Het Northwood Overclock resultaten topic

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.614 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:35

ChUcKiE

Dus........

Ik heb mijn Epox maandag binnen gekregen. Ik denk dat ik vanavond eens de FSB op 133MHz zet ipv 100MHz en dan kijk ik wel wat er gebeurd.

Ik heb de standaard Intel Koeler erop zitten, inclusief zo'n Zalman Bracket met 92mm fan erboven.

Ik wist alleen GVd niet dat er een actieve chipsetkoeling op die Epox zat....kan ik weer zo'mn Zalman koelblokkie kopen!

Oja en die intel koelers (ventilator) is dus echt niet stil he!!! :r (misschien komt het doordat die an mij harder draait, omdat ik er dus een 92mm fan boven heb hangen!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waar ligt de bottleneck bij het oc-en. is dat nog steeds het standaard geval dat je je fsb niet hoog genoeg krijgt omdat je ram niet verder wil??
Het geheugen is idd nog steeds de bottleneck. met DDR geheugen kun je wel verder overclocken, maar Rimm geheugen blijft sneller op lagere FSB.
m'n geheugen terkt een FSB van 180 iig wel.

ChUcKiE, ik heb ook een Zalman FB123 boven m'n cooler hangen, en het heeft geen effect op de Intel cooler Fan.
Verder heb je geen actieve koeling nodig op die sis chipset. Op m'n ASUS p4S333 zit een klein lullig heatsinktje maar de temps blijven altijd onder 25graden. Epox 4SDA heeft juist een grote Alu heatsink, dus dat zit wel goed.

verder heb ik gisteren avond een mooi overclock gedaan.
ik had de voltage in de bios @ 1.70 gezet, en met de jumpers op de board heb ik nog es .20 erbij gedaan.
theoretisch zou de voltage 1.90 moeten zijn, maar het was gewoon 1.8x.

k'heb toen de FSB naar 150mhz opgefokt, en hij boote @ 2700MHz!!
win2000 startte gewoon op, k'heb dan beetje quake3 gespeeld, maar k'kreeg een foutmelding.
de tempratuur was volgens mij te hoog, want na resetten was de temp rond 55graden.

Niet slecht al zeg ik het zelf, 50% overclock. :) hopelijk kan ik met watercooling 2700Mhz stabiel draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:41
Ik zit er nu serieus over te denken meteen een 172W peltier erop te hangen... omdat ik wel tegen de 2700Mhz wil zitten nadat ik 600Mhz ICS chips erop heb gezet.

PC draait nog steeds stabiel op 129x18@1,55V... maar meer krijg ik er niet uit zonder wiretrick/voltmod/ICS9212-13.

Is er nog iemand met interesse in die chips of kan ik ze alvast bestellen :?

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 13:52 schreef FMS onder andere:
verder heb ik gisteren avond een mooi overclock gedaan.
ik had de voltage in de bios @ 1.70 gezet, en met de jumpers op de board heb ik nog es .20 erbij gedaan.
theoretisch zou de voltage 1.90 moeten zijn, maar het was gewoon 1.8x.

k'heb toen de FSB naar 150mhz opgefokt, en hij boote @ 2700MHz!!
win2000 startte gewoon op, k'heb dan beetje quake3 gespeeld, maar k'kreeg een foutmelding.
de tempratuur was volgens mij te hoog, want na resetten was de temp rond 55graden.
Interessant, ik ga nu weer verder klokken met mijn 1.6, want 144 FSB is gewoon perfect stabiel (4 uur 3dmark2001) met 1.65V... wellicht dat jij je voltage te hoog hebt gezet, waardoor je overbodige hitte creeert ? Btw ik heb PC2700 DDR modules, dus ik ga zo gelijk 2-2-2-5 latency instellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Ik heb 3 TI 533Mhz RDRAM klokgenerators voor mijn neus liggen... nu zit ik heel erg te twijfelen of ik deze erop zal zetten of de 600Mhz versie van ICS erop zal zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 21:42
Aan FMS

ff aanpassen in je grafiekje aub.

Ik ben helemaal gek geworden van het Abit bord. Ik heb dit retour gestuurd naar de leverancier en heb inmiddels een ASUS P4T-E. Dit bordje draait superstabiel met een FSB van 118. Mijn proc draait dus nu op 18x118=2124 met standaard voltage

Ik heb hier alleen nog een vraagje over. Ik zie dat er vrij veel mensen zijn die hun proc op standaard voltage gewoon booten met een fsb van 133. Mijn processor + MB hebben daar dus echt geen zin. Niet via de dipswitches als via de Bios. Heeft iemand voor mij nog goed advies?

Ik heb wel de goeie chips van ICS op het bordje zitten met 9212AF-13 op het eind dus dit moet het probleem niet zijn :? of heeft dat AF er iets mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Laatst online: 12-09 09:46
Op woensdag 20 maart 2002 12:09 schreef P5ycho het volgende:
Leuk klein feit: de Northwood is in tegenstelling tot de Willamette op copper-interconnects gebaseerd, en elektronenmigratie vindt wel 100x minder snel plaats met copper-interconnects dan met alu-interconnects... oftewel een beetje meer voltage doet relatief weinig schade.
Dat is zeker interessant.

Het elektronenmigratieproces (<-scrabble :P) versnelt ook als je je processor te heet laat worden, dat geld OOK als je 'm even heel kort heet laat worden (koeler ff uit ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op donderdag 21 maart 2002 12:44 schreef Gman het volgende:

[..]

Dat is zeker interessant.

Het elektronenmigratieproces (<-scrabble :P) versnelt ook als je je processor te heet laat worden, dat geld OOK als je 'm even heel kort heet laat worden (koeler ff uit ofzo).
inderdaad. als je het voltage verdubbelt neemt het proces zelfs toe in het kwadraat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

er is een nieuw nou ja nieuw een revisie plankje bij van ECS met de sis 645
review: http://www.ocworkbench.com/2002/ecs/l7s5a/l7s5agallery1.htm
de memory benches schoppen kont!
ps: ze gebruiken een p4 1.5 ES (enginering sample, mp unlocked)

deze is wel handig als richtlijn
http://www.virtual-hideout.net/articles/p4northwood_ocing_adventure/index.shtml

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
ollee! ik zit nu op 137x18@1.75V(wiretrickje roelt)... RDRAM ook op 137Mhz.

Ik ben via een supplier in de UK bezig 5 samples van de ICS 9212-13 te regelen, ik denk dat ik de texas drcg chips maar oversla. Misschien dat ik een P4 1.6A ga halen om een zo hoog mogelijke bus/ram speed te halen, mijn 1.8 zit een beetje tegen zijn limiet nu en ik ga voor max membandbreedte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online
thats it, ik ga ook de wiretrickje doen, dat wordt dus 2.1 volt in totaal. icm watercooling = 2700Mhz :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 23:05

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

Kan er op de Asus P4S333 ook een 256mb pc2700 module of moet je er gelijk twee in doen??

aahh durka durka durka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op zaterdag 23 maart 2002 14:37 schreef FMS het volgende:
thats it, ik ga ook de wiretrickje doen, dat wordt dus 2.1 volt in totaal. icm watercooling = 2700Mhz :9
Ik ga toch voor een 1.6 denkik, 2700/16=168Mhz bus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 16:18 schreef DJ Chicken het volgende:
Kan er op de Asus P4S333 ook een 256mb pc2700 module of moet je er gelijk twee in doen??
Ja, je kunt er 1 module van 256 mb in plaatsten is geen probleem
-----------------------------------
Ik zit nu op 145 en krijg em niet stabiel op 1,5 V. :(

Dus zo maar ff voltage omhoog gooien...

Zou het ook helpen om de DDR voltage ophoog te gooien, of bereik ik daar niks mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online
Op zaterdag 23 maart 2002 17:35 schreef P5ycho het volgende:

[..]

Ik ga toch voor een 1.6 denkik, 2700/16=168Mhz bus :)
69% overclock ey, daar heb je denk ik veel voltage voor nodig en dus ook beter koeling. hoe ga je dat regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op zaterdag 23 maart 2002 18:03 schreef FMS het volgende:

[..]

69% overclock ey, daar heb je denk ik veel voltage voor nodig en dus ook beter koeling. hoe ga je dat regelen?
voor zover ik gezien heb gaan 1.6ers even ver als 1.8ers... alles gaat gemod worden, voltmod voor io, ram, core, ICS 9212-13 chips (aanvraag voor 5 samples is nu onderweg naar Insight UK Memec oid), waterkoeling (moet nog blok ontwerpen), bong, waarschijnlijk de heatspreader eraf... misschien een 172W peltier als ik er het nut in zie (ik wil me kamer eigenlijk niet mistig hebben ;))

Kome allemaal stap voor stap... 1ste prioriteit is 150Mhz ICS chips erop zetten en kijken hoe ver het ram gaat. Aan de hand daarvan beslissen of ik een 1.6Ghz ga nemen ivm multiplier, daarna de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

voor zover ik gezien heb gaan 1.6ers even ver als 1.8ers
als je er vanuit gaan dat alle northwoods hetzelfde zijn zou je gelijk kunnen hebben.
Toch maakt intel een onderscheid, dus waarom dat verschil?
maakt niet uit voor de verdere uitleg met de gebruikte feiten.
feiten: gewoon verschillen meten van bestaande scores.
(bron: overclockers.com)
Total Entries in Database for Pentium 4 NW 1.6 - 37
Average overclocked speed - 2326 Mhz

Total Entries in Database for Pentium 4 NW 1.8 - 24
Average overclocked speed - 2466 Mhz

ok, je ziet dat de 1.8 gemiddeld 140 Mhz meer scoort
dat is absoluut gezien beter.
Verhoudingsgewijs scoort de 1.6 beter. Het verschil is kleiner dan 200 Mhz en een overklok van 2326 is een gem. score van 45 procent en een overklok 2466 is 37 procent.

Bijna zeker is dus dat een 1.8 hoger zal overklokken dan een 1.6, je kan waarschijnlijk wel een percentueel betere overklok krijgen met de 1.6.

Dat n=37 bij de 1.6 en n=24 bij de 1.8 hoeft niet veel uit te maken imho (mijn hoofd staat even niet naar een uitgebreide statistische uitleg)
conclusie: de 1.6 gaat NIET even ver als de 1.8

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online
tnx spice voor al dat nuttig info. ben ik weer een stuk wijzer geworden. :P

ff iets anders, Ik heb net weer een e-mail gestuurd naar ASUS over de Hardware monitoring probleem op de P4S333.
er is namelijk nog steeds geen programma die de board ondersteunt, zelfs ASUS probe niet.

Maar de temp sensor van de Proc zit toch in de Core van de Northwood zelf? het heeft dan weinig met de Mainboard te maken, toch. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

tnx spice voor al dat nuttig info. ben ik weer een stuk wijzer geworden.
Cynisch of serieus???
Heb je het artikeltje van virtual hideout gelezen? Best handig als richtlijn.
Ik geef gewoon wat info voor iedereen, niveau van oc scheelt hier nogal.
ff iets anders, Ik heb net weer een e-mail gestuurd naar ASUS over de Hardware monitoring probleem op de P4S333.
er is namelijk nog steeds geen programma die de board ondersteunt, zelfs ASUS probe niet.

Maar de temp sensor van de Proc zit toch in de Core van de Northwood zelf? het heeft dan weinig met de Mainboard te maken, toch.
Dan probeer je toch Motherboard monitor? Volgens mij meet die mbv de sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1557392059
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1775341375

Zoals je zit kan ik alleen een sensor kiezen, en die geeft als maar 51 graden aan. De voltages enz kloppen ook voor geen meter.

Maar bij Asus probe werken de voltage en de chipset sensoren wel, en de CPU sensor weer niet. Die geeft steeds 40 graden aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

De p4 zelf , die heeft namelijk gewoon een max
natuurlijk maar die kan maar door 1 ding omhoog en dat is toch koeling.
Wanneer je alles goed hebt, wordt toch de p4 de bottleneck en de hoogste resultaten worden alleen met flinke koeling bereikt.
zie www.overclockers.com en hun cpu-lijsten. De koudste komen het verst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 14:27
Op zondag 24 maart 2002 12:41 schreef FMS het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]

Zoals je zit kan ik alleen een sensor kiezen, en die geeft als maar 51 graden aan. De voltages enz kloppen ook voor geen meter.

Maar bij Asus probe werken de voltage en de chipset sensoren wel, en de CPU sensor weer niet. Die geeft steeds 40 graden aan.
;) ooit wel eens van (ALT-)printscreen gehoord ? :D

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 02:37
FMS, je mag de mijne ff aanpassen als je wil :) . Ik draai nu mijn 1.6GHz Northwood @ 2.4GHz B-) op 1.7V . RDRAM draait nu op 450MHz / PC900 ... Heb vanacht twaalf uur Prime95 gedraait (torture test) met succes. Hij wordt wel wat warmer dan op 2133MHz / 1.5V, namelijk 51C stressed. Ff afwachten hoe hij het gaat doen in de zomer als het warmer wordt ;) ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online
done

damn, 50% overclock, met maar 1.70 Vcore, die northwood van jou wil wel hè, misschien dat je met meer voltage verder kunt overclocken. :)

Ik wacht nog op m'n waterkoeling stuff. ik wil 2.8Ghz halen, ut moet wel kunnen met PC2700 geheugen en wire-trick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
kijk eens wat ik vanmorgen in mijn mailbus kreeg:
Good Morning Koen
your parts will be shipping from the USA on wednesday 27 march 2002
they should be here by next week
Best regards
Maureen
150Mhz rdram chips on the way :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

ok, epox 4sda+ is binnen samen met nanya 2700 ddr. Er zit een coolermaster op de chipset :(
kmoet 1st nog ff 2 hd's ergens in kast inbouwen, en bevestigingclip voor de watercooler maken. Hopelijk donderdag 1e benches!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Op dinsdag 26 maart 2002 13:36 schreef FMS het volgende:
done

damn, 50% overclock, met maar 1.70 Vcore, die northwood van jou wil wel hè, misschien dat je met meer voltage verder kunt overclocken. :)
Om eerlijk te zijn durf ik niet zo goed hoger met de Retail cooler .. deze CPU moet namelijk nog wel ff mee :) . Verder is die Intel cooler zo lekker stilll, ik vindt vast geen andere die beter koelt en toch niet veel meer herrie maakt.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 15:46 schreef Bomberman het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn durf ik niet zo goed hoger met de Retail cooler .. deze CPU moet namelijk nog wel ff mee :) . Verder is die Intel cooler zo lekker stilll, ik vindt vast geen andere die beter koelt en toch niet veel meer herrie maakt.
damn :P .. was ik net zo lekker op weg om de beste score neer te zetten :P (just kidding :))

FMS je kan de mijne ook vast ff invullen, ook al ben ik nog wel effe bezig (schiet niet op zo met tentamens).

P4 1.6A Northwood
intel retail koeler, geen extra case koeling (moet ik nog aansluiten op 5v :P)
SL336 (uit mn hoofd, zit een koeler op enzow :P)
ASUS P4B266 (zit nog orginele bios in, ik d8 dat er een bios was met hogere voltage opties)
2x 256 Samsung DDR PC333 (single sided)
FSB @ 144 = 2303 MHz, DDR @ cas 2-2-2-5

Momenteel test ik op 2335 (146 FSB) en dit lijkt ook goed te gaan (al 3 uur burnk7.exe zonder probs). Ik wil nog een keer van die koelpasta met wat zilver erin gaan gebruiken en wellicht nog wat andere dingen :)

Temperaturen: CPU/MB stressed 56/45 max (is dat niet warm voor een mobo, of gewoon lekker zo laten ?)

Meer info later enzo

BTW bestaat er geen bios voor de P4B266 waarbij de 4/3 multiplier voor het geheugen blijft bestaan boven de fsb van 132 ? (je kan standaard dus je ram op 1,33x je fsb zetten, in geval van 132 fsb is dat 176 ddr (=2.5 GB bandbreedte in Sandra), maar dat kan niet meer vanaf fsb van 133 :'()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat het niet mag !

ik heb hier 2*256 mb samsung rimm liggen (de goede)
Deze zijn nog ongebruikt en gekocht voor 256 euro

ze zijn te koop voor 200 euro (inclusief bon van winkel)

ik weet dat ik dit niet hier mag posten maar bij vraag & aanbod kan ik om een vage reden niks posten, dus dan maar hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op woensdag 27 maart 2002 10:02 schreef donicpiranja het volgende:
Ik weet dat het niet mag !

ik heb hier 2*256 mb samsung rimm liggen (de goede)
Deze zijn nog ongebruikt en gekocht voor 256 euro

ze zijn te koop voor 200 euro (inclusief bon van winkel)

ik weet dat ik dit niet hier mag posten maar bij vraag & aanbod kan ik om een vage reden niks posten, dus dan maar hier
ik wil ze wel hebben voor 170 euro... oftewel als je ze niet kwijt kan wil ik ze wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online
Op dinsdag 26 maart 2002 22:00 schreef MadCat het volgende:

[..]

damn :P .. was ik net zo lekker op weg om de beste score neer te zetten :P (just kidding :))

FMS je kan de mijne ook vast ff invullen, ook al ben ik nog wel effe bezig (schiet niet op zo met tentamens).

P4 1.6A Northwood
intel retail koeler, geen extra case koeling (moet ik nog aansluiten op 5v :P)
SL336 (uit mn hoofd, zit een koeler op enzow :P)
ASUS P4B266 (zit nog orginele bios in, ik d8 dat er een bios was met hogere voltage opties)
2x 256 Samsung DDR PC333 (single sided)
FSB @ 144 = 2303 MHz, DDR @ cas 2-2-2-5

Momenteel test ik op 2335 (146 FSB) en dit lijkt ook goed te gaan (al 3 uur burnk7.exe zonder probs). Ik wil nog een keer van die koelpasta met wat zilver erin gaan gebruiken en wellicht nog wat andere dingen :)

Temperaturen: CPU/MB stressed 56/45 max (is dat niet warm voor een mobo, of gewoon lekker zo laten ?)

Meer info later enzo

BTW bestaat er geen bios voor de P4B266 waarbij de 4/3 multiplier voor het geheugen blijft bestaan boven de fsb van 132 ? (je kan standaard dus je ram op 1,33x je fsb zetten, in geval van 132 fsb is dat 176 ddr (=2.5 GB bandbreedte in Sandra), maar dat kan niet meer vanaf fsb van 133 :'()
done

je was alleen de Vcore en VDDR vergeten. :)

wiretrick is bij mij gelukt, gewoon met een stuk draad. tis echt super simpel.
ik wilde het eerst met zilverlijm doen maar das te link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 18:43 schreef FMS het volgende:

[..]

je was alleen de Vcore en VDDR vergeten. :)

wiretrick is bij mij gelukt, gewoon met een stuk draad. tis echt super simpel.
ik wilde het eerst met zilverlijm doen maar das te link.
uhm ja.. vcore = 1.75 in de bios ingesteld, maar hij krijgt dan maar 1.66 :? .. ik ga de voltmodded bios voor dit bord nog wel flashen, dan kan ik tot 2.1 volt instellen en hoef ik niet met draadjes te gaan spelen :)

VDDR ben ik niet aangeweest, is dus nog 2.5

Ik heb net ff een 7volt 'mod' gedaan voor een of meer casefans, eerst resultaat: stressed temp van 56/45 terug naar 50/32 :) dus dat wordt weer opklokken die CPU :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ja ik ben nieuw hier:)

ik heb nu ook een nw systeem gekocht en gelijk maar eens even gekeken hoe hoog we kunnen gaan, zie hier mijn specs:

Pentium 1.80 NW @ 2592MHz
Asus P4T-E 1005 bios
512Mb Kingston rimm
V-Core 1.80 (pinmod)
Asus GeForce 4 Ti4600
Maxtor 40Gb 7200rpm

Niet slecht al zeg ik het zelf. Ik ben nl. nog niet zo lang bezig met overclocken :o

CU L8ER HoutjE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Owja, op 2700MHz boot hij gewoon naar windows maar dan hangt hij op den duur in 3dmark 2001se. ik haal nu 12051 3dmarks. Ik weet dat dit meer een graka benchmark is maar toch, ik zou ook geen andere goede bencmark weten. Misschien heeft iemand een idee? mzzl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op donderdag 28 maart 2002 08:15 schreef HoutjE het volgende:
Owja, op 2700MHz boot hij gewoon naar windows maar dan hangt hij op den duur in 3dmark 2001se. ik haal nu 12051 3dmarks. Ik weet dat dit meer een graka benchmark is maar toch, ik zou ook geen andere goede bencmark weten. Misschien heeft iemand een idee? mzzl
http://www.teresaudio.com/memtest86/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 00:56 schreef Termy het volgende:
om even terug te komen op mijn oorspronkelijke vraag, deze P4 (2,0GHz) is idd een northwood, tenminste, als 512kB L2 cache genoeg is om dat te zeggen, en heb een MSI bord. een MS-6545 (v1.x) volgens het boekie. er zit zelfs een progje bij om in windows je bus frequentie te verhogen en direct toe te passen (dus zonder herstart). Fuzzy Logic 3 heet het, bij iemand bekend? het probleem is dus dat dat progje weigert de mem snelheid te laten zien (0MHz zegt ie) en dus ook niet de knopjes (ze ontbreken gewoon) laat zien die je volgens het boekje van het mobo wel moet hebben. beeeetje irri, heeft iemand een idee wrom dit zo is.
Heb je kingston pc2700 geheugen????

Dat schijnt niet met dit bord te willen werken. gelezen in een review, welke weet ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P4 northwood 1,8

asus p4b266
512 mb ddr kingston
1800mHz origineel 40 idle 42 stressed
2572mHz overclock 40 idle 46 stressed
143mHZ fsb
1,75 v vcore
2,7 v (ddr)
Retail Intel Cooler + 120mm fan er bovenop geplaats dmv zalman beugel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 22:13 schreef Spice het volgende:

[..]

als je er vanuit gaan dat alle northwoods hetzelfde zijn zou je gelijk kunnen hebben.
Toch maakt intel een onderscheid, dus waarom dat verschil?
maakt niet uit voor de verdere uitleg met de gebruikte feiten.
feiten: gewoon verschillen meten van bestaande scores.
(bron: overclockers.com)
Total Entries in Database for Pentium 4 NW 1.6 - 37
Average overclocked speed - 2326 Mhz

Total Entries in Database for Pentium 4 NW 1.8 - 24
Average overclocked speed - 2466 Mhz

ok, je ziet dat de 1.8 gemiddeld 140 Mhz meer scoort
dat is absoluut gezien beter.
Verhoudingsgewijs scoort de 1.6 beter. Het verschil is kleiner dan 200 Mhz en een overklok van 2326 is een gem. score van 45 procent en een overklok 2466 is 37 procent.

Bijna zeker is dus dat een 1.8 hoger zal overklokken dan een 1.6, je kan waarschijnlijk wel een percentueel betere overklok krijgen met de 1.6.

Dat n=37 bij de 1.6 en n=24 bij de 1.8 hoeft niet veel uit te maken imho (mijn hoofd staat even niet naar een uitgebreide statistische uitleg)
conclusie: de 1.6 gaat NIET even ver als de 1.8
Leuke redenatie :) maar je vergeet 1 ding: een hogere fsb is moeilijker te halen, maar als je je spullen goed uitzoekt is dat een stuk minder moeilijk en zal je bij dezelfde cpu snelheid, sneller geheugen=een sneller systeem hebben.

Intel test gewoon alle procs of voldoen aan de aantallen die ze nodig hebben totdat ze er genoeg hebben van die snelheid. De rest wordt dan getest voor een lagere snelheid etc etc.

Zo kan het dus zijn dat je een 1.6a hebt die ook als 2.2a goedgekeurd had kunnen worden. Maar omdat ze niet zoveel 2.2a's nodig hebben zal ie gewoon als lagere snelheid verkocht worden. Met de bijbehorende multiplyer.

Zo kan het ook voorkomen dat je een 1,6a koopt die bijv de 2.0a test niet haalde, maar dan met wat extra voltage toch nog wel iets hoger dan die 2Ghz kan lopen.

Ik heb het idee dat de kwaliteit van de Northwood cores hoog is en dus vele qua kwaliteit als een duurder model verkocht hadden kunnen worden.

Kortom je moet wel een beetje gelukt hebben dat je niet toevallig een slecht exemplaar treft.

Ik zou voor een 1.6a gaan icm een soyo p4s dragon bord en een leuk reepje samsung pc2700 DDR.

Maar ik zou de 1.8a nemen icm een asus p4t-e met pc800 samsung ram. Dat haalt ook wel de 533Mhz :)

Simpelweg omdat ik gok dat die procs ongeveer 2500 Mhz zullen halen en de P4 erg veel baat schijnt te hebben van hoge fsb maar die van RDram anders wel erg hoog wordt.

Rimm met 1.8a: 2500/18= 139 Mhz fsb
DDR met 1.6a : 2500/16= 156 Mhz fsb met de 4:5 setting draait het geheugen dan op 195Mhz.

Mocht de je proc nog meer halen dan zet je de verhouding terug naar 1:1 en loopt het geheugen weer gelijk aan de fsb.
Indien je proc 2700Mhz mocht halen draaai je een fsb en mem van 169Mhz...... Hier zo ik wel eens een sisoft sandra memory benchmark van willen zien.:9~

Heeft iemand al een Soyo P4s dragon? zo ja, post aub eens wat resultaten...

//typo, maar dat mag best in zo'n post en om deze tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
P4 northwood 1,8

asus P4T-E
2 x 256MB RDRAM Samsung (double Sided)
2200mHz 36 idle 51 stressed (12 uur Prime 95 gedraaid)
122mHZ fsb
1,625 v vcore
2,5 v (RDRAM)
Retail Intel Cooler

Volgens mij is er nog wel meer uit te halen maar dan moet ik gaan voltage modden en dat durf ik niet zo goed, ik moet nog een tijdje met dit systeem doen namelijk.

Ik heb iets gelezen over de Pinwire trick maar ik hoor ook nieuwe geluiden dat mensen een draadje in de socket stoppen :? en dat hij dan de eerste keer Boot op 1.85V en dat je meteen in de bios je voltage moet aanpassen.

wat ik me alleen afvraag is "Krijgt je CPU niet iedere keer als je de PC opstart ff een opdonder van 1.85V ?" of zie ik dat verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online
update

Supershiva , volgens mij kun je in de bios de vcore tot 1.8V krijgen. zonder mods of dergelijke, misschien een bios update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalker
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-04 15:15

Stalker

Leon 20 VT Topsport

Op dinsdag 26 maart 2002 15:40 schreef Spice het volgende:
ok, epox 4sda+ is binnen samen met nanya 2700 ddr. Er zit een coolermaster op de chipset :(
kmoet 1st nog ff 2 hd's ergens in kast inbouwen, en bevestigingclip voor de watercooler maken. Hopelijk donderdag 1e benches!
Nou kom op Spice, ik wacht met spanning af :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

pffff,
gisteren waterkoelblokbevestiging gemaakt, was errug vee l werk. 3 fans ingebouwd, mbv ouwe drives opgestart, win2k, xp nix, 98 lukte wel.
Ok, toen moesten er 2 hd's in, vanmorgen meebegonnen, nergens plek, hoop zagen, dremelen boren etc. Toen feestje. Daarna hd's er ingezet (hangen in rubber) aansluiten**** geen stroom/voeding meer over.
Rommel gezocht 1 pinnetje tekort. Sta op het punt deze pc open te slopen of er nog iets in zit.
Dus: solderen dan XP en Raid installeren, khoop nog dat het vandaag wordt anders pas zondagmiddag :(
kHoud jullie op de hoogte.

edit: 0.01 (zat.) gesoldeerd, gammel, geprobeerd, nada jente nix. Morgenavond hopelijk verder :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
Effe een kleine update : Ik krijg m'n NW 2A nu op 2305 mhz. Ik denk dat ik de oorzaak van deze "bad clock" ondertussen weet : Ik vermoed dat mijn "lompe" Crucial ram niet lekker wil samenwerken met de 0.18 micron northbridge en de 0.13 micron cpu. Met een classic P4 werkte het vreemd genoeg dus wel... Ik ben momenteel hard bezig om ergens 2 x 256 MB KingMax PC2700 vandaan te halen, maar dat wil nog niet zo lukken... IIG is het al weer wat meer dan in eerste instantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
het aantal micron maakt verder geen ruk uit hoor? je geheugen 'praat' alleen met je chipset... en je chipset met je cpu. dus wat je zegt klopt nie helemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
Ik weet het niet... iets wil niet lekker lopen bij het POSTen. Wat er gebeurt : Bij elke FSB boven 110 Mhz. heeft m'n systeem de neiging te "hangen" bij de memory test. De ene keer blijft het bord helemaal hangen, de andere keer duurt de memorytest tussen de 10 seconden en een minuut en gaat het systeem daarna gewoon verder met booten. Ik heb in de afgelopen weken uitgevonden dat 115 mhz altijd voorbij de POST komt, zij het de ene keer snel (normaal) en de andere keer pas na een halve minuut. Ik weet gewoon niet of het nou m'n RAM is of de CPU... Gezien het feit dat het bord gewoon beeld geeft bij alle FSB's tot 139 (2779 Mhz) denk ik dat het niet aan de CPU ligt. Om gek van te worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papillon
  • Laatst online: 28-05 15:12

Papillon

Spring 's in the Air...

OK dan, ik kom op het volgende uit:

P4 1.6A (SL668 Malay)
ASUS P4S333
Kingston 512 MB DDR PC266 CL2
Origineel op 1600 MHz
Overclocked op 2400 MHz
FSB = 150 MHz
Vcore 1.80 V
Vddr 2.50 V
Intel retail cooler

Memory loopt nu gewoon CL2 op ca PC2400...
Idle temp = ca 42 graden en stressed kom ik ongeveer op 52 graden.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freerider, ik heb dat probleem ook gehad met m'n P4T-E. Ik kreeg 'm eerst ook niet boven de 110 MHz. Heb je USB devices aan je systeem hangen? Dat was bij mij nl. wel het geval, ik had m'n intellimouse explorer altijd op usb staan en als ik dan opstarte dan hing hij ook bij de mem test en begon m'n muis lampje te knipperen. Ik heb toen m'n muis op ps2 gezet en de usb uitgezet in de bios en ik heb nergens meer last van. Hij start nu gewoon snel op en op elke fsb zonder problemen :) CU L8ER HoutjE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Pats mode]
Systeem:
NW 2,2 @ 3,0 GHz @ 1,7V Intel Retail Cooler
FSB 136/ mem 166 MHz 2-2-2-5
[/pats mode]

Hoezo een potent chipje? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knarfyboy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:12
offtopic:
Een vraagje. Als je bv die P4 1,8 overclockt naar 2,2, merk je dat dan goed in games, of bv in 3dMark 2001SE. Haal je daardoor veel meer punten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haalde met m'n 1.80a op 2400MHz 11010 punten met 3D Mark 2001 SE. Nu ik op 2592 MHz draai haal ik 12051 punten. Het haalt dus wel wat uit. In games merk ik weinig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
HoutjE, je hebt mijn dag gemaakt !

Na het unpluggen van mijn USB muis en het kabeltje van mijn digicam .... direct posten !

Momenteel is de (voorlopige) score 2519 Mhz @ 1.8V, FSB 126 mem 168 2-2-2-5 Turbo 1 !

Thanx a million !

:9~

/edit: 2667 draait ook prima.... alleen moet mem dan terug naar 1:1 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
Op zaterdag 30 maart 2002 10:37 schreef Michaeltjuh het volgende:
[Pats mode]
Systeem:
NW 2,2 @ 3,0 GHz @ 1,7V Intel Retail Cooler
FSB 136/ mem 166 MHz 2-2-2-5
[/pats mode]

Hoezo een potent chipje? ;)
Mem is denk ik 136 Mhz OF 204 Mhz... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

No Problem, Freerider ik zat eerst ook met m'n handen in het haar, terwijl de oplossing zo simpel is |:( |:( |:(

en tnx for the tip over die bios, ReseT ! ik zal 'm eens proberen

Nu even wat anders, weet iemand een goede HSF voor de northwood? (merk,type) Als hij maar niet zo'n pleuris herrie maakt. tnx in advance CU L8ER HoutjE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

kee, het een en ander aan de praat. 1e keer fsb naar 133 geduwd, posten draait. Verder geen instellingen gewijzigd.
1e score 2.4 Ghz dus. :) :) :)
keep u posted >:)

correctie, voltage moest iets omhoog om in windows te blijven .1.525 volt.
Vanavond ga ik weer verderz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 14:29 schreef FreeRider het volgende:

[..]

Mem is denk ik 136 Mhz OF 204 Mhz... ?
Neu 4:5 verhouding, dus......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op zaterdag 30 maart 2002 18:57 schreef HoutjE het volgende:
No Problem, Freerider ik zat eerst ook met m'n handen in het haar, terwijl de oplossing zo simpel is |:( |:( |:(

en tnx for the tip over die bios, ReseT ! ik zal 'm eens proberen

Nu even wat anders, weet iemand een goede HSF voor de northwood? (merk,type) Als hij maar niet zo'n pleuris herrie maakt. tnx in advance CU L8ER HoutjE
een alpha 8942 met een 80mm fan of een AVC sunflower. de AVC sunflower gaat binnenkort als retail heatsink voor p4's meegeleverd worden, de alpha presteert momenteel ruimschoots het beste, waterkoeling achterwege gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

okee
1.8a @2.52a
epox 4SDA+
koolance kast/koeling
fsb 140
2 keer nanya 256 ddr 2700
voltage 1.65 (1.625 half uurtje)
ultra settings voor DDR

kan woensdagavond pas meer proberen.
>:) Ik moet helaas met spice-girl 3 dagen naar Leuven om te releksen :)
kGa nog wel ff langs www.loveno.be

(koeler op de chipset maakt teveel lawaai komt een koolance blokje op :P)

btw: ie6 is veeeeeeeeeel sneller, ligt dan aan de raid???
mob en cpu???
kabel is precies het zelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online
Op zondag 31 maart 2002 22:42 schreef Spice het volgende:
okee
1.8a
epox 4SDA+
koolance kast/koeling
fsb 140
2 keer nanya 256 ddr 2700
voltage 1.65 (1.625 half uurtje)
ultra settings voor DDR

kan woensdagavond pas meer proberen.
>:) Ik moet helaas met spice-girl 3 dagen naar Leuven om te releksen :)
kGa nog wel ff langs www.loveno.be

(koeler op de chipset maakt teveel lawaai komt een koolance blokje op :P)

btw: ie6 is veeeeeeeeeel sneller, ligt dan aan de raid???
mob en cpu???
kabel is precies het zelfde?
mooie overclock, ik zal het starks toevoegen.

veel plezier met Miss spice. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net ff de stats op de site nagelopen. wat zijn er fakking weinig mensen die hun voltage verhogen, laat staan vmod. of WC draaien. valt me toch een klein beetje tegen.

geen negatief comentaar verder, maar als je toch de pieken hebt voor een northwood, waarom dan geen WC? of was het zo dat je OF waterkoeling kon kopen, of een northwood?

in mei hoop ik zelf over te stappen, denk aan een asus p4b 266, degenlijke dimm (samsung evt) en hard vmodden. zeker aangezien northwoods copper interconnects hebben en veeeeel minder snel last hebben van electromigratie. maargoed, laat je niet door mij beinvloeden, tis en blijft onder eigen verantwoordelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
geduld... waterkoeling komt eraan :)

het is gewoon dat er al hele goede resultaten te boeken zijn met de retail koeler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online
Op maandag 01 april 2002 00:23 schreef Peltier het volgende:
Heb net ff de stats op de site nagelopen. wat zijn er fakking weinig mensen die hun voltage verhogen, laat staan vmod. of WC draaien. valt me toch een klein beetje tegen.

geen negatief comentaar verder, maar als je toch de pieken hebt voor een northwood, waarom dan geen WC? of was het zo dat je OF waterkoeling kon kopen, of een northwood?

in mei hoop ik zelf over te stappen, denk aan een asus p4b 266, degenlijke dimm (samsung evt) en hard vmodden. zeker aangezien northwoods copper interconnects hebben en veeeeel minder snel last hebben van electromigratie. maargoed, laat je niet door mij beinvloeden, tis en blijft onder eigen verantwoordelijkheid.
reden waarom veel mensen nog niet op hoge voltages werken heeft waarschijnlijk te maken met de koeling, er zijn namelijk weinig goeie P4 socket 478 koelers. verder wilt niet iedereen zijn proc tot de uiterste overclocken, de Retail koeler is in de meeste gevallen genoeg.

wat mij betreft, ik wil heel graag de proc WC, maar ik moet nog wachten op de socket 478 spullen van oc-shop, ik heb een oogje op de maze3.

Over jou mobo keuze ben ik wel verbaasd, beste lijkt mij nu een Epox 4SDA+, die hoef je niet eens te Vmodden, hij kan namelijk 2.05 volt door de proc jager. neem iig een SIS645 chipset. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 12:01 schreef FMS het volgende:

[..]
........ neem iig een SIS645 chipset. :)
De nieuwe 645DX schopt zelfs nog iets meer kont :9

Appart trouwens dat ik op een van de langste postings van van dit topic totaal geen reacties heb gekregen.

Heeft iemand reeds een Soyo p4s? Want als ik de reviews lees is dit een veel beloved bordje, erg goed overklokken en alle denkbare features. Enige negatieve was de eerste bios. Maar die is vervangen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

volgens mij gaat de voltage niet verder dan 1.85v FMS van de Epox, of zit in de nieuwe bios?
in ieder geval de voltage wordt denk ik toch wel de bottleneck, woensdag proberen, kga morgen hier in Leuven nog wat xtra cooling scoren

o,ja 645DX info http://www.ocworkbench.com/index.stm

staat een 645dx abit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmz een ding blijft verwarrend:

DDR of RAMBUS?

ik hoorde dat ddr je tegen gaat werken bij FSB overclocken, en RAMBUS niet. wtf? je verhoogd toch bij bijde de fsb, en je forced je ram dus ook om hoger te gaan (uitgaande van 1:1 fsb/memory verhouding) ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op dinsdag 02 april 2002 21:22 schreef Peltier het volgende:
Hmz een ding blijft verwarrend:

DDR of RAMBUS?

ik hoorde dat ddr je tegen gaat werken bij FSB overclocken, en RAMBUS niet. wtf? je verhoogd toch bij bijde de fsb, en je forced je ram dus ook om hoger te gaan (uitgaande van 1:1 fsb/memory verhouding) ??
rambus is een killer bij fsb overclocking. ddr gaat makkelijk 166Mhz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Mijn ics 600Mhz chips zijn binnen! binnenkort resultaten met een th7-II met gemodde rdram chips...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:22

Termy

valt er nog wat te fragge?

zeg, ik dacht altijd dat MSI borden goed zijn voor overclockers???

kheb een MS-6545 (850 pro5) mobo maar als ik niks verder verander behalve het fsb naar 115 gaat ie al piepe en weigerd windows te starten. ik dacht dus aan pci/agp bus probje? dus ik zoeke naar dividers. kan je niet instellen. ik gevraagd op MSI forum en zo'n mod daar zegt doodleuk dat het niet in te stellen is maar automatisch veranderd als ie op 124MHz gezet wordt. is 124 MHz niet een beetje rare instelling?

maar ja, hij draait nu op 105MHz dus op 2.1GHz etc maar vind het toch raar.. iemand enig idee hoe het zit met dit MSI bord? (heb trouwens bios versie AWARD 1.5)

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 16:49 schreef P5ycho het volgende:
Mijn ics 600Mhz chips zijn binnen! binnenkort resultaten met een th7-II met gemodde rdram chips...
Ik ben heel benieuwd, hopen dat die vriend van je een vast hand heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 17:33 schreef Termy het volgende:
zeg, ik dacht altijd dat MSI borden goed zijn voor overclockers???

kheb een MS-6545 (850 pro5) mobo maar als ik niks verder verander behalve het fsb naar 115 gaat ie al piepe en weigerd windows te starten. ik dacht dus aan pci/agp bus probje? dus ik zoeke naar dividers. kan je niet instellen. ik gevraagd op MSI forum en zo'n mod daar zegt doodleuk dat het niet in te stellen is maar automatisch veranderd als ie op 124MHz gezet wordt. is 124 MHz niet een beetje rare instelling?

maar ja, hij draait nu op 105MHz dus op 2.1GHz etc maar vind het toch raar.. iemand enig idee hoe het zit met dit MSI bord? (heb trouwens bios versie AWARD 1.5)
Wat voor proc zit er in? Waarschijnlijk een gewone p4, geen Northwood.... Dus zul je ook niet zover over kunnen klokken. Je kan het voltage altijd iets verhogen met een draadje aan de processor pins. Wellicht dat je dan verder kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op woensdag 03 april 2002 23:01 schreef gve het volgende:

[..]

Ik ben heel benieuwd, hopen dat die vriend van je een vast hand heeft ;)
microscoop + smd soldeerbout, en 3 jaar ervaring op smd soldeergebied geeft mij toch wel enige hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 23:07

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/erhnam/test/2480.PNG

Met pin-mod naar 1.7 Asus p4t-e met rdram divider op 3x

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:22

Termy

valt er nog wat te fragge?

er zit absoluut zeker een P4 2.0GHZ northwood in ...

heb wat navraag gedaan op het MSI forum en zo'n mod daar zegt dat ik gewoon de Vcore moet verhogen met 0.1V en meteen naar 124MHz FSB zetten...

dat zal ik dan maar proberen, hij zegt wel dat ie nu op 55 graden draait (stressed uiteraard) dus ik ben benieuwd of ie het hebben kan.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenPictures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-12-2021

GreenPictures

Feestgraaf

Ik heb gisteren de wire-trick gedaan, alleen bij het instellen van de dip-swictes ging het helaas mis :(

N=on
F=off

als ik N,F,N,N,F voor 133Mhz intel krijg ik 100Mhz,... F,F,F,N,N voor 144Mhz zet de FSB op 112 (F,F,F,N,F)....

Na nog een paar andere instellingen te hebben geprobeerd kwam ik tot de conclusie dat mijn 10 dipswitch dus niet reargeerd en op ON blijft staat ongeacht de stand... nu zijn alle instellingen =>133 met de PCI divider op 1/4 met de 10 dip op OFF |:(

RMAtje dus :(

Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Op donderdag 04 april 2002 16:28 schreef Tranced het volgende:
Ik heb gisteren de wire-trick gedaan,

mag ik weten wat voor wire je hebt gebruikt ik wil dit namelijk ook gaan doen met mijn nog te kopen configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenPictures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-12-2021

GreenPictures

Feestgraaf

Op donderdag 04 april 2002 16:28 schreef Tranced het volgende:
Ik heb gisteren de wire-trick gedaan,

mag ik weten wat voor wire je hebt gebruikt ik wil dit namelijk ook gaan doen met mijn nog te kopen configuratie
Gewoon 1 draadje van een CD-audio kabeltje.
Ik heb eerst geprobeerd om het draadje om de pinnetjes heen te draaien maar dat gaf geen resultaat, ik heb toen een stukje van 4mm draad gepakt omgebogen in U vorm en dat in de JUISTE gaatjes in de socket gestopt. Dat werkte wel goed :) kijk hier wel mee uit want als je het draadje laat vallen ben je het kwijt en dat kan mogelijk ergens anders sluiting veroorzaken....

Afbeeldingslocatie: http://www2.justnet.ne.jp/~kiti/Paso/00pen4-3/vid478s.gif
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~mn_groen/gif/vidpin.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~mn_groen/gif/northwoodp41.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www2.justnet.ne.jp/~kiti/Paso/00pen4-3/vid17.jpg

het blauwe vak is de ingezoomde foto...

Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt. voor de goede uitleg en die foto's had ik al gezien ging me alleen om het draadje maar nu heb ik een mooi overzicht om erbij te houden

is die van de foto de 1.70 mod daarmee moet het lukken om 133 fsb te halen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1114140097

helaas geheugen (ddr 2700) ook met fsb van 148 (1:1 timings), ik heb nog steeds de zwaarste settings voor het geheugen aanstaan (das in deze bios ultra), voltage3.2 gehad, helaas niks.
Er is een nieuwe bios waarmee je het geheugen onafhankellijk kunt instellen.
ik zit nu op 1.825-1.85 volt dus daar is de rek er wel uit.
cpu wordt niet veel warmer hoewel er steeds meer volt doorheen gaat.

fsm, deze mag je wel plaatsen, een finale pic/specs w8 nog op zich omdat er nog het een en ander geschroeft en geboord moet worden aan mijn kast. En nog wat met het mobo moet gebeuren >:)
Als iemand een voltage weet voor de 4sda+ dan hoor ik het graag :) (standaard tot 1.85 dus aub geen wiretrickverhalen)
1.8a @ 2.68 :) *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online
fsm? ;)

Das een mooie overclock, wat zijn de temps? gebruik je nog steeds de intel Retail koeler?

Ik heb een keer de Proc @ 2.7 geclocked (1.9volt) het ging allemaal goed, maar volgens mij liep de temp veels te hoog op, dus toch maar terug geclocked.

PS, ik zal morgen ff updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

nee, nee, [WC] weliswaar maar een Koolance maar toch, beter je eigen draadjes lezen FMS, deze en die van de 'clip' voor een 478-socket >:)
Temps, das lastig, ik heb nu eindelijk iets gevonden Speedfan, MBM werkt niet :?
kZal het soon posten, 49-51 graden idle zoiets zal het wel worden. Ik zie dus elke keer bij booten wel de temp maar daar is ie nooit hoger dan 49 graden Celcius geweest (bug) en de wisselingen in temp in die halve-seconde zijn soms 3 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
Heeft er iemand voor mij gedetaileerde pics om te laten zien in welke gaatjes van de socket je het U'tje moet laten vallen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online
Update done

Ik zit beetje te twijfelen of ik niet de 2.4 moet nemen waneer die uit is, ik ga begin zomer paar weken naar Amerika, misschien dat ik eentje goedkoop kan scoren. :)

spice, ik heb met speedfan geprobeerd en die geeft het tempratuur ook niet aan bij mij, weet iemand hoe je met SiSoftware Sandra de tempratuur kan aflezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
* J0YR1D3R meldt zich, onder voorbehoud aan, om mee toen doen met het oc'en van zijn nog te krijgen NW 2,0 gig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:15

porn*

...take on the world!

Grrr ik wil ook aan de slag! Heb hier een Epox 4SDA+ liggen met een 1,6A en PC2700 Twinmos (schijnt heel goed te zijn) maar kan niet beginnen omdat ik een 1,8 besteld heb (en ervoor betaald heb) en ik dus moet wachten totdat die klotezaak OF mij het verschil terugbetaalt of een andere stuurt. :(

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalker
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-04 15:15

Stalker

Leon 20 VT Topsport

Deze week krijg ik dezelfde config al spice maar dan zonder [wc]
Ik ben benieuwd hoeveel ik daar onder moet blijven met overklokken.
Alleen heb ik pc2700 van samsung.
Is dat nou een slechte keuze geweest?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Deze week krijg ik dezelfde config al spice maar dan zonder [wc]
Ik ben benieuwd hoeveel ik daar onder moet blijven met overklokken.
Alleen heb ik pc2700 van samsung.
Is dat nou een slechte keuze geweest
ik verw8 van niet. Ik denk juist een goede. Ik heb er nu ipv de Nanya, Crucial 2100 inzitten en ben er mee aant pielen. FSB op 140, divider 4:3, lopen dus al op 175, 2 reepjes van 60 euro (nov 2001) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*

porn*

...take on the world!

De meeste Samsung chips op PC2700 halen zover ik weet behoorlijk hoge FSB's dus ik denk dat dat wel goed zit. Heb zelf ook Samsung chippies...

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had net ff mijn northwood 1.8 op 2.4 gezet. Dit ging goed totdat ie windows starte. De pc resette op de helft.

Ik fsb verhoogd, langzaam, tot 1.6V Liep stabiel toen.

Ik mijn pc even laten draaien. Na een poosje (minuut of 20) hang, gewoon bevriezen dus. Ik druk op reset, hoor ik tik/tak. Monitor stand by. Hij deed echt geen ruk meer. Na de pc uitgezet en daarna weer aangezet te hebben liep ie weer normaal. Ditkeer het voltage verhoogd naar 1.625V

Liep veel stabieler. ruim 2 uur. Maar na 2 uur, weer hetzelfde. Ik heb die 2 uur wel een }:O tje laten lopen om mn cpu ff stressed te houden. Hij werd 51 graden (met kast dicht en nog maar 1 casefan + 1 voedings fan)

Ik heb m nu weer terug naar 1.8 en alles draait weer stabiel. Als ik m echt wil laten lopen op 2.4, kan ik dan het voltage verhogen naar 1,65V of moet ik gewoon betere koeling in mijn systeem bouwen (was ik toch al vanplan) of doe ik iets fout.

Ik durfde de stap naar 1,65 Volt even niet aan.

edit:

Ik heb 333 mhz ddr, moet ik dan een geheugen divider van 4:5 toepassen?? Nee toch? Anders heb ik net me geheugen vet overclocked!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Ik heb 333 mhz ddr, moet ik dan een geheugen divider van 4:5 toepassen?? Nee toch? Anders heb ik net me geheugen vet overclocked!!
nou je had een fsb van 133 dus dan liep je geheugen ook op 133, das geen overklok voor ddr 2700.
Met de divider zou het geheugen op 166 hebben gelopen, is standaard ddr 2700.
Ik heb nu goedkoopste crucial ddr 2100 er in zitten. fsb op 144 stabiel en divider aan, geheugen loopt op 180 mhz. Dit is een vette overklok van standaard 133 naar 180. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Op maandag 08 april 2002 22:48 schreef IconOS het volgende:

Ik durfde de stap naar 1,65 Volt even niet aan.
De stap van 1.625 naar 1.65 durfde je niet aan ;) ? 1.65V is nog steeds vrij bescheiden, er zijn mensen die 1.85V draaien met een stock cooler (hoewel dat wel erg hoog is vind ik). Ikzelf gebruik bv 1.7V, stressed wordt ie dan 51C. Je kunt best iets hoger gaan hoor, kan best dat ie bij 1.65V wel volledig stabiel is ... succes :) !

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Laatst online: 00:10
Jeezzz als ik dit zo lees ga ik mijn athlon niet vervangen met een 0.13 XP, maar met een p4 :D tering wat zijn die dingen een eind op te klokken :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Yess, morgen krijg ik hem (PIV NW 2,0 Ghz) for sure, jullie horen zsm wat ik er mee kan >:) En dan wil ik ook wel in dat schema met me ALDI PC :D Ik ben echt benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*

porn*

...take on the world!

Spullen eindelijk binnen!

Ben ook een beetje bezig, heb mijn 1,6 nu op 133 Mhz FSB staan, dus 2130 Mhz en dat op 1,6v. In de eerste instantie 1,7 geprobeerd, maar dit lijkt ook stabiel te zijn op 1,6v (al effe wat spelletjes gedaan/Prime gedraaid). Straks kijken of ik nog lager kan gaan met het voltage.

Ehm vraagje nog aan de mensen met een Epox 4SDA+: hebben jullie ook zo'n hoge temps? Mijn CPU gaf net 58c aan in MBM op dezel snelheid met dit voltage, maar dat leek me erg hoog. Ik heb dus even de heatsink gevoeld en die was eigenlijk gewoon een beetje warm.
Mijn TB1200@1460 werd veel warmer, terwijl die max 53c werd. Kloppen die temps een beetje? Kan ook maar 4 sensors kiezen in MBM, waarvan er 2 belachelijke waardes aangeven (100+) en 2 op 58/31 zitten stressed. CPU en mobo dacht ik maar misschien klopt dat niet?

Ik vind het namelijk vrij hoog, zeker als ik naar de rest van de temps hier kijk. Als de core 58c is zou ik toch de heatsink bijna niet meer vast moeten kunnen pakken of wel?

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
Daarnet een VMOD uitgevoerd (priegelwerkje !) en het resultaat mag er wezen : 20 x 145 = 2900 MHZ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*

porn*

...take on the world!

Op vrijdag 12 april 2002 00:25 schreef FreeRider het volgende:
Daarnet een VMOD uitgevoerd (priegelwerkje !) en het resultaat mag er wezen : 20 x 145 = 2900 MHZ !
Netjuz! Welke temp?

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
Ligt er een beetje aan hou koud het buiten is, wat ik tot nu toe heb gezien is tussen de 30 en 40 graden.

Ik heb ook even wat screenies gemaakt :

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mewannabee/images/2900wcpuid.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mewannabee/images/2900sisoftcpu.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mewannabee/images/2900sisoftcpumm.jpg

Draait wel lekker moet ik zeggen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Ehm vraagje nog aan de mensen met een Epox 4SDA+: hebben jullie ook zo'n hoge temps?
best wel 55/56 stressed met fsb 144 geheugen op 180. mbm werkt bij niet btw ik gebruik speedfan 4.02 kan je de fanspeed controleren je hd's in de gaten houden.
wel een voltage van 1.85 btw. Ik kan je wel geruststellen dat bij mij de temp niet echt hard opliep na het verhogen van het voltage, ik schrok bij 1.5 al maar dat viel dus errug mee daarna.
Als ik de divider op 1:1 zet en hoger dan 148 ga, slaat ie steeds vast, ik heb het idee dat dit niet aan de temp/geheugen/cpu ligt maar aan iets anders. Hoe kan ik de pci en agp-bus freq. lezen?? Sandra geeft daarover bij mij geen info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Freerider wat voor mobo geheugen heb jij??
Wanneer je naar onze cpu-benchmarks krijgt lopen we niet veruit een, jij 2.0 met fsb 145 en ik 1.8 met fsb 148. Ik had een groter verschil verw8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
Ik heb een Asus P4B266 met 2 x 256 Crucial. Die benchmarks moet ik misschien nog eens zonder apps op de achtergrond draaien, misschien scheelt het wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

2 x 256 Crucial
lopen die op 145? Als je een divider hebt kunnen ze misschien wel 182 draaien (4:5)
die ik heb gaan niet verder dan 180.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.