Op woensdag 10 april 2002 09:23 schreef eendje het volgende:
[..]
dit vind ik zo'n bediele opmerking..
ten eerste ms is niet de ontwikkelaar maar de uitgever....
ten tweede tis een overweging die je maakt als producer om de mogelijkheid te geven om je char van single player te exporteren naar multi.. en ze zullen heus wel aan dit soort problemen hebben gedacht...
wat ik al eerder zei, je speelt dit toch voornamelijk met mensen die je kent (aangezien je toch eerst een server moet opzetten ed) dus tis net als met diablo2 tcp/ip games... speel alleen maar met vriendjes

Als GPG het idee heeft gehad hiermee een solide massively multiplay spelvorm uit te brengen dan hebben ze het wel goed mis. Het is toch overduidelijk dat het een kolossale fout is om te kunnen cheaten in single player om vervolgens doodleuk je character in multiplayer te kunnen importeren? Om maar niet te spreken van het idee om je character lokaal op te slaan in plaats van op hun servers online (ala Bnet dus). Hoezo hackable... GPG weet dit ongetwijfeld en dus zal het wel zo zijn dat ze er juist voor gekozen hebben om dit allemaal niet te regelen. Oftewel, de multiplayer community zal zo om zeep geholpen worden. Jij hebt het steeds over peer to peer gamepjes met vrienden. En blijkbaar heb je dat bij Diablo ook gedaan. Nou ik (en veeeele anderen) speel veel liever massive multiplayer online. Maar da's een kwestie van smaak. Tuurlijk kun je gewoon met je maten een gamepje maken, maar met onbekenden spelen is dus niet meer leuk omdat ze waarschijnlijk allemaal binnen twee weken level 150 zijn en alle andere cheats ook hebben gebruikt.
GPG mist daardoor imho uiteindelijk veel cash. Zo simpel is het. Het online gebeuren gaat uit als een nachtkaars als hier niet snel iets aan gedaan wordt.
Nog zo'n kolossale fout is dat je niet met the Zone kan connecten als je ICS gebruikt. ICS is ffs _gemaakt_ door Microsoft. Dan mag je toch wel verwachten dat ze een game publishen die werkt met hun eigen programmatuur...
Hier zijn ze geloof ik wel mee bezig om dit op te lossen.
Ik zie het gewoon zo: We hebben nu allemaal Diablo2 en Battle.net mogen ervaren twee jaar lang ofzo. Daar is het gewoon goed (iig beter) geregeld. Komen ze nu aanzetten met DS waarbij je gewoon kan cheaten zonder enige moeite. Sja dan moeten ze niet denken dat we daar blij mee zijn. Ze hebben tijd genoeg gehad om het van Bnet af te kijken.
Conclusie: Ze willen het gewoon niet zo doen en hebben andere ideeen ofzo..nou helaas, DS is supetvet, maar online moet ik het allemaal nog maar zien gebeuren..
Op een ander forum las ik hetvolgende en dat is denk ik inderdaad hoe het zit.
"Gas Powered Games is a small company and does not have the resources to maintain closed servers like the realms for Blizzard's Diablo II. However, they did a great thing by giving the host the power to kick or ban people from multiplayer games. If someone comes in your game with a hacked character or starts using cheats, just ban them. Problem solved. In some ways it's actually better than closed servers because its far more secure (since you can't hack your way around a person behind the keyboard with the power to ban you) and much cheaper to implement. It's a great idea."