Toon posts:

[Algemeen] Waarom 'flame' jij op Microsoft?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 478 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

jep

Op donderdag 21 maart 2002 21:02 schreef c70070540 het volgende:
Zo zie je maar, Linux aanhangers, Linux is een prima product, maar is niet zomaar geschikt om bij een bedrijf wat al op Windows draait in te zetten. Weinig managers zullen zich laten leiden door het korte gewin van de OS kosten. Voor de software moet toch wel betaald worden. Kijk naar StarOffice, vanaf de volgende versie ook niet gratis meer...
Ik heb hier op mijn werk de 'G schijf', een grote netwerk schijf overgezet van NT4 naar Samba. Alle 25 werkstations die erachter hangen hebben sindsdien snellere toegang tot de server, geen vervelende problemen meer door locks, en ook geen licentie problemen. Onbeperkt blazen.

Ook het intranet draait op Linux, de webcam doos :+, gewoon alles.. en daar hebben ze hier geen spijt van. Het kost minder onderhoud, minder tijd, minder geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst creeren ze een monopoliepositie met hun niet zo heel schitterende software die kwasi onbetaalbaar is en dan verwachten ze nog dat we hen respecteren??? Wie betaalt er hier nu voor zijn MS-Software? Ze hebben het 100% aan hun eigen te danken.
Hier nog een voorbeeld van hun kinderlijk gedrag: http://games.telenet.be/index.php?newsid=836
ff samenvatting: Microsoft laat de stand van Sony op Cebit opdoeken omdat de bezoekers er op PS2-concoles kunnen spelen. Dit ging zogezegd in tegen de regels van de beurs. Op de stand van MS staan natuurlijk erg fijne suxboxen die niet onder deze regeling vallen en waar mensen wel op mogen gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 maart 2002 10:38 schreef warp het volgende:

[..]

Beetje meten met 2 maten, niet?

Dit soort (m.i. nogal kinderachtige) topics mag wel, m$ schrijven mag niet.

Of je laat beide toe, of je schaft beide af...
Hoezo kinderachtige topic? Mijn doel van deze topic is de meningen te horen van mensen die zowel Windows draaien (dat het zo slecht is ed) en gelijktijdig zitten te flamen op Microsoft.
Dus ik vind er niks kinderachtigs aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03 23:25
Op vrijdag 22 maart 2002 11:27 schreef skunkah het volgende:

[..]

Hoezo kinderachtige topic? Mijn doel van deze topic is de meningen te horen van mensen die zowel Windows draaien (dat het zo slecht is ed) en gelijktijdig zitten te flamen op Microsoft.
Nou ja, iedereen ziet wel dat Microsoft arro is, maar ja wat moet je hè, Linux installeren gaat bij veel mensen verkeerd en VMWare is ook niet gratis zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 maart 2002 11:43 schreef Proxy het volgende:

[..]

Nou ja, iedereen ziet wel dat Microsoft arro is, maar ja wat moet je hè, Linux installeren gaat bij veel mensen verkeerd en VMWare is ook niet gratis zeg maar.
Je hebt helemaal gelijk enkel is dat dus een goeie reden... en die wil ik horen van mensen..wat Hun reden is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10 16:28
Op vrijdag 22 maart 2002 10:09 schreef skunkah het volgende:

[..]

Waarom zou je Microsof kort weg MS niet mogen afkorten naar 'M$' hetgeen mag mischien als kinderachtig worden beschouwd ...
Kijk nou eens, dat is nou eens een reden!

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Het is typisch Nederlands om over iets te zeiken, en bij de computergebruikers is Microsoft het haasje >:)

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 19:40

Gé Brander

MS SQL Server

Op vrijdag 22 maart 2002 10:41 schreef jep het volgende:

[..]

Ik heb hier op mijn werk de 'G schijf', een grote netwerk schijf overgezet van NT4 naar Samba. Alle 25 werkstations die erachter hangen hebben sindsdien snellere toegang tot de server, geen vervelende problemen meer door locks, en ook geen licentie problemen. Onbeperkt blazen.

Ook het intranet draait op Linux, de webcam doos :+, gewoon alles.. en daar hebben ze hier geen spijt van. Het kost minder onderhoud, minder tijd, minder geld.
Maar dan is er binnen jullie bedrijf dus kennis van Linux... En daar ging het mij juist om. Zonder die kennis is het niet zomaar gedaan. ;)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op vrijdag 22 maart 2002 11:27 schreef skunkah het volgende:
Flamen an sich is kinderachtig.. get the point?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Oke nu een zinnig antwoord, opzich is er niks mis met Microsoft, zijn best goede programma's, er is ook veel researce naar gedaan. Maar wat maakt Microsoft zo slecht oke de prijs, tegenwoordige huis tuin en keuken branders maken overal kopieen van. En dan de constante vastlopers door de veel voorkomende bug's, en zeg nou eens eerlijk veel vastlopers komen door eigen geinstalleerde stuurprogramma's en rotzooi om het zo maar te noemen. Of door overgeklokte Athlon's en P4tjes.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:25

scorpie

Supra Addict

ok, dit zal een lange reply worden...

*open blikje jolt*

Mijn voornaamste reden waarom ik op Microsoft pis is om het volgende:
je hebt geen vrijheid.

en dat zal ik proberen uit te leggen:

Alle instellingen worden ingesteld via een GUI. Als ervaren computeraar kun je dan zeggen, ja, maar als je in de .ini files en het register gaat kijken kun je ook alles veranderen enzo.
dat klopt, maar ik wil gewoon alles plain en simpel aan de praat krijgen.
Onder Unix / linux niks geen gekloot met GUI's en daarna nog eens handmatig de ini files rondstruinen ofzo, gewoon een textfiletje aanpassen, eventueel even de service restarten (denk aan apache, smb etc) en gaan met die banaan.

En dan nog de andere redenen zoals: kost teveel geld / je word gek van hun machtspositie / je kunt de sources niet aanpassen zodra je weet dat er weer eens iets onveilig is (patches komen meestal pas een week later uit) / je moet geld uitgeven aan anti-virusprogramma's / programma's zijn veelal erg duur. / hardware eisen worden steeds hoger / is onstabiel (toegegeven, w2k en xp met ntfs retestabiel) en zo kun je nog wel even doorgaan.

Maar wat ik ook even duidelijk wil maken is: als werkstation heb ik ook gewoon w2k draaien, en op m'n server linux (rh 7.2) en op een andere bak unix (openbsd).

Mensen die zeggen niet over te durven stappen naar linux moeten de stap gewoon wagen. er staan zat documentaties op het net die precies beschrijven hoe en wat. en als je ergens niet uitkomt, zijn er altijd duizenden mensen die bereid zijn je te helpen.

uuuhm ja... en verder weet ik eigenlijk ook niks meer, want ik zuig al 5 minuten uit een leeg blikkie jolt (snel nieuwe halen) :9

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Op vrijdag 22 maart 2002 10:09 schreef skunkah het volgende:
Waarom zou je Microsof kort weg MS niet mogen afkorten naar 'M$' hetgeen mag mischien als kinderachtig worden beschouwd maar is toch redelijk gangbaar, aangezien het feit dat Microsoft bekend staat als een bedrijf die probeert de consument behoorlijk 'uitteknijpen' en misbruik probeert te maken en maakt van zijn machts/monopolie positie op de PC markt...
Ik wil met deze reactie niet redeneren dat deze genoemde zaken waar zijn enkel is dit wel het idee wat een groot deel van de mensen en voornamelijk 'wij' tweakers bij Microsoft hebben...dus ik vind dat de afkorting 'M$' moet kunnen..maar zoals iedereen wel weet ik ben geen MOD.
Daarom zal ik er toch gehoor aangeven om de afkorting 'M$' niet te gebruiken voor Microsoft of kortweg MS.

Of je laat beide toe, of je schaft beide af...
Gefeliciteerd,

Ook jullie krijgen van mij een niet-officiële waarschuwing. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik dit niet wil hebben. En jullie posten het toch, positief en negatief, dat maakt mij niet uit. Iedereen die het na mijn waarschuwing nog in zijn hoofd haalt om dit te posten krijgt dus gewoon een OW. Sim-pel.

Ga geen discussie aan, deze regel is vanaf nu defenitief. Het zal ook in de FAQ worden opgenomen.

Neen. Je kunt ook gewoon discuseren. Het wordt pas kinderachtig door zulke opmerkingen. Als jij het topic kinderachtig vindt, post er dan gewoon niet in. Ik ben het op zijn zachts gezegt spuug zat!

edit:

Officiële waarschuwing omgezet in een niet-officiële waarschuwing.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer kinderachtig gedrag, kan niet anders zeggen...... Je denkt wel dat je heel wat macht hebt, door zo met je OW-tjes rond te strooien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 15:55 schreef X101X het volgende:
Zeer kinderachtig gedrag, kan niet anders zeggen...... Je denkt wel dat je heel wat macht hebt, door zo met je OW-tjes rond te strooien..
Als je klachten hebt over een bepaalde moderator kun je rustig een topic openen in LA, en daar zullen de moderators je gerust te woord staan, en ook over waarom het kinderachtig is. Maar goed dit is erg off topic vrees ik. O ja de reden dat ik me aan dit soort berichten irriteer is omdat die modjes er veel tijd in steken, en meestal afgezeken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

merely zegtt vrijheid van meningsuiting je iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit:
[quote]
Neen. Je kunt ook gewoon discuseren. Het wordt pas kinderachtig door zulke opmerkingen. Als jij het topic kinderachtig vindt, post er dan gewoon niet in. Ik ben het op zijn zachts gezegt spuug zat!
[/quote]

gaat er dan eindelijk actie ondernomen worden???

Het is wel te merken aan het niveau van dergelijke postings dat er niet meer wordt nagedacht over wat er neergezet wordt op GoT... ik merk bij met name de nieuwe users...(niet alle) dat sommige stellingen, vragen e.d. gewoonweg DOM gesteld worden en niet beargumenteerd.... ja jezus, ik kan ook wel zeggen dat microsoft een schijtbedrijf is omdat ze te duur zijn, maar dan moet je er wel bijzeggen waarom je ze te duur vind... dat schijnt voor verschillende mensen een probleem te zijn hier. Ik hoop dat hier in de toekomst snel verandering in gaat komen, anders zullen we het heft in eigen handen moeten nemen en zelf een forum opstarten. Hetzij wel zielig voor alle mensen die hun hebben en houden in T.net hebben gestoken (Femme en de rest) maar wat moeten wij dan?

Er worden door mensen postings gedaan die wel enige relevantie hebben, wat betreft NT, novell, Unix, Solaris, Beos, Hun eigen server / die van een bedrijf, Niet veel voorkomende hardware en randapparatuur die weigert te werken, en ga zo maar door, maar

Nee er moeten zonodig postings gedaan worden waarvan ik mijn niveau dermate omlaag moet trekken om een fatsoenlijk antwoord te geven, kijk maar eens bij de slotjes, en bij de volgende...

[topic=445671/1/50]
[topic=446239/1/50]
[topic=446642/1/50] leer eens zoeken!!!
[topic=446716/1/50] RTFM (sorry)
[topic=446137/1/50] dit hoort niet op tweakers!!!
[topic=444997/1/50] gebruik gvd je bakkes eens
[topic=446949/1/50] het schijnt nogal moeilijk te zijn om even om de hoek te lopen en een computerzaak binnen te stappen
[topic=447076/1/50] denk na.... welke comp heeft de meeste traffic???

Jaap kan zo nog wel even een paar uur doorgaan... maar dat heeft helemaal geen zin... want er wordt toch niet naar geluisterd, en ik solliciteer hiermee natuurlijk weer naar een OW'tje... nou weet je wat, het zal mij allemaal me kont roesten, ik ben er schijtziek van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op vrijdag 22 maart 2002 15:33 schreef Merely het volgende:

Ook jullie krijgen van mij een OW.
En waarom dan wel?

Omdat ik zeg dat je met twee maten loopt te meten?
Neen. Je kunt ook gewoon discuseren.
Dat deed en doe ik ook. Lees mijn replies in deze thread nog maar eens een keer (maar dan wel goed en in de juiste context).
Het wordt pas kinderachtig door zulke opmerkingen. Als jij het topic kinderachtig vindt, post er dan gewoon niet in. Ik ben het op zijn zachts gezegt spuug zat!
De enige die hier kinderachtig doet ben jij.

Ik stel gewoon een vraag en jij zit gelijk op de kast.

Beetje trieste bedoening hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

verwijderd.... meer een LA onderwerp.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijger
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Tijger

Grrrrrrrr...

Ik heb een OW ontvangen en mij na protest bij de GoT bemiddelaar bij neergelegd omdat imho Merely volkomen gelijk heeft voor wat betreft het gebruik van die spelling.

Dus bij deze geef ik Merely mijn volledige steun voor dit beleid en als iemand opmerkingen heeft als "vrijheid van meningsuiting" dan kan ik hem doorverwijzen naar Geocities alwaar hij zijn eigen homepage met daarop alles wat hij wil kan inrichten.

Voor wat betreft double_j_wicked's opmerkingen, ik ben het helaas met hem eens.

There are two theories to arguing with women. Neither one works.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 16:26 schreef Merely het volgende:
....

Nope, ik respecteer je bevindingen en kan je niks anders dan gelijk geven. Maar er lopen genoeg draadjes omtrend dit probleem in LA. Ik verzoek je dan ook om in zulke draadjes je bevindingen te posten. T ís gewoon een algemeen GoT probleem en modereren is bijna een dagtaak.
vrijwilligers nodig dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Dit gaat te offtopic en een normale discussie omtrend deze stelling is klaarblijkelijk niet mogelijk.

Mochten er klachten zijn vanwege de OW's of andere bevindingen kun je terecht in LA.

/dicht.

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.