Ik kan me ook ergeren aan consequent fout spellen.
Het zijn simpele regels, en dus goed te onthouden en toe te passen.
Tip: spelling van werkwoorden blijft nog altijd te vergelijken met het woord GAAN.
ik ga -> ik antwoord ( ik = stam)
jij gaat -> jij antwoordt (jij = stam+t)
hij gaat -> hij antwoordt (hij = stam+t)
wij gaan -> wij antwoorden
Ga jij? -> Antwoord jij?
Gaat hij? -> Beantwoordt hij jouw vraag?
Fouten maken kan altijd gebeuren (te snel typen)
Dyslexie komt ook voor maar wordt te vaak als excuus gebruikt.
Maar dit is GoT, ofwel voor tweakers, ofwel geen helpdesk en wel bedoeld voor mensen met enige intelligentie die zelf ook bereid zijn onderzoek te doen.
Wees dan ook bereid die intelligentie te gebruiken om te leren spellen.
Na groep 8 moet je gewone werkwoorden goed kunnen spellen.
Dit vereist heus geen baan als docent Nederlands, of een HAVO/VWO niveau ofzo.
Er werd eerder gezegd: niet blaten in het Engels als je de taal niet machtig bent.
Laat dit ook voor de nederlands taal gelden.
Je wilt jouw probleem helder overbrengen naar degene die je misschien wel kan helpen, en dus dien je zo duidelijk mogelijk te zijn in het formuleren van de boodschap, en het daadwerkelijk opschrijven daarvan.
Kennis van spelling is veel nuttiger in het leven als kennis van computers. Bovendien veel simpeler ook.
Gewoon consequent regels volgen en als het dan fout gaat moet je maar eens Het Groot Diktee op de televisie kijken.
Daar maakt iedereen fouten maar je komt er wel achter hoe je een groot aantal moeilijke woorden (interessant bijv.) correct schrijft.
Uitzonderingen op de algemeen geldende spellingsregels kom je niet erg veel tegen.
Fatsoenlijk spellen is gewoon een vereiste voor schriftelijke communicatie.
Het zijn simpele regels, en dus goed te onthouden en toe te passen.
Tip: spelling van werkwoorden blijft nog altijd te vergelijken met het woord GAAN.
ik ga -> ik antwoord ( ik = stam)
jij gaat -> jij antwoordt (jij = stam+t)
hij gaat -> hij antwoordt (hij = stam+t)
wij gaan -> wij antwoorden
Ga jij? -> Antwoord jij?
Gaat hij? -> Beantwoordt hij jouw vraag?
Fouten maken kan altijd gebeuren (te snel typen)
Dyslexie komt ook voor maar wordt te vaak als excuus gebruikt.
Maar dit is GoT, ofwel voor tweakers, ofwel geen helpdesk en wel bedoeld voor mensen met enige intelligentie die zelf ook bereid zijn onderzoek te doen.
Wees dan ook bereid die intelligentie te gebruiken om te leren spellen.
Na groep 8 moet je gewone werkwoorden goed kunnen spellen.
Dit vereist heus geen baan als docent Nederlands, of een HAVO/VWO niveau ofzo.
Er werd eerder gezegd: niet blaten in het Engels als je de taal niet machtig bent.
Laat dit ook voor de nederlands taal gelden.
Je wilt jouw probleem helder overbrengen naar degene die je misschien wel kan helpen, en dus dien je zo duidelijk mogelijk te zijn in het formuleren van de boodschap, en het daadwerkelijk opschrijven daarvan.
Kennis van spelling is veel nuttiger in het leven als kennis van computers. Bovendien veel simpeler ook.
Gewoon consequent regels volgen en als het dan fout gaat moet je maar eens Het Groot Diktee op de televisie kijken.
Daar maakt iedereen fouten maar je komt er wel achter hoe je een groot aantal moeilijke woorden (interessant bijv.) correct schrijft.
Uitzonderingen op de algemeen geldende spellingsregels kom je niet erg veel tegen.
Fatsoenlijk spellen is gewoon een vereiste voor schriftelijke communicatie.