Dat noem ik pas weinig ruis. Keep em up!Op dinsdag 09 april 2002 18:08 schreef CommDante het volgende:
Wat vinden jullie van deze?
Ochtend zon door koude lucht.
[afbeelding]
Niet persoonlijk bedoeld, maar dit noem ik echt een standaard kiekje vanaf het balkon of zelfs door het raam..Op dinsdag 09 april 2002 18:08 schreef CommDante het volgende:
Wat vinden jullie van deze?
Ochtend zon door koude lucht.
[afbeelding]
Doordat horizon op de 1/2 van de foto is gezet gooi je een deel van de foto gewoon weg....veel te veel lucht terwijl daar niet de nadruk op ligt...
Ik zou hem iig wat lager hebben genomen zodat de horizon ongeveer op 1/3 van de foto kwam te liggen.. het topje van de boom zou dan net niet van de foto vallen..
Daarbij zou ik hem iets lichter hebben genomen zodat het onderste deel niet zo donker zou zijn.
Daarbij de zon ook weer in het midden.. nadeel is dat de foto dan zo gewoontjes wordt.. Het onderwerp/referentie net uit het midden maakt de foto wat interessanter..
Dit is dus niet afkrakende, maar opbouwende kritiek..
Ga gewoon eens voor de gein als je in te trein zit of in de auto, lekker om je heen kijken... en dan zoeken naar mooie composities.. het zal je verbazen hoeveel mooie plaatjes dat op kan leveren..

Deze vind ik apart door de spiegels. Levert een leuk beeld op.

Hier is het contrast tussen de gele muur en de kapotte ruit opvallend.

Deze foto heb ik er eigenlijk alleen maar ingezet vanwege de reflectie van de flitser in de zonnebril. Voor mij maakt dat deze foto 'af'.

Tsja, bij deze is het een beetje lastig uitleggen waarom.

Hierbij viel mij de lange gang op met al die lampen aan het plafond en de reflectie daarvan in een paar plassen op de vloer.

Beetje een caleidoscoop-effect. Die reflecties aan de binnenkant van de rollen maken het effect af in mijn ogen.

Deze foto is een beetje een lucky shot. De bedoeling was een foto van de straat, maar doordat de flitser aanstond, kwam ook de reflectie van de buschauffeur in de ruit op de foto. Hierdoor lijkt het bijna of er twee foto's over elkaar geplakt zijn.

Gewoon een aparte portretfoto.
Bij de meeste van deze foto's bleek achteraf pas dattie qua compositie mooi gelukt is. Hoewel je er natuurlijk wel op probeert te letten, lukt het mij maar in een deel van de gevallen om een fraaie compositie te krijgen. Misschien heeft dat te maken met het feit dat je op je vakantiefoto's andere dingen probeert vast te leggen?
Maar goed, commentaar is welkom........
- This line is intentionally left blank -
Die wetten altijd met die 1/3 princiepes. Ik vind die foto van daarnet met horizon op de helft prima, alleen omdat hij dan niet aan die algemene wet voldoet is ie opeens brak? Vind ik niet. Veel foto's zijn mooier wat compositie betreft met grote contrastverschillen of personen of 1/3 vectoren, maar bij deze foto vind ik het 1/2 princiepe absoluut niet storend!Op dinsdag 09 april 2002 19:17 schreef Krypt het volgende:
[..]
Niet persoonlijk bedoeld, maar dit noem ik echt een standaard kiekje vanaf het balkon of zelfs door het raam..
Doordat horizon op de 1/2 van de foto is gezet gooi je een deel van de foto gewoon weg....veel te veel lucht terwijl daar niet de nadruk op ligt...
Als je de horizon op 1/3 van de foto boven had gezet keek zag je een groter gedeelte van de parkeerplaats, nou dan kijk ik liever aan tegen mooie Canon anti ruis egale lucht dan zo'n parkeerplaats. Als je 2/3 met lucht zou vullen zag je echt teveel niet gevulde ruimte, waarom dan niet gewoon kiezen voor 1/2'e princiepe?
Ja, een keer proberen niet ALLES op auto te zetten. In donkere ruimtes lijkt je ISO waarde (lichtgevoeligheid, gevolg = veel ruis) hoger dan de foto's buiten, dat zie je omdat je binnen veel meer ruis hebt. Je kunt ook kiezen voor een lange sluitertijd om meer licht op te vangen, met de Canon A en S reeks heb je dan minder last van ruis dan een korte sluitertijd + hoge ISO waarde. Welke cam heb je eigenlijk?Maar goed, commentaar is welkom........
vind ik ook: het gaat niet om regeltjes. dit topic is om mensen plaatjes te laten posten die zij speciaal vinden. dus niet de point & shoot kiekjes (alhoewel daar soms wat moois uit kan komen). als mensen er ook nog eens bij kunnen zetten waarom ze het zo mooi vinden, dan is dat helemaal mooi: stof voor discussie!Op dinsdag 09 april 2002 22:30 schreef Yokozuna het volgende:
[..]
Die wetten altijd met die 1/3 princiepes. Ik vind die foto van daarnet met horizon op de helft prima, alleen omdat hij dan niet aan die algemene wet voldoet is ie opeens brak? Vind ik niet. Veel foto's zijn mooier wat compositie betreft met grote contrastverschillen of personen of 1/3 vectoren, maar bij deze foto vind ik het 1/2 princiepe absoluut niet storend!
ik ben niet zo iemand die zich aan allerlei ongeschreven regels gaat houden: dit soort regels doen de artisitieke vrijheid geen goed.
het blijft een kwestie van persoonlijke smaak!
had ik deze al gepost:
http://www.pbase.com/image/1478384
dit is een foto van een luidsprekerzuil: de camera op de grond gelegd tegen de zuil aan en geschoten. de draden die naar beneden komen, komen van de telefoon die op de speaker staat. verder zie je nog een cd-rek en wat verwarmingsbuizen.
houdoe!
Eigenlijk vind ik dat dit gewoon een standaard regel moet zijn. Ik bedoel als je hier foto's neerkwakt (zoals met die foto's van die zonnebril met de S40 genomen, zagen er technisch zeer gelikt uit! maar artistiek niets bijzonders) zonder er per foto wat bij te zetten ben je in dit topic niet goed bezig. Het gaat hier over fotografie een tandje HOGER, dus mag je ook wel toelichten waarom je een foto post.als mensen er ook nog eens bij kunnen zetten waarom ze het zo mooi vinden
Waarom wel erbij zetten, gewoon een grote meerwaarde aan de foto. Meer kans op (evt. zelfs boeiende) discussies. Ik vind, als je artistiek bezig bent kun je ook toelichten waarom je eigen gemaakte foto's bijzonder vind.
Even de rede waarom ik het een standaard kiekje vind:
Als je snel een fototje ergens van maakt is het richten en klikken.. klaar..
Wat er dan gebeurd is dat je richt op wat het meeste aandacht trekt (hier waarschijnlijk de zon)...
Hierdoor komt de zon in het midden van de foto te staan..
Waarbij weinig gelet wordt op de omgeving (contrast, belichting, weerspiegeling etc)
Doordat je op je zon richt wordt de kleinste diafragma gekozen en een korte sluitertijd waardoor de lucht en zon erg wit blijft en de rest bijna zwart/donker..
Wel een extreme vorm van contrastverschillen..
En dit is een topic van 'Fotografie een tandje hoger' en dan vind ik wel dat er van zulke opbouwende kritiek gegeven mag worden anders had deze topic niet geopend hoeven te worden..
Het is zo dat je niet strikt aan de "wetten" hoeft te houden, ik maak ook vaak genoeg foto's die niet aan deze "wetten" voldoen... vaak wordt ook de foto mooier als je er vanaf wijkt.. maar een foto maken op precies de 1/2 vind ik afbreuk van de foto omdat dat de foto als het waren door midden knipt.
Maarja.. dit is en blijft gewoon mijn mening, ik wil niemand tegen de schenen aan trappen oid
Ik zeg gewoon hoe ik de foto gemaakt zou hebben.. klaar..
Verwijderd
Gemaakt met een Sony S70, originele grootte is 1600*1200, ik heb deze onderstaande foto geresized naar 800*600.
Het was een Sony. Weet niet meer precies welke, want het was niet mijn eigen camera. In ieder geval wel een wat ouder type. Dat is ook de reden dat alles op AUTO staat. Gewoon omdat ik geen tijd had om alle functies uit te zoeken. Later ben ik nog wel bezig geweest met experimenteren met langere sluitertijden, maar dat leverde heel veel ruis op. zoals hieronder:Op dinsdag 09 april 2002 22:30 schreef Yokozuna het volgende:
Ja, een keer proberen niet ALLES op auto te zetten. In donkere ruimtes lijkt je ISO waarde (lichtgevoeligheid, gevolg = veel ruis) hoger dan de foto's buiten, dat zie je omdat je binnen veel meer ruis hebt. Je kunt ook kiezen voor een lange sluitertijd om meer licht op te vangen, met de Canon A en S reeks heb je dan minder last van ruis dan een korte sluitertijd + hoge ISO waarde. Welke cam heb je eigenlijk?

Wauw!!
Wat details graag!
Instellingen? Is het gecropped uit een foto?
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
die 2e is echt heel mooiOp woensdag 13 maart 2002 21:30 schreef meendering het volgende:
Mag ik even commentaar of complimenten over de volgende foto's?
[afbeelding]
[afbeelding]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Kijk daar ! er hangt een boze geest boven New York (oid)! Je kunt hem zelfs MET ruis zien!
Verwijderd

Stom idd, ik volg al een tijdje dit topic en dan vergeet ik er bij te zetten wat ik er zo mooi aan vind.
Deze foto had ik gemaakt op maandag morgen. Het was erg koud en de ochtendmist begon aardig op te trekken.
De reden dat ik hem 1/2 heb genomen is omdat ik probeerde om de nadruk op de optrekkende mist te leggen en de zonnestralen die hier overheen vielen.
Bovendien geeft die zon door de boom een
(Check ook de schoorsteentjes....)
De reden waarom 'ie op auto stond, was omdat ik op weg was naar m'n werk en eigenlijk weinig tijd had. Bovendien had ik die DigiCam pas 1 1/2 dag. Van alle foto's die ik gemaakt had vond ik deze het meest spectaculair.
Ik dacht, eens kijken wat men hier er van vind. Als ik zie wat een HTK-shots hier af-en-toe worden geplaatst, vond ik m'n pic toch wel wat beter als gemiddeld...
Nogmaals: sorry voor het niet toelichten
(trouwens, met gevaar voor eigen leven genomen uit een rijdende trein...)

Het is Rio de Janeiro en tussen de ruis door kun je nog net een berg zien, die afsteekt tegen de lucht.Op woensdag 10 april 2002 20:05 schreef Yokozuna het volgende:
[afbeelding]
Kijk daar ! er hangt een boze geest boven New York (oid)! Je kunt hem zelfs MET ruis zien!
Maar als die "schaduw" dan een berg is (wat ik best geloof!) heeft ie wel een beetje rare vorm
Zozo, dat heb je goed geflikt, best scherp! Wat was je sluitertijd? 1/200 sec?trouwens, met gevaar voor eigen leven genomen uit een rijdende trein...)
Verwijderd

ik vond deze wel apart door het effect. Dit effect is bereikt door een lange sluitertijd in te stellen en de camera snel langs een lamp (mijn bureaulamp in dit geval) te bewegen. Het leukste vind ik nog dat je veel verschillende objecten, zoals de lamp, wat blaadjes van een plantje, een muismat, een muis en een hoek van het toetsenbord op de foto ziet...
ow: dit is geen fotosoep effectje, deze foto is enkel geresized...
...en deze vond ik eigenlijk ook wel wat hebben:

Dit het Avero-gebouw in Leeuwarden, waarin de Achmea-toren in weerspiegeld wordt.

Hé, das het oerlelijke gebouw van de BDOp zaterdag 20 april 2002 17:57 schreef Boeie het volgende:
ik vind dit eigenlijk ook wel kunstig van mezelf
[afbeelding]

©Larkie2002
gemaakt met fuji 1300 camera...
Canon EOS 80D En wat glaswerk
wauw! die tweede is gaaf! vraagje: is die mist echt??? ik heb een beetje het gevoel alsof het eroverheen geplakt is.Op zaterdag 20 april 2002 22:10 schreef Firecow het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
gemaakt met fuji 1300 camera...
tis geen mistOp zaterdag 20 april 2002 22:27 schreef Molybdenum het volgende:
[..]
wauw! die tweede is gaaf! vraagje: is die mist echt??? ik heb een beetje het gevoel alsof het eroverheen geplakt is.
zelf gemaakte mist door middel van uitblazen uit je mond
het was in de winter... dus toen kon het nog...
geeft mooi effect he ?
2e ziet er idd bijzonder mooi uit, vooral met fuji 1300.Op zaterdag 20 april 2002 22:27 schreef Molybdenum het volgende:
[..]
wauw! die tweede is gaaf! vraagje: is die mist echt??? ik heb een beetje het gevoel alsof het eroverheen geplakt is.
Verwijderd
p.s. wat een ge#$%&($@# om zo'n fototje te showen zeg jezu#
Camera = Digital Ixus V , iemand trouwens ervaring met er af vallende letertjes aan de bovenkant?
p.s. kwaliteit beetje erg kont, foto'tje ff verkleind en die shit
nee, nietwaarOp zaterdag 20 april 2002 20:12 schreef LoneGunman het volgende:
[..]
Hé, das het oerlelijke gebouw van de BD
[afbeelding]
©Larkie2002
ook wel mooi gebouw maar dit vind ik niet echt een mooie foto, net iets teveel 'rotzooi' eromheen....
maargoed, verder ontopic...

niet digi
niet helemaal scherp
maar een aardige compositie
gemaakt in val thorens ('s nachts (duh!))
Wilde net gaan replyen: Val Thorens!Op zondag 21 april 2002 13:50 schreef nimm2 het volgende:
[afbeelding]
niet digi
niet helemaal scherp
maar een aardige compositie
gemaakt in val thorens ('s nachts (duh!))
Ik zie eigenlijk best wel vaak foto's van Gotters uit Val Thorens, geinig is dat...
als je een foto inscant heb je toch een digipic? of bestaat er een vaste definitie van het woord digipic?Op zondag 21 april 2002 14:14 schreef mightyspawn het volgende:
maar het gaat hier om [DigiPics]
aardig gelukt, ze zijn nu alleen al wel uitgebloeid.(t)
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
Nog maar een keer twee plaatjes, om het topic een beetje actief te houden :

De belichting van de scene en de expressie die de spelende kinderen uitdrukken deed mij besluiten dat ik het een geslaagde foto vind.

Hier vind ik de abstracties in de foto interessant. Verder spreekt de foto me gewoon wel aan...
Zeg het maar, mooi ? Niet mooi ? Aardig ?
Jelmer
Verwijderd
Britney: The Videos
Door Cutebritney - zondag 21 april 2002 15:40
--------------------------------------------------------------------------------
Een van m'n 1e ervaringen met de Canon S20 van m'n pa
Met medewerking van de jonge konijntjes van m'n zus(je)
flikker die shit aub gewoon in het normale foto topic. is nix tandje hoger aan

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
Verwijderd
JaOp dinsdag 23 april 2002 17:43 schreef salutem het volgende:
heb je die zelf gemaakt
Feestje van mijn dochter (2 jaar geworden) en heel de dag lopen klikken met mijn Fuji Finepix 1300, en ik mag niet klagen over de kwaliteit. Echt een mooi weer cameraatje.
Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)
wat ben jij echt een walgelijk lompe zak zeg!Op maandag 22 april 2002 16:50 schreef mightyspawn het volgende:
Cutebritney
--------------------------------------------------------------------------------

beetje schelden op andere mensen. Als foto's hier niet thuis horen kun je dat ook normaal zeggen.
idd een vrij lompe reactie. ik vind dat plaatje van dat tweede konijntje wel aardig.Op donderdag 25 april 2002 11:04 schreef Juggernaut het volgende:
[..]
wat ben jij echt een walgelijk lompe zak zeg!
beetje schelden op andere mensen. Als foto's hier niet thuis horen kun je dat ook normaal zeggen.
(alleen verkleind, aanklikbaar voor geheel onbewerkt origineel op 1280x1600, alle technische details: zie EXIF... ff eerlijk bekennen: was Autostand, gefocust met behulp van de "richt daar, schiet hier"-techniek)
Voorgrond is een laatste pilaar van een winkelcentrum (Klanderijpassage, Enschede), op de achtergrond een oude kantoortoren die verbouwd wordt tot ultramodern appartementen complex.
Zal wel duur worden, komen maar 87 appartementen in
* LEiPiE moet ff erg veel geld verdienen/winnen en dan 't penthouse kopen
Leek me een goed dramatisch shot iig
(ik heb 'm ook met 't gebouw scherp en de wapening iets minder, maar vond deze mooier)
Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber
Mooi!Op maandag 22 april 2002 16:40 schreef _Spark_ het volgende:
Zo,
Nog maar een keer twee plaatjes, om het topic een beetje actief te houden :
[afbeelding]
De belichting van de scene en de expressie die de spelende kinderen uitdrukken deed mij besluiten dat ik het een geslaagde foto vind.
[afbeelding]
Hier vind ik de abstracties in de foto interessant. Verder spreekt de foto me gewoon wel aan...
Zeg het maar, mooi ? Niet mooi ? Aardig ?
Jelmer
...And the world goes on racing, like the world always will...
Verwijderd
quote es ff normaal!Op maandag 22 april 2002 16:50 schreef mightyspawn het volgende:
Cutebritney

Ik vind hem wel goed gelukt door de belichting.Wat is jullie mening?

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.
vraagje: welke digicam heb je?Op donderdag 25 april 2002 19:30 schreef VjenneBoy het volgende:
Dit word mijn eerste fotoo die ik hier post.
[afbeelding]
Verwijderd

Geschoten met een Finepix 1300... is mijn achtertuin... hehe... neeh... natuur langs wandelpad achter de flat waarin ik woon...
sony dsc s70Op donderdag 25 april 2002 20:48 schreef DenMan het volgende:
[..]
vraagje: welke digicam heb je?
Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.
Fine pix 1300 roelsOp donderdag 25 april 2002 21:06 schreef areana het volgende:
[afbeelding]
Geschoten met een Finepix 1300... is mijn achtertuin... hehe... neeh... natuur langs wandelpad achter de flat waarin ik woon...
Kijk even op pagina 7, bijna onderaan, naar mijn Fine Pix 1300 resultaat.
wat vind je dan van deze :Op donderdag 25 april 2002 20:17 schreef Krypt het volgende:
Mooie hieraan vind ik de tralies die in het oogje weerspiegelen.. Mooi terugkomend effect..

De methode: Zet een paperweight voor je tft monitor. Zorg dat je statief er precies goed voorstaat op 1-2 cm afstand en zet je camera in de macro mode. Nu zorgen voor een programma dat allemaal verschillende plaatjes op het tft scherm projecteerd en de rest van de kamer helemaal donker is. En dan slechts drukken.
Voor de liefhebbers, er zijn 50 van deze plaatjes op 1280*960 te krijgen.
die is echt VET! Cool beestOp donderdag 25 april 2002 19:30 schreef VjenneBoy het volgende:
[afbeelding]
Verwijderd
pagina 7? kan je foto niet vinden?Op donderdag 25 april 2002 21:13 schreef Fireman het volgende:
[..]
Fine pix 1300 roelsmaar vind jij niet dat 'ie alleen met mooi weer mooie foto's weer geeft/maakt?
Kijk even op pagina 7, bijna onderaan, naar mijn Fine Pix 1300 resultaat.
vijfde van onderOp donderdag 25 april 2002 22:02 schreef areana het volgende:
[..]
pagina 7? kan je foto niet vinden?
heel erg mooie foto! inderdaad, de weersspiegeling van de tralies in dat oog is echt geweldig!Op donderdag 25 april 2002 19:30 schreef VjenneBoy het volgende:
[afbeelding]
de foto lijkt enigszins overbelicht, maar dat geeft hier niet!

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
wil je echt waas hebben dan zul je toch echt dichter bij moeten gaan met je cam op het subject anders word et nooit wat
Subject had ik met opzet gekozen... Bloemen zijn een beetje standaard, dit ding is nu nog lelijk en wordt mooi... Morgen nog maar eens een keer proberen... thanx for the advice!!!Op vrijdag 26 april 2002 01:21 schreef salutem het volgende:
ook dat en van mij had je ook wel een mooier subject mogen nemen
wil je echt waas hebben dan zul je toch echt dichter bij moeten gaan met je cam op het subject anders word et nooit wat
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Alle foto's zijn gemaakt met een Olympus C2040z op 7.1(40)mm en ISO100. Gebouwenfoto's zijn 'onthoekt' ('perspective'-tool in The Gimp) omdat de gebouwen anders scheef lijken te staan.
[typo]
...And the world goes on racing, like the world always will...
bloemen!

no offence, maar 't is niet zo'n hele speciale foto
lichte bloemen zou je beter kunnen fotograferen tegen een donkere achtergrond, donkere bloemen kunnen daarentegen wel tegen de lucht worden gefotografeerd...
ook is de compositie niet helemaal optimaal, je moet kunnen zien in de foto wat de fotograaf met de foto wil zeggen...
hier zie je niet echt of het gaat om de wolken of om de bloemen of om het contrast bloemen/wolken...
naja...dat wast
ik doe het ook nog maar pas 1,5 jaar, misschien kan een iets ervarener fotograaf je meer tips geven...
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
Camera op een statief gezet (die ik geleend had van m'n pa) en in makromodus zonder flits gemaakt.

White Spirit.

First Light.

Suck on this!

Icarus.

Smirnoff Ice.

Iceberg.
May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!
is maar 1 emoticon voor:Op dinsdag 30 april 2002 17:13 schreef Uitvreter het volgende:
Voor sommige van deze foto's mag je "een tandje hoger" letterlijk nemen. Alle plaatjes hebben een titel, sommige heel flauw, maargoed...
Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber
Verwijderd
Wow ! superfoto mooi gemaakt manOp dinsdag 30 april 2002 17:13 schreef Uitvreter het volgende:
White Spirit.
Hmm ik vind al je foto's in het andere fototopic mooier dan deze. Behalve 'Icarus', dies wel mooi.Op dinsdag 30 april 2002 17:13 schreef Uitvreter het volgende:
Voor sommige van deze foto's mag je "een tandje hoger" letterlijk nemen. Alle plaatjes hebben een titel, sommige heel flauw, maargoed...
Nice jammer dat de zon niet scheen
Ehm u roele dude deze pics zijn errug vet waar en hoe heb je ze gemaakt ? of van welke site heb je ze gepluktOp dinsdag 30 april 2002 17:13 schreef Uitvreter het volgende:
[afbeelding]
White Spirit.
[afbeelding]
First Light.
[afbeelding]
Suck on this!
[afbeelding]
Icarus.
[afbeelding]
Smirnoff Ice.
[afbeelding]
Iceberg.
Het is mijn slaapkamerraam en dat was nou juist het kunstigeOp woensdag 01 mei 2002 18:26 schreef mightyspawn het volgende:
lens nat, of was je autoruit een bietje zijk nat
Da's nou net zo jammer he: het water zit aan de buitenkantOp woensdag 01 mei 2002 18:39 schreef salutem het volgende:
flink lopen rampetampe en dan pic van je ruit
Maar het een sluit het ander niet uit....
Zo te zien heb je de Sint Pieter ook beklommenOp woensdag 01 mei 2002 18:47 schreef Roelemewoel het volgende:
een paar foto'tjes van mij van Rome:
Plaatje
Plaatje
Plaatje
Plaatje
Niet met Digicam genomen maar wel het delen waard vond ik
Mooie stad he
[quote]
Op woensdag 01 mei 2002 18:52 schreef Hatsekie_D het volgende:
Zo te zien heb je de Sint Pieter ook beklommen
Mooie stad he
[/quote]
Zeer zeker een mooie stad! 2 weken met school op 'excursie' geweest, dus met dik 300 man (bekenden) in Rome. De tijd van m'n leven gehad en ik wil o zo graag terug
Waarom zwart-wit?
Het heeft meer iets van .....(hoe zeg je dat)
Ik heb zelf nog geen digicam dus post ik hier nog geen pics maar misschien kan ik wel wat van me pa posten!
Die doet het voor zijn werk heeft aardig wat hdd vol met alleen foto's dus ik zal diep spitten naar de mooiste paar!
Misschien iets met de gulden snede te maken?jah, die is inderdaad mooi. mij is verteld dat je zoveel mogelijk moet proberen te vermijden het onderwerp in het centrum van de foto te plaatsen. Natuurlijk is dit een kwestie van smaak!
Mensen vinden die (onbewust) meestal mooi
Waarom niet?Op donderdag 02 mei 2002 01:24 schreef Splatter het volgende:
Had je geen geld voor een kleuren-flashkaart?
Waarom zwart-wit?
BW geeft gewoon een beter contrast, laat objecten beter uitkomen, heeft meer sfeer, meer diepte en is gewoon mooier dan kleur.
Vandaar....
De twee voorbeelden die je gepost hebt zijn volgens mij niet echt het type zw pic. Meestal neem je grote oppervlakten in verschillende kleuren of je neemt een pic in zw als er extreem veel "lichtval" verschil is.
Dit lijkt mij meer op 2 gewone kiekjes

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1
Ligt niet aan jou.Op donderdag 02 mei 2002 02:51 schreef Splatter het volgende:
Zwart-wit kan mooier zijn ja (zie Clowntje's pics in het andere topic). Maar om nou elk kiekje in zw te nemen is mij een beetje te 'retro'. Deze pics zijn naar mijn mening het effect niet waard. Maar goed, het zal wel weer aan mij liggen
Ik vind ze door het zwart/wit echt niet in een keer bijzonder worden.
In mijn ogen zijn het 2 hele standaard foto's.. toch?
Nogal kromme redenering. Bij BW krijg je een beter contrast in het geheel, en komt het sfeerbeeld wat de foto moet uitdrukken beter naar voren.Op donderdag 02 mei 2002 08:05 schreef salutem het volgende:
idd vind ik ook en zwart wit is ook gelijk weer zo van: "mooie foto he !" "hoezo?" "nou hij is zwart wit"
[..]
Dit lijkt mij meer op 2 gewone kiekjes
Dit in nu juist ook de reden waarom veel fotoreportages in BW zijn: deze zijn bedoelt om je een idee te geven van de sfeer, wat er zich allemaal afspeelt en hoe.
Kijk, dat je doodgewone foto's in BW gaat nemen (ik noem bijv. een 'kiekje' op een verjaardagsfeest van alle aanwezigen) is nergens voor nodig. Alleen het feit wil gewoon dat sommige foto(serie)'s mooier lijken en beter het doel van de fotograaf weerspiegelen.
Nu hecht ik trouwens niet veel waarde aan de mening cq loze opmerkingen van iemand die niets anders doet in dit topic dan nietszeggende opmerkingen plaatsen... Laat eerst maar eens een paar foto's zien die volgens jou dan wel de bestempeling hebben 'een tandje hoger'.
Ooohh leuk, een bitch fight !Op donderdag 02 mei 2002 14:56 schreef LoneGunman het volgende:
Nu hecht ik trouwens niet veel waarde aan de mening cq loze opmerkingen van iemand die niets anders doet in dit topic dan nietszeggende opmerkingen plaatsen... Laat eerst maar eens een paar foto's zien die volgens jou dan wel de bestempeling hebben 'een tandje hoger'.
Say what again ! I double dare you ! Say what again !!
Hier, een voorbeeld van een tandje hoger....

Verwijderd
Verwijderd
Ik heb em heel dichtbij voor je! Alleen hier ging het om de bebossing in combinatie met de auto.Op donderdag 02 mei 2002 17:04 schreef wvkirE het volgende:
Idd mooie auto, kun je niet wat dichterbij gaan staan zodat de auto er wat groter op komt te staan dan kan ik hem nog al wallpaper gebruiken....
Kijk hier maar effe: mooie auto
Waaaa Nep ik heb ook kastjes in me keuken !Op donderdag 02 mei 2002 15:21 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Ooohh leuk, een bitch fight !
Say what again ! I double dare you ! Say what again !!
Hier, een voorbeeld van een tandje hoger....
[afbeelding]
Dit topic is gesloten.