This is the Way.
En tja.. clipping, dat heb je met iedere 3D game.. en is ook bijna niet op te lossen met de hardware van tegenwoordig.
Ik vind die de Jong dus echt helemaal niks Tombraiders hebben.. veel te braaf en veel de mager. Zag der van de week ook nog paar keer op TV...
Als je dat een volwassen vent een schop ziet geven verwacht je toch niet dat er wat gebeurt of wel?
Ik hoop trouwens dat het een soort Splinter Cell wordt, maar dan met meer puzzels en een veel langere gameplay.. SC was geweldig maar ook in 2 avondjes uitgespeeld
[ Voor 17% gewijzigd door Bosmonster op 21-06-2003 11:24 ]
btw: is de pc versie gewoon een port van de PS2 of is het echt een eigen versie?
[ Voor 55% gewijzigd door Maxow op 21-06-2003 13:41 ]
Het spel werd een week uitgesteld, lees @ http://games.telenet.be/index.php?newsid=7375
Nog even geduld dus
[ Voor 27% gewijzigd door Maxow op 21-06-2003 14:22 ]
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Verwijderd

http://www.gamer.nl/nieuws/18210Terwijl Lara Craft: The Angel of Darkness nog moet uitkomen, de releasedate werd onlangs weer verschoven, duiken de eerste details alweer op over het volgende deel. Het tweede deel in deze nieuwe trilogie zou volgend jaar al moeten uitkomen en zou voorzien zijn van dinosauriers. Core wil namelijk met deze titel terug naar de old-skool Lara actie. Het derde deel zou over 24 maanden moeten verschijnen, aldus Jeremy Heath-Smith, mede-oprichter van Core.
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Jeejtje. Laat ze nou eerst lekker dit deel in orde gaan maken, nu snap ik ook wel waarom het constant wordt uitgesteld
Als het goed is aankomend weekend (29 juni).
🌞🍃
Verwijderd
Hoe kan het dan dat hij hier al wel uit is op de PS2 ??:?Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 10:47:
Ik heb zelf gebeld naar een Dixons vestiging en die vertelde me dat de game aanstaande vrijdag in de handel moet komen... kan niet wachten
Verwijderd
Ik bedoel de PC versie, playstation stond eerder op de planning voor zover ik weet en het zal wel met marketing te maken hebben....Timocos schreef op 25 juni 2003 @ 11:06:
[...]
Hoe kan het dan dat hij hier al wel uit is op de PS2 ??![]()
[ Voor 5% gewijzigd door Maxow op 25-06-2003 14:34 ]
Verwijderd
Verwijderd

Maar wel bijna .....laat maar komen.Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 22:29:
Dat heb je goed gezegd: nog niet.
Ben benieuwd.....ziet er erg goed uit moet ik zeggen.
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”
Tomb.Raider.Angel.Of.Darkness.GERMAN-Souldrinker
http://forums.eidosgames....7bd483f58faaac&forumid=35
Helaas weinig positieve reacties ook van de mensen die um uitgespeeld hebben. Hopelijk zijn de controls van de PC versie beter...
Ik zie de PS2 versie ook al op usenet gepost staan, over de PC versie heb ik nergens nog niks over gezien. Dat zal wel weer even durenT-RaX schreef op 01 July 2003 @ 02:20:
2 weken? AOD zou vorig jaar al gereleased moeten zijn... Tjek eens het AOD forum daar staan ontzettend veel reacties van mensen die de PS2 versie gespeeld hebben:
http://forums.eidosgames....7bd483f58faaac&forumid=35
Helaas weinig positieve reacties ook van de mensen die um uitgespeeld hebben. Hopelijk zijn de controls van de PC versie beter...
Bij Dynabite staat hij op dit moment op 4 Juli.
[ Voor 5% gewijzigd door kamerplant op 01-07-2003 08:31 ]
🌞🍃
Verwijderd
(zoals te lezen is in mijn sig heb ik een r9700)
Verwijderd
hier geen problemen... speel hem op 1024x768x32 alles high. Keb wel een r9800 op cat 3.4Maxow schreef op 01 July 2003 @ 21:33:
hmm, zijn er mensen met een r9700 (pro) die ff settings kunnen posten.... bij mij crashtie redelijk vaak namelijk
(zoals te lezen is in mijn sig heb ik een r9700)
Ik heb bij dit spel echt het idee , weer het zelfde ...

De besturing viel mij btw ook ZWAAR tegen..

Misschien is het wennen maar ik ben na 40 seconden gestopt
[ Voor 36% gewijzigd door XoiN op 01-07-2003 21:50 ]
In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti
Blijf ik vallen, dus clipping probleem, errug leuk, maar wachten op de patch dus
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Post eens wat screens.Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 21:38:
[...]
hier geen problemen... speel hem op 1024x768x32 alles high. Keb wel een r9800 op cat 3.4
Dat heet realismebAdmuTs schreef op 01 July 2003 @ 21:54:
Wat ik zo jmmr vind en dat is juist de reden wrom ik gestopt ben na deeltje 1 is het feit dat ze zo laat reageerd, als ik naar voren indrukt en je wilt stoppen moet er altijd nog een stapje 8eraan naar voren, draaien pcies hetzelfde, reageert allemaal zo laat naar mijn idee, voelt niet echt lekker aan. Ziet er btw weluit allemaal
Verwijderd

het spel houdt trouwens nie zo van alt-tabbing
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 22:20 . Reden: typo ]
Wat zijn de ervaringen met betrekking tot de systeemeisen/framerate?
🌞🍃
Verwijderd
Je kan wel met de muis spelen, maar je heb geen mouselook. Je kan dus net zo goed met je keyboard als met mouse/keyboard spelen. Je kan niet streven nl. (alleen van die zij-stapjes met de walk toets)
[ Voor 55% gewijzigd door Quazie op 02-07-2003 00:28 ]
Verwijderd

Verwijderd
PS: LARA KAN DOGGY SYLE (press 1 op keypad) .)
Verwijderd
Geen mouselook? --> Was dat bij de vorige TombRaiders ook zo? Ik kan me dat namelijk niet meer zo goed herinneren.Vind het erg jammer dat er geen mouselook is. ..
Het lijkt me btw lastig spelen: een 3D-game zonder mouselook... kan 't me haast niet voorstellen.
[is er ergens 'n demo van dit spel te downen?]
Ja dat heb ik dus ookVerwijderd schreef op 02 juli 2003 @ 07:45:
Ligt het aan mij of is de besturing niet echt direct??? Als is draai duurt een een dikke sec. voordat mijn babe reageerd....
PS: LARA KAN DOGGY SYLE (press 1 op keypad) .)
Speelt zeer irritant
Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black
Verwijderd
dat heeft tombraider nooit gehad, het is ook een echte console game.Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 09:28:
[...]
Geen mouselook? --> Was dat bij de vorige TombRaiders ook zo? Ik kan me dat namelijk niet meer zo goed herinneren.
Het lijkt me btw lastig spelen: een 3D-game zonder mouselook... kan 't me haast niet voorstellen.
[is er ergens 'n demo van dit spel te downen?]
je kan wel rond kijken, maar niet onder het lopen. alleen als je stil staat.
Verwijderd
Och, het zal wel geen probleem vormen dan...Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 09:42:
[...]
dat heeft tombraider nooit gehad, het is ook een echte console game.
je kan wel rond kijken, maar niet onder het lopen. alleen als je stil staat.
'k heb altijd veel speelplezier gehad aan tombraider 1 / 2 / 3...
[ Voor 4% gewijzigd door edward2 op 02-07-2003 12:00 ]
Niet op voorraad.
Verwijderd
die zat toch ook niet in deel 1 t/m 5 of heb ik dat nou verkeerd..?edward2 schreef op 02 juli 2003 @ 11:38:
Gloeiende gloeiende, wat is dat nou toch weer voor bekrompen gedachte om geen constante free mouse look te implementeren, ik begrijp dat gewoon niet....
JA, dit is niet het juiste forum...
Maar ik zit vast in Le Serpent Rouge. Die schakelaar in de kelder doet niets (?), ik kan de sleutel voor dat hokje bij de ingang niet vinden en als ik helemaal naarboven klim kan ik die deur niet open doen omdat mevrouw niet sterk genoeg is.
nnaaanndd theeeeen?
Even ontopic dan. Het is idd weer meer van hetzelfde helaas. Graphics zijn best goed, ook al kloppen die projected shadows niet altijd even goed. Maarja, het is tentamenweek en dan kunnen we wel even een spelletje spelen he?
Je kan trouwens wel zien dat dit game (ook) voor console gemaakt is:

(\Data\effects\bar.tga)
[ Voor 3% gewijzigd door JayVee op 02-07-2003 12:11 ]
ASCII stupid question, get a stupid ANSI!
Naar voren/achteren springen en in de lucht omdraaien kan ze niet meer. Maarja, ze is al over de 30.
De besturing kan even wennen zijn als je bijvoorbeeld FPS bent gewend. Maar slecht is de besturing nadat je het bent gewend niet, het is echt puur wenning.
Trouwens, de startpost is even wat edited

[ Voor 4% gewijzigd door kamerplant op 02-07-2003 12:48 ]
🌞🍃
ik kan op die plek ook niet verder komenJayVee schreef op 02 juli 2003 @ 12:11:
offtopic:
JA, dit is niet het juiste forum...
Maar ik zit vast in Le Serpent Rouge. Die schakelaar in de kelder doet niets (?), ik kan de sleutel voor dat hokje bij de ingang niet vinden en als ik helemaal naarboven klim kan ik die deur niet open doen omdat mevrouw niet sterk genoeg is.
nnaaanndd theeeeen?
Even ontopic dan. Het is idd weer meer van hetzelfde helaas. Graphics zijn best goed, ook al kloppen die projected shadows niet altijd even goed. Maarja, het is tentamenweek en dan kunnen we wel even een spelletje spelen he?
Je kan trouwens wel zien dat dit game (ook) voor console gemaakt is:
[afbeelding]
(\Data\effects\bar.tga)
(btw, hoe klim jij helemaal naar boven?
[ Voor 3% gewijzigd door Maxow op 02-07-2003 13:10 ]
Maxow schreef op 02 July 2003 @ 13:09:
[...]
ik kan op die plek ook niet verder komen
(btw, hoe klim jij helemaal naar boven?)
Eerst moet je achter de draaitafel de verlichting aanzetten.
Dan moet je de trap naarboven. Tegenover kan je niet de trap op... maar je kan die kleinere box zo vreplaatsen dat je naar die dragers kan springen waar die niet werkende lampen aan hangen...
Dan moet je op dat ding met die werkende lichtjes springen. Dan nog een sprong naar de andere kant van dat ding. En dan kan je links naarbovenklimmen. De rest lukt je wel.
Maar dan? Iemand een oplossing?
vergeet het maar gewoon niet te doen... en aan mijn systeem ligt het niet.
Reactie van Lara is gewoon net irritant traag. Meer dan 5 min. heb ik niet in het spel rondgelopen want toen begon alles te jeuken

Verwijderd
... Als het écht zo erg is, kunnen we binnenkort vast een patchje verwachtenTormentoR schreef op 02 juli 2003 @ 14:56:
busturing is wennen?!
Reactie van Lara is gewoon net irritant traag. Meer dan 5 min. heb ik niet in het spel rondgelopen want toen begon alles te jeuken

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black
Ik heb nou weer gegeten en gedronken als ik dit hier zo lees, ik was er al bang voor dat ze nog steeds niets geleerd hadden, deze devs. zitten teveel met hun gedachte bij consoles zeker, erg jammer.
[ Voor 6% gewijzigd door edward2 op 02-07-2003 19:41 ]
Niet op voorraad.
Hmmz.. inderdaad.TormentoR schreef op 02 July 2003 @ 14:56:
busturing is wennen?!
Die trage besturing is idd wel héél erg wennen.. Dat suckt gewoon.

🌞🍃
Verwijderd
Is deze brakke besturing the danken aan het feit dat deze game ook (of eerst) op de consoles wordt uitgebracht. Het is dus geen bugje of iets dat ze over het hoofd hebben gezien, maar gewoon een slechte 'implementatie' ??
Ten tweede is de performace niet echt super, goed ik heb geen supersysteem(Athlon 1333, kt7a-raid, gf2 gts) , maar op 800*600*16 bilenair gefilterd, zou het toch wel redelijk moeten lopen, maar nee. Buiten scenes, zijn erg zwaar en hebben vaak framedrops
Er zou eigenlijk eens een soort petitie moeten komen om dit nou eens eindelijk te krijgen zoals het hoort op de pc, dus met muis en toetsenbord en 100% snel reagerende free look met mouselagreducer (net als in Splintercell) is dit nou teveel gevraagd?
Niet op voorraad.
Ik denk van niet.Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 15:17:
Aha,... dus als ik het goed begrijp:
Is deze brakke besturing the danken aan het feit dat deze game ook (of eerst) op de consoles wordt uitgebracht. Het is dus geen bugje of iets dat ze over het hoofd hebben gezien, maar gewoon een slechte 'implementatie' ??
Tomb Raider 1 t/m 5 was ook voor de Playstation en ook voor de PC. Op de PS vond ik het spel het zelfde aanvoelen als op de PC, het reageerde op beide gewoon direct.
Ik denk dat ze dit gewoon hebben gedaan om het wat realistischer over te doen komen. Een erg foute keuze.
En daarbij komt ook nog de veel (lelijke) fog waardoor het aantal fps naar beneden gaat en het spel nog trager aanvoelt. Oei
🌞🍃
JayVee schreef op 02 July 2003 @ 14:48:
[...]
offtopic:
Eerst moet je achter de draaitafel de verlichting aanzetten.
Dan moet je de trap naarboven. Tegenover kan je niet de trap op... maar je kan die kleinere box zo vreplaatsen dat je naar die dragers kan springen waar die niet werkende lampen aan hangen...
Dan moet je op dat ding met die werkende lichtjes springen. Dan nog een sprong naar de andere kant van dat ding. En dan kan je links naarbovenklimmen. De rest lukt je wel.
Maar dan? Iemand een oplossing?
Yaya, je moet eerst die brug omschoppen zeg maar. Dan is ze sterk genoeg om dan die deur binnen te beuken, dan moet je ff zorgen dat de stukke lamp in dat kassie komt met de schakelaars in dat hokkie....enz...
Ik zit ergens verder nu vast, in een riool ofzow...kweet niet wat ik moet doen.
De besturing moet je idd aan wennen, het blijft wel irritant af en toe.
[ Voor 12% gewijzigd door Quazie op 02-07-2003 15:42 ]
This is the Way.
Weet iemand toevallig hoe je ign. weg komt van zon code invoer ding als je de code niet weet ?
Uuuh Enclave had goeie besturing vond ikedward2 schreef op 02 July 2003 @ 15:13:
Sommige gamedevs. hebben blijkbaar niet door hoe een spel op de pc bestuurd dient te worden, lees zoals Rune, Enclave, HeavyMetalFAKK2 etc.
Ik heb nou weer gegeten en gedronken als ik dit hier zo lees, ik was er al bang voor dat ze nog steeds niets geleerd hadden, deze devs. zitten teveel met hun gedachte bij consoles zeker, erg jammer.
Verwijderd
ohw, GameSpy is overigens lovend
http://www.gamespy.com/reviews/july03/tombraideraodps2/
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 18:06 ]
Verwijderd
Die besturing is echt wAArdeloos, je kan veel te weinig instellen ook, nix mee te beginnen!
Wie kan mij eens uitleggen waarom ze hiervoor gekozen zouden kunnen hebben om er een vertraging van 1 seconde in te stoppen als je ergens naartoe wilt bewegen en waarom geen mouselook, en waarom zo... WAARDELOOS

Pure geldklopperij voor de mensen die op de naam vh spelletje afgaan? Maar goed dat ik hier verder geen geld aan uitgegeven heb dan.
Ik zou hierbij een ieder dan ook aan willen raden dit spel zeker niet te kopen voordat je hem minimaal een keer hebt uitgeprobeerd.
kan iemand het misschien met een gamepad proberen? mijn ps2 > usb converter werkt niet in winxp
WheheVerwijderd schreef op 02 July 2003 @ 18:01:
en wat was er mis met rune?
ohw, GameSpy is overigens lovend
http://www.gamespy.com/reviews/july03/tombraideraodps2/
Ik had je

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Een 3,4 is wel erg heavyOkyah schreef op 02 juli 2003 @ 19:09:
[...]
Whehe
Ik had jeeven gemist... en las dus die review denkend dat er op elk moment iets positiefs zou komen, maar toen ze zeiden dat het een contender was voor the worst game of the year had ik wel door dat je het niet serieus bedoeld had
De 6 die Gamespot gaf vind ik terecht voor zo ver ik kan beoordelen. Opzich wel een voldoende want in vergelijking met andere spellen is het niet extreem slecht, maar ook niet bijzonder.
🌞🍃
Verwijderd
Hij is wel extreem slecht, door de "besturing" die al bijna geen besturing meer te noemen is. De graphics zien er wel OK uit zoals de meeste gamepjes tegenwoordig. Maar wat heb je daaraan als je daarvan nooit meer zult zien omdat je al nieteens door het eerste leveltje heen zult komen, omdat je dat niet wilt/kunt door die besturing! Ik vind em dus wel bijzonder, bijzonder tegenvallen.DataBeest schreef op 02 July 2003 @ 19:19:
[...]
Een 3,4 is wel erg heavy
De 6 die Gamespot gaf vind ik terecht voor zo ver ik kan beoordelen. Opzich wel een voldoende want in vergelijking met andere spellen is het niet extreem slecht, maar ook niet bijzonder.
Ik bedoel dat die juist goed zijn, zal het wel ff aanpassen.
Niet op voorraad.
Daar ben ik het hard mee eens, ik keek zelfs weer eens uit naar een TR game, vond 1 en 2 behoorlijk goed, al het werk is voor niets als de besturing zuigt.Verwijderd schreef op 02 juli 2003 @ 18:11:
Ik vind het echt ongelovelijk dat ze een spel, dat er toch opzich best netjes uitziet en waar ongetwijfeld een hele hoop tijd en geld in gestoken is en zo'n bekenheid en reputatie heeft als TombRaider,......ZO KUNNEN VERKLOTEN.
Die besturing is echt wAArdeloos, je kan veel te weinig instellen ook, nix mee te beginnen!
Wie kan mij eens uitleggen waarom ze hiervoor gekozen zouden kunnen hebben om er een vertraging van 1 seconde in te stoppen als je ergens naartoe wilt bewegen en waarom geen mouselook, en waarom zo... WAARDELOOSWat een tegenvaller zo zeg.
Pure geldklopperij voor de mensen die op de naam vh spelletje afgaan? Maar goed dat ik hier verder geen geld aan uitgegeven heb dan.
Ik zou hierbij een ieder dan ook aan willen raden dit spel zeker niet te kopen voordat je hem minimaal een keer hebt uitgeprobeerd.
Niet op voorraad.
Verwijderd
levels, maar die besturing hebben ze helemaal om zeep geholpen...jammer.
Voor mij, als echte TR-fanaat, was de besturing juist altijd een plus punt; vond
het heel lekker spelen.
Helaas gaan ze blijkbaar nog 2 delen uitbrengen gebaseerd op deze engine.
Erg jammer, vrees dat ik die dan toch maar over ga slaan.
Heb het tot het level na dat appartement weten trekken, maar ben d'r nu al op
uitgekeken
Verwijderd
LOL @ die review:Okyah schreef op 02 July 2003 @ 19:09:
[...]
Whehe
Ik had jeeven gemist... en las dus die review denkend dat er op elk moment iets positiefs zou komen, maar toen ze zeiden dat het een contender was voor the worst game of the year had ik wel door dat je het niet serieus bedoeld had
Also, the game's two biggest selling points -- Lara's ya-yas -- look better than ever, though Core should have considered licensing the Dead or Alive "bounce" engine. I don't want to imply that the design team has a lack of familiarity with the female anatomy, but real double-Ds jiggle, boys. If you're going to display them so prominently in the advertising, at least try and get them right!
Verwijderd
Verwijderd
maar hij doet het niet, maar eens klooten met die catalysts dan
Welke ati heb je eigenlijk?? Mijn Ati Radeon 9700 doet het dus niet
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 11:31 ]
ATI R9800Pro hier met catalyst 3.5, opstarten geen probleem en spelen etc.Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 11:24:
3.5 -- 3.6 what's the difference
maar hij doet het niet, maar eens klooten met die catalysts dan
Welke ati heb je eigenlijk?? Mijn Ati Radeon 9700 doet het dus niet
Verwijderd
Vast in TRAOD, stel hier je vragen.
[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 17:52 ]
even wachten nog
Verwijderd
Daar zijn ze lekker op tijd meeThe game has just been released, and here's already the first patch for Tomb Raider: Angel of Darkness, bringing Core Design's action/adventure title to version 42. This update "fixes non-playing FMV problem, a crash bug when keyboard is remapped to selected keys, a crash bug just after loading a new level, and misc other things" (read full story for details).
* patch @ gamershell
Nu hopen dat deze patch er voor zorgt dat de vele klachten over de besturing worden opgelost!