Die rechtzaken in de USA zijn zeker ook alleen door jaloezie en kinderachtigheid gemotiveerd? Sorry dat ik het moet zeggen hoor maar bewondering hebben voor een bedrijf dat het voor elkaar krijgt om zijn monopolie positie te gebruiken om jou geld uit je zak te kloppen is wel heel erg dom. Net zoiets als een slaaf die bewondering heeft voor zijn meester.Op donderdag 21 maart 2002 13:35 schreef STINGnl het volgende:
Het draait ook altijd nog een beetje om doelgroepen.
Sommige mensen flamen op bepaalde producten, terwijl ze niet eens tot de doelgroep behoren. Met reclame heb je dat ook, dan zie je een reclame waar je absoluut niet tot de doelgroep behoort en daar begin je dan op te mopperen
Linux heeft gewoon een heel andere doelgroep dan Windows. Bij Linux gaat het vooral om hobbyisten (met teveel tijd) en server based werkzaamheden. Linux is daarbij ook volgens mij meer voor mensen die meer controle op hun systeem willen hebben. Windows is wat meer gesloten, je ziet minder goed wat er zich achter de schermen afspeelt.
Windows heeft verschillende doelgroepen, afhankelijk van het OS (XP Home,XP Pro,2K,..).
Tenslotte heb ik gewoon het idee dat sommige mensen die bijv. Linux hebben, behoefte hebben om MS users te flamen, omdat ze zichzelf heel wat vinden en MS users maar lamers vinden. (omdat Windows zo makkelijk te gebruiken is en Linux wat meer kennis vereist)
Verder is het gewoon een knappe prestatie van een bedrijf om zo'n positie behaald te hebben. Vanuit marketing perspectief heb ik daar alleen maar respect voor.
De issues die de laatste jaren spelen rond Microsoft zijn alleen maar typerend voor een marktleider in een kapitalistische economie.
De marketing strategie van MS is er op het moment niet op gericht JOU waar voor je geld te leveren maar om te vermijden dat ANDERE BEDRIJVEN in een positie komen dat ze jou BETERE waar voor je geld kunnen leveren. Get real mensen! MS is echt geen liefdadigheids organisatie, hoeveel Oome Bill ook aan goede doelen weggeeft.