Schijtziek van spelling verbeteraars

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 912 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1148

Ik kan me ook ergeren aan consequent fout spellen.
Het zijn simpele regels, en dus goed te onthouden en toe te passen.
Tip: spelling van werkwoorden blijft nog altijd te vergelijken met het woord GAAN.

ik ga -> ik antwoord ( ik = stam)
jij gaat -> jij antwoordt (jij = stam+t)
hij gaat -> hij antwoordt (hij = stam+t)
wij gaan -> wij antwoorden

Ga jij? -> Antwoord jij?
Gaat hij? -> Beantwoordt hij jouw vraag?

Fouten maken kan altijd gebeuren (te snel typen)
Dyslexie komt ook voor maar wordt te vaak als excuus gebruikt.

Maar dit is GoT, ofwel voor tweakers, ofwel geen helpdesk en wel bedoeld voor mensen met enige intelligentie die zelf ook bereid zijn onderzoek te doen.

Wees dan ook bereid die intelligentie te gebruiken om te leren spellen.
Na groep 8 moet je gewone werkwoorden goed kunnen spellen.
Dit vereist heus geen baan als docent Nederlands, of een HAVO/VWO niveau ofzo.

Er werd eerder gezegd: niet blaten in het Engels als je de taal niet machtig bent.

Laat dit ook voor de nederlands taal gelden.
Je wilt jouw probleem helder overbrengen naar degene die je misschien wel kan helpen, en dus dien je zo duidelijk mogelijk te zijn in het formuleren van de boodschap, en het daadwerkelijk opschrijven daarvan.

Kennis van spelling is veel nuttiger in het leven als kennis van computers. Bovendien veel simpeler ook.
Gewoon consequent regels volgen en als het dan fout gaat moet je maar eens Het Groot Diktee op de televisie kijken.
Daar maakt iedereen fouten maar je komt er wel achter hoe je een groot aantal moeilijke woorden (interessant bijv.) correct schrijft.

Uitzonderingen op de algemeen geldende spellingsregels kom je niet erg veel tegen.

Fatsoenlijk spellen is gewoon een vereiste voor schriftelijke communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-04 12:56

FoolZero

Freedom of speech...

Wat leuk zeg. Een aantal mensen doet alsof het hanteren van de nederlandse taal zo simpel is. Als dat het geval zou zijn, dan zou deze topic (en alle andere topics over dit onderwerp) niet bestaan.
Een aantal van mijn vrienden (ja een AANTAL) lijdt aan een vorm van dyslexie. Voor mij is het dan ook moeilijk om niet al te kritisch naar een email bericht van deze jongens te kijken. Ook heeft men mij duidelijk gemaakt, dat het niet op prijs wordt gesteld als ik correcties aanbreng.
Mochten zij een formele brief willen verzenden, dan zullen ze mij vragen om het stuk door te nemen en eventueel aanpassingen te maken. Dat doe ik dan ook maar al te graag.
Dit is dus niet omdat zij te lui zijn om zich de nederlandse taal eigen te maken, maar omdat zij dit gewoon niet kunnen.

Over het argument, dat kennis van de nederlandse taal belangrijker is dan computerkennis, valt natuurlijk ook te twisten. Niet iedere ICT-er hoeft boekwerken op te leveren over zijn projecten, maar wel diepgaande kennis over zijn vakgebied te hebben.

Verder zijn typfouten ook zo gemaakt. Sterker nog BBL the 2nd ook jouw posting is niet geheel vrij van fouten. Dit is niet bedoeld om je af te zeiken, maar getallen onder de tien, dienen voluit geschreven te worden. Zoals ik in de vorige alinea al aangaf, moest nederlands nederlandse zijn.

Om in jouw woorden te spreken. Fatsoenlijk typen is gewoon noodzakelijk voor goede schriftelijke communicatie ;)

Laat iedereen gewoon zijn onderwerpen posten op GoT en laten we vooral niet te erg struikelen over hun ge-/misbruik van de nederlandse taal.

Volgens mij heeft namelijk minder dan 1% van onze GoT-ters een 10 gehaald op het eindexamen nederlands van de middelbare school. Toch raar, want de nederlandse taal is toch niet zo moeilijk? Ga daar maar eens over nadenken.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Ik zou het zelfs leuk vinden mocht iemand mij erop wijzen dat ik een bepaalde spellingsfout gemaakt heb.
Maar dan wel op een subtiele manier.
Men hoeft mij dit ook niet in elke reply te melden. Als 1 iemand mij erop wijst zal ik het echt apprecieren. :)

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 09:38
Ik ben toch redelijk succesvol binnen de IT. Maar d en t's gaat mij gewoon niet goed af. Mensen hebben het geprobeerd met lopen, smurfen, kofschip en fokschaap maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar.

Dat neemt niet weg dat ik op mijn werk gerespecteerd wordt voor mijn kennis op het gebied van datacommunicatie.

Als ik een rapport of brief moet schrijven gebruik ik eerst de spelchecker en daarna laat ik het door een collega lezen die wel goed is in nederlands. Daar wordt niet vreemd of moeilijk over gedaan. We werken gewoon samen naar het beste resultaat toe.

Hier op GoT is die mogelijkheid gewoon niet. Wat moet ik dan doen stoppen met posten? (wat ik overigens wel van plan ben, maar daar lopen andere threads over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:37

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 09 maart 2002 02:31 schreef BBL the 2nd het volgende:
ik ga -> ik antwoord ( ik = stam)
jij gaat -> jij antwoordt (jij = stam+t)
hij gaat -> hij antwoordt (hij = stam+t)
wij gaan -> wij antwoorden

Ga jij? -> Antwoord jij?
Gaat hij? -> Beantwoordt hij jouw vraag?
Dit wordt door zoveel mensen fout gedaan dat ik heb overwogen om een snelcursus Nederlands in de FAQ te zetten :X
Dyslexie komt ook voor maar wordt te vaak als excuus gebruikt.
En ik verbaas me er elke keer weer over dat iedere 'dyslectische' persoon het woord dyslexie wel ineens foutloos weet te spellen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 09 maart 2002 08:36 schreef FoolZero het volgende:
Wat leuk zeg. Een aantal mensen doet alsof het hanteren van de nederlandse taal zo simpel is. Als dat het geval zou zijn, dan zou deze topic (en alle andere topics over dit onderwerp) niet bestaan.
Zoals gezegd, dyslectie komt zeker voor. Alleen hebben opeens zoveel mensen dat sinds GoT een groot forum is geworden...
Een aantal van mijn vrienden (ja een AANTAL) lijdt aan een vorm van dyslexie. Voor mij is het dan ook moeilijk om niet al te kritisch naar een email bericht van deze jongens te kijken. Ook heeft men mij duidelijk gemaakt, dat het niet op prijs wordt gesteld als ik correcties aanbreng.
Mochten zij een formele brief willen verzenden, dan zullen ze mij vragen om het stuk door te nemen en eventueel aanpassingen te maken. Dat doe ik dan ook maar al te graag.
Dit is dus niet omdat zij te lui zijn om zich de nederlandse taal eigen te maken, maar omdat zij dit gewoon niet kunnen.
Daar kom ik geheel in mee.
Je kunt fouten maken in je verhaal (ik maak evengoed typfouten), je hebt mensen die dyslectisch zijn en dus echt niet zien wat niet goed gespeld is.
Tenslotte heb je nog mensen die te lui zijn om fatsoenlijk te posten. Dat zijn waarschijnlijk gelijk degenen die GoT puur als helpdesk zien.
Over het argument, dat kennis van de nederlandse taal belangrijker is dan computerkennis, valt natuurlijk ook te twisten. Niet iedere ICT-er hoeft boekwerken op te leveren over zijn projecten, maar wel diepgaande kennis over zijn vakgebied te hebben.
De Nederlandse taal machtig zijn, evenals de Engelse, is simpeler als vele programmeertalen enzo leren.
Je hebt er meer aan in je leven buiten het werk. Je werkt tenslotte om te leven, en niet andersom.
Verder zijn typfouten ook zo gemaakt. Sterker nog BBL the 2nd ook jouw posting is niet geheel vrij van fouten. Dit is niet bedoeld om je af te zeiken, maar getallen onder de tien, dienen voluit geschreven te worden. Zoals ik in de vorige alinea al aangaf, moest nederlands nederlandse zijn.
Uiteraard maak ik ook fouten. Echter niet consequent zoals anderen wel, die foutief blijven posten zonder ook maar enige intentie te hebben om hun spelling te willen verbeteren en dus ook de schriftelijke communicatie.

Ze zien je al aankomen bij een sollicitatie...
Om in jouw woorden te spreken. Fatsoenlijk typen is gewoon noodzakelijk voor goede schriftelijke communicatie ;)

Laat iedereen gewoon zijn onderwerpen posten op GoT en laten we vooral niet te erg struikelen over hun ge-/misbruik van de nederlandse taal.
OK, maar duidelijkheid voor alles. Fouten maken kan, zolang ik het verhaal dat men post maar kan begrijpen. Ik heb echter niet de intentie om complete posts te moeten ontcijferen omdat men te beroerd is een fatsoenlijke post te doen.
Ook dyslectische mensen kunnen fatsoenlijke posts doen, en dan bedoel ik niet spelling maar de manier waarop men de post formuleert.

Het probleem helder uiteenzetten heet dat, zodat men geholpen kan worden, zonder eerst 10 posts te krijgen over wat de topicstarter nu eigenlijk bedoelt.
Volgens mij heeft namelijk minder dan 1% van onze GoT-ters een 10 gehaald op het eindexamen nederlands van de middelbare school. Toch raar, want de nederlandse taal is toch niet zo moeilijk? Ga daar maar eens over nadenken.
Een 6 is voldoende.
Nederlands examen omvat meer als alleen spelling.
Spelling op zich is goed te begrijpen als je maar de moeite doet het te willen begrijpen/leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26795

Op zaterdag 09 maart 2002 12:35 schreef BBL the 2nd het volgende:
OK, maar duidelijkheid voor alles. Fouten maken kan, zolang ik het verhaal dat men post maar kan begrijpen. Ik heb echter niet de intentie om complete posts te moeten ontcijferen omdat men te beroerd is een fatsoenlijke post te doen.
Vooral dit stukje is belangrijk. Een d of t fout maakt de post niet onbegrijpbaar, en is voor mij dan ook geen probleem, maar als je de draad echt niet kunt volgen, dan mag er wel iets van gezegd worden.

Ik vermoed echter dat de topicstarter problemen heeft met mensen die in de eerste situatie ook alles moeten verbeteren. Je moet dit dan ook niet tot in het extreme trekken. :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Op zaterdag 09 maart 2002 12:43 schreef X-terior het volgende:

[..]

Vooral dit stukje is belangrijk. Een d of t fout maakt de post niet onbegrijpbaar, en is voor mij dan ook geen probleem, maar als je de draad echt niet kunt volgen, dan mag er wel iets van gezegd worden.

Ik vermoed echter dat de topicstarter problemen heeft met mensen die in de eerste situatie ook alles moeten verbeteren. Je moet dit dan ook niet tot in het extreme trekken. :) :)
Jij snapt hem. Mensne die in dit topic reageren nemen meteen het ergste geval, dat de hele post niet te begrijpen is enzo. Maar daar ging het niet over. En daarbij komt nog, er word steeds gezegt dat je er geen Havo/VWO niveau voor nodig hebt. Nou, ik heb HBO niveau, ik ben ingenieur, en ik krijg het nog steeds niet onder de knie. Mensen uit elke laag van de bevolking kan hier last van hebben, en ook kan elk mens uit welke laag dan ook het irrtant vinden als ze er steeds op gewezen worden.

nogmaals: het gaat hier niet over zulke grote fouten waarmee een topic onleesbaar/onbegrijpbaar is, het gaat over kleine fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Laatst online: 01-11-2024
Op zaterdag 09 maart 2002 12:59 schreef obsidian het volgende:

[..]

nogmaals: het gaat hier niet over zulke grote fouten waarmee een topic onleesbaar/onbegrijpbaar is, het gaat over kleine fouten
Van je fouten dien je te leren. Doe dat dan ook. Heb je later een groot voordeel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38336

Tip: spelling van werkwoorden blijft nog altijd te vergelijken met het woord GAAN.
Niet dus. Lopen leent zich hier veel beter voor, de moeilijkheid met gaan wordt juist dat de stam ga is, of is het nou gaa? Bij lopen is het meteen duidelijk dat de stam op p eindigt.

Verder vind ik in tegenstelling tot de topicstarter dat er niets op tegen is om iemand die een reply schrijft die inhoudelijk goed is, maar ontsierd wordt door een lawine van zowel taal- , stijl- en spelfouten proberen vooruit te helpen door hem vriendelijk op zijn fouten te wijzen. Aan de andere kant, om nou op ieder d-tje en t-tje te gaan hakken hoeft van mij nou ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Op zaterdag 09 maart 2002 13:25 schreef SONiCB00M het volgende:

[..]

Van je fouten dien je te leren. Doe dat dan ook. Heb je later een groot voordeel van.
Later? Hoe oud denk je dat ik ben? En waarom denk je dat ik weet dat het geen kloot uitmaakt? Ik heb er verder geen last van, voor officiele brieven heb ik een spellingschecker en laat ik het door iemand anders nog een keer nakijken. En wat geeft jou het recht om te zeggen dat ik dat maar moet leren?

Later een groot voordeel van! Bullshit, dikke vette bullshit. Iedereen werkt met PC, niemand schijft er nog brieven. En als iedereen in het bedrijfsleven die kleine fouten kan accepteren (en dat doen ze, neem maar van mij aan) waarom kunne jullie dat dan niet? Zijn jullie oppermachtig ofzo? (laat ik meteen maar even die droom verpesten, nee dat zijn jullie niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 09 maart 2002 14:52 schreef obsidian het volgende:

[..]

Later? Hoe oud denk je dat ik ben? En waarom denk je dat ik weet dat het geen kloot uitmaakt? Ik heb er verder geen last van, voor officiele brieven heb ik een spellingschecker en laat ik het door iemand anders nog een keer nakijken. En wat geeft jou het recht om te zeggen dat ik dat maar moet leren?

Later een groot voordeel van! Bullshit, dikke vette bullshit. Iedereen werkt met PC, niemand schijft er nog brieven. En als iedereen in het bedrijfsleven die kleine fouten kan accepteren (en dat doen ze, neem maar van mij aan) waarom kunne jullie dat dan niet? Zijn jullie oppermachtig ofzo? (laat ik meteen maar even die droom verpesten, nee dat zijn jullie niet)
Natuurlijk worden kleine foutjes wel geäccepteerd, maar aan iemand die de nederlandse spelling wel beheerst vallen spelfouten nou eenmaal direct op. Iemand die dus spelfouten tikt of schrijft laat direct zien dat hij of zij de nederlandse spelling niet beheerst.

Verder zou ik me geen overdreven illusies van een spellingscontrole door de computer maken, die laat nog heel wat zitten, en op stijlfouten controleert het ding al helemaal niet.

En inderdaad, in de dagelijkse gang van zaken maakt het zogezegd schijnbaar geen kloot uit, maar het valt wel aan leidinggevenden op, en wordt in het achterhoofd gehouden. Ik zie zelf dagelijks schoolschriften, over het vele geklodder wat je daarin aantreft zeg je niet zoveel, maar je onthoudt het wel, en bij een vergadering herrinner je het feilloos.

Het argument dat foutvol nederlands niet zo erg is, dat vind ik nou eens keiharde regelrechte stierenpoep (aad houdt niet van leenwoorden). Foutvol nederlands is in mijn ogen gewoon ergerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Wederom word er een punt aangehaald die niet in dit topic past.

Het gaat erom of dat verbeteren van spelfouten hier toegelaten moet worden of niet. That's it.

Het verpest topics, mensen ergeren zich daaraan, en het forum is er niet voor om op spelfouten gewezen te worden.

Simpel!

Het is niet toegestaan hier dat er off-topic gegaan word, en iemand wijzen op spelfouten is off-topic. En daarnaast is het volstrekt overbodig. Ik heb er in het dagelijks leven geen last van, mijn leidinggevenden hebben er geen last van (anders hadden ze het echt wel verteld) en het persoon wat ik probeer te helpen hier op het forum heeft er ook geen last van. Dus laat dat gezeur over spelfouten maar lekker achterwege!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Trouwens, komt er hierover nog een reactie van de crew?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeleton353

Skeleton353

Op zaterdag 09 maart 2002 11:29 schreef Exirion het volgende:
Dit wordt door zoveel mensen fout gedaan dat ik heb overwogen om een snelcursus Nederlands in de FAQ te zetten :X
Ik vrees dat er bij elke spellingsfout naar die faq verwezen zal worden.
Dit mag uiteraard ook niet de bedoeling zijn denk ik ...

Laat ze enkel naar die Faq verwijzen wanneer het echt te bont word (of is het 'wordt') ...

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even litertje diesel op het vuurtje:
Het is niet toegestaan hier dat er off-topic gegaan wordt, en iemand wijzen op spelfouten is off-topic. En daarnaast is het volstrekt overbodig. Ik heb er in het dagelijks leven geen last van, mijn leidinggevenden hebben er geen last van (anders hadden ze het echt wel verteld) en het persoon wat ik probeer te helpen hier op het forum heeft er ook geen last van. Dus laat dat gezeur over spelfouten maar lekker achterwege
Ik vind het in dit topic al helemaal niet interessant dat jouw leidinggevenden er niet mee zitten, dus dat gegeven vind ik een beetje off-topic.

Verder staat er in de faq iets in de trant van als het ergerlijk is kun je iemand er op wijzen, overdrijf het niet, en leg niet in elke wond een lepel zout (beetje vrije interpretatie) Ikzelf doe bijna nooit aan verbeteringen, tenzij het zo erg is dat ik mij eraan begin te ergeren, en dan houd ik vervolgens mijn reactie zodanig rustig dat dat geen ergernis aan anderen opwekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeleton353

Skeleton353

Op zaterdag 09 maart 2002 15:41 schreef aad123 het volgende:
Even litertje diesel op het vuurtje:
[..]
Verder staat er in de faq iets in de trant van als het ergerlijk is kun je iemand er op wijzen, overdrijf het niet, en leg niet in elke wond een lepel zout (beetje vrije interpretatie) Ikzelf doe bijna nooit aan verbeteringen, tenzij het zo erg is dat ik mij eraan begin te ergeren, en dan houd ik vervolgens mijn reactie zodanig rustig dat dat geen ergernis aan anderen opwekt.
Kijk ... hier ben ik het volledig mee eens !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Taalfouten.... iemand die zich daaraan stoort is wellicht goed in Nederlands, maar om nu op GoT alleen je nederlandstalent te vertonen ipv de technische inzichten.

Die mensen zouden op hun vragen een correct nederlands doch volkomen nutteloos antwoord moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Laatst online: 05-03 12:19
misschien is het
een goed idee om het ook eens te hebben over
mensen die dit soort posts schrijven en een grote letterbrij
neermikken en poepen op papier

mijn leraar nederlands zei ooit eens
sommige mensen poepen op papier en er bestaan leestekens als punten en komma's om te voorkomen dat we als lezer compleet ondergescheten worden

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Laatst online: 08:58
Op zaterdag 09 maart 2002 18:29 schreef Captain Pervert het volgende:
mijn leraar nederlands zei ooit eens
sommige mensen poepen op papier en er bestaan leestekens als punten en komma's om te voorkomen dat we als lezer compleet ondergescheten worden
Maar dit heeft weinig met dit topic te maken. Het niet gebruiken van punten en komma's doet men met opzet, net zoals het gebruiken van slang/haags/fries etc. Dan probeer je dus opzettelijk de tekst onduidelijker te maken.

Maar het probleem in dit topic, verkeerde vervoegingen, maak een verhaal niet echt wezenlijk onduidelijker. En lui die het draadje om zeep willen helpen door te blaten over de foutieve spelling, mogen wat mij betreft in deze gevallen best wel eens op de vingers getikt worden. Net als UTFS en slotje roepers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-06 19:28

we_are_borg

You will Comply

Ik sluit me bij de topic starter aan dat het zeer hindelijk is dat er op spelling gelet wordt.
Ik heb zelf moeite met schrijven van de Nederlandse taal ik weet af en toe niet of er iets met d, t of dt geschreven wordt, daarnaast ook nog last met leestekens plaatsen. Ik had op school dus ook een 6 voor Nederlands zelfs bijles gehad maar dat mocht niet baten.
Ik ben nu netwerkbeheerder in een wijkcentrum en doe daar bij ook nog lichte administratiefe taken plus ook ondernemingsraad. Als ik een brief schrijf dan laat ik hem altijd door iemand na lezen zodat fouten tot het minium behoren alleen niemand kan foutloos Nederlands.
Op de site van tweakers is het zo dat het om de inhoud van het bericht gaat is er iemand mee geholpen of niet.
Ik neem aan dat als iemand een leesteken vergeet of een d, t of wat dan ook dat de vraag nog wel te begrijpen is door de lezer. Je hoef dus niet te reageren als er fouten in staan als je het antwoord niet weet. Is de vraag onduidelijk omdat er juist te veel fouten inzitten kan je het altijd aan geven bij een mod deze kan er dan even naar kijken.
Het lijk wel een mode verschijnsel te worden om fouten te verbeteren en te roepen UTFS enz. De kwaliteit van het forum loopt zo hard achteruit toen ik hier voor het eerst kwam toen hielp iedereen elkaar nog later in het jaar heb ik mijn eigen geregistreed vlak daarna begon het met UTFS een paar maanden daarna begon het verbeteren van d en t's in mensen de postings.
Laat a.u.b. de mensen in hun waarden als ze een spellings fout maken iedereen die op dit forum zit is menselijk (hoop ik althans :)).

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Natuurlijk, in principe gaat het er alleen maar om of de vraag te begrijpen is. Dat is hij ook met spelfouten wel, maar bedenk wel dat het voor degenen die wel goed kunnen spellen tamelijk irritant leest. Het is dus wel zo fatsoenlijk om te proberen zo min mogelijk fouten te maken. Ik wil niet beledigend zijn hoor, maar jouw post bevatte ook nogal wat fouten. Dat leest toch minder lekker dan foutloos Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 09 maart 2002 14:52 schreef obsidian het volgende:
Later een groot voordeel van! Bullshit, dikke vette bullshit. Iedereen werkt met PC, niemand schijft er nog brieven. En als iedereen in het bedrijfsleven die kleine fouten kan accepteren (en dat doen ze, neem maar van mij aan) waarom kunne jullie dat dan niet?
Wat je nu zelf zegt is ook dikke bullshit. Als jij een kantoorbaan hebt bij een middelgroot bedrijf, dan zullen ze foutjes best door de vingers zien. Toch zullen ze bij een groot bedrijf echt wel graag willen dat je fatsoenlijk woorden weet te spellen, en werkwoordsvormen goed kan gebruiken.

Zeker als je aan de universiteit een afstudeerscriptie of promotie-proefschrift moet schrijven, of een research rapport voor je werk moet schrijven, dan staat het vreselijk suf als je domme taalfouten maakt. Iedereen weet dat hoe je iets zegt net zo belangrijk is als wat je zegt. Als een stuk barst van de taal- en spellingsfouten, dan zal een wetenschappelijk stuk niet bepaald overtuigend overkomen en gewaardeerd worden.

En zeggen dat spellingscheckers alle problemen wel oplossen: |:(

Een spellingschecker kan leuk allerlei afzonderlijke woorden checken, maar grammatica moet je echt zelf doen, en werkwoordsvormen zal ie ook niet voor je checken. Als jij 'het draaid' schrijft ipv 'het draait' dan ben je wat mij betreft een tamelijk groot rund. De regels zijn zo simpel dat iedere boere pummel het goed kan doen.

Er zijn best wel dyslectische mensen, maar de meerderheid van de 'dyslectische' mensen is gewoon lui en ongeinteresseerd.

Vooral voor de laatste generatie dwarse pubers is dyslexie een geweldige uitvinding die je het recht geeft om maling te hebben aan alle regels van het Nederlands, en bovendien ook nog een goed gevoel geeft omdat je 'one of them' bent en ergens bij hoort.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Laatst online: 05-03 12:19
Op zaterdag 09 maart 2002 18:50 schreef sewer het volgende:

[..]

Maar dit heeft weinig met dit topic te maken. Het niet gebruiken van punten en komma's doet men met opzet, net zoals het gebruiken van slang/haags/fries etc. Dan probeer je dus opzettelijk de tekst onduidelijker te maken.

Maar het probleem in dit topic, verkeerde vervoegingen, maak een verhaal niet echt wezenlijk onduidelijker. En lui die het draadje om zeep willen helpen door te blaten over de foutieve spelling, mogen wat mij betreft in deze gevallen best wel eens op de vingers getikt worden. Net als UTFS en slotje roepers.
Taal- en stijlfouten vind ik beide dom.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 09 maart 2002 20:16 schreef polaris het volgende:
Het is dus wel zo fatsoenlijk om te proberen zo min mogelijk fouten te maken.
Request tot verandering Topic-titel:
Schijtziek van "tweakers" die te lam zijn om uberhaupt te proberen spelling goed toe te passen.

Tijd om de FAQ aan te passen:

"Als u een topic wilt openen:
*doe research (bv via Google of de GoT Search)
*(leer spellen)
*schrijf een topic
*corrigeer topic op inhoud (duidelijke uiteenzetting probleem)
*corrigeer spelfouten zoveel mogelijk"
*knal op de post-new-topic knop.

Tijd dat men handgeschreven sollicitatiebrieven weer gaat invoeren. >:) :P :+ :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Op zaterdag 09 maart 2002 21:24 schreef Captain Pervert het volgende:

[..]

Taal- en stijlfouten vind ik beide dom.
Moet dat niet 'beiden' zijn dan? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Ik zie me toch weer een mooi topic :P

Wat voor geld ik nou vindt

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op zaterdag 09 maart 2002 15:16 schreef obsidian het volgende:
Trouwens, komt er hierover nog een reactie van de crew?
Wellicht kan je eens wat praktijkvoorbeelden aanhalen van posts waarin iemand niets anders doet dan een miniscule spelfout verbeteren. Ik heb op dit moment namelijk nog niet echt het gevoel dat dit zo belangrijk is dat er weer een nieuwe regel bij moet komen in de FAQ. Als jij mij echter kan laten zien dat dit soort dingen regelmatig voorkomt is het natuurlijk iets anders.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Laatst online: 09-06 19:05

dusty

Celebrate Life!

[..]
En ik verbaas me er elke keer weer over dat iedere 'dyslectische' persoon het woord dyslexie wel ineens foutloos weet te spellen.
Komt bij mij doordat er geen d/t op het eind zit en het vaak niet gepaard gaat met een "de" of "het" ervoor. Ik heb geen problemen met moeilijke woorden te tikken ik heb alleen moeite met -d/t en "de/het".

Ik voel mij dan ook ZWAAR beledigd bij de uitspraak van Captain Pervert:
d/t veronderstel ik gewoon bekend, zelfs bij de grootste debiel.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op zaterdag 09 maart 2002 23:50 schreef dusty het volgende:
Ik heb geen problemen met moeilijke woorden te tikken ik heb alleen moeite met -d/t en "de/het".
Dat de/het moeilijk is kan ik me voorstellen, maar -d/t wordt toch gevat in een paar regels waarvan je in iedere instantie zou kunnen nagaan of het klopt? Ik kan me heel goed voorstellen dat je geen goed beeld hierbij hebt, en dat je daardoor bij iedere -d/t waarvan ik meteen zie of het al dan niet goed is eerst moet gaan checken of het wel klopt - maar het kan toch niet zo zijn dat je die regels niet kan toepassen als je je best doet? Of wel? (Nog even voor de duidelijkheid: ik kan me wel voorstellen dat dat zoveel tijd kost dat je denk 'why bother', maar eigenlijk neit dat je het uberhaupt niet kunt.)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Laatst online: 08:58
Op zondag 10 maart 2002 00:39 schreef Lord Daemon een verhaal:
Als ik een dyslectische vriend van me moet geloven, ligt de moeilijkheid bij het ontleden van een zin. Dus om te bepalen wat het onderwerp, werkwoord en vooral de tijd v/h werkwoord (tegenwoordig, verleden, voltooid deelwoord) is.

Als dat niet lukt, dan wordt het ook een stukje moeilijker om de regels toe te passen, omdat je helemaal niet kunt bepalen of een werkwoord in de voltooide vorm staat of niet.

Ik zie bij hem dan ook wel eens 'ik loopd'. Niet-dyslectische mensen maken deze fout niet (wel de fout om bij de ik-vorm er een t achter te zetten), maar hij beschouwt het dan als een voltooid deelwoord (even afgezien dat lopen een sterk werkwoord is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 09 maart 2002 23:15 schreef HlpDsK het volgende:
Moet dat niet 'beiden' zijn dan? :X
Nee, 'beiden' gebruik je als het over personen gaat. Niet als het over 'dingen' gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

:o :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-06 20:34

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ja zeg, ik probeer me in te houden hoor, maar soms! :o

Pas zat een modje (geen namen :P) iemand te verbeteren en typte zelf: ik wordt [..]. Dan moet ik dat toch echt melden :9

Overigens vind ik het totaal niet plaatsen van leestekens net zo irritant! Acht regels tekst, niet een punt of komma, dan denk ik al gauw >> :z :)
Op zaterdag 09 maart 2002 23:09 schreef BBL the 2nd:

[..]
Tijd dat men handgeschreven sollicitatiebrieven weer gaat invoeren. >:) :P :+ :?
Hoho maat, was ik het net met je eens, moet je geen rare dingen gaan zeggen he :P
Op vrijdag 08 maart 2002 15:31 schreef LuNaTiC:
[..]
Als je gewoon een ontopic bericht typt, met een subtiel hintje, lijkt me dat niet zo erg (misschien leer je er zelfs van).
In mijn geval is dat ook de hoofdintentie!

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-06 22:10
whatever :D

samen naar de toekomst :+

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieProductions
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Op zondag 10 maart 2002 00:39 schreef Lord Daemon het volgende:

eigenlijk neit dat je het uberhaupt niet kunt.)
teipen ist ook uhn vak ja
neit dan?

"Quidquid latine dictum sit, altum videtur" (Whatever is said in Latin sounds profound)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Laatst online: 04-06 22:38
De mensen die 'ik antwoord', 'antwoord jij?', 'jij antwoordt', 'hij heeft geantwoord' niet goed willen kunnen spellen komen zichzelf later nog wel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Het is wel zo dat 1 op de 15 mensen het is. Ik ben ook dyselectysch.
Nou...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47897

Op zondag 10 maart 2002 07:19 schreef polaris het volgende:

[..]

[..]

Nou...
Idd ik schrijf dat woord echt niet altijd goed. Bij een aantal posts als ik het woord schreef spiekte ik bij andere mensen hoe je het ook alweer schreef. En dat doe ik bij nog wel meer worden. Als ik er ff niet uitkom. Wat ik ook wel doe als ik niet uit een woord kom is er tussen haakjes achter te schrijven" of hoe je het ook schrijft".

Nog wat de nederlandse taal word als 1 van de moeilijkste talen in de wereld gezien. Dus om nu gelijk te zeggen dat elke debiel de grammatika kan behersen is ook niet erg slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Face it: Het is gewoon een pré de Nederlandse taal te beheersen. Wat is er fout aan dat anderen jou verbeteren ? Dat is toch alleen maar beter voor jou ? Dan hoef je toch zelf niet meer te verbeteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Hmm, zoals ik al eerder gezien heb is de crew duidelijk nog niet volwassen genoeg om normaal om te gaan met serieuze klachten van users. Ik stop dan ook maar met deze discussie. Komt zoals altijd toch niks uit. Ik ga gewoon lekker door met mensen helpen als jullie je zo nodig moeten ergeren aan mijn spel/taal/grammaticafouten, so be it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Op zondag 10 maart 2002 11:36 schreef Speedy18 het volgende:

[..]

Idd ik schrijf dat woord echt niet altijd goed. Bij een aantal posts als ik het woord schreef spiekte ik bij andere mensen hoe je het ook alweer schreef. En dat doe ik bij nog wel meer worden. Als ik er ff niet uitkom. Wat ik ook wel doe als ik niet uit een woord kom is er tussen haakjes achter te schrijven" of hoe je het ook schrijft".

Nog wat de nederlandse taal word als 1 van de moeilijkste talen in de wereld gezien. Dus om nu gelijk te zeggen dat elke debiel de grammatika kan behersen is ook niet erg slim.
Het was echt geen verwijt tegen jou, maar tegen Exirion. Jij kunt er ook niets aan doen en jouw taalgebruik is nog heel goed vergeleken bij de bagger die sommige mensen produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 10 maart 2002 12:06 schreef polaris het volgende:
Het was echt geen verwijt tegen jou, maar tegen Exirion. Jij kunt er ook niets aan doen en jouw taalgebruik is nog heel goed vergeleken bij de bagger die sommige mensen produceren.
Nu mijn opmerking die je quote:
Waarom denk je dat ik 'dyslectische' tussen haakjes heb gezet? Speedy18 is waarschijnlijk 1 van de weinigen die echt dyslectisch zijn, dus die opmerking is dan ook niet op hem van toepassing.

Ik doelde op de luie en ongeinteresseerde mensen die het fenomeen dyslexie misbruiken als excuus voor hun eigen lamheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Op zondag 10 maart 2002 12:18 schreef Exirion het volgende:
Ik doelde op de luie en ongeinteresseerde mensen die het fenomeen dyslexie misbruiken als excuus voor hun eigen lamheid.
Klacht is onderweg naar GaMeOvEr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405

Op zondag 10 maart 2002 12:36 schreef obsidian een vette flame

Volgens mij was dat niet persoonlijk tegen jou gericht, maar tegen mensen die menen dyslexie als een excuus te gebruiken voor hun ondoordachte en niet-nog-eens-overgelezen-postings. Dyslexie wordt (net als RSI overigens) naar mijn mening overhyped en tegenwoordig veel te makkelijk door mensen als excuus gebruikt om eigen verantwoordelijkheid te omzeilen. :{

Dit is niet alleen jezelf en anderen voor de gek houden, maar er ook nog eens voor zorgen dat mensen die er ECHT last van hebben benadeeld worden.

/edit : nou vooruit dan maar, editted omdat je het netjes vraagt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Op zondag 10 maart 2002 12:44 schreef Courage het volgende:

[..]

Volgens mij was dat niet persoonlijk tegen jou gericht, maar tegen mensen die menen dyslexie als een excuus te gebruiken voor hun ondoordachte en niet-nog-eens-overgelezen-postings. Dyslexie wordt (net als RSI overigens) naar mijn mening overhyped en tegenwoordig veel te makkelijk door mensen als excuus gebruikt om eigen verantwoordelijkheid te omzeilen. :{

Dit is niet alleen jezelf en anderen voor de gek houden, maar er ook nog eens voor zorgen dat mensen die er ECHT last van hebben benadelen.
Kan je even mijn stukje eruit halen aangezien dat niet erg gepast is. Ik heb het al verwijderd. Verder heb ik hier niemand zien zeggen dat ze aan dyslectie lijden dus wat hij schreef kan gewoon niet!

[edit]
/edit : ik vind mijn posting te mooi om jouw quote weg te halen, had je maar beter moeten nadenken.
als je mijn edit ziet en de tijd waarop ik die gedaan heb zie je dat ik er inderdaad over gedacht heb. Vandaar dat ik het weg heb gehaald. Maar als jij het leuk vind om het te laten staan (om mij te pesten waarschijnlijk) dan doe je dat toch lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durden
  • Niet online

Durden

In Tyler we trust...

[topic=434412/1/25]

Die startpost is qua structuur om te janken. Daar stoor ik me dus erg aan. Mierenneuken over een enkele spelfout is een uiterste, maar dit is ook een uiterste. Die uitersten moeten vermeden worden.

It's only after you've lost everything that you're free to do anything...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 10 maart 2002 12:36 schreef obsidian het volgende:
Klacht is onderweg naar GaMeOvEr
Je voelt je wel erg aangesproken he? Typisch als je bedenkt dat ik op een heel andere groep doel dan waar ik jou toe reken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405

Op zondag 10 maart 2002 12:47 schreef obsidian het volgende:
als je mijn edit ziet en de tijd waarop ik die gedaan heb zie je dat ik er inderdaad over gedacht heb. Vandaar dat ik het weg heb gehaald. Maar als jij het leuk vind om het te laten staan (om mij te pesten waarschijnlijk) dan doe je dat toch lekker :)
Dat is nou precies wat ik bedoel in mijn posting, mooier kan het gewoon niet. EERST goed doorlezen, daarna op verstuur drukken. Alleen al om dit soort situaties te voorkomen. Maar goed, al weggehaald hoor :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Op zondag 10 maart 2002 12:56 schreef Exirion het volgende:

[..]

Je voelt je wel erg aangesproken he? Typisch als je bedenkt dat ik op een heel andere groep doel dan waar ik jou toe reken.
Het gaat er niet om of je mij bedoelde of niet. Het gaat erom dat je voor jou gemak maar iedereen even over een kam scheert en daarmee iedereen gelijk behandeld. Ik heb hier niemand zien melden dat hij/zij aan dyslectie lijd, maar toch noem je iedereen lui en ongeinteresseerd. Je vraagt niet eens naar de reden waarom we er problemen mee hebben, je neemt maar aan dat we er geen moeite voor doen om het wel goed te schrijven. Nou ik kan je melden dat er meer "afwijkingen" bestaan die het goed Nederlands schrijven moeilijk maken. En dat het niet voor iedereen zo makkelijk is om vlekkeloos Nederlands te schrijven.

En ik lees hier in dit topic debiel, dom, ongeinteresseerd en meer van dit soort niet zo vriendlijke termen om aan te geven dat wij komplete idioten zijn dat we het niet goed kunnen doen.

Misschien zijn er idd mensen die er wel wat aan kunnen doen, maar er zijn er ook genoeg die er niks aan kunnen doen! En daar hoor ik (helaas) ook bij.

Dus ja, ik voel me inderdaad erg aangesproken, en dat dit gedrag gewoon word toegelaten vind ik buitengewoon slecht. En zeker omdat het niet alleen toegelaten word, maar dat er crewleden zijn die nog eens vrolijk mee gaan doen ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Op zondag 10 maart 2002 12:58 schreef Courage het volgende:

[..]

Dat is nou precies wat ik bedoel in mijn posting, mooier kan het gewoon niet. EERST goed doorlezen, daarna op verstuur drukken. Alleen al om dit soort situaties te voorkomen. Maar goed, al weggehaald hoor :o
Dank je, ik dacht dat ik snel genoeg was. Maar jij was sneller. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lama
  • Laatst online: 04-10-2023
Op vrijdag 08 maart 2002 15:17 schreef raptorix het volgende:
[..], dat al die boekenwurmen tegenwoordig ook aangetrokken worden tot dit soort sites is tot daar aan toe maar dat ze in elke thread de boel heel wijs gaan verbeteren is ronduit irritant.
dat al die "boekenwurmen" hiernaartoe komen betekent dat GoT een hoge intellectuele waarde heeft, dat moet je juist aanmoedigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Op zondag 10 maart 2002 12:55 schreef Mr.Durden het volgende:
[topic=434412/1/25]

Die startpost is qua structuur om te janken. Daar stoor ik me dus erg aan. Mierenneuken over een enkele spelfout is een uiterste, maar dit is ook een uiterste. Die uitersten moeten vermeden worden.
Die is inderdaad meer dan bar. De poster is gewoon te lui om hoofdletters of leestekens te gebruiken. Met dyslexie heeft het in geen geval iets te maken. Zo iemand zou van mij niet eens antwoord krijgen, al wist ik de oplossing van zijn probleem precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Op zondag 10 maart 2002 13:05 schreef lama het volgende:

[..]

dat al die "boekenwurmen" hiernaartoe komen betekent dat GoT een hoge intellectuele waarde heeft, dat moet je juist aanmoedigen
Maar niet door maar onderscheid te gaan maken door mensen te wijzen op spelfouten dude. Ik heb een gemiddeld IQ, ik ben afgestudeerd aan de HTS en ben ingenieur in de informatica. Maar ik heb problemen met dingen zoals d/t/dt. Hefet niks te maken met dyslectie of de wetenschap is het vergeten aan te tonen. Maar het is wel zo dat ik er niks aan kan doen. Maar we worden er wel op aangekeken, behandeld als minderen en er zelfs door belachelijk gemaakt.

Nou, waar is dan dat respect wat we moeten hebben voor de mede-user van het forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 10 maart 2002 13:04 schreef obsidian het volgende:
Dus ja, ik voel me inderdaad erg aangesproken, en dat dit gedrag gewoon word toegelaten vind ik buitengewoon slecht. En zeker omdat het niet alleen toegelaten word, maar dat er crewleden zijn die nog eens vrolijk mee gaan doen ermee.
Er zijn dikke mensen die een bepaalde aanleg hebben, en er zijn nog veel meer mensen die veel te veel eten. Als we gaan zeggen dat je er niks aan kunt doen dat je te dik bent, dan is 'de aanleg' meteen een excuus voor massa's mensen die nu zonder schuldgevoel lekker veel kunnen blijven eten. Snap je een beetje waar ik heen wil?

De laatste generaties pubers schrijven heel erg belabberd Nederlands, en dat komt bij slecht een heel klein groepje door dyslexie. Natuurlijk zijn er ook nog andere 'afwijkingen' die mensen problemen geven. Toch geldt ook dat voor een relatief kleine groep.

Het is gewoon een feit dat er steeds slechter Nederlands wordt geschreven de laatste jaren, en dat is geen toeval. Het is een stuk laksheid van massa's mensen die tegenwoordig excuses als dyslexie kunnen gebruiken.

Ik doel op DIE grote groep mensen die in wezen helemaal niets mankeren wat hun taalkundig vermogen betreft. Ze hebben er gewoon maling aan, en helaas moeten de goeden onder de kwaden lijden.

Ik kan wel gaan roepen 'oh, je kunt er niks aan doen dat je te dik bent, dus wees jij maar lekker dik', maar voor een grote massa mensen is dat een vrijbrief om zich helemaal vol te vreten.

Idem voor dyslexie. Hopelijk begrijp je mijn punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Dude, daar ga je weer. Nogmaals (derde of vierde keer), het gaat niet om dat soort fouten of gebras. Het gaat om de kleine fouten. Lul er maar omheen, je bent erg fout bezig hier, net zoals meerdere users hier. Jullie lezen wat jullie willen lezen en het lijkt erop dat jullie niet willen begrijpen wat ik en meerdere met mij bedoelen.

Jullie komen aan met voorbeeld van posts die nergens op slaan, niet te lezen zijn, of totaal niet te begrijpen. Maar hadden we het daarover? Ging het daarom? Ik geloof het niet. Ik heb zelfs gezegd dat ik ook al eens gevraagd heb of iemand het duidelijker op kon schrijven door gebruik te maken van beter lopende zinnen, punten en komma's.

Maar daar ging het niet over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 10 maart 2002 12:06 schreef polaris het volgende:

[..]

ja ok ik snapte dat ook wel... Maar goed wou het nog wel ff ophelderen. Wat ik eerder ook al gezegd heb is dat 1 op de 15 mensen het is. Dus als je bekijkt over 45.000 man. Dan kom ik uit op 3.000 . Wat nou als die 3000 man daarvan 1000 vaste posters zijn. Dus mensen die geregeld posten mits niet elke dag uren op het forum zitten. Dan zal je zien dat er best wel veel post gedaan worden door mensen die het zijn.

Ok ik weet de cijfers niet precies hoe de verhouding is. OF het idd zoveel mensen zijn die dyselctisch zijn en hele dagen erop zitten. Maar dat houd niet weg dat het een redelijk grote groep is. Vandaar ook dat het in de faq staat en ik denk persoonlijk dat je er wel rekening mee kan houden. Net als dat je niet tegen een stoteraar de hele tijd gaat verbeteren. Dit doet bij hem pijn dan zo moet je het ook zien als bij iemand die dyslectisch is.

Overigens is er idd ook een hype aan de gang op dit gebied moet ik ook toegeven. Veel mensen schuiven het gewoon af op de "handicap" maar die personen zul je altijd blijven houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durden
  • Niet online

Durden

In Tyler we trust...

Op zondag 10 maart 2002 13:13 schreef obsidian het volgende:
Dude, daar ga je weer. Nogmaals (derde of vierde keer), het gaat niet om dat soort fouten of gebras. Het gaat om de kleine fouten. Lul er maar omheen, je bent erg fout bezig hier, net zoals meerdere users hier. Jullie lezen wat jullie willen lezen en het lijkt erop dat jullie niet willen begrijpen wat ik en meerdere met mij bedoelen.

Jullie komen aan met voorbeeld van posts die nergens op slaan, niet te lezen zijn, of totaal niet te begrijpen. Maar hadden we het daarover? Ging het daarom? Ik geloof het niet. Ik heb zelfs gezegd dat ik ook al eens gevraagd heb of iemand het duidelijker op kon schrijven door gebruik te maken van beter lopende zinnen, punten en komma's.

Maar daar ging het niet over!
Het gaat hier om de leesbaarheid van het forum, waarbij bepaalde dingen wel gecorrigeerd zouden mogen worden en anderen niet. Jij wilt een eenzijdige grens trekken, door te zeggen wat je niet mag corrigeren. Maar zoals wel vaker gebeurt, het probleem wordt in een grotere context geplaatst. Er zijn namelijk wel degelijk dingen die qua spelling/interpunctie zo |:( zijn, dat dat ook geweerd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 10 maart 2002 13:13 schreef obsidian het volgende:
Jullie lezen wat jullie willen lezen en het lijkt erop dat jullie niet willen begrijpen wat ik en meerdere met mij bedoelen.
Dat geldt voor jou net zo goed. Jij wilt mijn standpunt niet begrijpen en leest over mijn argumenten heen. Wat verwacht je nou van mij?

Ik begrijp wat je bedoelt, besef dat er mensen zijn die problemen hebben met spellen, maar ik vind niet dat we toe moeten geven aan het verval van de taal op GoT. Helaas voor mensen zoals jij die hun best doen en er moeite mee blijven houden, maar straks worden dyslexie en aanverwante zaken een hype en een modeverschijnsel, en de groep waar IK op doelde zal er van smullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 10 maart 2002 13:15 schreef Speedy18 het volgende:
Overigens is er idd ook een hype aan de gang op dit gebied moet ik ook toegeven. Veel mensen schuiven het gewoon af op de "handicap" maar die personen zul je altijd blijven houden.
Jij snapt het. Helaas blijft obsidian daar overheen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Op zondag 10 maart 2002 13:18 schreef Exirion het volgende:

[..]

Ik lees er echt niet over heen, en het verval van de Nederlande taal is best verkeerd ja, maar ik denk niet dat het jullie taak is om iedereen daar op te wijzen.
Zeker niet omdat je daar ook veel mensen mee benadeeld die er niks aan kunnen doen. En ik denk dat die groep groter is dan iedereen denkt.

Het is de taak van de scholen om ervoor te zorgen dat mensen de nederlandse taal beheersen, niet die van jullie. Als jullie het inderdaad zo erg vinden, schrijf dan een brief naar het ministerie van onderwijs. Dat zijn de mensen die er wat aan moeten doen, niet jullie. Dat zijn tenslotte ook de mensen die er (gedeeltelijk) voor verantwoordelijk zijn.

edit:
even wat fouten weggehaald waar ik wel wat aan kan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 10 maart 2002 13:18 schreef Exirion het volgende:

[..]

Ik begrijp jouw standpunt idd ook. Net als ik die van obsidian snap. Kijk als ik iets typ dat vol fouten staat word ik aangezien als dom. Ok ik heb enkelt mijn mavo diploma gehaalt. Heb wel op het vwo gezeten onderandere door dyslectisch en een instelling van leven de lol niet gehaalt. Maar goed. Ik ben op zich absoluut niet dom. Heb een meer dan gemiddeld iq.

Maar je ziet op zich wel het verschil tussen iemand die dyslectisch is en iemand die het niet is ,maar gewoon lui is.

Wisten jullie trouwens dat einstein ook dyslectisch was? En toch is hij 1 van de meeste bekende wetenschappers...

btw ik ga nu mijn bed mar is uit.. Ben over 45 minuten terug denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op zondag 10 maart 2002 13:08 schreef obsidian het volgende:
*knip*
Maar het is wel zo dat ik er niks aan kan doen.
*knip*
Kunnen of willen?
Het zijn gewoon een paar eenvoudige regeltjes.

Mijn vriendin is dyslectisch en zij heeft er geen probleem mee als mensen haar tekst verbeteren.
Dat komt imho omdat zij weet dat er bij haar weinig aan te doen is.

De irritatie treedt bij jou wel op en de achtergrond daarvan zul je in het psychologische bij jezelf moeten zoeken.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durden
  • Niet online

Durden

In Tyler we trust...

Op zondag 10 maart 2002 13:24 schreef obsidian het volgende:

[..]

Het is de taak van de scholen om ervoor te zorgen dat mensen de nederlandse taal beheersen, niet die van jullie. Als jullie het inderdaad zo erg vinden, schrijf dan een brief naar het ministerie van ondrewijs. Dat zijn de nensen die er wat aan moeten doen, niet jullie. Dat zijn tenslotte ook de mensen die er (gedeeltelijk) voor verantwoordelijk zijn.
Ja, ministerie heeft gedeeltelijk verantwoordelijkheid, maar als die niet goed genomen wordt, waarom zouden wij er dan niks aan mogen doen :? Het is niet tegen de wet om dat te doen, en als het erg storend is zal ik er iemand ook zeker op wijzen. Dan ga ik niet naar Adelmund de desbetreffende thread mailen, om haar te verzoeken er iets aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Op zondag 10 maart 2002 13:26 schreef justmental het volgende:

[..]

Kunnen of willen?

Mijn vriendin is dyslectisch en zij heeft er geen probleem mee als mensen haar tekst verbeteren.

De irritatie treedt bij jou wel op en de achtergrond daarvan zul je in het psychologische bij jezelf moeten zoeken.
Kunnen!

En er zijn altijd mensen die het niet erg vinden om verbeterd te worden, maar ik stoor me er wel aan. En aangezien dit een technisch forum is, en ik me niet bezig houd met psychologie ga ik het ook niet op dat vlak zoeken als je het niet erg vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 10 maart 2002 13:24 schreef obsidian het volgende:
maar ik denk niet dat het jullie taak is om iedereen daar op te wijzen.
Wie is 'jullie'? Ik zet wel eens een topic op slot omdat er figuren zijn die het erg lollig vinden om een topic te openen met een tekst die vol zit met allerlei vervormingen van normale worden, in een poging om zwaar koel heftig te zijn.

Verder zul je mij echt niet zo snel iemand zien corrigeren, tenzij het echt overduidelijk is dat iemand er totaal geen moeite voor doet. Juist mensen die echt dyslectisch zijn letten er meer op, en proberen zich simpele regeltjes eigen te maken. Ik ken zelf ook dyslectische mensen, en die proberen er het beste van te maken.

En dat kun je van de grootste groep mensen met 'taalproblemen' niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[..]

Kunnen of willen?

Na ik kan er ook niks aan doen ,maar het doet af en toe wel pijn. Omdat je het gewoon goed wil doen maar op de 1 of andere reden niet lukt.

mr durden,
volgens mij als je die thread naar haar toe mailt heeft ze meer zoeits waar hebben die mensen het over. Al krijgen we wel meer inteligente mensen erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Laat ik het zo omschrijven.

Jullie leggen nu iets op aan anderen waar niemand voor gekozen heeft en waarvoor ook niemand ook de keuze gekregen heeft. Jullie proberen iemand op te leggen dat ze verplicht zijn om vlekkeloos nederlands te schrijven.

Je kiest er voor om te registreren op een technisch forum, waar gepraat word over technische zaken. Ik heb niks in de overeenkomst gezien dat ik de nederlandse taal perfect moest beheersen om hier te mogen posten. Daarvoor heb ik het recht om te melden dan ik me er aan stoor dat ik steeds verbeterd word.

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 10 maart 2002 13:33 schreef obsidian het volgende:
Jullie leggen nu iets op aan anderen waar niemand voor gekozen heeft en waarvoor ook niemand ook de keuze gekregen heeft. Jullie proberen iemand op te leggen dat ze verplicht zijn om vlekkeloos nederlands te schrijven.
Nee, dat doe ik niet. Ik laat alleen weten hoe ik er over denk nu het onderwerp in deze topic aangesneden wordt. Verder zul je mij niet actief bezig zien om mensen continu te verbeteren of belachelijk te maken.

Het is gewoon zoals het in de GoT-faq staat: we erkennen dat er mensen zijn die problemen hebben met taal en fouten maken. Maar als het echt de spuigaten uitloopt, dan is er meestal opzet in het spel, en dan kunnen we er wel iets tegen doen. Juist die mensen maken de serieus dyslectische mensen belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Op zondag 10 maart 2002 13:31 schreef Exirion het volgende:

[..]

Wie is 'jullie'? Ik zet wel eens een topic op slot omdat er figuren zijn die het erg lollig vinden om een topic te openen met een tekst die vol zit met allerlei vervormingen van normale worden, in een poging om zwaar koel heftig te zijn.

Verder zul je mij echt niet zo snel iemand zien corrigeren, tenzij het echt overduidelijk is dat iemand er totaal geen moeite voor doet. Juist mensen die echt dyslectisch zijn letten er meer op, en proberen zich simpele regeltjes eigen te maken. Ik ken zelf ook dyslectische mensen, en die proberen er het beste van te maken.

En dat kun je van de grootste groep mensen met 'taalproblemen' niet zeggen.
Jullie is in dit geval iedereen hier op het forum die denkt het wel te moeten doen.

En zoals ik al zei, weet ik dat ik er problemen mee heb en probeer er ook zoveel mogelijk omheen te werken. Maar om te voorkomen dat ik dus kromme zinnen moet gaan schrijven ontkom ik er soms niet aan. En als ik zelfs in die gevallen nog verbeterd moet worden, nou dat vind ik toch wel erg vervelend ja.

Vooral omdat sommigen hier het leuk vinden om speciaal voor die verbetering een post te doen, die vervolgens dan ook weer verbeterd moet worden omdat ie het zelf ook fout doet. Enz.

Als het inderdaad zo makkelijk is om te zien wie er wel wat voor doet en wie niet zou het voor jullie ook niet zo moeilijk moeten zijn om te zien wie je wel en wie je niet moet verbeteren. Maar zoals ik het gezien heb is dat niet zo makkelijk want het gaat regelmatig fout.

En mensen, het is niet grappig om mensen te verbeteren. Ook al denken sommigen hier van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Op zondag 10 maart 2002 13:36 schreef Exirion het volgende:

[..]

Nee, dat doe ik niet. Ik laat alleen weten hoe ik er over denk nu het onderwerp in deze topic aangesneden wordt. Verder zul je mij niet actief bezig zien om mensen continu te verbeteren of belachelijk te maken.

Het is gewoon zoals het in de GoT-faq staat: we erkennen dat er mensen zijn die problemen hebben met taal en fouten maken. Maar als het echt de spuigaten uitloopt, dan is er meestal opzet in het spel, en dan kunnen we er wel iets tegen doen. Juist die mensen maken de serieus dyslectische mensen belachelijk.
Nee, jij doet dat niet. Maar dit topic ging ook niet over jou. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op zondag 10 maart 2002 13:29 schreef obsidian het volgende:
Kunnen!

En er zijn altijd mensen die het niet erg vinden om verbeterd te worden, maar ik stoor me er wel aan. En aangezien dit een technisch forum is, en ik me niet bezig houd met psychologie ga ik het ook niet op dat vlak zoeken als je het niet erg vind :)
Ik vind het niet erg hoor, geen irritatie hier.
Van mij hoef je ook niet zo hard in ontkenning te schieten. :X
Ik probeer alleen maar te helpen. :)

Als ik het zo nog eens bekijk denk ik dat er weinig aan de hand is.
Het gaat immers maar om wat kleins en ik denk dat de punten van eenieder al lang overgekomen zijn op de anderen.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 10 maart 2002 13:33 schreef obsidian het volgende:
Laat ik het zo omschrijven.

Je kiest er voor om te registreren op een technisch forum, waar gepraat word over technische zaken. Ik heb niks in de overeenkomst gezien dat ik de nederlandse taal perfect moest beheersen om hier te mogen posten. Daarvoor heb ik het recht om te melden dan ik me er aan stoor dat ik steeds verbeterd word.

Toch?
Dan maar in de FAQ zetten:
verplicht tot proberen zo vlekkeloos mogelijk Nederlands te spreken

Een kwestie van ongeschreven regels, waaronder de algemene afspraak in een land dat iemand zich zo begrijpbaar mogelijk dient te maken, zowel door verstaanbaar en begrijpelijk te spreken, als door uberhaupt te proberen zo foutloos mogelijk Nederlands te spreken.

Obsidian, zaten de posts op GoT twee jaar geleden ook zo vol fouten en werd er ook gecorrigeerd op zo grote schaal als in dit topic wordt beweerd?

Tuurlijk mag je aangeven dat je niet gecorrigeerd wilt worden.
Ik wil best gecorrigeerd worden, maar dat zijn in het algemeen tikfouten en geen schrijffouten.

Van je fouten dien je te leren zegt men :Y) *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 10 maart 2002 13:39 schreef obsidian het volgende:
Nee, jij doet dat niet. Maar dit topic ging ook niet over jou. :)
GoT is een community en er bestaat ook hier zoiets als sociale controle en dat soort zaken. Het is een feit dat er op scholen steeds oppervlakkiger onderwijs wordt gegeven, dus mensen moeten er in de praktijk achter komen dat ze bepaalde dingen fout doen.

Als ik in het dagelijks leven in elke zin die ik zeg 3 woorden fout uitspreek, dan zullen mensen me vanzelf gaan corrigeren. Ook op GoT gebeurt dat, en voor veel mensen is dat hard nodig om in de gaten te krijgen dat ze hun taalkunsten moeten bijschaven.

Ik ben het met je eens dat er een paar vervelende klieren zitten die overal gaan zitten zeuren over foutjes, maar vaak gaat het vrij normaal zonder hatelijk te worden. Opzich hoeft elkaar corrigeren geen probleem te zijn, mits er geen sport van wordt gemaakt om overal mensen te gaan zitten corrigeren.

Mensen die daar wel een sport van maken kunnen we serieus aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 10 maart 2002 13:37 schreef obsidian het volgende:
En mensen, het is niet grappig om mensen te verbeteren. Ook al denken sommigen hier van wel.
* Anoniem: 26795 kan zich hier wel in vinden.

Zoals ik al eerder gemeld heb, eens een d of een t fout maakt de post echt niet onbegrijpbaar. A.u.b. trek alles nu eens niet tot in het extreme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Op zondag 10 maart 2002 13:48 schreef Exirion het volgende:

[..]

GoT is een community en er bestaat ook hier zoiets als sociale controle en dat soort zaken. Het is een feit dat er op scholen steeds oppervlakkiger onderwijs wordt gegeven, dus mensen moeten er in de praktijk achter komen dat ze bepaalde dingen fout doen.

Als ik in het dagelijks leven in elke zin die ik zeg 3 woorden fout uitspreek, dan zullen mensen me vanzelf gaan corrigeren. Ook op GoT gebeurt dat, en voor veel mensen is dat hard nodig om in de gaten te krijgen dat ze hun taalkunsten moeten bijschaven.

Ik ben het met je eens dat er een paar vervelende klieren zitten die overal gaan zitten zeuren over foutjes, maar vaak gaat het vrij normaal zonder hatelijk te worden. Opzich hoeft elkaar corrigeren geen probleem te zijn, mits er geen sport van wordt gemaakt om overal mensen te gaan zitten corrigeren.

Mensen die daar wel een sport van maken kunnen we serieus aanpakken.
Ik stoor me ook alleen aan dat soort mensen, als het in een post staat als opmerking met daarbij nog een ontopic verhaal lees ik er meestal gewoon overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 10 maart 2002 13:52 schreef obsidian het volgende:
Ik stoor me ook alleen aan dat soort mensen, als het in een post staat als opmerking met daarbij nog een ontopic verhaal lees ik er meestal gewoon overheen.
OK, nu komen we ergens. Mensen die zuiver posten om een correctie te melden moeten een waarschuwing kunnen krijgen. Lijkt mij redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 10 maart 2002 13:47 schreef BBL the 2nd het volgende:

[..]

Dan maar in de FAQ zetten:
verplicht tot proberen zo vlekkeloos mogelijk Nederlands te spreken

Een kwestie van ongeschreven regels, waaronder de algemene afspraak in een land dat iemand zich zo begrijpbaar mogelijk dient te maken, zowel door verstaanbaar en begrijpelijk te spreken, als door uberhaupt te proberen zo foutloos mogelijk Nederlands te spreken.

Obsidian, zaten de posts op GoT twee jaar geleden ook zo vol fouten en werd er ook gecorrigeerd op zo grote schaal als in dit topic wordt beweerd?

Tuurlijk mag je aangeven dat je niet gecorrigeerd wilt worden.
Ik wil best gecorrigeerd worden, maar dat zijn in het algemeen tikfouten en geen schrijffouten.

Van je fouten dien je te leren zegt men :Y) *D
sorry maar ik praat redelijk normaal nederlands. Er zit wel een hoorbaar accent in zitten ik ben gewoon weg in hart en nieren een Amsterdammer. Maar ik denk dat in woorden je eigen uitdrukken moeilijker is dan in gesproken taal. Ik iriteer me er aan als ik iemand zwaar gebrekkig nederlands hoor praten. In mijn omgeving komt dit ook redelijk veel voor. Geschreven taal heb ik absoluut geen moeite mee. Zo ie zo ben ik gewend om niet al te vlug telezen. Want als ik heel vlug ga lezen dan volg ik meestal gewoon niet meer na een halve blz. Vaak is het ook zo met gramatikka en spellingsfouten als je het rustig op je gemak leest dat je het wel begrijpt. Ik ben nog nooit wat hier op het forum tegen gekomen dat ik door middel van spel-en grammatikka fouten niet begreep.

Dus het feit dat je iets 6 keer moet lezen voor je het begrijpt gaat in zeer weinig gevalen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 10 maart 2002 13:54 schreef Exirion het volgende:

[..]

OK, nu komen we ergens. Mensen die zuiver posten om een correctie te melden moeten een waarschuwing kunnen krijgen. Lijkt mij redelijk.
Mij opzich ook wel.

Je moet er voor waken dat mensen zoals obsidian straks bijna geen mensen meer willen gaan helpen, omdat ze op hun taalkundig vermogen worden beoordeeld i.p.v. hun technische post. Dit zou imho een verlies voor dit forum worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Op zondag 10 maart 2002 13:54 schreef Exirion het volgende:

[..]

Goed begin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durden
  • Niet online

Durden

In Tyler we trust...

En met zo'n topictitel als deze dan: [topic=434953/1/25] :?

Spelfouten maken om lollig te zijn mag dan ook met een waarschuwing bestraft worden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Op zondag 10 maart 2002 14:01 schreef Mr.Durden het volgende:

Spelfouten maken om lollig te zijn mag dan ook met een waarschuwing bestraft worden :?
Staan wel meer fouten in zoals ik kan zien. Maar om hem daar op aan te spreken vind ik ook weer overbodig. Misschien als deel van een ontopic reactie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Dan slaan we IMHO te ver door. Maar als iemand een onbegrijpelijke post doet met allerlei 'coole' verkrachtingen van woorden dan doe ik daar vaak wel iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op zondag 10 maart 2002 13:59 schreef obsidian het volgende:

[..]

Goed begin :)
Tijd voor een analogie:
Al jij een mailtje stuurt naar een collega op het werk en hij stuurt een mailtje terug met 'word->wordt' oid.
Ga je dan ook naar je baas om hierover te klagen?

Je wordt hier al beschermd tegen flames, trolls en porno.
Hoe ver moet het gaan?

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OProg
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op zondag 10 maart 2002 14:04 schreef obsidian het volgende:

[..]

Staan wel meer fouten in zoals ik kan zien. Maar om hem daar op aan te spreken vind ik ook weer overbodig. Misschien als deel van een ontopic reactie...
Daar zijn gelukkig veel mensen het met me eens, dat een reply geven om maar ff te zeggen "hoe stom iemand is" irritant is en nou ook niet echt een goede bijdrage is aan het goede sfeer op GOT :{

Als het te erg is, dat wil zeggen een compleet leestekenloos onleesbaar stuk dan mag er van mij wel zo'n reply komen. Maar 1 postje ("dit schrijf je zo") is irri,. Als er gewoon een vriendelijke reactie komt met een antwoord en dat "oh, dit schrijf je zo" eronder kan imho wel als het te erg is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durden
  • Niet online

Durden

In Tyler we trust...

Op zondag 10 maart 2002 14:06 schreef justmental het volgende:

[..]

Tijd voor een analogie:
Al jij een mailtje stuurt naar een collega op het werk en hij stuurt een mailtje terug met 'word->wordt' oid.

Hoe ver moet het gaan?
En wat draagt dat bij aan de effectiviteit van het bedrijf als de collega dat doet :? Helemaal niks, is overbodig en zou daarom erop aangesproken moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoiets vind ik nou juist niet ergerlijk, iedereen ziet direct dat het voud iz, hed iz un mannier om hut op tuh latuh valluh, en dat us naar mijn menung niet so errug, maar als het vormen gaat aannemen als in het laatste stukje van de zin wordt het wel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Op zondag 10 maart 2002 14:06 schreef justmental het volgende:

[..]

Tijd voor een analogie:

Hoe ver moet het gaan?
Niet naar mijn baas nee, maar ik zou hem er zelf over aanspreken. En voor jouw info, mijn collega's zijn niet zo flauw. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durden
  • Niet online

Durden

In Tyler we trust...

Op zondag 10 maart 2002 14:12 schreef aad123 het volgende:

[..]

Zoiets vind ik nou juist niet ergerlijk, iedereen ziet direct dat het voud iz, hed iz un mannier om hut op tuh latuh valluh, en dat us naar mijn menung niet so errug, maar als het vormen gaat aannemen als in het laatste stukje van de zin wordt het wel vervelend.
Idd, vond het zelf niet storend, maar vraag me af waar de grens wordt gelegd.

Denk bijvoorbeeld aan: het gebruik van Engels, 1337 5p34k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Op zondag 10 maart 2002 14:16 schreef Mr.Durden het volgende:

[..]

Idd, vond het zelf niet storend, maar vraag me af waar de grens wordt gelegd.

Denk bijvoorbeeld aan: het gebruik van Engels, 1337 5p34k.
Tja, dat is ook zoiets. Ik zag mensen schrijven dat ze het erg vonden dat mensne de nederlandse taal steeds slechter gingen beheersen, maar het gebruik van engels, of cijfers in plaats van letters komt ook steeds vaker voor, en dat is dan niet irritant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wie doet er mee, tel de fouten in dit topic. Mijn voorlopige voorzichtige schatting: ongeveer 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OProg
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op zondag 10 maart 2002 14:18 schreef obsidian het volgende:

[..]

Tja, dat is ook zoiets. Ik zag mensen schrijven dat ze het erg vonden dat mensne de nederlandse taal steeds slechter gingen beheersen, maar het gebruik van engels, of cijfers in plaats van letters komt ook steeds vaker voor, en dat is dan niet irritant?
Dat is imho nog irritanter dan het maken van spelfouten... Een spelfout is nog steeds een fout, dat is opzettelijk een post "verne*ken" :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 10 maart 2002 14:20 schreef OProg het volgende:
"verne*ken" :{
Het is "verneuken" hoor :+

OW voor mezelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durden
  • Niet online

Durden

In Tyler we trust...

Op zondag 10 maart 2002 14:22 schreef Exirion het volgende:

[..]

Het is "verneuken" hoor :+

OW voor mezelf
Als laatste punt nog dit. Ga ook niet in een topictitel/reactie schelden. Zeker in een topictitel is dat hoogst irritant en het is nergens voor nodig. Mocht je perse je frustratie kwijt willen, scheld dan op de 'tekenfilm manier' (dus: " #@)#*)#&$*)@ ").
Foei!

Gauw die OW erbij editen he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op zondag 10 maart 2002 14:13 schreef obsidian het volgende:

[..]

Niet naar mijn baas nee, maar ik zou hem er zelf over aanspreken. En voor jouw info, mijn collega's zijn niet zo flauw. :)
Dan zeggen we toch hetzelfde?
Gewoon de persoon zelf erop aanspreken als je een persoonlijk probleem met diens gedrag hebt.

Regels om mensen bij voorbaat te beschermen tegen deze zaken gaan te ver en hebben meer negatieve invloed dan positieve.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Op zondag 10 maart 2002 14:26 schreef justmental het volgende:

[..]

Dan zeggen we toch hetzelfde?
Gewoon de persoon zelf erop aanspreken als je een persoonlijk probleem met diens gedrag hebt.

Regels om mensen bij voorbaat te beschermen tegen deze zaken gaan te ver en hebben meer negatieve invloed dan positieve.
Heb je imho niks aan. Veel users zijn zo dat ze zeggen "als het niet in de faq staat dat het niet mag, mogen we het dus wel"

Dus ze erop wijzen help niet denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Op zondag 10 maart 2002 14:28 schreef obsidian het volgende:

[..]

Heb je imho niks aan. Veel users zijn zo dat ze zeggen "als het niet in de faq staat dat het niet mag, mogen we het dus wel"

Dus ze erop wijzen help niet denk ik.
Dat is een ander probleem wat op het ogenblik ook besproken wordt in het [GVF].
Dat is gewoon kinderachtig gedrag en zal waarschijnlijk ook met harde hand bestreden gaan worden.
Zie ook deze draad.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moet je deze:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/12628838#12628838

maar eens bekijken. Mag je daar dan helemaal niets van zeggen? Het is toch gewoon treurig wat daar wordt gepresteerd? En dat gaat dan helemaal niet over een d-tje of een t-tje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty

dusty

Celebrate Life!

[..]
Kunnen of willen?
Bij veel mensen is het een kwestie van willen, echter zijn er wel een paar mensen waarbij het een kwestie van kunnen is. In 80% van de gevallen als ik een d/t kwestie verkeerd schrijf kan ik het ontdekken, ook door zinnen op een andere manier te schrijven kan ik het probleem vaak voorkomen. Echter een groter probleem bij mij is het verhaal met "De/Het". Ik wil wel maar het lukt mij gewoonweg niet.

Echter zal zelfs bij jouw vriendin ook irritatie optreden als de ondertoon van de reacties elke keer : "God, wat ben jij stom zeg, het zijn maar een paar eenvoudige regeltjes." is. Het gaat om de manier waarop, en helaas is dat maar al te vaak op de verkeerde manier hier op GOT.

Het is makkelijk genoeg te herkennen of iemand echt dyslectisch is of niet, dat kan je maar al te vaak aan zijn taalgebruik herkennen. ipv van "Jij beantwoordt de vraag fout" zal hij/zij eerder zeggen: "Jouw antwoord is fout." Gewoon omdat hij weet dat hij/zij een grote kans heeft om een fout te begaan.

Netzoals de mensen die geen goede interpunctie kunnen zetten. Die kan je ook herkennen, mensen die er last van hebben zullen proberen ergens een punt neer te zetten, wat soms helemaal niet zal kloppen echter kan je het nog altijd zijn dat ze het proberen. Ze zullen ook misschien vaker dan nodig een nieuwe alinea beginnen, maar dit is om hun verhaal wat overzichtelijker te maken, liever te vaak dan te weinig.

Back In Black!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Mensen die het voor de lol doen mogen van mij meteen een ban krijgen, gaan ze maar posten op FOK! ofzo :P

Back In Black!

Pagina: 1 2 3 Laatste