dus zotezien lost t weinig op kwa besturing problemen..Full Story:
Tomb Raider: Angel of Darkness Patch version 42:
* Stopped crashes when Keyboard is remapped to selected keys.
* System deadlock if the correct key is not pressed when playing an FMV
* Systems deadlock or crashes just after loading a level
* Missing shotgun
* EAX logos are now corrected
* FMV player now supports machines with the VMR9 interface
Als ik die screens allemaal zie, zeg ik niet nou dat ziet er goed uit 
Zoals bij deze post, hekje gewoon superplat

Jammer dat het nog niet is opgelost dat het spel niet is te minimaliseren. Als je even tussendoor iets anders wilt doen moet je het spel afsluiten. Daarna weer lekker opstarten (3 filmpjes skippen, 2 verplichte animaties van enkele seconden bekijken, 1 keer 'press any key' en dan pas in het menu zijn om te kunnen laden.Verwijderd schreef op 04 July 2003 @ 14:36:
[...]
dus zotezien lost t weinig op kwa besturing problemen..

🌞🍃
Verwijderd
ik snap niet wat iedereen loopt te zeuren over besturing enzo.
prima spel. niet zeuren, maar spelen.
Ik zit vast in een level.
Misschien kan iemand mij een tip geven.
Ik zit in een level waar je op een begraafplaats loop.
Er loopt 1 hond rond en die heb ik dood geschoten.
Maar moet ik nu naartoe.....????
Alle deuren zijn gesloten...en kan niet echt ergens naartoe klimmen ???
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”
netjesVerwijderd schreef op 04 July 2003 @ 14:26:
[...]
Daar zijn ze lekker op tijd mee(Eigenlijk had een patch nú al niet nodig moeten zijn, maar goed...
* patch @ gamershell
Nu hopen dat deze patch er voor zorgt dat de vele klachten over de besturing worden opgelost!
Had al zoveel shotgun shells gevonden maar het wapen zelf nog niet
De besturing is even wennen, maar ik moet toegeven het spel stijgt boven mijn verwachtingen uit!
Het is nu iets minder eentonig, bijv de sidemissie van café metro ed, dat maakt het allemaal net iets gevarieerder, evenals het sterker worden of zelf gesprekken 'leiden'
Sta nu op de lichtkolom die omhoog gaat, ik moet ergens naar toe springen, maar nergens is een punt om fatsoenlijk aan vast te grijpen
het is geven en nemenAlbinoraptor schreef op 04 July 2003 @ 20:19:
Als ik die screens allemaal zie, zeg ik niet nou dat ziet er goed uit
[...]
Niet elk object kan zomeer even 1000 polygonen meekrijgen, bijv een hekje die staan er zoveel van, en de maps zijn al lekker groot
[ Voor 29% gewijzigd door Schuey op 05-07-2003 09:40 ]
kut dubbel
[ Voor 97% gewijzigd door Schuey op 05-07-2003 08:46 ]
Idd T-HOMO, maar we hebben niet allemaal zo veel vrije tijd als jij nu hebtVerwijderd schreef op 05 juli 2003 @ 00:48:
ik snap niet wat iedereen loopt te zeuren over besturing enzo.
Verwijderd
Onder Windows 98 (niet 98SE) krijg ik Tomb Raider 6 niet aan de praat, ook niet na het downloaden van patch v42. Installeren lukt wel, maar als ik het spel wil opstarten, geeft-ie de melding:DataBeest schreef op 01 July 2003 @ 23:14:
Ik heb hem morgen ook trouwens.
Wat zijn de ervaringen met betrekking tot de systeemeisen/framerate?
The Following Error has occured
SYS_ERROR_STRUCTURED_EXCEPTION_HANDLE
Herinstalleren helpt ook niet. Met en zonder EAX Unified installeren maakt ook nix uit. Op de doos staat dat-ie weliswaar pas vanaf 98SE ondersteunt, maar in de readme-file staat dat Windows 98 ook moet lukken! Zijn er mensen onder Windows 98 die het spel wel aan de praat krijgen? Ik hoop van wel, anders zal ik het spel moeten gaan ruilen
Trey
Athlon 1900
A7V333
512 MB
Creative Audigy
DirectX 9.0a, Detonator 43.45
Weet iemand hoe ik uit die discotheek geraak?
Ik heb die box gevonden, maar terugkeren langs waar je kwam lukt niet.
Er blijft één deur over, maar die is op slot. Ik heb 2 keys gevonden, maar die deur wil niet open.
Er blijft één deur over, maar die is op slot. Ik heb 2 keys gevonden, maar die deur wil niet open.
OMG, het spijt me heel erg maar dit is het eerste spel waarvan de besturing en het camerawerk zo ontzettend brak is dat ik het trainingslevel niet eens af gemaakt heb. Gruwelijk, hoe kun je het bedenken.
Verwijderd
naar boven, die control room. daar door de deur.Hacku schreef op 05 July 2003 @ 11:34:
Weet iemand hoe ik uit die discotheek geraak?
De heren van Gamer.nl hebben een fotosessie gemaakt in Amsterdam met de Nederlandse Lara look-a-like, Jill de Jong: Fotosessie met Jill de Jong.

Op een uitnodiging om naar Amsterdam te komen en het nieuwe avontuur van Lara Croft, Angel of Darkness, te spelen zeggen we uiteraard geen nee. Al helemaal niet als we ook de mogelijkheid hebben om Jill de Jong, de Nederlandse schone die al 16 maanden bij Eidos aan het werk is als Lara Croft look-a-like, te ontmoeten en haar in in vol Lara Croft kledij te mogen fotograferen in hartje Amsterdam. Hieronder een handjevol foto's die wij die dag geschoten hebben. Klik op de foto's om ze in een groter formaat (1024x768) te bekijken.

Verwijderd
Klim op een van de daken van een tombe en probeer van tombe naar tombe te springen. Uiteindelijk moet je zo uitkomen in de met hekken afgesloten tombe achterin de begraafplaats waar een beeld staat. Ga achter het beeld staan en duw deze om. Het beeld valt en er komt een opening - in een graf - naar beneden. Hier moet je heen.danplo schreef op 05 July 2003 @ 01:40:
Ik zit vast in een level.
coole pics
(gare kermispistooltjes btw
)
mgoed het verhaal is nu no ietwat vaag maar worden leuke details bekend en wat achtergrond info
Maar ik zit vast, in de 'graafput'
Een pic 

Ik moet naar het geen waar ik naar kijk, ik kom er met geen mogenlijkheid
Deuren van de de hekken zijn ook dicht, anders was het makkelijk geweest. Een manier om die open te krijgen heb ik nog niet gevonden 
waarom worden de screenies 800x600 ipv 1280x1024?
mgoed het verhaal is nu no ietwat vaag maar worden leuke details bekend en wat achtergrond info

Ik moet naar het geen waar ik naar kijk, ik kom er met geen mogenlijkheid
[ Voor 7% gewijzigd door Schuey op 05-07-2003 15:29 ]
Verwijderd
Veel betere graphics dan Tomb Raider 5, meer bewegingsmogelijkheden voor Lara en een verhaal waar 3 jaar lang goed over is nagedacht.
Tanxs voor je hulpVerwijderd schreef op 05 July 2003 @ 15:27:
[...]
Klim op een van de daken van een tombe en probeer van tombe naar tombe te springen. Uiteindelijk moet je zo uitkomen in de met hekken afgesloten tombe achterin de begraafplaats waar een beeld staat. Ga achter het beeld staan en duw deze om. Het beeld valt en er komt een opening - in een graf - naar beneden. Hier moet je heen.
Ik ga het gelijk even uitproberen.
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”
Verwijderd
het spel loopt behoorlijk kut hier
. Haal net 30 fps en soms dropt het naar 19/20 fps .
Heb al wat dingen uit gezet enzo maar helpt niet echt. Meer mensen last van ? ik heb de ati 3.5 drivers, specs zie sig.

Heb al wat dingen uit gezet enzo maar helpt niet echt. Meer mensen last van ? ik heb de ati 3.5 drivers, specs zie sig.
edit:
kheb ook al de laatste patch erop gezet
kheb ook al de laatste patch erop gezet
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2003 15:49 ]
Verwijderd
Goed... ik zit vast in het huis op de hoek van de Seine en St. Mark straat. Er moeten paspoorten worden afgegeven in dat huis en in het huis bevindt zich een kluis met allerlei goodies. Bij het pakken van het laatste opject wordt een tijdbom geactiveerd. Ik open - met behulp van de knop in de kluis - de deur en ga via het luik - zo snel mogelijk - naar beneden (om zo aan de ontploffing te ontkomen). Aan het einde van deze gang kun je wederom naar beneden (dit doe ik). Nu kom je in een riool uit, maar waar moet je nu heen? .........Dan ontploft alles en is Lara dood.
gewoon richting de camera
Dan krijg je ff een cutscene
Heb het ook nou en zit al gelijk vast in dat trappenhuis (derelict), ik heb de en de powerup, ik zit nou helemaal boven bij die krat/kist waar het trappenhuis versperd is met een plank en een matras, een erg onneembare hindernis
ik dacht te springen via de kist naar de railing maar dat haal ik niet, ook niet als ik de kist verschuif.
Overigens vind ik de gfx heel goed, veel dynamic lighting en schitterend ps2-effecten, de besturing is verschrikkelijk, alles reageert steeds te traag, echt een regelrechte ramp.
Overigens vind ik de gfx heel goed, veel dynamic lighting en schitterend ps2-effecten, de besturing is verschrikkelijk, alles reageert steeds te traag, echt een regelrechte ramp.
[ Voor 4% gewijzigd door edward2 op 05-07-2003 16:20 ]
Niet op voorraad.
heel goed is overdreven, redelijk tot goed is denk ik meer de juiste richting
Verwijderd
je kan aan die brug hangenSchuey schreef op 05 July 2003 @ 15:29:
coole pics(gare kermispistooltjes btw
)
mgoed het verhaal is nu no ietwat vaag maar worden leuke details bekend en wat achtergrond infoMaar ik zit vast, in de 'graafput'
Een pic
[afbeelding]
Ik moet naar het geen waar ik naar kijk, ik kom er met geen mogenlijkheidDeuren van de de hekken zijn ook dicht, anders was het makkelijk geweest. Een manier om die open te krijgen heb ik nog niet gevonden
nu dus springen waar je staat en vastpakken
Oh, is dat Chantal niet meer dan?? Die doet dat ook weleens. Was ook bij de premiere van de film in Nederland. Ik ken ze, heeft een tijdje in de klas gezeten bij mij.Kheldar schreef op 05 July 2003 @ 13:58:
De heren van Gamer.nl hebben een fotosessie gemaakt in Amsterdam met de Nederlandse Lara look-a-like, Jill de Jong: Fotosessie met Jill de Jong.
[...]
Ik heb net de patch geprobeert, maar nu start ie niet meer op 
Anyway, gewoon ff reinstall en hij draait weer
Maar nu zit ik vast in de Parisian Ghetto's, ik heb iedereen gesproken en wat nu?!
Die gozer bij Cafe Metro zegt me steeds: only paying customers
Wat moet ik doen?!
Anyway, gewoon ff reinstall en hij draait weer
Maar nu zit ik vast in de Parisian Ghetto's, ik heb iedereen gesproken en wat nu?!
Die gozer bij Cafe Metro zegt me steeds: only paying customers
Wat moet ik doen?!
[ Voor 26% gewijzigd door Rickstah op 05-07-2003 21:57 ]
Verwijderd
Haar borsten deinen mee
Besturing...ach speel wat langzamer. Het ziet er goed uit. Alleen heeft ze opeens geen kracht meer om lang aan een richel te bungelen.

Dan zie jij waarschijnlijk de dx9 features niet, maar ik vond die in de vorm van reflecties (pixel shader 2)erg mooi.Schuey schreef op 05 July 2003 @ 17:50:
heel goed is overdreven, redelijk tot goed is denk ik meer de juiste richting
Btw is het nou echt de bedoeling dat alles er in slowmotion uitziet?! het is soms echt niet normaal meer, (heeft iig niets met m'n fps te maken
Dit spel heeft potentie, maar die controls, het is echt heel erg, soms reageert het helemaal niet.
Niet op voorraad.
He dit heb ik ook, hoe heb je het opgelost?Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 00:21:
? zodra het main menu komt krijg ik een zwart beeld, of als ik de intro skip krijg ik een hangend beeld maar ik hoor het menu wel b:S ik heb een GF 4400 128 mb op een P4 2.0
Ik kan namelijk wel screensjots nemen en bekijken, maar op m'n scherm zie ik, naast de filmpjes (die ook nog eens helemaal uit hun verband gerukt worden, de aspect ratio klopt van geen kant), niks
Ik ben een keer per ongeluk in een level gekomen, maar dat was ook verschikkelijk donker (zag maar net wat witte tekst onderin).
btw ik heb een GeForce 4 Ti 4200 64MB (rest van mijn specs: http://www.tweakers.net/gallery/31729/sys)
iemand een idee wat je in die kerk moet doen?
ik kan die ring aan dat orgel vinden.
en heb met die trainer gewed, als ik daarna terug naast hem sta, blijf ik uren naar die 2 boksers kijken. en wanneer ik naar buiten door die deur wil, krijg in 'insert cd1' (wat niks doet als hij er in zit, blijft naar cd1 vragen)
en heb met die trainer gewed, als ik daarna terug naast hem sta, blijf ik uren naar die 2 boksers kijken. en wanneer ik naar buiten door die deur wil, krijg in 'insert cd1' (wat niks doet als hij er in zit, blijft naar cd1 vragen)
PSN: nicovc
Ik vind het wel een geinig spel, besturing is even klote maar niet anders dan de vorige delen. Ik gebruik iig geen muis, op crouch en sprint na staan alle toetsen op default. Op zich wen je daar wel snel aan.
Maar wat ik zo vaag vind is dat sommige filmpjes van superslechte kwaliteit zijn. Bijv. bij het opstarten van het spel, die begint met dat beeldje op de vloer. Dat is echt low quality, vooral de zwarte vlakken. Hebben jullie dat ook
Verder zijn er scenes waar ik echt zware clippingproblemen heb (op een GeForce 3 TI500), of dat mensen er niet normaal uitzien (bijv. die barkeeper in club metro). Ook kreeg ik een keer een handje (om dingen op te pakken) en toen liep ze door drie muren heen om een item te pakken
Was wel handig, want ik moest uiteindelijk in die kamer zijn
Maar wat ik zo vaag vind is dat sommige filmpjes van superslechte kwaliteit zijn. Bijv. bij het opstarten van het spel, die begint met dat beeldje op de vloer. Dat is echt low quality, vooral de zwarte vlakken. Hebben jullie dat ook
Verder zijn er scenes waar ik echt zware clippingproblemen heb (op een GeForce 3 TI500), of dat mensen er niet normaal uitzien (bijv. die barkeeper in club metro). Ook kreeg ik een keer een handje (om dingen op te pakken) en toen liep ze door drie muren heen om een item te pakken
Mmm, ik weet ook wat het probleem is. Als anti aliasing aanstaat werkt 'Post proces' niet goed. Deze kun je in het settingsmenu bij de tweede tab onder 'Render targets' uitzetten (of je zet je FSAA uit natuurlijkKheldar schreef op 05 juli 2003 @ 22:52:
[...]
He dit heb ik ook, hoe heb je het opgelost?
Ik kan namelijk wel screensjots nemen en bekijken, maar op m'n scherm zie ik, naast de filmpjes (die ook nog eens helemaal uit hun verband gerukt worden, de aspect ratio klopt van geen kant), niks. Ook niet als ik mijn monitor verschrikkelijk helder zet.
Ik ben een keer per ongeluk in een level gekomen, maar dat was ook verschikkelijk donker (zag maar net wat witte tekst onderin).
btw ik heb een GeForce 4 Ti 4200 64MB (rest van mijn specs: http://www.tweakers.net/gallery/31729/sys)
Verwijderd
Dank je. Tis (op het nippertje) gelukt. Ik zit inmiddels in de Tomb of Ancient (althans ben naar beneden aan het klimmen).
Verwijderd
Je moet helemaal niets in de kerk, althans niets watrelevant is om verder in het spel te komen. Je kunt wat klimmen en wat goodies pakken en gokken op een van de twee boxers.naiko schreef op 05 July 2003 @ 22:58:
iemand een idee wat je in die kerk moet doen?
Als je een full install hebt gedaan heb je geen probleem met het inserten van cd's (althans ik ben de bouwput net voorbij en zit in de Tomb of Ancient - daar waar je een heel stuk naar beneden moet klimmen - en ik heb na de install geen enkele keer een cd in mijn cd-drive moeten stoppen.
idd, die barman in cafe metro lijkt wel zown terminator popsewer schreef op 05 July 2003 @ 23:19:
Ik vind het wel een geinig spel, besturing is even klote maar niet anders dan de vorige delen. Ik gebruik iig geen muis, op crouch en sprint na staan alle toetsen op default. Op zich wen je daar wel snel aan.
Verder zijn er scenes waar ik echt zware clippingproblemen heb (op een GeForce 3 TI500), of dat mensen er niet normaal uitzien (bijv. die barkeeper in club metro). Ook kreeg ik een keer een handje (om dingen op te pakken) en toen liep ze door drie muren heen om een item te pakkenWas wel handig, want ik moest uiteindelijk in die kamer zijn

zun rechteroog zie je alleen, en verder is het net pinnokio zonder grote neus
Natuurlijk zie ik die effecten, zo krijg je ook opstijgende lucht van warmte en stoom in de latere levels, maar het gaat om het totale plaatjeedward2 schreef op 05 juli 2003 @ 22:39:
[...]
Dan zie jij waarschijnlijk de dx9 features niet, maar ik vond die in de vorm van reflecties (pixel shader 2)erg mooi.
Btw is het nou echt de bedoeling dat alles er in slowmotion uitziet?! het is soms echt niet normaal meer, (heeft iig niets met m'n fps te maken)
Dit spel heeft potentie, maar die controls, het is echt heel erg, soms reageert het helemaal niet.
wat ik ook zo raar vind he, ik ben nu in die discotheek ..en er staat bij CONTROLS dat ik kan sprinten, duw ik de sprintknop in, gaat ze niet sneller rennen?
en ik zit ook vast in die discotheek :

ik ben boven al geweest, heb onder een sleutel gepakt bij de kassa, en nu heb ik geen flauw id waar ik heenmoet ,..iemand een id?

ik ben boven al geweest, heb onder een sleutel gepakt bij de kassa, en nu heb ik geen flauw id waar ik heenmoet ,..iemand een id?
[ Voor 44% gewijzigd door rudyman85 op 06-07-2003 11:22 ]
Sprinten snap ik ook niks van. Op een gegeven moment kreeg ik zelfs een sprint update (toen ik een gasmasker op zette), maar de sprintknop lijkt nog steeds niets te doen
[ Voor 15% gewijzigd door sewer op 06-07-2003 11:36 ]
ah crap, gister het spel eens geinstalleerd, spelen en wat blijkt...het loopt niet soepel op n gf2ti 64mb
heb ik gedaan, maar hij blijft het dus vragen, en niemand kan me hier een antwoord op geven. zelfs na een 2de keer de *.bin te branden zit ik nog altijd met het probleemVerwijderd schreef op 06 July 2003 @ 02:48:
[...]
Je moet helemaal niets in de kerk, althans niets watrelevant is om verder in het spel te komen. Je kunt wat klimmen en wat goodies pakken en gokken op een van de twee boxers.
Als je een full install hebt gedaan heb je geen probleem met het inserten van cd's (althans ik ben de bouwput net voorbij en zit in de Tomb of Ancient - daar waar je een heel stuk naar beneden moet klimmen - en ik heb na de install geen enkele keer een cd in mijn cd-drive moeten stoppen.
Verwijderd
terug naar die control room, daar dat is hierboven ook al een keer gevraagd.Rudyyy schreef op 06 juli 2003 @ 11:10:
wat ik ook zo raar vind he, ik ben nu in die discotheek ..en er staat bij CONTROLS dat ik kan sprinten, duw ik de sprintknop in, gaat ze niet sneller rennen?
[afbeelding]
als je dit nog niet zelf ziet, wens ik je veel succes met de rest van het spel
control room?daar kan je alleen een hendel overhalen, en dan gaat zo'n box verschuiven, ik snap er niks van ..
Verwijderd
der zit ook een deurRudyyy schreef op 06 July 2003 @ 12:18:
control room?daar kan je alleen een hendel overhalen, en dan gaat zo'n box verschuiven, ik snap er niks van ..
Ik lees hier een hoop over belabberde controls... zijn die controls gewoon net zo als in de voorgaande tombraider games of zijn ze echt totaal anders? Ben wel benieuwd waar het hem nou precies in zit voordat ik hem eventueel koop 
De vorige tombraider games reageerden nu eenmaal ook niet supersnel, maar eerder realistisch.. dat vond ik juist een van de plussen van het spel.
De vorige tombraider games reageerden nu eenmaal ook niet supersnel, maar eerder realistisch.. dat vond ik juist een van de plussen van het spel.
Rudyy: Er zijn 2 hendels naast elkaar. Eentje om die 4 lichten op te schuiven, en eentje om zo'n licht in de box te krijgen waar je via de brug en ladder bij kunt. Je moet zorgen dat het licht er in komt dat een beetje flikkert.
Ik kan je plaatje trouwens niet zien, dus kweet niet of we over hetzelfde praten
Ik kan je plaatje trouwens niet zien, dus kweet niet of we over hetzelfde praten
Zijn hetzelfde als de vorige versies zover ik weet, ook de camera is hetzelfde principe (dus de computer kiest voor jou de camerapositie, je kan zelf niet omhoog of omlaag kijken).Ik lees hier een hoop over belabberde controls... zijn die controls gewoon net zo als in de voorgaande tombraider games of zijn ze echt totaal anders?
[ Voor 41% gewijzigd door sewer op 06-07-2003 12:27 ]
Ah prima dus.. thankssewer schreef op 06 July 2003 @ 12:26:
Zijn hetzelfde als de vorige versies zover ik weet, ook de camera is hetzelfde principe (dus de computer kiest voor jou de camerapositie, je kan zelf niet omhoog of omlaag kijken).
Ik heb dat pakketje bij die gozer in Cafe Metro gebracht die ik uit Le Serpent Rouge heb gehaald, en nu gaf hij me een code die ik moet intoetsen bij die deur.
Alleen hoe toets je dat in?
als ik de USE key ingedrukt houdt krijg ik dat ding te zien, maar hoe selecteer ik dan een knop?
Alleen hoe toets je dat in?
met je pijltjestoetsen kan je die hand doen bewegen, en de vinger wijst een toets aan, en op de juiste toets doe je 'action'Conan schreef op 06 July 2003 @ 12:32:
Ik heb dat pakketje bij die gozer in Cafe Metro gebracht die ik uit Le Serpent Rouge heb gehaald, en nu gaf hij me een code die ik moet intoetsen bij die deur.
Alleen hoe toets je dat in?als ik de USE key ingedrukt houdt krijg ik dat ding te zien, maar hoe selecteer ik dan een knop?
Verwijderd
Voor zover jij weet, dan weet je niet zoveel. Maargoed laat die jongen maar op jouw advies dat spel kopen dan aangezien hij het blijkbaar van je aanneemt dat het hetzelfde is.Zijn hetzelfde als de vorige versies zover ik weet, ook de camera is hetzelfde principe (dus de computer kiest voor jou de camerapositie, je kan zelf niet omhoog of omlaag kijken).

Nou, als jij wel verschillen gemerkt hebt vertel dan ook wat die zijn. Het is hier niet voor niets een discussieforum.
Het is een tijd geleden dat ik de vorige tombraiders gespeeld heb (heb alleen 1 t/m 3 gespeeld), maar volgens mij komt het vrij goed overeen (zelfs de moves als handstand overslag enzo). Wat is er dan zo geweldig anders dan de vorige afleveringen, zodat je dit spel niet zou moeten kopen?
Het is een tijd geleden dat ik de vorige tombraiders gespeeld heb (heb alleen 1 t/m 3 gespeeld), maar volgens mij komt het vrij goed overeen (zelfs de moves als handstand overslag enzo). Wat is er dan zo geweldig anders dan de vorige afleveringen, zodat je dit spel niet zou moeten kopen?
edit:
Ik heb even opgezocht of de controls zo anders zijn:
hier staat "IN other words in controls just like all the pervious games."
Ik kan op internet ook nergens vinden dat de controls slechter zijn dan de vorige games. Iedereen zeikt er wel op (en het kost ook wel 5 minuten wennen
), maar bij de vorige games was de controls en camera ook de kritiekpunten. Maar als je daar aan kon wennen, is deze game geen probleem.
En het gezever dat ze niet direkt springt als je op jump duwt, en dat ze na de sprong nog even uitloopt was bij de vorige games ook. Dat is vergelijkbaar met prince of persia vroeger, dat is ook een kwestie van wennen. Maar een echte gamer weet na 2 sprongen ook wel hoe ie dat moet timen.
Ik heb even opgezocht of de controls zo anders zijn:
hier staat "IN other words in controls just like all the pervious games."
Ik kan op internet ook nergens vinden dat de controls slechter zijn dan de vorige games. Iedereen zeikt er wel op (en het kost ook wel 5 minuten wennen

En het gezever dat ze niet direkt springt als je op jump duwt, en dat ze na de sprong nog even uitloopt was bij de vorige games ook. Dat is vergelijkbaar met prince of persia vroeger, dat is ook een kwestie van wennen. Maar een echte gamer weet na 2 sprongen ook wel hoe ie dat moet timen.
[ Voor 51% gewijzigd door sewer op 06-07-2003 14:13 ]
Mjah, het klopt als er wordt gezecht dat de moves ongeveer het zelfde zijn.sewer schreef op 06 July 2003 @ 13:20:
Nou, als jij wel verschillen gemerkt hebt vertel dan ook wat die zijn. Het is hier niet voor niets een discussieforum.
De verschillen die er ongeveer zijn:
- Ze kan niet langer dan enkele tientallen seconden aan iets hangen.
- Ze kan een aantal bewegingen minder (duiken, springen en draaien tegelijkertijd, direct doorspringen, rennen).
- Een vertraging. Niet direct sprinten, maar eerst langzaam lopen waarna ze pas op tempo komt. Enorm irritant.
Dat is het verschil zo'n beetje, opzich niet zo enorm veel verschil inderdaad.
Overigens komt er een reclame campanje in Europa van 6 miljoen euro. ("including TV, cinema, print, outdoor and online"). Is dat eigenlijk veel voor een spel, zullen we er wat van merken in Nederland?
🌞🍃
Ik zit vast in Louvre Stroms Drain
, er zit wel ergens een draaiknop voor het water denk ik. Maar dan zegt lara, dat haar armen niet sterk genoeg is. Ik heb overal gekeken iemand ideeen
Verwijderd
Rune was niet moeilijkedward2 schreef op 02 July 2003 @ 15:30:
Ik heb alleen Tombraider 1 op de PSX1 gespeeld en dat was perfect, heel geschikt voor die gamepad, ook de gfx waren voor die tijd één van de beste.
Er zou eigenlijk eens een soort petitie moeten komen om dit nou eens eindelijk te krijgen zoals het hoort op de pc, dus met muis en toetsenbord en 100% snel reagerende free look met mouselagreducer (net als in Splintercell) is dit nou teveel gevraagd?

Verwijderd
je moet eerst aan zo'n fan ding draaien ergens verderopTermi schreef op 06 juli 2003 @ 15:08:
Ik zit vast in Louvre Stroms Drain, er zit wel ergens een draaiknop voor het water denk ik. Maar dan zegt lara, dat haar armen niet sterk genoeg is. Ik heb overal gekeken iemand ideeen
huh wat vaag!ik kan er maar 1 overhalen ?sewer schreef op 06 July 2003 @ 12:26:
Rudyy: Er zijn 2 hendels naast elkaar. Eentje om die 4 lichten op te schuiven, en eentje om zo'n licht in de box te krijgen waar je via de brug en ladder bij kunt. Je moet zorgen dat het licht er in komt dat een beetje flikkert.
[ Voor 4% gewijzigd door rudyman85 op 06-07-2003 18:25 ]
Verwijderd
Probeer eens de legale - niet gebrande - versienaiko schreef op 06 July 2003 @ 12:08:
[...]
heb ik gedaan, maar hij blijft het dus vragen, en niemand kan me hier een antwoord op geven. zelfs na een 2de keer de *.bin te branden zit ik nog altijd met het probleem

hebbet gevonden wat er verkeerd was, met winrar 2.9 had ik een crc error, en met winrar 3.2 niet meer, dus gewoon die files getest, en werkt perfect, zit nu ergens in die opgraving site
Verwijderd
Je kan onderaan de brug hangen. Daar waar je nu staat dus... gewoon recht omhoog springen.Schuey schreef op 05 July 2003 @ 15:29:
coole pics(gare kermispistooltjes btw
)
mgoed het verhaal is nu no ietwat vaag maar worden leuke details bekend en wat achtergrond infoMaar ik zit vast, in de 'graafput'
Een pic
[afbeelding]
Ik moet naar het geen waar ik naar kijk, ik kom er met geen mogenlijkheidDeuren van de de hekken zijn ook dicht, anders was het makkelijk geweest. Een manier om die open te krijgen heb ik nog niet gevonden
Verwijderd
Je doet het goed. Ik deed er ook 4 keer over. Gewoon sneller dat luik door en rennen voor je leven.Verwijderd schreef op 05 July 2003 @ 15:37:
Goed... ik zit vast in het huis op de hoek van de Seine en St. Mark straat. Er moeten paspoorten worden afgegeven in dat huis en in het huis bevindt zich een kluis met allerlei goodies. Bij het pakken van het laatste opject wordt een tijdbom geactiveerd. Ik open - met behulp van de knop in de kluis - de deur en ga via het luik - zo snel mogelijk - naar beneden (om zo aan de ontploffing te ontkomen). Aan het einde van deze gang kun je wederom naar beneden (dit doe ik). Nu kom je in een riool uit, maar waar moet je nu heen? .........Dan ontploft alles en is Lara dood.
Verwijderd
Dat dacht ik ook, er kwam geen handje, maar je kan wel degelijk de linker hendel overhalen..
highlight voor de oplossing:
doe de linker 2 maal overhalen, de rechter 1 maal, ga dan naar het kastje waar de lamp zit en pak het item |
Verwijderd
Weet ik inmiddels al. Het was wel even rennen inderdaad. Ik ben zit momenteel - zonder wapens - in de woning van Van Croy en moet de "cleaner" afschudden. Vanavond weer verder spelen, want nu zit ik op mijn werk. En daar heb je geen Tomb Raider helaasVerwijderd schreef op 07 July 2003 @ 01:33:
[...]
Je doet het goed. Ik deed er ook 4 keer over. Gewoon sneller dat luik door en rennen voor je leven.
Je moet ff al die vorige delen vergeten. De Tomb Raider serie was een goeie serie maar het begon een beetje tew lijken op de fifa-serie (weinig nieuws dus). Dit deel is een totaal ander spel. Ze noemen het daarom ook niet deel 6 maar Angel of Darkness. Ik quote van gamespot: "Tomb Raider: The Angel of Darkness wordt NIET het 'zoveelste Lara Croft-game', maar duwt de reeks in een volledig nieuwe richting."
Conclusie: KOPEN
Conclusie: KOPEN
Verwijderd
JayVee schreef op 07 July 2003 @ 12:01:
Rudyyy, hebbie de patch al geinstalleerd? link
offtopic:
Krusher, hoe hebbie dat gedaan met die zwarte achtergrond? Vind ik wel erg netjes om mensen voor spoilers etc te "beschermen"!
code:
1
2
3
4
| [table bordercolor=#000000 width=260 height=40 border=1 cellpadding=2 bordercolor=#000000] [tr] [td align=left valign=bottom bgcolor=#000000 colspan=2 rowspan=1] Typ hier de spoiler[/td] [/tr] [/table] |
stop wat tussen de strepen staat in je bericht
iemand al een idee hoe 'the breath of Hades' werkt? zit namelijk vast in die kamer 
edit: gevonden

edit: gevonden
[ Voor 28% gewijzigd door naiko op 07-07-2003 15:35 . Reden: gevonden ]
Dat level is echt het moeilijkst van het hele spel (tenminste tot hoever ik nu zit). Heb hier ook de walkthrough moeten raadplegen, maar zelfs dan lukt het bijna niet.
De bedoeling is dat je het blauwe licht pakt, maar dat verspringt dus steeds. Je moet eerst een tijd op die geest schieten zodat ie stil zweeft, en dan vlug rennen naar dat licht en dan kun je het pakken (je pakt dan 1 van de 5 paintings).
Belangrijke tip om het te kunnen halen: als je bukt kan ie je niet raken. En je kunt bukkend dus wel op hem schieten. Dus dicht bij het licht kruipen (maar niet zo dicht dat het verspringt), dan bukkend op hem knallen en dan wapen deselecteren en ernaar rennen en de use-key gebruiken als je er bent (ctrl in de default setting).
Succes...
De bedoeling is dat je het blauwe licht pakt, maar dat verspringt dus steeds. Je moet eerst een tijd op die geest schieten zodat ie stil zweeft, en dan vlug rennen naar dat licht en dan kun je het pakken (je pakt dan 1 van de 5 paintings).
Belangrijke tip om het te kunnen halen: als je bukt kan ie je niet raken. En je kunt bukkend dus wel op hem schieten. Dus dicht bij het licht kruipen (maar niet zo dicht dat het verspringt), dan bukkend op hem knallen en dan wapen deselecteren en ernaar rennen en de use-key gebruiken als je er bent (ctrl in de default setting).
Succes...
Verwijderd
thnxsewer schreef op 07 July 2003 @ 23:16:
Dat level is echt het moeilijkst van het hele spel (tenminste tot hoever ik nu zit). Heb hier ook de walkthrough moeten raadplegen, maar zelfs dan lukt het bijna niet.
Succes...
ik dacht idd ook al dat het iets met die blauwe dingen was.
een beetje ver gezocht vind ik het wel.
pff...ure mee bezig geweest maar ik krijg het echt niet te pakken 
iemand een save game van net erna??
[ Voor 82% gewijzigd door Rickstah op 08-07-2003 00:55 ]
hmz heb ik ook weer. na de installatie kan ik hem gewoon spelen. alleen de keren erna geeft ie steeds een fout dat de verkeerde cd erin zit (bij beide cds)8)7
[ Voor 5% gewijzigd door Southern Sun op 08-07-2003 09:36 ]
heb ik ook gehad, is wellicht omdat er een CRC in de bin zat voor je hem gebrand hebt. probeer de rar's te unpacken met winrar3.2, dat werkte voor mijSouthern Sun schreef op 08 juli 2003 @ 09:34:
hmz heb ik ook weer. na de installatie kan ik hem gewoon spelen. alleen de keren erna geeft ie steeds een fout dat de verkeerde cd erin zit (bij beide cds)8)7
Dat komt vanzelf als ze sterker wordt. ( ik vind het een mislukt systeem)DataBeest schreef op 06 juli 2003 @ 14:08:
[...]
Mjah, het klopt als er wordt gezecht dat de moves ongeveer het zelfde zijn.
De verschillen die er ongeveer zijn:
- Ze kan niet langer dan enkele tientallen seconden aan iets hangen.
duiken kan ze wel, springen en tegelijk die knop waarmee je ook rondkijkt.- Ze kan een aantal bewegingen minder (duiken, springen en draaien tegelijkertijd, direct doorspringen, rennen).
springen en draaien, moet ik eens proberen, nog niet aan gedacht.
direct doorspringen lukt inderdaad niet
Inderdaad irritant.- Een vertraging. Niet direct sprinten, maar eerst langzaam lopen waarna ze pas op tempo komt. Enorm irritant.
Ben TR fan van het eerste uur. Ik speel het spel op de PC. Nu zijn er inderdaad een aantal zaken even wat anders etc. dan de voorgaande delen.
Maar ik ben een beetje minder enthousiast over de kwaliteit van het spel. Zit nu een aantal dagen te spitten in het tombraider forum en kom heel veel dingen tegen die bij de PC versie gewoon niet kloppen. Veel bugs en instellingen problemen. Nu is hier denk niet de plaats om over bugs etc. te spreken. Misschien handig om in SPV een nieuwe discussie te starten? Als er interesse is, dan kan ik er wel eentje openen.
Maar ik ben een beetje minder enthousiast over de kwaliteit van het spel. Zit nu een aantal dagen te spitten in het tombraider forum en kom heel veel dingen tegen die bij de PC versie gewoon niet kloppen. Veel bugs en instellingen problemen. Nu is hier denk niet de plaats om over bugs etc. te spreken. Misschien handig om in SPV een nieuwe discussie te starten? Als er interesse is, dan kan ik er wel eentje openen.
Verwijderd
Ja ik heb daar wel interesse in want ik snap niet veel van de instel opties bijv. Als ik op ff klikt loopt die bijv heel soepel maar ziet er minder uit, en op default loopt de game voor geen meter, kortom ik snap niks van alle (vele) opties
DoneVerwijderd schreef op 08 July 2003 @ 13:00:
Ja ik heb daar wel interesse in want ik snap niet veel van de instel opties bijv. Als ik op ff klikt loopt die bijv heel soepel maar ziet er minder uit, en op default loopt de game voor geen meter, kortom ik snap niks van alle (vele) opties
[rml][ PC] Tomb Raider: The Angel of Darkness bugs/instellingen[/rml]
jah, zit met zelfde probleem, is zo goed als onmogelijk, iedere keer wanneer ik op dat spook mijn shotgun leegknal en naar die blauwe schijn loop, verspringt ie direct weerConan schreef op 08 July 2003 @ 00:18:
pff...ure mee bezig geweest maar ik krijg het echt niet te pakken
http://www.tombraiders.net/stella/
Dit is voor zover ik weet toch de meest complete Tomb-Raider site die er is , heeft me in vorige TR`s al goed geholpen met walkthroughs .
Er zijn ook aardig wat links naar andere forums over problemen en ideen wat AOD betreft .
Zelf kan ik nog steeds niet spelen want na ongeveer 10seconden spelen loopt mijn pctje helemaal vast (alleen de reset-knop werkt dan nog) .
k`ben een beetje teleurgesteld dus .
d`r is trouwens ook al een patch uit .
ftp://ftp.eidos.co.uk/pub...ch/TRAOD_PC_PATCH_V42.exe
ff kijken of dat dan uitkomst kan bieden .
Dit is voor zover ik weet toch de meest complete Tomb-Raider site die er is , heeft me in vorige TR`s al goed geholpen met walkthroughs .
Er zijn ook aardig wat links naar andere forums over problemen en ideen wat AOD betreft .
Zelf kan ik nog steeds niet spelen want na ongeveer 10seconden spelen loopt mijn pctje helemaal vast (alleen de reset-knop werkt dan nog) .
k`ben een beetje teleurgesteld dus .
d`r is trouwens ook al een patch uit .
ftp://ftp.eidos.co.uk/pub...ch/TRAOD_PC_PATCH_V42.exe
ff kijken of dat dan uitkomst kan bieden .
[ Voor 41% gewijzigd door enchion op 08-07-2003 15:28 ]
How do you save a random generator ?
Verwijderd
Oplossing hieronder (markeer het vakje):naiko schreef op 08 July 2003 @ 15:11:
[...]
jah, zit met zelfde probleem, is zo goed als onmogelijk, iedere keer wanneer ik op dat spook mijn shotgun leegknal en naar die blauwe schijn loop, verspringt ie direct weer
Als je kruipt kan het rode spook je geen kwaad doen. Kruip naar een plaats in de buurt van het voorwerp met de blauwe schijn (want die moet je dus hebben). Pak een wapen en schiet net zo lang op het spook totdat hij verdoofd is. Ga snel staan en doe het wapen weg. Je kunt nu (heel even) naar het voorwerp met de blauwe schijn lopen, zonder dat deze verspringt naar een ander beeld. Ga er zo snel mogelijk naar toe, druk op control om het voorwerp te pakken en ga weer kruipen (het spook wordt namelijk weer snel actief). Kruip naar de deur die net is geopend |
Verwijderd
Ik heb het spel nu ook. In tegenstelling tot bij sommige mensen speelt het hier wel goed. En dan heb ik niet eens zo'n nieuwe kaart. Ik speel hier met mijn P4 1.7 @ 1.9 en een Geforce 2 Ti 64 mb DDR. Ik haal gewoon nooit lager dan 30 frames binnen/buiten op 1024 x 768 
Het traplopen doet ze trouwens heel erg irritant
Maar ik zit alweer vast. Als je na de training in het gebouw komt moet je met de trappen omhoog en komt het gas steeds hoger. Op laatst word je door rommel tegen gehouden, weet iemand hoe ik verder kan komen?
Maar ik zit alweer vast. Als je na de training in het gebouw komt moet je met de trappen omhoog en komt het gas steeds hoger. Op laatst word je door rommel tegen gehouden, weet iemand hoe ik verder kan komen?
ja dat traplopen is echt irritant, blaas je tegen de a knop aan, draait ze 360 graden in de rondte
Bij wijze van spreken
Verwijderd
ik denk i kspeel dit wel ff
met 4x aa en 16x af
met me radeon 9700 pro 371/321
maar nee hoor
5 fps 
oh nee laat maar hij doet het al met 4x aa en 16x af
speelt iemand het spel met een gamepad met 2 anologe sticks?
met 4x aa en 16x af
maar nee hoor
oh nee laat maar hij doet het al met 4x aa en 16x af
speelt iemand het spel met een gamepad met 2 anologe sticks?
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2003 20:45 ]
Staat een kist die je moet schuiven om zo hoger op te kunnen klimmen via die kist.Verwijderd schreef op 08 juli 2003 @ 18:08:
Ik heb het spel nu ook. In tegenstelling tot bij sommige mensen speelt het hier wel goed. En dan heb ik niet eens zo'n nieuwe kaart. Ik speel hier met mijn P4 1.7 @ 1.9 en een Geforce 2 Ti 64 mb DDR. Ik haal gewoon nooit lager dan 30 frames binnen/buiten op 1024 x 768
Dat het bij jou goed loopt is omdat je kwaliteit laag is. (Je kaart kan niet en doet geen: pixel shaders, vertex shaders, bump maps etc.) Vergelijk eens een full-detail plaatje met hoe het bij kou uitziet.
Verwijderd
Gelukt-db- schreef op 08 July 2003 @ 21:08:
[...]
Staat een kist die je moet schuiven om zo hoger op te kunnen klimmen via die kist.
Dat het bij jou goed loopt is omdat je kwaliteit laag is. (Je kaart kan niet en doet geen: pixel shaders, vertex shaders, bump maps etc.) Vergelijk eens een full-detail plaatje met hoe het bij kou uitziet.
En dat kwaliteit klopt wel ja. Anders zou het nooit zo goed kunnen spelen, maar voor mij is dit prima.
Maar ik zit weer eens vast
Ik heb zonet Bouchard bezocht en daar wat omgelopen tot ik een hendel vond waardoor ik weer naar buiten kon. Ik kwam toen terecht in die churge waar die mensen boksen. Ik dacht meteen al van "waarom kom ik hier weer uit en wat moet ik nu weer in die stad". Ik heb gezocht in de stad + de church, maar ik kan niet verder komen. Iemand een antwoord?
Bouchard heeft je verteld dat je naar die winkel moet gaan, uiteinde van die straat waar ook de serpent rouge ligt, andere kant van parisian backstreets dan waar de church ligt. Kijk eens in het notebook van von croy, staan nieuwe aantekeneningen in.Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 10:35:
[...]
Gelukt
En dat kwaliteit klopt wel ja. Anders zou het nooit zo goed kunnen spelen, maar voor mij is dit prima.
Maar ik zit weer eens vast
Ik heb zonet Bouchard bezocht en daar wat omgelopen tot ik een hendel vond waardoor ik weer naar buiten kon. Ik kwam toen terecht in die churge waar die mensen boksen. Ik dacht meteen al van "waarom kom ik hier weer uit en wat moet ik nu weer in die stad". Ik heb gezocht in de stad + de church, maar ik kan niet verder komen. Iemand een antwoord?
[extra in church]
Je kunt sterker worden door het blok onder het beeld in de church te verschuiven. Als je via dit blok omhoog klimt en dan verder gaat kun je nog wat items en wat healing middelen vinden. Ook kun je een weddenschap houden met de boxing trainer. |

ik ben nu iets verder dan masera, ik zit nu hier vast..er is in dat huis een luik en een deur die een wachtwoord nodig heeft.hoe kan ik aan dat wachtwoord komen?
Ligt een beurs bij het lijk.Rudyyy schreef op 09 juli 2003 @ 11:42:
[afbeelding]
ik ben nu iets verder dan masera, ik zit nu hier vast..er is in dat huis een luik en een deur die een wachtwoord nodig heeft.hoe kan ik aan dat wachtwoord komen?
die heb ik opgepakt ja, en op use gedrukt,..maar er gebeurd verder niks
het is al gelukt, bedankt..
[ Voor 78% gewijzigd door rudyman85 op 09-07-2003 12:20 ]
Toch maar gekocht.. eens ff kijken...
Kan alleen niet mouse-looken? In de handleiding staat dat dit met Num 0 moet, maar volgens de settings is dit sprint (wat het ook is in het spel).
Welke key moet mouse-look zijn dan
Edit: Na een herstart van Tombraider werkt num 0 ineens wel als mouselook... waarom die in de settings dan als sprint staat aangegeven is mij een raadsel
Kan alleen niet mouse-looken? In de handleiding staat dat dit met Num 0 moet, maar volgens de settings is dit sprint (wat het ook is in het spel).
Edit: Na een herstart van Tombraider werkt num 0 ineens wel als mouselook... waarom die in de settings dan als sprint staat aangegeven is mij een raadsel
[ Voor 26% gewijzigd door Bosmonster op 09-07-2003 19:00 ]
als je stilstaat is het de mouselook key, en als je aan het lopen bent, is het de sprint keyBosmonster schreef op 09 juli 2003 @ 18:33:
Toch maar gekocht.. eens ff kijken...
Hmmm... Ik had gehoopt dat dit spel wat mooie graphics had. Eigenlijk alleen het ontwerp van lara is
en de rest van de game is

je moet hem eens wat langer spelen, dan praat je wel anders..hij is echt leuk hoor
[edit]
laat maar, ben al verder
laat maar, ben al verder
[ Voor 94% gewijzigd door XWB op 10-07-2003 12:44 ]
iemand een idee wat je in 'maximum containment area' moet doen bij die proto? ik mol dat beest 3 keer, dat het op de grond gaat liggen of naar boven kruipt, en iedere keer komt het weer, beest is precies onsterfelijk? aan die hendel kan ik niks doen, en op die trappen raak ik ook niet zo meteen, heb denk ik alles geprobeerd 
--->>>done
--->>>done
[ Voor 5% gewijzigd door naiko op 10-07-2003 21:37 ]
Pfff..
Ik heb het zojuist uitgespeeld....eindelijk
Ben er echt super lang mee bezig geweest.....maar niet zonder de nodige irritaties die dit spel met zich meebrengt.
Het einde is beetje vaag btw.. maar dat zien jullie vanzelf wel
Ik heb het zojuist uitgespeeld....eindelijk
Ben er echt super lang mee bezig geweest.....maar niet zonder de nodige irritaties die dit spel met zich meebrengt.
Het einde is beetje vaag btw.. maar dat zien jullie vanzelf wel