Toon posts:

[Algemeen] Waarom 'flame' jij op Microsoft?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 478 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou weleens willen wat de uitleg is van mensen over het feit dat ze wel allemaal braaf Windows gebruiken en maar lopen te flamen op Microsoft.
En lopen te klagen dat m$ zo slecht is en m$ een monopolie heeft...waarom gebruik je dan hun product en stap je niet over op Linux?

Ik wil weleens weten wat jullie antwoord hierop is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben overgestapt op Linux/FreeBSD, al een paar jaar. En dus mag ik klagen!! over microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 01:41

Reefer

madness

Op woensdag 20 maart 2002 21:00 schreef skunkah het volgende:
Ik zou weleens willen wat de uitleg is van mensen over het feit dat ze wel allemaal braaf Windows gebruiken en maar lopen te flamen op Microsoft.
En lopen te klagen dat m$ zo slecht is en m$ een monopolie heeft...waarom gebruik je dan hun product en stap je niet over op Linux?

De egotripperige machtspelletjes van Microsoft. nuff said

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 18:15

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Het is een groot bedrijf, en daar worden de negatieve kanten altijd extra belicht, terwijl van de underdog meer getollereerd wordt, die komt gewoon sympathieker over.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Btw. als je stoer wilt doen om m$ te gebruiken voor Microsoft, laat dat dan dat is voor newbie's.

-sorry-
je bent een newbie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows ondersteund gewoon veel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 maart 2002 21:01 schreef Reefer het volgende:

[..]

De egotripperige machtspelletjes van Microsoft. nuff said
Ja en waarom gebruik je dan nog windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 21:02 schreef fg het volgende:
Windows ondersteund gewoon veel:)
Ok vertel wat Linux/FreeBSD niet ondersteund dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 21:03 schreef skunkah het volgende:

[..]

Ja en waarom gebruik je dan nog windows?
Wat gebruik je zelf? Laat me raden: Windows??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 maart 2002 21:02 schreef freebie het volgende:

[..]

Btw. als je stoer wilt doen om m$ te gebruiken voor Microsoft, laat dat dan dat is voor newbie's.

-sorry-
je bent een newbie
Ik weet niet wat jij onder newbie verstaat, maar ik voel me niet aangesproken door het feit dat je me een newbietje noem ROFL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 21:04 schreef skunkah het volgende:

[..]

Ik weet niet wat jij onder newbie verstaat, maar ik voel me niet aangesproken door het feit dat je me een newbietje noem ROFL!
Je voelt je wel aangesproken anders zou je niet reageren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:27

Tux

Windows is aan de ene kant een goed produkt (ondersteuning) maar aan de andere kant ook weer niet (bugs, microsoft probeer alles naar zijn hand te zetten).
Linux ondersteunt ook veel (maar is iets primitiever) en is iets ongebruiksvriendelijker, maar veel minder bugs.

Dus beide gebruiken en je niet druk maken over het machtsimperium van Bill is het beste denk ik

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIsje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-10 21:46

VIsje

keeper s.v. de Glind 2

Ik gerbuik nog steeds windows en linux dusja uuhh mag ik dan voor de helft flamen? :)

Vindt de produkten gewoon TE duur.

Wil een keer overstappen op linux maar zit dan met paar problemen ik kan exact administratie software (volgens mij) niet meer draaien.

I'm proudly present you: www.bertverbeek.nl
Wie dit leest is ......
specs.
En keeper van s.v. de Glind 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 maart 2002 21:04 schreef freebie het volgende:

[..]

Wat gebruik je zelf? Laat me raden: Windows??
Idd...ik gebruik windows...maar ik flame niet op ze, athans niet vanwege windows enkel als ze weereens iets enorm achtelijks doen..maar dat doe ik net zo goed op Linux indien ze zoiets zouden doen en niet alleen op m$!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Wat ik zo irritant van MS vind is dat ze alles door je strot duwen. Je kan weinig zelf bepalen. Zij willen geen native dos, dus weg is dos. windows vind nieuwe HW dus gaat win het installeren (wat ik misschien niet wil om een bepaalde reden.) Dat is wat ik zwaar irritant vind.
Verder op zich wel ok os.
Maar waarom ik niet overstap op linux/freebsd?
Simpel: ik kan niet zonder windows :(, ik heb win nodig voor school, enz.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 17:09

wzzrd

The guy with the Red Hat

6 van de 7 dagen bén ik overgestapt op Linux, maar goed.
Waarom ik op MS flame? Onder meer hierom en hierom en vanwege het feit dat gecrashte pinautomaten van de ABN/Amro altijd een windows foutmelding laten zien (NT4 workstation) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik ook Winxp maar heb geen sympathie voor m$ omdat ze zoveel verdienen en hun software is reteduur. En hun besturingssystemen zijn spyware voor de NSA en CIA...
+ Het zijn Amerikanen en Linux is Europeaans. Helaas heb ik nog nooit met Linux gewerkt omdat volgens mij de drivers een heel pak minder zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Omdat Microsoft denk dat ze alles kunnen maken kijk maar naar het nieuwe .NET. Java moet er uit en .NET moet erin. Heb met programmeurs gesproken die zeggen van wij willen helemaal geen .NET java werkt goed genoeg etc.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-10 22:11

markvt

Peppi Cola

ik flame niet op mircosoft, ik flame alleen op de bedrijven die de kut drivers hebben gemaakt waardoor windows crashed, het is bijna nooit de schuld van Microsoft.
btw. NVIDIA die mag zijn drivers wel eens verbeteren.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
waarom gebruik je dan hun product en stap je niet over op Linux?
Ach, ik wil ook nog een spelletje spelen en normale progs kunnen draaien.

En sinds dat ik Win2k heb geinstalleerd, flame ik niet meer op MS hoor... of BIJNA niet meer. :)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 21:02 schreef freebie het volgende:

[..]

-sorry-
je bent een newbie
???
Laat die jongen aub z'n stellingen zo omschrijven zoals HIJ dat wil.
En wat M$ betreft is er gewoon weinig alternatief zonder dat je er toch heel wat energie en tijd (Linux) in steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 21:10 schreef DataBeest het volgende:

[..]

Ach, ik wil ook nog een spelletje spelen en normale progs kunnen draaien.
Normale progs? Dus je vind progs onder Linux/FreeBSD niet normaal :? :?
En sinds dat ik Win2k heb geinstalleerd, flame ik niet meer op MS hoor... of BIJNA niet meer. :)
Ik moet zeggen, als unix gebruiker, dat NT/2000 in principe niet slecht draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 maart 2002 21:05 schreef paus_j_p2 het volgende:
Windows is aan de ene kant een goed produkt (ondersteuning) maar aan de andere kant ook weer niet (bugs, microsoft probeer alles naar zijn hand te zetten).
Linux ondersteunt ook veel (maar is iets primitiever) en is iets ongebruiksvriendelijker, maar veel minder bugs.

Dus beide gebruiken en je niet druk maken over het machtsimperium van Bill is het beste denk ik
Minder bugs in Linux denk ik niet..maar wel dat ze sneller en makkelijk oplosbaar zijn...ivm Opensource en ect..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 20:20
Ik zal eens vertellen waarom ik flame op Win. maar het wel gebruik. Een logisch antwoord: windows gebruiken de meeste mensen en daar heb ik mee leren werken. Alleen Microsoft vertikt het om Wind. op een andere manier te gaan produceren die lijkt op Linux, en dus een betere basis heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capedro
  • Laatst online: 25-07 18:11

Redenen waarom men bij M$ zou blijven:
• Bekende naam, bij andere (met name opensource) kent men de makers "niet" (ok staat wel in de source/credits, maar de gemiddelde user kijkt daar niet in).
• Support, men kan met vragen terecht bij M$.
• "Iedereen" gebruikt Word/Excel/Access, documenten worden vaak intern/extern verstuurd. Ontvanger wil het wel gewoon kunnen open. Voor zover ik zelf ben tegengekomen is er nog geen officepakket wat 100% compatible is met M$ Office :'( * capedro gebruikt zelf StarOffice

En nu de redenen om op M$ te flamen:
• Prijs/kwaliteit, zeker wanneer je het afzet tegen andere OS-en zoals Linux/FreeBSD/NetBSD.
• Licentie policy, net Office 2000 en dan vervolgens te horen krijgen dat je naar Office XP mag upgraden voor slechts heel veel eurootjes.
• Weinig vertrouwen in eigen product. Heb bij een bedrijf gewerkt waar men zijn eigen pakketten ontwikkeld. De directie en softwareafdeling hebben contact gehad met M$ en daar rade men AF om het pakket te baseren om Window$, gezien de slechte stabiliteit! *D
Later toen M$ in Hoofddorp het pakket wilde afnemen stelde men contractueel vast dat de frontoffice systemen moesten draaien op MS-Dos 6.22 gezien de stabiliteit! (Windows 98SE was lang en breed uit!!!!!)

Zeker gezien het laatste punt ben ik niet weg van M$... sorry hoor... kan er ook iets aan doen :7

My weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 21:12 schreef skunkah het volgende:

[..]

Minder bugs in Linux denk ik niet..maar wel dat ze sneller en makkelijk oplosbaar zijn...ivm Opensource en ect..
Klopt. Omdat weinigen Linux/FreeBSD gebruiken hoor je ook veel minder van eventuele bugs die in een systeem zitten, maar ze zijn er wel degelijk. Maar gelukkig zijn er vlak nadat er een bug gevonden is alweer patches beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 maart 2002 21:05 schreef freebie het volgende:

[..]

Je voelt je wel aangesproken anders zou je niet reageren!
Voor 'normale' mensen wel ja...alleen ik reageer overal
op...en wat jij onder newbie verstaat...mzzz lekker vaag!
[flamemode]
ik vraag me af wat jij bent als ik een newbie zou zijn...? Opper-Newbie? LOL
[/flamemode]
edit:

Hey freebie K7of9 is ook een newbie ->> athans volgens jouw hij kort Microsoft ook als m$ af :P ROTFL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 23:40
Ik flame nooit op microsoft/windows. En ook niet op Linux, Intel of wat dan ook.

Ik klaag wel eens ergens over, maar das iets anders.

De meeste mensen die op Microsoft flamen doen dit om een van de volgende redenen:

1. Het is "in", altijd al geweest

2. Men gebruikt iets anders (lees: linux, bsd, mac, e.d.) en ziet dat als zoiets superieurs dat ze dat ook altijd willen laten blijken.

3. Men praat elkaar na.

4. Uit eigen stompzinnigheid en onvermogen. Je moet toch iets de schuld geven vanwege het niet willen werken van je printer of modem onder XP. Naar zichzelf als de oorzaak kijken is meestal niet denkbaar.

5. Men is opeens een wereldverbeteraar geworden vol principes. (Windows is closed-source en men verdient er veel geld aan [duh, kapitalisme], Linux/BSD/Unix is gratis en open-source enzo). Ondertussen loopt men op in de derde wereld voor een schamel loontje door kinderen in elkaar gezette schoenen, gebruikt Intel processoren en maakt gebruik van alle voordelen van het kapitalisme. Maar als het om je besturingssysteem gaat...ja, daar is toch echt geen kapitalisme denkbaar.

Dit is geen flame, maar een mening. Gebruik zelf Windows en Linux. Maar wordt zo moe van die mannetjes die zelf de boel verkloten en dan gaan lopen blaten "k*t M$$$$ klote Bill Gates" :(

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06-2024

Malebolgia

Move, or be moved

het is idd de houding van MS die mij het meest tegenspreekt. Windows 2000 vind ik tot op heden een (voor windows begrippen) prima besturingssysteem. Windows heeft gewoon een compatibiliteit met progs/games die linux nog lang niet heeft (excl win-emulators dan). De prijzen die ze vragen kenmerken de monopolist, en zijn idioot hoog (en dan nog een BSA oprichten, aan het prijsbeleid van o.a. MS dankt de BSA zijn bestaansrecht. Die illegale kopieen waren stukken minder als je per computer per OS 200 piek voor een volledige versie zou moeten dokken.
Ook de standaard integratie in 99% van de geassembleerde comps (DEll, compaq etc) is typisch monopolistisch. Ook hebben zij zoveel macht dat ze elke bedrijf er met gemak uitconcurreren, ook al is die kwaliteit beter (BeOS was heel goed, nu voor een schijntej (11 miljoen) verkocht.
MS maakt ook zeker goede producten (Excel), maar de manier waarop deze op de markt gebracht worden vind ik FOUT.
Linux is idd een alternatief als je uit principe geen MS-spul wil gebruiken, maar het kost tijd om alles even goed aan de gang te krijgen. Die tijd wil ik er niet insteken, dus ik heb geen Linux.
Dat ontneemt mij echter niet het recht om kritiek om MS te uitten.

"People should know when they're conquered..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:52

PCR

Gelukkig hoef ik niet te flamen op of Microsoft, of Linux(KDE/GNOME/etc.).
Ik gebruik ze gewoon beide! :D

Tja ze hebben beide zo hun voors en tegens. Maar ze heffen elkaar op vind ik dus no problem voor mij! :)

Codedivision | Freedom Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-09 11:40

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik flame niet op M$. Hun producten worden steeds beter. Win2k/XP zijn super :) De drivers van fabrikanten zorgen vaak voor een onstabiel systeem :+

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MicroSoft kan in een klap alle Distro's in de computerwereld kopen :)

Want wat kan MicroSOft met zeijn geld, ja alle Linux Distro's overkopen, en waarom doet M$ dat niet omdat ze dan dus de Monopolie Positie krijgen :P

Verders, ik klaag bijna nooit over M$ d'r SOftWare, want waarom:

Microsoft heeft als doelstellingen:

Het Operating System moet Backwards Operating zijn, en hoeft niet 100% stabiel te zijn, al willen ze dat natuurlijk wel en proberen ze dat te bereiken,

Met BackWards operating bedoel ik: Programma's die voor de Win95 Kernel zijn gemaakt moeten ook draaien onder WinXP en dat doet het dus ook :)

Dus ik ben blij met mijn Windows, al heb ik ok wel eens wat te klagen over M& zoals iedereen denk ik wel, ik denk dat een of andere hoge baas bij M$ ook weleens wat te klagen heeft.

Greetz
JBalk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freebie, waar slaat het in godsnaam op dat iedereen die windows gebruikt newbie is. Windows is voor sommige doeleinden uiterst geschikt.

You're not worthy to have the holy fbsd deamon as an icon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 maart 2002 21:22 schreef jbalk het volgende:
MicroSoft kan in een klap alle Distro's in de computerwereld kopen :)

Want wat kan MicroSOft met zeijn geld, ja alle Linux Distro's overkopen, en waarom doet M$ dat niet omdat ze dan dus de Monopolie Positie krijgen :P

Verders, ik klaag bijna nooit over M$ d'r SOftWare, want waarom:

Microsoft heeft als doelstellingen:

Het Operating System moet Backwards Operating zijn, en hoeft niet 100% stabiel te zijn, al willen ze dat natuurlijk wel en proberen ze dat te bereiken,

Met BackWards operating bedoel ik: Programma's die voor de Win95 Kernel zijn gemaakt moeten ook draaien onder WinXP en dat doet het dus ook :)

Dus ik ben blij met mijn Windows, al heb ik ok wel eens wat te klagen over M& zoals iedereen denk ik wel, ik denk dat een of andere hoge baas bij M$ ook weleens wat te klagen heeft.

Greetz
JBalk
Dacht je nou echt dat de Linux Boeren zich laten opkopen door hun grootste vijand / concurrent...NO F.CK.NG WAY!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diddle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik flame niet op Microsoft, want zij maken programma's en OS'sen die makkelijk te bedienen zijn. En dus makkelijk uit te leggen op fora zoals GoT. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 21:26 schreef HAL-9000 het volgende:
freebie, waar slaat het in godsnaam op dat iedereen die windows gebruikt newbie is. Windows is voor sommige doeleinden uiterst geschikt.

Zo bedoel ik het niet. Ik bedoel dat als je "M$" als afkorting voor Microsoft gebruikt newbie bent. Dat doet iedereen in het begin, maar later gaan ze gewoon weer MS gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 maart 2002 21:26 schreef HAL-9000 het volgende:

Idd maar nog altijd de standaard def van 'newbie' is een nieuwkomertje op computer gebied!
Ik ben programmeur en heb voor SA, DB Analist/Admin/Designer, Webdeveloper/designer gespeelt...en dan ben ik een newbie omdat ik standaard windows gebruik .. noway...btw me servers draaien wel op RedHat lol...maar daar leent het zich ook vet goed voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Laatst online: 16:41
Ik kan alleen maar veel respect hebben voor MS, want ze maken heel veel winst en hebben een gigantisch kapitaal. Gates was gewoon slimmer dan de rest, and the winner takes it all.
En ik moet zeggen dat er een stijgende lijn zit in de kwalteit van hun producten, zie Win 95 ---> Win XP.
Verder proberen ze gewoon zoveel mogelijk winst te maken net zoals elk ander bedrijf.
Ik gebruik al jaren MS software en ga absoluut niet flamen op MS. Ik heb er gewoon respect voor wat dat bedrijf allemaal bereikt heeft. Dat flamen is alleen maar gebaseerd op jaloezie.

Powered by KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, then you are a (bit) worthy to use the holy freebsd icon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capedro
  • Laatst online: 25-07 18:11
Hoe kom je hier bij :? :? :?

Als ik mijn eigen distro wil maken onder linux doe ik dat gewoon en als M$ mij wil kopen... prima... maar dat doe ik niet.

Ik vind het een beetje rare redenering |:(
Ok backwards compatible is idd wel handig. Maar als je zegt dat het niet 100% stabiel hoeft te zijn.... wat is dan de fouttolerantie die ze accepteren :?
99.9999999% 80% 70% 50%

Niet echt handig vervolgens tegen bedrijven te gaan zeggen dat hun toepassingen geschikt zijn voor bedrijfs/organisatie kritische omgevingen!
Ik ben ook blij met windows.... echter draaien bedrijfskritische applicaties bij mij binnen de organisatie niet op een M$ product ;) (maw servers draaien op linux) en zijn er windows-clients ontwikkelt welke gekoppeld worden aan de non-M$ servers.

My weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom Microsoft gebruiken:
- omdat er soms geen alternatief is;
- omdat bedrijfsprogrammatuur op Windows ge-ent is;
- omdat spellen geschreven worden voor DirectX;
- omdat Wine niet geweldig perfect is;
- omdat Linux niet alles ondersteund;
- omdat dongle-beveiligingen onder Linux de software blokkeren;
- omdat ik geen refund krijg als ik het terug stuur naar mijn leverancier;
- omdat een hoop mensen uit mijn omgeving mij gelijk bellen als iets niet werkt.

Waarom flamen:
- klanten mogen klagen, en verwachten dat producten goed werken;
- ik ben Nederlander;
- ik mis het statische van MS/PC/DR DOS, niet dat elke reboot mijn hele config (registry) wijzigt.

Ik verwacht een hoop in de toekomst van OpenSource. Zowel van de producten die deze zelf maken, alsook de invloed die het heeft op de ClosedSource gevestigde orde.

Overigens, ik draai Windows 98SE voor spellen, Windows 2000 professional als desktop. FreeBSD als server en heb al hele stapels Linux'en bekeken voor diverse toepassingen. Ik vindt Debian, Mandrake en SuSe toch wel de mooiste distro's en raad iedereen aan om in ieder geval een kijkje te wagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 21:29 schreef skunkah het volgende:

[..]

Idd maar nog altijd de standaard def van 'newbie' is een nieuwkomertje op computer gebied!
Dat versta ik ook onder newbie hoor!
Ik ben programmeur en heb voor SA, DB Analist/Admin/Designer, Webdeveloper/designer gespeelt...en dan ben ik een newbie omdat ik standaard windows gebruik .. noway...btw me servers draaien wel op RedHat lol...maar daar leent het zich ook vet goed voor!
Ik las in je profile inderdaad ook al dat je geen newbie was. Maar khad het alleen over het gebruik van de afkorting M$, niks persoonlijks verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:19

tweakerbee

dus..?

Met zo'n vette computer kun je ook bijna niets anders dan FreeBSD draaien, he? >:)

Flame intended.

[draai zelf overigens linux op m'n server, en dat is ook geen Athlon..:P]

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Ik wil dat software platform onafhankelijk is en dat ik dus zelf kan bepalen op welke kernel ik werk. En ja problemen heb ik ook met Linux maar ik heb meer problemen gehad door Windows dan van Linux. Als Linux iets niet begrijpt sloopt ie het niet gelijk.
Neem nou een RAID schijf in linux wilde ik die mounten. Echter maar 1 van de schijven werd gezien dus een hele boel vraagtekentjes in de naam.
Onder Windows is het me een keer gebeurd dat ik een Linux bootflop in mijn pc stopte en dat de flop daarna niet meer werkte.
Das misschien het problemen het toont soms te veel initiatief en ja, ik baal er ook van dat linux niet alles ondersteund, echter ik kan bij linux de wereld bij mezelf verbeteren. Onder windows moet ik maar afwachten en hopen dat de wereld verbeterd wordt.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 21:41 schreef tweakerbee het volgende:
Met zo'n vette computer kun je ook bijna niets anders dan FreeBSD draaien, he? >:)
133mhz meer dan voldoende voor een server! En FreeBSD draait er prima op, maar overigens op een P1 133mhz kan veel draaien hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwaliteit / kwantiteit zuigt
Support is KUT
garantie is kut
Internet site is kut
ze verkopen geen echte server software maar desktop software met addons
ze denken dat ze god zijn
updates zuigen
alles staat standaard open
Virus gevoelig daardoor

dus kut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je niet prijs / kwaliteits verhouding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 21:49 schreef lemac4444 het volgende:
Support is KUT
garantie is kut
Internet site is kut
updates zuigen
Virus gevoelig daardoor

dus kut
kom nou zo erg is het toch ook weer niet.

--
Windows => workstation OS
Linux/BSD => server OS
--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 21:16 schreef k7of9 het volgende:
Ik flame nooit op microsoft/windows. En ook niet op Linux, Intel of wat dan ook.

Ik klaag wel eens ergens over, maar das iets anders.

De meeste mensen die op Microsoft flamen doen dit om een van de volgende redenen:

1. Het is "in", altijd al geweest

2. Men gebruikt iets anders (lees: linux, bsd, mac, e.d.) en ziet dat als zoiets superieurs dat ze dat ook altijd willen laten blijken.

3. Men praat elkaar na.

4. Uit eigen stompzinnigheid en onvermogen. Je moet toch iets de schuld geven vanwege het niet willen werken van je printer of modem onder XP. Naar zichzelf als de oorzaak kijken is meestal niet denkbaar.

5. Men is opeens een wereldverbeteraar geworden vol principes. (Windows is closed-source en men verdient er veel geld aan [duh, kapitalisme], Linux/BSD/Unix is gratis en open-source enzo). Ondertussen loopt men op in de derde wereld voor een schamel loontje door kinderen in elkaar gezette schoenen, gebruikt Intel processoren en maakt gebruik van alle voordelen van het kapitalisme. Maar als het om je besturingssysteem gaat...ja, daar is toch echt geen kapitalisme denkbaar.

Dit is geen flame, maar een mening. Gebruik zelf Windows en Linux. Maar wordt zo moe van die mannetjes die zelf de boel verkloten en dan gaan lopen blaten "k*t M$$$$ klote Bill Gates" :(
Hier sluit ik me bij aan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06-2024

Malebolgia

Move, or be moved

Op woensdag 20 maart 2002 21:49 schreef lemac4444 het volgende:
Support is KUT
garantie is kut
Internet site is kut
updates zuigen
Virus gevoelig daardoor

dus kut
jij bent Linux-er in hard & nieren ;).

suggestie voor je sig:
Linux_is_like_sex, MS_like_a_SOA :+

"People should know when they're conquered..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik al 7 jaar linux en 6 jaar windows, nou moet ik zeggen dat win9x en me rond uit brak waren. ben toen na een half jaar van win95 naar winnt overgestapt en dat was en hele opluchting. sinds 3 jaar dan w2k wat echt een stuk beter is. thuis gebruik ik nog altijd 99% van de tijd linux en op mijn werk meestal windows of MacOS. maar waar ik me zo aan erger is dat linux echt nog nooit is vast gelopen en windows wel. terwijl ik echt gewoon werk met een windows bak.

zelfs ben ik windows/mac engineer, en de problemen in windows vind ik gewoon vaak heel erg moeilijk op te lossen VERGELEKEN met linux. in linux is het instellingen weg en opnieuw aanmaken (heel af en toe her compilen) terwijl in windows je vaak de meest rare dingen moet uithalen om iets te fiksen.

nou moet ik zeggen dat w2k mij heel goed bevalt en dat ms daar een redelijk goeie zet mee heeft gedaan (met nt4 eigenlijk al).

windows xp, tsja, naar mijn mening echt een k** pakket, teveel meegeleverd, geen keuze, bij linux word ook heel veel zooi meegelerd, maar dan kan je nog in de install kiezen of je het wilt installen of niet.

MacOS vind ik winnen met gebruiksvriendlijkheid, je installeerd iets, en het werkt gewoon, daar kan je gewoon bijna niks fout doen, moet wel zeggen dat met MacOSX het iets minder is geworden, maar apple maakt al jaren prima software voor de mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
* itsme dacht dat we niet mochten flamen op t forum ...

Anyway:

Wat ik niet zo fijn aan MS vind is de prijzen, ze maken naar mijn mening goeie producten ... en vooral XP is echt toppie ... ben er echt tevreden mee.

Alleen die prijzen ... veeeeellllllsssss te hoog.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen zit gewoon op microsoft te zeuren omdat ze zo groot zijn.

Stel de rollen waren omgedraaid, en Linux heeft een positie zoals microsoft nu heeft, en microsoft zoals linux.

Dan liepen we met z'n allen te zeuren over Linux.

En iedereen kan het wel ontkennen, maar toch is het zo.

Ik heb persoonlijk maar één klacht over microsoft, en dat is de PRIJS!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Laatst online: 14:22
Op donderdag 21 maart 2002 09:31 schreef Brop het volgende:
Idereen zit gewoon op microsoft te zeuren omdat ze zo groot zijn.

Stel de rollen waren omgedraaid, en Linux heeft een positie zoals microsoft nu heeft, en microsoft zoals linux.

Dan liepen we met z'n allen te zeuren over Linux.

En iedereen kan het wel ontkennen, maar toch is het zo.

Ik heb persoonlijk maar één klacht over microsoft, en dat is de PRIJS!!
Helemaal mee eens.

Ik moet zeggen dat MS sinds win2k best goed bezig is.
XP is trouwens ook lekker. Heb d'r nog maar 1 vastloper mee gehad en dat was tijdens het opstarten na het verwisselen van heel veel hardware (Intel -> AMD).
Vond ie toch niet echt leuk en dat betekende dus een re-install :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

no offence,
maar ik hoor 9/10 de reactie... de prijzen zijn te hoog, wat ik me af vraag wie van jullie heeft windows voor de 'echte' prijs gekocht, en dus niet gedownload / cdtje bij buren gefikt.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneaky_Dill
  • Laatst online: 20-02 22:23
Al dat gezeik om Windows vind ik ook een beetje ver gaan, monopoliepositie... hoge prijs... teveel 'extras' (waardoor het dus duurder wordt)...

Misschien vinden sommige het leuker als er ruime keus is, tig verschillende OS? Jah, dan is de OS lekker goedkoop; maar dan betaal je je arm aan de software die persé cross-platform moet zijn en dus hogere ontwikkelingskosten heeft!!

Wat die extras betreft, het is een produkt van Microsoft dus hun mogen bepalen wat erbij komt imho, take it or leave it.

Dat wou ik ff kwijt :)

Heb een upgrade nodig =/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 14:58
Omdat de prijzen te hoog zijn heb wxp gedowload. Ik speel hier met meerdere pc'n en heb geen zin om voor iedere pc een os te kopen. De gedownloade versie is bovendien eeb corperate versie (die ik als pariculier zowiezo niet kopen). Windows 98 heb ik nog wel legaal gekocht. Wat mij tegenstaat van MS is dat zij denken dat ze alles kunnen maken omdat ze de grootste zijn.
Waarom ik het nog gebruik ?. Wxp is best wel goed en ik speel graag spelletjes (en die zijn er een stuk minder voor Linux).

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Laatst online: 04-10 21:50
Ik flame op microsoft omdat hun producten niet functioneren zoals ze moeten en ik o.a. door de spelletjes fabricanten en mijn studie gedwongen wordt om toch die troep te draaien

Persoonlijk vind ik FreeBSD een stuk beter, helaas moet ik alles in office formaat inleveren (ps, pdf of rtf mag niet)en komen alle racespelletjes over het algemeen alleen maar voor windows uit

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Laatst online: 16:14
Ik gebruik Windows omdat ik in godsnaam niet weet wat ik als alternatief kan gebruiken: WinXP bv:

- Snel
- Stabiel
- Perfect voor multimedia en games.

Wat wil je nog meer? Goed, de 9x kernel was niet best, maar de NT vind ik zeer goed, en ben blij dat MS de NT kernel nu ook in het standaard OS voor thuisgebruik stopt.

Nuff said.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je Microsoft slecht vind dan draai je toch gewoon wat anders!!
Microsoft houd je echt niet tegen hoor, als jij per se linux of freeBSD wil gaan draaien.

En als dat OS je spelletjes niet ondersteund moet je hij hun klagen, en niet bij microsoft.
Op donderdag 21 maart 2002 10:19 schreef cornelisprul het volgende:
Ik flame op microsoft omdat hun producten niet functioneren zoals ze moeten en ik o.a. door de spelletjes fabricanten en mijn studie gedwongen wordt om toch die troep te draaien

Persoonlijk vind ik FreeBSD een stuk beter, helaas moet ik alles in office formaat inleveren (ps, pdf of rtf mag niet)en komen alle racespelletjes over het algemeen alleen maar voor windows uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneaky_Dill
  • Laatst online: 20-02 22:23
Op donderdag 21 maart 2002 10:15 schreef Bart-01 het volgende:
...
Wat mij tegenstaat van MS is dat zij denken dat ze alles kunnen maken omdat ze de grootste zijn.
Waarom ik het nog gebruik ?. Wxp is best wel goed en ik speel graag spelletjes (en die zijn er een stuk minder voor Linux).
Ze denken het niet alleen, ik ben bang dat het echt zo is :)

En als je het gebruikt... dan wegen blijkbaar de voordelen op tegen de nadelen, en nadelen heb je bij elk OS wel, alleen die van Windows vallen zoveel op omdat de laatste tijd nogal wat kwesties zijn en omdat Windows door zoveel gebruikt wordt.

Heb een upgrade nodig =/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 09:48
Ik klaag nooit over microsoft, nooit gedaan (op af en toe een grapje over BlueScreens, maar dat moet kunnen) omdat ik bijna geen problemen overvind met hun producten. Als ik mensen hoor klagen over hoe instabiel windows is heb ik zoiets van 'ben ik dan de enige bij wie het stabiel draait?'

Enige waar ik over zou kunnen klagen is de hoge verkoopprijs van hun software, maar aangezien ik daar toch geen last van heb.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik denk dat ze allemaal zeuren omdat "iedereen het doet" en "microsoft is niet stoer".

Ik zeik zeker niet op microsoft, ben erg tevrede over win2k...

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 21:12 schreef freebie het volgende:

[..]

Normale progs? Dus je vind progs onder Linux/FreeBSD niet normaal :? :?
[..]

Ik moet zeggen, als unix gebruiker, dat NT/2000 in principe niet slecht draaien
Neuh... dat valt best mee... moet je eens win2k op een al iets oudere server proberen te proppen... nope ondersteuning, complete systeemcrashes, incompatibiliteit met scsikaarten, netwerkadapters, ondersteuning voor maar 2 cpu's... moet ik nog even doorgaan... pptp nokt er spontaan mee, grafische kaart wil niet op 800x600......
maar ik heb ook geen problemen met 2000 hoor :?

En ik heb al helemaal niets tegen microsoft... want als je voor nieuwe systemen kijkt, dan is microsoft een zeer goed besturingssysteem, dat ook voldoende ondersteuning levert op door hen verkochte producten, en het is ook niet zo vreemd dat ze geen ondersteuning leveren op illegaal verkregen producten, vandaar dat ze zo moeilijk doen over je licenciecode, en maar een half uurtje support leveren... maar dan pak je van het bedrijf waar je werkzaam bent toch gewoon de volgende licentie van de stapel? (Bij mijn vorige werkgever hadden we een schap van 3 meter vol met licentieboekjes van 98 en nt5.)

[dwaasze actie]
BELANGRIJK!!! LAAT NU JE STEM HOREN
Verder wilde ik ook nog even melden dat ik in ieder o.s. wat ik tegen ben gekomen wel nadelen ben tegengekomen... Ik stel voor dat iedereen een stem uit gaat brengen MET EEN DUIDELIJK ARGUMENT welk besturingssysteem het slechtste is... ik zal een top tien maken van de meest beroerde besturingssystemen, jullie kunnen allemaal meestemmen, door te mailen naar os_verkiezing@hotmail.com
BELANGRIJK!!! LAAT NU JE STEM HOREN
[/dwaasze actie]

het zou wel fijn zijn als de anderen ook even duidelijk melden waarom ze micro($)oft blamen...
Ik bedoel je kan wel gelijk je klotesmoel opentrekken met gvd microsoft, en k*tlinux of weet ik veel allemaal... maar als je zonder duidelijke argumenten je mening geeft, hoef je er ook niet op te rekenen dat je een fatsoenlijk antwoord zal krijgen op je gestelde vragen.
(dit staat volledig buiten freebee hoor...!!!!)

zo... Jaap heeft gesproken >:)

acquisitie naar aanleiding van deze posting wordt niet op prijs gesteld.
(dit is om mezelf te beschermen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mee eens.

Heelveel mensen lopen ook te zeuren dat je gedwongen heel veel software mee koopt bij een windows versie (b.v. mediaplayer)
Dit is wel zo, maar dit is bij linux toch ook, alleen daar hoor ik niemand over zeuren.
Waarom niet, menig bedrijf is gewoon jaloers op microsoft, omdat hun het nu eenmaal "gemaakt" hebben en hun niet. (b.v. OS/2 Warp) wat een grote flop is geworden.
Op donderdag 21 maart 2002 11:00 schreef CrashOne het volgende:
Ik denk dat ze allemaal zeuren omdat "iedereen het doet" en "microsoft is niet stoer".

Ik zeik zeker niet op microsoft, ben erg tevrede over win2k...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de prijs bedoel ik de prijs voor de normale particulier, en niet die voor bedrijven.

Ik zit er gewoon mee, dat als ik een thuisnetwerk wil bouwen
dat ik dat wel met illigale licenties moet doen, omdat het anders onbetaalbaar wordt.

Voor de rest ben ik het helemaal met je eens.
Op donderdag 21 maart 2002 10:14 schreef Sneaky_Dill het volgende:
Al dat gezeik om Windows vind ik ook een beetje ver gaan, monopoliepositie... hoge prijs... teveel 'extras' (waardoor het dus duurder wordt)...

Misschien vinden sommige het leuker als er ruime keus is, tig verschillende OS? Jah, dan is de OS lekker goedkoop; maar dan betaal je je arm aan de software die persé cross-platform moet zijn en dus hogere ontwikkelingskosten heeft!!

Wat die extras betreft, het is een produkt van Microsoft dus hun mogen bepalen wat erbij komt imho, take it or leave it.

Dat wou ik ff kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op donderdag 21 maart 2002 11:04 schreef Brop het volgende:
...
Heelveel mensen lopen ook te zeuren dat je gedwongen heel veel software mee koopt bij een windows versie (b.v. mediaplayer)
Dit is wel zo, maar dit is bij linux toch ook, alleen daar hoor ik niemand over zeuren.
...
Maar in Linux kun je alles zelf bepalen (bijvoorbeeld wat wel en niet geinstalleerd wordt), in Windows wordt dit alleen maar ingewikkelder gemaakt...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Laatst online: 03-10 15:22
Ik zeik op Windows omdat het het enige OS is wat ik gebruik. Ik kan toch niet gaan klagen over een besturingssysteem dat ik niet ken. Mijn vriendin kan me af en toe ook ontzettend irriteren, en dan klaag ik daar ook over tegen mijn vrienden. Dat wil toch niet zeggen dat ik moet "overstappen" op een andere vriendin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazer
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Bazer

En nou?

Waarom flame ik op Microsoft?

Ze gunnen een ander niks. (Althans zo komt het over) Als iemand een handig programma verzint komt Microsoft in een update met een zelfde soort programma of ze kopen de desbetreffende programma-makers op om op die manier hun policy e.d. door te drukken. Dat vind ik slecht.
Het gaat dus niet zo zeer om de produkten die ze maken maar de manier waarop het gebeurt. Veel bedrijven klagen dat Microsoft hun idee heeft gejat. Denk aan de grote IE vs. NETSCAPE zaak. Verder is het zo dat als er iets met je Windows mis gaat je niet kunt zien wat er op de achtergrond (dus onder de "shell") nu mis ging en dus zit er voor veel mensen niets anders op dan een reinstall. Bij Linux en varianten kun je heel goed in de gaten houden wat er op de achtergrond gebeurt en dus veel eenvoudiger programma's aanpakken die het zaakje onstabiel maken.

Mijn mening.

Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 21:26 schreef skunkah het volgende:

[..]

Dacht je nou echt dat de Linux Boeren zich laten opkopen door hun grootste vijand / concurrent...NO F.CK.NG WAY!
Jongen, lees nou eens, en weet wat M$ heeft $$$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk besturingssysteem is nou het beste? Het eerste besturingssysteem dat bij jou te binnenschiet, want daar ben jij het meeste aan gewend. Ik ben een windows omgeving gewend, maar ik heb geen problemen om met linux te werken. Windows heeft ook weer voordelen op Linux en andersom ook. Er zijn voor elke optie wel voor- en nadelen te verzinnen. Maar uiteindelijk kies je een besturingssysteem wat het makkelijkste werkt voor het doel waarvoor je het wilt gaan gebruiken.
gelezen op http://www.hackers4hackers.org/reader.php?h4h=0B&page=07 dit komt het dichste in de buurt in de zoektocht naar de beste oplossing voor dit probleem. Laat het toch rusten ik was hier al mee bezig toen ms met dos v5 kwam. Ik ben er moe van.

}:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 11:25 schreef jbalk het volgende:

[..]

Jongen, lees nou eens, en weet wat M$ heeft $$$
[ik_wordt_er_strontziek_van_modus]
GEEF NOU GVD EENS EEN KEER FATSOENLIJKE ARGUMENTEN MAN!!!!
[/ik_wordt_er_strontziek_van_modus]

edit:

en het zou mij een worst zijn als ik hiervoor een ow krijg... ik ben in ieder geval duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjees man, let nou eens een keer op de goede dingen die M$ in zijn Kernel heeft gebakken, jullie belichten alleen de slechte kant man. Wie ondersteunt nou alle Grafische kaarten in NO-TIME ja M$ ja, en dan kan je wel zeggen dat Linux dat ook doet maar dat duurt altijd langer, voor welk OS maken ze alle spellen en heb je geen rare Libaries nodig om het te installeren ja M$ ja.

Jullie belichten alleen de slechte kant van een M$ produkt maar het gaat echt wel de goede kant op de laatste jaren hoor he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beetje minder kan ook wel
Op donderdag 21 maart 2002 11:28 schreef double_j_wicked het volgende:

[..]

[ik_wordt_er_strontziek_van_modus]
GEEF NOU GVD EENS EEN KEER FATSOENLIJKE ARGUMENTEN MAN!!!!
[/ik_wordt_er_strontziek_van_modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op donderdag 21 maart 2002 09:18 schreef PassY het volgende:

Waarom 'flame' jij op Microsoft?
Je flamed (tegen) een persoon/bedrijf/whatever, niet op een persoon/bedrijf/whatever.

Flame on == het beginnen cq starten van een flame...

Stelletje n00bs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
[quote]
Op donderdag 21 maart 2002 11:30 schreef warp het volgende:
[..]
Stelletje n00bs ;)
[/quote]

we gingen toch op os'n flamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 11:34 schreef Emil het volgende:
offtopic:
[..]

zal best, maar hij heeft wel gelijk, het niveau hier op GoT is wel zo ontiegelijk laag de laatste tijd, we kennen beter topics gaan openen over het aansluiten van een toetsenbord en het bijstellen van de kleuren van een monitor...
of wat dacht je van deze...
[windows XP]deze computer niet op bureaublad help!!!

en gelijk heeft ie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zouden we ook, maar ik denk dat een paar kneuse figuren hier dat anders hebben opgevat

Een echte tweaker zal niet zeggen dat microsoft bagger is, maar die zal zeggen dat het een redelijk OS is,

die zal de positieve en negatieve kanten van windows vergelijken, evenals bij linux.
en vanuit hier conclusies trekken, en niet niet zomaar-->microsoft heeft een monopolie positie, dus is het bagger

Elk OS heeft zijn voor en nadelen, het blijft gewoon: waar kies je voor?
maar als je niet voor microsoft bent ga dan ook niet lopen schreeuwen dat linux veel beter is, en dit aan de grote klok hangen.
net als die beweringen die ik hier heb gelezen: als je microsoft gebruikt be je een newbie!!
Waar slaat dit op...
Ik vind het gewoon zielig, als iemand er zo mee loopt te patseren, want iemand die zo iets over microsoft zegt, heeft er dus de balle verstand van al de functies die het programma bevatten.
Op donderdag 21 maart 2002 11:34 schreef Emil het volgende:
offtopic:
[..]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Ik heb gisteren winXP geinstalleerd (voor de eerste keer, ik had eerder nog geen tijd gehad).
Tot nu toe wekt het best stabiel, maar ik zit met de standaard videodrivers te werken omdat ik niet op de normale manier de zooi kan vervangen (drivers weggooien => kaart installeren als standaard vgakaart => detonatorsetup draaien).
Ohja, en dit :D
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2948926294

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 21:29 schreef Packardhell het volgende:
Ik kan alleen maar veel respect hebben voor MS, want ze maken heel veel winst en hebben een gigantisch kapitaal. Gates was gewoon slimmer dan de rest, and the winner takes it all.
En ik moet zeggen dat er een stijgende lijn zit in de kwalteit van hun producten, zie Win 95 ---> Win XP.
Verder proberen ze gewoon zoveel mogelijk winst te maken net zoals elk ander bedrijf.
Ik gebruik al jaren MS software en ga absoluut niet flamen op MS. Ik heb er gewoon respect voor wat dat bedrijf allemaal bereikt heeft. Dat flamen is alleen maar gebaseerd op jaloezie.
hehe bill gates was niet alleen de slimste. hij heeft ervoor gezorgd dat wij nu internet hebben op de manier zoals we nu kennen...

ibm (en anderen) wilde het internet elitair houden... bill juist niet...

en de opmerking dat de software duur is, vind ik nergens op slaan...
koop eens een nieuw spel >>> 50 euro!!!
aan een operating system zitten een hoop meer uurtjes programmeren, er moet met veel meer dingen rekening gehouden worden. er ook na de release veel langer updates ed regelen... het aantal bugs valt ook wel mee t.o.v. linux/unix en goed gepatch/geconfigged kan je het net zo secure krijgen
(unix is ook niet alles... de paswoord encryptie van nt bijv is veel beter...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Ik werk vanaf Dos 5.0 met Microsoft producten, dus ik vind dat ik recht van spreken heb. Linux heb ik overigens alleen in actie gezien, niet mee gewerkt.

Dos 5.0: goed maar primitief

Dos 6.0: goed maar dblspace hadden ze eruit moeten laten (bugs)

Dos 6.22: perfect

Win 3.1: Goed, doch beetje overbodig voor een goedlopend systeem. Het was alleen een grafische shell die niks meer
bood, misschien mijnenveger en patience ofzo...

Win 3.11: Idem als hierboven, maar dan met meer communicatiemogelijkheden

Win 95: Goed, op sommige punten wat buggy (drivers, etc.). Liep op zich niet vaak vast.

Win 98 FE en SE: opéénstapeling van bugs, het is dat het de marktstandaard was anders had ik er nooit op overgestapt. :r

Windows NT 4.0 SP6: ondanks de 6 SP's vind ik het nog steeds behoorlijk onstabiel. Verder is het omslachtig op een hoop punten.

Windows 2000 Pro: behoorlijk stabiel, soms omslachtig, maar wel een goed os. Jammer dat Dos shit is.

Win XP Pro: zeer stabiel, werk ik nu mee. Nooit crashes, behalve door eigen schuld en dat komt zelden voor. Omslachtigheden zoals in NT4 en Win2K zijn er voor het grootste gedeelte uit. Alleen Dos mag van mij verbeterd worden, dan vind ik het het perfecte OS.

Securityfouten zitten in ieder OS dus die tel ik niet mee, daar probeert iedere fabrikant hard aan te werken.

Ik flame Microsoft dus om NT4 en Win98. Verder vind ik het jammer dat Microsoft toch eigenlijk een monopolie heeft op OS-gebied. Laten we eerlijk zijn: de servers draaien dan wel vaak *nix varianten omdat ze stabiel zijn, de clients draaien altijd MS; simpelweg omdat het makkelijker is voor de user, die gewend is aan zijn Windows thuis.

Dus mensen, hoe je het ook draait of keert: Microsoft heeft de touwtjes voorlopig nog in handen in de IT-wereld. Of we het willen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Op donderdag 21 maart 2002 11:53 schreef TimMer het volgende:
[...]
Ik flame Microsoft dus om NT4 en Win98.
[...]
Yep.
Dr. Watson moeten ze afschieten.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Microsoft geeft aan allerlei standaarden hun eigen draai en dat staat mij (ik ben programmeur) niet aan.

Ik draai op mijn werk windows 2k en ben daar zeer over te spreken. Ik vind het uitermate stabiel (zo stabiel als een workstation behoort te zijn).

Ik ben thuis nu wel weer eens een poging aan het wagen om Linux aan de praat te slingeren maar vind het jammer dat het voor een noob zo nu en dan goed ergeren is. Ik vind linux nog lang niet geschikt voor de grote markt omdat het nog niet gebruikers vriendelijk genoeg is en totaal geen standaarden kent met betrekking tot desktop vormgeving.

Voorlopig zie ik linux als een leuk speeltje, maar draai toch liever onder windows. Ik hoop dat ze dus in de toekomst mij kunnen overtuigen want afgeven op ms terwijl je er wel op draait is natuurlijk ook niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 11:53 schreef TimMer het volgende:
...
Win 3.1: Goed, doch beetje overbodig voor een goedlopend systeem. Het was alleen een grafische shell die niks meer
bood, misschien mijnenveger en patience ofzo...

Win 3.11: Idem als hierboven, maar dan met meer communicatiemogelijkheden

...
ik wist niet dat win 3.1 en 3.11 besturingssystemen zijn... of heb ik het nu mis :?

verder goede argumenten gegeven... eindelijk iemand die het snapt hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de microsoft windows 9x en winME versie was idd niet je van het

Microsoft windows NT4.0 SP6a, zonder te veel poespas (active desktop etc.) is rete stabiel hoor (mit je de juiste drivers hebt.

Net zoals windows 2000 met hele leuke features, bijv. Disk quote, wat unix/linux naar mijn weten niet ondersteund

ik vind xp iets te omslachtig af en toe, maar voor een leek is dat het ideale OS. (ik moet er ook nog een beetje aan wennen, ondanks dat ik er al een half jaar mee draai)

het nadeel van linux is, is dat je er NIX geen support voor krijgt.

ik ben echt fanatiek bezig geweest hoor. Maar ik krijg bijv. Samba nog niet eens aan het draaien, ik heb hier wel 3 4 5 topics geplaatst, maar NIEMAND kan je daarmee helpen.

weinig info te vinden op het i-net.

MS heeft bijv. een knowledge base waar heel veel instaat.

unix/linux niet.

maar het is wel stabieler ALS het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 12:17 schreef arjo_kamp het volgende:
de microsoft windows 9x en winME versie was idd niet je van het

Microsoft windows NT4.0 SP6a, zonder te veel poespas (active desktop etc.) is rete stabiel hoor (mit je de juiste drivers hebt.

Net zoals windows 2000 met hele leuke features, bijv. Disk quote, wat unix/linux naar mijn weten niet ondersteund

ik vind xp iets te omslachtig af en toe, maar voor een leek is dat het ideale OS. (ik moet er ook nog een beetje aan wennen, ondanks dat ik er al een half jaar mee draai)

het nadeel van linux is, is dat je er NIX geen support voor krijgt.

ik ben echt fanatiek bezig geweest hoor. Maar ik krijg bijv. Samba nog niet eens aan het draaien, ik heb hier wel 3 4 5 topics geplaatst, maar NIEMAND kan je daarmee helpen.

weinig info te vinden op het i-net.

MS heeft bijv. een knowledge base waar heel veel instaat.

unix/linux niet.

maar het is wel stabieler ALS het werkt
voor meer info over samba...
http://www.stationtostation.nl
die kunnen je wel helpen met samba... draaien daar de netwijsserver onder linux

edit:

oh ja en nog even om de discussie aan te wakkeren.. dit staat op de site van station to station

Besturingssystemen: Linux en Windows NT
Op de server van het computernetwerk draait het besturingssysteem Red Hat Linux. Veel grote bedrijven hebben Linux op hun server draaien doordat het ongekende mogelijkheden biedt op het gebied van stabiliteit en veiligheid. Linux is ook het snelste besturingssysteem dat er op dit moment is. Last but not least: Linux is gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

linux is gratis ja, maar bied geen ondersteuning...
iets wat toch erg belangrijk is voor bedrijven!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Laatst online: 26-01-2023
ik flame niet... alleen op win9x, maar die gebruik ik dan ook niet..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 16:32

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op donderdag 21 maart 2002 12:28 schreef betweter het volgende:
linux is gratis ja, maar bied geen ondersteuning...
iets wat toch erg belangrijk is voor bedrijven!!!
Voor die ondersteuning zul je wel moeten betalen, waar denk je dat bedrijven als Redhat en Suse hun inkomsten uithalen??

Je moet dus niet zeggen dat er geen ondersteuning voor linux is!

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Op donderdag 21 maart 2002 12:48 schreef Janoz het volgende:

[..]

Voor die ondersteuning zul je wel moeten betalen, waar denk je dat bedrijven als Redhat en Suse hun inkomsten uithalen??

Je moet dus niet zeggen dat er geen ondersteuning voor linux is!
Als ik me niet vergis heeft mandrake ook een 'support' center of zo iets.
Maar zoals ik al eerder zijn,
9 van de 10 flames zijn gezeur over de prijs.
Maar wie van jullie heeft ze nou 'echt' orgineel

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 16:32

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Wat ik persoonlijk het probleem vind met MS is:

1: Ze hebben eigenlijk weinig zelf bedacht. Alles van microsoft is meer van 'he, dit is leuk, veel mensen vinden het intresant, laten we er een eigen versie van maken en dit compleet integreren'. Ordinair jat werk wil ik het niet noemen, ze bieden immers wel een meerwaarde (WP, ICQ, eudora en DBase werken een stuk minder makkelijk samen dan Word, msn, Outlook en Access). Maar waarom doen ze dit niet iets openlijker, zodat ook andere producenten hun producten goed met elkaar kunnen integreren?
2: Er word vooral marketing technisch gedacht. 'hmm... het is wel leuk om wat scripting functionaliteit in de mail client te gooien zodat de palm makkelijk kan synchronizeren'. Er wordt echter vergeten dat hierdoor ook mailtjes toegang hebben tot alle mails en het adressenboek. Wat hier de gevolgen van zijn geweest hoef ik neem ik aan niet uit te leggen..
3: Opdringen van standaarden.. Iedereen wordt wel verplicht om office te instaleren, omdat dat het enige programma is dat office documenten goed kan openen. MS doet er ook alles aan om dat zo te houden. Ik heb me mateloos geirriteerd an bijvoorbeeld de blackboard van de Hanze (electronische leeromgeving, mijn vriendin zit daar). Daar kun je je documenten aleen maar in doc formaat ophalen! Als ik dan kijk wat er in staat denk ik persoonlijk 'nou, dat hadden ze ook wel gewoon in html kunnen doen, dan kan iedereen het lezen'. Nu weet ik wel dat dat niet direct de schuld is van MS, maar om nou te zeggen dat ze daar neit blij mee zijn....

Maar de grootste hekel heb ik wel aan de marketing lui.. Het constante flamen richting andere toepassingen, onzin reclames (WinXP sneller? waarom draait het dan absoluut niet op 1 van mijn P100's die toch goed draait met Win98?). Het er automatisch vanuit gaan dat je wel een internet verbinding hebt waneer je winXP wil instaleren en configureren...

Nu willen jullie natuurlijk weten wat ik zelf draai...

Hier op school zit ik achter een linux bakje en ga ik binnenkort ook met IRIX aan het werk :)

Thuis heb ik win98 op de desktop staan voor het surfen en een paar spelletjes.. ALs ik echt aan het werk ga doe ik dat via Putty op mijn linuxbakje.. AL een aantal keren heb ik op een macje met OS X gewerkt, maar ik ben d'r nu al verliefd op...

* Janoz gaat binnenkort maar over op de Mac :)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Op donderdag 21 maart 2002 12:09 schreef double_j_wicked het volgende:

[..]

ik wist niet dat win 3.1 en 3.11 besturingssystemen zijn... of heb ik het nu mis :?

verder goede argumenten gegeven... eindelijk iemand die het snapt hier
Geen OS, maar wel >gebruikt< door mensen >als< OS. Je moest toendertijd sommige n00bs niet de kans geven om te zeggen: "Besturingssysteem? Ik heb Win 3.1 als besturingssysteem!" |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 13:11 schreef TimMer het volgende:

[..]

Geen OS, maar wel >gebruikt< door mensen >als< OS. Je moest toendertijd sommige n00bs niet de kans geven om te zeggen: "Besturingssysteem? Ik heb Win 3.1 als besturingssysteem!" |:(
dan was ut nog altijd dos 6.XX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lager dan versie 6 is ook mogelijk hoor
Op donderdag 21 maart 2002 13:15 schreef double_j_wicked het volgende:

[..]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arpie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
het probleem met linux is dat het heel anders is als windows. dan bedoel ik de hardware instalatie enz. dus als je het wil gaan gebruiken moet je voorkennis en ervaring hebben.

ik heb linux naast me windows xp draaien werkt ok. ik gebruik het alleen haast nooit omdat ik geen zin heb om alles uit te zoeken.

eigenlijk zou je een gebruikers handleiding moeten schrijven net als voor windows. daar zijn er toch al zat van. dat zou wel een wereld openen.

kortom linux wordt niet veel gebruikt omdat mensen die niet veel met pc' s werken niet weten hoe het werkt. (heb ik zelf ook last van daarom dual boot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem met Microsoft is gewoon de monopolie positie. Hetzelfde hebben we gezien bij Intel voor de opkomst van AMD. Een bedrijf dat geen echte concurentie heeft, (en ga nu niet zeggen dat Linux een concurent van MS is want dant rollen ze bij ms lachend over de vloer)heeft gewoon geen motivatie om klantgericht te denken, en om zijn prijsbeleid aan te passen. Zolang ze geen totale bagger produceren, kunnen ze min of meer doen waar ze zin in hebben, zoals mensen ingebouwde software door de strot duwen die ze niet willen en ze daar nog voor laten betalen ook. Als ms echte concurentie had gehad hadden ze wel anders gewerkt met b.v. IE, uitzoeken of de consument bereid is extra te betalen voor software die elders, en vaak beter te gratis te verkrijgen is. MS is door gebrek aan concurentie nooit echt gedwongen geweest serieus naar zijn prijs/kwaliteit verhouding te kijken, en naar het product dat de consument wilde i.p.v. het product dat MS wil produceren omdat ze daar in de toekomst nog meer geld mee kunnen verdienen.

Zo, Agnostic heeft gezegd, ugh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Op woensdag 20 maart 2002 21:03 schreef freebie het volgende:

[..]

Ok vertel wat Linux/FreeBSD niet ondersteund dan?
Winmoden / Softmodem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STING
  • Laatst online: 29-08 20:02
Het draait ook altijd nog een beetje om doelgroepen.
Sommige mensen flamen op bepaalde producten, terwijl ze niet eens tot de doelgroep behoren. Met reclame heb je dat ook, dan zie je een reclame waar je absoluut niet tot de doelgroep behoort en daar begin je dan op te mopperen :P

Linux heeft gewoon een heel andere doelgroep dan Windows. Bij Linux gaat het vooral om hobbyisten (met teveel tijd ;)) en server based werkzaamheden. Linux is daarbij ook volgens mij meer voor mensen die meer controle op hun systeem willen hebben. Windows is wat meer gesloten, je ziet minder goed wat er zich achter de schermen afspeelt.

Windows heeft verschillende doelgroepen, afhankelijk van het OS (XP Home,XP Pro,2K,..).

Tenslotte heb ik gewoon het idee dat sommige mensen die bijv. Linux hebben, behoefte hebben om MS users te flamen, omdat ze zichzelf heel wat vinden en MS users maar lamers vinden. (omdat Windows zo makkelijk te gebruiken is en Linux wat meer kennis vereist)

Verder is het gewoon een knappe prestatie van een bedrijf om zo'n positie behaald te hebben. Vanuit marketing perspectief heb ik daar alleen maar respect voor.
De issues die de laatste jaren spelen rond Microsoft zijn alleen maar typerend voor een marktleider in een kapitalistische economie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hie ben ik het echt helemaal mee eens!!!!
:P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P
Op donderdag 21 maart 2002 13:35 schreef STINGnl het volgende:
Het draait ook altijd nog een beetje om doelgroepen.
Sommige mensen flamen op bepaalde producten, terwijl ze niet eens tot de doelgroep behoren. Met reclame heb je dat ook, dan zie je een reclame waar je absoluut niet tot de doelgroep behoort en daar begin je dan op te mopperen :P

Linux heeft gewoon een heel andere doelgroep dan Windows. Bij Linux gaat het vooral om hobbyisten (met teveel tijd ;)) en server based werkzaamheden. Linux is daarbij ook volgens mij meer voor mensen die meer controle op hun systeem willen hebben. Windows is wat meer gesloten, je ziet minder goed wat er zich achter de schermen afspeelt.

Windows heeft verschillende doelgroepen, afhankelijk van het OS (XP Home,XP Pro,2K,..).

Tenslotte heb ik gewoon het idee dat sommige mensen die bijv. Linux hebben, behoefte hebben om MS users te flamen, omdat ze zichzelf heel wat vinden en MS users maar lamers vinden.

Verder is het gewoon een knappe prestatie van een bedrijf om zo'n positie behaald te hebben. Vanuit marketing perspectief heb ik daar alleen maar respect voor.
De issues die de laatste jaren spelen rond Microsoft zijn alleen maar typerend voor een marktleider in een kapitalistische economie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Op donderdag 21 maart 2002 13:15 schreef double_j_wicked het volgende:

[..]

Ja, dus? :? Dat weet jij, dat weet ik, maar dat wist niet iedereen toen. 5.0 had het ook kunnen zijn, maar 6.0 was toen het meest recent.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.