Op dinsdag 09 juli 2002 02:16 schreef freubelaar het volgende:
[..]
hmmm qnx is erg rap he! alleen zijn er al wat bruikbare desktop apps voor text, rekenen en multimedia?
Daar bestaat 't eigelijk niet voor bedoeld heh

tis primair bedoeld voor (hardware) development. Maar.. 't is er wel voor. De Photon/GUI is retesnel. Mijn CPU metertjes schieten vrijwel nooit uit
Er is een redelijk aantal apps voor, standaard. Ook ports. Kwestie van
zoeken. Ik draai er netjes OpenSSH en Samba op (nodig voor in te loggen op m'n router en voor mp3's te luisteren). Hij support ook netjes mijn SB Live!
Video: Videolan client, Realplayer, Xanim en sinds kort ook een andere (ben naam kwijt is een speciaal voor QNX geprogrammeerd).
Sound: X11Amp, Photon media player.
Text: Abiword is geport. Verder de standaard notepad-like text editors en ook voor de console.
Rekenen: Zekers. De standaard calculator is vrij prettig.
Games: me ma vermaakt zich er prima op. Ook zijn er Doom ports ed.
Xmms porten zal vast niet zo'n probleem zijn. Er zijn QT2 en QT3 ports te vinden. Kan de URL zo opzoeken. Dus KDE2/KDE3 zie ik ook nog wel gebeuren. Ook zijn er zat *NIX tools beschikbaar aangezien het POSIX compliant is.
Tis idd erg rap! Ik heb QNX4 ooit als floppy op een P2/400 gedraaid en dat was echt binnen no time geboot! Net als BeOS overigens (hoewel ik dat nog nooit stabiel heb meegemaakt helaas). Wel grappig dat ik nu over BeOS begin. Da's beter als multimedia bak geschikt als dittem

jammer dat Mozilla zo bloated is... er zit 256 MB RAM in dat bakje. Toen ik Mozilla had afgesloten was er naar ik schat iets van 16 in gebruik, echt heel weinig. En hoeveel er nu openis kun je op de screenshot ongeveer schatten, zie rechtsonder.
Draai 't nu op 1 bak samen met Windows XP. Samen 4,5 GB. Komt binnenkort ook weer GNU/Linux op en nog een aantal OSjes om een veelzijdig assortiment te houden. De bootloader van QNX laat je gezellig kiezen tussen XP en QNX (maar ik ga er toch maar LILO op dumpen

)
Tis
hier te downloaden. Isotje van 200 MB. En
hier staan een aantal repositories, mocht je software zoeken