34 kb mee op.
Probleem heb ik ook.... alsmede met versie 2.3. Draai W2K pro en Adv server. Enige probleem (als je van probleem kan spreken :)) dat ik heb met StatBar :P

op eens heb je het....... voortaan neem je de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ben nog steeds een stille genieten van statbar ;) maar ik dacht laat ik eens een reactie plaatsen

Ik hoop dat logging van DU erbij komt en gewoon nog wat andere leuke dingen.. die je allemaal met Windows ken uitvreten ;)

ps tranparant Rulzzzzzzzzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 23:18
Toch, Mr. B.
Ik vind et weer een mooie versie :)
Maarja, als winbar-addon-devver ga ik geen StatBar gebruiken :P
Maar ag, het houd de concurentie levendig, en iedereen heeft z'n goeie en slechte punten.

Keep up the good work! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Op dinsdag 02 april 2002 22:54 schreef Nowhere het volgende:
kewl prog.... trouwe user hier

krijg wel een wel error als ik "auto update" doe :S
lijkt wel of de server er gewoon mee ophoud met data versturen naar mij toe....

zal wel druk zijn.
maar dan hoeft statbar nog niet te crashen :S
Waar dat aan ligt zou ik eerlijkgezegd niet weten... ik zal de update routine nog eens nalopen, maar op het eerste gezicht lijkt die goed in elkaar te zitten.
wanneer komt de feature met de mogelijkheid om de koe uit het de proc-kracht te halen?
Zodra ik weet hoe...

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Op dinsdag 02 april 2002 23:42 schreef Kix@$$ het volgende:
Toch, Mr. B.
Ik vind et weer een mooie versie :)
Maarja, als winbar-addon-devver ga ik geen StatBar gebruiken :P
Dat had ik ook echt niet verwacht ;)
Maar ag, het houd de concurentie levendig, en iedereen heeft z'n goeie en slechte punten.

Keep up the good work! :)
I will :)

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:10
Errug gaaf die nieuwe versie!! De bug waar ik last van had is ook verholpen; top!!

Maar ff een vraag over die DU:
Ik heb hem nu zo ingesteld dat ie alleen het verkeer in de gaten houdt van mijn kabel-nic. Ik neem dus aan dat de du dan ook alleen die verzonden en ontvangen mb's van die kabel-nic weergeeft. right? In dat geval vraag ik mij af waarom ik een verschil heb van toch wel een redelijk aantal mb's bij zowel verzonden als ontvangen mb's. Foutje bij mij of kijkt de du meter toch nog ergens anders naar? Ik hoor het graag iig :)

PS
Het kan zijn dat deze vraag al voorbij is gekomen, maar in de 6 pagina lange draad ben ik het antwoord iig niet tegengekomen :+

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Op dinsdag 02 april 2002 23:58 schreef Leuty het volgende:
Errug gaaf die nieuwe versie!! De bug waar ik last van had is ook verholpen; top!!

Maar ff een vraag over die DU:
Ik heb hem nu zo ingesteld dat ie alleen het verkeer in de gaten houdt van mijn kabel-nic. Ik neem dus aan dat de du dan ook alleen die verzonden en ontvangen mb's van die kabel-nic weergeeft. right? In dat geval vraag ik mij af waarom ik een verschil heb van toch wel een redelijk aantal mb's bij zowel verzonden als ontvangen mb's. Foutje bij mij of kijkt de du meter toch nog ergens anders naar? Ik hoor het graag iig :)

PS
Het kan zijn dat deze vraag al voorbij is gekomen, maar in de 6 pagina lange draad ben ik het antwoord iig niet tegengekomen :+
De DU mter geeft idd alleen het verkeer en de totale up/download aan voor de geselecteerde NICs, maar dat is dus per Windows sessie, niet over een bepaalde periode.

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
Hmmmm heb jij enig idee waardoor het verschil kan komen? Als ik kijk bij de status van me kabel-nic dan zie ik bij incoming 105,86mb staan, terwijl de DU 142,21mb aangeeft. Bij de outgoing zit er ook een verschil maar die is aanmerkelijk kleiner (respectievelijk 41,03 om 39,12).

Of zou het te maken hebben met een bepaalde manier van afronden / berekenen met de mb's?

"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Heb je hier ook gekeken ?

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1224603515
click for full

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
Op woensdag 03 april 2002 09:43 schreef Jake het volgende:
Heb je hier ook gekeken ?

[afbeelding]
click for full
Yepz. Daro had ik dus al alleen mijn kabel-nic geselecteerd. Maar het kan zijn dat na verloop van tijd van de sessie (tot dusver 1.5 dag) er hoe dan ook (afrondings-)verschillen in kruipen... Maar dat weet ik dus niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 10:01 schreef Leuty het volgende:

[..]

Yepz. Daro had ik dus al alleen mijn kabel-nic geselecteerd. Maar het kan zijn dat na verloop van tijd van de sessie (tot dusver 1.5 dag) er hoe dan ook (afrondings-)verschillen in kruipen... Maar dat weet ik dus niet :)
Afrondingsverschillen zouden nihil moeten zijn... StatBar vraagt gewoon het totaal aantal verzonden/ontvangen bytes op voor de geselecteerde NICs (en ja, ik deel alles netjes door 1048576 en niet door 1000000 ;)). Waar haal je die andere DU-gegevens vandaan?

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb een probleempje, en daar een screenshot van gemaakt. Ik kan die alleen niet posten. Wil iemand dat voor me doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 11:05

Talon

Booooom !

dat update-probleempje wat ik net zag langsvliegen was bij mij opgelost nadat ik me download-accelarators had uitgezet.

En de afronding van NIC-verkeer bleek bij mij aan de drivers van me NIC te liggen (don't ask ... Intel :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2021

achappey

...

Thank you very much Mr. B. :)
WinBar is er weer richting prullebak gegaan en StatBar is up and running. :)

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 11:45 schreef PWM het volgende:
Ik heb een probleempje, en daar een screenshot van gemaakt. Ik kan die alleen niet posten. Wil iemand dat voor me doen?
Mail 'm maar ff naar info@statbar.nl :)
Op woensdag 03 april 2002 11:49 schreef Talon het volgende:
dat update-probleempje wat ik net zag langsvliegen was bij mij opgelost nadat ik me download-accelarators had uitgezet.
Ah, kijk eens aan... welke download accelerator gebruikte je? Hier heb ik met GetRight namelijk nergens last van.
En de afronding van NIC-verkeer bleek bij mij aan de drivers van me NIC te liggen (don't ask ... Intel :D )
Ah... mooi, weer een mysterie de wereld uit dus ;)

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 11:45 schreef PWM het volgende:
http://www.endoria.net/upload/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
Op woensdag 03 april 2002 11:37 schreef Mr. B. het volgende:

[..]

Afrondingsverschillen zouden nihil moeten zijn... StatBar vraagt gewoon het totaal aantal verzonden/ontvangen bytes op voor de geselecteerde NICs (en ja, ik deel alles netjes door 1048576 en niet door 1000000 ;)). Waar haal je die andere DU-gegevens vandaan?
Ik las net iets van iemand ook over een Intel nic (zoals ik die ook heb). Waarschijnlijk zit ut um daar dan in...

Maar om ff te voldoen aan jouw vraag:
ik haal die gegevens uit control panel - network connections - internet connections - status van me kabel-nic. de uptime klopt wel met die van statbar, alleen de du dus niet... op zich niet super vervelend ofzo alleen een :? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Op woensdag 03 april 2002 12:41 schreef Mr. B. het volgende:

[..]

Mail 'm maar ff naar info@statbar.nl :)
Done, thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Op woensdag 03 april 2002 12:56 schreef Jake het volgende:

[..]

http://www.endoria.net/upload/
Thanks!!!

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2970159442

Mijn Download staat hier verkeerd aangegeven. Ik heb verder geen enkel netwerk verkeer. Het verschil is steeds tussen de 5 en 20 Kb. Als ik download boven de 500K, gaat hij helemaal de mist in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 13:17 schreef PWM het volgende:

[..]

Thanks!!!

[afbeelding]

Mijn Download staat hier verkeerd aangegeven. Ik heb verder geen enkel netwerk verkeer. Het verschil is steeds tussen de 5 en 20 Kb. Als ik download boven de 500K, gaat hij helemaal de mist in.
Ik had je al teruggemaild, maar hier dan ook maar ff zodat de rest er ook wat aan heeft:
Een paar kilobytes verschil is normaal... IE meet bij het downloaden alleen de downloadsnelheid voor die file; je hebt ongetwijfeld ook nog ander internetverkeer (ondertussen aan het browsen, een mailclient, een IRC/ICQ/MSN client die aan staat, etc.). Wat StatBar doet is simpelweg iedere seconde het totaal aantal verzonden en ontvangen bytes opvragen; het verschil met de waardes van de seconde daarvoor is dus je down/upload snelheid per seconde.
En hoe bedoel je dat "helemaal de mist ingaan" bij het downloaden boven de 500K?

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:39

PCR

Ik heb hem ook ff gedownd. Ik moet nog wel ff de mogelijkheden bekijken want er zijn er meer dan je op het eerste gezicht denkt. En mijn favo kleurencombo(bleu&white) zit er ook bij! Maar tot nog toe ziet het er goed uit.

Die DU-meter had ik al van Hagel, zij noemen trouwens hun programma 'DU-Meter'. Mogen zij dat zo doen?

edit: niet nader te verklaren fout

Codedivision | Freedom Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 13:50 schreef PC-Reactive het volgende:
Die DU-meter had ik al van Hagel, zij noemen trouwens hun programma 'DU-Meter'. Mogen zij dat zo doen?
Waarom zouden ze dat niet mogen? :?

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Op woensdag 03 april 2002 14:14 schreef Mr. B. het volgende:

[..]

Waarom zouden ze dat niet mogen? :?
Ik begrijp dat je het niet begrijpt en dat komt omdat ik die zin een beetje brak heb gemaakt. Hier komt de vraag in volledig ABN ;) :

Mag in StatBar het woord DU-meter gebruikt worden want is de titel 'DU-meter' niet van Hagel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 15:24 schreef PC-Reactive het volgende:

[..]

Ik begrijp dat je het niet begrijpt en dat komt omdat ik die zin een beetje brak heb gemaakt. Hier komt de vraag in volledig ABN ;) :

Mag in StatBar het woord DU-meter gebruikt worden want is de titel 'DU-meter' niet van Hagel?
Over die vraag heb ik me totaal niet druk gemaakt, vanwege het simpele feit dat "DU-meter" helemaal niet voorkomt in StatBar :P
De module heb ik "Network traffic meter" genoemd :+

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankoewel Mr.B voor die heel leuk speleding! B-)

Keep it up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR

PCR

Op woensdag 03 april 2002 15:34 schreef Mr. B. het volgende:

[..]

Over die vraag heb ik me totaal niet druk gemaakt, vanwege het simpele feit dat "DU-meter" helemaal niet voorkomt in StatBar :P
De module heb ik "Network traffic meter" genoemd :+
Oh, in dit topic wordt gesproken over DU-meter, maar je hebt het anders genoemd. No problems dus! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_J
  • Niet online

Speedy_J

...........

Kan je de mogelijkheid inbouwen om de refresh rate van de network traffic meter in te kunnen stellen, een seconde vind ik wat te traag namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 20:51 schreef Speedy_J het volgende:
Kan je de mogelijkheid inbouwen om de refresh rate van de network traffic meter in te kunnen stellen, een seconde vind ik wat te traag namelijk.
Dat heb ik expres niet gedaan omdat ik gemerkt heb dat het omrekenen van die getallen een hoop onnauwkeurigheid met zich meebrengt (staat ook in de helpfile btw).

* Mr. B. B. vraagt zich trouwens af waarom een seconde in godsnaam te traag zou zijn voor dat soort gegevens...

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Een internet(modem)urenteller is het enige dat ik nog mis :)

Verder een superbarretje ;)

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kix@$$
Op woensdag 03 april 2002 20:51 schreef Speedy_J het volgende:
het is toch het aantal kilobyte per seconde? wat voor zin heeft et dan om het sneller te maken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Op woensdag 03 april 2002 21:30 schreef Kix@$$ het volgende:

[..]

het is toch het aantal kilobyte per seconde? wat voor zin heeft et dan om het sneller te maken :?
My thought exactly...

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_J
  • Niet online

Speedy_J

...........

Zeker nog nooit stat 'n' perf gebruikt? Kan je t namelijk ook gewoon instellen.
Op woensdag 03 april 2002 21:30 schreef Kix@$$ het volgende:
De snelheid is heus niet een volle seconde hetzelfde terwijl hij daarna pas veranderd ofzo, maar goed kennelijk wil mr.b. het niet mogelijk maken terwijl het niet al te moeilijk moet zijn, toch jammer dat de sourcecode niet vrij is.

Ander verzoekje dan maar, kan je het wel mogelijk maken dat die 2 monitoren, die de netwerk verbinding weergeven, te verbergen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Op donderdag 04 april 2002 02:07 schreef Speedy_J het volgende:
[..]

De snelheid is heus niet een volle seconde hetzelfde terwijl hij daarna pas veranderd ofzo, maar goed kennelijk wil mr.b. het niet mogelijk maken terwijl het niet al te moeilijk moet zijn, toch jammer dat de sourcecode niet vrij is.
Beetje voorbarige conclusie he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik zou op zich wel een totaal aantal bytes up en down willen zien, dus niet alleen wat er op dit moment gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Op donderdag 04 april 2002 02:07 schreef Speedy_J het volgende:
[..]

De snelheid is heus niet een volle seconde hetzelfde terwijl hij daarna pas veranderd ofzo, maar goed kennelijk wil mr.b. het niet mogelijk maken terwijl het niet al te moeilijk moet zijn
Op woensdag 03 april 2002 21:20 schreef Mr. B. het volgende:

[..]

Dat heb ik expres niet gedaan omdat ik gemerkt heb dat het omrekenen van die getallen een hoop onnauwkeurigheid met zich meebrengt (staat ook in de helpfile btw).
Dat ik dat gemerkt heb wil dus zeggen dat ik het al geprobeerd heb.
Ander verzoekje dan maar, kan je het wel mogelijk maken dat die 2 monitoren, die de netwerk verbinding weergeven, te verbergen zijn?
Dat staat bij deze op de to do list :)
Op donderdag 04 april 2002 08:56 schreef PWM het volgende:
Ik zou op zich wel een totaal aantal bytes up en down willen zien, dus niet alleen wat er op dit moment gebeurd.
Lees de thread en/of helpfile eens...

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Een piepklein dingetje: Als je met je muis op 1 van de modules staat, hoor je normaal gesproken extra info daarover te zien in zo'n rechthoekje.
Dit werkt niet als er een ander venster actief is. Pas als je op StatBar klikt, krijg je die info te zien...
* Scipionyx stoort zich er verder niet aan hoor :)

Verder op en top!!

Ik ga weer door met het kritisch uittesten van StatBar :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Op donderdag 04 april 2002 18:08 schreef Scipionyx het volgende:
Een piepklein dingetje: Als je met je muis op 1 van de modules staat, hoor je normaal gesproken extra info daarover te zien in zo'n rechthoekje.
Dit werkt niet als er een ander venster actief is. Pas als je op StatBar klikt, krijg je die info te zien...
Klopt... dat is nou eenmaal hoe die tooltips werken. Ik gebruik momenteel gewoon de standaard ToolTipText property van de VB controls, dus daar heb ik verder helaas geen invloed op :{
Ik wil voor een volgende versie de tooltips een keer helemaal zelf bouwen, maar wanneer dat gaat gebeuren weet ik nog niet.

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
Daar was ik weer ff met mijn verschil in d/l amount tussen StatBar en winxp pro.

Nu de uptime de 6 dgn naders is het verschil alleen maar groter en groter geworden: winxp pro geeft aan 490mb ged/l, en s.b. geeft aan 569mb. De upload blijft redelijk utzelfde (winxp: 132mb; s.b.: 126mb).

Wat ik dus niet echt begrijp waarom dit verschil nu zoveel groter wordt.. Enig idee?

Dan ff ander topicje:
Is of komt er een mogelijkheid om de knoppen van de winampmodule uit te schakelen danwel te enablen? De 'J' knop gebruik ik namelijk totaal niet en vind um daarom ietwat overbodig :))

PS
mijn excuses als het laatste is besproken in de helpfile. Die zal ik strakkies (na de film wiseguy :) ) ff doorspitten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips
  • Laatst online: 12-08 20:36

fewips

Huurautospecialist

waar kun je in windows xp zelf je datagebruik checken dan?

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
Op zondag 07 april 2002 03:44 schreef fewips het volgende:
waar kun je in windows xp zelf je datagebruik checken dan?
Hiero:

Control Panel - Network and Internet Connections - Network Connections - dan dubbelklikken op je kabel-nic. (of je adsl aansluiting).

Dat geeft dan de status weer, incl. je uptime en je totaal verbruik aan d/l en u/l met die kabel-nic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
Da's toch in packets:

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1915003460

Niet in KB dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
Bij mij wordt het in bytes weergegeven, zie ploatie:

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2633615829

Nu zie je ook gelijk het verschil tussen s.b. en winxp... bizar toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
Bytes, hoe doe je dat?

Of heeft dat met het merk/driver van de NIC te maken (= waarschijnlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
Op zondag 07 april 2002 10:41 schreef Jake het volgende:
Bytes, hoe doe je dat?

Of heeft dat met het merk/driver van de NIC te maken (= waarschijnlijk).
Geen idee :) Ik hoef er nix voor te doen, winxp doet alles voor mij. Ik gebruik wel een Intel nic voor me internet. Voor me thuis-netwerk gebruik ik el cheapo realtek nic en die geeft de status weer in packets.

Ligt dus idd aan het feit welke nic je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawnmower
  • Laatst online: 08-09 12:02

lawnmower

Elvis lives..

Top proggie! Doorgaan met die hap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Op zaterdag 06 april 2002 23:15 schreef Leuty het volgende:
Daar was ik weer ff met mijn verschil in d/l amount tussen StatBar en winxp pro.

Nu de uptime de 6 dgn naders is het verschil alleen maar groter en groter geworden: winxp pro geeft aan 490mb ged/l, en s.b. geeft aan 569mb. De upload blijft redelijk utzelfde (winxp: 132mb; s.b.: 126mb).

Wat ik dus niet echt begrijp waarom dit verschil nu zoveel groter wordt.. Enig idee?
Het enige wat ik kan verzinnen is dat je in StatBar ook nog andere NICs monitort (loopback misschien?). StatBar haalt z'n informatie op met een standaard call in iphlpapi.dll, op de return waardes heb ik geen enkele invloed.
Dan ff ander topicje:
Is of komt er een mogelijkheid om de knoppen van de winampmodule uit te schakelen danwel te enablen? De 'J' knop gebruik ik namelijk totaal niet en vind um daarom ietwat overbodig :))
Staat bij deze op de to do list :)

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The System
  • Laatst online: 19-05 04:25
ik kan winamp niet starten :( krijg error
verder wel ok. :)

een grafiek bij netwerk verkeer zou ook wel handig zijn

up/down andere kleurtje en andere kleurtje per nic (dus bij 2 nics 4 kleuren (zelf te kiezen uiteraard :P))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_fragle
  • Laatst online: 13-09 21:49

mr_fragle

Don't forget the guide

Is weer heerlijk,

ik was al tevreden gebruiker, maar nu helemaal (te lui om du meter te registreren :P)

Is er al een keer een geld actie geweest voor jou projectje ?

Het kost je vast veel geld. En als iedere gebruiken 1 euro overmaakt heb jij een goed uurloon, ik mis die euro niet, en de postbank heeft weer wat te doen.

Als er animo is, laat hier ffies weten :)

And now the most interresting part of deze grot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagobert
  • Laatst online: 03-08 11:14
heerlijk proggie... ik mis alleen de mogelijkheid om je temp sensors uit te lezen ;( , zou ook wel mooi zijn met zo'n grafiekje erbij...

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Deacon:
heerlijk proggie... ik mis alleen de mogelijkheid om je temp sensors uit te lezen ;( , zou ook wel mooi zijn met zo'n grafiekje erbij...
Jammer, dit is helaas niet mogelijk met VB, zie maar in dit topic:

[topic=237215/1/25]

Johnwoo en Mr. B. weten allebei niet hoe het moet binnen VB, wel is het mogelijk vanuit C en assembly.

omdat winbar naar c++ omgeschreven wordt, zal deze het in de toekomst waarschijnlijk wel ondersteunen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagobert
  • Laatst online: 03-08 11:14
Op maandag 08 april 2002 15:22 schreef Woudloper het volgende:

[..]

Jammer, dit is helaas niet mogelijk met VB, zie maar in dit topic:

[topic=237215/1/25]

Johnwoo en Mr. B. weten allebei niet hoe het moet binnen VB, wel is het mogelijk vanuit C en assembly.

omdat winbar naar c++ omgeschreven wordt, zal deze het in de toekomst waarschijnlijk wel ondersteunen
geduld is een schone zaak O-)

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Op maandag 08 april 2002 01:07 schreef The System het volgende:
ik kan winamp niet starten :( krijg error
Wat voor error?
een grafiek bij netwerk verkeer zou ook wel handig zijn

up/down andere kleurtje en andere kleurtje per nic (dus bij 2 nics 4 kleuren (zelf te kiezen uiteraard :P))
Ik denk niet dat een grafiekje met 4 verschillende kleuren op een balk van 25 pixels hoog het geheel duidelijker zal maken eigenlijk :+
Op maandag 08 april 2002 01:25 schreef mr_fragle het volgende:
Is weer heerlijk,

ik was al tevreden gebruiker, maar nu helemaal (te lui om du meter te registreren :P)

Is er al een keer een geld actie geweest voor jou projectje ?

Het kost je vast veel geld. En als iedere gebruiken 1 euro overmaakt heb jij een goed uurloon, ik mis die euro niet, en de postbank heeft weer wat te doen.

Animo om geld te krijgen is er natuurlijk altijd :P

Mocht je geld teveel hebben dan kun je dat altijd kwijt op giro 6826973 ;)

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VET RELAXXXX :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The System
Op maandag 08 april 2002 16:34 schreef Mr. B. het volgende:

[..]

Wat voor error?
[Unable to start Winamp]
An error occured while attempting to start Winamp.

windows returned the following error information
Error code: 5
Error message: Invalid procedure call or argument

[ok]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Op maandag 08 april 2002 16:42 schreef The System het volgende:
[Unable to start Winamp]
An error occured while attempting to start Winamp.
windows returned the following error information
Error code: 5
Error message: Invalid procedure call or argument

[ok]
Hmm... vaag. Wat is de locatie van winamp.exe op jouw machine, en is die ook ingevoerd in het config scherm (tabblad File Paths)?

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat StatBar een beetje ruzie krijgt met MBM als ik van MBM de settings open? ;(
En klopt het ook dat ik als beiden aanstaan, mijn geheugen wordt volgeramd waarna ik zelfs geen simpel Excelbestand meer kan starten? :'(

Of heeft dit alleen te maken met de CPU load (%) volgens de maker van MBM kan deze je PC toch wel erg langzaam maken!

Verder niets op aan te merken. Gave XP-weergave trouwes met WIN98SE :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Op dinsdag 09 april 2002 11:39 schreef CompBreaker het volgende:
Klopt het dat StatBar een beetje ruzie krijgt met MBM als ik van MBM de settings open? ;(
En klopt het ook dat ik als beiden aanstaan, mijn geheugen wordt volgeramd waarna ik zelfs geen simpel Excelbestand meer kan starten? :'(

Of heeft dit alleen te maken met de CPU load (%) volgens de maker van MBM kan deze je PC toch wel erg langzaam maken!

Verder niets op aan te merken. Gave XP-weergave trouwes met WIN98SE :+
Van problemen met MBM heb ik nog nooit iets gehoord... ik zou ook zo direct niet weten waar dat aan ligt. Hier starten MBM5 en StatBar standaard allebei op, en ze draaien zonder problemen naast elkaar.

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Òok als je naar de settings van MBM gaat? (want het dashboard doet het inderdaad gewoon probleemloos) Bij de settings begint hij namelijk over de skinnetjes te zeuren dat die nie gestart kunnen worden. Statbar uit--> geen probs meer!

Zou het kunnen dat Statbar een aantal bibliotheken "toe-eigend, waarna andere programma's hier niet meer uit kunnen putten? Een aantal andere programma's (alleen geschreven in Delphi geven ook acuut de geest met Statbar op de achtergrond (Is niet echt erg is toch maar saai prog!) ;) En geven de melding dat een aantal bibliotheken niet kunnen worden gevonden en of niet bestaan, terwijl ze er wel zijn als Statbar uitgaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, nou doet ie ut. Beetje te weinig system resources. Dan geeft hij die foutmeldingen als "Canvas doesn't allow picture" oid. nu virusscanner uitgezet. Rije maar!! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jammer dat ie niet onthoud hoeveel data verkeer je in totaal hebt gehad de afgelopen of huidige maand! :( of kan dat wel?

Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Op dinsdag 09 april 2002 16:54 schreef xpnick het volgende:
jammer dat ie niet onthoud hoeveel data verkeer je in totaal hebt gehad de afgelopen of huidige maand! :( of kan dat wel?

Nick
Lees svp de thread... totalen van je huidige Windows sessie geeft ie wel aan, over een bepaalde periode (nog) niet.

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 17:42 schreef Mr. B. het volgende:

[..]

Lees svp de thread... totalen van je huidige Windows sessie geeft ie wel aan, over een bepaalde periode (nog) niet.
ow k :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
[quote]Op maandag 08 april 2002 00:46 schreef Mr. B. het volgende:

[..]

Het enige wat ik kan verzinnen is dat je in StatBar ook nog andere NICs monitort (loopback misschien?). StatBar haalt z'n informatie op met een standaard call in iphlpapi.dll, op de return waardes heb ik geen enkele invloed.
[..]

Die heb ik allemaal al uitgezet. Als ik ze aanzet dan gaat de totale d/l waarde nog verder omhoog. Maar het verschil fluctueert ook vlg mij. Dan is het verschil zo groot en dan zo groot. Best wel raar. Wellicht is de return-waarde van de intel-drivers niet optimaal. Misschien moet ik ook eens mijn pc opnieuw opstarten waardoor alles gereset wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op dinsdag 09 april 2002 17:42 schreef Mr. B. het volgende:

[..]

Ik heb mijn bril niet op :) , maar waar kan ik die sessie totalen zien?

edit: Sorry, heb het al gevonden... :o

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Op woensdag 10 april 2002 18:23 schreef Leuty het volgende:
Die heb ik allemaal al uitgezet. Als ik ze aanzet dan gaat de totale d/l waarde nog verder omhoog. Maar het verschil fluctueert ook vlg mij. Dan is het verschil zo groot en dan zo groot. Best wel raar. Wellicht is de return-waarde van de intel-drivers niet optimaal. Misschien moet ik ook eens mijn pc opnieuw opstarten waardoor alles gereset wordt. :)
Op woensdag 03 april 2002 11:49 schreef Talon het volgende:

Op woensdag 03 april 2002 13:09 schreef Leuty het volgende:

[..]

Ik las net iets van iemand ook over een Intel nic (zoals ik die ook heb). Waarschijnlijk zit ut um daar dan in...

Maar om ff te voldoen aan jouw vraag:
ik haal die gegevens uit control panel - network connections - internet connections - status van me kabel-nic. de uptime klopt wel met die van statbar, alleen de du dus niet... op zich niet super vervelend ofzo alleen een :? :)
Treedt blijkbaar alleen op bij Intel NICs dus... vreemd. De enige machine hier waar een Intel NIC in zit is m'n laptop, maar die geeft hier ook packets aan ipv bytes (Win2000). Dat kan ik zelf helaas dus niet testen :{

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier (win2k; 3com 905) heb ik ook transfer in KB ipv packets. Geen idee wie/wat dat verschil veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kix@$$
Op woensdag 10 april 2002 22:57 schreef Lusch het volgende:
Hier (win2k; 3com 905) heb ik ook transfer in KB ipv packets. Geen idee wie/wat dat verschil veroorzaakt.
de transfer hoort juist in KB ipv packets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The System
Op maandag 08 april 2002 22:24 schreef Mr. B. het volgende:

[..]

Hmm... vaag. Wat is de locatie van winamp.exe op jouw machine, en is die ook ingevoerd in het config scherm (tabblad File Paths)?
F:\Program Files\Winamp\Winamp.exe
ja staat ook in die file paths...

maar nog een probleem.. hij vergeet telkens mijn netwerk meter toe te voegen.. dus ik voeg hem toe.. na een restart is ie weer weg :? echt wazig en irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yo,
ik loop beetje ver achter jonges maar wat is dat voor programma?????
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:41
Op maandag 08 april 2002 01:25 schreef mr_fragle het volgende:

Het kost je vast veel geld. En als iedere gebruiken 1 euro overmaakt heb jij een goed uurloon,
ik mis die euro niet, en de postbank heeft weer wat te doen.

Hier dan, mijn allereerste "los" gekochte software (win98 en word niet meegerekend omdat die bij mijn comp zaten):D

Ik vind dat meer mensen dit moeten doen (en zeker mr_fragle :p) anders ben ik de enige sukkel die een euro overmaakt (8>

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2079363277

(en ik heb nog echt op versturen geklikt ook :D)

\edit
sorry voor de layout vern**king

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Dan verwacht je nu zeker private support of niet :? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:41
Op donderdag 11 april 2002 23:27 schreef SaURoN het volgende:
Eigenlijk wel ja.... maar dat is eigenijk niet eens nodig, het werkt prima hier,

Ik vind het alleen een beetje lastig dat die tooltips niet zichtbaar zijn als je je balk onderin hebt staan. Dat zou van mij het eerste verholpen mogen worden. Voor de rest istie perfect wat mij betreft

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Op donderdag 11 april 2002 14:19 schreef The System het volgende:

[..]

F:\Program Files\Winamp\Winamp.exe
ja staat ook in die file paths...

maar nog een probleem.. hij vergeet telkens mijn netwerk meter toe te voegen.. dus ik voeg hem toe.. na een restart is ie weer weg :? echt wazig en irritant...
Behoorlijk wazig ja... :?
Probeer eens HKEY_CURRENT_USER\Software\VB And VBA Program Settings\Globe Software\StatBar weg te gooien uit je registry; StatBar start dan met z'n default instellingen.

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Op donderdag 11 april 2002 14:23 schreef ramin35 het volgende:
yo,
ik loop beetje ver achter jonges maar wat is dat voor programma?????
:)
Neem een kijkje op de site en probeer het uit zou ik zeggen :)
Op donderdag 11 april 2002 14:36 schreef Prulleman het volgende:

[..]

Hier dan, mijn allereerste "los" gekochte software (win98 en word niet meegerekend omdat die bij mijn comp zaten):D

Ik vind dat meer mensen dit moeten doen (en zeker mr_fragle :p) anders ben ik de enige sukkel die een euro overmaakt (8>

[afbeelding]

(en ik heb nog echt op versturen geklikt ook :D)

\edit
sorry voor de layout vern**king
LOL... tnx! :D
Van die ene euro word ik natuurlijk niet rijk, maar het is een mooi gebaar :)
Op donderdag 11 april 2002 23:27 schreef SaURoN het volgende:
Dat kost wel iets meer dan 1 euro >:) ;)
Op vrijdag 12 april 2002 14:08 schreef Prulleman het volgende:

[..]

Eigenlijk wel ja.... maar dat is eigenijk niet eens nodig, het werkt prima hier,

Ik vind het alleen een beetje lastig dat die tooltips niet zichtbaar zijn als je je balk onderin hebt staan. Dat zou van mij het eerste verholpen mogen worden. Voor de rest istie perfect wat mij betreft
Dat van die tooltips ligt waarschijnlijk aan VB en/of Windows :(
Ik wil voor een volgende versie de tooltips helemaal zelf bouwen, daarmee zal dat iig verholpen worden.

StatBar.nl - @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
Op woensdag 10 april 2002 22:44 schreef Mr. B. het volgende:
Treedt blijkbaar alleen op bij Intel NICs dus... vreemd. De enige machine hier waar een Intel NIC in zit is m'n laptop, maar die geeft hier ook packets aan ipv bytes (Win2000). Dat kan ik zelf helaas dus niet testen :{
Het probleem wordt nu nog waziger :) Gisteravond liep de d/l van s.b. nog enigzins voor op die d/l van winxp, maar vanmorgen (of vannacht) is er iets bizars gebeurd. Zie het plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1068178605

De settings heb ik ook wel goed staan in s.b.; nml alleen mijn intel nic (=kabel nic) geselecteerd en de andere 2 zijn niet geselecteerd. De pc is in de tussentijd niet gereset, voorzover als ik weet is de kabel-verbinding ook niet verbroken geweest en ik heb zelf ook niet liggen klooien ergens met instellingen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is net winbar man.
Dikke naaapers van elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor het vragen maar zou ik meschien de source code mogen om te zien hoe jullie het maken.
Ik ben ook vet goed met vb :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Op zondag 14 april 2002 10:34 schreef kgeurts het volgende:
Dit is net winbar man.
1) winbar kwam poos naar statbar.
2) source is niet open

en doordat er 2 'naapers' zijn is er concurentie en dat is juist goed voor ons :) betere modules ensow ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. B.
  • Niet online
Op zondag 14 april 2002 10:24 schreef Leuty het volgende:

[..]

Het probleem wordt nu nog waziger :) Gisteravond liep de d/l van s.b. nog enigzins voor op die d/l van winxp, maar vanmorgen (of vannacht) is er iets bizars gebeurd. Zie het plaatje:

[afbeelding]

De settings heb ik ook wel goed staan in s.b.; nml alleen mijn intel nic (=kabel nic) geselecteerd en de andere 2 zijn niet geselecteerd. De pc is in de tussentijd niet gereset, voorzover als ik weet is de kabel-verbinding ook niet verbroken geweest en ik heb zelf ook niet liggen klooien ergens met instellingen :+
Wat je hier ziet is helaas volkomen normaal: de counter die StatBar uitvraagt slaat z'n waarde op in een 32-bits unsigned integer, en die springt dus bij 4 gig weer op 0 :{
Ik zal kijken of ik het ook op een andere manier kan uitvragen, maar voorlopig is er helaas niks aan te doen.
Op zondag 14 april 2002 10:34 schreef kgeurts het volgende:
Dit is net winbar man.
Op zondag 14 april 2002 10:36 schreef kgeurts het volgende:
Sorry voor het vragen maar zou ik meschien de source code mogen om te zien hoe jullie het maken.
Zoals SauRoN ook al zei: StatBar was er veel eerder dan Winbar, en het is idd niet open source (staat ook in de FAQ op statbar.nl).
Ik ben ook vet goed met vb :D.
Dan kun je het ook vast zelf nabouwen ;) :P

StatBar.nl - @GoT

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.