Mja, mijn nederlands is ook verre van foutloos.
Dan doel ik niet op interpunctie of hoe je bepaalde woorden schrijft, maar meer op het d/t/dt gebeuren.
havana en Lord Daemon hebben mij hier ook vaak genoeg op gewezen. (Tot in den treure toe eigenlijk...

)
Echter werd ik daardoor wel gestimuleerd om het beter onder de knie te krijgen, omdat het gewoon knullig staat.
Dat kan iets met mijn opleidingsniveau te maken hebben, (Ik ben ermee gekapt na de LTS, daarna ben ik gaan werken.) echter neemt dat niet weg dat ik het wel zo foutloos mogelijk wil proberen te doen, dus lees ik het tegenwoordig wat meer door om zoveel mogelijk fouten eruit te halen, om zo anderen geen redenen meer te geven om mijn postings te verbeteren.
Het moge duidelijk zijn dat het nog steeds niet foutloos is.
Echter ben ik van mening dat dit "dilemma" een lastig iets is, gewoon vanwege de diversiteit aan mensen hier.
Heel simpel, de ene persoon waardeert het dat je hem/haar verbetert, de andere niet.
Dat weet je niet van tevoren.
Dus daarom denk ik maar zo, als je de verbetering combineert met een antwoord op de vraag waarop je reageert, geen vuiltje aan de lucht.
Echter puur het posten van een d/t of een de/het verbetering vanwege de verbetering zonder verder iets aan het topic toe te voegen schiet niet echt op en werkt verstorend, het haalt het topic onderuit. (Die mogelijkheid is aanwezig in ieder geval...)
Echter voor de mensen die "lamlendig" tiepen, dat is een andere categorie.
Daarmee bedoel ik zoiets. :
"ik hep een probleem met men mobo ken iemant mei daarmee hellupe want ik fin het wel stoer enso maar hei doed tog nie watik wil"
Daar mag je mensen best op aanspreken, het is niet leesbaar en wel zo lomp...
Maar ook daarbij moet je weer waken voor dingen zoals dyslexie, dat je niet de verkeerde gaat aanpakken.
Echter ben ik het ook wel gedeeltelijk eens met Exirion, ik heb het idee dat mensen het gewoon steeds meer als "excuus" gebruiken om gewoon lekker lam te kunnen tiepen zonder er verder moeite voor te doen wat de grammatica en zo betreft.
Dus, resumerend, een lastig iets, hiermee omgaan.
Ik ben ook bang dat je hier geen vaste set regels voor kunt creëeren.
Aannames zijn fataal.