Het Northwood Overclock resultaten topic

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.613 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
pff, ik wilde het geheugen en mobo bij Mindfactory bestelen. dus ik heb ze gemaild en gevraagd hoeveel de verzend kosten zouden zijn, en hoelang ik moest wachten,
dit kreeg ik terug:
the shipping costs 20 Euro. The order must prepaid, the Money must transfer to our Bank account befor we can sent the order to you. So the order will take about 1 or 2 weeks.
dat ga ik dus niet doen, 20.- euro verzend kosten betalen en nog es 2 weken wachten? dacht het niet. :D

maar ik heb nergens anders de Abit TH7-II goedkoop kunnen vinden, ze verkopen vaker de Raid versie wat gelijk 30.- euro meer kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
waar heb je die nonraid cheap gevonden? al besteld :) raid is voor mij ook nutteloos, ik heb al scsi.

En...ik kreeg net een mailtje van Winkelman:
Geachte Koen Smits

Ik heb hier zo module voor me liggen van Samsung en het is het juiste type, zoals u heb beschrijft

Met vriendelijke groeten
Winkelman Automatisering
Thijs
dus... ik ga morgen even naar hengelo :)

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online
Op woensdag 13 maart 2002 21:23 schreef P5ycho het volgende:
waar heb je die nonraid cheap gevonden? raid is voor mij ook nutteloos, ik heb al scsi.

En...ik kreeg net een mailtje van Winkelman:
[..]

dus... ik ga morgen even naar hengelo :)
bij Mindfactory was de no-raid abit 187.- euro. ex 20.- euro verzend kosten.

als je morgen naar Winkelman gaat, kijk ook of die gasten de no-raid versie van de Abit hebben, het staat iig niet op hun site. ik heb wel un mailtje gestuurd.

PS, waar blijven jullie WCPUID en sandra screens. het zou voor een veel beter vergelijking zorgen als jullie die ff naar me sturen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

pff, ik wilde het geheugen en mobo bij Mindfactory bestelen
bestelen?
the shipping costs 20 Euro. The order must prepaid, the Money must transfer to our Bank account befor we can sent the order to you. So the order will take about 1 or 2 weeks.
hihi, wist ik wel, valt mee dat ze je in het engels beantwoorden. Ik heb dus vorige week bij e-bug besteld, dan duurt het gewoon 8-14 dagen. En dan nog moet je van te voren zorgen dat je internationale overschrijvingskaarten en enveloppen in huis hebt. Het voordeel is wel dat ze ondertussen wel de tijd hebben je bestellingen compleet te maken (ivm niet in voorraad). Je kan bij e-bug wel kijken (webcam)http://www.e-bug.de/webcam/packcam.jpg?1016008700160 of toevallig >:) je pakje erbij zit en je kunt ze mailen.
Tis nu 6 dagen geleden maar ze hadden alles wat ik wilde (mobo hadden ze niet in NL) mijn broertje wilde ook nog wat dus er maar bij gestopt. Nu nog afw88 en hopen dat ik over een paar dagen nog positief ben.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

ik kreeg net dit

HARDWARE.INFO NIEUWSBRIEF - 13-3-2002

Intel Pentium 4 DDR Moederborden Vergelijkingstest
19 DDR-moederborden met Intel 845D, VIA P4X266(A) of SiS 645 chipset

http://www.hardware.info/reviews.php?id=247

De zoektoch naar het juiste moederbord voor een Intel Pentium 4 wordt steeds gecompliceerder. Zo zijn er op dit moment een drietal DDR-chipsets de processor verkrijgbaar: de Intel 845D, de VIA P4X266(A) en de SiS 645. In dit artikel vergelijken we 19 recente DDR-moederborden voor de Pentium 4, die gebruik maken van de genoemde chipsets.

binnen

kon het niet laten
Epox EP-4SDA+

De Epox 4SDA+ is met afstand het meest complete SiS 645 moederbord uit deze test. Daar waar de meeste fabrikanten hun SiS 645 moederborden vrij kaal houden om de prijs laag te houden, heeft Epox bij de 4SDA+ alle gebruikelijke extra's aan boord. Zodoende is dit het enige SiS 645 moederbord uit deze test met een extra Ultra ATA/133 RAID-controller. Epox maakt hiervoor gebruik van de Highpoint 372 chip. Ook Epox' SiS 645 moederbord heeft het geprezen fout-diagnose systeem aan boord.

Gelukkig heeft Epox bij de 4SDA+ wél een derde DIMM-slot op het moederbord geplaatst. Gelukkig zijn ook de volle zes PCI-sloten beschikbaar. De lay-out van dit alles is redelijk: alleen de floppy-connector zit op een vervelende plaats.
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/reviews/000247-10.jpg

Van alle SiS 645 moederborden in deze test heeft de 4SDA+ ook de beste overklok-opties aan boord. Niet alleen kan de front side bus met stappen van 1 MHz ingesteld worden tot maximaal 200 MHz, ook biedt het nieuwe Epox moederbord ondersteuning voor voltage tweaking bij de CPU, het geheugen én de videokaart!

Het moederbord wordt dankzij een degelijke handleiding en een extra USB-bracket lekker compleet geleverd. De voor al het gebodene zondermeer zeer redelijke prijs maakt de Epox 4SDA+ een van de grootste aanraders uit deze test. Zeker als je op zoek ben naar een SiS 645 moederbord met veel extra's is de 4SDA+ de juiste keuze.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online
niet echt een Vergelijkingstest, ik mis de benchs enzo. verder wel veel info.
ik zit nu weer te twijfelen, zal ik gewoon door gaan met DDR, or overstappen naar Rimm?

of misschien mijn mobo ruilen tegen een EP-4SDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

moet je jouw ad. weer bijwerken :)

http://www.tweakers.net/aanbod/41570

Het blijft gokken, de overklokbaarheid van de sis is groter en makelijker. De intel 850 met rimm geeft gegarandeerd bandbreedte. Het overklokken is moeilijker en het zijn stuk voor stuk kale en dure plankjes vergeleken met de SiS planken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:04

Termy

valt er nog wat te fragge?

vraagje, hier 2 P4's, een 1,4 en een 2,0GHz. de 1,4 zal wel zeker geen northwood zijn maar die 2,0 waarschijnlijk wel? hoe kan ik daar achter komen zonder documentatie?

klinkt wel geil om zo simpel 2,0GHz naar weet ik veel wat te helpen incluis je memory sneller e.d.

alvast bedankt

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online
Termy, check het cache van de CPU, als het 512 is heb je een northwood. of kijk gewoon op de core.

Spice, het gaat mij juist om het bandbreedte, ik merk gewoon dat het geheugen de bottleneck is. misschien moet ik het geheugen op 180mhz laten lopen.
ik neem iig een 4SDA , en misschien nog Kingmax333 DDR.

die ad klopt idd niet meer, ik kan die Rimm toch niet krijgen, jammer. als nog, ga ik die board wel verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Wat voor intel het is?

Staat gewoon op de chip

bij mij 1.8A GHZ/512/400/1.5 V
SL63X MALAY
L151A355-0324

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

see below voor specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Ik kreeg stellig de indruk dat forse cooling niet nodig was om de northwood over te klokken, volgens mij klopt dat ook wel maar voor dat ietsje exta, zie de volgende link
http://www.vr-zone.com/guides/Intel/Northwood/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Nu online
de 2.2Ghz Northwood kucht nog steeds 57W uit op default speed, dus ik denk dat koeling echt wel nodig is. bovendien gaat hij langzamer lopen als hij te warm wordt, en dat wil je ook niet hebben. goede koeling is dus wel welkom IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online
als de proc langzamer gaat lopen hoor je wat gepiep maar das pas na 70 graden ofzo.
rond de 55 a 60 graden wordt het systeem wel onstabiel.

Daarom ben ik van plan om een compleet nieuw socket 478 waterblok te nemen.
Afbeeldingslocatie: http://www.dangerden.com/images/MAZEP4/mazep4_small.gif
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Yeti
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2014

The_Yeti

bibo ergo sum

Hier even mijn pics van sisoft en wcpuid, P4 1.8@2.4Ghz, (nog) niet 100% stabiel :( De rest van mijn specs staan al op je pagina als het goed is.

Afbeeldingslocatie: http://ric.dynu.com/pieke/1.8@2.4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ric.dynu.com/pieke/2400mhz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 21:42
FMS goed idee van je om een dit topic te starten en je heb al een aardig lijstje opgesteld. Het geeft een goed beeld van hoe ver je ongeveer kunt gaan met welk bordje + processor.
De enige info welke je er misschien nog bij zou kunnen vermelden is de temperatuur zowel idle als stressed? En of het systeem ook stabiel draait op deze snelheden want ik krijg mijn PIV 1.8A nu wel op 2400Mhz maar hij draait niet echt stabiel. Het BIOS loopt zelfs af en toe vast als ik er lang genoeg in rond blijf klooien :( en de processor is ongeveer 45 graden Idle met een standaard intel cooler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online
Supershiva, 45graden stress is idd vrij hoog. heb je wel coolpasta op de core, hoe zit het met de Airflow in je kast en was is de Vcore?
Met de Stock intel cooler wordt mijn proc niet warmer dan 43graad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben hier meer mensen last van foute vcore voltages met een TH7II-RAID + laatste BIOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abwouters
  • Laatst online: 21:24
Wat is de laaste bios in jou ogen?

Die van de site of heb je een beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
Op donderdag 14 maart 2002 23:07 schreef FMS het volgende:
Supershiva, 45graden stress is idd vrij hoog. heb je wel coolpasta op de core, hoe zit het met de Airflow in je kast en was is de Vcore?
Met de Stock intel cooler wordt mijn proc niet warmer dan 43graad.
FMS was het maar 45 stress dan viel het nog wel mee met de temp. Maar het is 45 IDLE :'( Ik heb 1.5V op de V-Core en alles op standaard waarde :( Stress heb ik nog niet eens geprobeerd omdat ik nog geen OS heb geinstalleerd. Ik ga vanavond Win XP Prof installen en zal er meteen een 3Dmark test overheen donderen. Ik heb nu een Memtest draaien om te checken of het geheugen 100% is. (dit heeft hopelijk niets te maken met de temp van me processor, alhoewel ik de mem wel in de sloten pal naast de processor heb gestoken)

Ik heb de BETA Bios geflashed. Ik zit nu op mijn werk dus ik zal vanavond eens kijken als ik versie 38 weer terug flash of dan de waardes beter worden maar ik heb er een hard hoofd in :( Ik hoop dat de temp verkeerd wordt weergegeven maar hoe kan je dat nou controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie sig voor NW info. Met Intel Retailcooler w/ Delta 60HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

ahum moet dit draadje eigenlijk niet naar [O & CM] ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Nu online
Op vrijdag 15 maart 2002 10:39 schreef Spice het volgende:
ahum moet dit draadje eigenlijk niet naar [O & CM] ??
Beetje laat ofniet, nu nog gaan moven...

Vandaag komt de 1.8A + 2x256MB/16 binnen... moederbord laat helaas nog op zich wachten.

addon: stuff is binnen, heeft iedereen met een retail heatsink zo'n standaard alu blok, of zijn er ook mensen met een rond design (ala AVC Sunflower) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:35

ChUcKiE

Dus........

Vandaag komt hopelijk mijn setje ook binnen:
- PIV 1.6A
- Epox SDA4+
- 256 MP PC2100 Dane-Elec

Ik post dan wel direct mijn resultaten.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online
Voor de gene die opzoek waren naar Samsung geheugen, regenboog levert ze en ze hebben het op voorraad. dus ff bellen en vragen voor Rimm Geheugen met Samsung Chips. :)

P5ycho, ik heb gewoon een ALu blok, niets ronds

ik zal de site vanavond ff updaten, want dan heeft iedereen zijn spul ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Nu online
Op vrijdag 15 maart 2002 12:53 schreef FMS het volgende:
Voor de gene die opzoek waren naar Samsung geheugen, regenboog levert ze en ze hebben het op voorraad. dus ff bellen en vragen voor Rimm Geheugen met Samsung Chips. :)

P5ycho, ik heb gewoon een ALu blok, niets ronds

ik zal de site vanavond ff updaten, want dan heeft iedereen zijn spul ;)
dus wel met 128Mbit chips he :)

damn, ik wou zo'n sunflower heatsink, die zijn mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
CPU Core + S-code: Northwood 2.2...S-code...geen flauw idee
Mainboard: Asus P4B266
DDR: 2 x 512 Mb PC2100 Dane-Elec
Default Speed: 2200 MHz :)
Overclocked Speed: 2904 MHz
FSB: 125
V-Core: 1.85
V-DDR: default
Koeling: Intel retail

2904 MHz is de maximaal haalbare snelheid met deze koeling en niet 100% stabiel. SiSoft Sandra redt het wel, maar zodra je gaat gamen is de pret snel over. Vandaar dat ik hem wat omlaag geklokt heb. 2750 @ 1.70 volt werkt goed, maar nu draai ik 2640 MHz @ 1.60 volt. Dat scheelt namelijk weer in het lawaai omdat m'n fans dan langzamer gaan draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de pin wire mod gedaan op mijn pentium 4 (8>

Zo moet het:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2295725158

Door de pin wire mod kan ik de voltage uppen tot 2.2 :)

Nieuwe resultaten:

CPU Core + S-code: Northwood SL36X
Mainboard: Abit TH7-II RAID
Default Speed: 1800 mhz
Overclocked Speed: 2636.33 mhz
FSB: 146.6 mhz
V-Core: 1.95V
Koeling: Intel stock cooler :S
User Name: BitchSnitch

Ik ben er van overtuigd dat ik met betere cooling hogere resultaten zal halen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online
BitchSnitch, hoe ging het pinwarpen? is het een beetje makkelijk te doen? wat voor draad had je gebuikt. meer uitleg graag :)
ik zit zelf ook te denken om dat te doen waneer ik m'n nieuw waterblok binnen heb.

Daniel, Misschien kun met een beter koeler en meer voltage 3Ghz stabiel halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is best wel makkelijk

Je neemt gewoon een speaker draadje (die koperen draadjes) en die doe je kruislings om de pinnetjes (pin 4,3,2 en 1).

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1729647106

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie hier idd niemand die de 3.0 Ghz haalt. Ik wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op vrijdag 15 maart 2002 13:39 schreef FMS het volgende:
Daniel, Misschien kun met een beter koeler en meer voltage 3Ghz stabiel halen?
Ow, ongetwijfeld..er zit nog wel ruimte in. 3014 MHz (137x22) haal ik ook nog wel, maar dan ik er niks mee te beginnen (lees: beweeg muis in Windows en de boel hangt)
Als ik het voltage verder wil kunnen opkrikken moet ik echter de toevlucht nemen tot zo'n wire-mod, en als koeling is eigenlijk alleen waterkoeling aanvaardbaar. Betere luchtkoeling is alleen te bereiken als je een evenredige geluidstoename op de koop toeneemt, en ik wil perse een stil systeem houden :)

Nu heb ik op de CeBIT bijzonder nasty en aan de buitenkant onzichtbare waterkoeling-oplossingen gezien, dus misschien komt het er nog wel eens van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Yeti
  • Laatst online: 18-01-2014

The_Yeti

bibo ergo sum

Op donderdag 14 maart 2002 22:53 schreef Supershiva het volgende:
FMS goed idee van je om een dit topic te starten en je heb al een aardig lijstje opgesteld. Het geeft een goed beeld van hoe ver je ongeveer kunt gaan met welk bordje + processor.
De enige info welke je er misschien nog bij zou kunnen vermelden is de temperatuur zowel idle als stressed? En of het systeem ook stabiel draait op deze snelheden want ik krijg mijn PIV 1.8A nu wel op 2400Mhz maar hij draait niet echt stabiel. Het BIOS loopt zelfs af en toe vast als ik er lang genoeg in rond blijf klooien :( en de processor is ongeveer 45 graden Idle met een standaard intel cooler.
Mijn 1.8A post op 2.4, en sisoft kan ik dan ook nog wel draaien, maar uiteindelijk hangt hij toch een keer, dus niet echt stabiel. De settings zoals in mijn signature draaien wel 100 % stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online
Daniel, Rust en Stabiliteit gaan idd voor snelheid.

Maar voor Waterkoeling en Socket 478 zijn maar weinig opties. je kunt of een Convector nemen wat nergens in Nl te koop is, of de DD maze socket478, wat even min in NL te krijgen is.

Michaeltjuh, Ik ben de site ff aan het updaten, wil wat meer info geven, V-core, V-DDR, FSB. (weer zo'n luie tweaker ;)

Update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Vandaag komt hopelijk mijn setje ook binnen:
- PIV 1.6A
- Epox SDA4+
- 256 MP PC2100 Dane-Elec
waar heb je mobo gekocht? Ik ben nog altijd w8ende (Dld he)
kheb al wel een 1.8A op de kop getikt voor 230 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 15 maart 2002 14:38 schreef FMS het volgende:
Daniel, Rust en Stabiliteit gaan idd voor snelheid.

Maar voor Waterkoeling en Socket 478 zijn maar weinig opties. je kunt of een Convector nemen wat nergens in Nl te koop is, of de DD maze socket478, wat even min in NL te krijgen is.

Michaeltjuh, Ik ben de site ff aan het updaten, wil wat meer info geven, V-core, V-DDR, FSB. (weer zo'n luie tweaker ;)

Ik had binnen een uur mijn Swiftech MCW 462 gemod naar socket 478 zeer goed passend en werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online
Op vrijdag 15 maart 2002 14:50 schreef a.p.versteeg het volgende:

[..]

Ik had binnen een uur mijn Swiftech MCW 462 gemod naar socket 478 zeer goed passend en werkend.
met een convertor, of heb je 4 nieuwe gaten in gemaakt?
en heb je nog pics van de mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 15 maart 2002 14:53 schreef FMS het volgende:

[..]

met een convertor, of heb je 4 nieuwe gaten in gemaakt?
en heb je nog pics van de mod.
Staat op Cebit bij Aopen dus iedereen kan het zien. :)
Je hoeft alleen maar 4x een gleufje te vijlen/vrezen aan de dikke zijde van het blok(socket maat afstand) en dan een plaatje van 1cm breed op de AMD socket gaatjes in het waterblok te bevestigen dan de gaatjes voor de socket 478 boven de al gevijlde gleuven boren door het plaatje van 1cm breed.
Hierdoor doe je dan de orginele schroeven en veer en bevestigt dit dan op de zelfde manier als op een AMD board door de gaten in het mobo.

http://www.tweakers.net/nieuws/20977

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op vrijdag 15 maart 2002 14:38 schreef FMS het volgende:
Nice...enige wat niet klopt: ik heb een P4B266 (geen P4B-266E trouwens) en dus geen RIMM maar 'gewoon' DDR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:01

Epsilon

deze hoort in ocm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Nu online
Op vrijdag 15 maart 2002 20:08 schreef epsilon het volgende:
deze hoort in ocm
voor de 3de keer al... beetje laat of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online
Daniel foutje is aangepast.

Tom, ik heb gekeken maar ik kon geen pics van je Waterblok vinden, zou je die ff willen posten. :)

enu, OCM? ik ben het met P5ycho eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 15 maart 2002 22:56 schreef FMS het volgende:
Daniel foutje is aangepast.

Tom, ik heb gekeken maar ik kon geen pics van je Waterblok vinden, zou je die ff willen posten. :)

enu, OCM? ik ben het met P5ycho eens.
Hier zie je door het window het Swiftech mcw462 Amd waterblok gemod zitten op een P4 mobo.

http://www.tweakers.net/nieuws/20977

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online
ik snap het al, je hebt net zo iets als de DD maze convector gemaakt. mooi gedaan BTW.

ik denk dat ik toch maar een compleet nieuw waterblok koop. ff wachten op een Danger Den inkoop actie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

volgens mij is zelf een cpu-bevestiging maken nie zo moeilijk voor pentium 4 mobo. Mijn pa gaat het van de week iets voor mij produceren, spullen zijn er nog niet.
28 maart is de bouwdatum dan hoop ik wat pics hier te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

om even terug te komen op mijn oorspronkelijke vraag, deze P4 (2,0GHz) is idd een northwood, tenminste, als 512kB L2 cache genoeg is om dat te zeggen, en heb een MSI bord. een MS-6545 (v1.x) volgens het boekie. er zit zelfs een progje bij om in windows je bus frequentie te verhogen en direct toe te passen (dus zonder herstart). Fuzzy Logic 3 heet het, bij iemand bekend? het probleem is dus dat dat progje weigert de mem snelheid te laten zien (0MHz zegt ie) en dus ook niet de knopjes (ze ontbreken gewoon) laat zien die je volgens het boekje van het mobo wel moet hebben. beeeetje irri, heeft iemand een idee wrom dit zo is.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

http://www.msi.com.tw/support/software/soft/fuzzy3b.txt

staat jouw mobo daartussen?
(vanaf xp-versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 14:45
CPU Core + S-code: Northwood stevig ingepakt (dunnow dus.. :+)
Mainboard: Abit TH7-II (.77 Bios)
DDR RDRAM: 2 * Samsung dual sided 256MB
Default Speed: 1800Mhz
Overclocked Speed: 2340Mhz
FSB: 130Mhz
V-Core: 1.85volt
V-DDR: ?? default RDRAM voltage
Memspeed: 1040Mhz
Koeling: Thermaltake Volcano, 6cm fan boven chipset gehangen, extra fans in kast (5 maal)
* RupS is de username

Ben wel tevreden, de CPU is bij mij nu de bottleneck....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Ben wel tevreden, de CPU is bij mij nu de bottleneck
durf ik te betwijfelen met de koeling die jij hebt, zit toch waarschijnlijk ergens anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

yep hij staat erbij:

new mainboard :
MS-6545 (ClockGen CYPRESS28324,Linear over clock,watch-dog,SouthBridge:INTEL 82801BA,NorthBridge:INTEL 845)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

kee, draait pc-alert III in de 8ergrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RupS
Op zaterdag 16 maart 2002 01:13 schreef Spice het volgende:

[..]

durf ik te betwijfelen met de koeling die jij hebt, zit toch waarschijnlijk ergens anders
Nah, ik betwijfel het niet...

Meer info:

Mainboard, Geheugen, Videokaart is inmiddels allemaal anders/vervangen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

nee, het draait niet in de achtergrond.
moet het soms constant vanaf boot draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

voltage al boven de 1.85 volt gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RupS
Op zaterdag 16 maart 2002 01:30 schreef Spice het volgende:
voltage al boven de 1.85 volt gehad?
Als je mij bedoelt ... :+ Nee.. Ik kom niet boven de 1,85..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

em.. welk voltage?

fuzzy geeft bij Vio wel 1,82V aan, is dat degene die je bedoelt?

btw, ik weet dat Fuzzy en pc alert niet samen gaan, dat zegt het ook meteen dus dat is het niet.

raar dat de knoppe die het moet hebben gewoon niet aanwezig zijn.... :'(

ff kleine BTW, cpu core voltage is 1.42V, is dat niet wat weinig? de meeste hebben het hier over 1.5 of hoger... raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

uhm, die 1.8 volt was bedoeld van Da Rups. Ja termy ik weet het dan ook niet, je zou het op het forum van msi kunnen proberen, dus zelf daar zoeken of je topic posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:35

ChUcKiE

Dus........

Op vrijdag 15 maart 2002 14:46 schreef Spice het volgende:

[..]

waar heb je mobo gekocht? Ik ben nog altijd w8ende (Dld he)
kheb al wel een 1.8A op de kop getikt voor 230 euro :)
Dat moederbord heb ik gekocht bij Computer Home.
Hieronder bevindt zich de order informatie. Indien U vragen heeft stuur ons dan een email naar het volgende adres:info@comp.nl

Overzicht bestelde artikelen

Aantal Omschrijving Prijs
1 256 MB DDR 184 PIN SDRAM PC2100 97,00
1 Intel P4 1,6Ghz. Skt.478 Box 512Kb Northwood 184,00
1 Epox 4SDA+ 121,00
Prijs Totaal Exclusief BTW 402,00
Verzendkosten 3,78
BTW 19.0% 77,10
Prijs Totaal Inclusief BTW 482,88

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehzm. mooie resultaten ja, van sommige kan je het gewoon verwachten, haha, zoinp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woensad samsung rimm besteld bij winkelman en net binnen gekregen!!

ik heb de volgende modules gekregen:
mr16r082gbc1-ck8

en het is een 256 mb/16 module

jippie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Nu online
Op zaterdag 16 maart 2002 11:00 schreef donicpiranja het volgende:
woensad samsung rimm besteld bij winkelman en net binnen gekregen!!

ik heb de volgende modules gekregen:
mr16r082gbc1-ck8

en het is een 256 mb/16 module

jippie
Winkelman is goed bezig, heb me spul er gisteren ook van gehad :)
als MR computers nou es mijn TH7-II binnen krijgt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online
weet iemand trouwens waar die Abit TH7-II goedkoop te krijgen is? onder de 200.- euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke raid controller zit er op de abit th7II raid??

Ik ben zelf erg aan het twijfelen tussen de asus p4t-e en de bovengenoemde abit. ieamd hetzelfde dillema gehad?? ik moet de 21ste mijn nieuwe computerbestellen dus heb nog ff tijd om wat informatie in te winnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Nu online
er zit een HPT370 op, je had natuurlijk ook even op abit.nl kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 14:27
Effe over die waterblok bevestiging :

Eerst had ik het zo :
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mewannabee/images/p4b266+dangerden.jpg

En nu zo :
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mewannabee/images/p4b266+dangerden2.jpg

Kortom, met een beetje sleutelen (OK, het is niet echt supermooi) zet je elk blok op een P4 ...
p.s. bah wat is mijn Enermax smerig ;)

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Freerider: 2e ziet er stukken simpeler uit, ik moet er een koolanceblokje op zien te bevestigen moet ook niet zo'n probleem zijn schat ik in.
Door ChUcKiE - zaterdag 16 maart 2002 09:51

Dat moederbord heb ik gekocht bij Computer Home.
Geinig toen ik op zoek was naar dat mobo heb ik het via een omweg bij hun gevonden en in de pricewatch gezet (zie datum).
Ik kreeg net een e-mailtje van e-bug en mijn spullen zijn nu ook vertrokken vanuit dld. Ik had um daar besteld omdat ze daar goedkoop ddr2700 geheugen hadden en een goedkope geforce3-200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 12:57 schreef FreeRider het volgende:

Eerst had ik het zo :
[afbeelding]

En nu zo :
[afbeelding]

Kortom, met een beetje sleutelen (OK, het is niet echt supermooi) zet je elk blok op een P4 ...
p.s. bah wat is mijn Enermax smerig ;)
Dit kan bij een kleinwaterblokje zoals die van jou, maar een Swiftech MCW462 is net iets groter dan de gaten in het mobo waar standaard dat zwarte plastic heatsink bevestiging rek in geschroefd is . Dus dan moet je het anders doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door FreeRider - zaterdag 16 maart 2002 12:57

--------------------------------------------------------------------------------
Eerst had ik het zo :

En nu zo :

Nog even wat over het bevestigen van een waterblok, zoals bij jou de in/uitgang water rechts en links van het blok zit, zit bij de betere waterblokken de inlaat recht op de processor. Dus in het midden van het waterblok en word het op jouw manier ook weer een stuk moeilijker dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
Bij mij wil het allemaal niet zo erg lukken :(
Ik heb hier thuis de volgende hardware:

- Abit TH7-II
- Intel PIV 1800A (Northwood)(DSL63X)
- Retail Intel Cooler
- 2 x 256MB PC800 geheugen (Samsung Double Sided 256MB/16)
- Leadtek GF2 64MB PRO
- SB Live 1024
- Symbios SCSI controller
- Realtek netwerkkaartje
- 40GB IBM 120GXP 7200rpm UDMA 100

Ik gebruik de BETA bios

Zodra ik de FSB maar een klein beetje omhoog gooi en de FIX PCI instelling aan heb staan en het geheugen op 300
dan begint Win XP Pro bij het booten te zeiken dat hij een bestand ISAPNP.nog iets niet kan vinden en dat ik dat kan repareren dmv(windows bla bla bla)
Zodra ik alles weer op standaard instel dan is er niets aan de hand :? Waar ligt dit in godsnaam aan? Want ik heb deze hele handel gekocht om hem eigenlijk wel op minimaal 2.0Ghz te laten draaien maar zo schiet het niet op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 18:54
Op zondag 17 maart 2002 12:48 schreef Supershiva het volgende:
Bij mij wil het allemaal niet zo erg lukken :(
Ik heb hier thuis de volgende hardware:

-Abit TH7-II
-Intel PIV 1800A (Northwood)
- 2 x 256MB PC800 geheugen (Samsung Double Sided 256MB/16)
- Leadtek GF2 64MB PRO
- SB Live 1024
- Symbios SCSI controller
- Realtek netwerkkaartje
- 40GB IBM 120GXP 7200rpm UDMA 100

Ik gebruik de BETA bios

Zodra ik de FSB maar een klein beetje omhoog gooi en de FIX PCI instelling aan heb staan en het geheugen op 300
dan begint Win XP Pro bij het booten te zeiken dat hij een bestand ISAPNP.nog iets niet kan vinden en dat ik dat kan repareren dmv(windows bla bla bla)
Zodra ik alles weer op standaard instel dan is er niets aan de hand :? Waar ligt dit in godsnaam aan? Want ik heb deze hele handel gekocht om hem eigenlijk wel op minimaal 2.0Ghz te laten draaien maar zo schiet het niet op :(
koeling :?
core :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Nu online
...pleur fixed PCI als het even kan gewoon uit, zorgt wel voor minder problemen maar maakt de boel ook langzamer door timingsverschillen tussen pci, agp en fsb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online
Supershiva , zoals hier boven kunt lezen is jou 1.8 wel degelijk te overclocken. misschien moet je ff een fotmat doen.

ik was gisteren in de jaarbeurs Utrecht, der was een klein Pc discount beurs. ik kwam daar een senfu waterblok tegen wat special voor de socket478 was gemaakt, ik kocht em ook gelijk. maar toen ik ff de tijd nam om de blok goed te bekijken heb ik maar besloten om het terug te geven, het was echt een flut ding IMHO.
kijk zelf maar:
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockingcard.de/images/shop/senfuh2o2b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockingcard.de/images/shop/senfuh2o2a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockingcard.de/images/shop/senfud1.jpg

ik kon het bovenstaande voor 160.- euro kopen, dus ook de rad en reservoir. maar ik vind het waterblok er gewoon niet uitzien, tis gewoon een koper heatsink met een plexi glas deksel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

ik was gisteren in de jaarbeurs Utrecht,
me too, misschien kunnen we de volgende keer iets melden, kunnen we onder het genot van een pilsje (of koffie) ervaringen, ideeen etc .uitwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03 12:11
dit plaatje zorgt ervoor dat mijn volgende proc ook een northwood wordt :)
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1865366664
dit heb ik gehaald toen ik voor het eerst een northwood in handen kreeg, en dit is het resultaat >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
>> [forum=22].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed id. Ik ga m'n proc over een paar dage ook ff opkrikken naar 2.4 ofzo (moet lukken toch?) Maar ik heb ff 1 vraag,

Hoe kan ik (betrouwbaar) aflezen wat de snelheid van alles is? Bijvoorbeeld van mijn proc speed, multiplier, bus frequentie,pci/agp snelheid, (en het belangrijkste) op hoeveel mhz m'n memmory draait.

Ik heb er nog meer onderdelen inzitten die niet op mijn spec's staan die wat frequentiegevoelig zijn (netwerkkaart + tvkaart(professioneel) enz.) deze wil ik toch op 33 mhz laten lopen. Dit kan wel door middel van dividers, 4:5 ofzo maar ik wil ff zeker weten dat dat gedeelte goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Nu online
ah sjonge wie knikkert dit nu dan ook weer in OCM na 7 pagina's... |:(
Ik heb net 10 minuten gezocht na een ongelukkig XP sterfgeval :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online
Ik vond het toch beter om dit topic naar OCM te verplaatsen. :)

IconOS, ik denk dat je 4:5 CPU/Mem ratio bedoelt, want de PCI/AGP dividers worden van zelf ingeschakeld bij FSB van 100,133,166.

waarom zijn er nog geen Overclocks gepost met de Epox 4DSA+? ik wil es weten hoe dit board OC'd ivp met de extra voltage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, maar nu blijft nog de vraag waarmee ik die MHz'en van verschillende onderdelen kan bekijken.

Kan sisoft sandra dit allemaal doen of geeft deze de geheugen snelheid niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Chicken
  • Laatst online: 13-07 23:05

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

Op zondag 17 maart 2002 21:53 schreef FMS het volgende:
Ik vond het toch beter om dit topic naar OCM te verplaatsen. :)

IconOS, ik denk dat je 4:5 CPU/Mem ratio bedoelt, want de PCI/AGP dividers worden van zelf ingeschakeld bij FSB van 100,133,166.

waarom zijn er nog geen Overclocks gepost met de Epox 4DSA+? ik wil es weten hoe dit board OC'd ivp met de extra voltage.
Hey FMS

Jou systeemie draaid stabiel op fsb van 141??
Op 2,55ghz dus.
Ik ben van plan zelfde mobo en cpu aan te schaffen dus wilde dit ff weten.
Die P4S333 is dus goed oc baar?

aahh durka durka durka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

waarom zijn er nog geen Overclocks gepost met de Epox 4DSA+? ik wil es weten hoe dit board OC'd ivp met de extra voltage
Beetje lezen FMS, komt deze week binnen volgende week donderdag pas tijd. Er zij er zeker 2 nu op GoT maar die posten hier (nog) niet. In ieder geval op die van mij nog ff afw88.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

http://home.wxs.nl/~merab000/overclockschema.htm
404, niet beschikbaar?
FMS wazzup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
waarom zijn er nog geen Overclocks gepost met de Epox 4DSA+? ik wil es weten hoe dit board OC'd ivp met de extra voltage
Overclocking:
In one word, the overclocking on the 4SDA+ is awesome. It offers every single overclocking feature you could ask for, starting from FSB selection between 100MHz to 200MHz in 1MHz increments. Voltage wise, you can adjust the CPU core between 1.400V to 1.850V, adjust the DDR between 2.50V to 3.20V which is the highest we've seen any board ever offer and finally the AGP voltage can be adjusted between 1.50V to 2.20V. The BIOS also has the option of letting you adjust the clock multiplier but that is useless as all retail P4 CPUs are multiplier locked. Like some ASUS boards we've come across, the 4SDA+ lets you select your overclocking options either through the BIOS or through onboard switches. Good for people who like doing things the hard way!

The limiting factor in our overclocking was obviously the DDR which could only handle speeds of 177MHz at CAS2 meaning the FSB was running at 106MHz. You have the option of running the RAM at 133MHz or 100MHz and if we lowered our RAM to run at 133MHz, we were able to take our P4 to 109MHz which is pretty good considering it hardly reaches anything over 105MHz.

EPoX EP-4SDA+ (Socket-478; SiS645) t-break 10-Jan-2002

http://www.reviewbooth.com/hardware/pr_review_hardware.asp?SearchString=mainboard&SearchString2=365
(link duurd even maar het is dan ook een grote lijst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

dat zijn reviews, de vraag was oc-resultaten hier. Bij overclockers.com staan er wel een paar.
Reviews heb ik wel, helaas is 1 goede site uit lucht met 4sda+ review

Hier ook nog 1 http://www.hardwareirc.com/Recensioni/Motherboard/EP-4SDA+/index.asp
(wel ff babelfish op loslaten :P )

nog een
http://www.tweaktown.com/document.php?dType=review&dId=155

en nog een
http://www.amdworld.co.uk/sis.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online
de Epox 4SDA is idd een kwijl board, ik mag er zaterdag een beetje mee spelen bij een friend. verwacht dan weer een persoonlijk review. :)

spice, die link klopt niet meer, de juiste is Overclock resultaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RupS
Hmmzz...

Ik snap het niet meer....
Ik heb inmiddels alles geprobeerd maar ik kom niet stabiel boven de 130Mhz bus uit...

135Mhz wil ie niet eens posten!

Ik zie hier mensen met een standaard cooler op 140Mhz...
Ik heb inmiddels ander geheugen en ik heb even P4tjes kunnen lenen om te testen. Zowel een 2Ghz als een 1.8 komen niet boven die 130Mhz uit.. Erg vreemd. Het lijkt wel of mijn moederbord het niet trekt.

BitchSnitch: hoe heb jij je core op 1.95 volt gekregen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PROD CODE: BX80532PC1800DSL63X
VERSION: A78297-001
Intel Pentium 4 (R) 1.80A = 1.8 Ghz Northwood
ABIT TH7II-RAID
PC800 Samsung: 300 MHZ, overclocked 375 MHZ.
(Rambus moet op 400 mhz maar dan zou die 500 mhz worden dus op 300 mhz gezet en is nu dus 375)
FSB: 125 MHZ (x4=500MHZ)
VCORE: 1.49/1.50 (BIOS 1.625, hoger kan niet)
2259 MHZ overclocked.

FSB op 133 of hoger trekt ie iig niet, tussen 125 en 133 nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online
computeraap, ik denk dat je verder kunt overclocken als je de Vcore verhoogt, daarvoor heb je de nieuw beta bios nodig van abit.
kun je me nog vertellen wat voor cooling je hebt, en wat de vRimm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Nu online
G*dver, krijg ik mijn TH7II nonraid binnen, zitten er ICS chips op voor 100Mhz! Baal ik even hard... ik denk dat ik even met abit ga mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Nu online
ik baal nu dus echt he... max 120Mhz voor het RDRAM dankzij die shit ICS chips :( De CPU gaat tot 2350Mhz op 1,5V voor zover ik kan checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online
ik snap niet pressies wat ICS is. Beetje uitleg svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
Op dinsdag 19 maart 2002 23:31 schreef FMS het volgende:
ik snap niet pressies wat ICS is. Beetje uitleg svp.
ICS is de merknaam van de chips die gebruikt worden op het moederbord. De chips regelen volgens mij de snelheid waarmee de processor het geheugen kan aanspreken (om het even simpel te zeggen) Please correct me if I'm wrong

P5Ycho hoe kan je aan de ICS chips zien hoeveel rek er in zit(m.a.w. hoe ver de FSB ongeveer kan opkrikken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke binnenkort krijgen jullie mijn OC resultaten van mn P4, zodra ik weet wat ie stabiel loopt en blijft lopen :)

Zijn er ook mensen die Quake 3 (1.31) spelen op hun P4, ik haal soms 300+ FSB op 800x600x16 bit op Geforce 2!? Een timedemo van de demo 'four' geeft mij iets van 286 FPS ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[hier stond onzin]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Nu online
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
CPU Core:    Pentium 4  SL63X
Mainboard:  Abit TH7II
RDRAM:      Samsung Original 2x 256MB /16
Default Speed:  1800Mhz
OC'ed Speed:    2322Mhz
FSB:        129Mhz
V-Core:    1,55V (gemeten onboard)
V-RDRAM:      2,5V (wil eventueel nog Vmod doen)
Koeling:      Intel Retail

Ik heb mijn SCSI COntroller nog niet binnen dus dit is allemaal getest met memtest86 (een tooltje bootable van een flop voor ultieme stabiliteitstests)

Hoe je kunt zien hoeveel rek er in je RDRAM klokgeneratoren zitten: naast je RDRAM banken zitten 2 chips (1 per bank) met 2x6 pootjes van ongeveer 3mm bij 1cm. er staat vaag ICS9212-xx op. Als op de plaats van de xx 03 staat kom je waarschijnlijk tot de 500Mhz ongeveer, maar ze zijn specified op 400Mhz. Als er 13 staat, zijn ze specified voor 600Mhz.

Texas Instruments is zo aardig geweest om mij 3 samples van hun 533Mhz RDRAM klokgeneratoren op te sturen, ze komen vrijdag aan met UPS Express.

Ook heb ik Alcom.nl gemaild (de Nederlandse leverancier van ICS) en ze kunnen de 9212-13 krijgen voor €4,05 per stuk. Deze heb ik liever dan de TI chips natuurlijk :) Als er interesse is kan ik er wel een aantal inkopen? ik ga in elk geval zelf die chips vervangen, een maat van me heeft er wel de goede tools voor namelijk. Levertijd is ongeveer 6 weken dus ik wou zo snel mogelijk bestellen mits er natuurlijk interesse is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het topic compleet doorgelezen. Ik stap over een maand of 2 over op een northwood maar vraag me een paar dingen af.

Waar ligt de bottleneck bij het oc-en. is dat nog steeds het standaard geval dat je je fsb niet hoog genoeg krijgt omdat je ram niet verder wil??

[.plan]Ik neem zo ie zo een asus mobo met intel chipset, kwaliteit boven features en cheapness. en vermoedelijk vrij duur ram, wellicht corsair zoals fms al deed. vraag me af of het zo veel beter is dan dane-elec. maargoed, m'n pentium3 was zwaar gelimiteerd door het ram dus ik neem daar zo ie zo geen risico. naja verder even voltage modden en m'n waterblok socket 478 compatible maken.[/.plan]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 20 maart 2002 11:37 schreef Peltier het volgende:
Ik heb het topic compleet doorgelezen. --> goed zo :)

Waar ligt de bottleneck bij het oc-en. is dat nog steeds het standaard geval dat je je fsb niet hoog genoeg krijgt omdat je ram niet verder wil??

[.plan]Ik neem zo ie zo een asus mobo met intel chipset, kwaliteit boven features en cheapness. --> de P4B266 heeft USB2.0 optioneel en 6 channel audio met digitaal in en uitgang, best mooie features als je het wilt gebruiken. en vermoedelijk vrij duur ram, wellicht corsair zoals fms al deed. vraag me af of het zo veel beter is dan dane-elec. maargoed, m'n pentium3 was zwaar gelimiteerd door het ram dus ik neem daar zo ie zo geen risico. naja verder even voltage modden en m'n waterblok socket 478 compatible maken.[/.plan]
Ik heb zelf gisteren een 1.6 Northwood gekocht met Asus P4B266 (met USB2.0) + 2x 256 MB PC333 van Samsung (single(!)sided modules die ongeveer tot 190 CAS2 willen gaan). Momenteel ben ik aan het testdraaien met een FSB van 144 en mn geheugen op 144 DDR dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

interesting!! tis jammer dat de northwoods zo oneindig duur zijn, maar ik houd de topic in de gaten voor je results!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat oneindig duur valt wel mee... mijn moederbord kostte evenveel als de 1.6 northwood:). Op dit moment draait 3dmark2001 in een oneindige loop demo's en dat doet ie al meer dan een uur, dus ik heb hoop dat ik nog meer tweaks van dit bord kan gaan proberen:

- je kan in normal, turbo1 of turbo2 mode draaien; ik d8 ergens te hebben gelezen dan normal een fix agp/pci setting bevat en dat die er bij turboX verdwijnt, dat zou een hogere grafische prestatie betekenen (144 / 4 = 36 MHz PCI en 72 MHz AGP, geen probleem voor mijn kaarten).
- Core voltage zit 'pas' op 1.65 nu, via over-volt kan dit nog 1.75 worden.
- tot 132 MHz FSB kan je je DDR op 4/3 x FSB zetten (176!), wellicht dat dat nog wat meer snelheid geeft (in combinatie met de turbo settings (?). Ik hoop dat er een BIOS is dit deze 4/3 optie ook boven de 133 FSB mogelijk maakt, want 144 / 192 is wel zeer lekker (en mn DDR's kunnen het aan :D)

Ik zal later wel posten wat mn uiteindelijke OC is geworden (ook voor FMS), maar dat gaat een paar dagen duren dus, aangezien ik eerst een berg met mogelijkheden wil proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Nu online
Leuk klein feit: de Northwood is in tegenstelling tot de Willamette op copper-interconnects gebaseerd, en elektronenmigratie vindt wel 100x minder snel plaats met copper-interconnects dan met alu-interconnects... oftewel een beetje meer voltage doet relatief weinig schade.

Ik ben al de hele morgen bezig met zoeken naar mods voor mijn TH7II, het enige wat ik vond dat interessant is is deze topic @ VR-Zone.

Over DDR moet je me niks vragen, ik richt me volledig op RDRAM :)

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.