Verwijderd
Ik ook, maar dat is volgens mij uit de vorige post al gebleken.Op vrijdag 05 april 2002 19:10 schreef spott het volgende:
ALs het niet aan de dosis lef lag zouden er veel mere mense dood zijn nu, inclusief ik.
Wat ik me af vraag is er iemand die het heefd willen doen, het niet gedaan heefd, en nu helemaal van het idee af is? Ik bedoel dus niet dat ze nu wel willen leven, maar gewoon of zelfmoord 100% uit je leven verdwenen is, want ik merk dat dat bij mij dus niet zo is...
Hoe goed het ook gaat er blijft een vergiftigd gebied door mijn aqarium drijven...
Ik heb wel degelijk nagedacht over wat ik heb gepost, jij bent cker weten NIET de enige die zoets heeft meegemaakt. En je zegt het zelf al..jij bent achtergelaten, maar niet alleen jij, zijn ouders? Vrienden? Vriendinnen? Barst, ik hang mezelf op, pech dat me vrienden een onuitwisbaar spoor in hun geheugen hebben. Verrek de ouders die mij opgevoed hebben.Sorry, maar van deze opmerking gaat mijn bloed koken! Hoe kortzichtig kan iemand zijn
Jij hebt toch geen flauw idee wat in iemands hoofd omgaat, hoe iemand diep in de shit kan zitten.
Jezus man, denk eens na voor dat je hier wat plaatst!
En ja, ik heb het zelf meegemaakt, mijn (ex)vriend heeft zichzelf opgehangen nadat ik het had uitgemaakt. Maar toen ik zijn brief las, had ik er nog begrip voor ook. Hij had zoveel meegemaakt in zijn leven (echt hele erge dingen) en toen ik bij hem wegging, ja dat was de druppel.
Tuurlijk, ik ben erg kwaad en vooral verdrietig geweest, maar dat slijt (tuurlijk vergeet ik het nooit, wil ik niet eens) later had ik alleen maar begrip voor zijn beslissing.
Maar waar het omgaat is, iemand neemt die beslissing omdat die echt geen uitweg meer ziet. En op dat moment kies je voor jezelf de juiste oplossing en dan denk je niet aan de mensen om je heen.
Dus verdiep je eens in dit soort dingen, voordat je zulke achterlijke dingen zegt.
Het is zeker geen onzin in mijn ogen, jij kan er begrip voor hebben dat kan ik niet, ik kan het niet in me kop krijgen hoe iemand zijn leven vergooit.
sorry,
FlaP
"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming
Verwijderd
Verwijderd
Ja, dit is dus bij mij het geval. Ik heb het zo'n 3 jaar geleden geprobeerd geloof ik. De reden waarom ik het niet gedaan heb is te lezen in mijn vorige post in dit topic...Op vrijdag 05 april 2002 22:04 schreef SleepleSS666 het volgende:
[..]
Ik ook, maar dat is volgens mij uit de vorige post al gebleken.
Wat ik me af vraag is er iemand die het heefd willen doen, het niet gedaan heefd, en nu helemaal van het idee af is? Ik bedoel dus niet dat ze nu wel willen leven, maar gewoon of zelfmoord 100% uit je leven verdwenen is, want ik merk dat dat bij mij dus niet zo is...
Hoe goed het ook gaat er blijft een vergiftigd gebied door mijn aqarium drijven...
Ik zag het toen gewoon echt helemaal niet meer zitten. Ik zat in een hele moeilijke situatie... maar die situatie is veranderd, ik ben veranderd, mijn hele leefomgeving is zo ongeveer veranderd.
Ik ben nu echt helemaal van het idee af, denk er nooit meer aan (gelukkig niet)... ik zeg niet dat ik echt helemaal gelukkig ben nu, maar zelfmoord plegen? Neeeh... dat niet meer nee.
Ow... en het is heeft trouwens...
En dat is wat ik bedoel, je problemen heb je opgelost en het leven is er weer voor je, kan niet iedereen dat? Je zag blijkbaar in dat het een te makkelijke uitweg was...zoals ik heb beschreven in vorige posts..Ja, dit is dus bij mij het geval. Ik heb het zo'n 3 jaar geleden geprobeerd geloof ik. De reden waarom ik het niet gedaan heb is te lezen in mijn vorige post in dit topic...
Ik zag het toen gewoon echt helemaal niet meer zitten. Ik zat in een hele moeilijke situatie... maar die situatie is veranderd, ik ben veranderd, mijn hele leefomgeving is zo ongeveer veranderd.
Ik ben nu echt helemaal van het idee af, denk er nooit meer aan (gelukkig niet)... ik zeg niet dat ik echt helemaal gelukkig ben nu, maar zelfmoord plegen? Neeeh... dat niet meer nee.
Ow... en het is heeft trouwens...
Ik moest ff teruglezen maar ik vond exact wat ik zei in deze post van jou:
Dus dit bewijst wel degelijk wat ik zei denkik? Dit is waarom ik het laf vind en het wordt notabene letterlijk gezegd door iemand die het zelf wilde doen..Ik zou het zelf niet kunnen. Gewoon simpelweg omdat ik daar te laf voor ben denk ik, serieus. Er is te veel wat je zomaar in de steek laat, je hebt een familie en je hebt vrienden waarvan ik vind dat je daar gewoon rekening mee moet houden. Ik zie zelfmoord meer als een simpele uitweg, de makkelijkste oplossing; vluchten voor je problemen. Dat is het dus niet...
o ja dan nog wat
WTF denk jij wel niet dat je bent? Ik praat mee in dit topic, ik geef mijn mening, misschien iets subtieler moeten brengen..maar dan is me IQ nog niet laag toch? Ik zal je vertellen, ik zit op et GYM wwaar je niet heen komt met het IQ van een tafeltennisballetje..Kijk gewoon naar zijn andere posts op GoT dan kan je zijn iq inschatten en weet je dat hij er zelf niets aan kan doen.
BTW dit is mijn 1e flame op dit forum, wilde eigelijk zonder doen maar goed......... Gooi aub dit zeer intersante onderwerp niet dicht, modjes
Aantal posts: 79 <--jijkijk gewoon naar zijn andere posts bla bla bullshit
Aantal posts: 500 <--ik
Erm ventje...ik zeg nu toch ook niet, "a jij hebt 79 posts..ik 500 ik ben hier de slimmere dude? Ik ben beter want ik post meer? DUDE WAKE UP..
Van dit soort lui moet ik dus echt
Sorry dit was offtopic en had het hem misschien gewoon ff moeten mailen maar was een "hide e-mail"
En dat "ik wil geen flame starten" doe het dan niet??
* Flapmo verontschuldigd zich aan de GoTjes.. voor de reactie op de flame..
Verwijderd
Eeeh... zou je er in ut vervolg ook bij willen zetten tegen wie je ut hebt?!Op zondag 07 april 2002 11:27 schreef Flapmo eeh... iets...
...
maar om weer even ontopic te gaan: ik zei inderdaad dat het een (vaak te) makkelijke uitweg is. Toen zag ik het als de enige uitweg. Begrijp me niet verkeerd: ik heb respect voor degenen die het wel doen, ik kon het zelf niet. Met 'laf' bedoelde ik dus niet dat het een 'laffe' uitweg is, maar dat ik het zelf gewoon niet kon, niet durfde eigenlijk...
"Je zag blijkbaar in dat het een te makkelijke uitweg was..." - nee... het was eerder dus dat ik het gewoon niet kon. Als ik het kon, had ik hier niet meer gezeten... Nu pas zie ik eigenlijk in dat deze uitweg 'te makkelijk' was, toen nog niet...
"Dus dit bewijst wel degelijk wat ik zei denkik? Dit is waarom ik het laf vind en het wordt notabene letterlijk gezegd door iemand die het zelf wilde doen.." - nee, het is niet laf. Ik vind het zelfs dapper als iemand anders het wel het durft te doen... zoals ik zei: ik heb dus wel degelijk respect voor degenen die het wel doen. Iedereen heeft er zo zijn eigen reden voor... en juist omdat ik zelf ook in zo'n situatie heb gezeten, kan ik begrijpen dat er mensen zijn die het gewoon wel doen...
Maar je zegt nu dat je het wel inziet?
Hoe dat zo? Ben ik toch ff nieuwschierig naar. Zou wel eens willen weten hoe je er nu over denkt wat je vroeger wilde doen.
En dan bedoel ik, hoe zie je jezelf nu (hoe kijk je nu naar jezelf zoals je vroeger was)?
Verwijderd
Ik vind persoonlijk zelfmoord in een woord: ZWAK!
Voor alle problemen is er wel een oplossing, en zelfmoord hoort niet bij de oplossingen, want je lost er namelijk geen problemen mee op, wat je namelijk doet is je 'ontloopt' een of de problemen juist, en nu kun je wel zeggen al je problemen zijn opgelost want je leeft niet meer nadat je zelfmoord hebt gepleegt...daar valt wat voor te zeggen maar je lost helemaal geen problemen op want de problemen blijven bestaan enkel het verschil is dat jij niet leeft waardoor jij er geen last meer van hebt...
Wat je persaldo doet is je leven weggooien in ruil voor verlichting van je 'onverdragelijke' geestelijke pijnen ...maar er is altijd licht aan het einde van de tunnel... er is altijd wel een kans..en meestal is dezer kans erg groot dat het leven weer even verukkelijk wordt als voor de meeste mensen.
En nog iets...zonder pijn..geen fijn..als je niet geleden hebt hoe kun je dan genieten..
Als je niet weet wat pijn is hoe kun je dan weten wat fijn is.
Het leven is een grote uitdaging en als ik bij elk opstakel het bijltje erbij neer zou gooien dan zou mijn leven ook niks zijn...be strong..go on..
Niet te vergeten dat dit mijn mening is en mijn kijk op het leven als jij er anders over denkt..prima..maar zo denk ik er over en er is naar 'mijn' mening gevraagt en die krijgen je dan ook!
Verwijderd
Maar hieruit blijkt wel dat iedereen er een duidelijke mening over heefd.
Zelfmoord is een vlucht, maar is vluchten altijd zwak? Soms is het de eenige logise oplossing, je kan als guppie wel tegen een groep haaien gaan vechten maar, maak je een kans? Je kan vluchten wat dan heel verstandig is maar dan... Dus je moet vluchten en later terug komen als je sterker bent, om je over je angst heen te helpen. dus Pleeg geen zelfmoord, zoek naar een andere manier...En schrijf er een brief of een gedicht over dat helpt, echt!
Dan ben jij niet in staat te begrijpen wat er in het hoofd van een zelfmoordenaar omgaat. Wees gelukkig dat het in jouw hoofd nooit zo zwart geweest is. Eenieder die het zwart kent begrijpt zelfmoord. Begrijpt dat zelfmoord geen keuze is, maar een logisch gevolg van het niet kunnen omgaan met de opgestapelde stress in iemands leven.skunkah schreef:
Ik vind persoonlijk zelfmoord in een woord: ZWAK!
Iemand die zelfmoord pleegt is misschien zwakker dan jij, zwakker in de zin van een lagere stress-resistentie hebbende. Maar hij/zij kan ook gewoon met veel meer stress dan jij hebben moeten leven. Dat kan je slechts weten als jij zijn/haar leven had geleefd en al-dan-niet hetzelfde had gedaan.
Zelfmoordenaars zijn zelden zelf direct verantwoordelijk te houden voor hun actie; geestelijk gestoorden hou je nu eenmaal niet verantwoordelijk voor hun acties.
[Ja, zelfmoord plegen is een geestelijke stoornis in elke zin waarin geestelijke stoornissen zinvol te definieren zijn; denk eerst na over die definitie voor commentaar op mijn typering te leveren. Geestelijke stoornissen ontstaan buiten iemands eigen directe invloed; een onvermogen tot die invloed kan je zwakte noemen. Ik noem het: pech. Er is niets mis met geestelijke stoornissen.]
Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?
Verwijderd
Mensen, kijk eens naar de titel van deze topic...iedereen mag zijn eigen mening hebben, dus als de een het zwak vind heeft hij of zij recht op die mening, dus ga niet zeggen dat die persoon kortzichtig is. Wat ik van zelfmoord vindt...zie mijn vorige reply's.hoe staan jullie tegenover zelfmoord?
Verwijderd
1 het is laf , omdat je problemen uit de weg gaat
2 is het erg gedurfd omdat je jezelf van het leven berooft
Dus het is allebei en dat is voor iedereen heel persoonlijk. Je weet nooit wat iemand heeft meegemaakt waardoor ie het wil doen etc etc.
Dus laat iedereen in zijn waarde en als iemand die keuze maakt om het wel te doen, dan moet diegene dat zelf weten, maar dat is mijn mening
We waren eerst beetje over de basic-stuff aan het praten.
Maar toen vertelde hij dat het uit was met zn vriendin...
Ik vertelde hem dat hij er wel weer bovenop zou komen.
Toen vertelde hij mij dat hij met de dood is bedreigt door een "vriend" van hem.
Deze vriend was niet wat je 'een vriend' kan noemen maar zo rekent deze vriend zich wel bij mijn vriend (ist nog te volgen?)
Deze vriend is ZWAAR crimineel en mijn vriend weet genoeg om deze gozer voor de komende 15 jaar de bak in te krijgen.
Met als gevolg dat deze vriend mijn vriend met de dood bedrijgt inclusief zijn neefje van 4 (met pistool) en probeert de crimele vriend mijn vriend in de criminele wereld te trekken zodat hij nix kan/zal zeggen tegen de politie.
Deze stress en grote druk en tegenvallers heeft mijn vriend in een erge depressie doen vallen.
Hij heeft hierdoor, door alle stress, de afgelopen week al enkele pogingen tot zelfmoord gedaan!
Wat moet ik tegen zo iemand zeggen om het hem uit zn hoofd te praten??
Tis echt een hele goeie vriend van me en ik zou echt in een heel diep gat vallen als hij zichzelf echt wat aandoet!
Verwijderd
als ik me weer weken doodverveelde en weer kutcijfers haalde of gewoon klote voelde
maar ik zou het denkik nooit doen omdat er vast nogwel leuke dingen komen
Verwijderd
Een aantal zinnen om (mogelijk) het ijs te doorbreken.Op woensdag 10 april 2002 23:40 schreef Gehaktbal het volgende:
..................
..................
Wat moet ik tegen zo iemand zeggen om het hem uit zn hoofd te praten??
Tis echt een hele goeie vriend van me en ik zou echt in een heel diep gat vallen als hij zichzelf echt wat aandoet!
"Stel je zou over 2 maand verlost zijn van de situatie waarin je nu zit, zou je dan NU zelfmoord plegen ?"
Waarschijnlijk is het antwoord hierop, nee.
(Anders had jou vriend buiten deze problemen wel eerder pogingen gedaan denk ik dan maar.)
"Je bent er niet meer, en deze criminele vriend word alsnog voor 12 jaar opgepakt ! Heeft hierdoor jou zelfmoord nut gehad ?"
Een mogelijk antwoord hierop zou kunnen zijn.
Ja, want dat weet ik dat toch niet. En ik ben niet meer bewust van mijn huidige situatie."
Misschien moet jezelf een aantal van deze fictieve stellingen bedenken, en daarmee je vriend confronteren.
Stel je geeft hem pak weg 5 stellingen, de kans is groot dat er zowel JA als NEE antwoorden komen.
En dan kun je hem zelf confronteren met het feit, hoe betrekkelijk uiteindelijk alles is.
Hopende dat dit hem een zetje in de goede richting geeft om toch door te gaan.
Zo zou ik het tactische gedeelte ongeveer aanpakken.
En daarnaast ervoor hem zijn, iemand die niet stevig met beide voeten op de grond staat heeft iemand of meerdere vrienden nodig. En zeg gewoon tegen hem wat het met je doet als hij er niet meer zou zijn.
Laat hem vooral weten, dat je er voor hem bent. En dat hij zich vertrouwd bij jou voelt.
Hoop dat je hier iets kan uithalen. sterkte !
ZELFMOORD:
Ik vind het jammer dat een leven op deze manier eindigd, dat vind ik.
Verwijderd
Why live if you will die
Why die when you can live
Do the living know they will be forgotten in death.
Whats life anyway
--RvA
He who doesnt want to get hurt shouldnt live
Every one gets hurt in life
Do the good times out way the bad
Only way of knowing is living a life time
and once you know it is to late to decide live or die
--RvA
Verwijderd
aan de ene kant is het natuurlijk wel goed, aangezien het persoon zelf heeft gekozen dood te gaan.. maar de gevolgen daarvan zijn wel weer famillieleed...
aan de andere kant vind ik het weer laf, om zo de wereld te verlaten omdat je in de problemen zit...
Verwijderd
Veel mensen weten niet wat depressiviteit inhoud.
Het dringt maar niet door dat het een aandoening is, waar de lijder geen invloed op heeft en dat verholpen moet worden met medicijnen
veroorzaakt door een tekort aan chemische stoffen ( oa seratonine dacht ik ) in de hersenen die nodig zijn om stress te kunnen verwerken of om je gewoon blij te voelen
Bij langdurige blootstelling aan stress en tegenslagen kunnen die stoffen uitgeput raken waarna men niet meer in staat is om problemen te relativeren
wat zich uit in een zenuwinzinkingen, hyperventilatie, angst en paniek stoornissen etc..
wat getriggered kan worden door een willekeurige tegenslag
Iemand die niet weet hoe dat voelt kan absoluut niet oordelen over iemand die zelfmoord pleegt
iemand die wel weet hoe dat voelt zal het een zelfmoordenaar iig niet kwalijk nemen
Lafaards zijn degene die vanuit hun luie stoel oordelen terwijl ze zelf nog nooit serieeuse ellende hebben hoeven doorstaan
Verwijderd
Toch wil ik momenteel niets liever dan leven en ik kan het totaal niet meer begrijpen dat er mensen zijn die zelfmoord plegen. Mensen die gezond zijn, mensen die jong zijn, of mensen met een gezin of vrienden en familie. Ik weet dat er altijd een oplossing is voor je problemen, maar zelfmoord is geen oplossing. Ik denk dat mensen die zelfmoord plegen er écht wel goed over nadenken voor ze het doen, maar ik denk tóch dat ze niet beseffen hoeveel het waard is om bijvoorbeeld gezond te zijn en zonder beperkingen te kunnen leven... Of om vrienden en familie om zich heen te hebben... Zelfmoord is in mijn ogen niet goed te praten hierom. Leven is een geschenk, van je ouders, van God, dat moet iedereen voor zichzelf maar zeggen. Maar verspeel het niet!
Maar het is zo goed als altijd erg vervelend voor de achterblijvers!
Over dit onderwerp komen altijd de opmerkingen naar boven van; "Ik zou het nooit doen" "zonde van een leven" e.d.
Maar je moet wel begrijpen dat de een meer om zijn leven geeft dan de ander.
Mijn drang naar leven is echt niet groot. Ik ben wel (redelijk) gelukkig nu, maar dat ik nou koste wat koste
in leven wil blijven...nah nee. Heb ik ook nooit gehad.
Nou komt daar ook nog eens bij dat ik eigenlijk wel benieuwd ben hoe ALLES in elkaar zit. En ik geloof dat ik als ik dood ben alle antwoorden krijg! (YES!)
Ik heb een periode gehad (10 jaar terug ongeveer) dat ik erg veel bezig was met zelfmoord.
Ik had er gewoon elke dag, elke minuut geen zin meer in. Ik had geen doel meer in het leven!
Iedereen heeft het er wel over of zelfmoord wel of geen oplossing is. Maar ik zocht echt niet naar een oplossing.
En natuurlijk denk je dan aan je familie en vrienden enzo. Maar als je het echt niet meer ziet zitten,
dan is dat ook maar het enige kleine min puntje. Geloof het of niet, maar het enige wat me toen heeft weerhouden van zelfmoord. Is dat ik toen nog is God geloofde en ik was er van overtuigd dat zelfmoord echt niet mag van God.
Maar goed nu 10 jaar later, gaat het weer niet zo goed met me. Maar nu heb ik 2 kids!
En al crepeer ik van de pijn en ellende, ik zal er zeker tot hun 18e altijd voor ze zijn en alles voor ze doen!!!
Voor mij is de dood een bevrijding geen vervelend einde.
(ik ben zelfs meestal een beetje jaloers op degene die zelfmoord gepleegd heeft)
jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.
Verwijderd
PUNT UIT
Verwijderd
Dat zou jij ook eens moeten proberen.
Verwijderd
Verwijderd
Je kan niet gewoon zeggen, ok het is leuk geweest en je snijd je pols open.
Een vriend van mij heeft zelfmoord gepleegt(2 jaar trug volgens mij) en hij zag het echt niet meer zitten.
Het ging slecht op school en had haast geen vrienden.
Hier leefde hij al een tijdje mee en zijn problemen stapelden zich telkens op.
Maar zijn vriendin maakte het uit en hij was er zo 'kapot' van dat hij zichelf ophing.
Zijn familie, vooral zijn zus, en vrienden(waar hij niet zo veel van had....) zijn er nog steeds niet overheen.
Dus ik denk dat dit nog een punt is om tegen zelfmoord te zijn, want je neemt je eigen leven maar ondertussen verwoest je die van een ander.
ff wat typo's die ik zo kon zien eruit gehaald...
Verwijderd
En ik vind zelf wel dat sommige jongeren het hier echt niet makkelijk hebben... en dat het ze misschien aanzet tot zelfmoord, maar als je vergelijkt hoe mensen het in andere landen hebben vind ik het echt onterecht om hier ongelukkig te zijn.
Tuurlijk zit het wel is tegen en het leven kan hard zijn, maar ik vind nog altijd dat je het beste uit het leven moet halen, en je gelukkig moet zijn met de mensen die je om je heen hebt en van je houden.
Daarom vind ik zelfmoord ook heel egoistisch.. want hoe zullen die mensen eraan toe zijn als ze hun zoon of dochter ineens kwijt zijn? Daar hebben hun hun hele leven verdriet van..
Oké, maar als je nu geschift bent?dat is toch ook niet normaal een beetje jezelf ombrengen dan moet je wel geschift zijn hoor (vind ik)
En regelmatig dit
Als je nou echt alle wegen geprobeert hebt?
Doketers, psychiaters, Pillen en nog meer pillen, Lang ertussen uit, meer je best doen, meer dan 100% je best proberen te doen.....
SORRY HOOR, maar op een gegeven moment houd het echt op hoor!
Niet iedereen heeft een 'normaal' of leuk leventje in z'n kop!
Of zoiets als die 5 a 10 dutchbatters die zelfmoord hebben gepleegt. Wat vind je daar dan van?
ALs je geweten je niet met rust kan laten?
Of als je elke nacht verschrikkelijke nachtmerry's hebt?
Verwijderd
Trouwens, voor de gelovigen onder ons reincarnatie (typo zoiets).
Nou das mooi, alle ellende weg en kom je terug als ???? maakt niet uit maar wellicht is het beter.
Ik ben 36 WINTERS oud en heb een poging tot zelfdoding gehad (alc+med), helaas en dat vindt ik nog steeds kwam ik na 2 dagen van IC.
Heb al heel wat opname's ed gehad overal om me van de problemen af te helpen maar....steeds weer met het vallen van het blad, door problemen met mijn ziekte (gewenning aan med.) voel ik me kl#te.
Ik zit nu veel op internet en betrap me erop dat ik steeds weer google naar sites die gaan over zelfdoding........
afijn nu zit ik er dus weer op................
Ik denk dat het gevoel dat andere krijgen van deze opmerking van jou, dat dat ook bepalend is over de mening van zelfmoord .Ik ben 36 WINTERS oud en heb een poging tot zelfdoding gehad (alc+med), helaas en dat vindt ik nog steeds kwam ik na 2 dagen van IC.
Als ik dat zo lees, krijg ik er een droevig teleurstellend gevoel bij. (dat na 2 dagen helaas bijkomen in de IC.
Maar KimPire, als je de winter weer hebt overleefd, heb je in de zomer zon dan wel lol in het leven?Heb al heel wat opname's ed gehad overal om me van de problemen af te helpen maar....steeds weer met het vallen van het blad, door problemen met mijn ziekte (gewenning aan med.) voel ik me kl#te.
Of is het allemaal redelijk f#cked, en is de winter Super?
offtopic: hehe ik eet inderdaad pimmetjes van Lu, en YES PIM for President!
Verwijderd
ik heb er wel aan ged8 ook .. toen ik me zwaar depressief voelde.. maar ook weet ik van mezelf dat ik mezelf nooit zou kunnen vermoorden..voor sommigen is het misschien uit je lijden verlossen .. maar ik vind dat mensen gewoon door moeten blijven gaan .. en proberen met wat er ook is erbovenop te komen.. hulp zoeken ofzow..Op vrijdag 29 maart 2002 22:07 schreef hikerke het volgende:
wat ik mij afvraag is, hebbe jullie ooit al eens aan zelfmoord gedacht?
zo ja, wat heeft jullie tegengehouden (bij deze vraag moet je niet denken dat ik jullie dood wil)
en wat vinden jullie van iemand die zelfmoord pleegt:zot of als hij echt zijn leven beu is kan ik dat begrijpen
ikzelf heb er al eens over na gedacht
en ik snap het dat mensen zelfmoord plege, als ze er eerst lang over nadenken toch
Dude wat dacht je, ach ik voel me kl#ten, laat ik van een brug springen?!?!Op donderdag 18 april 2002 08:16 schreef freaky1983 het volgende:
[..]
maar ik vind dat mensen gewoon door moeten blijven gaan .. en proberen met wat er ook is erbovenop te komen.. hulp zoeken ofzow..
We hebben het natuurlijk over mensen die ALLES al geprobeerd hebben wat in hun macht is!
Het zit iets ingewikkelder in elkaar, dan gewoon wat meer proberen of even hulp vragen.
(ik weet niet of ik zo'n opmerking nou beledigend of naief vind