The angle of the dangle is directly proportional to the heat of the meat.
Verwijderd
Je ken in je KDE Control center bij "fonts" aanvinken dat ie Anti Aliasing moet gaan gebruiken.Op maandag 20 mei 2002 14:23 schreef sundevil het volgende:
[..]
Vertel... How do I proceed?
Verwijderd
Op maandag 20 mei 2002 14:23 schreef sundevil het volgende:
[..]
Vertel... How do I proceed?
- Zet de 'Use AA for fonts' optie aan in 't Control Center (LookNFeel)
- Herstart KDE (X ook dacht ik)
- Als fonts niet geAA'ed zijn: - Zorg voor TrueType fonts (liefst die van Windhoos)
- Installeer deze fonts aan de hand van onderstaande link (of via de brakke font-import optie van Mandrake)
- Documentatie
Zorg er ook voor dat de bytecode interpreter van FreeType(2) AAN staat (opnieuw compileren: kijk op www.FreeType.org voor meer info hierover), anders ziet het er nog steeds niet uit
deze interpreter staat standaard UIT wegens bepaalde software patenten waardoor het in sommige landen 'illegaal' is om die interpreter te gebruiken (F*CK de software patenten
Die heb ik aangevinkt. Geen resultaat echter. Met de search ben ik vanalles tegen gekomen over AA fonts, maar dit houd allerlei (re)compiles etc. in(?). Aangezien ik toch bezig ben met KDE 3 te compilen (net QT gecompiled zonder AAOp maandag 20 mei 2002 14:29 schreef Tux_NL het volgende:
[..]
Je ken in je KDE Control center bij "fonts" aanvinken dat ie Anti Aliasing moet gaan gebruiken.
Hij vergeet er bij te zeggen dat je ook een recente XFree moet hebben, met RENDER supportOp maandag 20 mei 2002 14:51 schreef sundevil het volgende:
[..]
Die heb ik aangevinkt. Geen resultaat echter. Met de search ben ik vanalles tegen gekomen over AA fonts, maar dit houd allerlei (re)compiles etc. in(?). Aangezien ik toch bezig ben met KDE 3 te compilen (net QT gecompiled zonder AA), ga ik hiermee maar verder. Eerst maar weer QT opnieuw compileren dan maar...
(xdpyinfo, als het er niet tussen staat gaat het feest niet door
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
- AA aan staan voor KDE.
- Windows fonts geinstalleerd.
- Freetype 2 gedowned / gecompileerd / geinstalleerd:
.h file aangepast voor bytecode interpreter
make setup
make
make install
Met de standaard freetype ziet het er niet anders uit dan met de nieuwe. Het kan aan mij liggen, maar.... Sommige zien er wel lekker uit, maar anderen totaal niet.
Hoe kan dit? Oordeel zelf:

BTW; Wel een beetje off-topic allemaal. Sorry daarvoor.
Verwijderd
Staat dat hint geval ook aan? (auto hinter oid)Op maandag 20 mei 2002 16:33 schreef sundevil het volgende:
Hier staat alles in Tahoma en dat ziet er echt perfect uit met FreeType 2.1.0, Auto hinter en Bytecode interpreter.
(ik gebruik trouwens wel de gekleurde AA ipv de standaard grijswaarden - is eigenlijk bedoeld voor LCD schermen, maar sinds ik dat gebruikte in Windows XP (ClearType) ben ik daar helemaal weg van)
Probeer anders eens een ander lettertype?
(misschien eentje die erop lijkt ofzo - of kijk eens wat rond op 't web voor kwalitatief goede lettertypen)
Je kan trouwens ook nog van alles aanpassen in je XftConfig..
Zucht! Je hebt me wel wat aangesmeerd he, met je AA ;)! Over die auto hinter... daar heb ik geen speciale dingen voor gedaan om die 'aan te zetten'. Kweet niet of ie er standaard in zit?Op maandag 20 mei 2002 17:08 schreef paasklaas het volgende:
[..]
Staat dat hint geval ook aan? (auto hinter oid)
Hier staat alles in Tahoma en dat ziet er echt perfect uit met FreeType 2.1.0, Auto hinter en Bytecode interpreter.
(ik gebruik trouwens wel de gekleurde AA ipv de standaard grijswaarden - is eigenlijk bedoeld voor LCD schermen, maar sinds ik dat gebruikte in Windows XP (ClearType) ben ik daar helemaal weg van)
Probeer anders eens een ander lettertype?
(misschien eentje die erop lijkt ofzo - of kijk eens wat rond op 't web voor kwalitatief goede lettertypen)
Je kan trouwens ook nog van alles aanpassen in je XftConfig..
Ook zag ik dat me libs niet in /usr/lib/ is gekomen (MDK standaard), maar in /usr/local/lib/. Daarna heb ik alleen de symlink van /usr/lib/libfreetype.so.6 veranderd naar de .so in /usr/local/lib/. Dit is geen oplossing!
Kga eerst maar es wat nuttigs doen
Verwijderd
Heh, maar met AA zien de meeste lettertypen er wel veel smakelijker uit, toch?
AFAIK staat die auto hinter standaard aan.. en die libs kan je in de goeie directory krijgen door nog ff een keertje opnieuw te configgen met een of andere extra optie, bouwen en installeren maar ik neem aan dat je dat wel weet.
En ik zal voortaan m'n mond wel houden
Geeft helemaal nix hoor. Het ziet er inderdaad veel beter uit en ik wil het nog wel voor mekaar krijgen (ooit). Zoals ik al zei was ik ook al bezig met KDE 3 en dus kan ik daarmee van voor afaan beginnen.Op maandag 20 mei 2002 20:11 schreef paasklaas het volgende:
offtopic:
Heh, maar met AA zien de meeste lettertypen er wel veel smakelijker uit, toch?
AFAIK staat die auto hinter standaard aan.. en die libs kan je in de goeie directory krijgen door nog ff een keertje opnieuw te configgen met een of andere extra optie, bouwen en installeren maar ik neem aan dat je dat wel weet.
En ik zal voortaan m'n mond wel houden
Klooi wel wat verder. Als het gelukt is maak ik er een smakelijke screenshot van om die hier te showen (toch niet helemaal OT
Hmm, die ziet er wel goed uit. Embedded Mozilla met AAOp maandag 20 mei 2002 20:53 schreef blouweKip het volgende:
*skipstone browser*
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
ik ga morgen nog een pgoing trachten debian te installen hopelijk lukt het deze keer wel en dan ook gelijk maar weer winex proberenOp maandag 20 mei 2002 22:37 schreef blouweKip het volgende:
valt wel mee toch? alleen jedi knight 2, mohaa en sof2 zijn niet geport, alledrie werken met wine (niet mioelijk als ze gebruik maken van de q3 engine)
Ik heb tijden lang met Windowmaker en daarna Blackbox gewerkt, maar toen gebruikte ik Linux en FreeBSD op de desktop alleen maar om MP3'tjes te spelen en de GTK API te lerenOp maandag 20 mei 2002 21:37 schreef JJJ het volgende:
Hehehe, ik ben van KDE3 naar Gnome 1.4 gegaan en vandaar naar fluxbox![]()
Nu wil ik er meer mee doen, zover dat ik het mijn primaire desktop wordt en Windows er alleen nog maar voor speciale gevallen opstaat .. en dan begint het toch vervelend te worden als je geen goede filemanager hebt, waarmee je ff op de drag'n'drool manier kunt werken (Windows heeft zijn sporen achtergelaten vrees ik)
KDE3 vind ik in principe een fijne desktop, is alleen wat traag. Maar daar zal ik minder last van hebben als ik mijn PC binnenkort upgrade naar Duron of misschien zelfs Athlon (hangt van mijn budget af
GNOME 1.4 ziet er leuk uit, maar ik mis het geheel ervan. GNOME is meer samengeraapt uit allerlei programmatuur die nu ineens samen moet werken; ik mis de uniformiteit ervan. Ik heb al wel gelezen dat dit beter zou zijn in GNOME 2.0, onderzoeken zal ik het iig als het zover is
En tja; Fluxbox, Windowmaker, Enlightenment (pre E17), IceWM, enzovoorts zijn pure window managers; geen desktop.
ik moes hem wel af en toe helpen...Op dinsdag 21 mei 2002 15:56 schreef 2P het volgende:
Sun Solaris 8.
Deze heb ik op school geinstalleerd, de leraar kwam er niet uitdus toen vroeg ie aan mij of ik het wou proberen.
Lukte wel aardig, hieronder dus het resultaat:
[afbeelding]
morgen effe meer systeempjes installen als het lukt
Hmm... school en linuxOp dinsdag 21 mei 2002 15:56 schreef 2P het volgende:
Sun Solaris 8.
Deze heb ik op school geinstalleerd, de leraar kwam er niet uitdus toen vroeg ie aan mij of ik het wou proberen.
[afbeelding]
Helpen? haha no wayOp dinsdag 21 mei 2002 16:04 schreef _MaLa_ het volgende:
[..]
ik moes hem wel af en toe helpen...
morgen effe meer systeempjes installen als het lukt
Misschien kan ik jou morgen beter helpen
Mijn desktop heb ik trouwens nog niet gepost.
Stelt niet veel voor hoor. Ik had nog geen tijd om KDE 3 te installeren.
nog veel nt4 bakken maar er komt binnenkort verandering in !Op dinsdag 21 mei 2002 16:15 schreef JJJ het volgende:
[..]
Hmm... school en linuxWelke school en opleiding als ik mag vragen?
maar word xp of 2000...
verder waren we hier bezig om wat systemen klaar te maken voor cursisten !

Bezoekadres: Bovenbuurtweg 7
6717 XA Ede
Postadres: Postbus 470
6710 BL Ede
Telefoon: 0318-664100
Fax: 0318-664141
P.S: trouwens welkom op tweakers 2P
Ik doe MBO Technische Informatica.Op dinsdag 21 mei 2002 16:15 schreef JJJ het volgende:
[..]
Hmm... school en linuxWelke school en opleiding als ik mag vragen?
Een leraar moest Solaris installeren voor een 1 of andere cursus die daar werd gegeven.
Maar het lukte niet helemaal dus toen mocht ik het proberen
Verder krijgen we wel les in Linux, maar dat is te simpel voor mij
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Verwijderd
Programma wat hier te zien is heet Moonlight 3D en is een nogal beperkte kloon van Softimage|3D
Plaatje is gerenderd met de nieuwste beta van POV-Ray 3.5
Waar heb je die desktop vandaan?Op dinsdag 21 mei 2002 21:23 schreef Lethalis het volgende:
[Afbeelding]
Wou ik altijd al tegen iemand zeggen op MSN
ik herinner me ook een Xinerama versie, maar ik kan em niet vinden
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Op woensdag 22 mei 2002 12:06 schreef CyBeR het volgende:
[..]
Waar heb je die desktop vandaan?
ik herinner me ook een Xinerama versie, maar ik kan em niet vinden
Verwijderd
gewoon nieuwsgierig

De grote versie is groot (1,5 Mb)
Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs
Verwijderd
dat is een custom icon set voor Adium: http://64.90.168.102/Op woensdag 22 mei 2002 19:36 schreef MacFan het volgende:
Hey sharky, ik zag in je dock een app staan met een icoontje van een "vogeltje" wat is dat voor app?
gewoon nieuwsgierig
de laatste van Gentoo, zie ik Xchat met transparency mag ik vragen hoe je dat voor mekaar heb gekregen ??Op woensdag 22 mei 2002 13:11 schreef r3b00t het volgende:
Om ook maar ff mee te doen:
[1280x1024] SGI Indy | Debian | Blackbox | Native X
[1280x1024] SGI Indy | Debian | WindowMaker | X terminal
[1600x1200] Athlon | Debian | WindowMaker | Native X
[1600x1200] Athlon | Gentoo | Kde3 + liquid + marbles | Native X
* GeeMoney keek de opties nog eens flink door en heeft gevind
Verwijderd
Caramba,da's toevalligOp dinsdag 21 mei 2002 16:18 schreef _MaLa_ het volgende:
[afbeelding]
P.S: trouwens welkom op tweakers 2P
Het is wel keigezellig met al die "Carnval" liefhebbende dudes!

Is het internetten een beetje sneller geworden daar, dat was wel om te huilen zeg
Het is wel een goed school, als ze iets minder lesuitval zouden hebben
nog een vraag
het was zeker van leewen of nie
Verwijderd
Settings->Setup->Channel Window->Transparent BackgroundOp donderdag 23 mei 2002 02:26 schreef The_Dart het volgende:
...Xchat met transparency mag ik vragen hoe je dat voor mekaar heb gekregen ??

Klik op de foto voor de grote versie (1,6 Mb)
Waar heb ik deze al eerder gezienOp dinsdag 21 mei 2002 15:56 schreef 2P het volgende:
Sun Solaris 8.
[afbeelding]
Ff een theme aan het testen:

Weliswaar een windows shot maar jullie vergeven het me vast wel

And the beast shall be made legion. Its numbers shall be increased a thousand thousand fold. The din of a million keyboards like unto a great storm shall cover the earth, and the followers of Mammon shall tremble. from The Book of Mozilla, 3:31
Damn.. waar te downen
Wie weet trouwens waar die theme van jlo is waar ze een tijgerpak draagt... k loop m al een tijdje te zoeken
And the beast shall be made legion. Its numbers shall be increased a thousand thousand fold. The din of a million keyboards like unto a great storm shall cover the earth, and the followers of Mammon shall tremble. from The Book of Mozilla, 3:31
Verwijderd
wm.theme.orgOp zaterdag 25 mei 2002 01:01 schreef RedSonja het volgende:
[..]
Damn.. waar te downen
Wie weet trouwens waar die theme van jlo is waar ze een tijgerpak draagt... k loop m al een tijdje te zoeken
heet t 'lopez' theme... :-) that is, daar heb ik m vandaan
Ik moet hem nog uploaden naar 1 van de themes sites. Laat hier wel een post achter als ie er staat.Op zaterdag 25 mei 2002 01:01 schreef RedSonja het volgende:
[..]
Damn.. waar te downen

Dit is Linux for Windows 9X op een Toshiba 100 CS laptop. Die distro is afgeleid van Monkey Linux, wat weer afgeleid is van Slackware.
Je ziet TkDesk, fvwm2-95 als window manager, de background is blue4

- Archlinux 0.3devel* (www.archlinux.org)
- KDE 3.0.1 (www.kde.org)
- Marbles iconen (www.kdelook.org)
- High performance liquid theme (www.kdelook.org)
- Floor Jansen als achtergrondje (www.afterforever.com)
- Kluje (kluje.sourceforge.net) ; voor me Livejournal
- Gaim (gaim.sourceforge.net) ; dé IM voor linux (imho)
*Arch is een kleine distro geöptimaliseerd voor de i686 met devFS; voor de mensen die niet bang zijn van scripts en de commandprompt
EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor
Hij staat nu op http://wm.themes.org veel plezier ermeeOp zaterdag 25 mei 2002 01:01 schreef RedSonja het volgende:
[..]
Damn.. waar te downen
RoxOp maandag 27 mei 2002 01:45 schreef blouweKip het volgende:
...en rox als filemanager
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
http://rox.sourceforge.net/Op maandag 27 mei 2002 12:38 schreef Tachyon het volgende:
[..]
RoxWaar heb je die weg?
Hmm, ziet er wel cool uit .. ook eens proberen
Verwijderd
Ik heb 'm net gedowned (ja, er zijn debian packages!)Op maandag 27 mei 2002 13:05 schreef Lethalis het volgende:
[..]
http://rox.sourceforge.net/
Hmm, ziet er wel cool uit .. ook eens proberen
Hij is mooi, ultra snel, en gebruikersvriendelijk...oftewel een echte AANRADER! Go get it now!
alle eer komt mijn mede-gotter unicorn toeThanx voor de tip blouwe kip
Verwijderd
als dat zo door gaat kunnen we over een paar weken een rox fanclub beginnenOp maandag 27 mei 2002 19:50 schreef blouweKip het volgende:
[..]
alle eer komt mijn mede-gotter unicorn toe
Verwijderd
Waar kan ik die mooie bolle icoontjes downen voor Gnome??Op maandag 27 mei 2002 01:45 schreef blouweKip het volgende:
Andere filemanager, andere shot
debian/gnome1.4 en rox als filemanager
[afbeelding]
Verwijderd
WERKT DAT?????Op woensdag 29 mei 2002 01:34 schreef _Squatt_ het volgende:
Eindelijk wat werkend onder Wine:
[afbeelding]
(Dit is dus Grim Fandango).
/me gaat de komende maanden verslaafd zijn aan een geweldig spel.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| [root@mainframe root]# w 8:02pm up 3 days, 21:40, 3 users, load average: 0.03, 0.03, 0.00 USER TTY FROM LOGIN@ IDLE JCPU PCPU WHAT root tty1 - Tue 7am 47:58m 0.38s 0.38s -bash root tty2 - Wed 7pm 2:34m 0.29s 0.29s -bash marc pts/1 192.168.1.150 7:58pm 0.00s 0.77s 0.07s w [root@mainframe root]# ps PID TTY TIME CMD 19798 pts/1 00:00:00 su 19799 pts/1 00:00:00 bash 20070 pts/1 00:00:00 ps [root@mainframe root]# /usr/sbin/adsl status ADSL STATUS 3 dagen, 21 uur, 39 minuten en 2 seconden online (of 93 uur) Sessie verbruik sinds Monday May 27 22:23:08: Ontvangen Verzonden Totaal 44.513 MB 6.302 MB 50.815 MB Uw verbruik van de maand mei is: 50 MB Uw totale ADSL verbruik is: 50.815 MB [root@mainframe root]# |
Dat is mijn server, 3 dagen, 21 uur, 39 minuten en 2 seconden geleden is deze bak tot server gebombardeerd
En zo is het maar net.
Heb je misschien een linkje naar de wallpaper?Op vrijdag 31 mei 2002 19:55 schreef foser het volgende:
Nu ook maar eens de overstap gemaakt naar Gnome2 beta.
[afbeelding]
Heej fet! Stomme vraag misschien, maar bestaat dat progje (oid) ook voor OS X?Op vrijdag 31 mei 2002 20:02 schreef Glabbeek het volgende:
[root@mainframe root]# /usr/sbin/adsl status
ADSL STATUS
3 dagen, 21 uur, 39 minuten en 2 seconden online (of 93 uur)
Sessie verbruik sinds Monday May 27 22:23:08:
Ontvangen Verzonden Totaal
44.513 MB 6.302 MB 50.815 MB
Uw verbruik van de maand mei is: 50 MB
Uw totale ADSL verbruik is: 50.815 MB
Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...
Verwijderd
iris?Op vrijdag 31 mei 2002 19:55 schreef foser het volgende:
Nu ook maar eens de overstap gemaakt naar Gnome2 beta.
[afbeelding]
Op vrijdag 31 mei 2002 23:06 schreef compukid het volgende:
iris?
1
2
3
4
| [marcelm@something marcelm]$ apt-cache show xmms-iris | tail -4 Description: An advanced OpenGL visualization plugin for XMMS iris is an OpenGL plugin for XMMS with beat detection, fullscreen modes, different themes and a lot of options. |
Verwijderd
Op vrijdag 31 mei 2002 23:19 schreef deadinspace het volgende:
[..]
code:
1 2 3 4 [marcelm@something marcelm]$ apt-cache show xmms-iris | tail -4 Description: An advanced OpenGL visualization plugin for XMMS iris is an OpenGL plugin for XMMS with beat detection, fullscreen modes, different themes and a lot of options.
1
2
3
4
| root@pc1:~# apt-get install xmms-iris Reading Package Lists... Done Building Dependency Tree... Done E: Couldn't find package xmms-iris |
je draait zeker sid?
UiteraardOp zaterdag 01 juni 2002 16:53 schreef compukid het volgende:
code:
1 2 3 4 root@pc1:~# apt-get install xmms-iris Reading Package Lists... Done Building Dependency Tree... Done E: Couldn't find package xmms-iris
je draait zeker sid?
Maar die plugin zal ook wel los te downen zijn ergens... Dan kun je hem gewoon in ~/.xmms/Plugins pleuren.
Maar via apt-cache ben ik er wel achter gekomen wat het was.
Verwijderd
je kunt beter die s weghalenOp zondag 02 juni 2002 14:38 schreef foser het volgende:
Iris : https://savannah.gnu.org/projects/iris
http://savannah.gnu.org/projects/iris
http://luc.hostservices.nl/screendumps/kde-3.0.1/683.pngOp zondag 02 juni 2002 22:43 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:
[..]
Pass me die wallpaper es ff door aub, laurens.vanhoutven@easynet.be
Hij moet ergens op kdelook.org staan maar ik ben veel te lui om dat op te zoeken..
Verwijderd

Klik hier voor de volledige (1024x768x16) plaat.
--
Alex.
Thx!Op maandag 03 juni 2002 00:36 schreef luc het volgende:
[..]
http://luc.hostservices.nl/screendumps/kde-3.0.1/683.png
Hij moet ergens op kdelook.org staan maar ik ben veel te lui om dat op te zoeken..
EDIT: Welke reso is dat eik? Met aspect ratio veranderen lukt niet
Reso? Ik krijg hem maar niet deftig op 1600x1200Op maandag 03 juni 2002 16:40 schreef NeOTheMaTriXM het volgende:
Van
[afbeelding]
Naar
[afbeelding]
Kde 3.0.1
Gnome 2 beta5
Wallpapers:
kde = zat er standard bij
gnome = staat een link, paar berichten hier boven
die staat in de dir van kde3 wallpapersOp zondag 02 juni 2002 22:43 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:
[..]
Pass me die wallpaper es ff door aub, laurens.vanhoutven@easynet.be
ik draai zelf 1280*1024Op maandag 03 juni 2002 16:52 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:
[..]
Reso? Ik krijg hem maar niet deftig op 1600x1200
(1600*1200 haal ik 70hz (ofzo))
of bedoel je dat me plaatje brak is
'k Heb geen KDE, maar IceWMOp maandag 03 juni 2002 17:04 schreef Newjersey het volgende:
[..]
die staat in de dir van kde3 wallpapers
even een tussenvraagje ik zie op jou screenshot dat jou Gaim de tekens van namen gewoon goed weergeeft, bij mij is dit echter niet het geval wat ik dus ook probeer ik heb namen zoals:Op maandag 03 juni 2002 17:07 schreef NeOTheMaTriXM het volgende:
[..]
ik draai zelf 1280*1024
(1600*1200 haal ik 70hz (ofzo))
of bedoel je dat me plaatje brak is
#65533;�`*��~-.��-Mar.mulder,.-~*�
dat soort ongein
hoe krijg ik dit nu goed? en ook de icons laat ie niet zien in een naam en bij jou wel
dank u
Dit topic is gesloten.