Schijtziek van spelling verbeteraars

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.022 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 15:35 schreef dusty het volgende:
Echter zal zelfs bij jouw vriendin ook irritatie optreden als de ondertoon van de reacties elke keer : "God, wat ben jij stom zeg, het zijn maar een paar eenvoudige regeltjes." is. Het gaat om de manier waarop, en helaas is dat maar al te vaak op de verkeerde manier hier op GOT.
Mee eens :)
Het is makkelijk genoeg te herkennen of iemand echt dyslectisch is of niet, dat kan je maar al te vaak aan zijn taalgebruik herkennen. ipv van "Jij beantwoordt de vraag fout" zal hij/zij eerder zeggen: "Jouw antwoord is fout." Gewoon omdat hij weet dat hij/zij een grote kans heeft om een fout te begaan.
Dit lijkt me onzin. Ik heb gelukkig geen last van dyslexie (hoop ik) maar ik zou toch ook zeker voor "Jouw antwoord is fout." kiezen. Waarom ? Omdat ik hou van snel communiceren, je zit hier op een forum, en je bent geen brieven aan het schrijven.

Maar die twee kan je best combineren hoor, sneltaal en foutarm Nederlands :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 15:45 schreef Courage het volgende:

[..]

Dit lijkt me onzin. Ik heb gelukkig geen last van dyslexie (hoop ik) maar ik zou toch ook zeker voor "Jouw antwoord is fout." kiezen. Waarom ? Omdat ik hou van snel communiceren, je zit hier op een forum, en je bent geen brieven aan het schrijven.

Maar die twee kan je best combineren hoor, sneltaal en foutarm Nederlands :7
Dat lijkt me helemaal geen onzin, integendeel, als ik een zin niet goed formuleer, of een woord niet weet, gebruik ik ook een ander woord of een andere zinsconstructie. Simpelweg om eventuele fouten te vermijden. Ik kan me heel goed voorstellen dat meer mensen, vooral mensen die last hebben van dylexie, dit ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 15:42 schreef dusty het volgende:

[..]

Mensen die het voor de lol doen mogen van mij meteen een ban krijgen, gaan ze maar posten op FOK! ofzo :P
Mensen die zoals jij reageren mogen wat mij betreft meteen FOK! gaan posten. Gelukkig hoor jij niet bij de moderators, zeg, de ban's zouden ons met bossen tegelijk om de oren stuiteren. Even de volgende vergelijking: "Iemand die zijn gordel niet draagt moet meteen zijn rijbewijs maar inleveren". Ik vind je reactie overdreven en daar bovenop niets toevoegen aan de discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 16:21 schreef aad123 het volgende:
Gelukkig hoor jij niet bij de moderators, zeg, de ban's zouden ons met bossen tegelijk om de oren stuiteren. Even de volgende vergelijking: "Iemand die zijn gordel niet draagt moet meteen zijn rijbewijs maar inleveren". Ik vind je reactie overdreven en daar bovenop niets toevoegen aan de discussie.
Door dusty (Lite-Mod P&W)
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Door dusty (Lite-Mod P&W)
--------------------------------------------------------------------------------

Gelukkig is ie dus alleen maar lite mod, kan ie geen bans opleggen. Het gaat mij erom dat sommigen meteen bij de kleinste schimpscheut ban beginnen te roepen, en daar hoort meneer dusty kennelijk bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 15:57 schreef Mr.Durden het volgende:

[..]

Dat lijkt me helemaal geen onzin, integendeel, als ik een zin niet goed formuleer, of een woord niet weet, gebruik ik ook een ander woord of een andere zinsconstructie. Simpelweg om eventuele fouten te vermijden. Ik kan me heel goed voorstellen dat meer mensen, vooral mensen die last hebben van dylexie, dit ook doen.
Ik probeer alleen maar te zeggen dat je mensen met dyslexie niet kan herkennen aan alternatieve woordkeuzen, die keuze maken doet iedereen. Kwam niet goed over bij jou ? :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 16:44 schreef Courage het volgende:

[..]

Ik probeer alleen maar te zeggen dat je mensen met dyslexie niet kan herkennen aan alternatieve woordkeuzen, die keuze maken doet iedereen. Kwam niet goed over bij jou ? :{
Natuurlijk zijn er meer mensen die de alternatieve woordkeus gebruiken, maar het gaat er juist om dat de mensen die dit niet doen, vaak niet dyslectisch zijn. Het gaat er dus niet zozeer om hoe je mensen met dyslexie kan herkennen, maar hoe je mensen zonder dyslexie kan herkennen. Als zij zich dan beroepen op dyslexie, zal het meerendeel dit onterecht doen... Niet iedereen die de alternatieve manier kiest is dyslectisch, dat doen wel meer mensen :)

Maar ik kan me voorstellen dat dyslecten hier meer aandacht aan besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-10 17:38

dusty

Celebrate Life!

Op zondag 10 maart 2002 16:21 schreef aad123 het volgende:
[..]
Mensen die zoals jij reageren mogen wat mij betreft meteen FOK! gaan posten.[..]
Juist door mensen die expres fouten maken, steken in principe de draad met mensen met dyslectie. Het wekt ergenis op bij de mensen met dyslectie en ook ergenis bij normale gebruikers waardoor die mensen weer meer ergeren bij de mensen die die fouten niet expres maken. Dus zijn de mensen met dyslectie WEER de pineut, alleen maar omdat een persoon denkt grappig te zijn.
Gelukkig hoor jij niet bij de moderators, zeg, de ban's zouden ons met bossen tegelijk om de oren stuiteren.
Als je goed zoekt, kan je vast een bericht vinden waarin ik zeg dat het niet goed voor P&W zou zijn als ik daar een mod zou zijn.

De bans zouden niet met bossen tegelijk om je oren stuiteren aangezien een mod (en ook ik als lite mod) elke actie moeten kunnen verantwoorden.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op zondag 10 maart 2002 16:43 schreef aad123 het volgende:
[..]
Gelukkig is ie dus alleen maar lite mod, kan ie geen bans opleggen. Het gaat mij erom dat sommigen meteen bij de kleinste schimpscheut ban beginnen te roepen, en daar hoort meneer dusty kennelijk bij.
Ik zie dat jij echt prima heb gekeken naar wat ik normaal post.

Geef eens een link naar een post waar ik bij een kleine schimpscheut om een ban van een user ben gaan roepen?

Back In Black!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen erger je niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op zondag 10 maart 2002 16:44 schreef Courage het volgende:
[..]
Nee, maar mensen met dyslectie zullen zoveel mogelijk bepaalde zinsbouwen proberen te ontwijken. Bij sommige zinnen kan dat makkelijk, maar doen ze het niet.

Dat is dan een erg duidelijke indicatie dat ze gewoon lui zijn een geen last hebben van dyslectie.

Back In Black!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:00

GaMeOvEr

Is een hork.

Mja, mijn nederlands is ook verre van foutloos. :)

Dan doel ik niet op interpunctie of hoe je bepaalde woorden schrijft, maar meer op het d/t/dt gebeuren.

havana en Lord Daemon hebben mij hier ook vaak genoeg op gewezen. (Tot in den treure toe eigenlijk... ;) )

Echter werd ik daardoor wel gestimuleerd om het beter onder de knie te krijgen, omdat het gewoon knullig staat.

Dat kan iets met mijn opleidingsniveau te maken hebben, (Ik ben ermee gekapt na de LTS, daarna ben ik gaan werken.) echter neemt dat niet weg dat ik het wel zo foutloos mogelijk wil proberen te doen, dus lees ik het tegenwoordig wat meer door om zoveel mogelijk fouten eruit te halen, om zo anderen geen redenen meer te geven om mijn postings te verbeteren.

Het moge duidelijk zijn dat het nog steeds niet foutloos is. ;)

Echter ben ik van mening dat dit "dilemma" een lastig iets is, gewoon vanwege de diversiteit aan mensen hier.

Heel simpel, de ene persoon waardeert het dat je hem/haar verbetert, de andere niet.

Dat weet je niet van tevoren.

Dus daarom denk ik maar zo, als je de verbetering combineert met een antwoord op de vraag waarop je reageert, geen vuiltje aan de lucht.

Echter puur het posten van een d/t of een de/het verbetering vanwege de verbetering zonder verder iets aan het topic toe te voegen schiet niet echt op en werkt verstorend, het haalt het topic onderuit. (Die mogelijkheid is aanwezig in ieder geval...)

Echter voor de mensen die "lamlendig" tiepen, dat is een andere categorie.

Daarmee bedoel ik zoiets. :

"ik hep een probleem met men mobo ken iemant mei daarmee hellupe want ik fin het wel stoer enso maar hei doed tog nie watik wil"

Daar mag je mensen best op aanspreken, het is niet leesbaar en wel zo lomp...

Maar ook daarbij moet je weer waken voor dingen zoals dyslexie, dat je niet de verkeerde gaat aanpakken.

Echter ben ik het ook wel gedeeltelijk eens met Exirion, ik heb het idee dat mensen het gewoon steeds meer als "excuus" gebruiken om gewoon lekker lam te kunnen tiepen zonder er verder moeite voor te doen wat de grammatica en zo betreft.

Dus, resumerend, een lastig iets, hiermee omgaan.

Ik ben ook bang dat je hier geen vaste set regels voor kunt creëeren.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

/me hartje GO

Ik zie de meeste spellingsfoutjes ook wel ja, maar dat wil niet zeggen dat ik zin heb om op elke slak zout te leggen. Als iemand zijn best doet om een heel verhaal op te bouwen, dan ga ik dat niet onderuit halen door te zeiken over 1 spellingsfoutje.

Als iemand een brakke post doet zoals in het voorbeeld van GO hierboven, dan lees ik die niet eens. Dan ben ik beyond care, ook wat de boodschap betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik loop iets te kort mee op GoT om te kunnen oordelen over de kwaliteit van postings in het verleden; laat ik dat voorop stellen.

KAN het zo zijn (vraag) dat de irritatie die ontstaat door de combinatie van EN een grote aanwas van z.g. n00bvragen EN het daarbij behorende "coole taalgebruik" drastisch oploopt?

Natuurlijk blijven er taalpuristen die zich stiekem ergeren aan foutief d/t/dt gebruik; maar wanneer het daartoe beperkt blijft verwacht ik niet dat de gemoederen zo heftig oplopen als in bepaalde reply's in dit topic.

Kortom: lopen we niet het risico met focussen op dit onderwerp dat we nu met een sproeivliegtuig 1 woedende wesp te lijf gaan?

De vernieuwde aanpak zoals ook al beschreven in het mededelingenforum werpt bij invoer wellicht zijn vruchten af :) (positieve mode)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op zondag 10 maart 2002 11:57 schreef obsidian het volgende:
Hmm, zoals ik al eerder gezien heb is de crew duidelijk nog niet volwassen genoeg om normaal om te gaan met serieuze klachten van users. Ik stop dan ook maar met deze discussie. Komt zoals altijd toch niks uit. Ik ga gewoon lekker door met mensen helpen als jullie je zo nodig moeten ergeren aan mijn spel/taal/grammaticafouten, so be it!
Ik vraag om praktijkvoorbeelden, en jij vindt dat ik te onvolwassen ben om normaal met klachten om te gaan? Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo'n gek verzoek. :(

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 09:28

we_are_borg

You will Comply

Toch nog even een reactie van mij kant. Iedereen heeft het over dyslexie of ik het heb weet ik niet ik heb zeer veel moeite met de t/d/td ook zie ik niet wat een werkwoord, personlijk voornaamswoord enz is. Terwijl je dit geleerd wordt op de basisschool. Ook heb ik wel eens last van hoe schrijf je een bepaald woord dan heb ik het niet eens over t/d/td heb ik een woordenboek er naast liggen weet je niet hoe je een woord schrijf weet je wat zoiets met je zelfvertrouwen doet, of in je hoofd een zeer mooie zin bedenken en dan niet weten hoe je bepaalde woorden schrijf, kan je weer nadenken over een nieuwe zin die dan net dat beetje extra mist.
Ik weet zelf dat ik geen goed Nederlands schrijf (Engels wat dat betreft ook niet verstaan doe ik het goed, lezen ook) daarom heb ik aan mijn werkgever al eens gevraagd of ik een cursus Nederlands mag doen (ja via me werkgever is goedkoper dan zelf betalen :P). Kan beter gelijk vragen voor engels erbij. Waarom heb ik nu ook zo vermoeden als ik Nederlands gaat doen dat dit langer gaat duren als een cursus PDI en Windows NT 4 bij elkaar.

note: De schrijver van dit bericht is niet verantwoordelijk voor irritatie bij de lezer. :)

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 10:01

mvds

Totally awesome!

Op zondag 10 maart 2002 22:50 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Ik vraag om praktijkvoorbeelden, en jij vindt dat ik te onvolwassen ben om normaal met klachten om te gaan? Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo'n gek verzoek. :(
Kan je denk ik beter aan de topicstarter vragen. :)

En je weet net zo goed als ik dat het vreselijk veel werk is om nu ineens voorbeelden op te hoesten. Dus dat is ook flauw. Die klachten komen niet uit het niets, en we klagen er niet voor de lol over. Misschien klagen sommigen voor de lol, maar ik niet. Iedereen weet dat het gebeurd, dus het vragen om voorbeelden is een beetje overbodig, en kan zelfs gezien worden als een goedkope poging tot verdedigen in de hoop dat we het teveel werk vinden om voorbeelden te zoeken.

En het ging eigenlijk om het kinderachtige gedrag in het begin van het topic, en de veronderstelling dat als je het d/t/dt verhaal niet onder de knie kan krijgen je maar dom, ongeinteresseerd bent en meer van dat soort vergelijkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op maandag 11 maart 2002 07:51 schreef obsidian het volgende:
[..]
En het ging eigenlijk om het kinderachtige gedrag in het begin van het topic, en de veronderstelling dat als je het d/t/dt verhaal niet onder de knie kan krijgen je maar dom, ongeinteresseerd bent en meer van dat soort vergelijkingen.
Zoiets als deze? :
Op vrijdag 08 maart 2002 22:41 schreef Captain Pervert het volgende:
[..]
d/t veronderstel ik gewoon bekend, zelfs bij de grootste debiel.
[..]

Back In Black!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kan deze topic wel gesloten worden...
Hier komen we toch nooit uit...
Ik vind dat niet iedereen zich zo druk moet maken over al die spelfouten...
Iedereen weet toch wat er bedoeld wordt !!

>:) |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op maandag 11 maart 2002 10:57 schreef dusty het volgende:

[..]

Zoiets als deze? :
[..]
Precies ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op maandag 11 maart 2002 07:51 schreef obsidian het volgende:
En je weet net zo goed als ik dat het vreselijk veel werk is om nu ineens voorbeelden op te hoesten. Dus dat is ook flauw. Die klachten komen niet uit het niets, en we klagen er niet voor de lol over. Misschien klagen sommigen voor de lol, maar ik niet. Iedereen weet dat het gebeurd, dus het vragen om voorbeelden is een beetje overbodig, en kan zelfs gezien worden als een goedkope poging tot verdedigen in de hoop dat we het teveel werk vinden om voorbeelden te zoeken.
Om precies te zijn heb ik nog nooit iemand op irritante wijze een ander op spelfouten zien wijzen. Als jij het goedkoop vindt dat ik dan oom voorbeelden vraag: so be it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op maandag 11 maart 2002 14:58 schreef Lord Daemon het volgende:
[..]
Om precies te zijn heb ik nog nooit iemand op irritante wijze een ander op spelfouten zien wijzen.
[..]
via SU gevonden (staat nu nog in de lijst daar) : [topic=435124/1]
user: Juicy

Back In Black!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op maandag 11 maart 2002 14:58 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Om precies te zijn heb ik nog nooit iemand op irritante wijze een ander op spelfouten zien wijzen. Als jij het goedkoop vindt dat ik dan oom voorbeelden vraag: so be it.
Als je net als ik een Active topics surfer bent, dan wordt je daarmee doodgegooid...

Om ff weer helemaal erop terug te komen:
Mogen we een aktie verwachten of niet, een eenduidig antwoord v/d crew zou na al deze pagina's welkom zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Op maandag 11 maart 2002 15:02 schreef dusty het volgende:

[..]

Dat is niet alleen om spelfouten. Die user is ook te lui om hoofdletters te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Echter puur het posten van een d/t of een de/het verbetering vanwege de verbetering zonder verder iets aan het topic toe te voegen schiet niet echt op en werkt verstorend, het haalt het topic onderuit. (Die mogelijkheid is aanwezig in ieder geval...)
Ik heb Jaymz verzocht iets op te nemen in de faq wat dit tegen moet gaan.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op maandag 11 maart 2002 15:29 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

Ik heb Jaymz verzocht iets op te nemen in de faq wat dit tegen moet gaan.
En wie moet je verzoeken om iets in alle users op te nemen om de FAQ te lezen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op maandag 11 maart 2002 15:53 schreef obsidian het volgende:

En wie moet je verzoeken om iets in alle users op te nemen om de FAQ te lezen? :)
Tja, wat verwacht je nu concreet wat ik er aan doe?

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op maandag 11 maart 2002 15:56 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

Tja, wat verwacht je nu concreet wat ik er aan doe?
Hehehe, dat is precies mijn punt. Je kan het in de FAQ zetten zodat je er users op kan wijzen, maar ja. Users moeten het dan wel lezen natuurlijk. En hoe krijg je dat voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Laatst online: 05-03 12:19
Op zondag 10 maart 2002 03:53 schreef Mastermind het volgende:
De mensen die 'ik antwoord', 'antwoord jij?', 'jij antwoordt', 'hij heeft geantwoord' niet goed willen kunnen spellen komen zichzelf later nog wel tegen.
...met een snoeischaar in stadspark

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op maandag 11 maart 2002 15:58 schreef obsidian het volgende:

Hehehe, dat is precies mijn punt. Je kan het in de FAQ zetten zodat je er users op kan wijzen, maar ja. Users moeten het dan wel lezen natuurlijk. En hoe krijg je dat voor elkaar?
Tja. Veel meer doen dan de users erop wijzen kun je niet he...

(En bij herhalingen waarschuwen eventueel... maarja...)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op maandag 11 maart 2002 16:26 schreef Captain Pervert het volgende:

...met een snoeischaar in stadspark
Nou, ondertussen zit ik nog niet in het stadspark, maar ben ik netwerkbeheerder.

Maar wat niet is, kan nog komen natuurlijk. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op maandag 11 maart 2002 16:30 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

Tja. Veel meer doen dan de users erop wijzen kun je niet he...

(En bij herhalingen waarschuwen eventueel... maarja...)
Precies, dus net zoals met zoveel andere dingen ben je weer afhankelijk van de user. Misschien een idee om te kijken hoe je dat kan veranderen? (geen idee hoe, misschien hebben anderen daar ideeen over?)

ps. GO, het was geen aanval richting jou hoor dat ik dat zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

houden we tegenwoordig geen rekening meer met dyslectie
www.Dyslexie.nl ;)

gelukkig hebben we tegenwoordig een spellingscontrole ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick|IA
  • Laatst online: 16-03-2018
Ik lees nóóit meer in één keer 250 replies door... Pfoe...:7

Wat me opviel was dat er elke 50 replies door het ene deel van de 'discussiedeelnemers' werd 'vastgesteld' of 'geconcludeerd' dat het verbeteren of opmerken van spellingsfouten (en dan vooral de werkwoordspellingsfouten) hinderlijk is, maar totaal onleesbare posts verbeterd mogen worden. Diezelfde 'kant' leek daarnaast weinig in te gaan op de argumenten van de andere kant, de kant van de spellingsverbeteraars (behoorlijk kort door de bocht, sorry). Ik zou toch nog heel graag willen weten waarom de groep verbeteraars niet gewoon mag blijven verbeteren - de taalmisbruiker kan er alleen maar beter op worden. Als hij/zij zich er alleen maar aan ergert en niet wil leren hoe hij zijn taalbeheersing kan verbeteren, kan hij er toch gewoon overheen lezen?

De vraag of verbeteren al dan niet educatief werkt en of de doelen (de ander iets leren, GoT beter/mooier/aantrekkelijker te maken of het beeld wat wij de rest van het internet geven verbeteren, etc.) er zijn even terzijde:

Waarom is degene die een fout verbetert de 'slechterik' en niet degene die een fout maakt?

Over die purist gesproken: taalpurist is een pleonasme.
vanDale:
pu·rist (de ~ (m.))
1 taalzuiveraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Het ging hier om de taalpurist die verbeterd, strikt om te verbeteren. Dus geen ontopic post met een verbetering erbij, nee, alleen de verbetering.

Dat andere kan ik wel accepteren, dan kan ik er wel overheen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:52

PCR

Dit --> [topic=436272/1/25] vind ik nou een voorbeeld van een user die dus gewoon ligt te rammen op zijn toetsenbord, en dit heeft niks meer te maken met enige vorm van taalproblemen denk ik dan. }:O

Codedivision | Freedom Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick|IA
Op maandag 11 maart 2002 22:02 schreef obsidian het volgende:
Het ging hier om de taalpurist die verbetert, strikt om te verbeteren. Dus geen ontopic post met een verbetering erbij, nee, alleen de verbetering.

Dat andere kan ik wel accepteren, dan kan ik er wel overheen lezen.
Ik zie het dramatische verschil niet...

Edit: wel als een topic natuurlijk volledig gevuld wordt met alleen maar spellingsverbeteringen - maar komt dit in de praktijk voor? Ik heb het in ieder geval nog niet gezien.

(Vind je het irritant dat ik subtiel in je quote op je spelling wijs? Zo ja, zal ik dat verder in dit topic niet meer doen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op maandag 11 maart 2002 22:27 schreef _DrOpHeAd_ het volgende:

[..]

Edit: wel als een topic natuurlijk volledig gevuld wordt met alleen maar spellingsverbeteringen - maar komt dit in de praktijk voor? Ik heb het in ieder geval nog niet gezien.

(Vind je het irritant dat ik subtiel in je quote op je spelling wijs? Zo ja, zal ik dat verder in dit topic niet meer doen.)
Als je het topic gelezen zou hebben had je geweten dat ik dat irritant vind ja. Probeer je nu de grapjas uit te hangen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op maandag 11 maart 2002 15:02 schreef dusty het volgende:
Tja, ik moet zeggen dat ik een zin als "dan doe ik de pc aan en ma dan komt ewr nie automatisch een nieuw station" ook niet helemaal snap? :? En het ging hier juist niet om mensen die onbegrijpelijke taal uitsloegen, maar om gewone spelfouten.

Wat Obsidian nou precies wil weet ik niet - waarschuwingen voor mensen die alleen spelfouten verbeteren? Ik zie het niet vaak, laat ik het zo zeggen - maar als iemand consequent dat soort posts doet wil ik best wel wat van zeggen en er zelfs wat een doen als hij niet ophoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 12 maart 2002 00:06 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Tja, ik moet zeggen dat ik een zin als "dan doe ik de pc aan en ma dan komt ewr nie automatisch een nieuw station" ook niet helemaal snap? :? En het ging hier juist niet om mensen die onbegrijpelijke taal uitsloegen, maar om gewone spelfouten.

Wat Obsidian nou precies wil weet ik niet - waarschuwingen voor mensen die alleen spelfouten verbeteren? Ik zie het niet vaak, laat ik het zo zeggen - maar als iemand consequent dat soort posts doet wil ik best wel wat van zeggen en er zelfs wat een doen als hij niet ophoudt.
Tja, wat ik graag zou willen is dat iedereen gewoon ophoud met verbeteren. Maar dat is niet haalbaar. :) Dus hebben we als middenweg inderdaad gekozen om alleen dat soort mensen aan te pakken. :)

Ow, en graag ook de mensen die om irritant te zijn wel een ontopic, maar compleet nikszeggende post erbij doen ook aanpakken. Dit om te voorkomen dat mensen een reactie erbij te zetten, alleen maar om niet op het verbeteren aangesproken te worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

Op maandag 11 maart 2002 22:27 schreef _DrOpHeAd_ het volgende:

[..]

[..]
Je hebt duidelijk niet het hele topic gelezen, want dit komt, helaas wel degelijk voor! Pas zag ik nog zoiets. Zelf verbeter ik ook regelmatig fouten en wil ook graag verbetert worden. (niet in dit topic, dan worden de modjes boos :))

Maar ik vind wel dat je niet alleen maar een post moet scoren door een melding te maken van iemands taalonkundigheid. Een subtiel hintje, naast een ontopic post (zoals LuNaTiC eerder al zei) mag best.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 12 maart 2002 09:39 schreef PromWarMachine het volgende:
Een subtiel hintje, naast een ontopic post (zoals LuNaTiC eerder al zei) mag best.
En zelfs dan mag de verbetring niet de boventoon voeren. Zoiets als

reactie op het topic:
:)

Verbetering:
word->wordt, het->de

Dat is ook vrij irritant. En zou niet opgevat mogen worden als tolereerbaar omdat er iets ontopic staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Sinds wanneer is een " :) " een ontopic reactie dan?

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 12 maart 2002 10:04 schreef GaMeOvEr het volgende:
Sinds wanneer is een " :) " een ontopic reactie dan?
Ehhh, nou... Ik zie ze nogal eens hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Op dinsdag 12 maart 2002 10:11 schreef obsidian het volgende:

[..]

Ehhh, nou... Ik zie ze nogal eens hoor. :)
Nou, dat kan wel zo zijn, maar dat maakt de reactie nog niet on-topic of bijzonder veel toevoegend. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 12 maart 2002 10:17 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

Nou, dat kan wel zo zijn, maar dat maakt de reactie nog niet on-topic of bijzonder veel toevoegend. ;)
Weet ik wel, en was ook maar een (vrij overdreven) voorbeeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick|IA
Op dinsdag 12 maart 2002 09:39 schreef PromWarMachine het volgende:

[..]

Je hebt duidelijk niet het hele topic gelezen, want dit komt, helaas wel degelijk voor! Pas zag ik nog zoiets. Zelf verbeter ik ook regelmatig fouten en wil ook graag verbetert worden. (niet in dit topic, dan worden de modjes boos :))

Maar ik vind wel dat je niet alleen maar een post moet scoren door een melding te maken van iemands taalonkundigheid. Een subtiel hintje, naast een ontopic post (zoals LuNaTiC eerder al zei) mag best.
Ik heb 't wel helemaal gelezen, waarom zou ik dat anders in vredesnaam beweren? Onder het lezen las ik wel over voorbeelden van posts die onleesbaar waren, maar ik dacht niks gelezen te hebben over voorbeelden van posts die volledig ontaarden in het collectief verbeteren van kleine foutjes.
obsidian:
Als je het topic gelezen zou hebben had je geweten dat ik dat irritant vind ja. Probeer je nu de grapjas uit te hangen ofzo?
Wat interessant... ik las dat je het niet irritant vond als iemands reactie alleen op verbeteren gericht is. Mijn reactie leek me wel on-topic, maar er zat een verbetering in. Spreek je nu jezelf tegen? Kennelijk is het verschil tussen on-topic verbeteren en off-topic verbeteren niet zo groot...
Pagina: 1 2 3 Laatste