Op zondag 10 maart 2002 02:21 schreef RG© het volgende:
Het design van de OpenOffice filedialog vind ik gewoon superieur. Je hebt er als het ware gewoon een midnight commander deel waar je kunt browsen. Het liefste zou ik een Nautilus achtig ding zien, met de layout van die van OpenOffice.
Wederom ben ik het volledig met je eens. Qua opties is dat ding van openoffice zeker niet slecht, maar qua uiterlijk zuigt ie, dan is iets als nautilus weer erg mooi...
Ik heb er ooit eens over geklaagd bij een nederlandse Gnome developper en die heeft toen speciaal voor mij een aangepaste selector gemaakt, die al heel wat beter was. Had er zelf nog wat in zitten roeien zodat ie wat meer op die van KDE leek. Ik zal eens ff kijken of ik die nog ergens heb...
Je brengt me wel op ideeen
Maar in principe zou ik een redesign van de fileselection widget dan anders doen, met een andere API om dat ding aan te roepen.
Ten eerste moet je gewoon op exstensies kunnen selecteren. Linux/Unix is niet extensiegebonden zoals windows (wat een ramp is), maar toch vind ik het handig als je gewoon kunt selecteren op *alleen* de MPEG filmpjes en niet alle files in mijn homedir.
Daarnaast moet die fileselector gewoon icoontjes krijgen in plaats van text-only. Ik snap ook niet waarom ze die stock icoontjes niet gebruikt hebben

Die dingen zijn er niet voor niks.
Autocompletion and directory support in dat tekstvakje onderaan is ook een absolute must imho...
En daarnaast snelheid. Dat ding is gewoon supersloom..... Zelfs zonder al deze features
/me gaat eens kijken in de vakantie